Neuvostovastainen lesbo

sotii.

Aiemmin laadukkaaksi ja asiantuntevaksi kiitetty sekä kiitettävää rauhantahtoisuutta historiassaan osoittanut kirjallinen aikakauslehti Parnasso hämmästytti suomalaisia laajasti (levikki 4 880, mutta “reippaassa nousussa") uusimalla numerollaan. Lehdessä tähän asti yhtenä johtavista suomalaisista nuoren polven intellektuelleista pidetty kirjailija Sofi Oksanen kirjoittaa lehdessä erittäin hyökkäävään sävyyn Neuvostoliitosta.

Kirjoituksessan Oksanen ryhtyy uhkarohkeasti uudelleenarvioiman Stalinin aikaa SNTL:n johdossa. Oksanen toistelee imperialistien propagandaa väittäessään Stalinin olevan vastuussa jopa - tosiasiallisesti yhtä lailla vapaita kuin vankejakin surmanneesta - 1930 -luvun nälänhädästä. Vaikka kaikki vakavasti otettavat asiantuntijat kiistävätkin Oksasen tulkinnan oikeellisuuden, sotaisimmat länsimieliset tahot ovat osoittaneet tukensa hänelle.

“Kyllä, kyllä, kyllä!” huudahti nuori Ben Zyskowicz kolumnissaan Nykypäivä -lehdessä, jonka painos vedettiin kuitenkin pian pois jakelusta, koska lehden vastaava päätoimittaja katsoi siinä käsitellyn sananvapauden käyttöä “sellaisella tavalla ja sävyllä, joka ei ole hyväksyttävää vastuulliselle medialle".

Oksanen itse on tuohtunut valtamediassa saamaastaan kohtelusta.

“Täällä ollaan niin rähmällään Neuvostoliiton edessä, että poliitikot ovat vaarassa murtaa niskansa kurottautuessaan nuolemaan NKP:n persettä. Valtamedia yrittää vaieta minut ja kirjoitukseni kuoliaaksi. Yksikään suurempi lehti ei ole uskaltanut siteerata artikkeliani… hei! siis yrititsä just äsken puristaa mua perseestä? etsävai pysty pitään näppejäs erossa musta, haluutsä mua niinpaljon? etsämukatiedä, et mä oon lesbo, hei!” kommentoi puhelimitse tavoitettu Oksanen.

“Mä oon muuten just yhellä mahtavalla klubilla, jossa siis tehää niinku kaikkii ihan sairait seksijuttui, mistä tavikset ei kykene näkee ees unta”, lopettaa Oksanen yhteiskunnallisesti merkittävän puheenvuoronsa.

3

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta Venäjälle

      miksi asut Suomessa ?

      • kiitos niille

        suojeluskuntalaisille jotka pysäyttivät puna-armeijan kahdesti


    • - jonka on kirjoittanut Sofi Oksanen - kirjan lukenut ymmärtää hienoisen katkeruuden, joka Sofilla ja virolaisilla yleensä on Iosif Vissarionovitshia kohtaan. "Stalinin lehmät" on korkeatasoinen, monitahoinen kirja, suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe