Erkko puhuu asiaa

kerrankin.

Erkko: Suomen ei pidä liittyä Natoon

Ministeri Aatos Erkon mielestä Suomen ei pidä nykytilanteessa hakea Naton jäsenyyttä.

Suomenruotsalaisen toimittajajärjestön satavuotisjuhlassa puhuneen Erkon mukaan Naton tulee muuttua, ennen kuin Suomi voi liittyä järjestöön.

Erkko on siten Nato-kysymyksessä eri linjoilla kuin Helsingin Sanomat, jonka suurin omistaja hän on. Lehti on linjannut kannakseen, että Suomen tulisi hakea sotilasliiton jäsenyyttä. Erkon puheesta kertoi STT.

10

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla bisneksiä

      Venäjällä melkoisesti mm. aikakauslehtiä. Kannattaa puhua sopivan "suomettuneesti", ettei bisneksille käy huonosti!

      • Fakta homma

        Jäin miettimään asiaa ja Googlasin. Ohessa kaksi ensimmäistä hittiä:

        SanomaWSOY ostaa Venäjän johtavan aikakauslehtikustantajan, Independent Median [19.1.2005 12:15]
        SanomaWSOY-konsernin liiketoimintaryhmä Sanoma Magazines on tehnyt sopimuksen Independent Media Holding B.V.:n ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöiden (IMH-ryhmä) ostamisesta. Independent Media muodostuu pääasiassa kuudesta Venäjällä ja Ukrainassa toimivasta yhtiöstä. Velaton ja kassaton kauppahinta on noin 142 milj. euroa. Kaupan toteutumisen ehtona on Venäjän ja Ukrainan kilpailuviranomaisten hyväksyntä. Lisäksi edellytyksenä on, että tiettyjen lisenssinhaltijoiden kanssa saadaan hyväksyttävät lisenssisopimukset.


        SanomaWSOY-konserniin kuuluva Rautakirja laajentaa kioskikauppatoimintansa Venäjälle perustamalla yhteisyrityksen venäläisen OOO Partner Service Groupin kanssa. Rautakirja omistaa perustettavasta OOO R-Kiosk-yhteisyrityksestä 70 %:n enemmistön. Toiminta aloitetaan modernilla kioskikonseptilla Moskovassa, ja yrityksen tavoitteena on myöhemmin laajentua muihin suuriin kaupunkeihin.

        Kysymyksessä on niin suuret rahat, että on syytä asettaa sanansa varovaisesti. Tämän taustan pohjalta ei Erkon lausuntoa ole syytä erikoisemmin hehkuttaa. (Älykäs mies, ei siinä mitään!)


      • Fakta homma kirjoitti:

        Jäin miettimään asiaa ja Googlasin. Ohessa kaksi ensimmäistä hittiä:

        SanomaWSOY ostaa Venäjän johtavan aikakauslehtikustantajan, Independent Median [19.1.2005 12:15]
        SanomaWSOY-konsernin liiketoimintaryhmä Sanoma Magazines on tehnyt sopimuksen Independent Media Holding B.V.:n ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöiden (IMH-ryhmä) ostamisesta. Independent Media muodostuu pääasiassa kuudesta Venäjällä ja Ukrainassa toimivasta yhtiöstä. Velaton ja kassaton kauppahinta on noin 142 milj. euroa. Kaupan toteutumisen ehtona on Venäjän ja Ukrainan kilpailuviranomaisten hyväksyntä. Lisäksi edellytyksenä on, että tiettyjen lisenssinhaltijoiden kanssa saadaan hyväksyttävät lisenssisopimukset.


        SanomaWSOY-konserniin kuuluva Rautakirja laajentaa kioskikauppatoimintansa Venäjälle perustamalla yhteisyrityksen venäläisen OOO Partner Service Groupin kanssa. Rautakirja omistaa perustettavasta OOO R-Kiosk-yhteisyrityksestä 70 %:n enemmistön. Toiminta aloitetaan modernilla kioskikonseptilla Moskovassa, ja yrityksen tavoitteena on myöhemmin laajentua muihin suuriin kaupunkeihin.

        Kysymyksessä on niin suuret rahat, että on syytä asettaa sanansa varovaisesti. Tämän taustan pohjalta ei Erkon lausuntoa ole syytä erikoisemmin hehkuttaa. (Älykäs mies, ei siinä mitään!)

        istua tuleen. Suuri Kurpitsa tietää, ettei voi kuin voittaa: jos rauha säilyy, hänen nuoleskelevat puheensa edesauttavat hänen Venäjän-bisneksiään ja jos se ei säily (ts. Venäjä hyökkää Suomeen) hän itse pääsee aina Englantiin (ns. vaimonsa kansallisuuden takia) tai puoliksi juutalaisena Israeliin.

        Ja hänkö muka ei pysty vaikuttamaan Helsingin Sanomiin?! Ja Ilta-Sanomiin?! Oksettavaa, oikein aitoruotsalaista hurskastelua.

        Mahtavat Eero ja Eljas Erkko pyöriä haudoissaan


    • Sirkka sotilas

      Erkko on muutenkin suomettuneen Suomen keulahahmoja. Mikä muu siihen vaikutti kun hänen lehdistö? Kaupat Venäjällä vaikuttaa asiaan.

      • Jan Stark

        Kaupat Venäjällä vaikuttavat myös Saksan ja Venäjän välisiin suhteisiin. Seuraapa uutisia.

        Saksa on päättänyt hyötyä ystävällisistä erityissuhteistaan Venäjään. Täällä toisen maailmansodan juoksuhaudoissa kykkivät Nato-entusiastit saarnaavat "rautaa rajalle".

        Kumman politiikka lienee pitkällä tähtäimellä järkevämpää.


    • Takametsien mies Kainuusta

      Erkko on täysin oikeassa! Natohan on ensisijaisesti arvoyhteisö, jonka marssijärjetyksen ( arvot ) luo ja päättää se joka maksaa suurimman laskun, siis Yhdysvallat. Kertokaapa kuinka moni suomalainen samaistuu USA:n presidentin arvomaailmaan ja tukee Irakin sotaa. Suomen kansan enemistön mielipide on se, että jäsenyys Natossa on mahdollista vain, jos Naton arvomaailma muuttuu lähemmäs suomalaisia arvoja. Erkko edustaa keskivertosuomalaisen tervettä ajattelua. Tällaisia perusteltuja puheenvuoroja kaivataan ummehtuneeseen Nato-keskusteluun.

      • Sirkka sotilas

        Nuo mainitsemasi suomalaiset arvot ovat muuttuneet 1900-luvun aikana - ennen kaikkea poliitikojen ansiosta. Sille on olemassa ihan oma nimensä - SUOMETTUMINEN!
        Myös Herra Erkolla on siinä osuutta.


      • Jan Stark
        Sirkka sotilas kirjoitti:

        Nuo mainitsemasi suomalaiset arvot ovat muuttuneet 1900-luvun aikana - ennen kaikkea poliitikojen ansiosta. Sille on olemassa ihan oma nimensä - SUOMETTUMINEN!
        Myös Herra Erkolla on siinä osuutta.

        Jos "suomettumisella"

        -estettiin maan miehittäminen NL:n toimesta

        -vältettiin joutuminen Nato-maiden varustelukierteeseen

        -onnistuttiin pysymään Varsovan Liiton ulkopuolella

        -saatiin aikaan mahtavia kauppaetuja Suuren ja Mahtavan kanssa


        Niin pisteet sellaiselle "suomettumiselle"!


      • Lauri Leskenlehti

        Se on ainoa oikea.


    • Lauri Leskenlehti

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe