Ria Novostin tämänpäiväisen artikkelin mukaan Venäjän talous on kaikkien aikojen vedossa.
Vuonna 2006 BKT:n kasvu nousi 6.7 prosenttiin. Tänä vuonna kasvu on ollut vielä voimakkaampaa. Bruttokansantuote on kasvanut tämän vuoden heinäkuussa 8% edellisen vuoden heinäkuuhun verrattuna. Vaikka kasvu hidastuisi loppuvuotta kohden, tulee Venäjän BKT:n kasvu tänä vuonna kipuamaan reilusti yli 7 prosentin. Jos kasvu kiihtyy loppuvuotta kohden, saattaa BKT:n kasvu tänä vuonna olla jopa 8.2 - 8.5 prosentin luokkaa.
Venäjän talouskasvu 8%
7
485
Vastaukset
- Shadow boxer
Kun hinta on taivaissa. Vääntää vaan sitä hanaa auki. Toivottavasti venäjällä ymmärretään olla kiitollisia niille maille jotka sitä öljyä heiltä ostavat.
- on alempana
"Kun hinta on taivaissa."
Tiedoksesi vaan sellainen juttu, että öljyn hinta on nyt matalammalla kuin esimerkiksi vuosi sitten, jolloin Venäjän talouskasvu oli maltillisempaa. Öljyn hinnala ei siis ole suoranaista vaikutusta talouskasvuun varsinkin, kuin eniten kasvavat tuotannonalat ovat kaikkea muuta kuin energia.
Kasvuprosenteilla pelaaminen on Venäjä/Neuvostoliiton iänikuinen jippo. Jos minä olen kaksi vuotta sitten ansainnut tuhat ruplaa ja vuosi sitten 1150 ruplaa, tuloni ovat kasvaneet 15 %, mutta ei minulla kovin hyvin mene sittenkään.
Kertooko Ria Novost paljonko Venäjän bruttokansantuote on? Kertooko se paljonko venäläinen keskimäärin tienaa?
Venäjä/Neuvostoliiton prosenttilukuja on myös mahdoton tarkistaa mistään luotettavasta lähteestä; roisi valehteleminen on aina kuulunut sikäläiseen yhteiskuntarakenteeseen.- ...
Eräitä muita talouskasvuja:
Suomi 5,5%
Ruotsi 4,2%
Irlanti 5,0
siinä oli 3 maata ja heidän talouskasvutilanteensa jotka eivät häviä niin paljon venäjälle.
Mitä muuten väliä niille 3 maille jos häviää noin vähän? Onhan Suomen, Ruotsin ja Irlannin talous valovuosia venäjän edellä.
PS. Tiedoksi vielä että Latvian talouskasvu on 11%, Liettuan 8% ja Viron 9%
Kaikilla on hyvät ajat, ota se suurennuslasi pois venäjän päältä.- huomioon...
että pienissä talouksissa kasvu vaihtelee nopeasti. Se voi kasvaa vuodessa paljon enemmän, kuin iso talous, kun pienetkin eikat näkyvät heti bkt:ssa.
Venäjä on puolestaan iso talous ja kasvu koostuu monista asioista. Ei yksi hyvä vuosi jollain tietyllä tuotantoallalla näy vielä kasvuprosenteissa. Kasvua pitää olla paljon ja monella alalla. Onhan sillä nyt jotain väliä, että onko kasvu 5 vai 8 prosenttia. Suomen talouskasvu on ollut monta vuotta tuo 3%
No Venäläisen keskitulo on noin 500 dollaria kuukaudessa ja bkt/asukas 11 209 dollaria vuonna 2006.
- Venäläismielinen duunari
Olisi se kuitenkin makoisaa, jos tavallliset duunarit saisivat edes pienen siivun tuosta kakusta!
Tuntemani venäläiskollegat elävät samassa puutteessa kuin kymmenen vuotta sitten.- tuo ole
totta. Totuus on, että et tunne ainoatakaan venäläistä. Väitä mitä väitätkin.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662149
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142102- 1091552
- 1221471
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4671293- 761068
- 53919
- 49891
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä231813Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa356798