Työeläkkeiden maksaminen voidaan lopettaa vaikka heti

Anonyymi-ap

Eläkeläiset eivät pärjää meitä jänteviä nuoria vastaan. Me nuoret voimmekin lopetta työeläkkeiden rahoittamisen heti. Meille jää silloin melkein 30 miljardia euroa enemmän rahaa käyttöön vuosittain.

Työeläkeläiset voivat kysellä almuja vaikka Kelasta ja ruokaa saa leipäjonoista.

20

<50

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

- Kuka maksaa "aloittajan" -eläkkeen tulevaisuudessa - ?
      - - - aloittajan mukaan - Ei Kukaan - eli jää ilman eläkettä - !

• Anonyymi00002
        UUSI

Älä ole tyhmä 40 vuoden kuluttua aletaan taas maksaa eläkettä meille nuorille, Ukrainan urhoille.

• Anonyymi00003
        UUSI

Kuka nuori luulee pääsevänsä koskaan eläkkeelle tulevaisuudessa?

Elämä on tässä ja nyt, ei "ehkä" jossain 50 vuoden päässä, mahtaako olla koko maapalloakaan enää olemassa näiden huruboomereiden Putinien ja Trumpien takia?

Kela maksakoot eläkkeet, ja palkansaajat saavat pitää jatkossa rahansa.

• Anonyymi00007
        UUSI

Nykyajan nuoret sijoittavat ja tekevät kaikkia miljonääriksi oivalluksia.

Eivät tarvitse vanhana mitään rahaa, kun takovat sitä monin eri tavoin jo nuorena.

Moni nuori eläköityy jo 30-40 vuotiaana rahojensa kanssa.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Älä ole tyhmä 40 vuoden kuluttua aletaan taas maksaa eläkettä meille nuorille, Ukrainan urhoille.

Mikä urho se sinäkin luulet olevasi? Mene töihin siintä nyt on työaika, että se sinunkin eläkkeesi rupeaa kertymään.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikä urho se sinäkin luulet olevasi? Mene töihin siintä nyt on työaika, että se sinunkin eläkkeesi rupeaa kertymään.

Olen jäntevä rantaleijona. Tällä hetkellä pullistelen Rodoksella hiekkabiitsillä.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Olen jäntevä rantaleijona. Tällä hetkellä pullistelen Rodoksella hiekkabiitsillä.

Hoh Hoh Hoo !!!. Eks siellä Vantaanjoen kaljakellunnassa rupee jo frysaa? Varo ettet sammu siihen jollaas ja ajaudu Vanhankaupungin rantsuun niiden putousten kautta, siin voi delaa.

• Anonyymi00004
      UUSI

lapsien pitäisi olla joko koulussa opettelemassa kansalaistaitoa, tai sitten päikkäreillä

• Anonyymi00005
      UUSI

Mielestäni eläkkeitä ei tarvita lainkaan. Jokaisen tulee ottaa itse vastuu omasta elämästään ja oppia nuoresta asti säästämään vanhuuden päiviä varten.

Kun koko elämänsä itse säästää niin kyllä siellä tilillä on jokaisella 65-vuotiaana vähintään se 150 000 euroa, millä pärjää ihan koko loppuelämän, jota toisilla ei ole välttämättä montaakaan päivää edes jäljellä siinä vaiheessa.

Koko eläkejärjestelmä on käytännössä ihan huijausta, koska palkasta viedään läpi elämän ja suuri osa ihmisistä kuolee jo liiankin nuorena pois, onnettomuudet, sairaudet, itsemurhat jne.

• Anonyymi00009
        UUSI

150 000 euroa ei tule riittämään eläkkeellä oloaikaan ellei eliniän odote laske tai eläkeikää nosteta.

Tällä hetkellä eläkevaroja on noin 220 000 euroa per eläkeläinen eli noin 50 000 euroa per kansalainen. Silti moni uskoo ettei eläkevarat riitä? Outoa.

Jos nykyiset työssäkäyvät maksavat ulosmaksettujen eläkkeiden verran eläkemaksua ja nyt säästetyt 220 000 euroa sijoitetaan nykyisellä 4-5% tuotolla per vuosi niin noin 15 vuoden päästä korkoa korolle kaavan mukaan eläkevara per kansalainen huitelee 400-500 000 euron paikkeilla. Tuo on huikea eläkevara joka oikeuttaa eläkemaksujen alentamiseen jopa ennen kuin 15 vuotta on kulunut.

Harmittaa eläkeyhtiöiden rajattu riskinotto. Sijoitin vuodesta 2020 lähtien ripeästi maailmaan sijoittavaan indeksirahastoon noin 200 000 euroa. Tuotto on nyt 120 000 euroa eli kokonaissumma 320 000 euroa. Voi kun eläkyhtiöt olisivat tehneet saman.

• Anonyymi00010
        UUSI

Vakuutus sairauden ja työkyvyttömyyseläkkeen varalle pitäisi kuitenkin ottaa sitten yksityisektä vakuutusyhtiöltä.

Ei varmasti ole halpa vaan kallis. Lisäksi kun tarve vakuutukselle tulisi niin se pienellä präntätty ehto kumoaisi eläkkeesi. Näin toimivat kaupalliset vakuutusyhtiöt.

• Anonyymi00011
        UUSI

Nykyinen työeläkehimmeli on malliesimerkki laittomasta pyramidihuijauksesta.

• Anonyymi00006
      UUSI

No en ihmettelisi yhtään, vaikka nuorempien ja vanhempien ikäluokkien välille syttyisi Suomessa täysimittainen konflikti. Niin antaumuksella suomalaispoliitikot ja media ovat sitä viime vuosina ruokkineet.

• Anonyymi00012
        UUSI

Uhotkaa paskahousut vasta sitten, kun olette selvittäneet itsellenne edes oman sukupuolenne. Mitä ja mihin reikään.?

• Anonyymi00013
      UUSI

Loppuuhan ne työeläkkeiden maksut, kun nykynuoret eivät tule töihin pääsemäänkään. Tekoäly vastaa 2000000 nykynuorta

• Anonyymi00015
      UUSI

Jos minun palkasta pidätetyt eläkemaksut maksetaan korkoineen yhtenäkönttänä takaisin niin mikäettei.

• Anonyymi00016
        UUSI

Katsotaan mitä olet maksanut ja vähennetään mitä olet saanut. Jos olet saanut liikaa, niin sitten tehdään takaisinmaksusuunnitelma.

• Anonyymi00018
        UUSI

Mitähän korkoa ajattelit soveltaa?

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mitähän korkoa ajattelit soveltaa?

Piippukorkoa

• Anonyymi00019
      UUSI

Eläkeläiset, sairaat ja muut köyhät vttuun.

-PS-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      182
      1060
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      707
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      682
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      591
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      540
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      39
      531
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      530
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      513
    10. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      39
      507
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      288
      504
    12. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    13. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      484
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      42
      454
    15. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      153
      449
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      436
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      430
    18. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      25
      423
    19. 21
      422
    20. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    Aihe