Ranskalaiset viinit ja shampanjat saattaa olla radioaktiivisia, ja siksipä tee ympäristöteko ja osta Reilun kaupan viinejä Alkosta!
http://www.reilukauppa.fi/zgo.php?http://www.reilukauppa.fi/00zulu//uutiset/reilutviinitTiedote06.php
Siitä Ranskan radioaktiivisesta vuodosta oli uutinen alkukesällä
http://www.yle.fi/uutiset/haku.php?action=page&id=222296
Ranskan radioaktiivinen viini
5
449
Vastaukset
- jopi
Etelä-Afrikka ei oikein näissä kisoissa pärjää. Maa saastuttaa ihan hullulla tavalla. Jotta reilun kaupan viiniä saadaan tuotetuksi, niin 96 % maan sähköstä tuotetaan saastuttavalla hiilellä. Vain muutama % maan sähköstä tuotetaan ydinvoimalla. Eli Etelä-Afrikalla on iso työ edessään, ennen kuin se pystyy lopettamaan maapallon ilmakehän saastuttamisen.
Sen sijaan Ranska tuottaa sähköä 80 % hiilidioksidineutraalilla ydinvoimalla.
Tätä ei näemmä Greenpeacen PUOLUEETON tutkimus huomioinut.
Jatkan edelleen laadukkaiden ja puhtaiden Ranskalaisten viinien juomista.
Katso:
http://www.stat.fi/tup/maanum/hakemisto.html ja hiilidioksidipäästöt- Ranskassa
En mä halua semmosta radioaktiivista saastaviiniä, ja ei sitä halua moni muukaan kun joutuvat tislaamaan biopolttoaineeksi sitä
- se on
Kiitos ydinvoiman, ei kannata syödä suomalaista kalaa kovin usein, eikä nyt edes juoda ranskalaista viiniä.
Aseteollisuuden pohjalta ei voi luoda mitään kaunista ja ydinvoima on pahin merkki tästä. Vaikka me kotimaassa säästytään ydinvoiman haitoilta niin muut maat hoitavat osuutensa. Venäjän ydinreaktoreista todennäköisesti joku aiheuttaa seuraavan tuhon ja tuuli käy Suomeen päin jälleen kerran. - Vihersovinto
Siksihän ne saastuukin säteilyllä, kun ranskalaiset eivät osaa huolehtia siitä, että ydinjäte ei pääse luontoon.
Vihersovinto kirjoitti:
Siksihän ne saastuukin säteilyllä, kun ranskalaiset eivät osaa huolehtia siitä, että ydinjäte ei pääse luontoon.
100% niistä on varmaan säteilytetty fuusiovoimalan UV-säteilyn alla (josta poksahtelee mutaatioita) eikä se riipu maasta, nimittäin aurinko on syöpää aiheuttava fuusiovoimala, jolla ne kasvaa.
En ole sulta vieläkään nähnyt mitä fissiovoimaloista niihin muka olisi päässyt ?
Mittauksia ? Vai hukkuuko se viinin kaliumin gammasäteilyn kohinaan ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673