T a i v a s a s i a a

LUE!

T a i v a s a s i a a

Suomi on kristitty maa, kuten Ruotsikin. Vai onko?

Suomi pyrkii tekemään kristittyjä kastamalla lapsia.

Samoin tekee Ruotsikin.

Mutta tekeekö Jumala?

Tiesitkö, ettei monia keskeisiä hengellisiä käsitteitämme edes

löydy Raamatusta? Sieltä ei löydy kristittyä kansaa, ei vauvan

kastamista, ei rippikoulua, ei kummijärjestelmää, ei konfirmaatiota,

ei hautaan siunaamista.

Raamatussa ei puhuta kotikirkon rakkaista mullista tai rakennusten

siunaamisesta.

Sakramenteista ei mainita sanallakaan! Sana ei opasta joulun tai

Jeesuksen syntymäpäivän viettoonkaan.

Liioin Jeesus ei perustanut mitään kirkkokuntaa.

Elintärkeää ja pelastuksen ehdoton edellytys Raamatussa on

kääntyminen, parannuksenteko, ihmisen oma tietoinen ratkaisu,

uskoon tulo ja vasta sen jälkeen kaste, itse pyydettynä.

Raamatullinen kaste tapahtuu upottamalla.

” Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu” Mark 16:16

”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen” Apt 2:38

”Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus” Apt 17:30

37

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mathetes

Juurin näin se asia menee!

Siunausta! :)

• ev.lut

Ei Raamatussa mainita sitäkään että apostolit kävivät tarpeillaan, tarkoittaako tämä sitä että he eivät koskaan käyneet tarpeillaan?

Missä Raamatussa asetetaan ikäraja kasteelle menoon? En ole sellaista löytänyt. Paljon kyllä on mainintoja siitä kuinka lapsetkin ovat osallisia kasteeseen.

• yksi,

paikka, edes?

• löytyy Raamatusta

Taisi olla muistaakseni Daavid, josta kerrotaan. Meni luolaan tarpeilleen. Raamatusta löytyy tämäkin asia.

• alohaopla
        löytyy Raamatusta kirjoitti:

Taisi olla muistaakseni Daavid, josta kerrotaan. Meni luolaan tarpeilleen. Raamatusta löytyy tämäkin asia.

Käännös on tehty sievistäen, mutta Elia todellisesti pilkkaa Baalin profeetoja siitä, että josko heidä jumalansa on mennyt tarpeilleen.

1. Kun. 18:27
        Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".

• asiaa.
      • jos

itse miettisit, miksi tapa on tänäänkin sama, kuin silloin Apostolien aikaan?

Sillä Raamattu sanoo näin:

Hepr. 13:8
        Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

Eihän Jumala ole muuttunut, vaan on tänäänkin sama mitä Hän oli alussakin, vain ihminen on halunnut muuttaa asioita itselleen "sopivaksi", mutta sellainen on Raamatun vastaista, joten mietippä vielä.

• timi

Ruotsin luterilaiseen kirkkoon pääsee myös kastamattomia jäseniä.

• timo............

ja vielä iso AAMEN ! :)

• alohaopla

Joten paras on se itse tehty. Ei siinä Jeesus ole mikään puolestasi tekijä, kun itse on tehtävä ja valittava ja eihän siinä kasteessa Pyhää Henkeä ole. Eihän siinä ole muuta kuin väkivaltaa ymmärtämättömiä ja uskoon kykenemättömiä lapsia kohtaan.

Näin muuten olen kuullut opetettavan minulle kun vetoan Raamattuun kieltoja vastaan.

Miten olet Raamattusi lukenut, kun et ole sieltä mitään mitä kiellät, löytänyt.

• meille,

kaikille ne paikat, jotka sinä löysit!

Esimerkiksi missä puhutaan kummeista, joulusta, rippikoulusta, kirkosta, kuolleitten siunaamisesta, vauvan kastamisesta, ym???

• kaikille,,,

meille, miten itse olet ne paikat löytänyt???

PS: Taitaa olla ruuhkaa täällä, kun ensin lähetetty viesti ei näy??? Ehkä myöhemmin näkyy!

• alohaopla
        kaikille,,, kirjoitti:

PS: Taitaa olla ruuhkaa täällä, kun ensin lähetetty viesti ei näy??? Ehkä myöhemmin näkyy!

Kerro nyt. No miksi Sinä et kerro. Kerro nyt! Katso peiliin kuka on paras. Kun itse kysyy ja itse vastaa, niin ei tule jälkipuheita, mutta esimerkiksi kristityt tietääkseni kaikki siunaavat kuolleet, eivätkä käyttäydy kuin barbaarit (bárbaros). Siis monessa asiassa uskovat käyttäytyvät tietyllä tavalla, vaikka jokaisesta asiasta ei ole tiettyä ohjetta olemassa. Kun tutkii Vanhaa Testamenttia, niin monet kristilliset tavat ovat sieltä peräisin ja en minä ainakaan väitä mitenkään niin, että tapa on välttämättä palvonnan kohde. Siis sitäkö luulet, että tavasta on tullut jumala. No monelle on tullut jumala myös omasta sisäisestä äänestä ja sitä monet sanovat hengen ilmoitukseksi ja se voi olla täysin sitä vastaan, mitä Raamatussa on sanottu.

• alohaopla
        meille, kirjoitti:

kaikille ne paikat, jotka sinä löysit!

Esimerkiksi missä puhutaan kummeista, joulusta, rippikoulusta, kirkosta, kuolleitten siunaamisesta, vauvan kastamisesta, ym???

Mitä ateistista, kiihkoista, erakkomaista tai hurmahenkistä uskonliikettä edustat? Kerro
        meille, kerro meille kaikille! Mikset ole jo kertonut. Miksi nimimerkkisi on sitä sun tätä ja tässä se oli "meille".

• alohaopla
        kaikille,,, kirjoitti:

Esimerkiksi puhutaan kummeista (kahden tai kolmen todistajan), joulusta (teille on tänä päivänä), rippikoulusta (opeta nämä lapsillesi, nuoren aikuistuminen Vanhassa Testamentissa), kirkosta (tapansa mukaan synagogaan, rukoushuone, temppeli, seurakunta), kuolleitten siunaamisesta (lesken poika), vauvan kastamisesta (perhekunnat), ym (Kaanaan häät).

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Esimerkiksi puhutaan kummeista (kahden tai kolmen todistajan), joulusta (teille on tänä päivänä), rippikoulusta (opeta nämä lapsillesi, nuoren aikuistuminen Vanhassa Testamentissa), kirkosta (tapansa mukaan synagogaan, rukoushuone, temppeli, seurakunta), kuolleitten siunaamisesta (lesken poika), vauvan kastamisesta (perhekunnat), ym (Kaanaan häät).

Alpo kirjoitti:
        "vauvan kastamisesta (perhekunnat),"

*
        eepu:
        RAAMATTU KERTOO; mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
        "Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        [..sillä tapaus oli uusi ja outo]
        Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).

Vapahtaja ei siis vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät USKONMUKAISESTA KASTEESTAAN! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
        Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja SIUNASI heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!

*
        Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Niinpä; Pietari julisti: "Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

*
        ..Sillä tuo vauva-valelu, se on epäraamatullinen paavin/roomalaiskatolisenkirkon HARHAOPPI;
        ..sillä; pienet vauva/lapset tuotiin siis ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta SINULLE/TEILLE kasteveden KUTSU kuuluu!

…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen/PYHITYKSEN menettämiseen!!

*
        Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!

*
        Mutta; Tuokaa toki vauvat ja lapset "Jumalan siunaukseen", mutta ei kastettaviksi!
        Sillä Kasteenvaatimus kuuluu aikuisille ymmärtäville ihmisille!

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä haluat/omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• alohaopla
        eepu* kirjoitti:

Alpo kirjoitti:
        "vauvan kastamisesta (perhekunnat),"

*
        eepu:
        RAAMATTU KERTOO; mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
        "Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        [..sillä tapaus oli uusi ja outo]
        Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).

Vapahtaja ei siis vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät USKONMUKAISESTA KASTEESTAAN! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
        Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja SIUNASI heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!

*
        Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Niinpä; Pietari julisti: "Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

*
        ..Sillä tuo vauva-valelu, se on epäraamatullinen paavin/roomalaiskatolisenkirkon HARHAOPPI;
        ..sillä; pienet vauva/lapset tuotiin siis ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta SINULLE/TEILLE kasteveden KUTSU kuuluu!

…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen/PYHITYKSEN menettämiseen!!

*
        Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
        Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!

*
        Mutta; Tuokaa toki vauvat ja lapset "Jumalan siunaukseen", mutta ei kastettaviksi!
        Sillä Kasteenvaatimus kuuluu aikuisille ymmärtäville ihmisille!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä haluat/omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Kokeile viedä lapsia Jeesuksen siunattavaksi, että Hän koskisi lapsia. Siunauksesta Jeesus ei säätänyt jälkisäädöstä, mutta toisinpa on kaikkia koskevasta lähetyskäskystä, josta on Jeesuksen asettama jälkisäädös ja siinä siunaus kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Lapset kuuluvat kansoihin, kaikkiin, luotuihin ja eritoten perhekuntiin. Siis kiellä pois vaan ne, jotka ovat uskoville esikuvat ja tienaa itsellesi myllynkivituomio. Mistäs tiedät vakuuttaa, ettei heitä (lapsia) ollut kastettu, sillä kastoihan Jeesus ja opetuslapset jopa enemmän kuin Johannes Kastaja. Opetuslapseuttaminen tapahtuu kastaen ja opettaen. Onhan tämä Raamatun alkukielinen totuus täällä jo sata kertaa ollut esillä!

Väy, väy - vauva-valelu!

• edusta
        alohaopla kirjoitti:

Mitä ateistista, kiihkoista, erakkomaista tai hurmahenkistä uskonliikettä edustat? Kerro
        meille, kerro meille kaikille! Mikset ole jo kertonut. Miksi nimimerkkisi on sitä sun tätä ja tässä se oli "meille".

mitään "liikettä" tai muuta semmoista, vaan pitäydyn ainoastaan Jumalan Sanassa eli Raamatussa. Jeesus Kristus on Herrani.
        Miksi sinä "edustat" jotain muuta???

• pitäisi
        alohaopla kirjoitti:

Kerro nyt. No miksi Sinä et kerro. Kerro nyt! Katso peiliin kuka on paras. Kun itse kysyy ja itse vastaa, niin ei tule jälkipuheita, mutta esimerkiksi kristityt tietääkseni kaikki siunaavat kuolleet, eivätkä käyttäydy kuin barbaarit (bárbaros). Siis monessa asiassa uskovat käyttäytyvät tietyllä tavalla, vaikka jokaisesta asiasta ei ole tiettyä ohjetta olemassa. Kun tutkii Vanhaa Testamenttia, niin monet kristilliset tavat ovat sieltä peräisin ja en minä ainakaan väitä mitenkään niin, että tapa on välttämättä palvonnan kohde. Siis sitäkö luulet, että tavasta on tullut jumala. No monelle on tullut jumala myös omasta sisäisestä äänestä ja sitä monet sanovat hengen ilmoitukseksi ja se voi olla täysin sitä vastaan, mitä Raamatussa on sanottu.

kertoa jotain semmoista, mikä ei ole Sanan(Raamatun) mukaista.
        Miksi itse olet Raamatun vastainen oppeinesi??

• on,
        alohaopla kirjoitti:

täysin Sanan vastaista ja vain ihmisen(saatanan) keksimää hämäystä.

Unohda kirkon opit ja tutki Raamattua, niin löydät totuuden.

• alohaopla
        on, kirjoitti:

täysin Sanan vastaista ja vain ihmisen(saatanan) keksimää hämäystä.

Unohda kirkon opit ja tutki Raamattua, niin löydät totuuden.

Opeistasi löydän oman ratkaisun opin. Adam käytti kerralla loppuun vapaan tahdon ja kuoli ja on kuolemalla myrkyttänyt meidät, että olemme lihasta syntyneet.

Perustele väitösesi Raamatulla.

• alohaopla
        pitäisi kirjoitti:

kertoa jotain semmoista, mikä ei ole Sanan(Raamatun) mukaista.
        Miksi itse olet Raamatun vastainen oppeinesi??

Oppini ei ole Raamatun vastainen, mutta oppisi on järjen tuote ja ratkaisuopin tuote. Oppisi perustuu harhakuvitelmaan ihmisen hyvistä kyvyistä, vaikka ihminen on luonnostaan hengellisessä mielessä synteihin kuollut, lihasta syntynyt.

• alohaopla
        edusta kirjoitti:

mitään "liikettä" tai muuta semmoista, vaan pitäydyn ainoastaan Jumalan Sanassa eli Raamatussa. Jeesus Kristus on Herrani.
        Miksi sinä "edustat" jotain muuta???

Sanos missä poikkean Raamatun opista.

• vai taivaaseen

Raamatun mukaan lopun ajan uskonlahkot uudestikasteineen ovat väkevää eksytystä, joihin ei pidä mennä.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

• eepu*

Sillä; aito Pyhä Henki johtaa kaikkeen Totuuteen, siitä me tunnemme mikä henki on Totuudesta ja mikä henki on valheen isästä!

Siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä asuvan, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:
        "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)
        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)
        *
        VAPAHTAJA kunnioitti Jumalan asetuksia/käskyjä:
        -- "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.' Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."
        -- "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä SAPATTINA.”
        *
        ASUUKO KRISTUS SISÄLLÄSI?
        ... Puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein Kristus/Pyhä Henki Rakkaus/viisaus/ymmärrys? Sillä siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä asuvan, kun meillä on oikea suhde Jumalan Lakiin:
        "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)
        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)

… Sillä näin sanoo Raamattu: ”että HÄN kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen HENKENSÄ KAUTTA ja Kristuksen ASUA USKON KAUTTA teidän sydämissänne,”
        Kristus Lain noudattaja Hän asuu sisällisesti meissä kastetuissa ja näin me/Hän VAHVISTAA JUMALAN VANHURSKAUDENLAIN, että me noudattaisimme sitä, … sillä; ”Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä/teissä." (Luuk.17:21)...

--- ”Sillä [olemmehan me uskonmukaisesti Apt.2:38) kastetut] kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan ME VAHVISTAMME LAIN.” (ks.Gal.3:27; Room.3:31)
        ”Kristus meissä/teissä, kirkkauden toivo.” -- ”Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä/teissä." (Luuk.17:21)
        Sillä; ”...HENGEN HEDELMÄ on RAKKAUS, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI.” (ks.Efe.3:16,17; Gal.5:22,23)

Saanko siis ojentaa sinulle käden … sillä Tämä on Rauhan ja Rakkauden ja Vapahtajan kädenojennus sinulle ystäväiseni
        Ja Jumala Rakkaus voittakoon kaikki esteet ihmisten välillä(mme) ja julistettakoon Jumalan muuttavaa ja uudistavaa Rauhanevankeliumia: ”Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. ” kaikille ihmisille!
        Anna kastaa itsesi ja pois pyyhkiä syntisi ja niin sinä saat Voiman syntiä vastaan so. Pyhän Hengen Lahjan!

*
        Ystävällisesti veljellisin Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
        *
        Muista siis pyhittää Lepopäivä, joka Israelissa alkaa n. klo. 18.00 pe. iltana.
        Minä aloitan myös, täällä Suomessa, Sapatin viettämisen nyt talviaikana klo 18.00 perjantai-illasta - lauantai-iltaan!
        Siunattua Sapatti sinulle, joka rakastat Luojaamme ja Vapahtajaamme ja Isää Jumalaa, ja tahdot kunnioittaa hänen antamaa Lakiaan!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• alohaopla
        eepu* kirjoitti:

Sillä; aito Pyhä Henki johtaa kaikkeen Totuuteen, siitä me tunnemme mikä henki on Totuudesta ja mikä henki on valheen isästä!

Siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä asuvan, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:
        *
        VAPAHTAJA kunnioitti Jumalan asetuksia/käskyjä:
        -- "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.' Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky."
        -- "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä SAPATTINA.”
        *
        ASUUKO KRISTUS SISÄLLÄSI?
        ... Puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein Kristus/Pyhä Henki Rakkaus/viisaus/ymmärrys? Sillä siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä asuvan, kun meillä on oikea suhde Jumalan Lakiin:

… Sillä näin sanoo Raamattu: ”että HÄN kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen HENKENSÄ KAUTTA ja Kristuksen ASUA USKON KAUTTA teidän sydämissänne,”
        Kristus Lain noudattaja Hän asuu sisällisesti meissä kastetuissa ja näin me/Hän VAHVISTAA JUMALAN VANHURSKAUDENLAIN, että me noudattaisimme sitä, … sillä; ”Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä/teissä." (Luuk.17:21)...

--- ”Sillä [olemmehan me uskonmukaisesti Apt.2:38) kastetut] kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan ME VAHVISTAMME LAIN.” (ks.Gal.3:27; Room.3:31)
        ”Kristus meissä/teissä, kirkkauden toivo.” -- ”Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä/teissä." (Luuk.17:21)
        Sillä; ”...HENGEN HEDELMÄ on RAKKAUS, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI.” (ks.Efe.3:16,17; Gal.5:22,23)

Saanko siis ojentaa sinulle käden … sillä Tämä on Rauhan ja Rakkauden ja Vapahtajan kädenojennus sinulle ystäväiseni
        Ja Jumala Rakkaus voittakoon kaikki esteet ihmisten välillä(mme) ja julistettakoon Jumalan muuttavaa ja uudistavaa Rauhanevankeliumia: ”Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. ” kaikille ihmisille!
        Anna kastaa itsesi ja pois pyyhkiä syntisi ja niin sinä saat Voiman syntiä vastaan so. Pyhän Hengen Lahjan!

*
        Ystävällisesti veljellisin Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
        *
        Minä aloitan myös, täällä Suomessa, Sapatin viettämisen nyt talviaikana klo 18.00 perjantai-illasta - lauantai-iltaan!
        Siunattua Sapatti sinulle, joka rakastat Luojaamme ja Vapahtajaamme ja Isää Jumalaa, ja tahdot kunnioittaa hänen antamaa Lakiaan!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Oletko mistä saanut todistuksen, että olet lain täyttänyt?

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Oletko mistä saanut todistuksen, että olet lain täyttänyt?

.. ja sitten ymmärrä, että;

Vapahtaja täytti sen Lain, joka meitä piti kuoleman omina... nyt me olemme vapaat siitä laista:

Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021367281

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

• terence.hill
        eepu* kirjoitti:

Vapahtaja täytti sen Lain, joka meitä piti kuoleman omina... nyt me olemme vapaat siitä laista:

Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021367281

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

Silläkö ne on pidetty, että viettää lepopäivää lauantaisin?

• sapattilait
        eepu* kirjoitti:

Katso lisää:

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

jos yrität lain noudattamisen avulla päästä taivaaseen, niin silloin sinun on täytettävä kaikki lait ja Raamatusta tiedämme,että se on ihmiselle mahdotonta

• alohaopla
        eepu* kirjoitti:

Katso lisää:

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

Meidän turmeltu luontomme on aina lain alla. Lain täyttänyt on se, joka ei ole kertaakaan rikkonut mitään pilkkuakaan Jumalan laista. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Turmeltunut ihminen ei siis voi lakia täyttää.

Ainoastaan uusi ihminen meissä ei ole lain alla, vaan armon alla.

Jos sitten käsittää, ettei uskovassa ole enää lainkaan olemassa vanhaa ihmistä (syntiturmelusta), niin sellainen oppi on lihanpyhyysoppi ja luullaan luonnonkin puolesta tultu pyhiksi. Se ettemme luonnon puolesta ole vielä pyhiä, sen todistaa se, kun kerran kuolemme. Meidän pyhityksemme on siis alkavaa. Siispä katseemme onkin uskossa oltava Jeesukseen, sillä: Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi 1.Kor.1:30.

Siis emme vanhurskaana uskon kautta olevanakaan kykene täyttämään omassa persoonassamme Jumalan lakia, joka on hengellinen. Me olemme vielä lihalliset. Siis ainut lain täyttäjä on Jeesus, joka oli siinnyt Pyhästä Hengestä.

Käskysana on hyvä, kun se osoittaa joka hetki meidän turmeluksemme ja siten vie meidän omistamaan autuutta Kristuksessa. Emme siis voi luottaa omaan vanhurskauteemme. Se on kuin saastainen vaate.

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Meidän turmeltu luontomme on aina lain alla. Lain täyttänyt on se, joka ei ole kertaakaan rikkonut mitään pilkkuakaan Jumalan laista. Yhdessä kohtaa rikkonut on koko lain rikkonut. Turmeltunut ihminen ei siis voi lakia täyttää.

Ainoastaan uusi ihminen meissä ei ole lain alla, vaan armon alla.

Jos sitten käsittää, ettei uskovassa ole enää lainkaan olemassa vanhaa ihmistä (syntiturmelusta), niin sellainen oppi on lihanpyhyysoppi ja luullaan luonnonkin puolesta tultu pyhiksi. Se ettemme luonnon puolesta ole vielä pyhiä, sen todistaa se, kun kerran kuolemme. Meidän pyhityksemme on siis alkavaa. Siispä katseemme onkin uskossa oltava Jeesukseen, sillä: Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi 1.Kor.1:30.

Siis emme vanhurskaana uskon kautta olevanakaan kykene täyttämään omassa persoonassamme Jumalan lakia, joka on hengellinen. Me olemme vielä lihalliset. Siis ainut lain täyttäjä on Jeesus, joka oli siinnyt Pyhästä Hengestä.

Käskysana on hyvä, kun se osoittaa joka hetki meidän turmeluksemme ja siten vie meidän omistamaan autuutta Kristuksessa. Emme siis voi luottaa omaan vanhurskauteemme. Se on kuin saastainen vaate.

...(Apt.2:38) upotuskastetuissa!

Sinä ymmärtämätön Alpo ja kumppanit, kuinka kauan te aiotte olla tottelemattomia, kastamattomia, sillä ettekö jo USKO;
        …sitä mitä Paavali JULISTAA/SAARNAA kun hän sanoo että;

Sillä tämä alla oleva on se PERUSSÄVEL, jota meidän tulee SEURATA/TOTELLA - , ja se on se JUMALAN TAHTO meitä kohtaa, -- sellaista vastaan ei ole LAKI, sillä;
        Kristus Henkensä kautta ELÄÄ ja on meissä upotuskastetuissa - me, jotka olemme KUOLLEET POIS SYNNISTÄ, vanha ihmisemme, tuo synnin ruumis on kukistettu Kristuksen kanssa – ristiinnaulittu, kuinka me vielä eläisimme synnissä?
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT (Apt.2:38 mukaisesti) Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT KASTEEN KAUTTA KUOLEMAAN, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin UUDESSA ELÄMÄSSÄ vaeltaman.

"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
        …Sillä UUDESSA LIITOSSA; ”me palvelemme Jumalaa Hengen UUDESSA tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.”. "Sellaista vastaan ei ole laki." .. sillä; HENGEN LAKI on kirjoitettu meidän sydämiimme!

Sillä; ” … Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.
        Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”
        ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.” (Ks.Gal.5:22-25; Room8:13)!

ASUUKO siis KRISTUS SISÄLLÄSI?

*
        ”Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, ASETTAAKSEEN teidät PYHINÄ ja NUHTEETTOMINA ja MOITTEETTOMINA eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,

joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: -- KRISTUS TEISSÄ , KIRKKAUDEN TOIVO.

Ja HÄNTÄ me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
        Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen HÄNEN VAIKUTUKSENSA mukaan, joka minussa VOIMALLISESTI VAIKUTTAA.” (Kol.1:21-29)

Roomalaiskirje:
        6:1 MITÄ SIIS SANOMME?
        Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?

6:2 POIS SE (SELLAINEN)!
        Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

6:3 Vai ETTEKÖ TIEDÄ, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin UUDESSA (kasteen jälkeisessä) ELÄMÄSSÄ VAELTAMAN.

6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän VANHA IHMISEMME on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme ENÄÄ SYNTIÄ PALVELISI;
        6:7 sillä JOKA ON KUOLLUT, se on VANHURSKAUTUNUT POIS SYNNISTÄ.

6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta JUMALALLE ELÄVINÄ KRISTUKSESSA Jeesuksessa.

6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        6:14 Sillä SYNNIN EI PIDÄ TEITÄ VALLITSEMAN, koska ette ole lain alla, vaan armon alla."

6:15 KUINKA SIIS ON?
        Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? POIS SE (SELLAINEN)!

6:16 ETTEKÖ TIEDÄ,
        että kenen PALVELIJOIKSI, KETÄ TOTTELEMAAN, te ANTAUDUTTE, sen PALVELIJOITA TE OLETTE, jota te TOTTELETTE

-- ( -- siinä annetussa PYHÄN HENGEN VOIMASSA ja PUHDISTUKSESSA - ks. Apt.2:38),

joko synnin palvelijoita, kuolemaksi,
        tahi KUULIAISUUDEN, VANHURSKAUDEKSI?

”ÄLKÖÖN siis SYNTI HALLITKO teidän KUOLEVAISESSA RUUMIISSANNE, niin että olette kuuliaiset sen himoille, ÄLKÄÄKÄ antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan ANTAKAA ITSENNE, kuolleista ELÄVIKSI (NYT) TULLEINA, JUMALALLE, ja jäsenenne VANHURSKAUDEN ASEIKSI JUMALALLE.”

6:17 Mutta KIITOS JUMALALLE, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette (Apt.2:38 kautta) tulleet SYDÄMESTÄNNE KUULIAISIKSI sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        6:18 ja että te SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
        6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne VANHURSKAUDEN PALVELIJOIKSI PYHITYKSEEN.

6:20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        6:21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

6:22 Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
        6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”

*
        Ja koskapa vauva-valelu, joka on EPÄRAAMATULLINEN paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!! … sillä tuo on Alpo sinun ja teidän väärämielisten omaa sekasanaharhaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

.. Nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!

…. Niinpä, Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Voisitko
        eepu* kirjoitti:

Sinä ymmärtämätön Alpo ja kumppanit, kuinka kauan te aiotte olla tottelemattomia, kastamattomia, sillä ettekö jo USKO;

Sillä tämä alla oleva on se PERUSSÄVEL, jota meidän tulee SEURATA/TOTELLA - , ja se on se JUMALAN TAHTO meitä kohtaa, -- sellaista vastaan ei ole LAKI, sillä;
        Kristus Henkensä kautta ELÄÄ ja on meissä upotuskastetuissa - me, jotka olemme KUOLLEET POIS SYNNISTÄ, vanha ihmisemme, tuo synnin ruumis on kukistettu Kristuksen kanssa – ristiinnaulittu, kuinka me vielä eläisimme synnissä?
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT (Apt.2:38 mukaisesti) Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT KASTEEN KAUTTA KUOLEMAAN, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin UUDESSA ELÄMÄSSÄ vaeltaman.

"Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
        …Sillä UUDESSA LIITOSSA; ”me palvelemme Jumalaa Hengen UUDESSA tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.”. "Sellaista vastaan ei ole laki." .. sillä; HENGEN LAKI on kirjoitettu meidän sydämiimme!

Sillä; ” … Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.
        Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.” (Ks.Gal.5:22-25; Room8:13)!

*
        ”Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, ASETTAAKSEEN teidät PYHINÄ ja NUHTEETTOMINA ja MOITTEETTOMINA eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,

joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: -- KRISTUS TEISSÄ , KIRKKAUDEN TOIVO.

Ja HÄNTÄ me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
        Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen HÄNEN VAIKUTUKSENSA mukaan, joka minussa VOIMALLISESTI VAIKUTTAA.” (Kol.1:21-29)

Roomalaiskirje:

6:3 Vai ETTEKÖ TIEDÄ, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin UUDESSA (kasteen jälkeisessä) ELÄMÄSSÄ VAELTAMAN.

6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän VANHA IHMISEMME on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme ENÄÄ SYNTIÄ PALVELISI;

6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta JUMALALLE ELÄVINÄ KRISTUKSESSA Jeesuksessa.

6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        6:14 Sillä SYNNIN EI PIDÄ TEITÄ VALLITSEMAN, koska ette ole lain alla, vaan armon alla."

Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? POIS SE (SELLAINEN)!

että kenen PALVELIJOIKSI, KETÄ TOTTELEMAAN, te ANTAUDUTTE, sen PALVELIJOITA TE OLETTE, jota te TOTTELETTE

-- ( -- siinä annetussa PYHÄN HENGEN VOIMASSA ja PUHDISTUKSESSA - ks. Apt.2:38),

”ÄLKÖÖN siis SYNTI HALLITKO teidän KUOLEVAISESSA RUUMIISSANNE, niin että olette kuuliaiset sen himoille, ÄLKÄÄKÄ antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan ANTAKAA ITSENNE, kuolleista ELÄVIKSI (NYT) TULLEINA, JUMALALLE, ja jäsenenne VANHURSKAUDEN ASEIKSI JUMALALLE.”

6:17 Mutta KIITOS JUMALALLE, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette (Apt.2:38 kautta) tulleet SYDÄMESTÄNNE KUULIAISIKSI sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        6:18 ja että te SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
        6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne VANHURSKAUDEN PALVELIJOIKSI PYHITYKSEEN.

6:20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        6:21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

6:22 Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
        6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”

*
        Ja koskapa vauva-valelu, joka on EPÄRAAMATULLINEN paavilta/roomalaiskatoliselta kirkolta tullut HARHAOPPI! .. siinä sinä et sitä Pyhän Hengen Lahjaa saa!!! … sillä tuo on Alpo sinun ja teidän väärämielisten omaa sekasanaharhaoppisoppaa?
        Näin te olette kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!

.. Nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut; Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!

…. Niinpä, Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

rukoilla puolestani, että pelastuisin ja saisin Jeesuksen sydämmeeni ja täyttyisin Pyhällä Hengellä?
        Kiitos.

• eepu*
        Voisitko kirjoitti:

rukoilla puolestani, että pelastuisin ja saisin Jeesuksen sydämmeeni ja täyttyisin Pyhällä Hengellä?
        Kiitos.

Tämä on rukoukseni, että sinä Ystäväiseni, Käyt upotuskasteelle ja pelastukseen ja näin saamaan Viisauden ja Ymmärryksen Henki, sillä Jumala ON Rakkaus, tee siis sinäkin älä viivyttele enää vaan tee rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN;
        -- Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUDENPUKUUN:
        *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36,37,38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
        *
        Tahallinen synnin jatkaminen ja uskonmukaisen upotuskasteen hylkääminen johtaa pelastuksen/pyhityksen menettämiseen!!!
        .. niinpä kehotan sinua, että käännyt lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysyt mitä asiallesi voitaisiin tehdä .
        Katso;
        http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
        …. ja pyydä saada kaste ”Vapahtajan Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!
        *
        ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.” (1:Kor.3:11 )
        katso lisää: http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kaste.htm
        *
        Voit myös kirjoittaa minulle henkilökohtaisesti:
        [email protected]

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• alohaopla
        eepu* kirjoitti:

*

Roomalaiskirje:

*

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        ♥ MARANATA! ♥

eepu*. Minä en ole tuntenut, enkä tule kanssasi kokemaan mitään Hengen yhteyttä tulevaisuudessakaan. Sinun tulee olla täydellinen ilman välittäjää Jumalan tuomioistuimen edessä. Oppiperustasi sen vaatii. Minä synnissä syntyneenä en siihen kykene, vaan tarvitsen Jeesuksen, Välimiehen.

OLEN NÄMÄ JA MONET JUTTUSI LUKENUT MONEEN KERTAAN JA SANON SINULLE: ETTÄ PIDÄ JUTTUSI HYVÄNÄSI JA TAVOITTELE TÄYDELLISYYTTÄ, JOKA JO LUULETKIN OLEVASI VERRATESSASI ITSEÄSÄ MINUUN.

Tästä lähtien en enää lue juttujasi, joten saat kirjoitta minusta vapaasti sen mitä sylky suuhusi tuo. Toistan: EN LUE JUTTUJASI.

Tässä nyt kertausksen muodossa pari katkemaa örhentelyistäsi, jonka sisältöisen viestin olen lukenut jo eri yhteyksissä moneen kertaan.

>>>>>>>>>>

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

eepu*. Minä en ole tuntenut, enkä tule kanssasi kokemaan mitään Hengen yhteyttä tulevaisuudessakaan. Sinun tulee olla täydellinen ilman välittäjää Jumalan tuomioistuimen edessä. Oppiperustasi sen vaatii. Minä synnissä syntyneenä en siihen kykene, vaan tarvitsen Jeesuksen, Välimiehen.

OLEN NÄMÄ JA MONET JUTTUSI LUKENUT MONEEN KERTAAN JA SANON SINULLE: ETTÄ PIDÄ JUTTUSI HYVÄNÄSI JA TAVOITTELE TÄYDELLISYYTTÄ, JOKA JO LUULETKIN OLEVASI VERRATESSASI ITSEÄSÄ MINUUN.

Tästä lähtien en enää lue juttujasi, joten saat kirjoitta minusta vapaasti sen mitä sylky suuhusi tuo. Toistan: EN LUE JUTTUJASI.

Tässä nyt kertausksen muodossa pari katkemaa örhentelyistäsi, jonka sisältöisen viestin olen lukenut jo eri yhteyksissä moneen kertaan.

>>>>>>>>>>

..luopua harhaopeistasi ja uskoa uudistukseen Jumalan tahdon mukaisuuteen Hänen antamassaan (Apt.2:38) VOIMASSA, joka on: "Kristus meissä, kirkkauden toivo."

Sillä; jos (ja olet kastettu Apt.2:38 mukaisesti) Jumala on sinun Voimasi;
        Hänen Henkensä avulla me toimimme ja sellaista vastaan ei ole LAKI; .. siis näin me pidämme Jumalan Käskyt, -- ja Hänen Käskynsä eivät ole raskaat vaan Rakkaat!!!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        ”Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette (enää) syntiä tekisi; mutta jos joku (vielä erehtyy) syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja (anteeksiantava) Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.”
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Lue:
      "Tiesitkö, ettei monia keskeisiä hengellisiä käsitteitämme edes löydy Raamatusta?
      Sieltä ei löydy kristittyä kansaa, ei vauvan kastamista, ei rippikoulua, ei kummijärjestelmää, ei konfirmaatiota, ei hautaan siunaamista".
      ----
      Aikojen varrella on kastetta toimitettaessa tullut käytäntöön useitakin tapoja, joiden tarkoituksena on selittää ja kuvata kasteen olemusta ja vaikutusta.
      Näitä eri tapoja mm. ovat:
      1. perisynnistä muistuttaminen
      2. nimen antaminen
      3. ristinmerkki
      4. rukoukset ja siunaus
      5. evankeliumin, Mark. 10:13 - 16, lukeminen
      6. kätten päällepaneminen
      7. Isä meidän -rukous
      8. uskontunnustus
      9. kasteentodistajien (kummien) käyttäminen
      10.kastemekkoon pukeminen.

Nämä tavat kuuluvat ehdonvallan asioiden piiriin, eikä kasteen pätevyys niin muodoin riipu lainkaan siitä, vaikka joitakin näistä tai kaikkiakaan olosuhteista johtuen ei käytäntöön sovellettaisi.

Vai mitä sinä ajattelet näistä ulkonaisista tavoista?
      Eikö sinun seurakunnassasi "LUE!" ole mitään luetelluista tavoista käytössä, kun joku ihminen kastetaan?

• yks toinen

Raamatun sana paljastaa totuuden ja valheen aina.

Ota ylhäältä "laaja-haku" ja laita:
      1.) aiheeksi: kaste
      2.) nimimerkiksi: yks toinen

Saat 382 syytä lähteä Raamatulliselle kasteelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3163
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      196
      2854
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1851
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1504
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      110
      1273
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      46
      1160
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1037
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      153
      1006
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      934
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      824
    Aihe