..olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä." (1. Kor. 7:2)
Eli Paavalille ratkaisu lihan himoihin oli avioliitto. Entäpä jos siitä ei ole apua? Mieheni ei osaa tyydyttää minua, eikä avioliittoni millään tavalla vähennä seksuaalisia halujani muita miehiä kohtaan. Onko tilani siis sama kuin naimattomalla, joka ei ole onnistunut saamaan puolisoa? olenko syyntakeeton, jos lankean?
"Haureuden syntien välttämiseksi..
15
622
Vastaukset
Syyntakeeton et ole, kysymyksesi sen paljastaa.
Tiedät, että tällaisiin pulmiin löytyy apua parisuhteiden ja seksuaalipulmien hoitoon perehtyneiltä ammattilaisilta ja Jumalan puoleen kääntymällä ja luotettavien uskonystävien kanssa keskustelusta.
Toivon ja uskon, että asetat tämän vaivannäön tien välittömän seksuaalisen tyydytyksen edelle. Jumala, joka tuntee meidän kaikkien sydämen, siunatkoon vaivannäkösi ja suhteenne.- Mariana
Olisiko sitten naimaton syyntakeeton langetessaan haureuteen? Se Paavalin ajatus näyttää olevan, kun ei muuta tapaa haureuden välttämiseksi keksinyt, miksei se sanonu esim. "haureuden syntien välttämiseksi rukoilkaa tai menkää terapiaan"... en vaan tajuu, millä tapaa mun tilanne on eri... kokeiltu on kaikenlaista, miehellä ei vaan kyvyt riitä enkä häntä siitä syytä...
Sitä en tajua, miten kysymykseni muka paljasti syyntakeellisuuteni.. jos en olisi kysynyt, sittenkö olisin ollut syyntakeeton?.. Mariana kirjoitti:
Olisiko sitten naimaton syyntakeeton langetessaan haureuteen? Se Paavalin ajatus näyttää olevan, kun ei muuta tapaa haureuden välttämiseksi keksinyt, miksei se sanonu esim. "haureuden syntien välttämiseksi rukoilkaa tai menkää terapiaan"... en vaan tajuu, millä tapaa mun tilanne on eri... kokeiltu on kaikenlaista, miehellä ei vaan kyvyt riitä enkä häntä siitä syytä...
Sitä en tajua, miten kysymykseni muka paljasti syyntakeellisuuteni.. jos en olisi kysynyt, sittenkö olisin ollut syyntakeeton?..Tiedät ja ymmärrät Jumalan tahdon. Siksi et ole syyntakeeton. Voit siis aidosti tehdä valintoja ja ottaa vastaan niiden seuraamukset. Koska olet naimisissa, et voi verrata omaa tilannettasi naimattomiin. Jumalan silmissä olet vastuussa sitoumuksestasi hänelle.
"Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat." Mal 2:16- Mariana
EJKR kirjoitti:
Tiedät ja ymmärrät Jumalan tahdon. Siksi et ole syyntakeeton. Voit siis aidosti tehdä valintoja ja ottaa vastaan niiden seuraamukset. Koska olet naimisissa, et voi verrata omaa tilannettasi naimattomiin. Jumalan silmissä olet vastuussa sitoumuksestasi hänelle.
"Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat." Mal 2:16Eli mielestäsi lain pitäisi auttaa minua? Ei laki kuule tällasiin auta. Ei aviossa olevia sen enempää kuin vapaitakaan.
- ajattele
Mariana kirjoitti:
Eli mielestäsi lain pitäisi auttaa minua? Ei laki kuule tällasiin auta. Ei aviossa olevia sen enempää kuin vapaitakaan.
Mehän elämme nyt sellaista aikaa, jolloin suku ei valitse aviopuolisoa kenellekään, eikö niin?
Tilanne on siten paras mahdollinen.
Miten ihmeessä olet missannut tilaisuutesi valita oikein?
Tyhmyydestä olisi parasta maksaa itse, eikä vahingoittaa sillä muita! - Mariana
ajattele kirjoitti:
Mehän elämme nyt sellaista aikaa, jolloin suku ei valitse aviopuolisoa kenellekään, eikö niin?
Tyhmyydestä olisi parasta maksaa itse, eikä vahingoittaa sillä muita!..tää oli näämmä taas tyypillistä foorumiprovoa, mutta kristitythän eivät testaile seksuaalista yhteensopivuutta. Muita en haluakaan vahingoittaa, toivottavasti asiat ei riistäydy käsistä. Seksuaalisuus (etenkin tyydyttymätön) on vahva voima. Sen Paavalikin tunnusti.
- Mariana
ajattele kirjoitti:
Tyhmyydestä olisi parasta maksaa itse, eikä vahingoittaa sillä muita!..vastauksesi ei juuri tuonut valoa ongelmaani tässä hetkessä.. menneisyyteen en enää voi vaikuttaa, katumuskaan kun ei muuta tilannetta.
- on näet niin
Mariana kirjoitti:
..vastauksesi ei juuri tuonut valoa ongelmaani tässä hetkessä.. menneisyyteen en enää voi vaikuttaa, katumuskaan kun ei muuta tilannetta.
Sukupuolisuus on eräs elämänalue jolla ihmisen kypsyys punnitaan.
Sinun mielentilasi vaikuttaa haluihin.
Siksi juuri seksiin voi jäädä koukkuun.
Usein epätyydyttävä henkinen suhde purkautuu seksinälkänä.
Usko on eräs tervehdyttävä voima joka auttaa tasapainoon.Ei tietenkään mikä tahansa usko.
Muistat kuinka olet ollut rakastunut.
Silloin haluillasi on tietty kohde.
Jos halusi on päästä pois suhteestasi, vaikkakin tiedostamattasi, se suuntaa sukupuolisuutesi kohdentumaan ulospäin.
Tämän oma puolisosi havaitsee ja se vaikuttaa taas häneen kuvaamallasi tavalla.
Hyvässä suhteessa mies ja vaimo kokevat yhdessä kaikki elämän vivahteet. Särö tähän suhteeseen on kuin näkymättömällä lähettimellä tilanteen tasalla molemmissa puolisoissa.Tämä on omaa kokemusta ,ja tiedän sen toimivan aistittavalla tavalla. - Mariana
on näet niin kirjoitti:
Usko on eräs tervehdyttävä voima joka auttaa tasapainoon.Ei tietenkään mikä tahansa usko.
Jos halusi on päästä pois suhteestasi, vaikkakin tiedostamattasi, se suuntaa sukupuolisuutesi kohdentumaan ulospäin.
Hyvässä suhteessa mies ja vaimo kokevat yhdessä kaikki elämän vivahteet. Särö tähän suhteeseen on kuin näkymättömällä lähettimellä tilanteen tasalla molemmissa puolisoissa.Tämä on omaa kokemusta ,ja tiedän sen toimivan aistittavalla tavalla.Teen kyllä parhaani avioliittoomme eteen.. en ole antanut muihin miehiin suuntautuville haluilleni hyväksyntää, päin vastoin välttelen sellaisia tilanteita.. ne asiat, joille en voi mitään, ovat taas eri juttu koska en voi niille mitään... ja kyllä, rukoilen liittomme edestä päivittäin..
Jos oma seksuaalisuus on ihan hallittavissa, niin ihmettelen miksi Paavali kehotti avioitumaan haureuden välttämiseksi, jos kerran naimattomana on niin paljon parempi, kuten hänen mielestäöän oli... - mitä pitäisi tehdä?
Mariana kirjoitti:
Teen kyllä parhaani avioliittoomme eteen.. en ole antanut muihin miehiin suuntautuville haluilleni hyväksyntää, päin vastoin välttelen sellaisia tilanteita.. ne asiat, joille en voi mitään, ovat taas eri juttu koska en voi niille mitään... ja kyllä, rukoilen liittomme edestä päivittäin..
Jos oma seksuaalisuus on ihan hallittavissa, niin ihmettelen miksi Paavali kehotti avioitumaan haureuden välttämiseksi, jos kerran naimattomana on niin paljon parempi, kuten hänen mielestäöän oli...Kaikkille eivät selviä kaikki asiat, eikä ole tarkoituskaan.
Se on hyvä, että turvaudut rukouksen kanssa oikeaan osoitteeseen.
Uskossa kasvaminen on sivuraide eheytymisessä puhumassamme asiassa.
Tuolla puhuin hyvästä aviosuhteesta, joka luonnollisella tavalla suuntaa meidän seksuaalisuuden tasapainoon.
Samaa tekee myös uskossaa kasvamisessa.
Kun me opimme tuntemaan läheisemmin Kristusta, me muutumme samaan suuntaan kuin Hän oli.
Paavalin poikamiessalaisuus oli tuo Kristuksen tunteminen.
Kun me opimme tuntemaan Kristusta , opimme tuntemaan myös itseämme. Itsemme tuntemisen kautta me opimme tuntemaan läheisempinä myös muita ihmisiä.
Näin tulee se sanonta meihin, kuin on kirjoitettu, "että Kristus meissä" vaikuttaa muuttavasti. - a-b
mitä pitäisi tehdä? kirjoitti:
Kaikkille eivät selviä kaikki asiat, eikä ole tarkoituskaan.
Se on hyvä, että turvaudut rukouksen kanssa oikeaan osoitteeseen.
Uskossa kasvaminen on sivuraide eheytymisessä puhumassamme asiassa.
Tuolla puhuin hyvästä aviosuhteesta, joka luonnollisella tavalla suuntaa meidän seksuaalisuuden tasapainoon.
Samaa tekee myös uskossaa kasvamisessa.
Kun me opimme tuntemaan läheisemmin Kristusta, me muutumme samaan suuntaan kuin Hän oli.
Paavalin poikamiessalaisuus oli tuo Kristuksen tunteminen.
Kun me opimme tuntemaan Kristusta , opimme tuntemaan myös itseämme. Itsemme tuntemisen kautta me opimme tuntemaan läheisempinä myös muita ihmisiä.
Näin tulee se sanonta meihin, kuin on kirjoitettu, "että Kristus meissä" vaikuttaa muuttavasti.Se vaan surettaa, että miten Jeesusta pitäisi "mainostaa" nykypäivänä.Kanavia kyllä on, mutta ihmiset ovat ähkyn vallassa omia asioitaan. Jeesus tulisi mielellään tyhjään ja hiljaiseen tilaan.
on näet niin kirjoitti:
Hyvässä suhteessa mies ja vaimo kokevat yhdessä kaikki elämän vivahteet. Särö tähän suhteeseen on kuin näkymättömällä lähettimellä tilanteen tasalla molemmissa puolisoissa.Tämä on omaa kokemusta ,ja tiedän sen toimivan aistittavalla tavalla.kun tulit ymmärtäväisen mäkemyksesi kanssa laajentamaan minun aika suoraviivaista opastamisyritystäni.
- "mitä pitäisi...."
a-b kirjoitti:
Se vaan surettaa, että miten Jeesusta pitäisi "mainostaa" nykypäivänä.Kanavia kyllä on, mutta ihmiset ovat ähkyn vallassa omia asioitaan. Jeesus tulisi mielellään tyhjään ja hiljaiseen tilaan.
Meillä on monilla väärä käsitys uskon merkityksestä.
Useimmille usko ajatellaan hartauden harjoittamisena noudattamalla tiettyjä muodollisia tapoja ja aikoja.
Jeesus tarkoitti uskon meille elämän ojaajaksi kaikessa tekemisessämme arkisissa asioissa.
Toisinsanoen täysin eri asiaa kuin meidän käsityksemme uskosta useinmiten on.
Uskon Kriostukseen tulisi olla sellaisen, että Kristus on meidän kaikessa elämässämme mukana.
Hartaus on oikeaa, kun se on Kristuksen tahdon tutkistelua sisimpämme ohjaajana.
Kristitty elääkin tärkeimmät hetkensä niissä ratkaisuissa, jotka liittyvät jokapäiväisiin asioihin ihmistenvälisissä suhteissa lähelläolevien ihmisten kanssa.
- Handes
Ihan sama minulla tilanne; kirjoita minulle, olisi mukava vaihtaa ajatuksia, olen mies.
[email protected] Haureus olisi paha synti, koska haureus on ihmisessä sisällä!
Haureuden henki on eksyttävä!
12.Minun kansani kysyy puultaan, ja sen sauva sille vastaa. Haureuden henki on eksyttävä: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.
(Jumalan Kansan Raamattu: Hoos. 4:12)
Haureuden henki tulisi sinuun haureudesta, jos et tekisi parannusta siitä. Parannuksen teossa se lähtee pois.
Joten ei ole muuta mahdollista, muuta, kuin yritä miehesi kanssa. Yritä puhua ja kohentaa asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232