Aivan väärä nimi palstalla!

onna

Pakko on taas puuttua asiaan kun tämä taitaa olla kuitenkin niin monelle epäselvää.
Feminismi ei tarkoita miesten vihaajaa, alistajaa,sortajaa yms. vaan ihmistä (huom. niin miestä kuin naista, homoa,lesboa tahi heteroa), joka kannattaa naisen ja miehen välistä tasa-arvoa. Voi vaikka tarkastaa sanakirjasta.
Ja sitten voitte taas jatkaa sukupuolten hutkimista mutta älkää puhu silloin feminismistä. kiitos hei

56

2139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvi

Feminismiin voi liittyä myös miesten sortoa. Se on ihan hyväksyttävää, kun miettii miten miehet ovat kautta aikojen sortaneet viisaanpaa sukupuolta. Ainoa tavoite on, että naisten sortaminen lakkaa. Miehillä ei nyt niin väliä. Mokomat köriläät.

• Pöh..

Jos naiset olisivat se viisaampi sukupuoli, he olisivat hallinneet ihmiskuntaa kautta aikojen.

• Sohvi
        Pöh.. kirjoitti:

Jos naiset olisivat se viisaampi sukupuoli, he olisivat hallinneet ihmiskuntaa kautta aikojen.

taipuu.

• aivan täysin jooko etkö?

• Sohvi
        onna kirjoitti:

aivan täysin jooko etkö?

Ei tämä kirjoittelu aina niin kuoleman vakavaa ole. Tosin tässä tapauksessa olin normaali enemmän tosissani.

• Boss
        Sohvi kirjoitti:

Ei tämä kirjoittelu aina niin kuoleman vakavaa ole. Tosin tässä tapauksessa olin normaali enemmän tosissani.

Voi sohviseni!
        Tuo sortaminen täällä kotimaassamme ilmenee korkeintaan purjehdusterminä! Kyllä kannattaisi pitää pilkettä edelleen yllä ja keskittyä muihin naisen asemaa koskeviin asioihin täällä! Niitä voi jopa löytyäkin!!

• Sohvi
        Boss kirjoitti:

Voi sohviseni!
        Tuo sortaminen täällä kotimaassamme ilmenee korkeintaan purjehdusterminä! Kyllä kannattaisi pitää pilkettä edelleen yllä ja keskittyä muihin naisen asemaa koskeviin asioihin täällä! Niitä voi jopa löytyäkin!!

Maamme ei ole vielä lähelläkään tasa-arvoista. Vaikka lakia on paranneltu niin asenteet ovat edelleen naisvastaisia. Syypää tähän on miehet. Tarkista omakin asenteesi.

• tämäkin
        Sohvi kirjoitti:

Ilmankos teitä femakkoja ei kukaan siedä.

• jyrhö
        onna kirjoitti:

aivan täysin jooko etkö?

kyllä siinä totuus pilkahti. juuri noin ajattelee erittäin suuri osa feministeistä. miksi luulit että sanalla on niin negatiivinen kaiku.

• Vasuri
        Sohvi kirjoitti:

taipuu.

Saatat toki heittää huultakin, mutta mitäs virkaa feminismille sitten jää?

• jyrhö kirjoitti:

kyllä siinä totuus pilkahti. juuri noin ajattelee erittäin suuri osa feministeistä. miksi luulit että sanalla on niin negatiivinen kaiku.

päin ainakaan ole negatiivista kaikua sillä sanalla.. paitsi eipä kai lähipiirissäni puhuttaessa näistä asioista painotetakkaan itse sanaa.. kaikki kuitenkin sanoisi itseään feministeiksi, myös nämä miespuoliset tutut.

• Boss
        Sohvi kirjoitti:

Maamme ei ole vielä lähelläkään tasa-arvoista. Vaikka lakia on paranneltu niin asenteet ovat edelleen naisvastaisia. Syypää tähän on miehet. Tarkista omakin asenteesi.

Sohvi hyvä!
        Istu nyt alas ja rauhoitu. Mieti miten menee naisilla Afrikassa, Kiinassa jne. Olisiko siellä naisten asiat "hieman" huonommin? Vertaa sitten kotimaamme naisten oloja ja epäkohtia niihin. Et voi väittää, ettemmekö olisi naisen asemaa koskevissa asioissa aivan maailman huippuluokkaa ja silti sinä "vaahtoat" ja osoitat varmoja syypäitä. Mitenkä olisi asennetarkastuksen laita omallakin kohdallasi?

• Soma
        Boss kirjoitti:

Sohvi hyvä!
        Istu nyt alas ja rauhoitu. Mieti miten menee naisilla Afrikassa, Kiinassa jne. Olisiko siellä naisten asiat "hieman" huonommin? Vertaa sitten kotimaamme naisten oloja ja epäkohtia niihin. Et voi väittää, ettemmekö olisi naisen asemaa koskevissa asioissa aivan maailman huippuluokkaa ja silti sinä "vaahtoat" ja osoitat varmoja syypäitä. Mitenkä olisi asennetarkastuksen laita omallakin kohdallasi?

Sen takia, että suurimmassa osassa maapalloa naisen ihmisoikeudet ovat olemattomat (mikä on sellainen vääryys ettei orjuuskaan ole mitään siihen verrattuna), ei kuitenkaan tarvitse pohjolan naisten antaa piiruakaan periksi tasa-arvoasioissa. En ymmärrä asennetta, että "ollaan nyt tyytyväisiä tähän kun muualla on räikeämpiä epäkohtia"... Tavoitteena on nolla epäkohtaa, niin kauan on syytä löytyä urheita vihaisia feministejä. Ja leppoisia feministejä. Kunhan feministejä, sillä sana tosiaan tarkoittaa tasa-arvon kannattajaa naisen näkökulmasta (siis tasa-ARVON, ei samanlaisuuden). Ja jos oltaisiin asian ytimessä, en usko että kukaan täälläkään kehtaisi feminismiä vastustaa. Jokainen ajatteleva ihminen on feministi. Piste.

• Boss
        Soma kirjoitti:

Sen takia, että suurimmassa osassa maapalloa naisen ihmisoikeudet ovat olemattomat (mikä on sellainen vääryys ettei orjuuskaan ole mitään siihen verrattuna), ei kuitenkaan tarvitse pohjolan naisten antaa piiruakaan periksi tasa-arvoasioissa. En ymmärrä asennetta, että "ollaan nyt tyytyväisiä tähän kun muualla on räikeämpiä epäkohtia"... Tavoitteena on nolla epäkohtaa, niin kauan on syytä löytyä urheita vihaisia feministejä. Ja leppoisia feministejä. Kunhan feministejä, sillä sana tosiaan tarkoittaa tasa-arvon kannattajaa naisen näkökulmasta (siis tasa-ARVON, ei samanlaisuuden). Ja jos oltaisiin asian ytimessä, en usko että kukaan täälläkään kehtaisi feminismiä vastustaa. Jokainen ajatteleva ihminen on feministi. Piste.

Parhin Soma!
        Olet aivan oikeassa, että asiaansa pitää eteenpäin viedä, mutta itse en hyväksy tuollaista "oman navan" ympärillä pyöriskelyä, varsinkin kun siihen ei ole mitään tulenpalavaa kiirettä. Olen jo tällä palstalla usein tuonut esiin sen, että monessa maassa ei naisilla ole alkeellistakaan tasa-arvon ajatusta, mutta täällä valitetaan "trendikkäästi" feminismin nimeen! Pilkun viilausta, sen sijaan, että auttaisitte niitä, jotka todella tarvitsisivat apuanne!! Teoria ja käytäntö ovat asioita joita usein fanaatikot eivät pysty eroittamaan toisistaan, joten tavoitteena nolla epäkohtaa, on lähinnä naurettava klisee. Jos jokainen ajatteleva ihminen olisi feministi, niin...no, jääköön yksi klisee kommentoimatta. Piste.

• Soma
        Boss kirjoitti:

Parhin Soma!
        Olet aivan oikeassa, että asiaansa pitää eteenpäin viedä, mutta itse en hyväksy tuollaista "oman navan" ympärillä pyöriskelyä, varsinkin kun siihen ei ole mitään tulenpalavaa kiirettä. Olen jo tällä palstalla usein tuonut esiin sen, että monessa maassa ei naisilla ole alkeellistakaan tasa-arvon ajatusta, mutta täällä valitetaan "trendikkäästi" feminismin nimeen! Pilkun viilausta, sen sijaan, että auttaisitte niitä, jotka todella tarvitsisivat apuanne!! Teoria ja käytäntö ovat asioita joita usein fanaatikot eivät pysty eroittamaan toisistaan, joten tavoitteena nolla epäkohtaa, on lähinnä naurettava klisee. Jos jokainen ajatteleva ihminen olisi feministi, niin...no, jääköön yksi klisee kommentoimatta. Piste.

Omaan napaasi tujottelun sijaan voisit sinäkin olla auttamassa maailman naisia ja lapsia tälläkin hetkellä, etkä ottamassa osaa tähän "trendikkääseen "keskusteluun huolissasi siitä, että joku muu kuin sinä sanoo viimeisen sanan. Sillä usko pois, sinun kommenttiesi lukemisen kanssa ei tasa-arvonisteillä ole tulenpalavaa kiirettä.

Ps. Mistä muuten noin cool niminmerkki? Siitä tulee ensinnä mieleen tietysti valta sekä seksikkyys koska olet valinnut sikatrendikkäään kielen englannin. Toiseksi nimestä juontuu mieleen Hugo Bossin laatupaidat, jotka myös viestivät luksusluokan maskuliinin elämästä. Wau.

• Boss
        Soma kirjoitti:

Omaan napaasi tujottelun sijaan voisit sinäkin olla auttamassa maailman naisia ja lapsia tälläkin hetkellä, etkä ottamassa osaa tähän "trendikkääseen "keskusteluun huolissasi siitä, että joku muu kuin sinä sanoo viimeisen sanan. Sillä usko pois, sinun kommenttiesi lukemisen kanssa ei tasa-arvonisteillä ole tulenpalavaa kiirettä.

Ps. Mistä muuten noin cool niminmerkki? Siitä tulee ensinnä mieleen tietysti valta sekä seksikkyys koska olet valinnut sikatrendikkäään kielen englannin. Toiseksi nimestä juontuu mieleen Hugo Bossin laatupaidat, jotka myös viestivät luksusluokan maskuliinin elämästä. Wau.

Parahin Soma!
        Osuihan se kohdalleen, tuo globaalin hädän esilletuominen, kun jo ehdotat minullekin auttajan viittaa, ei pelkästään naisille vaan myös maailman lapsille! Se on myös hyvä, ettei kommenttini saa kotoisen maamme tasa-arvonistejä kiirehtimään. Toivottavasti ne saavat kuitenkin ajatuksenne siirtymään avuntarpeen organisoimiseen TODELLA sitä tarvitseville. Eikä minulle tuota ylivoimaista tarvetta sanoa viimeistä sanaa tässä keskustelussa, sillä tuon vain oman mielipiteeni tähän keskusteluun!
        Nimimerkistä haluaisit tietää, mistä ja miksi? Kaikki mainitsemasi pitää varmasti paikkansa yleisesti, jopa muutamaan Hugon tuotteeseen on tullut joskus tuhlattua ansioitaan. Mutta nimimerkki on peräisin aivan toisesta yhteydestä, joka liittyy lähinnä elektroniikkaan! Ja siellähän ei todella mene mitenkään hyvin, ainakaan nykyisin. Woih!

• Soma
        Boss kirjoitti:

Parahin Soma!
        Osuihan se kohdalleen, tuo globaalin hädän esilletuominen, kun jo ehdotat minullekin auttajan viittaa, ei pelkästään naisille vaan myös maailman lapsille! Se on myös hyvä, ettei kommenttini saa kotoisen maamme tasa-arvonistejä kiirehtimään. Toivottavasti ne saavat kuitenkin ajatuksenne siirtymään avuntarpeen organisoimiseen TODELLA sitä tarvitseville. Eikä minulle tuota ylivoimaista tarvetta sanoa viimeistä sanaa tässä keskustelussa, sillä tuon vain oman mielipiteeni tähän keskusteluun!
        Nimimerkistä haluaisit tietää, mistä ja miksi? Kaikki mainitsemasi pitää varmasti paikkansa yleisesti, jopa muutamaan Hugon tuotteeseen on tullut joskus tuhlattua ansioitaan. Mutta nimimerkki on peräisin aivan toisesta yhteydestä, joka liittyy lähinnä elektroniikkaan! Ja siellähän ei todella mene mitenkään hyvin, ainakaan nykyisin. Woih!

Niin. Jos kaikki naiset maailmassa ajaisivat puoliksikaan yhtä kiihkeästi tasa-arvoa omassa elämässään, naisten asema olisi paljon paremmassa jamassa. Tietenkin tiedän, että minä tasa-arvosta puhuessani ja sen mukaisia valintoja tehdessäni en joudu sukuni miesten puolesta kivitetyksi. Siksi tarkoitukseni on tukea kehitysmaiden tyttöjen koulutusta heti kun alan nostaa palkkaa. Opiskelevan äidin tulot eivät juurikaan hyväntekeväisyyttä mahdollista. Olen matkustellut mm. Afrikassa, ja siellä ollessani olen auttanut naisia konkreettisesti pienessä mittakaavassa. Esimerkiksi Ugandan maaseudulla annoin JUURI metsässä synnyttäneelle tyttöpololle särkylääkettä ja kokista. Näin kun häntä raahattiin kivusta ja väsymyksestä ulisevana pusikosta. Mies saapui sopivasti näytöksen jälkeen paikalle katsomaan poikaansa, jonka tyttö oli "hänelle" synnyttänyt. Eivät olleet tajunneet edes juotava antaa.

• Antsu
        Soma kirjoitti:

Niin. Jos kaikki naiset maailmassa ajaisivat puoliksikaan yhtä kiihkeästi tasa-arvoa omassa elämässään, naisten asema olisi paljon paremmassa jamassa. Tietenkin tiedän, että minä tasa-arvosta puhuessani ja sen mukaisia valintoja tehdessäni en joudu sukuni miesten puolesta kivitetyksi. Siksi tarkoitukseni on tukea kehitysmaiden tyttöjen koulutusta heti kun alan nostaa palkkaa. Opiskelevan äidin tulot eivät juurikaan hyväntekeväisyyttä mahdollista. Olen matkustellut mm. Afrikassa, ja siellä ollessani olen auttanut naisia konkreettisesti pienessä mittakaavassa. Esimerkiksi Ugandan maaseudulla annoin JUURI metsässä synnyttäneelle tyttöpololle särkylääkettä ja kokista. Näin kun häntä raahattiin kivusta ja väsymyksestä ulisevana pusikosta. Mies saapui sopivasti näytöksen jälkeen paikalle katsomaan poikaansa, jonka tyttö oli "hänelle" synnyttänyt. Eivät olleet tajunneet edes juotava antaa.

Täysi tunnustus tuosta 'lähifeminismistä', jota harjoitit pimeässä Afrikassa.

Ehkä eräät tämän palstan miehet olisivat sitä tyytyväisempiä, mitä kauemmas feministit lähtevät oppejaan soveltamaan...

• ei epäilystäkään

Tämä Sohvi on mies, joka provoo, niinkuin moni naisnikkinen täällä. heidän arkoituksena on vain sekoittaa keskustelua, koska luulevat sillä saavansa jonkun miettimään asioista eritavalla. Tai, että he saisivat "feministit" näyttämään aggressiivisilta, välinpitämättömiltä miesvihaajilta.

• Boss
        Soma kirjoitti:

Hips Soma!
        Hienoa, että olet tutustunut tasa-arvoon Välimeren eteläpuolella ja havainnut saman kuin minäkin vuosia sitten. Tuo luo mielestäni mukavaa perspektiiviä täällä käytäviin keskusteluihin ja esille tuotuihin kotimaamme "epäkohtiin". Sinänsä kiinnostavaa on miettiä afrikkalaisen naisen asemaa heidän yhteiskunnassaan, sillä hyvin usein hänen tehtävänään on juuri hankkia perheen elanto ja polttopuut. Miehen tehtävä on istuskella puun alla ja raapia muniaan! Eurooppalaisessa yhteiskunnassa taas miehen perinteinen tehtävä on ollut hankkia perheelle rahat ruokaan ja vaimon hankkia ruoka ja keittää se kotona. Onkohan tuossa nyt jotain logiikkaa täällä ajettavan tasa-arvon ja Afrikassa olevan "työjaon" kanssa? Tuon mukaan näköjään raapimiseen ei täällä sitten ehdi kumpikaan!!!!

• cisma
        Boss kirjoitti:

Parahin Soma!

Mitä ihmettä SPR täällä Suomessa jakaa leipää?

• Kurre_Orava
        cisma kirjoitti:

Mitä ihmettä SPR täällä Suomessa jakaa leipää?

SPR jakaa leipää koska Suomalaiset syrjäytyneet ehtivät ryypätä ja rällätä sossutukensa ennenaikojaan.

Sosiaaliturva on aivan riittävä, mutta osa vain käyttää sen väärin kun luulee, että kännykät, paarit ja leffat ovat yhteiskunnan eläteillekin tarkoitettuja.

• Feminista

Feminismin voi määritellä vain anaine, sillä hän on se joka on sorrettu, ja hän on ainoa, joka on kokenut sorron. eikä feminismiä määritellä phalooentrisellä kielellä ja logiikalla, vaan naisen tunteella. Tunne on osa naisen komeusta ja tietoa, ja se on ratkaisevaa.

• voin minäkin sen sanan määritellä.
        Paitsi etten tunne että olisin koskaan naisena kokenut olevani sorrettu.
        Pidän miehiä ja naisia tasa-arvoisina ja vääränä palkka eroja yms. en vain usko että tuolla sorron toitottamisellakaan saadaan mitään aikaseksi. eikä nykyisiä miehiä voi mielestäni syyttää esi-isien tekojen vuoksi.

• Tasa-arvo on luonnotonta ja tavoittamaton utopia. Emme ole samanlaisia eikä meitä siis tule kohdellakaan sellaisina. Rikomme yksilön oikeutta omaan yksilöllisyyteensä, mikäli kohtelemme häntä samoin kuin kaikkia muitakin. Jokainen ansaitsee ihmisarvon. Tasa-arvo sotii ihmisarvoa vastaan tasapäistämällä kaikki.

• tässä vaan ymmärretään sanat eritavalla.
        mulle tasa-arvo on sitä että kaikilla on samat lähtökohdat ja oikeudet ei kaikkien muuttamista samanlaisiksi.

• onna kirjoitti:

tässä vaan ymmärretään sanat eritavalla.
        mulle tasa-arvo on sitä että kaikilla on samat lähtökohdat ja oikeudet ei kaikkien muuttamista samanlaisiksi.

Ehkäpä. Minä puolestani toivon rauhaa ja rakkautta kaikille ihmisille!

• jorojukka-kukka

Tasa-arvo ja tasapäisyys ovat kaksi eri asiaa.

• j.pukkila
        onna kirjoitti:

tässä vaan ymmärretään sanat eritavalla.

..jotta kaikilla olisi samat lähtökohdat ja oikeudet, merkitsee mielestäni juuri kaikkien muuttamista samanlaisiksi, mitenkä muuten moinen voisi olla mahdollinen..??
        ..jos ihmisellä on rahaa enemmän kuin toisilla, niin hänellä on aivan erilaiset lähtökohdat kuin sellaisella, jolla rahaa ei ole..
        ..samoin jos jollakulla on rahaa, niin hänellä on myös enemmän oikeuksia, tai sanokaamme valinnan mahdollisuuksia, kuin sellaisella, jolla rahaa ei ole..
        ..rahaa pidetään yleispätevänä arvon mittana, joten tasa-arvon toteuttaminen edellyttäisi myös ihmisten ekonomisen aseman yhtäläistämistä..

• j.pukkila kirjoitti:

..jotta kaikilla olisi samat lähtökohdat ja oikeudet, merkitsee mielestäni juuri kaikkien muuttamista samanlaisiksi, mitenkä muuten moinen voisi olla mahdollinen..??
        ..jos ihmisellä on rahaa enemmän kuin toisilla, niin hänellä on aivan erilaiset lähtökohdat kuin sellaisella, jolla rahaa ei ole..
        ..samoin jos jollakulla on rahaa, niin hänellä on myös enemmän oikeuksia, tai sanokaamme valinnan mahdollisuuksia, kuin sellaisella, jolla rahaa ei ole..
        ..rahaa pidetään yleispätevänä arvon mittana, joten tasa-arvon toteuttaminen edellyttäisi myös ihmisten ekonomisen aseman yhtäläistämistä..

tarkoitin ettei ihmisiä ja persoonia tarvitse muuttaa, että päästäisiin yhtäläisiin oikeuksiin.

Ja mielestäni pitäisi pyrkiä siihen, että kaikilla olisi samat mahdollisuudet ja lähtökohdat.. jonkinlaista utopiaa kyllä. Se vaatisi meiltäkin luopumista.

• öhm

Eli miehet, jotka haluavat tasa-arvoa perhe-, ja työelämässä, mutta eivät nielaise naisjärjestöjen röyhkeää ja naivia propagandaa ovat niitä tosifeministejä. Järjestöissä luuhaavat naiset ovat suurimmaksi osaksi susia lammasten vaatteissa ja pro-feministimiehet aivottomia tolloja, joita viedään kuin kuohittuja pässejä narussa.

No, sittenpä olin jo aiemmin oikeassa; kyllä me feministit tiietään!

• j.pukkila

..tasa-arvofeministit ovat vain yksi lahko feministejä, osa feministeistä vaahtoaa esimerkiksi, että miehet raiskaavat naisia tietoisesti alistaakseen naiset pelon valtaan..
      ..että tarjonnassa löytyy..

"..Kulttuurin kehityksestä huolimatta raiskaukset ovat olleet tärkeässä asemassa myös myöhemmässä sotahistoriassa. Susan Brownmillerin teoksella Against Our Will: Men, Woman, And Rape (1975) oli merkittävä vaikutus länsimaissa vähitellen hyväksyttyyn tapaan ottaa raiskaus vakavana rikoksena. Valitettavasti Brownmiller kuuluu nk. sukupuolifeministeihin (engl. gender feminism), joiden postmodernin [ks. Foucault ja Derrida] ajattelun mukaan raiskaus on "tietoista, kaikkien miesten harjoittamaa kaikkien naisten alistamista pelon valtaan" (korostus Brownmillerin oma). Nk. tasa-arvofeministit (equity feminism) uskaltavat jo vastustaa tällaista järkeilyä [ks. myös Symons ja Buss]; esim. Wendy McElroy, Sexual correctness: The Gender-Feminist Attack on Women (1996). Jälkimmäiset ovat mm. huolissaan edellisten tavasta tuomita kaikki raiskausta koskeva tutkimus moraalittomana. Ideologisella ajattelulla on tapana johtaa järjettömyyksiin..."

http://cc.oulu.fi/~rar/historia/H_1960-.html

• Hyökkäämällä raivoisasti feministejä vastaan miehet tekevät totta pahimmistakin feministisistä teorioista.

Siis pyrkiessään estämään väitteet siitä, että olisi hirviö, mies ryhtyy sellaiseksi.

Antifeministit syyttävät feministejä pyrkimyksestä sensuuriin, mutta kannattavat sensuuria itsekin, kun feminismistä on kyse.

Joku ketjussa väitti, että feministit vievät profeministimiehiä kuin pässiä narussa. Yllä sanomani perusteella näyttäisi, että - tätä kulunutta sanontaa käyttääkseni - feministit vievät varsinkin antifeministejä kuin pässiä narussa.

Antifeministeillä ei näytä olevan itsenäistä sisäsyntyistä rauhaa. Rauha tulee, he julistavat, kunnes feministit luopuvat feminismistään. (No, eiväthän he muuten antifeministejä olisikaan.)

Kuulostaako VÄHÄN miestapaiselta kontrollilta?

• jorojukka-kukka
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

Hyökkäämällä raivoisasti feministejä vastaan miehet tekevät totta pahimmistakin feministisistä teorioista.

Siis pyrkiessään estämään väitteet siitä, että olisi hirviö, mies ryhtyy sellaiseksi.

Antifeministit syyttävät feministejä pyrkimyksestä sensuuriin, mutta kannattavat sensuuria itsekin, kun feminismistä on kyse.

Joku ketjussa väitti, että feministit vievät profeministimiehiä kuin pässiä narussa. Yllä sanomani perusteella näyttäisi, että - tätä kulunutta sanontaa käyttääkseni - feministit vievät varsinkin antifeministejä kuin pässiä narussa.

Antifeministeillä ei näytä olevan itsenäistä sisäsyntyistä rauhaa. Rauha tulee, he julistavat, kunnes feministit luopuvat feminismistään. (No, eiväthän he muuten antifeministejä olisikaan.)

Onneksi feministit eivät kuitenkaan lopu.

• Boss

Hyökkäämällä raivoisasti feministejä vastaan miehet tekevät totta pahimmistakin feministisistä teorioista.

Missähän näitä raivoisia taisteluita oikein käydään? Julistetaan, hyökätään, sorretaan hirviöiden kera ja lopuksi pannaan pässit naruun?
        Kuinka paljon tuota epätasapainoa oikein on tavallisessa arkipäivässä, kun sitä julkisuudessa ei oikeastaan räikeänä missään näy? Johan nyt luulisi ainakin iltapäivälehtien kiinnostuvan moisesta taistelusta ja kun vielä lopputuloskin on nähtävillä taisteluiden estradilla talutettavina pässeinä! Vai onko tässäkin kaikessa mahdollisessa julkitulossa ylimpänä kontrollerina ja estäjänä MIES tai MIEHIÄ?

• Boss kirjoitti:

Missähän näitä raivoisia taisteluita oikein käydään? Julistetaan, hyökätään, sorretaan hirviöiden kera ja lopuksi pannaan pässit naruun?
        Kuinka paljon tuota epätasapainoa oikein on tavallisessa arkipäivässä, kun sitä julkisuudessa ei oikeastaan räikeänä missään näy? Johan nyt luulisi ainakin iltapäivälehtien kiinnostuvan moisesta taistelusta ja kun vielä lopputuloskin on nähtävillä taisteluiden estradilla talutettavina pässeinä! Vai onko tässäkin kaikessa mahdollisessa julkitulossa ylimpänä kontrollerina ja estäjänä MIES tai MIEHIÄ?

"Missähän näitä raivoisia taisteluita oikein käydään?"

Täällä, esimerkiksi. Tämähän ei ole "vain" keskustelupalsta, tämä on osa ihan sitä samaa elämää kuin kaikki muutkin asiat. Raivoisia taisteluita käydään myös parisuhteissa. Iltapäivälehdet ovat lähinnä kiinnostuneet näiden taistelujen onnettomista lopputuloksista.

Ja kyllä, kaikessa mahdollisessa julkitulossa ylimpänä kontrollerina ja estäjänä on myös MIES. Mies ei kuuntele naisen kieltä, mutta olettaa ilman muuta, että nainen kuuntelee hänen. No, eivät naisetkaan enää kuuntele, kun ei pakko ole. Niin kuin vanhaan hyvään aikaan oli.

• j.pukkila

..kummallista, miten naiset kokevat, että miehet kontrolloivat heitä, kun taas henkilökohtaisesti näen asian täsmälleen päin vastoin..
        ..ja elävä elämä on täynnä esimerkkejä siitäkin, että naisilla on aivan omat erityisvapautensa, joita ei mistään hinnasta suotaisi miehelle..
        ..henkilökohtaisesti minua risoo juuri tämä kaksinaamaisuus, mieheltä edellytetään, että hän on perinteinen mies, mutta naiselle pitäisi suoda vapaus olla nykyaikainen nainen, jonka pitäisi saada tehdä mitä mieleen juolahtaa..
        ..tosin eipä minulla mitään erityistä raivoa ole näissä kirjoituksissani..

• Boss

"Missähän näitä raivoisia taisteluita oikein käydään?"

Täällä, esimerkiksi. Tämähän ei ole "vain" keskustelupalsta, tämä on osa ihan sitä samaa elämää kuin kaikki muutkin asiat. Raivoisia taisteluita käydään myös parisuhteissa. Iltapäivälehdet ovat lähinnä kiinnostuneet näiden taistelujen onnettomista lopputuloksista.

Ja kyllä, kaikessa mahdollisessa julkitulossa ylimpänä kontrollerina ja estäjänä on myös MIES. Mies ei kuuntele naisen kieltä, mutta olettaa ilman muuta, että nainen kuuntelee hänen. No, eivät naisetkaan enää kuuntele, kun ei pakko ole. Niin kuin vanhaan hyvään aikaan oli.

No, kyllä tältä palstalta tuo "raivo" on täysin kadoksissa, mitä nyt joskus sanan miekka saattaa sivaltaa! Sehän on tietysti positiivista, kun taistelu pysyy henkisellä tasolla. Oletko sitä mieltä, että nuo parisuhteen taistelut, onnettomine lopputuloksineen, ovat pääosiltaan feminismiin liittyviä?
        Kontrolleriasiassa olen kyllä eri mieltä, sillä esimerkiksi julkisen sanan ruoreissa on varsin paljon naispuolisia päätoimittajia, ohjelmajohtajia jne. Vai ovatko he unohtaneet feminismin jalon tarkoituksen, näinä kvartaalitalouden ihanina aikoina?

• j.pukkila kirjoitti:

..kummallista, miten naiset kokevat, että miehet kontrolloivat heitä, kun taas henkilökohtaisesti näen asian täsmälleen päin vastoin..
        ..ja elävä elämä on täynnä esimerkkejä siitäkin, että naisilla on aivan omat erityisvapautensa, joita ei mistään hinnasta suotaisi miehelle..
        ..henkilökohtaisesti minua risoo juuri tämä kaksinaamaisuus, mieheltä edellytetään, että hän on perinteinen mies, mutta naiselle pitäisi suoda vapaus olla nykyaikainen nainen, jonka pitäisi saada tehdä mitä mieleen juolahtaa..
        ..tosin eipä minulla mitään erityistä raivoa ole näissä kirjoituksissani..

on niin, että minä onneton menin sotkemaan miehet ja antifeministit. Niinhän se oli, että antifeministit eivät ole mitään miehiä.

Anteeksi miesten puolesta.

• Hertha

Antifeministien olisi syytä pysähtyä tässä kohdin miettimään.

Antifeminismi on kuin feminismin varjo; se liikkuu siellä missä feminismikin.

• Kurre_Orava
        Hertha kirjoitti:

Antifeministien olisi syytä pysähtyä tässä kohdin miettimään.

Antifeminismi on kuin feminismin varjo; se liikkuu siellä missä feminismikin.

Feminismi on yksinkertaisesti hauskaa. Todella hauskan siitä tekevät feministiset tosikot...

• Hertha
        Kurre_Orava kirjoitti:

Feminismi on yksinkertaisesti hauskaa. Todella hauskan siitä tekevät feministiset tosikot...

Missä välissä olet ehtinyt tutustua vielä feministisiin tosikoihinkin? Täällähän heitä ei juurikaan ole. Jollet sitten tarkoita "mukamas"-feministejä (luultavimmin miespuolisia), joiden falskit rustailut loistavat jo lähimetsään saakka.

• Kurre_Orava
        Hertha kirjoitti:

Missä välissä olet ehtinyt tutustua vielä feministisiin tosikoihinkin? Täällähän heitä ei juurikaan ole. Jollet sitten tarkoita "mukamas"-feministejä (luultavimmin miespuolisia), joiden falskit rustailut loistavat jo lähimetsään saakka.

Jörö vain luulee omistavansa palstan...

*tsäk tsäk*

• jorojukka-kukka
        Kurre_Orava kirjoitti:

Jörö vain luulee omistavansa palstan...

*tsäk tsäk*

Että sinunkaan päässäsi ei liiku kuin yksi ainoa palstalainen ja se olen minä.
        Pientä rajaa, vaikka tuota Eniron palkkaa nauttisitkin. :D

• Dn.

Tällä palstalla vaan ei kukaan tunnu sitä tajuavan. Minäkin aina vetoan sanakirjaan, ja se selittää sanan aika viattomasti ja kattavasti.

Kuitenkin kaikki liittää, niin miehet kuin naiset, ja jotkut feministeinä itseään pitävät, aivan käsittämättömiä mielleyhtymiä ja määreitä ja lisukkeita tuohon termiin.

Se on todella rasittavaa, koska siksi täällä ei ikinä keskustella oikeasti feminismistä, tai feministisistä tavoitteista ja yhteiskunnallisista asioista. Ja "alan harrastajana" olisi ihan mukava joskus keskustella feminismistä vakavasti ja kiihkottomasti. Sellaisia syvällisiä keskusteluita, jotka osuvat itse asiaan.

Ja joiden iduista voisi synnyttää jotakin yhteiskunnallisia muutoksen versoja.

• j.pukkila

..olen osittain samaa mieltä, mutta ongelma aiheutuu vain siitä, että harvalla keskustelijalla on aiheestaan edes peruskäsitteet hallussa..
        ..sanakirjalla tarkoittanet varmaan raamattua..??
        ..ainakin sanakirja tekstissäsi määrittyy ehdottomaksi auktoriteetiksi, jona monet pitävät juuri raamattua..

• Antsu

Mitä on se sallittu ja suositeltu feminismikeskustelu? Sellaista kuin liturgin ja seurakunnan vuorolaulu? Yksi lukee "totuuden" ja muut toistavat kuorossa aamenen?

Kai näitä ismejä maailmaan mahtuu, mutta jos tällä palstalla kysyy kellokkailta, miten feminismi vastaisi tiettyihin konkreettisiin kysymyksiin tai miten feminismin pohjalta käsiteltäisiin tietyt tilanteet, niin kysymys vaietaan kuoliaaksi.

Olen päätellyt, että feminismi on aivan liian korkealentoinen aate arjen elämään ja ehkä liian vaativa jopa näille nisteille itselleen.

• jorojukka-kukka
        Antsu kirjoitti:

Mitä on se sallittu ja suositeltu feminismikeskustelu? Sellaista kuin liturgin ja seurakunnan vuorolaulu? Yksi lukee "totuuden" ja muut toistavat kuorossa aamenen?

Kai näitä ismejä maailmaan mahtuu, mutta jos tällä palstalla kysyy kellokkailta, miten feminismi vastaisi tiettyihin konkreettisiin kysymyksiin tai miten feminismin pohjalta käsiteltäisiin tietyt tilanteet, niin kysymys vaietaan kuoliaaksi.

Olen päätellyt, että feminismi on aivan liian korkealentoinen aate arjen elämään ja ehkä liian vaativa jopa näille nisteille itselleen.

Feminismi todentaa ja se on lähinnä sen tarkoituskin.

Mitähän konkreettisia kysymyksiä on esitetty, jotka feminismi on vaijentanut kuoliaaksi?

• avecMaria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Mitähän konkreettisia kysymyksiä on esitetty, jotka feminismi on vaijentanut kuoliaaksi?

Helpompaa listata ne tällä palstalla esitetyt kysymykset, joihin kellokkaat ovat antaneet asiallisen vastauksensa.

• Antsu
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Ai todentaa? Siis viisastelee 'mitä minä sanoin' -tyylillä?

Yritin pikaisesti selata viestien otsikkoja taaksepäin löytääkseni pari Antsun esittämää kysymystä arkielämästä, mutta tähän hätään se ei onnistunut.

Tämä tulee kuitenkin viime päiviltä mieleen: onko feministi valmis feminisminsä nimissä kieltämään vaikka rakkautensa omaan aviomieheensä, jos aate ja perhe-elämän arki joutuvat ristiriitaan? Tai onko nettipalstojen telaketjufemakko siviilissä simpsakka kotihengetär, joka passaa miestään tämän tuijottaessa formulakisaa?

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Helpompaa listata ne tällä palstalla esitetyt kysymykset, joihin kellokkaat ovat antaneet asiallisen vastauksensa.

Tee se.

• jorojukka-kukka
        Antsu kirjoitti:

Ai todentaa? Siis viisastelee 'mitä minä sanoin' -tyylillä?

Yritin pikaisesti selata viestien otsikkoja taaksepäin löytääkseni pari Antsun esittämää kysymystä arkielämästä, mutta tähän hätään se ei onnistunut.

Tämä tulee kuitenkin viime päiviltä mieleen: onko feministi valmis feminisminsä nimissä kieltämään vaikka rakkautensa omaan aviomieheensä, jos aate ja perhe-elämän arki joutuvat ristiriitaan? Tai onko nettipalstojen telaketjufemakko siviilissä simpsakka kotihengetär, joka passaa miestään tämän tuijottaessa formulakisaa?

Feministi ei kiellä rakkauttaan mieheen sen enempää kuin ei-feministinainenkaan.
        Rakkaus voi kadota kaikilta naisilta, jos perheessä vallitsee epätasa-arvoinen tilanne. Nainen ei yksinkertaisesti jaksa oman työnsä päälle hoitaa yksinään perhettään.
        Kenenkään naisen EI TARVITSE palvella miestään. Mutta jos "palveleminen" on molemminpuolista, niin se on ihan eri juttu.

• Antsu

Tällä palstalla erottuvat edukseen naiset, jotka sanoutuvat irti akkavallan aatteesta ja kannattavat tasa-arvoa. Ja tasa-arvo EI ole sama kuin nainen.

Feminismin akateemiset sanakirjamääritelmät ovat ovelasti laadittuja. Feminismi muka pyrkisi tasa-arvoon naisen asemaa parantamalla. Koska yhteiskunnassa on aloja, ilmiöitä ja asioita joissa nainen on jo asetettu miehen edelle, on akkavalta-aate näiltä osin tarpeeton ja femakot pitävät turpansa sinänsä viisaasti kiinni.

On tärkeää ymmärtää, mistä feminismi vaikenee. Ja - punainen vaate monelle - sehän vaikenee esim. varusmiespalveluksen nykytilasta. Armeija on tätä nykyä paikka, jossa naiset ovat enemmän kuin tasa-arvoisia.

• Miten feminismi vaikenee "varusmiespalveluksen nykytilasta"? Anteeksi mä en ihan ymmärtänyt viestiäsi: "Koska yhteiskunnassa on aloja, ilmiöitä ja asioita joissa nainen on jo asetettu miehen edelle, on akkavalta-aate näiltä osin tarpeeton", siis jos jossain asioissa naisilla menee paremmin niin tasa-arvoon ei tarvitse pyrkiä? Akkavalta-aate=feminismi?

• Antsu
        onna kirjoitti:

Miten feminismi vaikenee "varusmiespalveluksen nykytilasta"? Anteeksi mä en ihan ymmärtänyt viestiäsi: "Koska yhteiskunnassa on aloja, ilmiöitä ja asioita joissa nainen on jo asetettu miehen edelle, on akkavalta-aate näiltä osin tarpeeton", siis jos jossain asioissa naisilla menee paremmin niin tasa-arvoon ei tarvitse pyrkiä? Akkavalta-aate=feminismi?

Oletko uusi täällä? Hauska tutustua joka tapauksessa!

Ekaan kysymykseesi: feministi ei vaadi a) inttiä pakolliseksi naisille eikä b) inttiä vapaaehtoiseksi miehille, koska nykytila kelpaa hänelle. Ryynätköön mies armeijassa, mutta nainen valitkoon, HALUAAKO valita sotilasuran. Naisasian kannalta homma on siis hyvällä mallilla, mutta tasa-arvon kannalta ei.

Ja toiseen, esimerkkinä: miksi sosiaaliministeriö sekä opetusministeriö ovat hallitusten vaihtumisesta huolimatta aina naisten käsissä? Valtion budjetin suurimmat rahaerät on siis läänitetty naisministereille eikä tätä tunnuta kyseenalaistettavan. Feministi sulkee suunsa, koska tavoite (akkavalta) on saavutettu!

Feminismin suomennos akkavallaksi taitaa olla... hm... minun.

• Antsu kirjoitti:

Oletko uusi täällä? Hauska tutustua joka tapauksessa!

Ekaan kysymykseesi: feministi ei vaadi a) inttiä pakolliseksi naisille eikä b) inttiä vapaaehtoiseksi miehille, koska nykytila kelpaa hänelle. Ryynätköön mies armeijassa, mutta nainen valitkoon, HALUAAKO valita sotilasuran. Naisasian kannalta homma on siis hyvällä mallilla, mutta tasa-arvon kannalta ei.

Ja toiseen, esimerkkinä: miksi sosiaaliministeriö sekä opetusministeriö ovat hallitusten vaihtumisesta huolimatta aina naisten käsissä? Valtion budjetin suurimmat rahaerät on siis läänitetty naisministereille eikä tätä tunnuta kyseenalaistettavan. Feministi sulkee suunsa, koska tavoite (akkavalta) on saavutettu!

Feminismin suomennos akkavallaksi taitaa olla... hm... minun.

En uusi vaan hiljainen ennen tätä..

Itse (feministinä)voisin lakkauttaa koko kyseisen laitoksen. Ja voisihan miehetkin asiaan puuttua. Kuten jo tässä olen yrittänyt ilmaista, tasa-arvo asiat pitäisi olla kummankin sukupuolen asioita eikä vain naisten (eikä etenkään sukupuolten välisiä tappelu aiheita).

Voisivat ne sohvalla löhöävät, kaljaa kittaavat ja formulaa tuijottavat miehen puolikkaatkin joskus nousta barrikaadeille.

Kyllä aioihin pitää saada puuttua ilman että heti pitäis koko maailman ongelmat ottaa vastuullee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe