En pysty rakastamaan

Lella

Olen uskossa! Raamatussa sanotaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Olen pahoillani, mutta en voi millään rakastaa kaikkia ihmisiä vaikka kuinka yrittäisin. En anoppiani joka mielummin ottaa kuin antaa.

Välillä mietin miksi minun täytyy rakastaa siskoani joka aina polkee minut matalaksi. Hän kokee olevansa minua yläpuolella. Miksi rakastan Isääni joka on hyljännyt minut ja äitiäni joka ei anna minkäänlaista tukea, turvaa ja kannustusta.

Loppujen lopuksi sitä on aika yksin tässä maailmassa. Ihmiset voivat olla hyvin kylmiä toisiaan kohtaan. Jotku miettivät vaan miten voisi hyötyä toisista ihmisistä.

En ymmärrä kuinka kaikki sukulaisetkin ajattelevat vaan rahaa, rahaa, rahaa... Raha on minulle vain pakollinen paha.

9

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysty rakastamaan

mutta Jeesuksessa sinulla ei ole niin huonoa lähimmäistä ettetkö pystyisi häntä rakatamaan.

Jeesus antaa uskomattoman ihanan rakkauden ja se rakkaus kumpuaa Hänestä meidän kauttamme jokaiseen lähimmäiseemme. Usko vain, niin saat kokea ihmeitä ja muista, että et ikinä ole yksin, koska uskot Jeesukseen.

Jeesus on viisaus ja Hän pitää huolen, että et joudu ikinä hyväksi käyteyksi ja silti kykenet rakastamaan näitä syntisiäkin, jotka yrittävät käyttää toisiaan hyväksi. Rukoile anoppisi ja muiden puolesta ja muista, että olet erikoiasemassa, koska olet tunnustanut Jeesuksen suullasi, sillä Hän on tunnustanut sinut samalla hetkellä Jumalan enkelien edessä.

Kohdallani on tapahtunut niin, että jos lähimmäiseni on niin vaikea, että hän vain jatkaa huonoa käyttäytymistään on Jeesus vaikuttanut minut pysymään erossa jonkin aikaa tälläisestä ihmisestä, pisin aika oli kolmekuukautta ja sen jälkeen nämä ihmiset ovatkin muuttaneet täysin käyttäytymistään minua kohtaan.
      Pysytyn Jeesuksessa rakastamaan heistä jokaista, olivat sitten millaisia olivatkin, sillä se rakkaus ei ole minun, vaan Jumalan.

• Rakastutaan yksin Jumalaan

Raamatun mukaan ensimmäinen käsky on : Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sielustasi, hengestäsi, ruumiistasi jne. Anna kaikki palvontasi yksin Jumalalle. Unohda ystäväsi. Unohda kaikki muukin ja anna Jumalan ensin rakastaa sinua. Meidän on turha omassa voimassa rakastaa lähimmäisiämme, edes niitä rakkaitamme joiden kanssa elämme. Jeesus sanoi: Jos te minua rakastatte niin te pidätte minun sanani. Niin kuin minäkin rakastan Jumalaa pitämällä hänen sanansa. ts. Vaeltamalla sanan viitoittamalla tiellä me rakastamme lähimmäistä niin kuin itseämmekin. Sillä rakkaus on lain täyttymys. Kaikki Jumalan kymmenen käskyn laki sisältyy siihen rakkauden käskyyn. Emme ala vaatia itseltämme sitä mitä meillä ei ole. Vaan rukoile Herra sinä joka annat ymmärrystä kaikkeen siunaa minua. Jeesus minulta puuttuu rakkautta. Anna armahtavan laupeutesi vaikuttaa minussakin uskon sekä rakkauden. uuvutan koko elämäni sinulle Jeesus. Ole hyvä ja tule sydämeeni asumaan, aterioitsemaan minussakin. Juuri nyt. Ihana Jeesus siunaa.Amen

• vaan Jumalan avulla pyydä Pyhää Henkeä täyttämään sinut ja tarvitset myös elävän seurakuntayhteyden.

• analysoi

Raamattu opastaa rakastamaan teoin ja totuudessa. Jos ajattelet rakastamista vain tunteena, odotat mielestäni kummallista asiaa Jumalalta.

Jumalan rakkaus on jotakin muuta(kin) kuin ihmisen tunteilla tunnistettavaa (joillekin ihmisille toki Jumalan rakkauden kokeminen aiheuttaa myös tunnekokemuksen, mutta Jumalan rakkaus ei ole vain sitä).

Olisiko lähimmäisen rakastaminen PH:n voimasta tapahtuvaa lähimmäisen sietämistä, kuulemista, auttamista siitä riippumatta, miltä tuntuu? Ei siis vastoin omaa itseä tapahtuvaa alistumista, vaan suostumista siihen, että toimii oikein silloinkin, kun oma tunne tai ajattelu houkuttelisi vitkuttelemaan "rehellisyyden nimissä". Oikeaa tunnetta tai perustelua voi joskus nimittäin joutua odottamaan melko pitkäänkin. Tunne on lähimmäisenrakkaudessakin mielestäni aika petollinen opastaja (samoin kuin puhdas järki).

• Jeesuksen avulla:)

Et omissa voimissasi, mutta... Jeesus voi antaa sulle sellaisen rakkauden, että rakastat jopa niitä, joita tuntuis muuten vaikeelta rakastaa. Musta on hyvä, että pohdit näitä asioita. Se osoittaa, että mietit tuota ja haluaisit oppia rakastamaan niitä läheisiä joita kohtaan tunnet katkeruutta. Sä voit pyytää Jeesukselta, että anna anteeksi, etten pysty rakastamaan noita ihmisiä, mutta muuta mun sydäntä ja opeta mulle miten rakastaa. Mitään muuta sun ei tarvitse tehdä kuin pyytää, että Jeesus opettaisi sua:) Niin ja joutuu sitä jokainen aina välillä pyytämään yhä uudestaan ja uudestaan, että Jeesus anna anteeksi nämä tunteet, joita koen ... kohtaan. Ja kas kummaa Jeesus poistaa ne pahan olon tunteet:)

• sitten rakasta

Älä katkeroidu, vaikka sinua on kohdeltu väärin. Anna heille anteeksi. Älä kosta pahaa pahalla vaan tee heille niin kuin toivoisit heidän sinua kohtelevan. Se on rakkauden teko.

Sinulla on oikeus tuntea mielipahaa siitä että sinua on kohdeltu väärin. Sinun ei tarvitse sitä kuitenkaan kostaa heille. Sinun ei tule myöskään hyväksyä sitä että sinua kohdellaan väärin. Tee se selväksi heille. Mutta tee myös selväksi se, että et vihaa heitä, mutta heidän teot eivät ole hyviä. Kun itse toimit heitä kohtaan hyvin, voit hyvillä mielun heille sanoa, että pyrit kohtelemaan heitä siten kuin toivoisit heidänkin kohtelevan sinua.

• ,,,

Tärkeintä on että ajattelet lähimmäisen parasta. Se on rakkautta. Jokaisen ihmiseen ei tarvitse mieltyä - ja se ei ole mahdollistakaan.

• MIKAEL

MINÄKÄÄN EN SITTEN MILLÄÄN OLISI PYSTYNYT RAKASTAMAAN ISÄÄNI, MUTTA SITTEN MENIN POLVILLENI, JA PYYSIN JEESUKSELTA ERIKOISRAKKAUTTA HÄNTÄ KOHTAAN, JA SE AUTTOI!

• classic89

Ehkäpä kuoleman jälkeen yrittäminenkin palkitaan. Itsellänikn on ongelmia lähimmäisen rakkauden kanssa, kun toisten mielestä olen itsekeskeinen ihminen. Oikeassa he ovat, sitä en kiellä. Viime aikoina olen yrittänyt harjoittaa asennemuutosta aika moneen asiaan, ja toivon sen vielä joskus kantavan hedelmää. Toivottavasti tämä ei ole epätervettä oman edun hakua...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      521
      1640
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1186
    3. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      881
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      62
      874
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      857
    6. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      79
      785
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    Aihe