Olen kuullut feministien suusta, että mies pääsee ylemmille tasoille ja johtopaikoille vain koska on mies.
Työelämässä pitkään olleena en voi sanoa muuta kuin että kyllä siellä on ammattitaito kaikkien ylennyksien takana.
Että tällä viisteen.
Lie tämäkin feministien luulo
5
393
Vastaukset
mutta kaikkien ammattitaitojen edessä ei ole ylennystä.
- avecMaria
Monet jättävät urasuunnittelunsa tekemättä, ottavat vastaan paikkoja, joissa ei ole ylenemsmahdollisuuksia. Sekin on yksi este etenemiselle. Edellyttää tietenkin, että haluaa eteenpäin! Kaikki eivät halua, eikä se ole puute. Urasuunnitelu vaatii myös erittäin hyvää itsetuntemusta (jota on vain hyvin harvoilla riittävästi) ja suunnitelman tarkkaa arviointia ja seurantaa.
Joillekin etenemismahdollisuudet ovat palkkaustakin tärkeämmät.
Kyllä nainenkin pääsee, olen esimerkki asiasta. Joskaan en feministinen esimerkki. Eikä se muuten onnistu kaikilta miehiltäkään. Aikoinaan nimityksen saadessani jätin näppejään nuolemaan kaksi miestä, jotka olivat loppumetreille kanssani kilpasilla paikkaan.
Itselläni on tunne, että nainen ei aina uskalla lähteä miehen/miesten kanssa kilpaan työpaikasta. Mieheen ei päde ne samat selätyskeinot kuin toiseen naiseen. Mies on immuuni manipuloinnille ja syyllistelylle tuossa tilanteessa.Vaan voi myös olla, ettei viitsi.
Miksi pitäisi "edetä uralla" saamalla jotakin julkista näyttöä "kehittymisestään"?
Muoriskalle -korjaan tiinamuorille- riittää ainakin ihan hyvin, että palkka nousee, ja itse tietää tekevänsä työnsä hyvin, tai siis entistäkin paremmin.
Vihaan sanaa "urasuunnittelu", grrrrrrr...- Kurre_Orava
tiinamuori kirjoitti:
Vaan voi myös olla, ettei viitsi.
Miksi pitäisi "edetä uralla" saamalla jotakin julkista näyttöä "kehittymisestään"?
Muoriskalle -korjaan tiinamuorille- riittää ainakin ihan hyvin, että palkka nousee, ja itse tietää tekevänsä työnsä hyvin, tai siis entistäkin paremmin.
Vihaan sanaa "urasuunnittelu", grrrrrrr...Urasuunnittelu on korkealle tähtäävien ihmisten parissa ihan normaalia toimintaa.
Tiedän ihmisiä jotka jo lukiossa miettivät miten menestyä, mitä valita jotta uraputki olisi nousujohteinen.
Kovaa ja kylmää elämää.
- fiftififti
minä ajattelen asiasta sekä-että.
Kyllä se pelkkä kikkeli on joissain tapauksissa eduksi ja joissain taas ratkaisee tod. ammattitaito.
Kyllä mä suon kaikille miehille ne tuulisimmat paikat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472