Venäläiset voittivat olympialaiset

hekottelija

Kansainvälisten matematiikkaolympialaisten voitto meni niin henkilö-, kuin joukkuekisassakin Venäjälle. Muistelisin näin käyneen useana vuonna ennenkin, muistaako joku tarkemmin :) Yhdysvallatkin pääsi tällä kertaa juuri kymmenen joukkoon.


http://www.moskova.info/content/view/732/26/

16

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karpov

      on venäläisiä monikertaisesti enemmän kuin jenkkejä (joista osa on venäläistä syntyperää)!
      Ai miten tämä liittyy matematiikkaan? No siten, että shakki ja matematiikka liittyvät läheisesti toisiinsa.
      Venäläinen shakin kansainvälinen mestari Jevgeni Gik on sanonut:
      "Shakinpeluu on ikäänkuin matemaattisten melodioiden viheltelyä".

      • shakki on hieno

        oikea strategia ja älypeli.


      • qwertupe
        shakki on hieno kirjoitti:

        oikea strategia ja älypeli.

        V. Putin hakkaisi G.W. Bushin muusiksi sekä shakissa että fyysisessä kamppailussa!


      • no siitä ei ole
        qwertupe kirjoitti:

        V. Putin hakkaisi G.W. Bushin muusiksi sekä shakissa että fyysisessä kamppailussa!

        epäilystä.


      • aslökd
        qwertupe kirjoitti:

        V. Putin hakkaisi G.W. Bushin muusiksi sekä shakissa että fyysisessä kamppailussa!

        bushi voittaisi jokaisen valtion päämiehen vain tyhmyydessä!


      • on paljon yhteistä. Mm. se, että he ovat lähes poikkeuksetta juutalaisia. Garri Kasparov = Harry Weinstein.


      • monet venäläisistä
        Sologdin kirjoitti:

        on paljon yhteistä. Mm. se, että he ovat lähes poikkeuksetta juutalaisia. Garri Kasparov = Harry Weinstein.

        myös Venäjän hyvä koululaitos kasvattaa loistavia huippuja.


      • asfwerd
        Sologdin kirjoitti:

        on paljon yhteistä. Mm. se, että he ovat lähes poikkeuksetta juutalaisia. Garri Kasparov = Harry Weinstein.

        puhdasrotuinen armenialainen ja isä juutalainen


      • liikaa....
        asfwerd kirjoitti:

        puhdasrotuinen armenialainen ja isä juutalainen

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4000000000000027&posting=22000000028155618

        On suomalaistenkin päässälaskutaito joskus haussa.


      • vinkin antaja

        shakkia netissä ilman rekisteröintiä ja jäsenmaksua menkää tuonne ja ladatkaa peliohjelma:
        http://www.playchess.com
        Ainakin toistaiseksi siellä voi pelata ns. guest-statuksella ilmaiseksi.


      • On näin!
        aslökd kirjoitti:

        bushi voittaisi jokaisen valtion päämiehen vain tyhmyydessä!

        Onpa hauskaa lukea tätä ironmikesin yksinpuhelua! Kyllä näin on!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Sologdin kirjoitti:

        on paljon yhteistä. Mm. se, että he ovat lähes poikkeuksetta juutalaisia. Garri Kasparov = Harry Weinstein.

        matematiikka-taitosi on kyllä retuperällä, löydät yhden juutalaisen sadasta ja pidät sitä enemmistönä? Vai onko niin että luettelossa on Kasparov pelkästään...siis sata kertaa?


      • kyllähän juutalaisetkin
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        matematiikka-taitosi on kyllä retuperällä, löydät yhden juutalaisen sadasta ja pidät sitä enemmistönä? Vai onko niin että luettelossa on Kasparov pelkästään...siis sata kertaa?

        ja vasta sen jälkeen jotain uskoa tunnustavia, niinkuin muissakin maissa. Venäläisellä opilla ja luonteella ja taidolla nekin noita saavutuksia saavat.


    • Mies40

      PISA tutkimuksessa suomalaiset oppilaat ovat pärjänneet hyvin, tai pikemminkin erinomaisesti. Mutta sitten kun tutkitaan ehdottomien huippujen kyvykkyyttä niin suomalaiset ovatkin keskikastia.

      Joten suomalainen koulujärjestelmä saa puserrettua keskinkertaisesta aineksesta todella hyvää tavaraa.

      • takarivin taavi

        kaikessa keskinkertaisuuden mestari.


    • perinteisesti

      loistaneet Nobeleissa ja keksinnöissä. Ei ole mikään ihmeellinen tuokaan voitto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe