Ja jos mielestänne pitää olla, niin miksi?
Ja jos ei pidä, niin miksi?
Pitääkö naisen olla kaunis?
27
1839
Vastaukset
- Adonis-Sika
Kyllä naisen kaunis tulee olla. En osaa analysoida miksi, mutta kai se jokin biologinen vietti on, että ruman naisen kanssa ei halua liikkua. Ehkä omanarvontunto nousee, kun on kaunis kumppani, joka ei rumia itsekään hyväksyisi. Tosiasia on, että esim. lihavan naisen kanssa minulla tuskin edes seisoisi.
naisen tehtävä on ulkonäöllään ehkäistä miehen impotenssia - jos oikein tulkitsin..?
Mutta toisaalta siitä ei ole vastaavassa määrin merkkejä, että miehet yrittäisivät ulkonäköönsä satsaamalla ehkäistä naisten haluttomuutta.
No, tätä tämä aina on.- öhm
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
naisen tehtävä on ulkonäöllään ehkäistä miehen impotenssia - jos oikein tulkitsin..?
Mutta toisaalta siitä ei ole vastaavassa määrin merkkejä, että miehet yrittäisivät ulkonäköönsä satsaamalla ehkäistä naisten haluttomuutta.
No, tätä tämä aina on.Kun kattelee nuoria miehiä peuhaamassa vaateosastoilla ja ostelemassa hiusgeelejä, hajusteita ja muuta roinaa, niin täytyy valitettavasti todeta, että maailma on tasa-arvoistumassa tältäkin osin.
- että et ole vielä ikinä
ollut rakastunut...
mutta saa.
Ikävä kyllä feministikään ei pysty täydellisesti kulttuurisista arvostuksista irrottautumaan. Sen verran kuitenkin, että kykenee näkemään persoonallisuuden piirteiden takaa. Siinä mielessä rypyt kaunistavat ihmistä enemmän tai vähemmän riippuen siitä, millaisista ilmeistä ne on saatu.
Ei pahalla teineille, mutta olipa miten hyvännäköinen tyttö tai poika hyvänsä, niin alle parikymppinen on vielä mielenkiinnoton pullanaama. Kasvot ovat kuin tyhjä sivu. Kun tekstiä alkaa tulla, todellinen kauneus ja rumuuskin pääsee esille.
Joka tapauksessa kukaan terve ja onnellinen ihminen ei voi välttyä olemasta kaunis.- Wanha muistelee
Kun ikää alkaa karttua, niin kaikki nuoret naiset alkaa näyttää kauniilta. Se johtuu siitä, että nuoret ovat kuitenkin saavuttamattomia, eli mitään suhdetta tai edes kontaktia ei heihin voi saada.
Nuorella miehellä taas on seuraava ongelma: "Kenet noista monista tarjokkaista minun täytyy torjua. Ai tuolla on liian sio nenä, montako jää jäljelle, vielä monta, no tuolla liian kupera otsa, jne..", kunnes se yksi jää enää jäljelle.
- öhm
Kauneus on aika lailla maku asia. Tosiasia on, etten ole kovinkaan kiinnostunut laihoista tytöistä. Kapea lantio, tikkureidet ja tissit, jotka ovat pienemmät kuin itselläni, eivät ole omiaan herättämään eroottista mielenkiintoa. Näiden naisten onneksi tiedän useita miehiä, jotka juoksevat heidän perässään.
Kyllähän naisetkin tykkäävät, että miehet tekevät jotain ulkonäkönsä eteen. Esim. käyvät parturissa, eivätkä kulje täysin räjähtäneissä kledjuissa. - mariamagda
Tätä kauneusjuttua on jauhettiin lähiaikoina jo aika paljon sovinistien aloitteesta ja itseä tympii todella tällainen aihe. (ansako?)
Pitää tietysti olla kaunis, jos ei satu olemaan, niin hirteen vaan. Tai vaikeeseen pitkälliseen leikkaukseen.
(kai huomaatte ironian sanoissa, siitäkään en ole aivan varma täällä)
Ihme kun siihen ei pahemmin täällä puututtu, kun kuvailin itseäni, miten se menikään, isot korvat, kalju ym.
Mutta muistan sinun maininneen joskus että sinun mielestäsi kaikki naiset ovat kauniita. Tästähän me voimme alkaa väitellä, koska tässä olen eri mieltä kanssasi.
Ja haluan muutenkin, että selvitetään asia perinpohjin, sillä en siedä pirullisia vihjailuja selän takana. - j.pukkila
..varmaankin pitää, mutta entä sitten, jos nainen muutoin on paukapää ja luonnevikainen, niin mihin tällaista naista tarvitaan..??
- mariamagda
Niillähän nyt ei ole mitään merkitystä, kauneus on aina numero yksi :
- j.pukkila
mariamagda kirjoitti:
Niillähän nyt ei ole mitään merkitystä, kauneus on aina numero yksi :
..puhuinkin vain oman miessukupuoliroolini näkökulmasta..
- 897
kaunista on mukava katsella ja naida mutta onko sillä loppujen lopuksi niin suurta väliä. tärkeintä on että tulee naisen kanssa hyvin toimeen ja että hän miellyttää silmää sopivasti. pitää myös muistaa että kauneus on katsojan silmissä.
- man.
kaikki naiset ovat minusta kauniita, kukin omalla personallisella tavallaan.
- avecMaria
Mitä he muuttaisivat itsessään, niin tilanne olisi tullut selvemmin esille.
Nimittäin, tämä on vähän samalainen asia, kuin väkivaltainen nainen. Sellainen ei kukaan itse ole, mutta kaikki kyllä ovat nähneet muissa sellaisia piirteitä...
Naisten mielipiteet kauneudesta ovat ikiajan ollet kaksijakoisia. Kysyttäessä he yleensä kannattavat persoonallisuutta ja ryhtiä, pukeutumista ym. yhtä helposti hankittavaa. Persoonallisuuskin on juuri sitä, minä se halutaan nähdä. Mistä sitten hirmu jonot kauneutta veitsellä hoitaville kirurgeille?
Jos kysytään, mitä muuttaisit itsessäsi, harva sanoo, en mitään, olen kaikkeen tyytyväinen. Mutta minäpä sanon senkin, enkä ala lurituksia persoonasta enkä pukeutumisesta, "ilmerypyistä" nyt puhumattakaan...:D - Jabroni
...niin minulle kelpaa.
- Nuttu
jolta löytyy sisäistä kauneutta. Kun on sinut itsensä ja vartalonsa kanssa, se näkyy kauneutena ulospäin.
Eli, jos on sisäisesti kaunis, on itsellään parempi olla.- asian ydin on
itsetunto: jos ja kun ihmisellä on itsetunto kunnossa ja kohdallaan, hän alkaa näyttääkin hyvältä! Tämä lienee hieman sitä Nutun tarkoittamaa sisäistä juttua...
- Nuttu
asian ydin on kirjoitti:
itsetunto: jos ja kun ihmisellä on itsetunto kunnossa ja kohdallaan, hän alkaa näyttääkin hyvältä! Tämä lienee hieman sitä Nutun tarkoittamaa sisäistä juttua...
Sieltähän se tuli kiteytettynä...
- Kurre_Orava
Sanoisinpa jopa että, kauneus on katsojan silmissä.
- P.e.p.e.
Jos nyt päättää osallistua vaikkapa kauneuskilpailuihin, niin kyllä kai kauneudesta silloin on etua. Jos taas elämän päätarkoitus on menestyä vaikkapa politiikassa, niin onhan meillä hyviä esimerkkejä siitä, että kauneus ei ole se määräävä pointti.
Olettaisin, että suomessa elämässään menestyy keskimääräisesti parhaiten ihan tavallinen, tavallisen näköinen työteliäs ja vireä nainen.
Entä miten henkilötasolla voitaisiin yleispätevästi määritellään kauneus tai rumuus? Ei kai oikein mitenkään. Esimerkiksi persoonallisuus saattaa joissain tapauksissa ajaa "kauneuden" ohitse parin valinnassa. Ulkonäöllä on luonnollisesti merkitystä, mutta loppupeleissä ratkaisee kokonaisuus. - Mies vain
olisivat pirulaiset edes mukavia katsella...
asiatietopakettia Feminismin ABC kokoamaan siitä. Asiallisesta valistuksesta on huutava pula.
- Hertha
Palsta on ihan selvästi pikkuhiljaa pehmentänyt sinua. Sanot: "sais olla", et: "pitää olla".
- Mies vain
Hertha kirjoitti:
Palsta on ihan selvästi pikkuhiljaa pehmentänyt sinua. Sanot: "sais olla", et: "pitää olla".
sanoin että sais olla koska eipä tuolla asialla sen suuremmin mulle ole kumminkaan väliä...
- Mies vain
Mies vain kirjoitti:
sanoin että sais olla koska eipä tuolla asialla sen suuremmin mulle ole kumminkaan väliä...
siis sikäli ei ole väliä että ihan sama minkänäköiset naiset minä kierrän kaukaa...
- Qusai
...muttei nyt hirveän rumakaan saa olla.
- Katariina SUURI
Sinä olet ruma olat paska olat mias
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472