-Luonnosta luonnollista luonnollisesti-

cybo-ceronimo-cabriel-61

19

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssf

listaan vois lisätä pullavehnäjauhot...

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Keliakia on kansan-tauti, joka pitäisi tutkia kaikilta lapsilta neuvola-iässä, vatsa-syöpä-riski noin 11 X kertainen 'ei keliakikkoon' verraten.

• viina on viisasten juoma, joten... :)
      Kannabista ja tupakkaa en ole käyttänyt,eikä kuulu tulevaisuuden suunnitelmiin kokeillakaan.

Viina on ollut minulle jonkin-sortin [anteeksi sanavalinta] 'shamanistinen-aine'.

'Ei ole köyhä, ei kipee-tunne' antaa hieman tilaa[sopivasti nautittuna] ajatuksille--> ilman että kivistää tai harmittaa joku 'maallinen asia'.

• cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

Viina on ollut minulle jonkin-sortin [anteeksi sanavalinta] 'shamanistinen-aine'.

'Ei ole köyhä, ei kipee-tunne' antaa hieman tilaa[sopivasti nautittuna] ajatuksille--> ilman että kivistää tai harmittaa joku 'maallinen asia'.

nykyisin nautin Pyhän Hengen seurasta niin paljon, että alkoholi on vain halpaa jäljitelmää siihen verrattuna, mitä Pyhä Henki tarjoaa, ilmaiseksi. Rahat säästyy tärkeämpiin juttuihin. :D

• Valkoparta

Mitä ajattelet ajatuksesta, että 'pitää puhdistua' myös ruumiin 'saastutuksesta'---> jotta henkiset systeemit aukeavat.
        Kuka sen määrittelee [muu kuin itse], mikä on sitä staffia mitä ei kannata ottaa, ettei 'kanavat sulkeudu'?

• Valkoparta
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

Mitä ajattelet ajatuksesta, että 'pitää puhdistua' myös ruumiin 'saastutuksesta'---> jotta henkiset systeemit aukeavat.
        Kuka sen määrittelee [muu kuin itse], mikä on sitä staffia mitä ei kannata ottaa, ettei 'kanavat sulkeudu'?

Ei minulla moista ajatusta vastaan mitään ole. Terve mieli terveessä ruumiissa. Silti en ole ajatusta sisäistänyt niin, että eläisin sen mukaan. Jos yrittäisin, se olisi teeskentelyä ja itsensä pettämistä.

Valkoparta kirjoitti:

Ei minulla moista ajatusta vastaan mitään ole. Terve mieli terveessä ruumiissa. Silti en ole ajatusta sisäistänyt niin, että eläisin sen mukaan. Jos yrittäisin, se olisi teeskentelyä ja itsensä pettämistä.

Tuo rehellisyys on niiiiiiiiiin vaikea juttu että 'pois alta'.

Sitä yrittää muka 'sitä ja tätä' ja lopulta huomaakin olevansa 'tota', eli ihminen on niin ovela petkuhuiputtaja [varsinkin itseään kohtaan], ettei edes itse monesti huomaa huijjaavansa itseään.

• hörhöli

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kahvi
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tee
      Tee on hyvää! Juon monta kupillista päivässä, jotain hyvin haudutettua maustettua teetä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokeri
      No teen seassa pari palaa ja sitten tietystä kaikki karkit ja suklaapatukat. Niitä tulee kyllä mussuteltua päivittäin, mutta aika pieniä määriä kuitenkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupakka
      En käytä! Vahingollinen myrkky!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis
      Joskus tullut pössyteltyä. Aika hauska erittäin "rento" ja hyväntuulinen fiilis. Eikä mitään krapulaa tai vieroitusoireita. Mutta en suosittelisi jatkuvaan säännölliseen käyttöön kenellekään.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholi

Kirous ja kuolema. Tämän kanssa on tullut taisteltua vuosikymmeniä. Tällä hetkellä koen olevani voiton puolella, mutta saattaa olla vain harha. Tulevaisuus palstastaa karun totuuden. Pahin kaikista huumeista, tähän verrattuna kannabis on todella harmitonta lasten kamaa.

Alkoholi on tiukka paikka, lasten leikkiä ovat 'tyminät' sun muut staffit.

Suklaa on nannaa, fatserin sininen[perus] saa minut kyllä 'ainakin kolmanteen taivaaseen', teessä kai raudan imeytymisen estävää ainetta?

• jonkinsortinuskovainen

Kait minäkin voin tähän vastata, kun kerran tätä palstaa luen, vaikken arvon epäuskonveljiin kuulukaan...

Kahvi: Aamiaseksi 4-6 kuppia, päivän mittaan vielä n. 6-12 kuppia. Terveellistä kuin mikä ;) Ehkäisee paksunsuolensyöpää ja kakkostyypin diabetesta, parantaa havainnointikykyä, lievittää masennusta ja astmaoireita, sisältää antioksidantteja. Parantaa elämänlaatua.

Tee: Värjää hampaat.

Sokeri: Liian makeaa.

Tupakka: Tykkäisin sauhutella, mutta kun ei uskalla, kun on niin epäterveellistä.

Kannabis: Sain siitä paniikkihäiriöitä tms. kauhukohtauksia ja rupesin pelkäämään ihmisiä. Musiikki kylläkin kuullostaa paremmalta silmät punaisena.

Alkoholi: Riippuvuuteni tähän olen korvannut kalastusriippuvuudella.

Kova olet kahvittelemaan [samoin kuin minä], oletko muuten yrittänyt olla juomatta kahvia?

Olin kerran kolme päivää ilman, meinasin 'kuolla', vieroitus-oireet aivan järjettömät, alkaa tuolta niskasta josta päänsärky 'nousee' päälaen yli silmiin, ihan hirvittävää, oli pakko 'ottaa' kahvia.

Kannabiksella vuosikymmeniä sitten oli minullakin saman-oloinen 'kohtaus', sinänsä 'terveellisempi' aine kuin viina joka on kova myrkky.

Kokemuksesni mukaan, minun on [olisi] vaikeinta irrottautua kahvista--> tupakka, viina, puhumattakaan kannabiksesta ei ole läheskään yhtä 'kiinnittävää' kuin kahvi, no ehkä sokeri on--> 'sokeri-humalassa' on tullut heiluttua lähes elämän ajan. ;D

• jonkinsortinuskovainen

Kova olet kahvittelemaan [samoin kuin minä], oletko muuten yrittänyt olla juomatta kahvia?

Olin kerran kolme päivää ilman, meinasin 'kuolla', vieroitus-oireet aivan järjettömät, alkaa tuolta niskasta josta päänsärky 'nousee' päälaen yli silmiin, ihan hirvittävää, oli pakko 'ottaa' kahvia.

Kannabiksella vuosikymmeniä sitten oli minullakin saman-oloinen 'kohtaus', sinänsä 'terveellisempi' aine kuin viina joka on kova myrkky.

Kokemuksesni mukaan, minun on [olisi] vaikeinta irrottautua kahvista--> tupakka, viina, puhumattakaan kannabiksesta ei ole läheskään yhtä 'kiinnittävää' kuin kahvi, no ehkä sokeri on--> 'sokeri-humalassa' on tullut heiluttua lähes elämän ajan. ;D

"Kova olet kahvittelemaan [samoin kuin minä], oletko muuten yrittänyt olla juomatta kahvia? "

=) Kyllä siitä päänsärky tulee, jos kerralla lopettaa. En ole yrittänyt lopettaa, mutta kerran oli vain sellainen tilanne, ettei saanut kahvia pitkään aikaan, niin päänsärky tuli. Samantien lähti särky kun sitten joi mukillisen.

Onneks tuota kahvia ei tarvitsekaan lopettaa, kun ei siihen ole mitään syytä. Sillä kun on noita terveysvaikutuksiakin. Riittäishän se tietysti vähän vähemmän päivässä, mut koskaan en ajatellut lopettaa...

Tässä ihan mielenkkintoinen linkki kahvista:
        http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2005/180105_a.htm

Mulle on tupakasta vieroittautuminen ollut vaikeinta. Pari vuotta ollut polttamatta, vieläkin menee nicorettea, eli jonkinlainen nikotiiniriippuvuus vieläkin on. Onneks siitä ei sentään tule tervaa ja häkää yms.

• SemiSeppä

- Kahvi
      Kahvi on vasta aikuisiän tuttavuus ja juon päivittäin muutaman kupillisen.

- Tee
      Joskus harvoin juon teetä. Tee oli suosikki ennen kahvia - lapsena.

- Sokeri
      Enpä käytä sokeria. Silloin kun syö makeaa, niin joo...

- Tupakka
      En polta ja en ole koskaan polttanut. Toki teini-iässä tuli kokeiltua ja ihmettelin, että kuinka jotkut voivat tuprutella tällaista moskaa.

- Kannabis
      Hollannissa ollessani töissä 6kk käytin kannabista muutamia kertoja. Kun en polta, niin jouduin sekoittamaan kaakaoon.

- Alkoholi
      En käytä. Varhaisaikuisuudessa tuli testattua ja huomattua, että kärsin alkoholista hillittömiä krapuloita, jo pienistäkin annoksista (Pari tuoppia saa aikaa kummallisen antabus-reaktion).

Kommentoin kun aloitin ketjun,siis onpa sinulla puhtaat elämän-tavat, kunnioitettavaa sitkeyttä.

ps. tosin vanha totuus on se että--> 'paheiden määrä on aina vakio', eli jotain 'paheita' löytyy sinultakin. ;)

• SemiSeppä

Kommentoin kun aloitin ketjun,siis onpa sinulla puhtaat elämän-tavat, kunnioitettavaa sitkeyttä.

ps. tosin vanha totuus on se että--> 'paheiden määrä on aina vakio', eli jotain 'paheita' löytyy sinultakin. ;)

Mun paheet ovat kirjallisuus. Kirjahyllyni, jota kutsun kirjastokseni, notkuu kirjoja. Luen jatkuvasti ja se saattaa joskus olla toisille hermoja kiristävää.

Vaikka kyllä mä voin olla lukematta kuukaudenkin
        ;-)

SemiSeppä kirjoitti:

Mun paheet ovat kirjallisuus. Kirjahyllyni, jota kutsun kirjastokseni, notkuu kirjoja. Luen jatkuvasti ja se saattaa joskus olla toisille hermoja kiristävää.

Vaikka kyllä mä voin olla lukematta kuukaudenkin
        ;-)

Niin, tuo oman-ajan ottaminen tuntuu ainakin tuolle vaimo-väelle olevan kova pala. ;)

• Simo

Kahvia en juo, se maistuu paskalta, kuten tupakkakin...täysin turhaa terveyden kanssa leikkimistä, pystyn sosialisoimaan ilmankin.

Teetä voin juoda seuraksi, vaikken ole mikään teen ystäväkään varsinaisesti. Jäätee on taas eri asia.

Sokeria on monissa herkuissa...valitettavasti. Tulee siis nautittua.

Kannabis ei vaikuta minuun millään lailla, enkä usko että muutenkaan vaikuttaa aivoihin ja psyykeen mitenkään positiivisesti jos enemmän käyttää...esimerkkejä löytyy läheltä.

Alkoholiin en enää koske lainkaan, vaikka lonkero muuten maistuisikin.
      Juon mieluummin vaikka sitä jääteetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      23
      2401
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1526
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1264
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      959
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      862
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      861
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      19
      840
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe