Onko raamattu

varmuudella

Onko raamattu varmuudella Jumalan sanaa?

15

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on

kokoelma vanhoja kamelikuskien iltanuotioloruja.

• acim la i nen

Hauska ilmaus. Miksi muuten papit, jotka tietävät Raamatun syntyhistorian, siis että se on koottu vähän sieltä sun täältä, eivät kerro siitä totuutta tavalliselle kansalle, vaan antavat ymmärtää että Raamattu on Jumalan sanaa?

Itse uskon Jeesukseen ja Pyhään Henkeen mutta en Raamattuun VAIKKAKIN Pyhä Henki voi käyttää jopa Raamattua Totuudesta opettamiseen.

• tuhat ja yksi

Raamattu on kirja kokoelma jonka kirkolliskokous on hyväksynyt mitkä kirjat siihen saa kuulua osa on (ehkä)hylätty ja osa nimitettiin Apokryfeiksi ja näistä Kristikansa ei ole lukenut Esim. Makkabealaiskirjoja ja on erehtynyt vuosituhansiksi !?

Raamattua on saarnattu Jumalan sanana jossa ei ole mitään virhettä !Tämä käsitys on muuttuu ja nyt monet pitävät V.T. juutalaisuuden ja sen uskonnon historian kirjana. (antaa arvokasta tietoa lähi-idän menneisyydestä.)

U.T. on uuden uskon Kristin opin historiaa ja sisältää perimätietoa Jeesus Nasaretilaisesta.

Juutalaisen Fariseus lahkon jäsenen katsotaan perustaneen Kristinuskon, koska Saulus Tarsolainen oli vainoamassa Jeesus lahkon jäseniä jotka kertoivat Jeesuksen Ylösnousemisesta ja sellainen ei sopinut senaikaiseen uskonto kultturiin ja Sauluksen tehtäväksi oli annettu vangita ne jotka eivät suostuneet perumaan puheitaan ja kuljettaa jerusalemiin tuomittavaksi.

Damaskon tiellä Saulus Tarsolainen koki jotain ennen kokematonta ja tämän tapahtuman johdosta hänestä Rooman kansalaisesta tuli Jeesus Nasaretilaisen lahkon kiistaton ykkösmies nimellä Paavali. Uusitestamentti on kertonut jo n,2000 vuotta samaa kertomusta.

• Jumalan Sana

Moi

Halusin hieman kritisoida käyttämääsi sanaa "lahko" lahko sanaa käytetään yleisesti ei-kritillisistä liikkeistä, joissa ei Raamattu ja Jeesuksen ylönousemus ja Jumaluus ja Pyhän Hengen Jumaluus ole tärkeimmillä paikolla.

ja Toiseksi Paavalin valisi itse Jeesus Kristus, tekämään pakanoiden eli ei-juutalaisten keskuudessa lähetystyötä :) ja ainakin apostolien t. kirjan mukaan alkuseurakunta oli jo olemasassa ja sen Perustaja on Raamatuhn mukaan Pyhä Henki, sillä ihminen ei omassa voimassaan voi perustaa kirkkoa - ja keskeisempänä asiana on myös Jeesuksen Ristin kuolema ja ylösnousemus.
        Jeesuksen uhrikuolemassa on kirkon perusta, josta Apostoli paavali kirjoittaakin - perustus on jo laskettu ja seon Jeesus Kristus- eikä muuta perustusta voi laskea..

Kaikkea hyvää kevääseen :)

• olis kristinuskon...
        Jumalan Sana kirjoitti:

Moi

Halusin hieman kritisoida käyttämääsi sanaa "lahko" lahko sanaa käytetään yleisesti ei-kritillisistä liikkeistä, joissa ei Raamattu ja Jeesuksen ylönousemus ja Jumaluus ja Pyhän Hengen Jumaluus ole tärkeimmillä paikolla.

ja Toiseksi Paavalin valisi itse Jeesus Kristus, tekämään pakanoiden eli ei-juutalaisten keskuudessa lähetystyötä :) ja ainakin apostolien t. kirjan mukaan alkuseurakunta oli jo olemasassa ja sen Perustaja on Raamatuhn mukaan Pyhä Henki, sillä ihminen ei omassa voimassaan voi perustaa kirkkoa - ja keskeisempänä asiana on myös Jeesuksen Ristin kuolema ja ylösnousemus.
        Jeesuksen uhrikuolemassa on kirkon perusta, josta Apostoli paavali kirjoittaakin - perustus on jo laskettu ja seon Jeesus Kristus- eikä muuta perustusta voi laskea..

Jos Jeesus olis kristinuskon silmissä niin Jumalallinen kuin kerrot niin kerro miksi kriwstinusko on koko olemassa olonsa ajan tooiminut Jumalan antamienja Jeesuksen vahvistamien käskyjen vastaisesti????

Mieletäni kristinuskon herra on herra saatana.
        Joka toisin väittää todistakoon kaikki kristinuskon tekemät, teettämät ja avustamat satojen miljoonien ihmisten murhat Jumalalliseksi!

Jeesuskaan ei ollut kristitty ja Hänen seuraajatkin murhattiin kristinuskon ja Paavalin toimesta ja siten menetimme Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamatun joka oli Jeesuksen seuraajilla muisti tietoina. Nyt meillä on väärennetty raamattu johon on vaikea luottaa. Eihän kristinuskokaan luota sen yhdeksään (9) älä tapa käskyyn!!!

Jeesus ei ollut saatanaa jumalanaan palveleva! Tuon tiedon esiin saamiseksi omasta sielustaan on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!
        Valtakunnassa ei ole uskovaisia. Sinne kun pääsevät vain he jotka tietävät!

Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Isän tahdon noudattamista on älä tapa käskyn noudattaminenkin!
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

• jumalan sana
        olis kristinuskon... kirjoitti:

Jos Jeesus olis kristinuskon silmissä niin Jumalallinen kuin kerrot niin kerro miksi kriwstinusko on koko olemassa olonsa ajan tooiminut Jumalan antamienja Jeesuksen vahvistamien käskyjen vastaisesti????

Mieletäni kristinuskon herra on herra saatana.
        Joka toisin väittää todistakoon kaikki kristinuskon tekemät, teettämät ja avustamat satojen miljoonien ihmisten murhat Jumalalliseksi!

Jeesuskaan ei ollut kristitty ja Hänen seuraajatkin murhattiin kristinuskon ja Paavalin toimesta ja siten menetimme Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamatun joka oli Jeesuksen seuraajilla muisti tietoina. Nyt meillä on väärennetty raamattu johon on vaikea luottaa. Eihän kristinuskokaan luota sen yhdeksään (9) älä tapa käskyyn!!!

Jeesus ei ollut saatanaa jumalanaan palveleva! Tuon tiedon esiin saamiseksi omasta sielustaan on oltava rehellinen itselleen ja Hänelle!
        Valtakunnassa ei ole uskovaisia. Sinne kun pääsevät vain he jotka tietävät!

Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Isän tahdon noudattamista on älä tapa käskyn noudattaminenkin!
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

Kun Jeesus ristiinnaulittiin alkoi "lopun aika"
        kertoohan apostoli Paavali lopun aikana tulleista vääristä saarnaajista.

Raamatun mukaan saatana on langenneen maailman ja langenniden ihmisten herra - eivätkä he edes tiedä sitä. uskova taas kuuluun Jeesukselle , eikä maailmassa olevalla saatanalla ole valtaa uskoviin sillä Pyhä Henki on suurempi sitä mikä maailmassa on - suoraan raamatusta , vapaasti kerrottuna:) katoliset ovat surmanneet ihmisiä eniten samoin hvän luvun saa hitler ja amerikan aseheput ja 3maailmassa kuolee katolisten kondomioppihin monia ihmisiä- ja edelleen ihmiset ovat hukanneet Totuuden - Jeesuksen Kristuksen.

OIKEIN Jeesus oli juutalainen vasta apostolien ajan aikana tuli maininta kristitty:) huom. apostolit kuolivat marttyyreinä, koska maailma vihaa Jeesuksen omia, ja sielunvihollinen on mukana sekoittamassa soppaa - ja on ollut alusta asti -

Minulla on käytössä 33/38 käännös ja se on tarkin käännös alkukielistä, toisin kuin 92 käännös. lue sinäkin vanhaa käännöstä.

käskihin ei luoteta vaan , noudatetaan, hmm mitenköhän on jos esi-isämme eivät olisikaan puolustaneet, olisimme kommunisteja - siihen päivään asti kun Jeesus palaa, on sotia ja sodat tulevat lisääntymään .

Pelkkä tieto ei riitä, sillä on uskottava sydämestäsi Jeesukseen Kristukseen, ja Pyhä Henki on täyttävä sinut - seurakunta yhteys tärkeä, raamattu ja ehtoollinen,.

Toivon sinulle Jumalan siunaamaa elämää ja Pyhän Hengen läsnäoloa.

• tuhat ja yksi
        Jumalan Sana kirjoitti:

Moi

Sanan lahko käyttö tavallisessa kielenkäytössä on niin laaja ,että sillä on eri laisia painoarvoja erilaisissa tilanteissa ja jos liitetään etuliite silloin se ja täsmentyy riittävästi.Lahkolla käsitän että se on eronnut tai erottautunut jostain ja siinä esiintyy joitain erityis piirteitä joiden avulla se hallitsee vaikutuspiiriin hakeutuneita ja joutuneita ihmisiä ,usein johtaja hahmoja esiintyy monta kertaa suhtautuu vihamielisesti umpäristöönsä ja päinvastoin.Saattoi olla että Raamatussakin epäillään Jeesusta Nasaretilaisen lahkon päämieheksi.

Kirkko on taas Seurakunta.
        ei minua vaivaa tällaiset sanojen painotukset ,mutta tietenkin ne ovat joskus yllättäviä kun ei tunne jonkin sanan painoarvoa !

• JUMALAN Sana
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Sanan lahko käyttö tavallisessa kielenkäytössä on niin laaja ,että sillä on eri laisia painoarvoja erilaisissa tilanteissa ja jos liitetään etuliite silloin se ja täsmentyy riittävästi.Lahkolla käsitän että se on eronnut tai erottautunut jostain ja siinä esiintyy joitain erityis piirteitä joiden avulla se hallitsee vaikutuspiiriin hakeutuneita ja joutuneita ihmisiä ,usein johtaja hahmoja esiintyy monta kertaa suhtautuu vihamielisesti umpäristöönsä ja päinvastoin.Saattoi olla että Raamatussakin epäillään Jeesusta Nasaretilaisen lahkon päämieheksi.

Kirkko on taas Seurakunta.
        ei minua vaivaa tällaiset sanojen painotukset ,mutta tietenkin ne ovat joskus yllättäviä kun ei tunne jonkin sanan painoarvoa !

Olet oikeassa että , eri painoituksissa , sillä on eri vaikutus :)

olen Suomen Vapaakirkon jäsen
        johon kuuluu n 130 itsenäistä seurakuntaa.

Meitä ei hallitse mikään - olemme uskovia ja uskoessasi Jeesukseen Kristukseen , voi Vapaakirkkoon liittyä :)

Omasta kokemuksestani voi kertoa , että Pyhä Henki on ohjannut minut Vapaaseurakuntaan.

Tiettävästi kukaan Seurakuntiemme paimenista ei suhtaudu "vihamielisesti" ympäristöön vaan pyrkii kaikkia lahjojaan hyväksikäyttämällä edistää oman kaupungin ja kunnan ihmisten hengellistä hyvinvointia.

mainitakseni , muutamia diakoniatyömutoja:
        päihdetyö,huumetyö,ruokaavustukset,ym

lisäksi Vapaakirkko tekee lähetystyötä:)

http://www.svk.fi/

Toivottavasti käsityksesi hieman muuttuu :)

• Jaaajo

Jumala sitoutuu sanaansa ja toteutaa sen, Hän myös monesti puhuu sanaansa henkensä kautta.

• kerro meille

Kerro meillä kaikkiviisaana mikä niistä lukemattomista raamatun eri versioista on Jumalan sanaa?

Ja kerra miksi raamattu on aina, SIIS AINA ollut muutoksien alainen vaikka sen tekstejä ei saa muuttaa:
        5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Voit olla varma, ettei se ollut Jumala joka kävi ottamassa pois 1992 vuoden raamatun väärennöksestä älä tee huorin käskyn!
        Ei ollut Jumala joka kävi lisäämässä samaan raamattuun "lähetyskäsky" sanan se ei ole käsky vaan Jeesuksen kehoitus opetuslapsilleen.

jne
        jne

lisää tuollakin sinulle faktaa:
        http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/akavavaroitus.htm

• uskova

Kysyit hyvintärkeän kysymyksen ja tahdon vastata sinulle mitä Raamattu merkitsee minulle ja on merkinnyt jo 6 vuotiaasta asti :)

Ja tähän alkuun haukuan heti sanoa että, esim Lähi- idän historia löytynee hyvin laajalti Vanhasta testamentista, en tiedä koulutaustaasi, mutta helpointa on käyttää wikipediaa ja Raamattua yhdessä - ainakin nopeuttaa tiedon löytymistä. esim. Jerusalemin tuhoutuminen v. ekj 722 oli jo ennustettu....

olen pohtinut samaa asiaa ja tullut siihen lopputulokseen , että Jumalan sana eli Raamattu on elämäni arvokkain ja rakkain kirja.

historiankirjat kertovat paljon kansallisesta suhteesta Raamattuun - ja jopa Raamatun arvomaailma on ollut pontimena sSuomen tasavallan lakien säätämisissä
      Suomalaisten tasavertaisuus ja Perusoikeudet nousevat demokraattisesta vallasta - kuitenkaan tänä päivänä oikeus ei toteudu kaikkien osalla.

Jätin sähköposti osoitteeni, jotta voit kysyä lisää kysymyksiä :)

Oikeastaan aihe on hyvin laaja ja siitä voisi puhua tunteja , joten en voi kirjoittaa kaikkea tietämääni.

Kristilliseti ajateltuna Raamattu on Jumalan Pyhän Hengen kanssa kirjoitettu. Ehkäpä jo näissä käsitteissä on paljon purtavaa.

Kristityt lähtevät siitä uskosta liikkeelle , että Jumala joka on luonut maailman , ihmiset yms on Yksi Jumala , joka taasen on kolmiyhteinen, kuten olemme uskonnon tunneilla oppineet ja rippikoulussa , on myös Poika= Jeesus ja Pyhä Henki nämä yhdessä ovat tämä yksi Jumala.

lopuksi Raamatussa tapahtuneet Profetiat ovat toteutuneet ja tärkeimpänä näissä on Jeesuksen syntyminen maailman
      Jeesuksen ristin kuolema, kaikkien maailman ihmisten puolesta - sinunkin :) ja minun.

ja lopulta Jeesus palaa takaisin aivan kuten Johanneksen ilmestyksessä kerrotaan :)

Uskon siihen , että kun lähdet etsivällä mielellä liikkeelle , löydät Raamatusta monia eväitä elämään ja Saatat tutustua henkilökohtaisesti Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen.

mikäli paikkakunnallasi järjestetään Alfakursseja mene innokaasti mukaan -

Toivotan sinulle Jumalan Siunausta matkaan ja että saat iloita täydestä sydämestä, kun löydät vastauksia - elämäsi tärkeimpiin kysymyksiin :

• tuhat ja yksi

Mainitsit Jerusalemin tuhoutumisen ennustuksen v.ekj 722 ,mitä tarkoitit ?

• Jumalan Sana
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Mainitsit Jerusalemin tuhoutumisen ennustuksen v.ekj 722 ,mitä tarkoitit ?

Katsoin hieman tarkennusta antamiini tietoihin

ja tässä sitä olisi
        meni vuosiluvut sekaisin sori

elikkä v 70jkr temppeli tuhottiin

ja vuonna 722 ekr Samaria kukistui ja koko Israelin kuningas kunta tuhoutui

ja koko verisen ja sotaisan historian aikana - samarian ja israelin kuninkailla oli Jumlan lähettämiä ja valtuuttamia profeettoja :)

tässä linkki wikipediaan
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesajan_kirja

ja tulipa mieleen , että on jo painettu Kronologinen Raamattu , jos sinua kiinostaa niin voit hankkia sellaisen itsellesi.

Kokemuksesta tiedän , helpottaa huomattavasti ymmärtämistä, kun tapahtumat oavt ajoitettu aikajärjestykseen - kun taas Raamatusta ne joutuu kokoamaan erikseen kronologiseen järjestykseen.

Pahoittelen , aiheuttamaani sekaannusta vuosiluvuissa.

Siunausta

• tuhat ja yksi
        Jumalan Sana kirjoitti:

Katsoin hieman tarkennusta antamiini tietoihin

ja tässä sitä olisi
        meni vuosiluvut sekaisin sori

elikkä v 70jkr temppeli tuhottiin

ja vuonna 722 ekr Samaria kukistui ja koko Israelin kuningas kunta tuhoutui

ja koko verisen ja sotaisan historian aikana - samarian ja israelin kuninkailla oli Jumlan lähettämiä ja valtuuttamia profeettoja :)

tässä linkki wikipediaan
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesajan_kirja

ja tulipa mieleen , että on jo painettu Kronologinen Raamattu , jos sinua kiinostaa niin voit hankkia sellaisen itsellesi.

Kokemuksesta tiedän , helpottaa huomattavasti ymmärtämistä, kun tapahtumat oavt ajoitettu aikajärjestykseen - kun taas Raamatusta ne joutuu kokoamaan erikseen kronologiseen järjestykseen.

Pahoittelen , aiheuttamaani sekaannusta vuosiluvuissa.

Siunausta

Virheitä sattuu jatkuvasti ei niistä tarvitse välittää ,kyllä lukijallakin on vastuunsa lukemastaan,eikä kenenkään tarvitse yhden viestin voimasta mielipidettään muuttaa.

Vastauksesi oli saman suuntainen ,kuin minäkin otaksuin.Haluan täsmentää vielä !

n,722 eaa.Juutalaisten pohjoinen valtio tuhoutui nimeltään Israel ja Samarian kaupunki Assuurian kuningas vei juutalaisia pakkosiirtolaisina hallitsemilleen alueille ja tuotatti sieltä kansaa tilalle.

Tähän aikaan oli kaksi juutalais valtiota toinen oli Juuda (Juudea) eteläinen jonka pää/hallituskaupunki oli Jerusalem.

Juudan kuningas lahjoi ja suostui verojen maksuun Assuurian kuninkaalle ,Jerusalemin porteilla Sanan saattajat kävivät herjoja heitämässä,mutta säästyi hyökkäykseltä.
        Israelin valtion tuho oli täydellinen.

Juuda koki tuhonsa myöhemmin kun Babylonian kuningas teki useamman sotaretken sitä vastaan .

Jerusalemin kaupunki ja Salomonin temppeli kokivat tuhonsa 586/7 eaa.Sitä ennen ja näihin aikoihin vietiin Juudan kansaa Babylonian pakkosiirtolaisuuteen, joka kesti vajaat 70 vuotta sitten he palasivat Jerusalemiin rakentamaan Taivaan Jumalalle uutta temppeliä ja jälleen rakentamaan Jerusalemin kaupunkia. Tämä temppeli valmistui Dareioksen hallituskauden kuudentenavuonna n,516 eaa.
        Jerusalemin temppelin tuhosta toisen temppelin vihkijäisiin oli 70 vuotta.
        Makkabit hankkivat juutalaisille itsenäisyyden n,143 eaa. Syyrian Seleukidi kuninkailta ja menettivät sen Roomalaisille n,63 eaa.
        Temppeli oli vaatimattomampi kuin Salomonin temppeli,tätä temppeliä uudisti radikaalisti Idumealainen Herodes valmistui ajanlaskumme kynnyksellä ja n,70 Roomalaisten toimesta tuhottiin ,paikalla on nykyään Kalliomoskeija.
        Silloin myös juutalaiset tapettiin tai karkoitettiin Palestiinasta myös Rooman toimesta.

• "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Joh 8:31

Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joh 7:17

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      22
      2080
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      137
      1976
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      8
      1202
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1180
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      62
      1086
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      99
      1057
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61
      940
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      921
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      45
      896
    10. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      2
      831
    Aihe