Muistatteko mummolassa nähneenne kahvimyllyn? Pula-aikoina joutui kahvinkin jauhamaan itse, jos papuja edes mistään onnistui saamaan. On se nykyään niin paljon helpompaa tämä eläminen.
Vaan tämäkin poloinen autossa asuva ulkomaalainen tyttö joutuu jauhamaan kahvinsa, eikä edes suodatinta kostuta, ja muutenkin laittaa sen hutiloiden suppiloon. Tuollaisia sitten tien päällä. Noilla on pääsy nykyään Suomeenkin.
https://youtu.be/o46i8MmPOyc?t=115
Aikoinaan piti kahvikin jauhaa itse
19
76
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Sikurin juurista saa parhaan kahvin.
- Anonyymi00002
Nyt on muodikasta paahtaa kahvipapunsa itse ja sitten jauhaa pavut keittokuntoon. Sähköisiä kahvimyllyjaä on montaa sorttia ja hinnatkin ovat melkoisen korkeat.
- Anonyymi00004
Vaikuttaa jokseenkin turhalta lisätä jauhamiseen sähkömoottori. Kyseessä on hyvin kevyt työsuoritus.
- Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vaikuttaa jokseenkin turhalta lisätä jauhamiseen sähkömoottori. Kyseessä on hyvin kevyt työsuoritus.
Ihan yhtä turha kuin auton starttimoottori. Ei auton käynnistäminen kammella ole raskas työsuoritus.
- Anonyymi00003
Jotkut kahvihifistit jauhavat myös papunsa itse.
- Anonyymi00007
Mullon semmoinen käsiveivattava saksalainen kaffemyyle jonka ostin jo juppiaikana. Hyvin kirskuu edelleen ja jauhatus on kuin pulveria.
- Anonyymi00005
Poljettavalla kahvimyllyllä jauhaa nopeammin.
- Anonyymi00006
Käy ärrältä kahvin ja se on siinä.
- Anonyymi00008
Muistan kun mummo joutui pavut omin käsin syöttämään sivetti nimiselle kissalleen. Kyllä niin hyvää kahvia tulikin. Kyllä mummo osasi.
- Anonyymi00009
Siveyden tyyssija. Ei ulosteiden kanssa pelleilty lainkaan kuten persnussijat.
- Anonyymi00010
Moottorisahaan sai lisävarusteena kahvimyllyn.
- Anonyymi00011
Millä tavalla moottori oli kiinnitetty sahaan? Joku epäkesko-toteutus?
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Millä tavalla moottori oli kiinnitetty sahaan? Joku epäkesko-toteutus?
Moottori on aina kiinnitetty sahaan, ja kahvimyllyssä teräketjuveto
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Moottori on aina kiinnitetty sahaan, ja kahvimyllyssä teräketjuveto
Liittyvätkö nuo toisiinsa?
- Anonyymi00015
Lantionpyörityksellä toimivia kahvimyllyjäkin on ollut.
- Anonyymi00016
Pikakahvi on kätevin, ei tarvi kuin vettä kiehauttaa ja sitten mättää kahvijauhettea mukiin sen verran kun haluaa ja vettä päälle. Se on sitä neskaffeeta se!
- Anonyymi00017
2010-luvulla auto oli siirtynyt Säkylään.
- Anonyymi00018
Aikoinaan sai Juhla Mokkaakin muutamalla markalla paketin.
- Anonyymi00019
Huonohampaiset mummot eivät pystyneet pureksimaan papuja, niin joutuivat jauhamaan ne hienommaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25848Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää67837- 160818
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104784Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660- 22602
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38592- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12475- 39475
- 57465
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111465- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437