Olen sosialisti

Teemu II Ruskeajalka

Mitä sanoisitte siihen jos minä kertoisin kuulleeni povarin sanoneen, että ainoa vapaus, minkä sosialismi luo on se, että ihmiset, joilla on heikko itsetunto, heikko minäkäsitys, riippuvainen persoonallisuus ja ylipäätään autoritäärinen persoonallisuus, saavat rahan (?)perusteella vapauden olla kantamatta vastuuta omista ongelmistaan. Autoritääriset ihmiset toteuttavat omia projektejaan kääntäen selkänsä toimintansa aiheuttamasta kärsimyksestä toisissa ihmisissä, suosivat kaikkea henkisesti kovaa ja konkreettista ja ylipäätään luovat tunteet ja minään perustuvat henkiset asiansisällöt kaikessa kieltävää toimintaa. Koska raha on sosialismissa käytännöllinen hyödyke, eikä se käsittele henkisiä puolia elämässä, sosialistiset autoritääriset persoonallisuudet lisäävät rahan valtaa keskushallinnossa ja sosialisoinnin vaikutusaluetta mahdollisimman laajalle koko yhteiskuntaan, jota he hyväksikäyttävät pakoillakseen omia henkisiä heikkouksiaan - vapaina niiden ikävistä seurauksista! Sosialismiin EI kuulu vapaus.

9

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekstisi on täynnä ristiriitaisia olettamuksia ja väittämiä.Ole hyvä ja pelkistä se järke-
      vään muotoon. Katsotaan sitten antaako aihetta kommentointiin!
      vom

      • Teemu II Ruskeajalka

        asiatonta herjaa


      • Teemu II Ruskeajalka kirjoitti:

        asiatonta herjaa

        Senkus pyyhit, siitä vaan!
        vom


    • herra yksilön vapaus

      anteeksi kun vastaan näin kierrellen; täytyy nääs nähdä täsmällisesti mitä vainolainen kirjoittaa pystyäkseen kommentoimaan sitä. en nääs ole mikään ulkoalukija. eli kuten hyvät amerikkalaiset sanovat; täytyy tuntea vihollisensa pystyäkseen toimimaan.

      mutta aiheeseen; minä en tunne mitään vapautta minkä sosialismi voisi tarjota. sosialismi tarjoaa oikotien helpompaan elämään ihmisille, joiden itsetunto ja minäkehitys on liian heikko pärjätäkseen itsenäisesti, sosialismi on myös riippuvaisille persoonille keino toteuttaa itseään koska ne vastuullisemmat ja osaavammat ihmiset kuitenkin joutuvat kommunismissa huolehtimaan näistä persoonallishäiriöisistä taivaanrannanmaalareista. sosialismia kannattavat persoonat ovat varmasti näitä jotka haluaisivat olla "auktoriteettejä ja määrätä lähimmäistensä tekemisistä". mistä johtuneekaan, en tiedä. olisiko isi antanut lapsena liikaa remmiä? vai olisiko isi antanut liian vähän?

      yleensäkin sosialismia kannattavat ihmiset eivät käsitä vastuun merkitystä. on niin paljon helpompaa syyttää muita ja haistattaa paskat maailmalle ja odottaa, että muut raatavat sen tähden, että sosialisti saa "toteuttaa itseään".

      sosialismiin kuuluu se, että sosialistille kuuluu vapaus ja vastuu.

      • herra yksilön vapaus

        eliminoimiseksi kerron, etten alkuperäistä kirjoitusta pannut liikkeelle.

        mutta kun pyydät vastausta henkilöltä, joka selkeästi tappelee vain ruskeepäätä vastaan ja pyydät vastinetta häneltä niin vaivoja säästääkseni vastaan itse.

        monet ruskeepään teksteistä on kuitenkin vastaamisen arvoinen vaikkei niissä järjen hiventäkään olisi. ja miten niin ruskeepään teksti? laitat vaan sosialismisanan tilalle kapitalismin niin kynänjälki on suoraan erittäin ruskeesta päästä.


      • KLIPS, KLIPS
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        eliminoimiseksi kerron, etten alkuperäistä kirjoitusta pannut liikkeelle.

        mutta kun pyydät vastausta henkilöltä, joka selkeästi tappelee vain ruskeepäätä vastaan ja pyydät vastinetta häneltä niin vaivoja säästääkseni vastaan itse.

        monet ruskeepään teksteistä on kuitenkin vastaamisen arvoinen vaikkei niissä järjen hiventäkään olisi. ja miten niin ruskeepään teksti? laitat vaan sosialismisanan tilalle kapitalismin niin kynänjälki on suoraan erittäin ruskeesta päästä.

        Kuinka oikeassa olitkaan :))) ainakin osin :)))))



        teoria sosiaalisesta perustasta
        Kirjoittanut: t.i.ruskeepaa 28.5.2005 klo 21.59    
        Mitä sanoisitte siihen jos minä sanoisin, että ainoa vapaus, minkä kapitalismi luo on se, että ihmiset, joilla on heikko itsetunto, heikko minäkäsitys, riippuvainen persoonallisuus ja ylipäätään autoritäärinen persoonallisuus, saavat rahan perusteella vapauden olla kantamatta vastuuta ongelmistaan. Autoritääriset ihmiset toteuttavat omia projektejaan kääntäen selkänsä toimintansa aiheuttamasta kärsimyksestä toisissa ihmisissä, suosivat kaikkea henkisesti kovaa ja konkreettista ja ylipäätään luovat tunteet ja minään perustuvat henkiset asiansisällöt kaikessa kieltävää toimintaa. Koska raha on käytännöllinen hyödyke, eikä se käsittele henkisiä puolia elämässä, autoritääriset persoonallisuudet lisäävät rahan valtaa ja vaikutusaluetta mahdollisimman laajalle koko yhteiskuntaan, jota he käyttävät pakoillakseen omia henkisiä heikkouksiaan - vapaina niiden ikävistä seurauksista!


      • Anneli Autoritäärinen
        KLIPS, KLIPS kirjoitti:

        Kuinka oikeassa olitkaan :))) ainakin osin :)))))



        teoria sosiaalisesta perustasta
        Kirjoittanut: t.i.ruskeepaa 28.5.2005 klo 21.59    
        Mitä sanoisitte siihen jos minä sanoisin, että ainoa vapaus, minkä kapitalismi luo on se, että ihmiset, joilla on heikko itsetunto, heikko minäkäsitys, riippuvainen persoonallisuus ja ylipäätään autoritäärinen persoonallisuus, saavat rahan perusteella vapauden olla kantamatta vastuuta ongelmistaan. Autoritääriset ihmiset toteuttavat omia projektejaan kääntäen selkänsä toimintansa aiheuttamasta kärsimyksestä toisissa ihmisissä, suosivat kaikkea henkisesti kovaa ja konkreettista ja ylipäätään luovat tunteet ja minään perustuvat henkiset asiansisällöt kaikessa kieltävää toimintaa. Koska raha on käytännöllinen hyödyke, eikä se käsittele henkisiä puolia elämässä, autoritääriset persoonallisuudet lisäävät rahan valtaa ja vaikutusaluetta mahdollisimman laajalle koko yhteiskuntaan, jota he käyttävät pakoillakseen omia henkisiä heikkouksiaan - vapaina niiden ikävistä seurauksista!

        Minä en enää kattele tuollaista nurkissani. Ja vuokrat voit maksaa e´nnen lähtöäsi. Tämä ei ole mikään kolhoosi !


      • Takerrun tekstisi kolmeen viimeiseen sanaan:" ....vapaus ja vastuu." Ehdotan, että lisäät
        nimimerkkiisi myöskin sanan VASTUU. Mielestäni ihminen vapauksineen ilman vastuuta, ei ole
        yhteiskuntakelpoinen!!!
        vom


      • herra yksilön vapaus
        vom kirjoitti:

        Takerrun tekstisi kolmeen viimeiseen sanaan:" ....vapaus ja vastuu." Ehdotan, että lisäät
        nimimerkkiisi myöskin sanan VASTUU. Mielestäni ihminen vapauksineen ilman vastuuta, ei ole
        yhteiskuntakelpoinen!!!
        vom

        piti kirjoittamani "...vapaus muttei vastuu"

        ihmisiähän tässä vaan ollaan ja tuo nyt oli muutenkin turhanpäiväinen kommentoinninaihe minulta. noita ruskeepään ajatelmia nyt kannata edes kommentoida.

        mutta turha minulle tulla kertomaan vastuista. uskoisin kantavani niitä siinä missä sinäkin. olet kyllä oikeassa; vapaus ilman vastuuta olisi anarkiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe