Suvi-Anne Siimes eroaa

Jack

ja jättää Vasemmistoliiton. Ei aio asettua ehdokkaaksi. No niin, olisiko tässä taas esimerkki siitä, miten miehet juonivat keskenään ja savustavat naisen ulos? Onko sovinistit saaneet taas uuden uhrin? Toistuuko tässä Anneli Jätteenmäen tragedia? Onko niin, että aina kun nainen väistyy johtajan paikalta, se johtuu siitä, että hän on nainen?

P.S. minä olen aina arvostanut ja pitänyt jotenkin hänestä, vaikka onkin niin väärässä puolueessa kuin olla voi. Hän on pätevä talousasioissa varsinkin huomioi että hän on Vasmmistoliitossa.

36

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnainen

      lyhyestä tukasta että herättää arvostuksesi. Pitkähiuksinen nainenhan ei voi olla pätevä.

      En ole ajatellut Siimeksen eron syytä, eikä mielen viereenkikään ole tullut että se johtuisi jostain ilkeästi pahasta sedästä.

      • jhggf

        "Pitkähiuksinen nainenhan ei voi olla pätevä."

        Joopa joo, kuka tuollaista muka on väittänyt? Vai tuntuuko sinusta vain siltä että miehet ajattelevat niin?


      • Jack

        lyhyestä tukasta että herättää arvostuksesi. Pitkähiuksinen nainenhan ei voi olla pätevä.

        ??????????? aina vain skitsompaa, vetää hiljaiseksi. Et sitten muuta keksinyt, mutta eikös tämä olisi nyt kunnon propagandaiskun paikka?


      • ,,,..

        että lyhyt tukka naisella herättää yleensä parhaimmillaankin vain hämmennystä, sekä naisten että miesten suunnalta. Ihan turha kuvitella että sillä saisi jotain kunnioitusta ja ihailua.


    • Wonderwoman~

      Sulla on ihmeellinen tapa aloittaa aina nää jutut. Ennakkoluulojasi?

      Eiköhän jutun juoni ollut yksinkertaisesti vain se että puolueen kommunistisiipi ei tule toimeen modernimman siiven kanssa.

      • Jack

        Olen samaa mieltä kanssasi, yritin tapailla feminististä liturgiaa, jossa kaikki naisten kokema vääryys tai epäonnistuminen johtuu siitä että on nainen, jota miehet sortavat.

        Niin varmasti normaalit ihmiset ajattelevat, outoa on, mutta se ei päde täällä. täällä miehet ja naiset eivät ole periaatteessa samaa mieltä mistään asiasta, joten nyt kun olen julistanut mistä tapauksessa on kyse, yksikään feministi ei voi nähdä asiaa naisen sortona :)


      • Wonderwoman~
        Jack kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, yritin tapailla feminististä liturgiaa, jossa kaikki naisten kokema vääryys tai epäonnistuminen johtuu siitä että on nainen, jota miehet sortavat.

        Niin varmasti normaalit ihmiset ajattelevat, outoa on, mutta se ei päde täällä. täällä miehet ja naiset eivät ole periaatteessa samaa mieltä mistään asiasta, joten nyt kun olen julistanut mistä tapauksessa on kyse, yksikään feministi ei voi nähdä asiaa naisen sortona :)

        Sä kyllä kohta kompastut tohon sun näppäryytees. Toi on sitä paitsi anti-feminististä liturgiaa eikä feminististä. Antit täällä väittää kaikenlaista, mutta eivät osaa perustella.


    • ja muut

      Vastaavat vasemmistofasistit vois lähettää muiden hangaraud vasemmistofasistien mukana siperiaa tai Kiinan fasistivasurien työleireille minne ovat karkoittaneet törkeällä verotuksella myös suurimmanosan työpaikoista niin se olisi myös oikeudenmukainen tuomio lähettää palvelemaan niitä ihanteita mitä myös tänne oli ajamassa.

      • j.pukkila

        ..niinpä niin..

        ..joopa joo..

        ..jos suomessa optioilla kannustettaisiin esimerkiksi kulutusta, niin täällä olisi investointeja aivan toiseen malliin..

        ..ei täällä mikään investointi kannata, koska kenelläkään ei ole aikaa eikä rahaa kuluttaa..


      • j.pukkila kirjoitti:

        ..niinpä niin..

        ..joopa joo..

        ..jos suomessa optioilla kannustettaisiin esimerkiksi kulutusta, niin täällä olisi investointeja aivan toiseen malliin..

        ..ei täällä mikään investointi kannata, koska kenelläkään ei ole aikaa eikä rahaa kuluttaa..

        kommunismi oli ehkä maailman kallein taloukokeilu ja ortodoksina jatkuu vielä Pohjois-Koreassa. Voi sitä kenraalin palvontaa ja ihmiset kuolevat nälkään ja nyt pyydetään YK:lta ruoka-apua. Eikö suuri Kyntömies Kim löydä peltoa


      • j.pukkila
        epikuros kirjoitti:

        kommunismi oli ehkä maailman kallein taloukokeilu ja ortodoksina jatkuu vielä Pohjois-Koreassa. Voi sitä kenraalin palvontaa ja ihmiset kuolevat nälkään ja nyt pyydetään YK:lta ruoka-apua. Eikö suuri Kyntömies Kim löydä peltoa

        ..kapitalismi hintoihinsa tulee, luonto hupenee, energiavarat loppuvat, maapallo käy ahtaaksi, otsoni katoaa,kasvihuoneilmiö etenee, jääkausi tulee..

        ..sitten vielä feministit rettelöivät ja aiheuttavat seisokkeja, kun heitä ei nimitetä johtajiksi..



        ..päin vastoin väitän, että kapitalismi on nesteessä..


      • j.pukkila kirjoitti:

        ..kapitalismi hintoihinsa tulee, luonto hupenee, energiavarat loppuvat, maapallo käy ahtaaksi, otsoni katoaa,kasvihuoneilmiö etenee, jääkausi tulee..

        ..sitten vielä feministit rettelöivät ja aiheuttavat seisokkeja, kun heitä ei nimitetä johtajiksi..



        ..päin vastoin väitän, että kapitalismi on nesteessä..

        N-liitto, Kiina, eurooppalaiset sateliit saivat aikaan ympäristössämme. Myös USA hukku p.....n, aivan retuperällä näiden valtioiden ympäristöt.


    • j.pukkila

      ..suviannesiimekseen palatakseni olen ihmetellyt joitakin hänen kannanottojaan, erityisesti sitä, jossa hän pyrkii pois aatteesta, siis eräänlaiseksi rusinapullakommunistiksi, joka ei itse asiassa kommunisti olisikaan, vaan sellainen muodon vuoksi asioita kyseenalaistava, siis eräänlainen leipäpappi..

      ..eihän tuommoinen vetele, luulisi hänen koulutuksellaan pystyvän junailemaan finansseja jopa paremmin kuin ne muutamat valtiovarainministerit, joita tässä on viimeaikoina ollut ja jotka eivät varmaan olleet julkisesta taloudesta kuunaan kuulleetkaan ennen kuin heidät ylennettiin tähän korkeaan valtiovarainministerin tehtävään..

      • Hertha

        Suvi-Anne Siimes ei ole kommunisti. Omien sanojensa mukaan hän ei koskaan edes ole ollut kommunisti.

        Vasemmistoliitossa on muitakin kuin kommunisteja.

        Suomessa on kyllä oikeakin kommunistinen puolue, mutta se on hyvin pieni.


      • j.pukkila
        Hertha kirjoitti:

        Suvi-Anne Siimes ei ole kommunisti. Omien sanojensa mukaan hän ei koskaan edes ole ollut kommunisti.

        Vasemmistoliitossa on muitakin kuin kommunisteja.

        Suomessa on kyllä oikeakin kommunistinen puolue, mutta se on hyvin pieni.

        ..asiaa ihmettelenkin..


      • Kake

        miltä suvi näyttää oikeasti, kun hän ilmoitti pöydässä eroavansa eduskunnasta niin ilme oli ensimmäisen kerran niin kuin normaalilla ihmisellä kuuluukin olla. Puuttui tuo pirullinen kestoirvistys ja sikkurat silmät.


      • j.pukkila
        Kake kirjoitti:

        miltä suvi näyttää oikeasti, kun hän ilmoitti pöydässä eroavansa eduskunnasta niin ilme oli ensimmäisen kerran niin kuin normaalilla ihmisellä kuuluukin olla. Puuttui tuo pirullinen kestoirvistys ja sikkurat silmät.

        ..pirullinen kestoirvistys ja sikkuraiset silmät, eihän äänestäjä muuten usko, että edustaja on tosissaan..


    • Hertha

      Maikkarin uutisten Siimes-haastattelussa näin päättäväisen ja tinkimättömän poliitikon, joka lujalla äänellä kertoi syyt eropäätökseensä. En nähnyt hänessä mitään "uhria" tai "marttyyria", vaan henkilön, joka pitkän poliittisen uransa aikana on oppinut poliittisen pelin ja - tämä on poikkeuksellista politiikassa - todennut löytäneensä myös muita vaihtoehtoja itsensä toteuttamiseen.

      Siimeksen johtaessa puoluetta se ehti hävitä monet vaalit. Hän ei eronnut syyllisyydestä rypien, vaan mitä ilmeisimmin uskoi puolueeseensa. Hänen henkilökohtainen kannatuksensa eduskuntavaaleissa on ollut erinomainen.

      Hän erosi siksi, ettei jaksa enää uskoa puolueeseensa sellaisena, kuin se on. Epäkohdat hän mainitsi.

      Nyt Vasemmistoliitto on lopun alussa.

      • Jos näin todella käy niin eikö Vihreät ole suora jatkumo Vas:lle kun se on ollut nytkin lähes veteen piirretty viiva.
        Paitsi vihreiden jäsenten koulutustaso on puolueista kaikkein korkein
        Duunarit löytävät poliittisen kotinsa jostain, mutta mistä?


      • Jack

        Etkö siis ole sitä mieltä, että miehet olivat häntä vastaan. Kun katsoo päivän lehden kuvakavalkadia taistolaissiivestä, niin nehän ovat tennilöitä ja laaksoja kaikki. Sen sijaan uudistajien joukossa enemmistö on naisia. Eikö tämä nyt ole selkeä miehet vs. naiset asetelma, jossa nainen on taas kerran joutunut väistymään.


      • vaivasi
        Jack kirjoitti:

        Etkö siis ole sitä mieltä, että miehet olivat häntä vastaan. Kun katsoo päivän lehden kuvakavalkadia taistolaissiivestä, niin nehän ovat tennilöitä ja laaksoja kaikki. Sen sijaan uudistajien joukossa enemmistö on naisia. Eikö tämä nyt ole selkeä miehet vs. naiset asetelma, jossa nainen on taas kerran joutunut väistymään.

        Miksi sinä vihaat naisia? Entä miksi kirjoittelet tänne naisten nimillä?


      • jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

        Etkö siis ole sitä mieltä, että miehet olivat häntä vastaan. Kun katsoo päivän lehden kuvakavalkadia taistolaissiivestä, niin nehän ovat tennilöitä ja laaksoja kaikki. Sen sijaan uudistajien joukossa enemmistö on naisia. Eikö tämä nyt ole selkeä miehet vs. naiset asetelma, jossa nainen on taas kerran joutunut väistymään.

        Olen vain pahoillani, että jälleen kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin. Toki voin olla väärässäkin tässä kommentissani, sillä tämä on nyt aivan mutua. Siimeksestä olen aina pitänyt, jotenkin aidon oloinen nainen.


      • yksinkertainen

        hänestä myöskään tehkö marttyyria tai uhria. Selvästi hänen lausunnoissaan kuulsi läpi se, että vasemmistoliitto ei ole sitä mitä sen hänestä pitäisi olla.

        Kuten Antsukin alempana toteaa niin Siimeksessä vasemmistoliitto menettää valovoimaisen johtohahmon.

        Yllätys minulle ei ole se, että joku pettyy vasemmistoliittoon.

        Siimeksellä ei varmaan ole hätäpäivää. Taitavia ja osaavia ihmisiä tarvitaan aina - kaikkialla.


      • Jack
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Olen vain pahoillani, että jälleen kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin. Toki voin olla väärässäkin tässä kommentissani, sillä tämä on nyt aivan mutua. Siimeksestä olen aina pitänyt, jotenkin aidon oloinen nainen.

        "kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin"

        tuon hyväksyn sinun lausumanasi täysin, sinä et ole siellä missä sinua tarvittaisiin vaan siellä missä sinua ei....


      • Hertha
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Olen vain pahoillani, että jälleen kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin. Toki voin olla väärässäkin tässä kommentissani, sillä tämä on nyt aivan mutua. Siimeksestä olen aina pitänyt, jotenkin aidon oloinen nainen.

        Höh.

        Ihan oikein sille porukalle, että Siimes, pitkän sitkeilyn jälkeen, jätti sen selvittämään linjansa keskenään.

        Ainahan naisia "tarvitaan", ainakin kynnysmattoina, syntipukkeina ja likaisen työn tekijöinä.

        Olen itsekin joskus tehnyt samantapaisesti, enkä kadu tippaakaan.


      • jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

        "kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin"

        tuon hyväksyn sinun lausumanasi täysin, sinä et ole siellä missä sinua tarvittaisiin vaan siellä missä sinua ei....

