Tarjan näkemys vapaasta kilpailusta
Maarit:
Onko proteknionismi eli se ajatus että oman maan yrityksiä pitää suojella kansainväliseltä kilpailukyvyltä, onko se aina tuomittava
Tarja:
hhh oikein pitkä huokaisu... ei se aina ole tuomittavaa mutta sellaisissa kehittyneissä yhteiskunnassa niinku suomi ja sellaisilla niin ku
sanois toimintamahdollisuuksilla mitä meillä on kun me ollaan jo vuosikymmeniä vuosikymmeniä rikastuttu noin kansakuntana sillä että me valmistetaan
jotain sellaista jota muutkin haluaa ostaa, eli meillä on ulkomaankauppa tavattoman tärkeetä, siinä meidän on vaikea olla protektionisteja.
ja me olemme euroopanunioninkin jäseniä sen pohjalta että me katsotaan että sellainen suhteellisen reilu vaihdanta mitä sitten eu:n sisämarkkinoilla
on on peiniä ongelmia, mutta kuitenkin yritetään saada aikaiseksi, niin niin se on tärkeempi asia koska koska tiettyyn rajaan asti kilpailuhan tekee parempia tuloksia.
Maarit:
Tämä on hyvin mielenkiintoista, ja sen takia mun pitää tehdä yksi intiimi kysymys, milloin te olette viimeksi käynyt hammaslääkärissä ihan omalla rahalla?
Tarja:
Mulle ei työnantaja ei maksa.
Maarit
yhy, eli te tiedätte kuinka kallista on käydä hammaslääkärissä?
Tarja:
joo tiedän joo tiedän, mä tiedän se, mulle ei oo mulle ei työnantaja ei oo maksanut näitä, mää oon ollut 5 vuotiaasta asti yksityisellä hammaslääkärillä
koska mulla on ollut tälläiset pula-ajan hampaat.
Maarit:
Eli te tiedätte hyvin että se on kallista touhua?
Tarja:
Se on kallista, kyllä
Maarit:
Että sinne julkisellepuolelle on pitkät jonot?
Tarja:
Joo ja että suussani oleva yks implantti joka niitä salaisia vielä tutkimattomia henkilöön kohdistuvia asioita
Maarit:
Hyvä että se tuli nyt juuri ilmi
Tarja:
joo se tuli ilmi miään ei ole niinku pilattu, se oli silloin kun Esko Ahon hallitus alokoi ensimmäiset säästöleikkaukset purasin
hampaani niin hyvin yhteen ja vanha juuripaikka hajos ja siitä tuli implantti se maksoi silloisissa markoissa se maksoi jotain 18000
mää tiedän miten kallista tää on ja tiedän myös sen että niillä paikkakunnilla jossa kunnallinen hammastoimi ei toimi
niin niin siellä on niin valtavat jonot sinne kunnalliselle puolelle, nekin hammaslääkärit jotka nyt sitten ovat kunnallisella puolella
hyvät hammaslääkärit ne ovat tukehtua työhön
Maarit
Mutta ei hätää asiaan on keksitty ratkaisu, nimittäin joulun alla ruotsissa syntyi aika vilkas keskustelu siitä että muutamat
puolalaiset hammaslääkärit tulivat ruotsiin ja perustivat oman yrityksensä ja vastaanottonsa ruotsiin ja möivät
hammaslääkäripalveluja puoleen hintaa, eiks ole erinomainen keksintö
Tarja:
Se on vähän niinku suomalaisten optiikkapalvelujen osto virosta
Maarit:
yym.. onks siinä jotain tuomittavaa siis sehän on sitä avointa kilpailua ja silloin kansalainen saa halvemmalla sen palvelun ja pääsee hammaslääkärille?
Tarja:
Tää on aika mielenkiintoinen, mää todellakin haluaisin tutustua tuohon, mutta että olis ihan yksityinen ja joka kilpailisi silti hinnalla.
Kuulosta hyvin mielenkiintoiselta mutta haluaisin tietää mitkä epäkohdat siinä on.
Maarit:
Mut eu:ssahan on aika kova taisto siitä että kun puhutaan tästä palveludirektiivistä ja sisämarkkinoiden avaamisesta kilpailulle, ymmärtäisin että
aika huomattava osa teidän tukijakunnastanne on sitä mieltä että esimerkiksi sosiaali- ja terveyspalvelujen puolella ei pidä sallia kilpailua?
Tarja:
Joo se on nimittäin sen takia mä sanoin että mää haluaisin tutustua tuohon
Maarit:
Mut toisaalta voisi ajatella että nää puolalaiset hammaslääkärit on hyvä esimerkki myös siitä että
tämmönen avoin kilpailu tosiaan voi olla myös kuluttajan etu
Tarja;
Niin me voitaisiin keskustella siitä pidempään, usa:ssahan on ollut kans tämmönen että siinähän on aina nää laatukriteerit
sit kysytty sitä että saaks sitten loppujenlopuksi samalla rahalla pitkänpäälle sen samanhintaisen palvelun,
mään oon sillä tavalla kyllä ja ei
lisää Tastulan haastattelua
8
381
Vastaukset
- Vanha varis
Kertakaikkisen älytöntä puhetta Haloselta.
Tastula oli äärimmäisen fiksu. Mutta toi Halonen, minä en ymmärrä, miten meillä voi olla tuollainen presidentti?? Toivottavasti ei kauan enää!- ihan tosissasi
lukenut tätä pikkupoikien omaksi ilokseen sepustamaa juttua.
- totta!
ihan tosissasi kirjoitti:
lukenut tätä pikkupoikien omaksi ilokseen sepustamaa juttua.
Tuo teksti oli kylläkin sanasta sanaan Punainen lanka -ohjelmasta Halosen haastattelusta, joka esitettiin eilen ja tänään uusintana (miksiköhän?). Muistan juuri tuon kohdan hyvin.
- Hullu akka
"Joo ja että suussani oleva yks implantti joka niitä salaisia vielä tutkimattomia henkilöön kohdistuvia asioita"
Onko sillä skitsofrenia?- seriffille
töitä, että saataisiin nämä sepustukset pois palstoilta. Vai onko itse Finlandia jutun takana? En ihmettelisi.
Oliko Halosen haastattelussa jotain skitsofreniaan viittaavaa?
Olisi kohteliasta perustella mediaan kirjoittamiaan väitteitä.
- haastattelu
Tämä haastattelu on sanasta sanaan totta - eli eilinen punainen lanka - haastattelijana Maarit Tastula !
repikää siitä halosen kannattajat !- kattokaa sieltä
Löytyy http://www.yle.fi/punainenlanka/ ja sieltä arkisto->2006->Lähetys 24.01.2006 Juontaja / tuottaja: Maarit Tastula# Vieraana presidenttiehdokas Tarja Halonen. Video näkyy RealPlayerillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645070Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362309Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti652236- 2292230
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181413Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191404Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49978- 89976
- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12889