1. Mitkä yhteiskunnalliset ongelmat pitäisi korjata, jotta olisit tyytyväinen?
2. Onko sukupuolten välinen epätasa-arvo pelkästään miesten syytä?
3. Voiko tasa-arvoa kannattaa olematta feministi?
4. Kannatatko naiskiintiöitä miesvaltaisille aloille?
5. Kannatatko miesveroa?
6. Ajattelevatko feministit kaikkien etua?
7. Mikä on mielestäsi syy siihen, miksi monet miehet vastustavat feminismiä?
KYSYMYKSIÄ FEMINISTEILLE
5
448
Vastaukset
- suffe
vain kohtaan 2. Minusta sekä naiset että miehet ovat samassa oravanpyörässä, joten sekä miehet että naiset kärsivät sukupuolestaan, kuitenkin eri tavoin ja eri laajuudessa. Ongelma ei siis ole niin yksinkertainen kuin, että miehet olisivat syyllisiä tai vaihtoehtoisesti naiset olisivat syyllisiä.
- mariamagda
1. Niitä on niin paljon ja moneen kertaan täällä lueteltu, jätän muille.
2. Ei kai se pelkästään miesten syytä ole.. hmm.. kenes syytä se sitten on?
3. Minun mielestäni on olemassa vähän ja vähän enemmän feministejä, osittain ymmärtää, osittain vaan ei halua ajatella asioita... kai sitä voi. Mutta ei antifeministinä.
4. Kyllä ehkä jonkinlaista, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että miesvaltaisille aloille pistettäisiin kuka nainen hyvänsä! Ennen en kannattanut erityisemmin kyllä kiintiöitä.
5. En ole perehtynyt laisinkaan miesverojuttuun.
6. Kyllä ajattelevat.
7. He eivät ymmärrä/haluakaan ymmärtää mitä feminismi oikeasti tarkoittaa. Ja on niin kivaa pitää naisia pilkkanaan.
Nyt nukkumaan. 1. Mitkä yhteiskunnalliset ongelmat pitäisi korjata, jotta olisit tyytyväinen?
- Ihminen ei ole koskaan tyytyväinen pitkään eikä tarvitse ollakaan. Yhteiskunnallisia ongelmia joissa olisi kuitenkin mielestäni korjattavaa, ovat suomalainen väkivaltahakuisuus, tuloerojen kasvu ja alueellinen eriarvoistuminen, juurettomuus, työelämän ja koulutusalojen segregaatio, perheen ja kotityön ali- tai epäarvostus sekä yleinen näkemyksettömyys asioiden hoidossa.
2. Onko sukupuolten välinen epätasa-arvo pelkästään miesten syytä?
- Ei.
3. Voiko tasa-arvoa kannattaa olematta feministi?
- Oman määritelmäni mukaan ei. Tietämättään tai myöntämättään voi olla feministi.
4. Kannatatko naiskiintiöitä miesvaltaisille aloille?
- Riippuu alasta, tarkoitetaanko työtä, luottamustointa vai opiskelupaikkaa.
5. Kannatatko miesveroa?
- En.
6. Ajattelevatko feministit kaikkien etua?
- Jotkut yrittävät, toiset eivät. Kukaan ei voi täysin ajatella kaikkien etua. Tai voihan sitä ajatella, mutta toteuttaa ei voi.
7. Mikä on mielestäsi syy siihen, miksi monet miehet vastustavat feminismiä?
- Vastustavatko monet miehet feminismiä? Syyt, miksi jotkut miehet luulevat vastustavansa feminismiä, ovat moninaiset. Väärät luulot eivät ole vähäisimpiä näistä syistä.- Näinen
Vastaan vain kolmoseen: tasa-arvoa voi kannattaa olematta feministi ja voi olla feministi kannattamatta tasa-arvoa.
- aatos
>1. Mitkä yhteiskunnalliset ongelmat pitäisi korjata, jotta olisit tyytyväinen?
Lasten ja vanhusten heitteillejättö. Nuorten mielenterveystyön retuperäisyys.
>2. Onko sukupuolten välinen epätasa-arvo pelkästään miesten syytä?
Aivan sama, ei ole minun syyni.
>3. Voiko tasa-arvoa kannattaa olematta feministi?
Miksei voi?
>4. Kannatatko naiskiintiöitä miesvaltaisille aloille?
Olishan se hyvä. Sais naisnäkökulmaa kahvitauoille.
>5. Kannatatko miesveroa?
Maksa jo veroja, ei enää mitään lisää.
>6. Ajattelevatko feministit kaikkien etua?
Kollektiivinä? Kuka tietää?
>7. Mikä on mielestäsi syy siihen, miksi monet miehet vastustavat feminismiä?
Feminismin ääriainekset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472