Asumistuen leikkaukset ovat ajaneet monet pienituloiset ja köyhät asumaan onnettomiin ja surkeisiin luukkuihin, joissa kukaan eliitti-hyvätuloinen itse ei varmasti asuisi ja samalla ajanut pienituloiset ja köyhät syrjäseuduilla kauaksi palveluista.
Pienituloisilla ja köyhillä ei ole varaa matkustaa pitkiä matkoja päästäkseen palvelujen piiriin, joten eliitti-oikeistolaisten köyhdyttämispolitiikka sattuu erityisesti heihin. Esimerkiksi Tere Sammallahti ja Jukka Kopra voitaisiin, ja pitäisi, sijoittaa asumaan jonnekin Vantaan takakorpeen kymmenien kilometrien päähän palvelukeskustoista. Heillä ja rahaa ja aikaa ajella esim kirjastoon parinkin kymmenen kilometrin päähän, hehän eivät ääritalousoikeistolaisina kävele kuin korkeintaan autolle ja takaisin. Sammallahden ja Kopran kaltaisille eliitti-oikeistolaisille käveleminen on köyhyyden merkki ja sellaisiksi he eivät halua leimautua.
Nyt eliitti-oikeistolaiset mölyävät siitä, että HITAS-asuntoja ei saisi ostaa sijoituskäyttöön. Tietenkin siksi, että pienituloiset ja köyhät, joilla ei koskaan ole varaa ostaa HITAS-asuntoa, voivat nyt päästä asumaan niihin vuokralaisina. Se jos mikä risoo eliitti-oikeistolaista. Eliitti-oikeistolaisen elämäntehtävänä on yrittää kurjistaa pienituloisten ja köyhien elämää, hinnalla millä hyvänsä (tyhjät HITAS-asunnot tulevat kalliiksi, sillä jonkun on maksettava vastikkeet myös tyhjistä asunnoista).
Eliitti-oikeistolaiset vievät pienituloisten asunnot
46
80
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Eliitti-oikeisto vie aina kaiken köyhiltä. Elämänilonkin yrittävät viedä.
- Anonyymi00016UUSI
Hesan sossut ne vie sossu eliitti tytti ja muut.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hesan sossut ne vie sossu eliitti tytti ja muut.
Hitas-järjestelmän "sekoilulla" viitataan tyypillisesti järjestelmän porsaanreikiin: satoja kohtuuhintaisiksi tarkoitettuja asuntoja on päätynyt sijoituskäyttöön, ja jopa yksittäisillä henkilöillä on ollut hallussaan useita Hitas-asuntoja. Sääntelystä on päätetty luopua, mutta vanhat asunnot pysyvät säänneltyinä 30 vuotta rakentamisesta.Hitas-järjestelmän keskeiset ongelmat ja nykytila lyhyesti:Sijoittajien haaliminen: Asunnot on tarkoitettu omiksi kodeiksi, mutta järjestelmä on mahdollistanut jopa sijoitusasuntojen haalimisen. Yhdellä omistajalla on paljastuneiden selvitysten mukaan saattanut olla hallussaan jopa yli 10 Hitas-asuntoa.Järjestelmän alasajo: Helsingin kaupunki on päättänyt luopua Hitas-järjestelmästä. Uusien kohteiden osalta siitä on jo luovuttu, mutta aiemmin rakennetut ja parhaillaan valmistuvat asunnot pysyvät sääntelyn piirissä 30 vuotta. Viimeisten Hitas-asuntojen odotetaan valmistuvan noin vuonna 2030, ja järjestelmä poistuu kokonaan käytöstä vuoteen 2060 mennessä.Hintasääntely: Järjestelmä sääntelee neliöhintoja. Kun 30 vuoden sääntelyaika umpeutuu, asunto vapautuu hintarajoitteista, mikä voi nostaa sen markkina-arvon kertaheitolla huomattavasti.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Hitas-järjestelmän "sekoilulla" viitataan tyypillisesti järjestelmän porsaanreikiin: satoja kohtuuhintaisiksi tarkoitettuja asuntoja on päätynyt sijoituskäyttöön, ja jopa yksittäisillä henkilöillä on ollut hallussaan useita Hitas-asuntoja. Sääntelystä on päätetty luopua, mutta vanhat asunnot pysyvät säänneltyinä 30 vuotta rakentamisesta.Hitas-järjestelmän keskeiset ongelmat ja nykytila lyhyesti:Sijoittajien haaliminen: Asunnot on tarkoitettu omiksi kodeiksi, mutta järjestelmä on mahdollistanut jopa sijoitusasuntojen haalimisen. Yhdellä omistajalla on paljastuneiden selvitysten mukaan saattanut olla hallussaan jopa yli 10 Hitas-asuntoa.Järjestelmän alasajo: Helsingin kaupunki on päättänyt luopua Hitas-järjestelmästä. Uusien kohteiden osalta siitä on jo luovuttu, mutta aiemmin rakennetut ja parhaillaan valmistuvat asunnot pysyvät sääntelyn piirissä 30 vuotta. Viimeisten Hitas-asuntojen odotetaan valmistuvan noin vuonna 2030, ja järjestelmä poistuu kokonaan käytöstä vuoteen 2060 mennessä.Hintasääntely: Järjestelmä sääntelee neliöhintoja. Kun 30 vuoden sääntelyaika umpeutuu, asunto vapautuu hintarajoitteista, mikä voi nostaa sen markkina-arvon kertaheitolla huomattavasti.
Mikä sijoittajien haaliminen? Niitähän on tyhjillään kun eivät mene kaupaksi. Parempi kai niitä silloin on edes vuokrata kuin maksaa vastikkeet tyhjästä asunnosta.
- Anonyymi00024UUSI
He on tappaja-satanisteja?
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hesan sossut ne vie sossu eliitti tytti ja muut.
Demari varastaa aina, aamumurotkin!
- Anonyymi00031UUSI
Näin on ja se on oikein. Ansaitusta maksetaan velkaa loppuelämä.
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
He on tappaja-satanisteja?
Porvari riistää tappaa,,,
Asuntoja ei saisi pitää tyhjillään kun on asunnottomuutta, mutta oikeasti kaupunki vois rakentaa ne halpa ja ilmais-asunnot köyhille, mutta rahat jaettiin taaskin jollekin turhan sillan rakentajille
- Anonyymi00002UUSI
Eliitti-oikeisto kahmii aina omiin taskuihinsa.
- Anonyymi00008UUSI
BAKeliitti-vasemmisto saa kullankin muuttumaan guttaperkaksi.
- Anonyymi00003UUSI
Onneksi Tytti ei tee samaa, eikä Heinäluomat 😭😭😭😭
- Anonyymi00005UUSI
Demarit TAAS hyvin edustettuina😂🤣😅
- Anonyymi00006UUSI
Eivät teekään. He eivät ole leikanneet asumistukea. He asuvat ostamissaan HITAS-asunnoissa, jotka on tarkoitettukin omistusasumiseen.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eivät teekään. He eivät ole leikanneet asumistukea. He asuvat ostamissaan HITAS-asunnoissa, jotka on tarkoitettukin omistusasumiseen.
MIX??
- Anonyymi00004UUSI
Tytti saa 1800 euroa kuussa asumistukea 😭😭😭😭
- Anonyymi00007UUSI
Ei saa, vaan kansanedustajan kulukorvausta, jota saavat kaikki edustajat, joilla on kakkosasunto Helsingissä eduskuntatyön takia.
Tytti ei mitenkään poikkea muista tuossakaan asiassa. - Anonyymi00023UUSI
Oikeisto-eliitti taas harjoittaa korruptiota ihan suoraselkäisesti. Kukaan hallituksessa ei tiedä, kuka myönsi 35 miljoonaa veronmaksajien rahaa hallille.
- Anonyymi00011UUSI
Sosialisti demokraatit vei pois köyhiltä ja duunareilta ja eläkeläisiltä pois eläkeindeksin. Eli hauskoja nii sosialistit sosialisti puolueessa. Pitäisi sosialistit sosialisti puolueessa ajaa duunareille ja köyhille ja eläkeläisten etuja. Mixi teitte sen sosialistit sosialisti puolueessa?? Vastaileppas nyt tänne sosialisti puolueessa
- Anonyymi00012UUSI
Entä jos olenkin kommunisti?
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Entä jos olenkin kommunisti?
Samaa paskaaku sosialistit. Vain sitä erilaisia et olette kommunisti sosialisteja.
- Anonyymi00020UUSI
Hakaniemen lyhty ei ollu kommareiden vaan sossudemarien juttu. 1918
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hakaniemen lyhty ei ollu kommareiden vaan sossudemarien juttu. 1918
Hakaniemen punaisella lyhdyllä tarkoitetaan Helsingin Työväentalon (nykyisen Paasitornin) torniin 26. tammikuuta 1918 klo 23.00 sytytettyä valomerkkiä. Se toimi vallankumouksen alkamisen ja punakaartin yleisen liikekannallepanon merkkinä ja aloitti Suomen sisällissodan.Tässä ovat keskeiset tapahtumatiedot tiiviissä muodossa:Päivämäärä ja aika: 26. tammikuuta 1918 klo 23.00.Paikka: Helsingin Työväentalon (Paasitornin) torni Siltasaaressa (Hakaniemen ja Kallion rajalla).Tausta: Tammikuun lopussa 1918 SDP ja punakaartit päättivät vallankumouksen aloittamisesta vastalauseena porvarilliselle senaatille ja työttömyyden ja elintarvikepulan kurittaessa kansaa.Merkitys: Lyhdyn sytyttäminen antoi virallisen käskyn aloittaa vallankumous. Itse kapina ja aseelliset toimet käynnistyivät seuraavana iltana, 27. tammikuuta.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hakaniemen lyhty ei ollu kommareiden vaan sossudemarien juttu. 1918
Mitenkäs se valtalaki kesällä 1917? Paksumahaoikeisto on aina rakastanut enemmän Venäjää kuin itsenäistä Suomea.
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Mitenkäs se valtalaki kesällä 1917? Paksumahaoikeisto on aina rakastanut enemmän Venäjää kuin itsenäistä Suomea.
RKP suvut ei ole ruotsista... Ruotsi oli oikeastaan kokonaan alunperin suomalaisten aluetta
- Anonyymi00013UUSI
Outo logiikka aloittajalla. Eli siis rikkaiden pitäisi asua köyhien kämpissä ja päinvastoin?
Monenlaisia kateellisia sitä Suomessa.- Anonyymi00015UUSI
Mitäs kateellisuutta tuossa muka on? Perustelin asian aivan järkiperäisesti.
Miksi veronmaksajien elättien Kopran ja Sammallahden pitäisi asua kuin kroisokset. Luulisi vähemmänkin kelpaavan, jos ei kerran itse pysty elantoaan tienaamaan vapailta markkinoilta. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitäs kateellisuutta tuossa muka on? Perustelin asian aivan järkiperäisesti.
Miksi veronmaksajien elättien Kopran ja Sammallahden pitäisi asua kuin kroisokset. Luulisi vähemmänkin kelpaavan, jos ei kerran itse pysty elantoaan tienaamaan vapailta markkinoilta.Jos haluaa jotain mitä toisella on, ja nimenomaan vielä sen POIS toiselta, niin silloin kyse on kateudesta. Sitä koulukuntaa aloittaja edustaa.
Syy on siis peruspersumaiseen tapaan taas kaikissa muissa, vaikka itse on niin täydellinen, mutta köyhä. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos haluaa jotain mitä toisella on, ja nimenomaan vielä sen POIS toiselta, niin silloin kyse on kateudesta. Sitä koulukuntaa aloittaja edustaa.
Syy on siis peruspersumaiseen tapaan taas kaikissa muissa, vaikka itse on niin täydellinen, mutta köyhä.Väitätkö nyt, että on kateutta leikata nisteiltä ja mamuilta niin, että eivät pääse asumaan kuin kroisokset? Kyllä eliitti-oikeiston mielestä se on oikeudenmukaisuutta.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Väitätkö nyt, että on kateutta leikata nisteiltä ja mamuilta niin, että eivät pääse asumaan kuin kroisokset? Kyllä eliitti-oikeiston mielestä se on oikeudenmukaisuutta.
Minä en ole väittänyt mitään, mutta aloittaja väittää rikkaiden asuvan köyhien asunnoissa.
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Minä en ole väittänyt mitään, mutta aloittaja väittää rikkaiden asuvan köyhien asunnoissa.
Tarkkaan ottaen en väitä.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tarkkaan ottaen en väitä.
"Eliitti-oikeistolaiset vievät pienituloisten asunnot"
Aloittaja väittää harvinaisen selväsanaisesti. - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
"Eliitti-oikeistolaiset vievät pienituloisten asunnot"
Aloittaja väittää harvinaisen selväsanaisesti.Ei siinä sanota, että eliitti-oikeistolaiset asuisivat pienituloisten asunnoissa.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei siinä sanota, että eliitti-oikeistolaiset asuisivat pienituloisten asunnoissa.
Sama asia asutaanko vai ovatko tyhjillään, kun ne on nyt pienituloisilta viety, josta aloittajalla alkoi parku. Ikään kuin köyhille kuuluisi rikkaiden asunnot ja päinvastoin.
Sellaista se kateus on. Ei olla itse valmiita tekemään mitään oman elintasonsa parantamiseen, vaan yritetään saada muilta pois. - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Sama asia asutaanko vai ovatko tyhjillään, kun ne on nyt pienituloisilta viety, josta aloittajalla alkoi parku. Ikään kuin köyhille kuuluisi rikkaiden asunnot ja päinvastoin.
Sellaista se kateus on. Ei olla itse valmiita tekemään mitään oman elintasonsa parantamiseen, vaan yritetään saada muilta pois.Niin, voisivathan mölisevät persut rakentaa itse itselleen hyviä asuntoja, sen sijaan että haluavat pakottaa köyhät muuttamaan huonoihin asuntoihin.
Mutta kun se kateus. Pitää saada hyvät asunnot pois köyhiltä.
Hyvin vääristelty, vassari. Mutta niin epätoivoisen surkeita on rimpuilunne, ettei voi kuin....
☝️😄- Anonyymi00026UUSI
Surkea luukku on liian hyvä jos ei asumistaan edes pysty maksamaan.
- Anonyymi00036UUSI
Mutta jos huonompaa ei löydy etsimälläkään. Mitäs sitten tehdään?
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Mutta jos huonompaa ei löydy etsimälläkään. Mitäs sitten tehdään?
Telttaan mars pummit.
- Anonyymi00027UUSI
Sossut ei vastaa ku kysytään: miltä tuntuu olla sosialisti sosialisti puolueessa?? Ja tehän ootte sosialisteja sosialisti puolueessa, jo niin sosialisti puolueessa on sitä sosialisti demokraattinen puolueenne nimi
- Anonyymi00029UUSI
Jokainen asukoon oman työnsä tuloksilla.
- Anonyymi00037UUSI
Kaikki raksoilta poispotkitut työttömätkin?
- Anonyymi00032UUSI
Näin on
- Anonyymi00033UUSI
Ei tuumaakaan periksi kun kaikki on nähty.
- Anonyymi00043UUSI
Koko vuokra-asumis-järjestelmä on yhteiskunnan, oikeusvaltion ja ihmisoikeuksien näkökulmasta kestämätön. On siirryttävä omistusasumismalliin, jossa jokainen maksaa itselleen asunnon myös tuettuna.
- Anonyymi00046UUSI
Noinhan se pitäisi olla. Mutta kun persut ja "talousoikeisto" alkaa heti rääkymään kuin pistetty sika.
- Anonyymi00049UUSI
satanisti eliitit poistettava
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602