Vallankumousta suomessa 1944...

ei tapahtunut siksi että viranomaiset jakoivat rintamamihiehille ja työläisille ylenmäärin vodkaa ja muita jalojuomia.
Isoisäni kertoi saaneensa siviiliin lähtiessään lapin-sodan jälkeen runsaasti viinaksia keittiömiehiltä. Koko suomen armeija halusi syksyllä 1944, että kapitalisti hallinto nujerretaan ja suomi astuu rauhan tielle lopullisesti. Viekkaat porvarit tajusivat, että viinaan menevä suomalainen mies
ei kännissä rupea kapinoimaan ja onnistui väkijuomien avustuksella estämään vallankumouksen syntymisen.
Todisteet tapahtumasta ovat hävitetty...


"Muuta suora vääräksi ja unohda"


MarttyyriMallari-TTt

10

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oivahärkönen

      ... vallankumousta ei tehty. Suomen sotilaat halusivat rauhan tultua kotiin, eivätkä tekemään vallnkumousta. Varmaan aivan satunnaisesti saattoivat saada viinaa lähtiessään. Enpä moista ole ennen kuullut.

    • Hupaisaa propagandaa! :D

      Faija kertoi, että kaikki, mitä jäi käteen oli ns. 'kotiutusvarustus' -mantteli, jalkarätit, saappaat, kalsarit, aluspaita, pusero, housut. Olikohan vielä selkäreppu ja villapaita, näistä en ole varma. Lakkia ei vissiin saanut, kun se oli liian sotilaallinen, mutta muutama seteli 'kotiutusrahaa' annettiin. Niistä en muista, minkä arvoisia olivat, mutta faijan vitutuksesta päätellen nykyeuroissa vissiin pari satasta tai jotain.

      Faija oli perheetön ja asui kämppää ilman kotitilaa ja sukulaisia. Hänellä ei ollut mitään muuta astuessaan siviiliin kuin kuteet päällään ja lomilla vuokrakämppäänsä keräämänsä vähäiset epäviralliset 'matkamuistot', jotka olivat enimmäkseen venäläisiä. ;)

      • tämä kertomus on: isoisäni oli 2-kuukautta umpitunnelissa ja jatkoi vielä senkin jälkeen
        ottamista. Sitten loppui fyrkat ja pakko oli mennä duuniin. Monet veteraanit eivät muista oikeastaan mitään rauhanteon ajoista, mutta sotahommat he kyllä muistavat ja tässä se selitys oli. Vallankumous kaatui yleiseen kännäilyyn.

        "Viina on viisasten juoma"


        MarttyyriMallari-TTt


      • .................
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tämä kertomus on: isoisäni oli 2-kuukautta umpitunnelissa ja jatkoi vielä senkin jälkeen
        ottamista. Sitten loppui fyrkat ja pakko oli mennä duuniin. Monet veteraanit eivät muista oikeastaan mitään rauhanteon ajoista, mutta sotahommat he kyllä muistavat ja tässä se selitys oli. Vallankumous kaatui yleiseen kännäilyyn.

        "Viina on viisasten juoma"


        MarttyyriMallari-TTt

        isovaari olla koko sodan ajan jossain puliremmissä sillan alla.


      • ................. kirjoitti:

        isovaari olla koko sodan ajan jossain puliremmissä sillan alla.

        hän haavoittui 6:desti talvi ja jatkosodan aikana.
        Tämän lisäksi hän ampui 200-vihollista kuoliaaksi eräänkin taistelun aikana talvella 1942. Kun häneltä
        kysyttiin tästä hommasta sodan jälkeen, hän vastasi: "Ei se miltään silloin tuntunut. Tuhosin vain ali-ihmisiä ylipäälikön käskystä"
        Todellisuudessa asia painoi häntä ja tuhannet muutkin rintamajermut tiesivät, että porvarit ajoivat omia etujaan sodan avulla.


        "Hän taisteli suurpääoman turvaamiseksi"


        MarttyyriMallari-TTt


      • vasuri...
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        hän haavoittui 6:desti talvi ja jatkosodan aikana.
        Tämän lisäksi hän ampui 200-vihollista kuoliaaksi eräänkin taistelun aikana talvella 1942. Kun häneltä
        kysyttiin tästä hommasta sodan jälkeen, hän vastasi: "Ei se miltään silloin tuntunut. Tuhosin vain ali-ihmisiä ylipäälikön käskystä"
        Todellisuudessa asia painoi häntä ja tuhannet muutkin rintamajermut tiesivät, että porvarit ajoivat omia etujaan sodan avulla.


        "Hän taisteli suurpääoman turvaamiseksi"


        MarttyyriMallari-TTt

        Olet kurja valehtelija, vasuripaska.


      • vittu...
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        hän haavoittui 6:desti talvi ja jatkosodan aikana.
        Tämän lisäksi hän ampui 200-vihollista kuoliaaksi eräänkin taistelun aikana talvella 1942. Kun häneltä
        kysyttiin tästä hommasta sodan jälkeen, hän vastasi: "Ei se miltään silloin tuntunut. Tuhosin vain ali-ihmisiä ylipäälikön käskystä"
        Todellisuudessa asia painoi häntä ja tuhannet muutkin rintamajermut tiesivät, että porvarit ajoivat omia etujaan sodan avulla.


        "Hän taisteli suurpääoman turvaamiseksi"


        MarttyyriMallari-TTt

        psykologille kertomaa noi juttus... ei helvetti mikä pöllö!!


      • Oliskohan pareen niin
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        hän haavoittui 6:desti talvi ja jatkosodan aikana.
        Tämän lisäksi hän ampui 200-vihollista kuoliaaksi eräänkin taistelun aikana talvella 1942. Kun häneltä
        kysyttiin tästä hommasta sodan jälkeen, hän vastasi: "Ei se miltään silloin tuntunut. Tuhosin vain ali-ihmisiä ylipäälikön käskystä"
        Todellisuudessa asia painoi häntä ja tuhannet muutkin rintamajermut tiesivät, että porvarit ajoivat omia etujaan sodan avulla.


        "Hän taisteli suurpääoman turvaamiseksi"


        MarttyyriMallari-TTt

        Pysyisit siellä lihavuus- ja jenkkiautopalstalla mieluummin!

        Oliskohan pareen niin?

        Ja paskat ollut... Yhteiskunta Historia 25
        Kuuleppas nyt, Autot & liikenne Jenkkiautot 48
        Suksi helvettiin MattiMallari... Autot & liikenne Jenkkiautot 52
        Tosi kuin vesi... Yhteiskunta Historia 32
        "California Uber Alles" Autot & liikenne Jenkkiautot 52
        Vallankumousta suomessa 1944... Yhteiskunta Historia 280
        Mitä järkeä on... Autot & liikenne Jenkkiautot 765
        Hyvää päivää Terveys Lihavuus 17
        Huomenta neiti minähhh, Terveys Lihavuus 44
        Totta vitussa, kultaseni.. Terveys Lihavuus 41


    • jaettu

      mutta soppaa ja sattumia sai Kannaksella niin paljon kuin jaksoi syödä.

      • tiedät ?

        Vai jaettiin Puna-armeijassa soppaa ja sattumia Kannaksella niin paljon kuin jaksoi syödä.
        Suomalaisiahan ei rauhanteon hetkellä Kannaksella ollut, kun linja kulki Viipurin länsipuolelta Tienhaarassa ja Kivisillan salmessa. Lappeenrantaakaan ei ollut kuin vajaat 50 km.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe