Jumala rakastavasti varoittaa:

Isän_prinsessa

Jumala toivoi, että teroittaisin kaikille uskoville seuraavaa:

On monenlaisia kuskeja. Monet ajavat aivan liian lähellä reunaa, joka viettää. Synti tarttuu helposti. Pysykää kaukana synnistä ja ajakaa kaukana reunasta.

Monet sortuvat reunalla ajaessaan kuoppaan iankaikkisesti ja vinkuvat helvetissä aina. Siksi tahdon varoittaa teitä.

Olemme kutsutut pyhitykseen.

58

1280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentecostal.1

      Me emme kukaan ole vielä perillä.

      • mistä muka tiedät

        Tuollaiset nuoret nenäkkäät ihmiset sanovat kaiken niin varmasti, sen mihin nyt sattuvat milloinkin uskomaan, ikäänkuin olisivat aina oikeassa, mutta kunhan tuosta vanhenet ja saat käytyä peruskoulusi kunnialla loppuun, alat ymmärtämään, ettei mikään ole niin varmaa ja mustavalkoista.

        Ensinäkään mistä sä tiedät ketkä kuuluvat tuohon mainitsemaasi ryhmään ja mitä sä tiedät kenenkin perille pääsemisestä, säkö oot joku tuomari ja säkö muka sanelet kuka saa mennä taivaiseen ja kuka ei.

        On sulla suuret luulot itsestäsi, kamalan turhan tärkeä kukkopoika olet, kun alat tuollaisia väittelemään, kirkkaasti päin naamaani, aivan häpeilemättä ja noin vain.


      • Leena Raittinen
        mistä muka tiedät kirjoitti:

        Tuollaiset nuoret nenäkkäät ihmiset sanovat kaiken niin varmasti, sen mihin nyt sattuvat milloinkin uskomaan, ikäänkuin olisivat aina oikeassa, mutta kunhan tuosta vanhenet ja saat käytyä peruskoulusi kunnialla loppuun, alat ymmärtämään, ettei mikään ole niin varmaa ja mustavalkoista.

        Ensinäkään mistä sä tiedät ketkä kuuluvat tuohon mainitsemaasi ryhmään ja mitä sä tiedät kenenkin perille pääsemisestä, säkö oot joku tuomari ja säkö muka sanelet kuka saa mennä taivaiseen ja kuka ei.

        On sulla suuret luulot itsestäsi, kamalan turhan tärkeä kukkopoika olet, kun alat tuollaisia väittelemään, kirkkaasti päin naamaani, aivan häpeilemättä ja noin vain.

        Älä tuomitse, rakas lähimmäisemme tuokin poika on, paremmin teet jos rukoilet hänen puolestaan, niin sinäkin tulet siunauksen perimään.


    • on kaistat

      ongelma on että fundamentalisti pörhältää niin peloissaan keskikaistalla, eikä ota vastaan-tulijoita huomioon. On paljon muitakin tiellä
      liikkujia

    • Amos7

      ei ole hyvä ratkaisu.
      Aina säälle sopivat renkaat niin pääsee turvallisesti perille.

      • ankkis

        Ja kukas niitä renkaita sitten myy ?

        Mistä niitä saa ?


    • Peter Gµnther

      Näin niinkuin Luterilaisesta näkökulmasta käsin kirjoitan, etteivät meitä omat teot pelasta vaan kaikki on pelkkää kasteenarmossa lepäilemistä.


      http://www.evl.fi/katekismus/sakramentit/36.html
      Kerran saatu kaste kantaa läpi koko elämän. Kasteen liitto on varma silloinkin, kun uskomme horjuu. Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta. Pyhä Henki kitkee meistä joka päivä itsekkyyttämme ja herättää meissä uutta uskoa ja rakkautta. Kaste antaa meille rohkeuden sekä elää että kuolla.

      • jupalis

        Eihän aloittaja väittänyt että teot pelastaisivat.

        En ymmärrä miten te luterilaiset saatte sotkettua kaikki selvätkin asiat. Kannattaisi lukea huolella viestit, ennenkuin alkaa kirjoittelemaan niihin vastauksia.


      • Peter Gµnther
        jupalis kirjoitti:

        Eihän aloittaja väittänyt että teot pelastaisivat.

        En ymmärrä miten te luterilaiset saatte sotkettua kaikki selvätkin asiat. Kannattaisi lukea huolella viestit, ennenkuin alkaa kirjoittelemaan niihin vastauksia.

        Kirjoitihan aloittaja: Pysykää kaukana synnistä ja ajakaa kaukana reunasta. Ja myös: Olemme kutsutut pyhitykseen.

        Tuo on omavanhurskainen teko, yritystä tulla omilla teoillaan autuaaksi. Ei sellainen teoilla ansaitseminen ole Luterilaisen opin mukaista.

        Tuo on kasteenarmon halventamista, sanoohan katekismus: Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta.


      • jupalis
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Kirjoitihan aloittaja: Pysykää kaukana synnistä ja ajakaa kaukana reunasta. Ja myös: Olemme kutsutut pyhitykseen.

        Tuo on omavanhurskainen teko, yritystä tulla omilla teoillaan autuaaksi. Ei sellainen teoilla ansaitseminen ole Luterilaisen opin mukaista.

        Tuo on kasteenarmon halventamista, sanoohan katekismus: Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta.

        Synnistä pitää tehdä parannus, sen vuoksi on oikein sanoa, että pitää pysyä kaukana synnistä

        Matteus 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

        Matteus 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

        1.Tessalonikalaiskirje 5:22 karttakaa kaikenlaista pahaa.

        Jeesus käski syntiä tehneitä ihmisiä olemaan tekemättä syntiä jatkossa. Se on parannuksen teko.

        Johannes 5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."

        Johannes 8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

        Jumalan tahto on, että jokainen joka haluaa Jeesusta seurata, tekee parannuksen ja luopuu synnin tekemisestä.


      • Peter Gµnther
        jupalis kirjoitti:

        Synnistä pitää tehdä parannus, sen vuoksi on oikein sanoa, että pitää pysyä kaukana synnistä

        Matteus 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

        Matteus 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

        1.Tessalonikalaiskirje 5:22 karttakaa kaikenlaista pahaa.

        Jeesus käski syntiä tehneitä ihmisiä olemaan tekemättä syntiä jatkossa. Se on parannuksen teko.

        Johannes 5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."

        Johannes 8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

        Jumalan tahto on, että jokainen joka haluaa Jeesusta seurata, tekee parannuksen ja luopuu synnin tekemisestä.

        Halveksitko tahallasi kasteenarmoliittoa vai oletko vain lahkolaisen opetuksen sokaisema ihminen ?

        Puhut kokoajan tekemisestä, onko usko sinulle tekoja ja suorittamista ja rehkimistä ja yrittämistä ?

        Luther opetti, että se pysyvä armo riittää joka kasteenliitossa on saatu ja myös sen että ehtoollisessa saamme synnit anteeksi.


      • Antero Käki

        Katekismuksen saa heitää uunin pesään, muuta arvoa sillä ei ole.


      • Erkka W
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Halveksitko tahallasi kasteenarmoliittoa vai oletko vain lahkolaisen opetuksen sokaisema ihminen ?

        Puhut kokoajan tekemisestä, onko usko sinulle tekoja ja suorittamista ja rehkimistä ja yrittämistä ?

        Luther opetti, että se pysyvä armo riittää joka kasteenliitossa on saatu ja myös sen että ehtoollisessa saamme synnit anteeksi.

        Mikä se semmoinen kasteen armo liitto on?.

        Kun minun raamatussani ei ole mitään sellaista.

        Se taitaa olla vain luterilaista taikauskoa, pappien selittelyä.


      • Sinikka Salminen
        jupalis kirjoitti:

        Synnistä pitää tehdä parannus, sen vuoksi on oikein sanoa, että pitää pysyä kaukana synnistä

        Matteus 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

        Matteus 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."

        1.Tessalonikalaiskirje 5:22 karttakaa kaikenlaista pahaa.

        Jeesus käski syntiä tehneitä ihmisiä olemaan tekemättä syntiä jatkossa. Se on parannuksen teko.

        Johannes 5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."

        Johannes 8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

        Jumalan tahto on, että jokainen joka haluaa Jeesusta seurata, tekee parannuksen ja luopuu synnin tekemisestä.

        Tuo puhe synnistä ja parannuksesta ahdistaa aina mua.

        Se asettaa kaikki ihmiset eriarvoiseen asemaan, eivät kaikki tahdo elää Paavalin tavoin, kai se on joillekin helppoa, mutta entäs sitten ne, jotka vaan ovat erilaisia, jotka eivät voi mitään niille jutuilleen.

        Se on niin epädemokraattista ja ahdasmielistä ja sitäpaitsi, kellä muka on oikeus alkaa vaikka multa mitään tuollaista vaatimaan, mä roikun vain kasteen armossa ja teen niinkuin mä ymmärrän hyväksi.

        Sä oot varmaan joku helluntailainen, kun kerran noin lyöt raamatulla ja esität vaatimuksia ja tuomitset.


      • Peter Gµnther
        Antero Käki kirjoitti:

        Katekismuksen saa heitää uunin pesään, muuta arvoa sillä ei ole.

        Totuus ei pala tulessakaan. Ensin poltetaan kirjoja ja sitten ihmisiä.

        Nyt tuli taas kerran niin tyypillisellä tavalla esille helluntailainen mielenlaatu, teidän halveksuntanne kaikkea luterilaista kohtaan, onneksi eivät kaikki helluntailaiset ole sinun kaltaisiasi.

        Minä tunnen pari helluntailaista ja he ovat kunnon ihmisiä, töissä käyviä ja kaikin tavoin maltillisia.


      • frihet
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Halveksitko tahallasi kasteenarmoliittoa vai oletko vain lahkolaisen opetuksen sokaisema ihminen ?

        Puhut kokoajan tekemisestä, onko usko sinulle tekoja ja suorittamista ja rehkimistä ja yrittämistä ?

        Luther opetti, että se pysyvä armo riittää joka kasteenliitossa on saatu ja myös sen että ehtoollisessa saamme synnit anteeksi.

        Vai oletko niitä lutikoita, jotka evankeliumin sanoman viennin ja parannuksen teonkin, Jeesukselle jätät, vaikka Hänen tuskin tarvitsee parannustakaan tehdä.

        Vai laiskuutesiko tuon tekemisen hylkää?

        Armossa elämiseen kuuluu teotkin ja joskus ne ovat kivuliatakin, kun saatanakin koittaa niitä vastustaa, kuten sinäkin.


      • fettecor
        Sinikka Salminen kirjoitti:

        Tuo puhe synnistä ja parannuksesta ahdistaa aina mua.

        Se asettaa kaikki ihmiset eriarvoiseen asemaan, eivät kaikki tahdo elää Paavalin tavoin, kai se on joillekin helppoa, mutta entäs sitten ne, jotka vaan ovat erilaisia, jotka eivät voi mitään niille jutuilleen.

        Se on niin epädemokraattista ja ahdasmielistä ja sitäpaitsi, kellä muka on oikeus alkaa vaikka multa mitään tuollaista vaatimaan, mä roikun vain kasteen armossa ja teen niinkuin mä ymmärrän hyväksi.

        Sä oot varmaan joku helluntailainen, kun kerran noin lyöt raamatulla ja esität vaatimuksia ja tuomitset.

        synti sua ahdistaa ja siksi sä niuhotat

        ei oo sullakaan lupaa elää synniss, sunkin on pakko, jos tahdot taivaaseen päästä, totella Jumalaa ja tehdä parannus, ei sinne synneissä mennä eikä tottelemattomuudessa, nöyrry nyt Jumalan edessä ja tunnusta syntisi ja tee parannus ja rukoile armoa ja voimaa elääksesi Jumalan tahdossa

        Jumala sua rakastaa ja tahtoo että sä tuut pääseen taivaaseen, lue raamattua, vaikka Johanneksen evankeliumia, niin tuut oppimaan, miten seurataan Jeesusta ja miten eletään uskossa


      • jupalis
        frihet kirjoitti:

        Vai oletko niitä lutikoita, jotka evankeliumin sanoman viennin ja parannuksen teonkin, Jeesukselle jätät, vaikka Hänen tuskin tarvitsee parannustakaan tehdä.

        Vai laiskuutesiko tuon tekemisen hylkää?

        Armossa elämiseen kuuluu teotkin ja joskus ne ovat kivuliatakin, kun saatanakin koittaa niitä vastustaa, kuten sinäkin.

        Toi on aika huvittavaa, mutta myös hyvin murheellista, mutta jotkut luterilaiset ovat tuollaisia, että uskovat armon ja ehtoollisen riittävän syntiensä peitoksi ja siksi he eivät tee parannusta vaan elävät synneissänsä.


      • Peter Gµnther
        fettecor kirjoitti:

        synti sua ahdistaa ja siksi sä niuhotat

        ei oo sullakaan lupaa elää synniss, sunkin on pakko, jos tahdot taivaaseen päästä, totella Jumalaa ja tehdä parannus, ei sinne synneissä mennä eikä tottelemattomuudessa, nöyrry nyt Jumalan edessä ja tunnusta syntisi ja tee parannus ja rukoile armoa ja voimaa elääksesi Jumalan tahdossa

        Jumala sua rakastaa ja tahtoo että sä tuut pääseen taivaaseen, lue raamattua, vaikka Johanneksen evankeliumia, niin tuut oppimaan, miten seurataan Jeesusta ja miten eletään uskossa

        Ei omilla töillä, vaan pysymällä kasteenarmoliitossa.

        Te lahkolaiset otatte raamatun niin kirjaimellisesti ja jumiudutte lempijakeisiinne, ettekä nää metsää puilta.

        Te teette uskosta monimutkaisen palapelin ja rajoittatte taivaaseen pääsemisen niille jotka osaavat sen oikein koota.

        Me taas olemme tehneet kaikesta niin selkeän ja varman, että jokainen joka kastetaan ja kirkoomme liitetään, saa siitä vakuuden joka kestää myös epäilyksen tullessa. Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista, koko elämän ajan. Katekismus muistuttaa kaikesta tarpeellisesta ja tuo esille lujan Luterilaisen opin syvimmän ytimen.


      • häpeä edes
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Totuus ei pala tulessakaan. Ensin poltetaan kirjoja ja sitten ihmisiä.

        Nyt tuli taas kerran niin tyypillisellä tavalla esille helluntailainen mielenlaatu, teidän halveksuntanne kaikkea luterilaista kohtaan, onneksi eivät kaikki helluntailaiset ole sinun kaltaisiasi.

        Minä tunnen pari helluntailaista ja he ovat kunnon ihmisiä, töissä käyviä ja kaikin tavoin maltillisia.

        Eikö juuri teidän luterilainen kirkkonne polttanut noitia.

        Kuinka monta sataa noitaa Suomessakin poltettiin ja polttajana olitte te luterilaiset.

        Teidän olisi paras olla ihan hiljaa kaikesta polttamisesta ja pyytää julkisesti anteeksi tuota hirmutekoanne.


      • Peter Gµnther
        jupalis kirjoitti:

        Toi on aika huvittavaa, mutta myös hyvin murheellista, mutta jotkut luterilaiset ovat tuollaisia, että uskovat armon ja ehtoollisen riittävän syntiensä peitoksi ja siksi he eivät tee parannusta vaan elävät synneissänsä.

        Katekismuksemme sanoo:Kaste velvoittaa luottamaan yksin Kristukseen ja elämään hänen esimerkkinsä mukaisesti.

        Ei siis voida luottaa omiin tekoihimme, vaan luotamme yksin Kristukseen, hän ei tee syntiä, hänessä ei ole vääryyttä.

        Ehtoollisen sakramentissa saamme synnit anteeksi, niin on kirkkomme opettanut alusta saakka ja siinä me pysymme.

        Galattalaiset ja jotkut helluntailaisetkin, pyrkivät laintekojen avulla ansaitsemaan pelastuksen ja häpäisevät vapaan armon.


      • Aki Jantunen
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Ei omilla töillä, vaan pysymällä kasteenarmoliitossa.

        Te lahkolaiset otatte raamatun niin kirjaimellisesti ja jumiudutte lempijakeisiinne, ettekä nää metsää puilta.

        Te teette uskosta monimutkaisen palapelin ja rajoittatte taivaaseen pääsemisen niille jotka osaavat sen oikein koota.

        Me taas olemme tehneet kaikesta niin selkeän ja varman, että jokainen joka kastetaan ja kirkoomme liitetään, saa siitä vakuuden joka kestää myös epäilyksen tullessa. Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista, koko elämän ajan. Katekismus muistuttaa kaikesta tarpeellisesta ja tuo esille lujan Luterilaisen opin syvimmän ytimen.

        Uskon raamattuun kirjaimellisesti ja olen helluntailainen.

        Me opetamme, että parannuksen tekeminen on välttämätön uskonaskel, jota ilman on mahdotonta seurata Jeesusta ja pysyä uskossa.

        Ihmiset tekivät ennen syntiä mutta sitten kun he tulivat uskoon, he lakkasivat tekemästä tahallansa syntiä, ja sen jälkeen he kasvavat uskossa ja pyhityksessä, tehden parannusta sitä mukaa, kun Pyhä Henki heissä osoittaa syntiä, josta on parannus tehtävä.


      • turha syyttää
        häpeä edes kirjoitti:

        Eikö juuri teidän luterilainen kirkkonne polttanut noitia.

        Kuinka monta sataa noitaa Suomessakin poltettiin ja polttajana olitte te luterilaiset.

        Teidän olisi paras olla ihan hiljaa kaikesta polttamisesta ja pyytää julkisesti anteeksi tuota hirmutekoanne.

        Kukaan elossa oleva Luterilainen tuskin on polttanut yhtäkään noitaa.

        Kirkkoa voit syyttää, kirkko on yhä syyllinen, mutta yksittäiset nykyisin elävät luterilaiset ovat noihin menneisyydeen tekoihin nähden viattomia.


      • frihet
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Ei omilla töillä, vaan pysymällä kasteenarmoliitossa.

        Te lahkolaiset otatte raamatun niin kirjaimellisesti ja jumiudutte lempijakeisiinne, ettekä nää metsää puilta.

        Te teette uskosta monimutkaisen palapelin ja rajoittatte taivaaseen pääsemisen niille jotka osaavat sen oikein koota.

        Me taas olemme tehneet kaikesta niin selkeän ja varman, että jokainen joka kastetaan ja kirkoomme liitetään, saa siitä vakuuden joka kestää myös epäilyksen tullessa. Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista, koko elämän ajan. Katekismus muistuttaa kaikesta tarpeellisesta ja tuo esille lujan Luterilaisen opin syvimmän ytimen.

        Miksi pakko-kastettut sit saatanan tekoja tekevät?

        Sinulla on pahemmin kuin uskoin ajatellakaan, nuo puurot ja vellit sekottunut.

        Jeesus Kristus on pelastus ja se saadaan Sanan kautta uskomalla Häneen, siis Jeesukseen, siihen eivät teidän luterilaiset ehtoolliset riitä eikä kasteet, vaan ja ainostaan lahjaksi saatu usko Jeesukseen Kristukseen joka on sovittanut synnin ja on ylösnoussut ja elää.
        Hän on meidän ainut toivomme, usko jo hyvä ihminen, äläkä ketään pakolla kasteelle vie.


      • Lare Zoo
        Erkka W kirjoitti:

        Mikä se semmoinen kasteen armo liitto on?.

        Kun minun raamatussani ei ole mitään sellaista.

        Se taitaa olla vain luterilaista taikauskoa, pappien selittelyä.

        Turha sulle on kertoa, kun olet kurja lahkolainen, aina väittelemässä, etkä kuitenkaan mitään usko.


      • usko Jumalan sanaa
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Kirjoitihan aloittaja: Pysykää kaukana synnistä ja ajakaa kaukana reunasta. Ja myös: Olemme kutsutut pyhitykseen.

        Tuo on omavanhurskainen teko, yritystä tulla omilla teoillaan autuaaksi. Ei sellainen teoilla ansaitseminen ole Luterilaisen opin mukaista.

        Tuo on kasteenarmon halventamista, sanoohan katekismus: Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta.

        Mua ärsyttää toi katekismuksen mainostaminen.

        Raamattu on se oikea perusta, josta kaikki tarpeellinen opetus kristinuskosta saadaan.

        Raamatussa on kaikki mitä tarvitaan, pelastukseen ja parannukseen ja Jeesuksen seuraamiseen ja kristilliseen elämään.

        Koska Jeesus opetti, että kaikkien on tehtävä parannus, asia on selvä ja sellainen ettei siitä tarvi kiistellä eikä tapella.


      • lusikasta kiinni
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Ei omilla töillä, vaan pysymällä kasteenarmoliitossa.

        Te lahkolaiset otatte raamatun niin kirjaimellisesti ja jumiudutte lempijakeisiinne, ettekä nää metsää puilta.

        Te teette uskosta monimutkaisen palapelin ja rajoittatte taivaaseen pääsemisen niille jotka osaavat sen oikein koota.

        Me taas olemme tehneet kaikesta niin selkeän ja varman, että jokainen joka kastetaan ja kirkoomme liitetään, saa siitä vakuuden joka kestää myös epäilyksen tullessa. Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista, koko elämän ajan. Katekismus muistuttaa kaikesta tarpeellisesta ja tuo esille lujan Luterilaisen opin syvimmän ytimen.

        "Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista"

        Luulin jotta multa ei mitään puutu, kun Raamatussa lukee niin.
        Kummilusikka kummiski puuttuu ja kummit ei enää välitä. Apua! Ala sinä mulle kummiksi kun nykyään saa kummeja kuulemma lisätä jälkikäteen.
        Et ole tosissasi. En minäkään. ;-)


      • Peter Gµnther
        frihet kirjoitti:

        Miksi pakko-kastettut sit saatanan tekoja tekevät?

        Sinulla on pahemmin kuin uskoin ajatellakaan, nuo puurot ja vellit sekottunut.

        Jeesus Kristus on pelastus ja se saadaan Sanan kautta uskomalla Häneen, siis Jeesukseen, siihen eivät teidän luterilaiset ehtoolliset riitä eikä kasteet, vaan ja ainostaan lahjaksi saatu usko Jeesukseen Kristukseen joka on sovittanut synnin ja on ylösnoussut ja elää.
        Hän on meidän ainut toivomme, usko jo hyvä ihminen, äläkä ketään pakolla kasteelle vie.

        Joku täällä kirjoitti, että helluntailaiset ne tekevät kaikkea kamalaa, jopa monia rikoksia, joten kukahan niitä saatanan tekoja tekeekään.


        Etkö sinä ole saanut sanan opetusta ?

        Lueppa nyt katekismuksesta, mitä kaikkea kaste saa aikaan.

        Sanoohan katekismuksemme:
        Kaste tekee meistä Kristuksen opetuslapsia ja kristillisen kirkon jäseniä. Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen. Pyhä Henki synnyttää meidät uudesti ja lahjoittaa meille uskon, jolla voimme tarttua kasteen lupauksiin.


      • Peter Gµnther
        lusikasta kiinni kirjoitti:

        "Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista"

        Luulin jotta multa ei mitään puutu, kun Raamatussa lukee niin.
        Kummilusikka kummiski puuttuu ja kummit ei enää välitä. Apua! Ala sinä mulle kummiksi kun nykyään saa kummeja kuulemma lisätä jälkikäteen.
        Et ole tosissasi. En minäkään. ;-)

        Tietty moni muukin asia vahvistaa ja muistuttaa meitä kasteenarmoliitosta, mutta ihmiset tahtovat joskus jotakin konkreettista ja varmaa, jotakin käsin kosketeltavaa ja silmin nähtävää. Silloin kummilusikka ja kastetodistus voivat vahvistaa muistoa.

        Ehken kirjoittanut tuota kovinkaan selvästi, kun sait tilaisuuden kokea tuon jostakin syystä ilmeisesti huvittavana, no en mä siitä loukkaannu.


      • frihet
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Joku täällä kirjoitti, että helluntailaiset ne tekevät kaikkea kamalaa, jopa monia rikoksia, joten kukahan niitä saatanan tekoja tekeekään.


        Etkö sinä ole saanut sanan opetusta ?

        Lueppa nyt katekismuksesta, mitä kaikkea kaste saa aikaan.

        Sanoohan katekismuksemme:
        Kaste tekee meistä Kristuksen opetuslapsia ja kristillisen kirkon jäseniä. Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen. Pyhä Henki synnyttää meidät uudesti ja lahjoittaa meille uskon, jolla voimme tarttua kasteen lupauksiin.

        Vaihda sinukin Raamatun sanaan.

        Tutkippa vankiloiden listaa, mikä on tilastosi?
        Suurin osa heistä on pakko-kastettuja, eiks vaan?

        Uskova ihminen ei vankilaan joudu, jos tuomioistuin ei tee erehdystä.
        Se helari joka vankilassa istuu, on rikoksensa tehnyt luopumuksen tilassa, mutta sehän on luterilaiselle mahdoton yhtälö, kun parin kuun ikäisenä pakoitetaan nimi taivaan kirjaan kirjoittamaan ja sekin ilan asian omaisen suostumusta, vai kuinka?


      • Peter Gµnther
        frihet kirjoitti:

        Vaihda sinukin Raamatun sanaan.

        Tutkippa vankiloiden listaa, mikä on tilastosi?
        Suurin osa heistä on pakko-kastettuja, eiks vaan?

        Uskova ihminen ei vankilaan joudu, jos tuomioistuin ei tee erehdystä.
        Se helari joka vankilassa istuu, on rikoksensa tehnyt luopumuksen tilassa, mutta sehän on luterilaiselle mahdoton yhtälö, kun parin kuun ikäisenä pakoitetaan nimi taivaan kirjaan kirjoittamaan ja sekin ilan asian omaisen suostumusta, vai kuinka?

        Eivät vauvat ole kastetta vastustaneet, mitä nyt joskus ovat vettä pelästyneet ja vähän parkuneet, mutta itkeväthän jotkut herkät helluntailaisetkin kun heitä uudelleen kastetaan ties kuinka monetta kertaa, ehkä se johtuu syyllisyydestä ?


        Katekismus perustuu suurelta osalta Jumalan sanaan ja Martin Lutherin opetuksiin.


        Ei luterilainen kirkko väheksy murhamiehiä ja varkaita ja miehimyksiä, samanlaisia syntisiä me kaikki olemme, joku tekee syntiä toisessa ja joku kolmannessa asiassa. Luterilainen kirkkomme on hyvin suvaitseva ja joustava ja anteeksiantava, kaikille on tilaa.


        Mutta helluntailaisten harjoittama uudelleen kastaminen ja luterilaisiin uskoviin kohdistuva pakko evankeliointi, ovat niitä suuria kiistakysymyksiä, jotka tälläkin foorumilla aiheuttavat usein yhteentörmäyksiä.


        Katekismus opettaa:Ehtoollisen lahja, syntien anteeksisaaminen, annetaan meille niissä sanoissa, jotka meille sakramentin saadessamme lausutaan: ”sinun puolestasi annettu”. Kun uskomme nämä sanat ja otamme vastaan leivän ja viinin, nautimme hengellisen aterian, joka uudistaa elämämme ja lisää meissä rakkautta lähimmäisiimme. Ehtoollinen yhdistää meidät Kristukseen ja toisiimme. Sitä vietetään yhdessä taivaan joukon ja kaikkien pyhien kanssa.

        Ehtoollista nauttimalla pysymme Kristuksessa ja hän pysyy meissä. Kristuksen ruumis, elämän leipä, ruokkii ja vahvistaa kasteessa alkanutta hengellistä elämää. Kristuksen veri, kuolemattomuuden lääke, parantaa meitä ja lahjoittaa meille iankaikkisen elämän. Ehtoollinen ennakoi taivaallista juhla-ateriaa, jolle Kristus kerran kokoaa kaikki omansa.


      • Jarmo E. Salomaa
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Katekismuksemme sanoo:Kaste velvoittaa luottamaan yksin Kristukseen ja elämään hänen esimerkkinsä mukaisesti.

        Ei siis voida luottaa omiin tekoihimme, vaan luotamme yksin Kristukseen, hän ei tee syntiä, hänessä ei ole vääryyttä.

        Ehtoollisen sakramentissa saamme synnit anteeksi, niin on kirkkomme opettanut alusta saakka ja siinä me pysymme.

        Galattalaiset ja jotkut helluntailaisetkin, pyrkivät laintekojen avulla ansaitsemaan pelastuksen ja häpäisevät vapaan armon.

        Otsikossasi lukee "älyttömät galattilaiset"

        Mutta tuo sana oikein kirjoitettuna on: galatialaiset.

        Tuo mitä kirjoitit helluntailaisista, ei tasan tarkkaan pidä paikkaansa, vaan helluntailaiset ovat siitä erilaisia kuin luterilaiset, että he uskovat raamattua niinkuin on kirjoitettu, eivätkä käytä siinä välillä Lutheria tai ketään muutakaan tulkkina sanan ja ihmisen välillä.

        Helluntailaiset pelastuvat yksin armosta ilman lain tekoja ja seuraavat Jeesusta totellen Jumalan käskyjä.

        Mutta Luterilaiset monesti tahtovat unohtaa tuon uskon kuuliaisuuden ja Jumalan tottelemisen, eli he niinkuin yrittävät ottaa sanasta vain sen mikä heille itsellensä sopii ja jättävät sen mikä heitä jotakin vaatisi tekemään tai jostakin käskisi heidän luopumaan.


      • eboloinen
        Aki Jantunen kirjoitti:

        Uskon raamattuun kirjaimellisesti ja olen helluntailainen.

        Me opetamme, että parannuksen tekeminen on välttämätön uskonaskel, jota ilman on mahdotonta seurata Jeesusta ja pysyä uskossa.

        Ihmiset tekivät ennen syntiä mutta sitten kun he tulivat uskoon, he lakkasivat tekemästä tahallansa syntiä, ja sen jälkeen he kasvavat uskossa ja pyhityksessä, tehden parannusta sitä mukaa, kun Pyhä Henki heissä osoittaa syntiä, josta on parannus tehtävä.

        Mihin raamattuun uskot kirjaimellisesti ?

        33/38?? 92 ? RK ?, Saarisalo?, Saarnivaara?, Koilo?, Biblia 1776 ?? UMK ?

        Jos uskot vain yhteen, miksi uskot juuri siihen ?

        Jos uskot kaikkiin, niin mihin oikein uskot ?


      • Peter Gµnther
        Jarmo E. Salomaa kirjoitti:

        Otsikossasi lukee "älyttömät galattilaiset"

        Mutta tuo sana oikein kirjoitettuna on: galatialaiset.

        Tuo mitä kirjoitit helluntailaisista, ei tasan tarkkaan pidä paikkaansa, vaan helluntailaiset ovat siitä erilaisia kuin luterilaiset, että he uskovat raamattua niinkuin on kirjoitettu, eivätkä käytä siinä välillä Lutheria tai ketään muutakaan tulkkina sanan ja ihmisen välillä.

        Helluntailaiset pelastuvat yksin armosta ilman lain tekoja ja seuraavat Jeesusta totellen Jumalan käskyjä.

        Mutta Luterilaiset monesti tahtovat unohtaa tuon uskon kuuliaisuuden ja Jumalan tottelemisen, eli he niinkuin yrittävät ottaa sanasta vain sen mikä heille itsellensä sopii ja jättävät sen mikä heitä jotakin vaatisi tekemään tai jostakin käskisi heidän luopumaan.

        Te lahkolaiset olette omassa mielessänne niin viisaita ja erinomaisia.

        Mutta onko teillä koskaan mitään näyttöä, teidän joukossanne teologit ovat harvinaisuuksia, teillä oppimattomat duunarit julistavat sanaa, mutta kirkossa ovat korkeasti koulutetut papit, asiallisesti pukeutuneina ja arvokkaina.


      • ya duunari
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Te lahkolaiset olette omassa mielessänne niin viisaita ja erinomaisia.

        Mutta onko teillä koskaan mitään näyttöä, teidän joukossanne teologit ovat harvinaisuuksia, teillä oppimattomat duunarit julistavat sanaa, mutta kirkossa ovat korkeasti koulutetut papit, asiallisesti pukeutuneina ja arvokkaina.

        Jumala voi käyttää köyhiä kalastajia ja suomalaisia duunareita, sanansa julistajina. Jumala ei katso oppiarvoa eikä koulutusta, vaan näkee sydämen.


      • samaa mieltä
        usko Jumalan sanaa kirjoitti:

        Mua ärsyttää toi katekismuksen mainostaminen.

        Raamattu on se oikea perusta, josta kaikki tarpeellinen opetus kristinuskosta saadaan.

        Raamatussa on kaikki mitä tarvitaan, pelastukseen ja parannukseen ja Jeesuksen seuraamiseen ja kristilliseen elämään.

        Koska Jeesus opetti, että kaikkien on tehtävä parannus, asia on selvä ja sellainen ettei siitä tarvi kiistellä eikä tapella.

        Raamatussa on mitä tarvitaan.

        Kaikki mitä lisätään raamattuun tai otetaan siitä pois, vie ihmiset eksyksiin.

        Harhaopeissa, kuten Luterilaisuudessakin, lisätään raamattuun jotakin mitä siellä ei ole, kuten lapsikaste.

        Toisissa harhaopeissa, kuten liberaaliteologiassa, jätetään jotakin tarpeellista raamatusta pois, kuten ihmeet ja yliluonnolliset asiat.


      • Luterilainen teologian harr...
        ya duunari kirjoitti:

        Jumala voi käyttää köyhiä kalastajia ja suomalaisia duunareita, sanansa julistajina. Jumala ei katso oppiarvoa eikä koulutusta, vaan näkee sydämen.

        Tavallinen kansa katsoo koulutettua ja sivystynyttä pappia alhaalta ylös, mutta duunaria kuin jotakin vertaistaan. Pappi on auktoriteetti, jota on ollut tapana kunnioittaa.

        Kansassa herättää suurempaa luottamusta, se kun pappi tietää aiheestaan riittävän paljon, on aivan eri asia kuunnella Platonia siteeraavaa pappia, kuin jotakin epäsiistiä kouluja käymätöntä putkimiestä joka ei osaa puhua mistään muusta kuin raamatusta.


      • ya duunari
        Luterilainen teologian harr... kirjoitti:

        Tavallinen kansa katsoo koulutettua ja sivystynyttä pappia alhaalta ylös, mutta duunaria kuin jotakin vertaistaan. Pappi on auktoriteetti, jota on ollut tapana kunnioittaa.

        Kansassa herättää suurempaa luottamusta, se kun pappi tietää aiheestaan riittävän paljon, on aivan eri asia kuunnella Platonia siteeraavaa pappia, kuin jotakin epäsiistiä kouluja käymätöntä putkimiestä joka ei osaa puhua mistään muusta kuin raamatusta.

        On aika kuivaa kuunnella koulutettua pappia, jonka puheesta puuttuu Jumalan voima, joka saarnaa saarnakirjasta luettua kuivaa ja elotonta tekstiä.

        Siinä eivät sun plutot eivätkä muutkaan sörsselit ja irmelit paljoakaan auta.

        Teologinen koulutus ei tee kenestäkään Jumalan palvelijaa, mutta kyllä voi saada aikaan Jumalan palvelijan kurjan jäljennöksen, joka ei saa aikaan mitään aitoa eikä todellista.


      • google, etsi
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Ei omilla töillä, vaan pysymällä kasteenarmoliitossa.

        Te lahkolaiset otatte raamatun niin kirjaimellisesti ja jumiudutte lempijakeisiinne, ettekä nää metsää puilta.

        Te teette uskosta monimutkaisen palapelin ja rajoittatte taivaaseen pääsemisen niille jotka osaavat sen oikein koota.

        Me taas olemme tehneet kaikesta niin selkeän ja varman, että jokainen joka kastetaan ja kirkoomme liitetään, saa siitä vakuuden joka kestää myös epäilyksen tullessa. Kastetodistus ja kummilusikka muistuttavat kasteen liiton siunauksista ja lupauksista, koko elämän ajan. Katekismus muistuttaa kaikesta tarpeellisesta ja tuo esille lujan Luterilaisen opin syvimmän ytimen.

        www.raamattu.uskonkirjat.net

        kasteenarmoliitto - vastauksia 0

        mitäh, sähän kirjoitit, et #Ei omilla töillä, vaan pysymällä kasteenarmoliitossa# eikä koko sanaa löytyny raamatusta. sillä tavalla ja sitte sä kirjoitat #Me taas olemme tehneet kaikesta niin selkeän ja varman#

        saatana on valehtelija ja valheen isä. se osaa kyl kääntää raamatun ylösalasin... se on tehnyt kaikesta niin selkeen ja varman...


      • Krusifiksu
        Peter Gµnther kirjoitti:

        Katekismuksemme sanoo:Kaste velvoittaa luottamaan yksin Kristukseen ja elämään hänen esimerkkinsä mukaisesti.

        Ei siis voida luottaa omiin tekoihimme, vaan luotamme yksin Kristukseen, hän ei tee syntiä, hänessä ei ole vääryyttä.

        Ehtoollisen sakramentissa saamme synnit anteeksi, niin on kirkkomme opettanut alusta saakka ja siinä me pysymme.

        Galattalaiset ja jotkut helluntailaisetkin, pyrkivät laintekojen avulla ansaitsemaan pelastuksen ja häpäisevät vapaan armon.

        >>> ...ja elämään hänen esimerkkinsä mukaisesti.

        Ei siis voida luottaa omiin tekoihimme, vaan luotamme yksin Kristukseen, ...>>>

        -Eikös ihmisen "eläminen" juuri koostukin ihmisen omista teoista...?

        -Tässä hyvä esimerkki kuinka voi ihminen olla sokea, kun ei ole tehnyt parannusta synneistään, eikä ole tapahtunut sitä, että hän olisi ottanut Jeesuksen vastaan, tekemällä tietoisesti henkilökohtaisen uskonratkaisun, eikä siis ole UUDESTISYNTYNYT ELÄVÄÄN USKOON; niin ei siis ole myöskään Pyhä Henki tullut sisäiseksi neuvonantajaksi, niin että ymmärtäisi Jumalan tahdon.


    • tarttuu fariseusten hapatus. Parempi pysyä keskellä tietä.

      • Kanttonen

        Ekumenisen näkemyksen mukaan on monia teitä ja sinä kuitenkin kirjoitat vain yhdestä tiestä ja vielä rajoitat senkin keskiosaan.

        Onko kovinkaan rakkaudellista tuomita fariseuksia, Kari Kuula, joka on arvostettu liberaalina opettajana, mies joka on opettanut mm. Nokia Missiossa, opettaa että fariseukset ovat vain väärin ymmärrettyjä meidän aikanamme.


      • Kanttonen kirjoitti:

        Ekumenisen näkemyksen mukaan on monia teitä ja sinä kuitenkin kirjoitat vain yhdestä tiestä ja vielä rajoitat senkin keskiosaan.

        Onko kovinkaan rakkaudellista tuomita fariseuksia, Kari Kuula, joka on arvostettu liberaalina opettajana, mies joka on opettanut mm. Nokia Missiossa, opettaa että fariseukset ovat vain väärin ymmärrettyjä meidän aikanamme.

        eivät halvenna sydänten yhteyttä, vaan ovat opiksi ja ojennukseksi jokaiselle Jeesuksen seuraajalle, niin myös itselleni.


      • Kanttonen
        purje kirjoitti:

        eivät halvenna sydänten yhteyttä, vaan ovat opiksi ja ojennukseksi jokaiselle Jeesuksen seuraajalle, niin myös itselleni.

        Mutta kun tuo raamattu meinaa vaikeuttaa syvemmän yhteyden syntymistä esim. Katolisen Kirkon ja Helluntaiherätyksen välille.

        Oletko valmis hyväksymään yhteyden etsimisen, niin että sovun ja rakkauden tähden, tuo raamattu jätetään hiukan sivumpaan ja otetaan enemmän huomioon rakkauden ja yhteyden vaatimukset ?


      • kirkaskyynel
        purje kirjoitti:

        eivät halvenna sydänten yhteyttä, vaan ovat opiksi ja ojennukseksi jokaiselle Jeesuksen seuraajalle, niin myös itselleni.

        Tuo on kauniisti sanottu totuus.


      • Kanttonen kirjoitti:

        Mutta kun tuo raamattu meinaa vaikeuttaa syvemmän yhteyden syntymistä esim. Katolisen Kirkon ja Helluntaiherätyksen välille.

        Oletko valmis hyväksymään yhteyden etsimisen, niin että sovun ja rakkauden tähden, tuo raamattu jätetään hiukan sivumpaan ja otetaan enemmän huomioon rakkauden ja yhteyden vaatimukset ?

        Jumalan Sana. Jeesus on Jumalan Sana. Jumala on rakkaus. Minulle Raamattu on auktoriteetti myös yhteyden etsimisessä, joten sieltä ammennan kaiken tarvittavan, jotta voin rakentaa Kristus kalliolle.

        Raamattuhan on lähtökohta, mikä meitä kristittyjä yhdistää. Miksi se olisi este?


      • antiekumenisti
        Kanttonen kirjoitti:

        Ekumenisen näkemyksen mukaan on monia teitä ja sinä kuitenkin kirjoitat vain yhdestä tiestä ja vielä rajoitat senkin keskiosaan.

        Onko kovinkaan rakkaudellista tuomita fariseuksia, Kari Kuula, joka on arvostettu liberaalina opettajana, mies joka on opettanut mm. Nokia Missiossa, opettaa että fariseukset ovat vain väärin ymmärrettyjä meidän aikanamme.

        On syytäkin halveksia.

        2.Korinttolaiskirje 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

        Katolinen kirkko palvoo Neitsyt Mariaa taivaan kuningattarena ja ikuisena neitsyenä ja sovituksen äitinä ja he palvovat paavia Jumalana ja sanovat häntä erehtymättömäksi ja rukoilevat pyhimyksiä ja pyhimyksien luita.

        Sellaisten eksyttäjien kanssa eivät voi helluntailaiset tehdä mitään yhteistyötä.

        Mutta Helluntaiherätys on mukana ekumeniassa, ja varmaankin Helluntaikirkko vieläkin enemmän, se on murheellista ja siitä ei koidu mitään hyvää.


      • Kanttonen
        purje kirjoitti:

        Jumalan Sana. Jeesus on Jumalan Sana. Jumala on rakkaus. Minulle Raamattu on auktoriteetti myös yhteyden etsimisessä, joten sieltä ammennan kaiken tarvittavan, jotta voin rakentaa Kristus kalliolle.

        Raamattuhan on lähtökohta, mikä meitä kristittyjä yhdistää. Miksi se olisi este?

        Raamattu on ollut suurena jarruna ekumeenisen yhteyden syventämiselle. Eri kirkkokuntien opillisten näkemyksien erot ovat lähteneet erillaisesta tavasta ja käytännöstä suhteessa raamattuun.

        Sitä mukaa kun on annettu periksi ja ollaan luovuttu fundamentalistisesta raamatun tulkitsemisesta ja on tehty kristillisestä totuudesta joustavampi ja tarpeen tullen muuttuva käsitys, ollaan alettu näkemään ekumenisia veljiä sielläkin, missä ennen nähtiin harhaoppisia.

        Mutta nykyisin kun raamatun tulkinta ei ole enää niin tarkkaa ja kirjaimellista vaan on opittu joustavasti löytämään yhä enemmän kompromisseja ja kiertoteitä ja uusia tapoja nähdä vanhoja asioita, niin tuokin este, on väistymässä rakkauden ja yhteystyön edestä.

        Siinä ovat liberaaliteologit taistelleet ekumenisen yhteistyön esitaistelijoina, raivaten pois ykseyden esteitä, löytäen sovinnon ja yhdentymisen mahdollisuuksia eri uskontojen välille.

        Laajemman ekumenian esteenä on vielä kristittyjen nuiva suhtautuminen Juutalaisiin ja Hinduihin ja Islamin uskoisiin, mutta mm. Katolisen kirkon piirissä ollaan päästy jo hyvin läheiseen ekumeeniseen yhteyteen mm. Islamin uskoisten kanssa.


      • Kanttonen kirjoitti:

        Raamattu on ollut suurena jarruna ekumeenisen yhteyden syventämiselle. Eri kirkkokuntien opillisten näkemyksien erot ovat lähteneet erillaisesta tavasta ja käytännöstä suhteessa raamattuun.

        Sitä mukaa kun on annettu periksi ja ollaan luovuttu fundamentalistisesta raamatun tulkitsemisesta ja on tehty kristillisestä totuudesta joustavampi ja tarpeen tullen muuttuva käsitys, ollaan alettu näkemään ekumenisia veljiä sielläkin, missä ennen nähtiin harhaoppisia.

        Mutta nykyisin kun raamatun tulkinta ei ole enää niin tarkkaa ja kirjaimellista vaan on opittu joustavasti löytämään yhä enemmän kompromisseja ja kiertoteitä ja uusia tapoja nähdä vanhoja asioita, niin tuokin este, on väistymässä rakkauden ja yhteystyön edestä.

        Siinä ovat liberaaliteologit taistelleet ekumenisen yhteistyön esitaistelijoina, raivaten pois ykseyden esteitä, löytäen sovinnon ja yhdentymisen mahdollisuuksia eri uskontojen välille.

        Laajemman ekumenian esteenä on vielä kristittyjen nuiva suhtautuminen Juutalaisiin ja Hinduihin ja Islamin uskoisiin, mutta mm. Katolisen kirkon piirissä ollaan päästy jo hyvin läheiseen ekumeeniseen yhteyteen mm. Islamin uskoisten kanssa.

        että ekumenia toimii kristittyjen välillä, ei muiden uskontojen. Heidän kanssaan keskustellaan kyllä, mutta ei ekumeniasta käsin ts. vuoropuhelu toimii eri uskontojen välillä.


      • Kanttonen
        purje kirjoitti:

        että ekumenia toimii kristittyjen välillä, ei muiden uskontojen. Heidän kanssaan keskustellaan kyllä, mutta ei ekumeniasta käsin ts. vuoropuhelu toimii eri uskontojen välillä.

        Se on vasta esimmäinen askel. Ekumenia tähtää pidemmälle. Ekumeniassa on mukana pidemmälle meneviä pyrkimyksiä ja sitten niitä vähempäänkin tyytyviä pyrkimyksiä.

        Suomessa on ollut eri uskontojen välisiä yhteisiä rukoushetkiä, joissa ollaan yhdessä rukoiltu Jumalaa. Turussa oli parisen vuotta sitten sellainen, silloin rukoiltiin maailman rauhan puolesta, mukana olivat Juutalaiset ja Islamin uskoiset ja Luterilaiset.


      • rakraktak
        purje kirjoitti:

        että ekumenia toimii kristittyjen välillä, ei muiden uskontojen. Heidän kanssaan keskustellaan kyllä, mutta ei ekumeniasta käsin ts. vuoropuhelu toimii eri uskontojen välillä.

        Ekumeniasta puhutaan kauniisti ja asia esitetään kauniissa paketissa.

        Mutta ekumenian takana ovat liberaaliteologit ja pyrkimyksenä on keskittää kaikki kristityt yhden keskusjohon alle, samanlainen pyrkimys on myös Helluntaikirkossa.

        Ekumenia pyrkii sotkemaan aidot kristityt ja Katoliset ja Ortodoksit ja muut kummat keskenään.

        Sen vuoksi, kaikenlainen opillinen sekavuus, kuten Tuomas-messut ja Hiljaisuuden retriitit, ovat kutsutut Luterilaisten keskuuteen ja helluntailaiset seuraavat hyvinä kakkosina, saaden karismaattisuuden mukana yhtä ja toista epäraamatullista opetusta ja vierasta henkeä.


      • Paavi on rock
        antiekumenisti kirjoitti:

        On syytäkin halveksia.

        2.Korinttolaiskirje 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

        Katolinen kirkko palvoo Neitsyt Mariaa taivaan kuningattarena ja ikuisena neitsyenä ja sovituksen äitinä ja he palvovat paavia Jumalana ja sanovat häntä erehtymättömäksi ja rukoilevat pyhimyksiä ja pyhimyksien luita.

        Sellaisten eksyttäjien kanssa eivät voi helluntailaiset tehdä mitään yhteistyötä.

        Mutta Helluntaiherätys on mukana ekumeniassa, ja varmaankin Helluntaikirkko vieläkin enemmän, se on murheellista ja siitä ei koidu mitään hyvää.

        Miksi monet helluntailaiset suhtautuu niin nuivasti Katolisiin ?

        Onko jotakin eroa Katolisten ja helluntailaisten opilla sitten ?

        Mitä pahaa on Neitsyt Marian palvomisessa ?


      • nuori rouva maalta
        rakraktak kirjoitti:

        Ekumeniasta puhutaan kauniisti ja asia esitetään kauniissa paketissa.

        Mutta ekumenian takana ovat liberaaliteologit ja pyrkimyksenä on keskittää kaikki kristityt yhden keskusjohon alle, samanlainen pyrkimys on myös Helluntaikirkossa.

        Ekumenia pyrkii sotkemaan aidot kristityt ja Katoliset ja Ortodoksit ja muut kummat keskenään.

        Sen vuoksi, kaikenlainen opillinen sekavuus, kuten Tuomas-messut ja Hiljaisuuden retriitit, ovat kutsutut Luterilaisten keskuuteen ja helluntailaiset seuraavat hyvinä kakkosina, saaden karismaattisuuden mukana yhtä ja toista epäraamatullista opetusta ja vierasta henkeä.

        Niinhän se on. Kiva että on muitakin, jotka ovat ymmärtäneet miten asia on.


      • S. U. A.
        Paavi on rock kirjoitti:

        Miksi monet helluntailaiset suhtautuu niin nuivasti Katolisiin ?

        Onko jotakin eroa Katolisten ja helluntailaisten opilla sitten ?

        Mitä pahaa on Neitsyt Marian palvomisessa ?

        Sen vuoksi, kun Katoliset eivät ole kristittyjä.

        Katoliset opettavat Katolisen kirkon oppeja, mutta helluntailaiset opettavat sitä mitä raamattuun on kirjoitettu.

        Marian palvonta on epäjumalan palvontaa. Ketään ihmistä ei ole lupa palvoa Jumalana eikä Jumalattarena.


      • sörree
        rakraktak kirjoitti:

        Ekumeniasta puhutaan kauniisti ja asia esitetään kauniissa paketissa.

        Mutta ekumenian takana ovat liberaaliteologit ja pyrkimyksenä on keskittää kaikki kristityt yhden keskusjohon alle, samanlainen pyrkimys on myös Helluntaikirkossa.

        Ekumenia pyrkii sotkemaan aidot kristityt ja Katoliset ja Ortodoksit ja muut kummat keskenään.

        Sen vuoksi, kaikenlainen opillinen sekavuus, kuten Tuomas-messut ja Hiljaisuuden retriitit, ovat kutsutut Luterilaisten keskuuteen ja helluntailaiset seuraavat hyvinä kakkosina, saaden karismaattisuuden mukana yhtä ja toista epäraamatullista opetusta ja vierasta henkeä.

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/ekumeeninen_eksytys


        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jumalan seurakunta ja porton ekumenia

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Valhe karismaattisuuden ja katolisuuden yhteys


    • Filileenu

      Homot eli miehimykset, eivät pysy kaukana synnistä vaan etsivät sitä.

      Jeesus Kristus näkee heidätkin yhtä rakkaina kuin kurjimmankin nettikirjoittelija fariseuksen ja sormella osoittelijan, ja joskus ne jotka ovat viimeisiä, tulevat ensimmäisiksi.

      Ihminen joka vastaa Jumalan kutsuun myöntyvästi ja ottaa tarjotun pelastuksen vastaan, saa armon, vaikka olisi homo taikka politiikko taikka ahne nappikauppias. Pyydä Jeesusta Kristusta pelastajaksesi ja anna elämäsi hänelle ehdoitta.

    • Prinssi ei niin uljas ja köyhä

      Harvinaista, melko aito prinsessa, kuitenkin uskova sellainen, ei niitä joka ketjussa kasva.

      Ja vieläpä kirjoittaa aika viisaasti ja kauniisti.

      • Isän_prinsessa

        ja prinssini löytyi pari vuotta sitten, kun Jumala antoi 100% varmuuden hänestä.

        Kyllä Jokainen kaipaava löytää puolisonsa Jeesuksessa Kristuksessa, Hän tuntee meidät parhaiten ja osaa valita elämämme suurissa kysymyksissä parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

      Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      264
      9455
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

      "IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      305
      6638
    3. Verinen koira

      Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      68
      1594
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

      kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1391
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

      Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      92
      1225
    6. Faktat kehiin!

      kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1151
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

      Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1023
    8. Mopokeulija

      Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      40
      852
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

      Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      746
    10. MUISTATTEKO SEN?

      Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      738
    Aihe