Mies vankilaan, nainen

vapaalle jalalle

12

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Tuon uutisen perusteella molemmat toimivat pääosin yhdessä, eroina lähinnä se että mies uhkaili aseella ja uhkasi tehdä väkivaltaa lasten isälle, kun nainen taas käytti fyysistä väkivaltaa. On vaikea käsittää, miksi sitten nainen (joka siis käytti enemmän sitä fyysistä väkivaltaa) saa vain ehdollista ja mies ehdotonta.

Miestä kai pidetään aina jotenkin vaarallisempana ja väkivaltaisempana ts hänen pitää todistaa vaarattomuutensa jotta siihen uskottaisiin. Naista taas pidetään "vaarattomana" eli hänen pitää tavallaan myös todistaa väkivaltaisuutensa ennen kuin siihen uskotaan. Tässä tapauksessa siihen naisen vaarallisuuteen ei uskottu, vaikka nainen teki todellista, melko raakaakin väkivaltaa.

• kirjanoppinut

tasa-arvo on!!! Näitä vastaavia yhtälöitä on riittämiin. Jos nyt jokainen omantunnon omaava nainen ajattelisi asiaa harkitusti, niin eipä
      he voisi muuta myöntää että mies ei ole nykypäivänä arvoasteikolla yhtä korkealla kuin nainen. Feminismi
      nykypäivänä on aika säälittävä liike, sillä kun ei ole enää ihmisarvopohjaa johon vedota. Näen feminismin itsekeskeisyyden perikuvana, enkä tosiaan
      halua sellaista ystäväpiiriini ja samaa mieltä on minun puolisonikin. Korostan vielä: nainen = ihminen ja mies = ihminen... mitäs jos elettäisiin sen mukaan.

• nyt hyvät ihmiset jaksako itkeä joidenkin piripäiden linnatuomioista. Minä en ainakaan lähtisi asettamaan itseäni ajatuksen tasolla samalle viivalle joidenkin väkivaltaisten velanperijöiden kanssa. Siitä tulee tasa-arvoa ajatellen aika huono keitos minulle.

• ihan toisenkin

kirjan lukisit? Varmuuden vuoksi. Voi olla, että se horjuttaa uskoasi, mutta ota riski.

• kirjanoppinut
        ihan toisenkin kirjoitti:

kirjan lukisit? Varmuuden vuoksi. Voi olla, että se horjuttaa uskoasi, mutta ota riski.

Oliko aiheesta oikein jotain sanottavaa vai oliko tarkoitus suorittaa henkilökohtaista vittuilua??
        Kysymyshän tässä nyt on mielipiteistä eikä siitä
        kuka on lukenut kirjoja... Mielipteet kyllä voivat
        pohjata joihinkin kirjan oppeihin, mutta tässä tapauksessa kyseessä oli lehden uutinen jossa SAMASTA tapauksesta nainen sai ehdollisen tuomion ja
        mies ehdottoman. Jokainen voi siis OIKEUSTAJULLAAN
        itse kritisoida tilannetta, eikös!

• ihan toisenkin
        kirjanoppinut kirjoitti:

Oliko aiheesta oikein jotain sanottavaa vai oliko tarkoitus suorittaa henkilökohtaista vittuilua??
        Kysymyshän tässä nyt on mielipiteistä eikä siitä
        kuka on lukenut kirjoja... Mielipteet kyllä voivat
        pohjata joihinkin kirjan oppeihin, mutta tässä tapauksessa kyseessä oli lehden uutinen jossa SAMASTA tapauksesta nainen sai ehdollisen tuomion ja
        mies ehdottoman. Jokainen voi siis OIKEUSTAJULLAAN
        itse kritisoida tilannetta, eikös!

No olisit sitten lukenut sen YHDEN lehden edes tarkemmin, jo siinä mainittiin syitä tuomioiden eroon. Ne samat syyt, joita ketjussakin on kommentoitu.

Kuvittelin huvittuneena, että nimimerkilläsi "kirjanoppinut" haluat viitata lukeneisuuteesi. Hiemankin yleistietoa omaava osaa tunnistaa tavallisimmat lieventävät sanktiointiperusteet, ei tarvitse olla juridiikan asiantuntija. Mutta että joku umpimaallikko tumpula uneksii olevansa pätevämpi kuin rutinoituneet tuomioistuinjuristit, sille minä nauran.

• tuo aseella riehuminen ole aina pahempi kuin ilman. Nainen ei tainnut sitä asetta kenenkään ohimoilla heiluttaa.

Ehkä olisi hyvä olla tietoinen koko tilanteesta ja vaikka oikeuden perusteluista ennekuin tehdään johtopäätökset. Pelkkä iltalehti ei kuitenkaan koko totuutta kerro.

• pitää paikkansa, eli on jotain saksia paineltu silmäluomiin ja uhattu tappaa, pitäsi maalaisjärjellä ajatellen teon tekijän kyllä käväistä istumassa linnassa miettimässä asioita.

Suomen laki tosin jakaa aika lieviä tuomioita väkivaltarikoksista, varsinkin jos ei ole aiemmin tullut törttöiltyä. Eri asia onkin sitten jos kyseessä on joku vakava talousrikos.

• Reima_Ratkaisu kirjoitti:

pitää paikkansa, eli on jotain saksia paineltu silmäluomiin ja uhattu tappaa, pitäsi maalaisjärjellä ajatellen teon tekijän kyllä käväistä istumassa linnassa miettimässä asioita.

Suomen laki tosin jakaa aika lieviä tuomioita väkivaltarikoksista, varsinkin jos ei ole aiemmin tullut törttöiltyä. Eri asia onkin sitten jos kyseessä on joku vakava talousrikos.

Kun maanviljetys on vähentynyt Suomesta todella paljon mutta yhä käytetään ilmaisua "maalaisjärjellä"

Päivittäisin ko. sanan nimityksessä urbaaniajattelu :)

• x-ripa

...näin feminismipalstan hengessä olisi tärkeämpää ryhtyä pohtimaan sitä patriarkaali-järjestelmän tuottamaa painostusta, joka ajoi Pirre-paran moisiin tekosiin?

• se ukkopaha

nyt aivan patriarkaatista käy, mies ny kumminkin. Iso äijä, pahiksen maineessa, vanha rikollinen.

• x-ripa
        se ukkopaha kirjoitti:

nyt aivan patriarkaatista käy, mies ny kumminkin. Iso äijä, pahiksen maineessa, vanha rikollinen.

Minähän puhuinkin nyt yleisellä tasolla, mihin tällä foorumilla kuulemma tulisi pyrkiä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe