Ratkaisu on kommunismi!

uupo

Jos miesvaltaisten ja naisvaltaisten alojen palkkaerot halutaan poistaa, tarvitaan kommunismia. Eli valtion on määriteltävä palkat.

Mitään muuta keinoa noiden palkkaerojen poistamiseen en pysty hahmottamaan... Vapailla markkinoilla emme tule koskaan näkemään sitä päivää, että joku sairaanhoitaja saisi saman palkan kuin paperimies.

Hyväksykäämme siis kommunismi ja laittakaamme punaliput liehumaan! Tai sitten lopettakaamme se ainainen valitus palkkaeroista...

(Valitus loppuisi myös siten, että naiset valitsisivat hyväpalkkaisia ammatteja. Ei humanismia, kyllä tekniikkaa! Mutta tämä on jo tolkutonta utopiaa, totaalisen epärealistista haaveilua.)

30

1114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelija-

      feminsmi on kommunismia: palkkasäännöstely, julkinen sektori.. yms

      • uupo

        Kommunisteja ei kiinnostanut se, mitä mies ja vaimo tekevät kotonaan. Kunhan eivät vehkeile valtiota vastaan...

        Feministit sen sijaan tulevat jokaiseen kotiin mielipiteineen. Heitä kiinnostaa suuresti se, mitä mies ja vaimo kotonaan tekevät. He haluavat vaikuttaa kotiasioihin. He eivät siedä sitä, että mies ehkä tekee jossain kodissa vain 49 % kotitöistä.


      • Hertha

        No, sitten olkoon kommunismia.

        Pelätköön sanamagiaa ken haluaa.


      • ajattelija-
        Hertha kirjoitti:

        No, sitten olkoon kommunismia.

        Pelätköön sanamagiaa ken haluaa.

        eipäs siinä mitään... se vain on asia joka on hyvä tiedostaa koska kommunismin historia kertoo kommunismin tulevaisuudesta


      • Hertha
        ajattelija- kirjoitti:

        eipäs siinä mitään... se vain on asia joka on hyvä tiedostaa koska kommunismin historia kertoo kommunismin tulevaisuudesta

        Oliko se kommunismia, mistä kommunismin historiassa puhutaan?


      • valitettavasti
        Hertha kirjoitti:

        Oliko se kommunismia, mistä kommunismin historiassa puhutaan?

        Valittettavasti asia on niin että ihanteellinen ja täydellisemmin toteutettu kommunismi olisi saanut vielä suuremmat ruumiskasat aikaan.


      • Hertha
        valitettavasti kirjoitti:

        Valittettavasti asia on niin että ihanteellinen ja täydellisemmin toteutettu kommunismi olisi saanut vielä suuremmat ruumiskasat aikaan.

        No eihän feminismi sitten ole kommunismia.


      • valitettavasti
        Hertha kirjoitti:

        No eihän feminismi sitten ole kommunismia.

        feminismi on kommunismia


      • Hertha
        valitettavasti kirjoitti:

        feminismi on kommunismia

        Pikku yksityiskohta jäi vaivaamaan.


      • lue historiaa
        Hertha kirjoitti:

        Pikku yksityiskohta jäi vaivaamaan.

        lue historiaa


      • j.pukkila
        uupo kirjoitti:

        Kommunisteja ei kiinnostanut se, mitä mies ja vaimo tekevät kotonaan. Kunhan eivät vehkeile valtiota vastaan...

        Feministit sen sijaan tulevat jokaiseen kotiin mielipiteineen. Heitä kiinnostaa suuresti se, mitä mies ja vaimo kotonaan tekevät. He haluavat vaikuttaa kotiasioihin. He eivät siedä sitä, että mies ehkä tekee jossain kodissa vain 49 % kotitöistä.

        ..juuri kuulin yhdeltä työssäkäyvältä perheenisältä, että hän tekee tuplatyötaakkaa, eli palkkatyön ja kotityöt, että on siinä miehellä kestämistä, semminkinkään, kun terveyskään ei ole kaksinen..

        ..tämmöiseen epäkohtaan en ole havainnut feministien kiinnittävän huomiota..


    • Älähän nyt kommumismi oli maailman kallein talouskokeilu-jäljet pelottavat vieläkin. Kiina joka on kommunistinen valtio 1,3 miljardia "kommunistia" tuloerot suhteellisesti ovat maailman suurimmat.
      Xiaoping sanoi ei ole väliä onko kissa musta tai valkoinen, jos se osaa pyydestää hiiriä.
      P- Korea?? Mitä siinä sanot?

      • uupo

        Jos samapalkkaisuus koetaan tärkeäksi asiaksi, niin täytyy tehdä kompromisseja. Eli täytyy luopua jostain, että saa jotain.

        Luovutaan markkinataloudesta. Saadaan samapalkkaisuus. Uraa!

        Pohjois-Korea on sikäli feministinen onnela, että siellä kaikilla menee tasa-arvoisen surkeasti.


      • Hertha

        Missään ei ole koskaan toteutettu kommunismia.

        Eikä islamilaista valtiota. Paitsi muslimien oman käsityksen mukaan silloin ammoin profeetta Muhammedin hallitessa.


      • valitettavasti
        Hertha kirjoitti:

        Missään ei ole koskaan toteutettu kommunismia.

        Eikä islamilaista valtiota. Paitsi muslimien oman käsityksen mukaan silloin ammoin profeetta Muhammedin hallitessa.

        Neuvostoliitossa, Kiinassa, Kambodjassa, Kuubassa, Vietnamissa, Pohjois-Koreassa ja muuallakin. Tulos: köyhyyttä, nälkää, sotia, 100 miljoonaa ruumista.


      • Hertha kirjoitti:

        Missään ei ole koskaan toteutettu kommunismia.

        Eikä islamilaista valtiota. Paitsi muslimien oman käsityksen mukaan silloin ammoin profeetta Muhammedin hallitessa.

        Oli raamatun kertomuksen mukaan Aatamin ja Eevan aika.
        He olit alasti ja lienee liksatkin samat- siis ensimmäiset kommunistit ;)


      • Hertha
        valitettavasti kirjoitti:

        Neuvostoliitossa, Kiinassa, Kambodjassa, Kuubassa, Vietnamissa, Pohjois-Koreassa ja muuallakin. Tulos: köyhyyttä, nälkää, sotia, 100 miljoonaa ruumista.

        Ei ole ollut teorioiden mukaista kommunismia - varsin hyvin tiedät.


      • Hertha kirjoitti:

        Ei ole ollut teorioiden mukaista kommunismia - varsin hyvin tiedät.

        väärä, teoria vai ihminen joka ei sopeutunut kommunismin pakkopaitaan.
        Jos totaalinen kommunisti vallitsisi täällä-- ei me näitä keskusteluja käytäisi.


      • Hertha
        epikuros kirjoitti:

        väärä, teoria vai ihminen joka ei sopeutunut kommunismin pakkopaitaan.
        Jos totaalinen kommunisti vallitsisi täällä-- ei me näitä keskusteluja käytäisi.

        Eihän kyse ole siitä, kumpi on väärä, teoria vai ihminen, vaan siitä, että teoria ei ole toteutunut.

        Historiallis-yhteiskunnallisesta teoriasta ei voida sanoa, onko se oikea/väärä, mutta siitä, onko jokin historiallis-yhteiskunnallinen teoria toteutunut, voidaan esittää fakta.

        Oletko muuten koskaan lukenut "Kommunistista manifestia"? Tai Leniniä?


      • Hertha kirjoitti:

        Eihän kyse ole siitä, kumpi on väärä, teoria vai ihminen, vaan siitä, että teoria ei ole toteutunut.

        Historiallis-yhteiskunnallisesta teoriasta ei voida sanoa, onko se oikea/väärä, mutta siitä, onko jokin historiallis-yhteiskunnallinen teoria toteutunut, voidaan esittää fakta.

        Oletko muuten koskaan lukenut "Kommunistista manifestia"? Tai Leniniä?

        Vileeniä ja kalle Marxia. Sekä myös kommunismin mustaa kirjaa: aate puistattaa. Ja eikö N-Liittolaiset pyrkineet hyvin lähelle tätä skandivaavista demokratiaa?
        Kuten Aisopoksen saduissa: jäljet pelottaa.


      • Hertha
        epikuros kirjoitti:

        Vileeniä ja kalle Marxia. Sekä myös kommunismin mustaa kirjaa: aate puistattaa. Ja eikö N-Liittolaiset pyrkineet hyvin lähelle tätä skandivaavista demokratiaa?
        Kuten Aisopoksen saduissa: jäljet pelottaa.

        Puistattavat myös rasismin ja imperialismin jäljet.

        Hermojaan voi lepuuttaa kahvia ryypätessä, mangoa mussuttaessa ja muoviroskaa heitellessä.


      • Hertha kirjoitti:

        Puistattavat myös rasismin ja imperialismin jäljet.

        Hermojaan voi lepuuttaa kahvia ryypätessä, mangoa mussuttaessa ja muoviroskaa heitellessä.

        edistykselliset ottavat totuuden torven heti käyttöön kun valkoinen sortaa mustaa. Eivät sillon kun kunnian arvoisa Idi Amin antoi kolme kuukautta aikaa valkoisille, pakistanilaisille (keltaiselle rodulle) poistua Ukandasta. Oltiin hiljaa ja Ukanda on YK:n jäsen.
        Samoin suomalaiset imperialisti veivät maan koltilta.
        Vieläkään ei ole päästy tieteellisesti yksimielisyyteen sanojejn: Suomi ja Häme etymologiasta.


      • Haemaelaeinen
        epikuros kirjoitti:

        edistykselliset ottavat totuuden torven heti käyttöön kun valkoinen sortaa mustaa. Eivät sillon kun kunnian arvoisa Idi Amin antoi kolme kuukautta aikaa valkoisille, pakistanilaisille (keltaiselle rodulle) poistua Ukandasta. Oltiin hiljaa ja Ukanda on YK:n jäsen.
        Samoin suomalaiset imperialisti veivät maan koltilta.
        Vieläkään ei ole päästy tieteellisesti yksimielisyyteen sanojejn: Suomi ja Häme etymologiasta.

        Eivätkös sanat suomi, häme ja saame ole kaikki tulkittu samaa juurta oleviksi? Lähtökohtana olisi balttilainen sana zeme, joka tarkoittaa maata. Venäjässä se on zemlja.


      • Haemaelaeinen kirjoitti:

        Eivätkös sanat suomi, häme ja saame ole kaikki tulkittu samaa juurta oleviksi? Lähtökohtana olisi balttilainen sana zeme, joka tarkoittaa maata. Venäjässä se on zemlja.

        Olin eräällä luennolla, jossa dosentti perusteli sanaa Häme, hämäläiset etymologiaa:
        Viittasi siihen, että Hämeessä on asunut "tummempaa kansaa" kolttia (hämärä) ja siitä Hämeen nimitys hänen tulkintansa mukaan


      • valitettavasti
        Hertha kirjoitti:

        Ei ole ollut teorioiden mukaista kommunismia - varsin hyvin tiedät.

        Valittettavasti asia on niin että ihanteellinen ja täydellisemmin toteutettu kommunismi olisi saanut vielä suuremmat ruumiskasat aikaan.


    • palkkaeroja

      vai tuloeroja? Tai ilmeisesti tarkoitat kumpaakin, silloin ylitöitä tekevä paperimies saisi saman kuin ylitöitä tekemätön, ja myös sairaanhoitaja saisi saman rahan kerran kuussa.

      Nämä "samanpalkkaisuus" -litaniat yleensä puhuvat "hienoista asioista", sekoitetaan kaikennäköiset ihmisen arvostukset ja muut näihin juhlapuheisiin, mutta käytännössä toimenpiteet taitavat helposti lipsua "otetaan noilta ja annetaan se noille" tyyliin. Aina siellä mukana on se "ottaminen", eikä pelkästään antaminen. Aivan kuten tasapäistäminen helposti sekoitettaneen tasa-arvoon.

    • en naine en

      Eli feministisin valtio. Siis sinun mukaasi

      • en nain en

        Piti vastata nimimerkki ajattelijalle.


    • Vasuri'

      -Suuren, invasiivisen valtion kannattaminen.

      -Tarkemmin ottaen naisen rakastuttaminen valtioon, esim.lasten huoltajana.

    • j.pukkila

      ..on mielestäni suuri harha kytkeä kommunismi ja feminismi yhteen edes unihoureessa, sillä nähdäkseni feminismi on rikkaiden porvarismuijien halua päästä nauttimaan kapitalismin hedelmistä jättämällä kotityöt tekemättä ja höykyyttämällä kaavoihin kangistunutta porvariukkoa, josta ei yleensä ole mihinkään, koska on kasvanut isäukon rahojen turvin yltäkylläisyydessä..
      ..mutta kuten tunnettu, feministille ei riitä mikään, joten sydän halajaa aina vain lisää ja lisää mammonaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe