ja jättää Vasemmistoliiton. Ei aio asettua ehdokkaaksi. No niin, olisiko tässä taas esimerkki siitä, miten miehet juonivat keskenään ja savustavat naisen ulos? Onko sovinistit saaneet taas uuden uhrin? Toistuuko tässä Anneli Jätteenmäen tragedia? Onko niin, että aina kun nainen väistyy johtajan paikalta, se johtuu siitä, että hän on nainen?
P.S. minä olen aina arvostanut ja pitänyt jotenkin hänestä, vaikka onkin niin väärässä puolueessa kuin olla voi. Hän on pätevä talousasioissa varsinkin huomioi että hän on Vasmmistoliitossa.
Suvi-Anne Siimes eroaa
36
1450
Vastaukset
- nnainen
lyhyestä tukasta että herättää arvostuksesi. Pitkähiuksinen nainenhan ei voi olla pätevä.
En ole ajatellut Siimeksen eron syytä, eikä mielen viereenkikään ole tullut että se johtuisi jostain ilkeästi pahasta sedästä.- jhggf
"Pitkähiuksinen nainenhan ei voi olla pätevä."
Joopa joo, kuka tuollaista muka on väittänyt? Vai tuntuuko sinusta vain siltä että miehet ajattelevat niin? - Jack
lyhyestä tukasta että herättää arvostuksesi. Pitkähiuksinen nainenhan ei voi olla pätevä.
??????????? aina vain skitsompaa, vetää hiljaiseksi. Et sitten muuta keksinyt, mutta eikös tämä olisi nyt kunnon propagandaiskun paikka? - ,,,..
että lyhyt tukka naisella herättää yleensä parhaimmillaankin vain hämmennystä, sekä naisten että miesten suunnalta. Ihan turha kuvitella että sillä saisi jotain kunnioitusta ja ihailua.
- Wonderwoman~
Sulla on ihmeellinen tapa aloittaa aina nää jutut. Ennakkoluulojasi?
Eiköhän jutun juoni ollut yksinkertaisesti vain se että puolueen kommunistisiipi ei tule toimeen modernimman siiven kanssa.- Jack
Olen samaa mieltä kanssasi, yritin tapailla feminististä liturgiaa, jossa kaikki naisten kokema vääryys tai epäonnistuminen johtuu siitä että on nainen, jota miehet sortavat.
Niin varmasti normaalit ihmiset ajattelevat, outoa on, mutta se ei päde täällä. täällä miehet ja naiset eivät ole periaatteessa samaa mieltä mistään asiasta, joten nyt kun olen julistanut mistä tapauksessa on kyse, yksikään feministi ei voi nähdä asiaa naisen sortona :) - Wonderwoman~
Jack kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, yritin tapailla feminististä liturgiaa, jossa kaikki naisten kokema vääryys tai epäonnistuminen johtuu siitä että on nainen, jota miehet sortavat.
Niin varmasti normaalit ihmiset ajattelevat, outoa on, mutta se ei päde täällä. täällä miehet ja naiset eivät ole periaatteessa samaa mieltä mistään asiasta, joten nyt kun olen julistanut mistä tapauksessa on kyse, yksikään feministi ei voi nähdä asiaa naisen sortona :)Sä kyllä kohta kompastut tohon sun näppäryytees. Toi on sitä paitsi anti-feminististä liturgiaa eikä feminististä. Antit täällä väittää kaikenlaista, mutta eivät osaa perustella.
- ja muut
Vastaavat vasemmistofasistit vois lähettää muiden hangaraud vasemmistofasistien mukana siperiaa tai Kiinan fasistivasurien työleireille minne ovat karkoittaneet törkeällä verotuksella myös suurimmanosan työpaikoista niin se olisi myös oikeudenmukainen tuomio lähettää palvelemaan niitä ihanteita mitä myös tänne oli ajamassa.
- j.pukkila
..niinpä niin..
..joopa joo..
..jos suomessa optioilla kannustettaisiin esimerkiksi kulutusta, niin täällä olisi investointeja aivan toiseen malliin..
..ei täällä mikään investointi kannata, koska kenelläkään ei ole aikaa eikä rahaa kuluttaa.. j.pukkila kirjoitti:
..niinpä niin..
..joopa joo..
..jos suomessa optioilla kannustettaisiin esimerkiksi kulutusta, niin täällä olisi investointeja aivan toiseen malliin..
..ei täällä mikään investointi kannata, koska kenelläkään ei ole aikaa eikä rahaa kuluttaa..kommunismi oli ehkä maailman kallein taloukokeilu ja ortodoksina jatkuu vielä Pohjois-Koreassa. Voi sitä kenraalin palvontaa ja ihmiset kuolevat nälkään ja nyt pyydetään YK:lta ruoka-apua. Eikö suuri Kyntömies Kim löydä peltoa
- j.pukkila
epikuros kirjoitti:
kommunismi oli ehkä maailman kallein taloukokeilu ja ortodoksina jatkuu vielä Pohjois-Koreassa. Voi sitä kenraalin palvontaa ja ihmiset kuolevat nälkään ja nyt pyydetään YK:lta ruoka-apua. Eikö suuri Kyntömies Kim löydä peltoa
..kapitalismi hintoihinsa tulee, luonto hupenee, energiavarat loppuvat, maapallo käy ahtaaksi, otsoni katoaa,kasvihuoneilmiö etenee, jääkausi tulee..
..sitten vielä feministit rettelöivät ja aiheuttavat seisokkeja, kun heitä ei nimitetä johtajiksi..
..päin vastoin väitän, että kapitalismi on nesteessä.. j.pukkila kirjoitti:
..kapitalismi hintoihinsa tulee, luonto hupenee, energiavarat loppuvat, maapallo käy ahtaaksi, otsoni katoaa,kasvihuoneilmiö etenee, jääkausi tulee..
..sitten vielä feministit rettelöivät ja aiheuttavat seisokkeja, kun heitä ei nimitetä johtajiksi..
..päin vastoin väitän, että kapitalismi on nesteessä..N-liitto, Kiina, eurooppalaiset sateliit saivat aikaan ympäristössämme. Myös USA hukku p.....n, aivan retuperällä näiden valtioiden ympäristöt.
- j.pukkila
..suviannesiimekseen palatakseni olen ihmetellyt joitakin hänen kannanottojaan, erityisesti sitä, jossa hän pyrkii pois aatteesta, siis eräänlaiseksi rusinapullakommunistiksi, joka ei itse asiassa kommunisti olisikaan, vaan sellainen muodon vuoksi asioita kyseenalaistava, siis eräänlainen leipäpappi..
..eihän tuommoinen vetele, luulisi hänen koulutuksellaan pystyvän junailemaan finansseja jopa paremmin kuin ne muutamat valtiovarainministerit, joita tässä on viimeaikoina ollut ja jotka eivät varmaan olleet julkisesta taloudesta kuunaan kuulleetkaan ennen kuin heidät ylennettiin tähän korkeaan valtiovarainministerin tehtävään..- Hertha
Suvi-Anne Siimes ei ole kommunisti. Omien sanojensa mukaan hän ei koskaan edes ole ollut kommunisti.
Vasemmistoliitossa on muitakin kuin kommunisteja.
Suomessa on kyllä oikeakin kommunistinen puolue, mutta se on hyvin pieni. - j.pukkila
Hertha kirjoitti:
Suvi-Anne Siimes ei ole kommunisti. Omien sanojensa mukaan hän ei koskaan edes ole ollut kommunisti.
Vasemmistoliitossa on muitakin kuin kommunisteja.
Suomessa on kyllä oikeakin kommunistinen puolue, mutta se on hyvin pieni...asiaa ihmettelenkin..
- Kake
miltä suvi näyttää oikeasti, kun hän ilmoitti pöydässä eroavansa eduskunnasta niin ilme oli ensimmäisen kerran niin kuin normaalilla ihmisellä kuuluukin olla. Puuttui tuo pirullinen kestoirvistys ja sikkurat silmät.
- j.pukkila
Kake kirjoitti:
miltä suvi näyttää oikeasti, kun hän ilmoitti pöydässä eroavansa eduskunnasta niin ilme oli ensimmäisen kerran niin kuin normaalilla ihmisellä kuuluukin olla. Puuttui tuo pirullinen kestoirvistys ja sikkurat silmät.
..pirullinen kestoirvistys ja sikkuraiset silmät, eihän äänestäjä muuten usko, että edustaja on tosissaan..
- Hertha
Maikkarin uutisten Siimes-haastattelussa näin päättäväisen ja tinkimättömän poliitikon, joka lujalla äänellä kertoi syyt eropäätökseensä. En nähnyt hänessä mitään "uhria" tai "marttyyria", vaan henkilön, joka pitkän poliittisen uransa aikana on oppinut poliittisen pelin ja - tämä on poikkeuksellista politiikassa - todennut löytäneensä myös muita vaihtoehtoja itsensä toteuttamiseen.
Siimeksen johtaessa puoluetta se ehti hävitä monet vaalit. Hän ei eronnut syyllisyydestä rypien, vaan mitä ilmeisimmin uskoi puolueeseensa. Hänen henkilökohtainen kannatuksensa eduskuntavaaleissa on ollut erinomainen.
Hän erosi siksi, ettei jaksa enää uskoa puolueeseensa sellaisena, kuin se on. Epäkohdat hän mainitsi.
Nyt Vasemmistoliitto on lopun alussa.Jos näin todella käy niin eikö Vihreät ole suora jatkumo Vas:lle kun se on ollut nytkin lähes veteen piirretty viiva.
Paitsi vihreiden jäsenten koulutustaso on puolueista kaikkein korkein
Duunarit löytävät poliittisen kotinsa jostain, mutta mistä?- Jack
Etkö siis ole sitä mieltä, että miehet olivat häntä vastaan. Kun katsoo päivän lehden kuvakavalkadia taistolaissiivestä, niin nehän ovat tennilöitä ja laaksoja kaikki. Sen sijaan uudistajien joukossa enemmistö on naisia. Eikö tämä nyt ole selkeä miehet vs. naiset asetelma, jossa nainen on taas kerran joutunut väistymään.
- vaivasi
Jack kirjoitti:
Etkö siis ole sitä mieltä, että miehet olivat häntä vastaan. Kun katsoo päivän lehden kuvakavalkadia taistolaissiivestä, niin nehän ovat tennilöitä ja laaksoja kaikki. Sen sijaan uudistajien joukossa enemmistö on naisia. Eikö tämä nyt ole selkeä miehet vs. naiset asetelma, jossa nainen on taas kerran joutunut väistymään.
Miksi sinä vihaat naisia? Entä miksi kirjoittelet tänne naisten nimillä?
- jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
Olen vain pahoillani, että jälleen kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin. Toki voin olla väärässäkin tässä kommentissani, sillä tämä on nyt aivan mutua. Siimeksestä olen aina pitänyt, jotenkin aidon oloinen nainen.
- yksinkertainen
hänestä myöskään tehkö marttyyria tai uhria. Selvästi hänen lausunnoissaan kuulsi läpi se, että vasemmistoliitto ei ole sitä mitä sen hänestä pitäisi olla.
Kuten Antsukin alempana toteaa niin Siimeksessä vasemmistoliitto menettää valovoimaisen johtohahmon.
Yllätys minulle ei ole se, että joku pettyy vasemmistoliittoon.
Siimeksellä ei varmaan ole hätäpäivää. Taitavia ja osaavia ihmisiä tarvitaan aina - kaikkialla. - Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Olen vain pahoillani, että jälleen kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin. Toki voin olla väärässäkin tässä kommentissani, sillä tämä on nyt aivan mutua. Siimeksestä olen aina pitänyt, jotenkin aidon oloinen nainen.
"kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin"
tuon hyväksyn sinun lausumanasi täysin, sinä et ole siellä missä sinua tarvittaisiin vaan siellä missä sinua ei.... - Hertha
jorojukka-kukka kirjoitti:
Höh.
Ihan oikein sille porukalle, että Siimes, pitkän sitkeilyn jälkeen, jätti sen selvittämään linjansa keskenään.
Ainahan naisia "tarvitaan", ainakin kynnysmattoina, syntipukkeina ja likaisen työn tekijöinä.
Olen itsekin joskus tehnyt samantapaisesti, enkä kadu tippaakaan. - jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
"kerran nainen ei jaksa olla siellä, missä häntä tarvittaisiin"
tuon hyväksyn sinun lausumanasi täysin, sinä et ole siellä missä sinua tarvittaisiin vaan siellä missä sinua ei....Tarvitaanko palstalla paljonkin niitä, jotka eivät osaa keskustella, vaan pelkästään piikitellä kanssakeskustelijoitaan? Oma vastaus on 0.
- jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
Höh.
Ihan oikein sille porukalle, että Siimes, pitkän sitkeilyn jälkeen, jätti sen selvittämään linjansa keskenään.
Ainahan naisia "tarvitaan", ainakin kynnysmattoina, syntipukkeina ja likaisen työn tekijöinä.
Olen itsekin joskus tehnyt samantapaisesti, enkä kadu tippaakaan.Katsos minä luulin, että Siimes jättää politiikan kokonaan, mutta näköjään niin ei käykään.
Vasemmiston touhuista en tosiaan tiedä mitään, enkä ole yhtään seurannut, mutta jos niin oli, että Siimestä pidettiin jonain kynnysmattona tms., niin ymmärrän lähdön.
Toivottavasti näemme hänet jatkossa toisessa puolueessa.
- saada
jonkun hyvän tittelin, maalliin Mönkäre... Ottakaa huomioon myös ketä meillä on presitenttinä.
- Rezo
Montakos presidenttiä meillä on yhtäaikaa? Luulin, että vain yksi hoitaa virkaa. Ketä-sanalla et voi korvata kuka-sanaa. Se vaan ei onnistu.
- osui ja upposi
Rezo kirjoitti:
Montakos presidenttiä meillä on yhtäaikaa? Luulin, että vain yksi hoitaa virkaa. Ketä-sanalla et voi korvata kuka-sanaa. Se vaan ei onnistu.
ketä tietää missä on se joka sanoo viimeisen sanan?
Raha-automaattiyhdistys tai Veikkaus voi auttaa sopivan viran löytämiseksi. Toivon hartaasti.
- Antsu
Vasemmistoliitto: puoluekentän Nightwish.
Nightwish: rock-musiikin Vasemmistoliitto.
Kun hallitseva eturivin naishahmo lähtee niin mitä jää jäljelle? Lauma synkännäköisiä äijiä jotka eivät kiinnosta ketään! Siinähän valitsevat uutta johtajaa surkeasta kasvogalleriastaan.
Suvi-Anne on ladellut herkullisia totuuksia Jaakko Laaksosta. Jakke menetti Neuvostoliiton romahtaessa kuin housut jalastaan, mutta viimeisenä leninistinä roikkuu demokratian vastustamisessa, Naton vastustamisessa, työnantajien vastustamisessa, hallituksen vastustamisessa jopa riippumatta siitä, onko oma puolue mukana.- j.pukkila
..on sangen kiinnostava henkilö, raha tulee kuin kelan luukusta, mahtavat olla porvareita nämä iloiset hymyveikot..
- Jack
"Kun hallitseva eturivin naishahmo lähtee niin mitä jää jäljelle"
Voitko kuvitella, että jörö ja muut kertoivat täällä että Turunen ei lähtenyt vaan sai kylmästi potkut? Sekin oli sitä miesten naisiin kohdistamaa sortoa. Sinä tiesit kertoa, että näin ei käynytkään vaan hän lähti itse? - Kurre_Orava
Jack kirjoitti:
"Kun hallitseva eturivin naishahmo lähtee niin mitä jää jäljelle"
Voitko kuvitella, että jörö ja muut kertoivat täällä että Turunen ei lähtenyt vaan sai kylmästi potkut? Sekin oli sitä miesten naisiin kohdistamaa sortoa. Sinä tiesit kertoa, että näin ei käynytkään vaan hän lähti itse?Se Turunenhan oli tosiaan tehnyt jo päätöksen lähdöstään bändistä. Poijaat vaan ikään kuin aikaistivat tulevaa välttämättömyyttä.
Turusen ambitiot eivät liene ole halua tulla heavy-legendaksi.
- Ferdinand von Arschloch
Siimes lähti pitkän pohdinnan tuloksena. Ei ilmeisesti halunut saattaa puoluetta kahtiajaon partaalle. Tulevalla puheenjohtajalla ei välttämättä ole samaa kykyä pitää poppoota kasassa ja viimeistään tulevissa eduskuntavaaleissa nähdään miten äänestäjäkunta käyttäytyy ja äänestää. Yksi asia lienee kuitenkin selvä: Siimeksen myötä puolueelta katosi uskottavuus toimia uskottavasti hallituspuolueena. Vasemmistoliitto onkin mitä ilmeisemmin ajautumassa "utopiapuolueen" asemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834483Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu253258Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392914Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172727- 162700
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432567Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172559Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132285MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142095Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281737