Turkistarhauksesta...

SAMtheFOX

Kertokaas tavalliselle tallaajalle mikä turkistarhauksessa on niin tuomittavaa, että pitää lakia rikkoa ja tuhota ihmisten elinkeino?
Miten tuo tarhaus eroaa vaikka maidontuotannosta? sielläkin lehmät ovat nykyään osa konetta. Entä miten sikaloista tai kanaloista? jokaisesta osa-alueesta saadaan samalla lailla jokin hyödyke... Esim. maitoa, joulukinkkua, kanan fileitä ja vaateteollisuuden raaka-aine.

Vielä viimeiseksi tällainen askarruttava kysymys kuin, "Miten nahkatakki eroaa turkiksesta?"
Riippuuko hyveellisyys vain siitä, onko nahan päällä karvat vai ei?

8

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritätkin....

      ...niin vastaan jotain.
      Tarhassa kasvatetusta elukasta saatu turkis ei ole nykypäivänä suomalaiselle mitenkään välttämättömyys. Vai etkö sinä kenties pärjää ilman minkkiturkkia?
      Nuo muut elukat joista kirjoittelit ovat ihmisen elostelun kannalta nykyaikana aikalailla välttämättömiä. Täytyy syödä katsos. Metsästys ei enää toimisi kun ihmisiä on se kuutisen miljoonaa..
      Nahkatakit tulevat noiden välttämättömiksi katsomieni laitosten asukeilta kun ne on teuraaksi menneet. Vai oletko jossain nähnyt supista tehdyn nahkatakin?
      Maito, liha, kananmunat ovat välttämättömiä. Minkkiturkki ei.
      Olosuhteet noissa maidon, munan, lihan -tuotantolaitoksissa saisivat kyllä olla paremmat. Pikkuhiljaa oloihin onkin kiinnitetty enemmän huomiota, vaikka aika kaukana vielä ollaan hyvistä oloista.
      Turkistarhoilla olot sensijaan ovat keskiaikaisella tasolla yhä.

      • en siis...

        ..puolusta minkäänlaista rikollista toimintaa minkään asian suhteen. Oli kyse sitten eläinrääkkäyksestä(esim.turkistarhaus surkeissa oloissa) tai turkistarhojen sabotoinnista(esim.tarhaiskut), ovat ne tuomittavia asioita.


    • Musta kaikki eläinteollisuus on periaatteessa aivan yhtä tuomittavaa orja- ja riistotoimintaa, joka ansaitseekin tulla "häirityksi".

      Sian ja kanan kohtalo on varmasti yhtälailla kurja kuin tarhaminkin tai -ketun, mutta koska suuri yleisö mieltää turkiksen turhemmaksi "tuotteeksi" kuin sellaiset aivan yhtä turhat "turhakkeet" kuin lihan tai munan, niin on kannattavinta suunnata vähäiset voimavaransa juuri näiden eläinten puolesta toimimiseen. Muualla, vähän sivistynemmässä maailmassa, turkiskampanja on jo tuottanut hedelmää.
      Ja jos olet kaupungilla liikkunut, niin olet saattanut huomata, että OE:n julisteissa keskitytään tuomaan julkisuuteen myös muita eläintuotantoon liittyviä epäkohtia - ei pelkästään turkistuotannon.

      Lisäksi Suomi on yksi maailman suurimmista turkiksia tuottavista maista - Hip, hip hurraa!!

      Turkiksista on tullut eläinaktivisteille kaikkialla maailmassa, jossa eläinaktivismia harjoitetaan, periaatekysymys ja symboli taistelussa eläinten hyvinvoinnin ja vapauden puolesta!

      Ja ennen kuin joku vitun älypää keksii kysyä - en tosiaankaan syö makeisia joissa on liivatetta aineosana!:)

      Ps. Kunnes kaikki ovat vapaita, ovat ihmiset kusipäitä!

      http://www.youtube.com/watch?v=uD4SMhrVgtY

      Älkää lukeko tätä, liian pitkää ja vaikeaselkoista tekstiä teille!:P

      "This Is The A.L.F."

      "What does Direct Action Mean?

      It means that you are no longer prepared to sit back and allow terrible,
      cruel things to happen. The camerman in Ethiopia took direct action,
      he filmed the worst disaster that has ever happened to human beings. He
      realised it was too enormous a problem to handle himself - so he took the
      films home in the hope other people would help. They did. Are you prepared
      to sit back any longer? Direct action in animal rights means causing
      economic damage to those who abuse and make profits from exploitation.
      START!

      It's possible to do things alone, slash tyres, glue up locks, butchers,
      burger bars, the furriers, smash windows, bankrupt the lot. Throw paint over
      shops and houses. Paint stripper works great on cars. Chewing gum sticks
      well to fur coats. A seized engine just won't start, sand in the petrol tank
      means that delivery's going nowhere. When the new death shop opens up make
      sure you're the first person to be there. If the circus comes to town
      remember what goes up must come down. Stop contributing to the abuse
      yourself - don't eat meat, don't buy leather. Buy non-animal tested make up,
      herbal soap and shampoo's better.

      Try and form a group of people that you know that you can trust and plan
      ambitious direct action, sometimes risky but a must. Only when you have
      animal liberation will we obtain human freedom, when the last
      vivisectionist's blade is snapped. It will be that one step nearer to peace.
      Direct action in the animal movement is sussed and strong, and our final
      goal is not far off.

      Animal lovers, vandals, hooligans, cranks; recognise the labels? They say we
      don't care about human beings. We say all sentient beings, animal or human
      have the right to live, free from pain, torture and suffering. They say
      because we are human and speak the same, we matter more. Is our pain and
      suffering any greater or lesser than that of animals? Human v. animal rights
      is as much a prejudice as black v. white or the nazis versus the jews an
      affront to our freedom.

      Vivisection is a violation of human beings, the same as it is for animals.
      We have a chemical world built on a pile of drugs to thanks for their
      experiments. Drugs are designed for profit, manufactured to suppress
      symptoms. Human freedom, animal rights. It's one struggle, one fight.
      When animal abuse is stopped then human abuse will soon stop also, an
      attitude of mind. "An eye for an eye leaves the whole world blind".
      Start by protecting the weak, the defenceless, animals, the sick, the
      disabled. Compassion and emotion are our most important safety values.
      If we lose them, then 'we lose' the vitality of life itself.
      Emotional? Hooligans? Cranks?...."

      • Luonnonystävä

        ovat selvästikin vähä-älyisiä kusipäitä, jotka eivä ymmärrä luonnosta mitään.

        Ruohometsän kansa on satukirja.

        Täytyy myöntää, että vähitellen alan kannattmaan turkistarhauksen säilyttämistä. Se on ollut tekemässä monen luonnonvaraisten turkiseläinten salametsästyksestä kannattamatonta, eli jotain todellista luonnon säilymisen hyväksi.


      • Luonnonystävä kirjoitti:

        ovat selvästikin vähä-älyisiä kusipäitä, jotka eivä ymmärrä luonnosta mitään.

        Ruohometsän kansa on satukirja.

        Täytyy myöntää, että vähitellen alan kannattmaan turkistarhauksen säilyttämistä. Se on ollut tekemässä monen luonnonvaraisten turkiseläinten salametsästyksestä kannattamatonta, eli jotain todellista luonnon säilymisen hyväksi.

        Ei tarvita kummoisia aivoja erottaakseen toisistaan luonnonsuojelun ja eläinten oikeudet, niillä ei ole käytännössä sen enempää tekemistä toistensa kanssa kuin luonnonsuojelulla ja ihmisoikeuksilla!

        Luonnosta pyydetään edelleen n.8 miljoonaa eläintä nahoiksi, mutta jos olet sitä mieltä, että tarhaus on keino säilyttää lajeja, niin eikus vain Bengalintiikeriä häkkiin - eikö sekin olisi jonkinsortin ratkaisu sekin!

        En muuten ymmärrä miten tämä viestisi liittyy postaukseeni??


      • gkdöflkgfdl
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Ei tarvita kummoisia aivoja erottaakseen toisistaan luonnonsuojelun ja eläinten oikeudet, niillä ei ole käytännössä sen enempää tekemistä toistensa kanssa kuin luonnonsuojelulla ja ihmisoikeuksilla!

        Luonnosta pyydetään edelleen n.8 miljoonaa eläintä nahoiksi, mutta jos olet sitä mieltä, että tarhaus on keino säilyttää lajeja, niin eikus vain Bengalintiikeriä häkkiin - eikö sekin olisi jonkinsortin ratkaisu sekin!

        En muuten ymmärrä miten tämä viestisi liittyy postaukseeni??

        "Ei tarvita kummoisia aivoja erottaakseen toisistaan luonnonsuojelun ja eläinten oikeudet, niillä ei ole käytännössä sen enempää tekemistä toistensa kanssa kuin luonnonsuojelulla ja ihmisoikeuksilla! "

        Miksi v***ssa sitten levität eläinoikeuspropagandaa tällä palstalla? Tämä on eläinsuojelupalsta!


      • gkdöflkgfdl kirjoitti:

        "Ei tarvita kummoisia aivoja erottaakseen toisistaan luonnonsuojelun ja eläinten oikeudet, niillä ei ole käytännössä sen enempää tekemistä toistensa kanssa kuin luonnonsuojelulla ja ihmisoikeuksilla! "

        Miksi v***ssa sitten levität eläinoikeuspropagandaa tällä palstalla? Tämä on eläinsuojelupalsta!

        Koska täällä S24:llä ei ole eläinoikeuspalstaa!

        Vai olisiko parempi, että alkaisin jauhaa eläinten oikeuksista autoilupalstalla?


    • 1977

      Onko joku sanonut sinulle, että eläintenriisto eroaa jotenkin eläintenriistosta, vai mikä kysymyksen ydin on?



      Niin miten? Itsekin perustelet juuri miksi ne ovat ihan sitä samaa? Eroaako ne jotenkin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe