"Sunnuntain tuplapalkka pois, lomat lyhyemmiksi ja työterveysjärjestelmä roskiin
Suomen Yrittäjät hamuaa veronmaksajien lompakolle ehdottaessaan uudistuksia perhevapaisiin ja sairauspoissaoloihin"
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012093774.html
Suomen Yrittäjät täräyttää
52
140
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suomen Yrittäjät eivät halua ”veronmaksajien lompakolle” vaan haluavat että yrittäjän ei tarvitse maksaa työstä jota ei tehdä.
- Anonyymi00047
Eikö liitto voisi järjestää työterveyshuollon?
- Anonyymi00053
Miksi jumalattomille pitäisi maksaa lisää sunnuntaina?????
- Anonyymi00003
Luin tuon jutun ja totean että nuo asiat ovat hyviä uudistuksia. Pelastus yrittämisiä yrittäjille. Taakka on tullut liian suureksi ja sen keventäminen on tärkeää.
- Anonyymi00005
Porvaripropagandaa pukkaa urakalla.
- Anonyymi00006
Eikö olisi parempi jos nämä "yrittäjät" pitäisivät putiikkinsa viikonloppusin kiinni niin ei tarvitse maksaa kenellekään mitään.
Tällainen touhuaminen on yhteiskuntamme demokratian vastaista ja kapitalistien rahan ahneutta.
Työnantajat saavat niin paljon verovähennyksiä jo muutenkin että eikö mikään riitä.
Ahneudella on paskanen loppu. Jos se yrittäminen ei kannata ilman että ollaan jatkuvasi yhteiskunnan elättinä niin kannattaako se. Minkä vuoksi ahneen kapitalistin pitää saada yhteiskunnam verorahoista tekemätttä mitään kun olla käsi ojossa.
Meillä on paljon opiskelijoita jotka tekevät viikonloppu töitä opiskelun ohella ja ne lisät ovat heille tarpeen kun tämä hallitus heikensi opiskelijoiden tukia.
Työterveyshuolto on tarpeellinen ja senkin kapitalisti saa verovähennyksiin.
Työnantajilla on mahtavat alvi vähennykset mitä tavallinen ihminen ei osaa edes kuvitella.
Pidän röyhkeänä ja epäoikedenmukaisena moiset kirjoittelut ja ehotukset.
Tämä kertoo vain sen että kapitalistille ei ole mikään pyhää ei edes kirkkopyhät. - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Porvaripropagandaa pukkaa urakalla.
Yrittäjät äänessä. Tottakai. Ajavat itse mersuilla ja lomailevat talvisin Levillä ja muuten etelässä. Sellaista "uskottavuutta".
- Anonyymi00014
Isoisänsä (?)
oli upseeri ja jäi vakoilusta kiinni.
En muista tapausta tarkalleen. - Anonyymi00024
Anonyymi00009 kirjoitti:
Yrittäjät äänessä. Tottakai. Ajavat itse mersuilla ja lomailevat talvisin Levillä ja muuten etelässä. Sellaista "uskottavuutta".
Yrittäjät ovat tehneet työtä moninkertaisen määrän, toisin kuin laiska ja osaamaton pummiduunari.
- Anonyymi00026
Kerro ihmeessä miten elättävät?
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Yrittäjät ovat tehneet työtä moninkertaisen määrän, toisin kuin laiska ja osaamaton pummiduunari.
Kyllä, kovasti aikaa kuluu siihen miten saa yhteiskunnalta kupata lisää rahaa.
Kuka om pummi? Duunari vai kapitalisti? - Anonyymi00036
Anonyymi00009 kirjoitti:
Yrittäjät äänessä. Tottakai. Ajavat itse mersuilla ja lomailevat talvisin Levillä ja muuten etelässä. Sellaista "uskottavuutta".
Kuka vain voi ajaa Mersulla, jos ottaa riskejä, rahoittaa toimintaa ja tekee työtä enemmän kuin työntekijät.
Työntekijät ovat laiskoja loisia. - Anonyymi00040
Yrittää valehdella metsämarjanpoiminta yrittäjä vielä neljän ja puolen linna kakun saatuaan toiminnastaan.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Isoisänsä (?)
oli upseeri ja jäi vakoilusta kiinni.
En muista tapausta tarkalleen.Isosetä oli se akentti.🎖
- Anonyymi00007
Tällaiset kirjoittelut ja ehdotukset sataa suoraan demarien laariin.
Tässä nähdään tämän hallituksen aikaan saannit. - Anonyymi00008
Suomen yrittäjät elävät näköjään kolhoosissa, eli kaikki pitää tulla yhteiskunnalta.
- Anonyymi00011
Suomessa köyhät vaan lisääntyy. Jos köyhällä on varaa ostaa enää Temusta, eihän se köyhän syy ole.
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Suomessa köyhät vaan lisääntyy. Jos köyhällä on varaa ostaa enää Temusta, eihän se köyhän syy ole.
EU lätkäisi Temulle "tullit" heh heh. Ei se mitätön maksu, mutta EU laati ovelan hankalat maksujärjestelmät. Jos ostaa paidan, oma vero. Jos sukat toinen vero. Joku saattaa erehtyä maksamaan kymmenestä samanlaisesta paidasta jokaisesta kappaleesta veron, vaikka menisi yhteen veroon.
Kiina ei tässä pelissä toiseksi jää. Se joko laatii itse verolistat tai maksaa verot ennakkoon. Vuoden lopussa tulee lisäksi käsittelymaksu, myös se voidaan ohjata Temun kautta. Ketään ei voi pakottaa ostamaan kalliita suomalaisia tuotteita.
Terveisin Köyhä temuilija
- Anonyymi00010
Aviopuoliso oli melkein joka viikonloppu duunissa. Kummoista elämää sekään ollut.
Ajatusta voisi jatkaa työllistämällä työttömät 9 euron päiväpalkalla. Näin ei työllistämiskustannukset kaataisi turhaan yrityksiä. Valtio vielä kun maksaisi tuon 9 euroa...
Nerokasta ajattelua yrittäjiltä! Näin saadaan suomalia nousuun!- Anonyymi00013
Buahahahhhaaaa. Ostovoma tulee nimenomaan ihmisiltä. Nyt sitä ei ole. Eikä jatkossa sitäkään vähää.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Buahahahhhaaaa. Ostovoma tulee nimenomaan ihmisiltä. Nyt sitä ei ole. Eikä jatkossa sitäkään vähää.
Näinkö on? Tämäpä yllätys ;)
- Anonyymi00016
Tuon 9€ "palkan" keksi demari aikoinaan...oli niin vimmalla työläisen etua ajamassa...
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tuon 9€ "palkan" keksi demari aikoinaan...oli niin vimmalla työläisen etua ajamassa...
Joo, kaverini sanoi heti ei tollaiselle orjatyölle, eihän sillä elä. Korvaukset ei riittäneet edes matkalippuun työpaikalle.
- Anonyymi00020
Mennään toki kolhoosiin ja siihen että kaikki pitää tulla yhteiskunnalta.
Tätä kapitalistit haluaa, rahaa... rahaa.. - Anonyymi00029
Anonyymi00013 kirjoitti:
Buahahahhhaaaa. Ostovoma tulee nimenomaan ihmisiltä. Nyt sitä ei ole. Eikä jatkossa sitäkään vähää.
Näin tavallisena eläkeläisenä minulla on ostovoimaa, mutta en kuluta senttiäkään tähän rapakuntoon yhteiskuntaan jota Orpon hallitus on edes auttanut.
Rahat säilöön, on muitakin vaihtoehtoja kuin pankit. - Anonyymi00034
Anonyymi00013 kirjoitti:
Buahahahhhaaaa. Ostovoma tulee nimenomaan ihmisiltä. Nyt sitä ei ole. Eikä jatkossa sitäkään vähää.
Jos kysyt Pentikäiseltä, niin kyllä ostovoima tulee Jumalalta. Ainakin lestayrittäjille.
- Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Jos kysyt Pentikäiseltä, niin kyllä ostovoima tulee Jumalalta. Ainakin lestayrittäjille.
Joutuu lapsena uskomaan ensin joulupukkiin sen jälkeen vasta työelämän reiluuteen.
- Anonyymi00052
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tuon 9€ "palkan" keksi demari aikoinaan...oli niin vimmalla työläisen etua ajamassa...
Oliko Filatov? Nimi kertookin etnisyyden...
- Anonyymi00015
Orjatyövoima on tulossa. Orpohan sen Suomeen itse kutsui.
Samantapainen kokeilu tapahtui, kun Orpo, Risikko ja Päivi Nerg v. 2015 päästi kymmeniätuhansia paperittomia maan alle karkuun. Mutta ei tainnut tuolloin onnistua kokeilu "työperäisestä maahanmuutosta", ei tullut insinöörejä ja lääkäreitä. Pelkkiä suunsoittajia vaan. Paperiton = rikollinen. Se ei muuta mitään.
No, kunhan ei Suomi ota ns. pisteytystäkään työperäiseen maahanmuuttoon. Silloin mikä tahansa kuljeskelija saa oleskeluluvan jos ostaa lupauksen näennäisestä työpaikasta paikallisilta kebab-sukulaisilta.- Anonyymi00025
Ei tule kun Orpon hallitusta ei enää tule typerien persujen kera.
Nyt Orpokin huomaa mitä oli hallitus persujen kanssa, jatkuvaa tukkanuottasilla oloa.
Kannattiko? - Anonyymi00030
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei tule kun Orpon hallitusta ei enää tule typerien persujen kera.
Nyt Orpokin huomaa mitä oli hallitus persujen kanssa, jatkuvaa tukkanuottasilla oloa.
Kannattiko?Oliko kokoomus mukamas tukkanuottasilla persujen kanssa, kun kaikesta saksittiin?
- Anonyymi00031
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei tule kun Orpon hallitusta ei enää tule typerien persujen kera.
Nyt Orpokin huomaa mitä oli hallitus persujen kanssa, jatkuvaa tukkanuottasilla oloa.
Kannattiko?Ei se Perussuomalaisille kannattanutkaan, mutta nyt alkaa pesäeron aika jo lähestyä. Perussuomalaisten todellinen kannatus mitataan vasta vaaliuurnilla, fakta.
Kokoomus taas on kyllä karmeilla säästöillään luonteensa jo osoittanut. - Anonyymi00037
Anonyymi00030 kirjoitti:
Oliko kokoomus mukamas tukkanuottasilla persujen kanssa, kun kaikesta saksittiin?
Käytti persuja hyväksi tässä asiassa.
- Anonyymi00017
Suomen työntekijöille tiedoksi: olkaa tekevinänne töitä, jos työnantaja on maksavinaan palkkaa. Jos tuntuu että sinua kusetetaan, kuseta takaisin, mutta tee se tyylillä äläkä mokaa.
Monet työnantajien tarjoamat edut ovat keino saada parhaat tekijät remmiin, ei niitä valtio pakota. Ja vaikka sunnuntailisät poistettais lain piiristä, niin ainahan voi paikallisesti neuvotella vielä paremman korvauksen vapaa-ajalla tehdystä työstä. Nythän ei voi vaatia kuin tuplapalkan koska työnantaja voi vedota lakiin. - Anonyymi00021
Suomen ongelma on EDELLEEN julkisen sektorin pummilauma ja sinne pesiytynyt järjestäytynyt rikollisuus, kuten järjestöt.
- Anonyymi00032
Tosi on.
- Anonyymi00022
On tässä jotain oppinut työssäkäyvänä tämän hallituksen aikana. Pihistelemään kaikesta kuluttamisesta henkilökohtaisen konkurssin pelossa.
- Anonyymi00028
Vapaa-aika on arvokasta. Moni joutuu ottamaan palkatonta viettääkseen vapaa-aikaa.
Itse pysyttelen oloneuvoksena enkä mene töihin. Se on minulle arvokkainta.- Anonyymi00033
Kyllä. Ja se ihminen, esimerkkinä vaikka laiska mielialahäiriöihin vetoava nuori, on myös valinnut itse vapaaherran osansa. Vapaa-aika omine harrastuksine, myöhäisine aamuheräämisine, kaupungilla kavereiden tapaamisineen on arvokasta ja ihanaa ! Siihen ei tarvita edes paljon rahaa. Mutta se vapauden tunne ! Se vaan on niin ihanaa !
- Anonyymi00035
Työterveysjärjestelmä on petos. Kyseessä on tyhjästä laskuttaminen.
- Anonyymi00038
Oletteko koskaan miettinyt saiko kaikki työntekijät saman arvoisen työterveys hoidon?
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Oletteko koskaan miettinyt saiko kaikki työntekijät saman arvoisen työterveys hoidon?
Ei tasan saanu. Ite piti käyttää yksityisen kautta että pääsi tarvitsemalleen saikulle.
- Anonyymi00048
Anonyymi00038 kirjoitti:
Oletteko koskaan miettinyt saiko kaikki työntekijät saman arvoisen työterveys hoidon?
Ei se ole mahdollista. Työterveyshuollosta laskutetaan niin paljon, ettei sellaista voi järjestää kaikille.
- Anonyymi00050
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei tasan saanu. Ite piti käyttää yksityisen kautta että pääsi tarvitsemalleen saikulle.
Minulta vietiin 2 kk palkka kun olin leikkauksessa.
Kylmästi sanottiin että hae sieltä mihin olet maksanutkin, eli yhteiskunnalta.
Kelan päivärahalla karenssin jälkeen.
Voittoa tuottava yhtiö ja johtajat perseestä.
- Anonyymi00042
"Aviopuoliso oli melkein joka viikonloppu duunissa. Kummoista elämää sekään ollut"
Viikonloppuhommat kannattaa ihan suosiolla unohtaa. Suomen tasavalta-nimistä "valtiota" ei enää ole vuonna 2027.☠️⚰️🪦🇫🇮👎⏳️⌛️
- Anonyymi00044
Ehdotin, että yrittäjä voisi tehdä itse sunnuntaityönsä. Se poistettiin. Oli kait sääntöjenvastaista?
- Anonyymi00045
On kyllä ikuinen arvoitus, miksi tänne täytyy syntyä pienellä palkalla itseään elättämään?
- Anonyymi00049
Ilman sinun pikku panostasi ei valtakuntammetalous kasvaisi.
- Anonyymi00054
No jopas...
- Anonyymi00056
Läskipossut vauhdissa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644