EN MAKSA TV-LUPAMAKSUA

pettynyt kansalainen

Mielestäni nykyinen Tv-lupamaksu on aikansa elänyt ja joutaisi nykyisellään romukoppaan. On täysin absurdia, että Tv-lupamaksuja kerätään ihmisiltä nykyisellä tavalla. Yleisradiolla on kaikki tarvittava tekniikka ja tietotaito siihen, että yleisradion omat kanavat (joista tämä tv-lupamaksu peritään) näkyisivät vain sellaisissa kotitalouksissa, jotka ovat MAKSUN maksaneet. Näinhän toimii nykyisellään Canal , TV1000 ja monet monet muut maksulliset kanavat. Maksat siis siitä, mitä katsot. Tv-lupaa ei tulisi periä henkilöiltä, jotka käyttävät tv-vastaanotinta VHS ja DVD elokuvien katsomiseen. Itse en katso koskaan ylen kanavia, joten jätän tästä syystä TV-luvan maksamatta ja teen sen hyvällä omatunnolla.

Mitä mieltä olette, onko TV-lupamaksun periminen kohtuutonta, jos ei katso yleisradion kanavia?

11

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuitenkaan tuo 0.53.4 €/vrk ei tunnu näin laskettuna ertyisen kalliilta!

• ei tv-lupaa

Canalplussalta saa 5 kanavaa urheilua ja leffoja 0,9€/päivä. Mielummin maksan sen kuin ylen annin.

• maksele

Minä voisin maksaakkin jonkinlaisen summan jos yle sanoutuisi irti vasemmistopropagandasta ja sanoisi irti kaikki jäsenkirjaloiset palkkalistoiltaan sekä keskittyisi laadukkaiden ohjelmien tuottamiseen ja esittämiseen.

Syy miksi en itse maksa on ensikädessä se, että maksuilla kustannetaan lukemattomien lihavien ja täysin toimettomien jäsenkirjajohtajien irstas elämä. Minusta ylen toimenkuvaan ei kuulu näiden läskiposkien elostelun maksaminen katselumaksuilla.

• KARVINISTI

minä en lopeta maksamista jos YLE sanoutuu irti politiikasta ja alkaa puhua totta eikä oikeistopropakandaa.

• (Kyky) päästä suurimmaksi puolueeksi, että loppuisi tämä ininä
        vasurivetoisesta Suomesta.
        Voihan laupiaat silmät tätä YLE:nkin "punaisuudesta" narisemista.

Onko ne perkeleen punikit jo vallanneet Ev.lut. kirkonkin, kun väkeä kirjautuu
        ulos kuin helluntaiepistolasta?

• huu

meno muuttuukin sitten kun digitaaliaika koittaa.
      Sitten ei kuulemma enää pysty katsomaan ilman lupaa.
      Itse maksan oikeudenmukaisuuden vuoksi.

• keijo

Eli kaikkien pitäisi hankkia jonkinlainen (conax) kortti jotta voisi katsoa peruskanavia ko?

• keijo

Ei muuta. FST.

• jeewah

se on kohtuutonta. Kohtuutonta olisi myös sisällyttää Yleisradion toiminnan kulut veroihin, kun kuitenkin sekin pystyisi rahoittamaan itsensä toiminnan mainostuloilla.

• 26yfa

"...muut maksulliset kanavat. Maksat siis siitä, mitä katsot." Mikäli tilaat jonkin maksukanavan,esim.Canal ,maksat tietyn kuukausimaksun riippumatta siitä paljonko katsot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe