...luopuisit naisten hyväksi?
....tuli mieleen tuolta FI:n alempana tehdystä vaalisloganista, että "miesten on luovuttava etuoikeuksistaan".
Kysymyksen voi tietysti suunnata myös feministeille - mistä etuoikeuksista suomalaisten miesten pitäisi luopua, mikä heille kuuluu miehenä?
Mies! mistä etuoikeudesta...
52
2297
Vastaukset
- aatos_
millä tavalla minä olen etuoikeutettu.
tähän tämä ikivanha etukortti : Olet oikeutettu maanpuolustukselliseen koulutukseen, etetn sanoisi jopa velvoitettu siihen.
- Nari_Säre
...pakko kai sitä jotain on keksiä, kun naapurimaassa se on oikein puolueohjelmassakin.
Minä voisin hyvinkin luopua parista enempi talkoopuolelle työyhteisössäni menevästä "luottamustoimesta", mutta kun niille ei tunnu löytyvän ottajia. - aatos_
Reima_Ratkaisu kirjoitti:
tähän tämä ikivanha etukortti : Olet oikeutettu maanpuolustukselliseen koulutukseen, etetn sanoisi jopa velvoitettu siihen.
naiset voivat mennä inttiin myös halutessaan.
- aatos_
Kun on kuulemma niin, että kaikki naiset eivät yksinkertaisesti voi saada orgasmia, niin luovutan mielelläni takuuvarman orgasminsaantikyvyn. Omani on jo hyvin käytetty, muttei lainkaan kulunut.
- Nuori mies
Sehän on selkeä etu.
Muita etuja ei taida ollakaan?- aatos_
nuori mies. Kyllä naisetkin saavat mennä armeijaan.
- Nuori mies
aatos_ kirjoitti:
nuori mies. Kyllä naisetkin saavat mennä armeijaan.
Voisiko joku nainen sitten luopua etuoikeudestaan olla menemättä armeijaan/sivariin/vankilaan?
- Vaka Vanha
Tämä on kompakysymys, sillä ei miehillä ole mitään etuoikeuksia ...
Mistä voisi luopua. luopuisin:
- yhtiökokouksista
- auton rempasta
- kodin tekniikan huollosta
- en osallistu synnytyksiin, siellähän on kätilö ym.
- korkeammasta vero%
- suunnistukseta maantiellä ja merellä
No tämä oli vaan tälläistä mutterioppia.- Jeremies
1. asunnottomuudesta
2. työttömyydestä
3. alkoholismista
4. elatusmaksuista
5. itsemurha-alttiudesta
6. suomalaisista tuulipukupäärynänaisista
7. reserviläisyydestä
8. ravintolassamaksajan roolista
9. kondomin käytöstä
10. komeasta ulkomuodosta - P.e.p.e.
... tai ainakin jakaa naisten kanssa tämän äärettömän huumorin tuottamisen ja -tajun lahjan. Samaten mielelläni jakaisin luontaisen kyvyn itsekritiikkiin (etenkin fem. naisten kanssa). Voisin myös jakaa luontaisen vastuunkantamisen kyvyn ja miksei siitä etuudesta myös voisi ainakin osaltaan luopua.
- Jeremies
Sari Näre?
- rimakauhu
minä voisin luopua vaikka siitä hyväkseni koituvasta "palkkaerosta". :)
..tiedän vain etuajo-oikeuden, ja sen, ettei siitä kannata luopua kenenkään hyväksi..
..jos jollakin on etuajo-oikeus, niin en näe, että edes sosialismilla olisi asiaan mitään sanomista..
..etuoikeuksia pohdittaessa juuri etuajo-oikeuden filosofia olisi varmaan paikallaan yleisemminkin..
..se on sitten kokonaan toinen juttu, jos jollakulla on enemmän etuajo-oikeutta kuin jollakin toisella, siitä ei hyvä seuraa..ei ole olemassakaan etuajo-oikeutta, on vaan väistämisvelvollisuus.
Katso ei mitään kiitiöajattelua että 40%:lla olisi etuajo-oikeus.- P.e.p.e.
"..jos jollakin on etuajo-oikeus, niin en näe, että edes sosialismilla olisi asiaan mitään sanomista.."
Eikö juuri Neuvostoliitossa kirjaimellisesti ottaen joutunut luopumaan etuajo-oikeudestaan, mikäli iso musta auto sattui näkökenttään. epikuros kirjoitti:
ei ole olemassakaan etuajo-oikeutta, on vaan väistämisvelvollisuus.
Katso ei mitään kiitiöajattelua että 40%:lla olisi etuajo-oikeus...jos on olemassa etuajo-oikeutettu tie, eikä etuajo-oikeutta..
..paljastuuko tässä aito feminismi, kielletään ilmiselvät faktaanit..??
..kyllä, kyllä etuajo-oikeus, luovuttamaton sellainen (??), on olemassa..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikennemerkit/Etuajo-oikeus_ja_väistämismerkitP.e.p.e. kirjoitti:
"..jos jollakin on etuajo-oikeus, niin en näe, että edes sosialismilla olisi asiaan mitään sanomista.."
Eikö juuri Neuvostoliitossa kirjaimellisesti ottaen joutunut luopumaan etuajo-oikeudestaan, mikäli iso musta auto sattui näkökenttään...NL:ää ei enää olekaan, mutta sosialismi voi sen sijaan hyvin, ja paranee koko ajan..
..vääryys maailmassa on vain tilapäistä..j.pukkila kirjoitti:
..jos on olemassa etuajo-oikeutettu tie, eikä etuajo-oikeutta..
..paljastuuko tässä aito feminismi, kielletään ilmiselvät faktaanit..??
..kyllä, kyllä etuajo-oikeus, luovuttamaton sellainen (??), on olemassa..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikennemerkit/Etuajo-oikeus_ja_väistämismerkitsinä pukkila.
Kun kävin autokoulun, näin ope minulle sanoi.
Siis ketä jumalat erityisesti vihaavat, hänestä ne tekevät opettajan.- P.e.p.e.
j.pukkila kirjoitti:
..NL:ää ei enää olekaan, mutta sosialismi voi sen sijaan hyvin, ja paranee koko ajan..
..vääryys maailmassa on vain tilapäistä..Niin sosialismi kuin kapitalismikin ja etenkin feminismi. Tilalle tulee ajan saatossa uudet opit. Kuitenkin, isoin ongelma "mahdollisen" kaikkia tyydyttävän järjestelmän syntymiselle on ihminen.
P.e.p.e. kirjoitti:
Niin sosialismi kuin kapitalismikin ja etenkin feminismi. Tilalle tulee ajan saatossa uudet opit. Kuitenkin, isoin ongelma "mahdollisen" kaikkia tyydyttävän järjestelmän syntymiselle on ihminen.
..on olemassa aineen häviämättömyyden laki, ja jos, kuten marxilaisuus olettaa, kaikki on materiaa, niin sosialismi ei häviä mihinkään..
..vain riisto ja vääryys loppuvat ja niitä ylläpitävä kapitalismi, ainakin pitkässä juoksussa, siitä sosialismi pitää huolen..
..feminismi on lähinnä rajatapaus..- P.e.p.e.
j.pukkila kirjoitti:
..on olemassa aineen häviämättömyyden laki, ja jos, kuten marxilaisuus olettaa, kaikki on materiaa, niin sosialismi ei häviä mihinkään..
..vain riisto ja vääryys loppuvat ja niitä ylläpitävä kapitalismi, ainakin pitkässä juoksussa, siitä sosialismi pitää huolen..
..feminismi on lähinnä rajatapaus..Nimittäin sosialismi. Ihmiset kun eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä? Sosialismi ei motivoi. Innovatiivisyys katoaisi ja ihmiskunta näivettyisi. Ehkä jonkin tyyppinen sekatalous vielä saattaisi toimiakin.
P.e.p.e. kirjoitti:
Nimittäin sosialismi. Ihmiset kun eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä? Sosialismi ei motivoi. Innovatiivisyys katoaisi ja ihmiskunta näivettyisi. Ehkä jonkin tyyppinen sekatalous vielä saattaisi toimiakin.
..enää ei ihmisten motivoiminen ole peruskysymys tuotannon aikaansaamiselle ja tehokkuudelle, vaan tulonjako, toimeentulo ovat pääkysymykset..
..työhön motivoimisen kysymys poistuu, kun koneet tekevät yhä suuremman osan työksi nimitetystä..
..pääkysymys ei siis ole motivaatio, vaan tulonjaon ja oikeudenmukaisuuden kysymykset..
..tätä nykyähän länsimainen kapitalismi ei ole muuta kuin rosvoamista..- P.e.p.e.
j.pukkila kirjoitti:
..enää ei ihmisten motivoiminen ole peruskysymys tuotannon aikaansaamiselle ja tehokkuudelle, vaan tulonjako, toimeentulo ovat pääkysymykset..
..työhön motivoimisen kysymys poistuu, kun koneet tekevät yhä suuremman osan työksi nimitetystä..
..pääkysymys ei siis ole motivaatio, vaan tulonjaon ja oikeudenmukaisuuden kysymykset..
..tätä nykyähän länsimainen kapitalismi ei ole muuta kuin rosvoamista..Ihmisiä pitää motivoida ja heillä pitää olla virikkeitä. Se takaa ihmisten hyvinvoinnin. Vielä ei ihmiskunta ole saavuttanut sitä vaihetta, jossa voitaisiin jättäytyä lepäämään laakereilla, tuskin saavuttaakaan. Palkitsemisjärjestelmät voivat muuttua, mutta ainoastaan kilpailu, vaikkapa ohjailtukin, takaa onnen.
Ei puhdas kapitalismi ole kovinkaan hyvä järjestelmä. Eipä sitä myöskään ole puhdasoppinen sosialismi. P.e.p.e. kirjoitti:
Ihmisiä pitää motivoida ja heillä pitää olla virikkeitä. Se takaa ihmisten hyvinvoinnin. Vielä ei ihmiskunta ole saavuttanut sitä vaihetta, jossa voitaisiin jättäytyä lepäämään laakereilla, tuskin saavuttaakaan. Palkitsemisjärjestelmät voivat muuttua, mutta ainoastaan kilpailu, vaikkapa ohjailtukin, takaa onnen.
Ei puhdas kapitalismi ole kovinkaan hyvä järjestelmä. Eipä sitä myöskään ole puhdasoppinen sosialismi...suhtaudun epäluuloisesti kaikkiin johtamistaidon oppeihin, ne vaikuttavat lähinnä manipulaatiolta..
..sen voin tietenkin myöntää, että jotkut työyhteisöt ovat mukavampia työskennellä kuin toiset, mutta nähdäkseni yhteisö itse kehittää oman työympäristönsä haluamakseen..
..kannettu vesi ei yleensä pysy kaivossa, joten mitkään konstit tuskin tulevat kysymykseen ihmisten motivoinnissakaan..
..tätä tukenevat myös jo varhaisimmat organisaatiotutkimukset, ainakin mitä tulee kohtuullisena pidettävään työsuoritukseen..
..ihmiset ovat myös aloitteellisia luonnostaan ja tekevät yleensä sitä, mistä ovat kiinnostuneita..
..laakereilla lepäämisestä ei ole pelkoa, elämä itsessään asettaa haasteita sekä tietysti myös työyhteisö, jossa kulloinkin työskennellään..- meikämie
P.e.p.e. kirjoitti:
Ihmisiä pitää motivoida ja heillä pitää olla virikkeitä. Se takaa ihmisten hyvinvoinnin. Vielä ei ihmiskunta ole saavuttanut sitä vaihetta, jossa voitaisiin jättäytyä lepäämään laakereilla, tuskin saavuttaakaan. Palkitsemisjärjestelmät voivat muuttua, mutta ainoastaan kilpailu, vaikkapa ohjailtukin, takaa onnen.
Ei puhdas kapitalismi ole kovinkaan hyvä järjestelmä. Eipä sitä myöskään ole puhdasoppinen sosialismi.Kyllä se on niin, etät ajat eivät muut. Ihminen se on mikä muuttuu ja ihmiset noin loogisesti ajatellen. Sitä vaan joku sanoo "aikojen muuttumiseksi".
Sosialismi saattaa tulla takaoven kautta, kun etuovi ei auennut...siis niin, etät kapitalismi väistämätät muuttuu sosialismin suuntaan, kuten UKK arveli. Ei NL:n romahdus välttämättä mitään muuttnaut. 1950-luvulla olisivat oikeistopiirit pitäneet nykyistä systeemiä pahimmnalaatuisena sosialismina ja veltotjen elkättämisenä. 1850-luvulla olisi annettu työttömien kuolla nälkään, koska oli "moraalisesti väärin" ruokkia työtä tekemätöntöä ihmistä(Snellmanin sanat).
- mä!mä!mä!
...ei ole omassa elämässä niitä etuoikeuksia näkynyt, niin ei niistä voi luopuakkaan.
- pessimisti vieläkin
Oikeudesta olla ahne ja väkivaltainen, itsekeskeinen ja vastuuton keskenkasvuinen ja sosiaalinen idiootti.
Epäilen vain, että kaunis kristillissävyinen luopumista korostava ajatus ei toimi patriarkaalisessa kulttuurissamme. Ahneudesta ja väkivallasta luopuva mies ei ehkä saakaan tilalle ympäristön ihailua ja hyväksyntää, mielenrauhaa tai henkistä tasapainoa vaan potkut höystettynä rakinsieluisten veljien halveksunnalla ja hylkimisellä. - Mi-yes
Eikohan Haatainen viela keksi jonkun lakiehdotuksen miten tama "etuoikeus" voitaisiin kieltaa.
Miesten vessajonotkin ovat monesti lyhyempia! Miehilla on myos vetskari, ja parilla sormenpyoraytyksella kykenevat virtsaamaan, jopa seisoviltaan.
Eikos taannoin Ruotsissa jossain koulussa, vai miessa lie, kielletty pisoaarit. Oliko se nyt "naisia alistavana" vai minka nimen alla meni. :)
Viimeksi meni liikennemerkki jossa oli selva viittaus kavelevaan......MIEHEEN!
Oletko muuten lukenut Hesarin keskustelupalstalla kaytavaa keskustelua naistutkimuksesta? Nayttaa siskojen palo olevan sammumassa..- Kusija
Aina saa olla sitä pytyn rengasta nostamassa. Eikö naiset vois nostaa sen lähtiessään kun käyvät vessassa? Joskus kun on kauhea kiire ja ei kerkiä sitä rengasta nostelemaan, niin kusi roiskuu ikävästi siitä renkaasta pitkin kinttuja.
- ei yhtään
Minusta miehenä olo on pelkkää paskaa, kiitos siitä valtio ja feministit.
- Shim
Kokeile sukupuolenvaihdosleikkausta. Kyllä se siitä suttaantuu.
- _Teme
olen miettinyt, että mitä etuoikeuksia minulla on josta pitäisi luopua. Täytyy myöntää, että niiden täytyy sitten olla kovin vähäisiä, kun en ole yhtään todellista etuoikeutta itseltäni löytänyt. Ainakaan siis sellaista mitä naisilla ei olisi. Vai tarkoitettaanko tuossa FI:n julistuksessa esim. oikeutta elämään tms. joka käytännössä jokaiselle suomalaiselle on taattu?
- paavopetteripiialiisa
- voisin luopua etuoikeudestani maata sohvalla vaimon tehdessä kotitöitä
- voisin vaiheeksi jäädä kotiin lasta hoitamaan
- voisin luopua etuoikeudestani suosia palkkaamisessa miespuolisia
- voisin luopua naisia vähättelevästä asenteestani
- voisin luopua tavastani arvottaa naisia pääasiassa ulkonäön kautta
- voisin luopua etuoikeudestani kuitata kaikki tasa-arvopyrkimykset vain miesten teilaamiseksi ja syyttelemiseksi
jne. jne. kyllähän näitä riuska mies halutessaan keksii.- Nari_Säre
..listata jotain asioita. Minusta jotain kertoo myöskin kirjoittajasta, jos hän ajattelee jotkut asiat miesten "oikeuksiksi" noin yleensä.
Vastailenpa osaltani:
- etuoikeus maata sohvalla, jos nainen tekee kotitöitä - meillä jos on tehnyt oman osansa perheen töistä, niin makailen hyvällä omallatunnolla sohvalla - kaikkea ei tarvitse tehdä yhtaikaa. TV:stä voi tulla myös jotain kivaa, josta vaimo ei perusta, jolloin hän voi tehdä omia hommiaan siinä samalla, kun meitsi katsoo töllöä, vaikkapa. - Yritä olla tarkempi
Nari_Säre kirjoitti:
..listata jotain asioita. Minusta jotain kertoo myöskin kirjoittajasta, jos hän ajattelee jotkut asiat miesten "oikeuksiksi" noin yleensä.
Vastailenpa osaltani:
- etuoikeus maata sohvalla, jos nainen tekee kotitöitä - meillä jos on tehnyt oman osansa perheen töistä, niin makailen hyvällä omallatunnolla sohvalla - kaikkea ei tarvitse tehdä yhtaikaa. TV:stä voi tulla myös jotain kivaa, josta vaimo ei perusta, jolloin hän voi tehdä omia hommiaan siinä samalla, kun meitsi katsoo töllöä, vaikkapa."- omalta osaltani en suosi ketään, kolmesta viimeksi palkatusta, joita olen osaltani ollut arvioimassa, on sattumalta ollut kaksi naista ja yksi mies. "
Etkö juuri tuolla toisaalla valitellut, että teillä ei ole noita naishakijoita näkynyt kun yksi ja sekin epäpätevä? - Nari_Säre
Yritä olla tarkempi kirjoitti:
"- omalta osaltani en suosi ketään, kolmesta viimeksi palkatusta, joita olen osaltani ollut arvioimassa, on sattumalta ollut kaksi naista ja yksi mies. "
Etkö juuri tuolla toisaalla valitellut, että teillä ei ole noita naishakijoita näkynyt kun yksi ja sekin epäpätevä?...meitin alalla joskus sattuu, että pyydetään ns. ulkopuoliseksi arvioijaksi.. ja myös muualle kuin omalle laitokselle.
Sen verran olin epätarkka, että eräs pätevä nainen haki meillekin, jota suosittelin, mutta ei tullutkaan kun tienaa (paljon) paremmin yksityisellä, ja tuli samalla mammaksi, jolloin saa sieltä yksityispuolelta paljon paremmat mammarahat...
Hän oli noissa "palkatuissa" noin ajatuksissani mukana - eli hänet siis olisi palkattu (tohtoriopiskelijaksi) jos olisi uhrannut ison osan toimeentulostaan.
- ...
Olen ilomielin valmis luopumaan asevelvollisuudesta naisten hyväksi.
- yksinkertainen
miesten (ei koske tietenkään kaikkia) tulisi luopua oikeudestaan olla tapaamatta omaa lastaan...?
Mitään ihmeellisiä etuoikeuksia en nyt saanut päähäni. En tietenkään voi sanoa, etteikö työhön otossa jotain suosimista tapahtuisi. Varmasti joskus tapahtuu. Mutta suosintaa voi tapahtua ihan poliittisista näkökannoista, uskonnollisuudesta, ulkonäöstä, kansallisuudesta.. Siis ihan muistakin kuin sukupuolesta.
Vihdoin kuitenkin haluaisin luopua valkoisen heteromiehen syyllisyydestä.- Nari_Säre
...on vapaaehtoista.
Minulla oli sitä vähän ennen, kun en ollut miettinyt feminismiä tarkemmin, vaan olin omaksunut nuo yleiset sloganit naisten tuplatyötaakoista ja naisen euro 80 senttiä jne.
Mutta esim. kun kiinnostuin keskustelemaan tällä palstalla joku vuosi sitten, ja otin asioista selvää, huomasinkin, että olin ihan turhaan pitänyt tilannetta naisille kovin mustana.
Samaten valtaosa normaaleista naisimmeisistä ei syyllistä miehiä... vaan elävät ihan kansalaisina kuten miehetkin. Eli tuskinpa tässä mitään sen kummempaa syyllisyyttä tulee koettua.
Syyllistäminen on muuten manipulaatiota.. eli jos koet jostain kovin syyllisyyttä, niin olet todennäköisesti joutunut jonkinlaisen manipuloivan ihmisen toiminnan kohteeksi, etkä ole tiedostanut asiaa.
KRistinuskossahan suurin syyllistäjä on itse Vanha Kehno - ja Raamatun mukaan syyllisyyttä ei tarvitse kokea, vaan syntinsä voi saada anteeksi, ja jatkaa puhtaalta pöydältä niin, ettei itse tekisi toisille ainakaan tieten tahtoen pahaa... Ja vaikka horjahteleekin, niin ei tarvitse vajota syyllisyyden alle. - yksinkertainen
Nari_Säre kirjoitti:
...on vapaaehtoista.
Minulla oli sitä vähän ennen, kun en ollut miettinyt feminismiä tarkemmin, vaan olin omaksunut nuo yleiset sloganit naisten tuplatyötaakoista ja naisen euro 80 senttiä jne.
Mutta esim. kun kiinnostuin keskustelemaan tällä palstalla joku vuosi sitten, ja otin asioista selvää, huomasinkin, että olin ihan turhaan pitänyt tilannetta naisille kovin mustana.
Samaten valtaosa normaaleista naisimmeisistä ei syyllistä miehiä... vaan elävät ihan kansalaisina kuten miehetkin. Eli tuskinpa tässä mitään sen kummempaa syyllisyyttä tulee koettua.
Syyllistäminen on muuten manipulaatiota.. eli jos koet jostain kovin syyllisyyttä, niin olet todennäköisesti joutunut jonkinlaisen manipuloivan ihmisen toiminnan kohteeksi, etkä ole tiedostanut asiaa.
KRistinuskossahan suurin syyllistäjä on itse Vanha Kehno - ja Raamatun mukaan syyllisyyttä ei tarvitse kokea, vaan syntinsä voi saada anteeksi, ja jatkaa puhtaalta pöydältä niin, ettei itse tekisi toisille ainakaan tieten tahtoen pahaa... Ja vaikka horjahteleekin, niin ei tarvitse vajota syyllisyyden alle.tarkoitin käsitettä joka pitää valkoista heteromiestä syyllisenä. Se tuntuisi oikeasti olevan jokin sellainen ihmeellinen joka puolella leijuva verho, josta kukaan ei tarkkaan saa kiinni ja tiedä mitä se on - mutta kuitenkin se on olemassa.
Jos joku mies raiskaa, tappaa, hakkaa, ryöstää, polttaa, lintsaa, myöhästyy tai jättää parkkimaksunsa maksamatta niin en minä siitä syyllisyyttä pode.
Olen elämässäni nähnyt niin paljon pahaa. Jossain vaiheessa kun tuli oltua hieman omalaatuisissa paikoissa ja tilanteissa. Sellainen pahuus kuten kansanmurhat, sodat ja niihin liittyvät ilmiöt ovat seurausta ihmisen typeryydestä ja YKSINKERTAISUUDESTA että niitä ei voi laittaa yksilön syyksi. Tai siis muidenkin kuin sen joka oman ryhmänsä näihin tekoihin johdattaa. - Nari_Säre
yksinkertainen kirjoitti:
tarkoitin käsitettä joka pitää valkoista heteromiestä syyllisenä. Se tuntuisi oikeasti olevan jokin sellainen ihmeellinen joka puolella leijuva verho, josta kukaan ei tarkkaan saa kiinni ja tiedä mitä se on - mutta kuitenkin se on olemassa.
Jos joku mies raiskaa, tappaa, hakkaa, ryöstää, polttaa, lintsaa, myöhästyy tai jättää parkkimaksunsa maksamatta niin en minä siitä syyllisyyttä pode.
Olen elämässäni nähnyt niin paljon pahaa. Jossain vaiheessa kun tuli oltua hieman omalaatuisissa paikoissa ja tilanteissa. Sellainen pahuus kuten kansanmurhat, sodat ja niihin liittyvät ilmiöt ovat seurausta ihmisen typeryydestä ja YKSINKERTAISUUDESTA että niitä ei voi laittaa yksilön syyksi. Tai siis muidenkin kuin sen joka oman ryhmänsä näihin tekoihin johdattaa....esim. Michael Moore on kirjoittanut aiheesta bestsellerin ja netonnut hienosti.
Eihän sitä nykyisin voi olla yhtään "älykkö" (ainakaan vasemmistolaisälykkö), ellei suosi valkoisen heteromiehen noin yleisellä tasolla tapahtuvaa suomimista... - yksinkertainen
Nari_Säre kirjoitti:
...esim. Michael Moore on kirjoittanut aiheesta bestsellerin ja netonnut hienosti.
Eihän sitä nykyisin voi olla yhtään "älykkö" (ainakaan vasemmistolaisälykkö), ellei suosi valkoisen heteromiehen noin yleisellä tasolla tapahtuvaa suomimista...niskaan vaan. Kyllä tänne vielä mahtuu. Ei se satu. Perkele. Sauna, terva ja viina. Meitä palstalla parjattuja maalaisjuntteja saa parjata, syyllistää ja kammoksua. Omituinen rotu olemme nykymaailmaan. Metsäläisiä, sano.
No.. Täällä ei naisia alistavia mainoksia näy. Korkeintaan käy joku vihreän herätyksen saanut urbaaninuori kyselemässä, että minkä vuoksi niitä susia pelkäätte. Meillä stadissa ne ei tee kelleen mitään. Eikä kuulemma karhuistakaan ole mitään vaivaa, että pikkumaisiako olette?
Syyllisyyden piiskaamina käymme sitten tämän viheraatteen verhoamien nuorten jäljet siivoamassa rannoilta ja metsistä.
Joskus muistaa joku naisunioni meitä ja paheksuu kun emme järjestä naisille tarpeeksi palveluita ja huveja tänne metsikön keskelle. - mikä miehiä pelottaa?
niskaan vaan. Kyllä tänne vielä mahtuu. Ei se satu. Perkele. Sauna, terva ja viina. Meitä palstalla parjattuja maalaisjuntteja saa parjata, syyllistää ja kammoksua. Omituinen rotu olemme nykymaailmaan. Metsäläisiä, sano.
No.. Täällä ei naisia alistavia mainoksia näy. Korkeintaan käy joku vihreän herätyksen saanut urbaaninuori kyselemässä, että minkä vuoksi niitä susia pelkäätte. Meillä stadissa ne ei tee kelleen mitään. Eikä kuulemma karhuistakaan ole mitään vaivaa, että pikkumaisiako olette?
Syyllisyyden piiskaamina käymme sitten tämän viheraatteen verhoamien nuorten jäljet siivoamassa rannoilta ja metsistä.
Joskus muistaa joku naisunioni meitä ja paheksuu kun emme järjestä naisille tarpeeksi palveluita ja huveja tänne metsikön keskelle.Mikä niissä karhuissa teitä miehiä oikein pelottaa? Meidän koti sijaitsee melko syrjäisellä paikalla itä-suomessa, ja alueella tehdään melko säännöllisesti karhuhavaintoja. Oman talomme pihan poikki olemme sattumalta kerran nähneet viimeisen vuoden aikana karhun kävelevän toisen kerran läheisen pellon laidassa. Siinä kaikki. Eli vaikka niitä karhuja tuossa metsässä asustaa, niin on erittäin epätodennäköistä, että niitä pääsee silmästä silmään katsomaan tai että silloinkaan mitään sen kummempaa tapahtuisi.
En siis ymmärrä mikä näitä nykymiehiä vaivaa. JOkaista vähänkin villimpää eläintä pelätään kun manalan petoa, eikä ymmärretä, että ne ovat osa luontoa. Rohkaisuksi voisit vaikka katsoa tilastoja siitä, kuinka monta ihmistä karhu on viimeisen sadan vuoden aikana tappanut (taitaa olla 1). Jos ei tuokaan auta, niin muuta ihmeessä kaupungiin, tuollaisen hysteerisen jänishousun paikka ei ole maalla. - tulee
niskaan vaan. Kyllä tänne vielä mahtuu. Ei se satu. Perkele. Sauna, terva ja viina. Meitä palstalla parjattuja maalaisjuntteja saa parjata, syyllistää ja kammoksua. Omituinen rotu olemme nykymaailmaan. Metsäläisiä, sano.
Joskus muistaa joku naisunioni meitä ja paheksuu kun emme järjestä naisille tarpeeksi palveluita ja huveja tänne metsikön keskelle.kyynel silmään. Voi teitä uhriparkoja.
- kuolee
mikä miehiä pelottaa? kirjoitti:
Mikä niissä karhuissa teitä miehiä oikein pelottaa? Meidän koti sijaitsee melko syrjäisellä paikalla itä-suomessa, ja alueella tehdään melko säännöllisesti karhuhavaintoja. Oman talomme pihan poikki olemme sattumalta kerran nähneet viimeisen vuoden aikana karhun kävelevän toisen kerran läheisen pellon laidassa. Siinä kaikki. Eli vaikka niitä karhuja tuossa metsässä asustaa, niin on erittäin epätodennäköistä, että niitä pääsee silmästä silmään katsomaan tai että silloinkaan mitään sen kummempaa tapahtuisi.
En siis ymmärrä mikä näitä nykymiehiä vaivaa. JOkaista vähänkin villimpää eläintä pelätään kun manalan petoa, eikä ymmärretä, että ne ovat osa luontoa. Rohkaisuksi voisit vaikka katsoa tilastoja siitä, kuinka monta ihmistä karhu on viimeisen sadan vuoden aikana tappanut (taitaa olla 1). Jos ei tuokaan auta, niin muuta ihmeessä kaupungiin, tuollaisen hysteerisen jänishousun paikka ei ole maalla.joka päivä ihminen. Hui, autoja!
- yksinkertainen
mikä miehiä pelottaa? kirjoitti:
Mikä niissä karhuissa teitä miehiä oikein pelottaa? Meidän koti sijaitsee melko syrjäisellä paikalla itä-suomessa, ja alueella tehdään melko säännöllisesti karhuhavaintoja. Oman talomme pihan poikki olemme sattumalta kerran nähneet viimeisen vuoden aikana karhun kävelevän toisen kerran läheisen pellon laidassa. Siinä kaikki. Eli vaikka niitä karhuja tuossa metsässä asustaa, niin on erittäin epätodennäköistä, että niitä pääsee silmästä silmään katsomaan tai että silloinkaan mitään sen kummempaa tapahtuisi.
En siis ymmärrä mikä näitä nykymiehiä vaivaa. JOkaista vähänkin villimpää eläintä pelätään kun manalan petoa, eikä ymmärretä, että ne ovat osa luontoa. Rohkaisuksi voisit vaikka katsoa tilastoja siitä, kuinka monta ihmistä karhu on viimeisen sadan vuoden aikana tappanut (taitaa olla 1). Jos ei tuokaan auta, niin muuta ihmeessä kaupungiin, tuollaisen hysteerisen jänishousun paikka ei ole maalla.väitti että niitä pelätään?
Näissä karhuissa ja susissa suurempaa stressiä herättää heidän tapansa tappaa esimerkiksi koiria.
Ennemminkin minä pelkään typeriä ihmisiä. - yksinkertainen
tulee kirjoitti:
kyynel silmään. Voi teitä uhriparkoja.
itke tyttö pieni. Meillä ei ole tapana uhriutua (kuten joillakin). Meillä on tapana kantaa oma vastuumme ja joskus muidenkin. Sellaista on katsos elämä, tyttöseni.
- poikaparkaa
itke tyttö pieni. Meillä ei ole tapana uhriutua (kuten joillakin). Meillä on tapana kantaa oma vastuumme ja joskus muidenkin. Sellaista on katsos elämä, tyttöseni.
Kyynel tuli silmään kun niin kovasti nauratti.
- yksinkertainen
poikaparkaa kirjoitti:
Kyynel tuli silmään kun niin kovasti nauratti.
iloinen jos sain piristettyä päivääsi.
- README
Olisin valmis luopumaan ainaisesta seksin janosta. Miksi ihmeessä pitää olla niin paljon haluja, jos kuitenkin niitä voi tyydyttää aniharvoin.
Haluan myös vapautua hellyydenkaipuusta ja itsesäälistä :D
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477