        Tarvitaanko palstalla paljonkin niitä, jotka eivät osaa keskustella, vaan pelkästään piikitellä kanssakeskustelijoitaan? Oma vastaus on 0.


      • jorojukka-kukka
        Hertha kirjoitti:

        Höh.

        Ihan oikein sille porukalle, että Siimes, pitkän sitkeilyn jälkeen, jätti sen selvittämään linjansa keskenään.

        Ainahan naisia "tarvitaan", ainakin kynnysmattoina, syntipukkeina ja likaisen työn tekijöinä.

        Olen itsekin joskus tehnyt samantapaisesti, enkä kadu tippaakaan.

        Katsos minä luulin, että Siimes jättää politiikan kokonaan, mutta näköjään niin ei käykään.

        Vasemmiston touhuista en tosiaan tiedä mitään, enkä ole yhtään seurannut, mutta jos niin oli, että Siimestä pidettiin jonain kynnysmattona tms., niin ymmärrän lähdön.

        Toivottavasti näemme hänet jatkossa toisessa puolueessa.


    • saada

      jonkun hyvän tittelin, maalliin Mönkäre... Ottakaa huomioon myös ketä meillä on presitenttinä.

      • Rezo

        Montakos presidenttiä meillä on yhtäaikaa? Luulin, että vain yksi hoitaa virkaa. Ketä-sanalla et voi korvata kuka-sanaa. Se vaan ei onnistu.


      • osui ja upposi
        Rezo kirjoitti:

        Montakos presidenttiä meillä on yhtäaikaa? Luulin, että vain yksi hoitaa virkaa. Ketä-sanalla et voi korvata kuka-sanaa. Se vaan ei onnistu.

        ketä tietää missä on se joka sanoo viimeisen sanan?


    • Raha-automaattiyhdistys tai Veikkaus voi auttaa sopivan viran löytämiseksi. Toivon hartaasti.

    • Antsu

      Vasemmistoliitto: puoluekentän Nightwish.
      Nightwish: rock-musiikin Vasemmistoliitto.

      Kun hallitseva eturivin naishahmo lähtee niin mitä jää jäljelle? Lauma synkännäköisiä äijiä jotka eivät kiinnosta ketään! Siinähän valitsevat uutta johtajaa surkeasta kasvogalleriastaan.

      Suvi-Anne on ladellut herkullisia totuuksia Jaakko Laaksosta. Jakke menetti Neuvostoliiton romahtaessa kuin housut jalastaan, mutta viimeisenä leninistinä roikkuu demokratian vastustamisessa, Naton vastustamisessa, työnantajien vastustamisessa, hallituksen vastustamisessa jopa riippumatta siitä, onko oma puolue mukana.

      • j.pukkila

        ..on sangen kiinnostava henkilö, raha tulee kuin kelan luukusta, mahtavat olla porvareita nämä iloiset hymyveikot..


      • Jack

        "Kun hallitseva eturivin naishahmo lähtee niin mitä jää jäljelle"

        Voitko kuvitella, että jörö ja muut kertoivat täällä että Turunen ei lähtenyt vaan sai kylmästi potkut? Sekin oli sitä miesten naisiin kohdistamaa sortoa. Sinä tiesit kertoa, että näin ei käynytkään vaan hän lähti itse?


      • Kurre_Orava
        Jack kirjoitti:

        "Kun hallitseva eturivin naishahmo lähtee niin mitä jää jäljelle"

        Voitko kuvitella, että jörö ja muut kertoivat täällä että Turunen ei lähtenyt vaan sai kylmästi potkut? Sekin oli sitä miesten naisiin kohdistamaa sortoa. Sinä tiesit kertoa, että näin ei käynytkään vaan hän lähti itse?

        Se Turunenhan oli tosiaan tehnyt jo päätöksen lähdöstään bändistä. Poijaat vaan ikään kuin aikaistivat tulevaa välttämättömyyttä.

        Turusen ambitiot eivät liene ole halua tulla heavy-legendaksi.


    • Ferdinand von Arschloch

      Siimes lähti pitkän pohdinnan tuloksena. Ei ilmeisesti halunut saattaa puoluetta kahtiajaon partaalle. Tulevalla puheenjohtajalla ei välttämättä ole samaa kykyä pitää poppoota kasassa ja viimeistään tulevissa eduskuntavaaleissa nähdään miten äänestäjäkunta käyttäytyy ja äänestää. Yksi asia lienee kuitenkin selvä: Siimeksen myötä puolueelta katosi uskottavuus toimia uskottavasti hallituspuolueena. Vasemmistoliitto onkin mitä ilmeisemmin ajautumassa "utopiapuolueen" asemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe