Kysymys

Kysyvä kun olen ...

Eräs henkilö kirjoitti näin ...

""Minun kasteeni ei ollut oma valintani vaan Jumalan valinta ja lahja. Kasteessa synnyin uskon kautta uudesti, Jumalan lapseksi ja minusta tuli kristitty.

Ylistys ja kunnia olkoon Jumalan! Amen. """

Oliko tässä siis kysymys pakkokäännyttämisestä eli täydellisesti ihmisteosta, jossa tämä vastentahtoiseksi julistautuva henkilö raahattiin kasteelle ?

Mitä mieltä olette ?

8

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyvä kun olen ...:
      "Oliko tässä siis kysymys pakkokäännyttämisestä eli täydellisesti ihmisteosta, jossa tämä vastentahtoiseksi julistautuva henkilö raahattiin kasteelle "?
      ----
      Pakkoraahasivatko israelilaiset pienet lapsensa yli Punaisen Meren, vai jättivätkö he lapsensa egyptiläisten armoille (1. Kor. 10:1-2)
      HUOM! "Kaste Moosekseen" (j. 2) on kristillisen kasteen vanhatestamentillinen esikuva.

Tai pakkosiunasiko Jeesus hänen luokseen "raahatut" pienet lapset (Mark. 10:13-16).

Tai tämän päivän lapsikasteen kieltäjät, pakkosiunaavatko he pienet lapsensa kysymättä siihen lapsen omaa mielipidettä?

• Kysyvä ...

Vastaa nyt Tapio kysymyksiini vaan, kun viime viikolla kerroit, että itse haluat kysymysten kautta keskustella.

Minä vastaan tässä nyt sinun kysymyksiisi ...

Israelilaiset eivät raahanneet lapsiaan, vaan he kantoivat nämä pienet lapset sylissään turvaan ja pelastukseen sellaisinaan kuten Jeesus otti heidät syliinsä hyvin tietäen että pienet lapset kelpaavat Hänelle sellaisinaan.

Jeesus ei pakkosiunannut näitä lapsia sillä siunata voimme ketä tahansa ja koska tahansa - emme tarvitse siihen edelleenkään lupaa, vaikka jossain tilanteissa lupaakin on hyvä kysyä. Edelleen pieniä lapsia ei tarvi pakkoraahata Jeesuksen luo, sillä lapsi tulee ja meidän tulee Jeesuksen mukaan myös sallia lasten itse tulla Jeesuksen luo.

Niin - nyt on Tapio sinun vuorosi vastata minun kysymykseeni käyttäen taustana tämän henkilön omaa todistusta.

• Kysyvä ... kirjoitti:

Vastaa nyt Tapio kysymyksiini vaan, kun viime viikolla kerroit, että itse haluat kysymysten kautta keskustella.

Minä vastaan tässä nyt sinun kysymyksiisi ...

Israelilaiset eivät raahanneet lapsiaan, vaan he kantoivat nämä pienet lapset sylissään turvaan ja pelastukseen sellaisinaan kuten Jeesus otti heidät syliinsä hyvin tietäen että pienet lapset kelpaavat Hänelle sellaisinaan.

Jeesus ei pakkosiunannut näitä lapsia sillä siunata voimme ketä tahansa ja koska tahansa - emme tarvitse siihen edelleenkään lupaa, vaikka jossain tilanteissa lupaakin on hyvä kysyä. Edelleen pieniä lapsia ei tarvi pakkoraahata Jeesuksen luo, sillä lapsi tulee ja meidän tulee Jeesuksen mukaan myös sallia lasten itse tulla Jeesuksen luo.

Niin - nyt on Tapio sinun vuorosi vastata minun kysymykseeni käyttäen taustana tämän henkilön omaa todistusta.

Kysyvä ... :"Edelleen pieniä lapsia ei tarvi pakkoraahata Jeesuksen luo, sillä lapsi tulee ja meidän tulee Jeesuksen mukaan myös sallia lasten itse tulla Jeesuksen luo".
        ---
        Mark. 10:13 kerrotaan, että pieniä lapsia tuotiin Jeesuksen tykö. Eivät he itse tulleet.
        Eräänlaisesta "pakkoraahaamisesta" oli siis kyse.

• Kysyvä ...
        Tapio522 kirjoitti:

Kysyvä ... :"Edelleen pieniä lapsia ei tarvi pakkoraahata Jeesuksen luo, sillä lapsi tulee ja meidän tulee Jeesuksen mukaan myös sallia lasten itse tulla Jeesuksen luo".
        ---
        Mark. 10:13 kerrotaan, että pieniä lapsia tuotiin Jeesuksen tykö. Eivät he itse tulleet.
        Eräänlaisesta "pakkoraahaamisesta" oli siis kyse.

Jos nyt sitten haluat käyttää termiä --- pakkoraahaaminen ... se on sinun asiasi.

Itse uskon, että Jeesus puhui totta, kun sanoi ...

"" 14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten TULLA minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. ""

Meidän tulee sallia lasten TULLA Jeesuksen luo .. eikä meillä ole lupaa ESTÄÄ HEITÄ TULEMASTA Jeesuksen luo. Miksi näin ? Koska Jeesuksen mukaan juuri heidänkaltaisten on taivasten valtakunta. Eikä Jeesus heitä kastanut - Hän siunasi heitä. Eikös olekin kaunis tilanne ajatella - Jeesus siunaamassa lapsia omikseen.

• pakkosiunaamisesta

Kannattaisi lukea Raamattua ennenkuin möläyttää
        noin typerän ajatuksen ulos.
        Raamattu kehoittaa meitä siunaamaan kaikkia ihmi-
        siä, myös vihamiehiä.
        "Siunaamaan te olette kutsutut!"
        1. Piet 3:9"Vaan siunatkaa,, sillä siihen te olette kutsutut, että siunauksen perisitte". Raamattu ei tunne tuollaista sakramenttioppia,
        että jostain Jeesuksen neuvosta tehdään sakramentti,
        jota sitten kirkossa toistetaan mekaanisesti.
        Siunaaminen on uskovan jokapäiväinen tehtävä ja
        etuoikeus. Ei siitä pidä tehdä mitään sakramenttia, eli pakkotoimenpidettä, kuten
        lapsikaste.
        Jeesus siunasi lapsia, hän siunasi opetuslapset
        poislähtiessään,jne. Siunaus on Raamatussa kes-
        neinen osa meidän jokapäiväistä elämäämme.

• Kysyvä kun olen ...:
      "Eräs henkilö kirjoitti näin ...
      "Minun kasteeni ei ollut oma valintani vaan Jumalan valinta ja lahja".
      ---
      Jeesus sanoi opetuslapsilleen (ja meillekin):
      "TE ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,..." (Joh. 15:16).

"Sillä Jumala vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." (Fil. 2:13)

• Kysyvä ...

"" Jeesus sanoi opetuslapsilleen (ja meillekin):
        "TE ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,..." (Joh. 15:16).

"Sillä Jumala vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." (Fil. 2:13) """

Tämä on tosi hyvä huomio ja ihania Raamatun kohtia.

Jumala siis valitsee meidät jotka pelastumme - eivät siis ihmiset eikä lapsien vanhemmat. Se ei ole ihmisteko. Amen

Ja sitten Fil. kirjeen kohta ... Siinähän sanotaan että Jumala vaikuttaa meissä tahtomisen ja sen tekemisen että menemme upotukselle. Tässäkään ei voi vaikuttaa kukaan toinen ihminen - kaste ei ole siis ihmisteko --- vaan meidän teko jonka Jumala vaikuttaa. Amen

• Raamatulle
        Kysyvä ... kirjoitti:

"" Jeesus sanoi opetuslapsilleen (ja meillekin):

"Sillä Jumala vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." (Fil. 2:13) """

Tämä on tosi hyvä huomio ja ihania Raamatun kohtia.

Jumala siis valitsee meidät jotka pelastumme - eivät siis ihmiset eikä lapsien vanhemmat. Se ei ole ihmisteko. Amen

Ja sitten Fil. kirjeen kohta ... Siinähän sanotaan että Jumala vaikuttaa meissä tahtomisen ja sen tekemisen että menemme upotukselle. Tässäkään ei voi vaikuttaa kukaan toinen ihminen - kaste ei ole siis ihmisteko --- vaan meidän teko jonka Jumala vaikuttaa. Amen

Tuota Joh 15:16 kohtaa käytetään usein puolusta-
        maan lapsikastetta. Kuitenkaan siinä ei puhuta kasteesta mitään, vaan se on osa Jeesuksen jäähy-
        väispuhetta, jossa hän antaa OPETUSLAPSILLE neuvoja poislähtönsä jälkeen.
        Jeesus sanoo:
        TE ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,että te menisitte..." (Joh. 15:16
        Jeesushan valitsi itselleen opetuslapset. Opetus-
        lapset lähtivät vapaaehtoisesti seuraamaan Jeesusta.Ei heitä raahattu väkisin Jeesuksen seu-
        raan, vaan he tekivät itse ratkaisunsa!!!
        Lapsikasteen puolustajien täytyy tehdä jatkuvasti
        väkivaltaa Raamatun sanomalle koettaessaan saada
        se epäraamatullinen lapsikaste sopimaan Raamattuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6769
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      158
      1975
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      54
      1185
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      44
      1059
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1017
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      889
    Aihe