Stalin on sankarini

Stalinisti

Stalin teki mitä pitikin tehdä jotta maailma ei olisi tänä päivänä natsihelvetti. Talvisota oli mielestäni täysin looginen ja oikeutettu sota leningradin turvaamiseksi. Kouluissa pitäisi alkaa opettamaan talvi- ja jatkosodasta myös neuvostoliiton näkökulmasta eikä pelkästään suomalaisesta/fasistisesta.

23

1763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venäjällä.

      pienten "pilttien" pioneerinurkkauksessa kerrottaessa vaikkapa punaisesta Hangosta.

      Kouluissa pitäisi alkaa opettamaan talvi- ja jatkosodasta myös neuvostoliiton näkökulmasta eikä pelkästään suomalaisesta/fasistisesta.

    • Govoroff

      Ei se ollut Stalin eikä edes kommunistit, jotka pelastivat Leningradin natsien ja myös suomalaisen sotakabinetin (valitettavasti tämä on tosiasia) suunnittelemalta hirvittävältä tuholta.

      Ihmeellistä näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta tosiasia on, että puna-armeija ja nimenomaan sen venäläiset sotilaat - ei ukrainalaiset tai baltit, ei turkkilaistataatarit tai tshetseenit - pystyivät Leningradin ja Volhovon rintamalla lyömään tuon ajan militaristisimman ja sitä kautta myös vahvimman valtion, kansallissosialistisen sSksan ja sen armeijan Wehrmachtin.

      Leningradissa oli sodan alkaessa asukkaita 3,5 miljoonaa, yhtä paljon kuin koko Suomessa. Jopa natseille moisen väestömäärän hävittäminen aiheutti suurta päänvaivaa kesällä 1941 ja sitten kesällä 1942 vaikka itse Himmlerkin lähetettiin "asioita järjestelemään".

      • huhhuhh


      • - Meretskoff
        huhhuhh kirjoitti:

        En väitä, että nämä alle linkitettyt kartat kertoisivat absoluuttisen totuuden, mutta ainakin ne asettavat omille tutkijoillemme kovan haasteen.

        Näiden karttojen perusteella olisi jotenkin 'groteskia' väittää, että omat joukkomme olivat siellä Rajajoella ja Syvärillä vain ongella, ja sakaslaiset ne oli niitä jotka siellä yrittivät kaupunkia tuhota, eihän me...?

        Leningradin puolustus kesällä 1941:
        http://dp60.narod.ru/image/maps_BSE/leningrad_oborona.jpg

        Leningradin puolustus heinäkuu – marraskuu 1941:
        http://velikvoy.narod.ru/karta/obshchie/leningrad_07-11_41.jpg

        Leningradin rintaman marraskuu 1942 – joulukuu 1943:
        http://velikvoy.narod.ru/karta/obshchie/leningrad_11_1942-12_1943.jpg

        Leningradin ja Volhovon rintamien vastahyökkäys tammikuussa 1944; Leningradin piirityksen murtuminen:
        http://dp60.narod.ru/image/maps_BSE/leningrad_nastuplenie.jpg


      • Pappa-1
        - Meretskoff kirjoitti:

        En väitä, että nämä alle linkitettyt kartat kertoisivat absoluuttisen totuuden, mutta ainakin ne asettavat omille tutkijoillemme kovan haasteen.

        Näiden karttojen perusteella olisi jotenkin 'groteskia' väittää, että omat joukkomme olivat siellä Rajajoella ja Syvärillä vain ongella, ja sakaslaiset ne oli niitä jotka siellä yrittivät kaupunkia tuhota, eihän me...?

        Leningradin puolustus kesällä 1941:
        http://dp60.narod.ru/image/maps_BSE/leningrad_oborona.jpg

        Leningradin puolustus heinäkuu – marraskuu 1941:
        http://velikvoy.narod.ru/karta/obshchie/leningrad_07-11_41.jpg

        Leningradin rintaman marraskuu 1942 – joulukuu 1943:
        http://velikvoy.narod.ru/karta/obshchie/leningrad_11_1942-12_1943.jpg

        Leningradin ja Volhovon rintamien vastahyökkäys tammikuussa 1944; Leningradin piirityksen murtuminen:
        http://dp60.narod.ru/image/maps_BSE/leningrad_nastuplenie.jpg

        Olet hämmästynyt siitä, missä Suomen vanha raja oli? Se oli todella lähellä Leningradia. Sille rajalle suomalaiset hyökkäsivät ja siihen pysähtyivät. Omat otettiin takaisin. Leningradissa käytettiin Suomen rajaa vasten olevaa aluetta jopa taistelujoukkojen lepuutukseen.

        Kyllä se niin oli, että saksalaiset hyökkäsivät. Ilman talvisotaa Suomen rintamalla ei olisi ollut mitään jatkosotaa.


      • huhhuhh
        - Meretskoff kirjoitti:

        En väitä, että nämä alle linkitettyt kartat kertoisivat absoluuttisen totuuden, mutta ainakin ne asettavat omille tutkijoillemme kovan haasteen.

        Näiden karttojen perusteella olisi jotenkin 'groteskia' väittää, että omat joukkomme olivat siellä Rajajoella ja Syvärillä vain ongella, ja sakaslaiset ne oli niitä jotka siellä yrittivät kaupunkia tuhota, eihän me...?

        Leningradin puolustus kesällä 1941:
        http://dp60.narod.ru/image/maps_BSE/leningrad_oborona.jpg

        Leningradin puolustus heinäkuu – marraskuu 1941:
        http://velikvoy.narod.ru/karta/obshchie/leningrad_07-11_41.jpg

        Leningradin rintaman marraskuu 1942 – joulukuu 1943:
        http://velikvoy.narod.ru/karta/obshchie/leningrad_11_1942-12_1943.jpg

        Leningradin ja Volhovon rintamien vastahyökkäys tammikuussa 1944; Leningradin piirityksen murtuminen:
        http://dp60.narod.ru/image/maps_BSE/leningrad_nastuplenie.jpg

        ... mutta eivät yrittäneet edes tunkeutua Leningradiin.
        Onko se vain suurvallalla oikeus turvata "legitiimejä turvallisuusintressejään" ja pienempien kansojen osa selitellä omaa puolustuksellista sotaansa vuosikymmeniä perään?


      • höhhöhh
        huhhuhh kirjoitti:

        ... mutta eivät yrittäneet edes tunkeutua Leningradiin.
        Onko se vain suurvallalla oikeus turvata "legitiimejä turvallisuusintressejään" ja pienempien kansojen osa selitellä omaa puolustuksellista sotaansa vuosikymmeniä perään?

        "... mutta eivät yrittäneet edes tunkeutua Leningradiin. "


        Onneksi joukoillamme ei ollut sotilaallisia mahdollisuuksiakaan tunkeutua Leningradiin, koska armeijallamme ei ollut raskasta tykistöä, ei syöksypommittajia eikä panssareita, raskaista puhumattakaan. Laivastoa ja rannikkotykistöä ei voinut ajatellakaan. Sitä paitsi kaupunki oli äärettömän vahvasti linnoitettu myös pohjoisesta (KaUR).

        Lisäksi joukkojemme "kapinointi" niin Syvärillä kuin Karjalankannaksellakin lienee pistänyt päämajan miettimään, että suomalaisia MIEHIÄ ei sitten millään saisi hyökkäämään Leningradiin. Hyökkäys pohjoisesta olisikin tiennyt näiden joukkojen täydellistä tuhoa.

        Kaupungin tuhoaminen ja sen väestön "hoitaminen" jäikin saksalaisten ja ennen kaikkea Himmlerin SS-Sonderkommando "Nordin" tehtäväksi. Präsident Rytihän halusi kaupungin nimenomaan maan tasalle pommitettuna – ja ilman väestöä.

        Saksan OKW ja OKH pitivät yhdessä Gestapon ja Waffen-SS:n kanssa useita neuvottelukokouksia, joiden pöytäkirjat ovat vapaasti tutkijoiden käytettävissä Saksan Militärarhivissa.

        Panssarikenraali von Manstein oli kyllä tunkeutunut panssareillaan ukrainalaisnationalistien tuella helposti Odessaan tai Harkoviin ja moniin muihinkin kaupunkeihin etelässä, mutta Leningradin miljoonakaupungin valtaaminen ei ollut hänellekään yksinkertaista. Kaupungissa oli vuonna 1939 ollut asukkaita 3,5 miljoonaa ja vielä vuonna 1942 1,1 miljoonaa.

        Panssareiden ja jalkaväen käyttö siihen olisi ollut ongelmallista monestakin syystä, muun muassa koska epidemiat olisivat saattaneet lähteä leviämään ja tarttua myös saksalaisiin sotilaisiin. Saksa joutuikin näistä syistä lopulta tyytymään kaupungin "sinetöimiseen", jolloin tarkoitus oli päästää konekivääreillä vartioiduista porteista läpi vanhukset ja lapset vaeltelemaan syvälle Venäjälle. Kaikki asekuntoiset oli tarkoitus ampua.


        ONNEKSI SIIS! Joukoillamme ei ollut mahdollisuuksia tunkeutua Leningradiin. Ja suomalainen MIES ei olisi varmasti ryhtynytkään odotettavissa olevaan maailmanhistorian yhteen ehkä hirvittävämpään ihmisteurastukseen!


      • huhhuhh
        höhhöhh kirjoitti:

        "... mutta eivät yrittäneet edes tunkeutua Leningradiin. "


        Onneksi joukoillamme ei ollut sotilaallisia mahdollisuuksiakaan tunkeutua Leningradiin, koska armeijallamme ei ollut raskasta tykistöä, ei syöksypommittajia eikä panssareita, raskaista puhumattakaan. Laivastoa ja rannikkotykistöä ei voinut ajatellakaan. Sitä paitsi kaupunki oli äärettömän vahvasti linnoitettu myös pohjoisesta (KaUR).

        Lisäksi joukkojemme "kapinointi" niin Syvärillä kuin Karjalankannaksellakin lienee pistänyt päämajan miettimään, että suomalaisia MIEHIÄ ei sitten millään saisi hyökkäämään Leningradiin. Hyökkäys pohjoisesta olisikin tiennyt näiden joukkojen täydellistä tuhoa.

        Kaupungin tuhoaminen ja sen väestön "hoitaminen" jäikin saksalaisten ja ennen kaikkea Himmlerin SS-Sonderkommando "Nordin" tehtäväksi. Präsident Rytihän halusi kaupungin nimenomaan maan tasalle pommitettuna – ja ilman väestöä.

        Saksan OKW ja OKH pitivät yhdessä Gestapon ja Waffen-SS:n kanssa useita neuvottelukokouksia, joiden pöytäkirjat ovat vapaasti tutkijoiden käytettävissä Saksan Militärarhivissa.

        Panssarikenraali von Manstein oli kyllä tunkeutunut panssareillaan ukrainalaisnationalistien tuella helposti Odessaan tai Harkoviin ja moniin muihinkin kaupunkeihin etelässä, mutta Leningradin miljoonakaupungin valtaaminen ei ollut hänellekään yksinkertaista. Kaupungissa oli vuonna 1939 ollut asukkaita 3,5 miljoonaa ja vielä vuonna 1942 1,1 miljoonaa.

        Panssareiden ja jalkaväen käyttö siihen olisi ollut ongelmallista monestakin syystä, muun muassa koska epidemiat olisivat saattaneet lähteä leviämään ja tarttua myös saksalaisiin sotilaisiin. Saksa joutuikin näistä syistä lopulta tyytymään kaupungin "sinetöimiseen", jolloin tarkoitus oli päästää konekivääreillä vartioiduista porteista läpi vanhukset ja lapset vaeltelemaan syvälle Venäjälle. Kaikki asekuntoiset oli tarkoitus ampua.


        ONNEKSI SIIS! Joukoillamme ei ollut mahdollisuuksia tunkeutua Leningradiin. Ja suomalainen MIES ei olisi varmasti ryhtynytkään odotettavissa olevaan maailmanhistorian yhteen ehkä hirvittävämpään ihmisteurastukseen!

        ...


      • höhhöhh
        huhhuhh kirjoitti:

        ...

        "Näin on. Kirjoittanut: huhhuhh"

        - ja miten on?


      • huhhuhh
        höhhöhh kirjoitti:

        "Näin on. Kirjoittanut: huhhuhh"

        - ja miten on?

        ... fakta mikä fakta.


    • huhhuhh

      Stali oli siinä mielessä hyvä äijä, että tappoi enemmän venäläisiä vallassaoloaikanaan kuin Hitler ;)

      • Holopain

        Mistä sinä olet tälläistä lukenut ?


      • Stallinn
        Holopain kirjoitti:

        Mistä sinä olet tälläistä lukenut ?

        Olisiko ongelmana ettei tästä

        ole juuri kirjoitettu ?


      • huhhuhh
        Holopain kirjoitti:

        Mistä sinä olet tälläistä lukenut ?

        Googlettelin tuossa huvikseni vähän.

        Tässä mainitaan isä aurinkoisen uhriluvuksi noin 20 miljoonaa.

        http://www.peda.net/veraja/opinpolku/jao/venaja/yht/1?vp=singlemodule&m_id=301224&sp=viewannounce&a_id=38544

        Täällä heitellään lukua yli 10 miljoonaa...

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Venäjä lupasi tietoja Stalinin puhdistusten uhrien omaisille/1135228574954

        Ja tässä kivaa tutkiskelua ;))

        http://www.uta.fi/tyt/avoin/verkko-opinnot/sosiologia/venajan.html


        Täällä se teidän epäjumalanne ei saanut rankingissa kuin vasta 2 sijan...

        http://www.diktaattoriporssi.com/index.php?language=2&menu=Pörssi


        Ja pasaita vielä!

        http://www.moskova.info/content/view/160/29/

        Siinä venäläinen arvio (ei kai nyt noin paljon sentään..)

        http://carelia.onego.ru/1999-4/125.html

        Täällä on hieman pienempi arvio, muutamia miljoonia...


        http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=2808&Itemid=38

        sadoista tuhansista sataan miljoonaan..

        http://www.ennenjanyt.net/3-01/vs.htm

        Isoja lukuja täälläkin...

        http://www.likaisetkadet.tampereenteatteri.fi/likaisetkadet/neuvostoliiton_terrori

        Miljoonia..

        http://www.suomenkuvalehti.fi/sk-netti/lehdet/2002/sk-462002-aiheet/viesti-stalinin-uhreilta.aspx

        EU-parlamentin lausunto: 100 miljoonaa uhria (toki luvuissa alkaa olla jo muutkin kansallisuudet, aikä hyvin kuitenkin!)

        http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/pa/546/546777/546777fi.pdf

        Miljoonia...

        http://www.tyovaenperinne.fi/tyovaentutkimus/2002/kirja05.htm

        Neuvostoliiton menetykset sodassa:

        Tosin Saksalaiset eivät olleet ainoita, jotka osttivat osaa tämän luvun aikaansaamiseen..

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_toisessa_maailmansodassa_kuolleiden_määristä


      • Gates / Doors
        Holopain kirjoitti:

        Mistä sinä olet tälläistä lukenut ?

        Tietoa varmuudella ei ole mutta

        kirjoja lukemalla !


    • pahempaa helvettiä on mahdoton kuvitella.

      Ei Leninin, Trotskin, Buharinin, Radekin, Kirovin, Dzherdzhinskin, Tuhatshevskin, Molotovin, Berijan ja muiden tovereiden Neuvostoliitto sen puoleen yhtään parempi (olisi) ollut.

      YLE Teemalla tulee tänään 9.9. klo 17.10 aihetta sivuava dokumentti "Sosialismin nousu ja tuho" osa 2/3. Suosittelen.

    • Josifisti

      Minulle opetettiin koulussa 70-luvulla talvi-ja jatkosotaa nimenomaan hyvien neukkujen näkökulmasta, joka onkin totuus!

      • jyviä

        Kyllä kokoomuslaisia harmittaa se, että heidänkin sananvapauden takuumiehenä on ollut Stalin. Kokoomuslaisten kielteinen suhtautuminen nyky-Venäjään johtuu tuosta, koska pahin vihollispuolue on taannut heillekin sananvapauden koska he itse toimivat toisen suunnan saavuttamiseksi siihen aikaan.


      • verrattuna

        Saksalaisiin.Stalinin porukat etupäässä tappoivat nälkään tai ampuivat siististi niskaan,kun taas Hitlerin porukat tappoivat nälkään mutta tappoivat massoittain ihmisiä kaasulla keskitysleireissä.Kyllä piru aina saatanan voittaa.


      • olivat´
        verrattuna kirjoitti:

        Saksalaisiin.Stalinin porukat etupäässä tappoivat nälkään tai ampuivat siististi niskaan,kun taas Hitlerin porukat tappoivat nälkään mutta tappoivat massoittain ihmisiä kaasulla keskitysleireissä.Kyllä piru aina saatanan voittaa.

        Tähti pistoolilla kun niskaan napsauttivat, niin ihan hyvältä tuntui.


    • kuoli oikein

      Mielestäni se että paskiainen kuoli yksin paskat housussa ja kuset allaan osoitaa että maailmassa voi olla oikeudenmukaisuutta.

      • dfgf

        Minunkin silmissäni Stalin näyttää aina vaan paremmalta mitä pidemmälle ruumiin häviäminen edistyy ja muisto häviää historian roskakoriin.


    • hillitse vähän

      Vauhtiasi.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe