Eläinrääkkäys

lisääntyy?

293

44636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

Ihan hirveää, kuinka ihminen voi olla noin kamala =,(

• ei omaa lemmmikkiä

MInulla ei ole omaa lemmikkiä mutta , kyllä olen sivusta saanut seurata kun elämiä rääkätään, niille ei anneta kunnolla ruokaa, tai ne laitetaan ahtaaseen tilaan, ja olen kuullut julmia kohtaloita esimerkiksi. Eräs tuttuni kissa kun sai pentuja hän vain vei vessan lavuaariin ja hukutti ne vessan lavuraissa väkisin eikös tämä jo ole jo julmita julmin tapa ? ja ilkesi kertoa vielä mulle miten ne yritti nousta aina pintaan ja pitivät hireveeä meteliä ja tämä kissojen hukuttamisnen tapahtu hänen työpaikalla , joka on eräänlainen hoitokoti , vammaisille tai vammautuneelle, en kyllä sellaisesta tykkää, yhtään jos ottaa kissan tai minkä vain eläimen pitää tarkoin harkita että jaksaako sen kanssa touhuta vai ei jne?.

• ELäimet kaikki kaikessa

Lapsiin ja eläimiin kohdistuneet pahoinpitelyt saavat näkemään punaista.

Toivottavasti en koskaan osu kohdalle, valitettavasti taitaa rääkkääjästä tulla siinä vaiheessa hengetön.

En voi hyväksyä puolustuskyvyttömiin kohdistuvaa väkivaltaa, en, en JA EN!

VAIN psyykkisesti häiriintynyt henkilö pystyy tekemään jotain pahaa eläimille ja lapsille.
        MUTTA miksi Suomessa nykyään on niin paljon psyykkisesti häiriintyneitä????

• Mie vain

Meidän lähellä asuu yks Lihava/läski akka jolla on 3 kissaa siis! Se päästää ne 2 kissaa sisälle jotka on vielä pentuja niiden nimet ovat nuppu ja nisse sit sil on yks vanha kissa niin se ei ikinä sitä ruoki tai päästä sisään! Mä huolehdin siitä kissasta nyt vähän

• ami19

jostakin sellaiset

• Mie vaan

En sitten millään ymmärrä tuollaista käytöstä ihmisiltä! Suomen oikeusjärjestelmä voisi rangaista rääkkääjiä paljon rankemmin, samoin kuin muitakin rikollisia. Ei tuntuisi missään, jos rääkkääjä itse saisi pienen tai isomman kidutuksen sakkojen sijaan. Sakot voi aina maksaa mitään oppimatta, mutta pieni kuritus voisi olla poikaa.

• Rabbit
        ELäimet kaikki kaikessa kirjoitti:

Toivottavasti en koskaan osu kohdalle, valitettavasti taitaa rääkkääjästä tulla siinä vaiheessa hengetön.

VAIN psyykkisesti häiriintynyt henkilö pystyy tekemään jotain pahaa eläimille ja lapsille.

Alkoholikulttuuri Suomessa on suurin ongelma, joka ulottuu kaikkialle-myös eläinrääkkäystapauksiin. Toivoisin päättäjien lopulta näkevän ongelman laajuuden ja vakavuuden, tähän asti ei ole heillä ollut halua sitä ratkaista, vaikka olisi kaikki langat käsissä...

• Lihava kissojenystävä
        Mie vain kirjoitti:

Meidän lähellä asuu yks Lihava/läski akka jolla on 3 kissaa siis! Se päästää ne 2 kissaa sisälle jotka on vielä pentuja niiden nimet ovat nuppu ja nisse sit sil on yks vanha kissa niin se ei ikinä sitä ruoki tai päästä sisään! Mä huolehdin siitä kissasta nyt vähän

Sen naisen lihavuus ei ole syynä siihen, jos hän kohtelee sitä vanhaa kissaa huonosti. Jotkut ovat lihavampia ja toiset laihempia, mutta kummat tahansa voivat olla eläimille ilkeitä.

• takkutee

Niin siis kyllä hevoset kärsii siittä enenmmän kun ovat vaan villeinä pihankoristeina !!!
        Taidat itsekkin syödä tehotuotettuja kasviksia ja kananmunia eikö kanojenkin munitus ole orjuuttamista ja lehmien lypsäminenkin.
        Itse harrastan ratsastamista enkä luovu siittä kyllä mielipiteidenne takia,tallilla millä käyn hevosilla on kuolamettomat suitset(jos edes tiedätte mitä tarkoitan!) jne...eläimen ehdoilla tapahtuvaa luonnonmukaista toimintaa ja hei ne hevoset oikein nauttii siittä .Joten eipäs mennä liiallisuuksiin tämän tärkeän asian kanssa.

• rääkkäystä

jos hevosta osaa kunnioittaa mutta valitettavasti ei kaikki sitäkään osaa.. hevosen voi kouluttaa kahella tapaa alistamalla ja hevosesta tulee vihainen ja tottelematon tai sen voi kouluttaa kunniotuksella ja kärsivällisyydellä niin hevonen kunnoittaa myös sua.. ja ratsastaminen ei ole mitään rääkkäystä jos hevonenkin nauttii siitä vai onko?

• Kirveelle töitä

Just näin,täysin samaa mieltä.

• mola

ne hirveydet, jotka on viimeisen kymmenen vuoden aikana on tehty ihmisille, tehtäisiin vaikkapa koirille, sitten vasta kauhisteluja riittäisi. Mutta onhan vain väärin kun viaton luontokappale kärsii...

• Nimetön
        ei omaa lemmmikkiä kirjoitti:

MInulla ei ole omaa lemmikkiä mutta , kyllä olen sivusta saanut seurata kun elämiä rääkätään, niille ei anneta kunnolla ruokaa, tai ne laitetaan ahtaaseen tilaan, ja olen kuullut julmia kohtaloita esimerkiksi. Eräs tuttuni kissa kun sai pentuja hän vain vei vessan lavuaariin ja hukutti ne vessan lavuraissa väkisin eikös tämä jo ole jo julmita julmin tapa ? ja ilkesi kertoa vielä mulle miten ne yritti nousta aina pintaan ja pitivät hireveeä meteliä ja tämä kissojen hukuttamisnen tapahtu hänen työpaikalla , joka on eräänlainen hoitokoti , vammaisille tai vammautuneelle, en kyllä sellaisesta tykkää, yhtään jos ottaa kissan tai minkä vain eläimen pitää tarkoin harkita että jaksaako sen kanssa touhuta vai ei jne?.

miksi olet seurannut sivusta eläinrääkkäystä???
        jos näet jotain tai tiedät jotain soita eläinsuojeluvalvojalle.. seyn sivuilta löytyy www.sey.fi

• siis,
        takkutee kirjoitti:

Niin siis kyllä hevoset kärsii siittä enenmmän kun ovat vaan villeinä pihankoristeina !!!
        Taidat itsekkin syödä tehotuotettuja kasviksia ja kananmunia eikö kanojenkin munitus ole orjuuttamista ja lehmien lypsäminenkin.
        Itse harrastan ratsastamista enkä luovu siittä kyllä mielipiteidenne takia,tallilla millä käyn hevosilla on kuolamettomat suitset(jos edes tiedätte mitä tarkoitan!) jne...eläimen ehdoilla tapahtuvaa luonnonmukaista toimintaa ja hei ne hevoset oikein nauttii siittä .Joten eipäs mennä liiallisuuksiin tämän tärkeän asian kanssa.

että hevonen nauttii siitä, kun sitä piiskataan, jollei tämä tee kuten ratsastaja haluaa? Ja kyllä, olen itsekin ratsastanut, niin "eläinrakas" kun olen.

• tiedät
        rääkkäystä kirjoitti:

jos hevosta osaa kunnioittaa mutta valitettavasti ei kaikki sitäkään osaa.. hevosen voi kouluttaa kahella tapaa alistamalla ja hevosesta tulee vihainen ja tottelematon tai sen voi kouluttaa kunniotuksella ja kärsivällisyydellä niin hevonen kunnoittaa myös sua.. ja ratsastaminen ei ole mitään rääkkäystä jos hevonenkin nauttii siitä vai onko?

nauttiiko eläin siitä, jos se on opetettu elämään ainoastaan ratsastusvälineenä? Mielestäni tämä ei ole kovin luonnonmukaista elämää.

Mutta kiinnostuin tuosta kun mainitsit, että hevosen voi kouluttaa myös kunnioittamalla. Miten tämä tapahtuu, itse kun en tämmöistä ole nähnyt? Lähinnä se on ollut sitä, että jos tekee väärin, siitä seuraa rangaistus.

Hevonen, jota ei saada käyttäytymään kuten ihminen tahtoo, päätyy usein makkaratehtaalle. Mielestäni tämä täyttää orjuuden merkit, mikä taas on suuri ihmisoikeusrikos. Ihmisoikeusrikos on törkeä rikos, ja tästää seuraa sen mukaiset tuomiot, mutta miten se varsinaisesti eroaa eläinsuojelurikoksesta, jossa eläintä kuritetaan tai kidutetaan?

En väitä, että ihmisen elämä olisi eettisesti yhdenkään muun elämänmuodon yläpuolella.

Mutta turhaahan siitä on täällä marmattaa, samaa kun on tapahtunut, ja tulee aina tapahtumaan, väistämättä.

• Matosta alhaisemmat ihmispa...

Ihmiset... Rääkkäävät puollustuskyvyttömiä eläimiä.
        Tulisivat minua rääkäämään, tai näkisin tapauksen, saatan hakkaasin huoranpenikalta paskat ulos ja kaivaisin silmät päästä.

Äärimmäistä raukkamaisuutta, surkeaa pelkuruutta. Kivahan eläimen on jatkuvassa pelossa elää, saatana pian elää pelossa rääkääjät. Minä teen niistä haisevaa muussia, jos saan tietooni teikijät. Taidanpa mennä oikeuteen katsomaan, ja sitten tapahtuu mädille madoille huonosti. Kidutan ja pieksen, potkin ja hakkaan kuten tekevät eläimille.

SE ON SAATAN SILMÄ SILMÄSTÄ JA HAMMAS HAMPAASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gipran!!!!!!

• heillä on varaa
        Rabbit kirjoitti:

Alkoholikulttuuri Suomessa on suurin ongelma, joka ulottuu kaikkialle-myös eläinrääkkäystapauksiin. Toivoisin päättäjien lopulta näkevän ongelman laajuuden ja vakavuuden, tähän asti ei ole heillä ollut halua sitä ratkaista, vaikka olisi kaikki langat käsissä...

Melkoisia densoja nuo poliittiset päättäjät on,
        joten ei ihme, ettei alkoholismi tai muutkaan asiat korjaannu Suomessa

• VIDEO!
        tiedät kirjoitti:

nauttiiko eläin siitä, jos se on opetettu elämään ainoastaan ratsastusvälineenä? Mielestäni tämä ei ole kovin luonnonmukaista elämää.

Mutta kiinnostuin tuosta kun mainitsit, että hevosen voi kouluttaa myös kunnioittamalla. Miten tämä tapahtuu, itse kun en tämmöistä ole nähnyt? Lähinnä se on ollut sitä, että jos tekee väärin, siitä seuraa rangaistus.

Hevonen, jota ei saada käyttäytymään kuten ihminen tahtoo, päätyy usein makkaratehtaalle. Mielestäni tämä täyttää orjuuden merkit, mikä taas on suuri ihmisoikeusrikos. Ihmisoikeusrikos on törkeä rikos, ja tästää seuraa sen mukaiset tuomiot, mutta miten se varsinaisesti eroaa eläinsuojelurikoksesta, jossa eläintä kuritetaan tai kidutetaan?

En väitä, että ihmisen elämä olisi eettisesti yhdenkään muun elämänmuodon yläpuolella.

Mutta turhaahan siitä on täällä marmattaa, samaa kun on tapahtunut, ja tulee aina tapahtumaan, väistämättä.

http://www.youtube.com/watch?v=vIZJHZ9tEo0

Siinä vielä vastaus argumenttiisi, jossa sanoit, että eläin pitää siitä. Tietystikään rodeo (suoranainen rääkkäys) ei ole verrattavissa ratsastukseen, mutta en tiedä jaksanko silti uskoa siihen kliseeseen, että "hevonen pitää siitä". Mahdoton sanoa.

• eisullekuulu
        Mie vain kirjoitti:

kissa on metsästäjä. joten niinkuin sitä et tarvitse ruokkia. kissa ja koira on kuin metsästys kumppanit. koira metsästää lintuja ja kissa oravia lintuja hiiriä ja rottia (jos on tosi rohkee)

• papu123
        Matosta alhaisemmat ihmispa... kirjoitti:

Ihmiset... Rääkkäävät puollustuskyvyttömiä eläimiä.
        Tulisivat minua rääkäämään, tai näkisin tapauksen, saatan hakkaasin huoranpenikalta paskat ulos ja kaivaisin silmät päästä.

Äärimmäistä raukkamaisuutta, surkeaa pelkuruutta. Kivahan eläimen on jatkuvassa pelossa elää, saatana pian elää pelossa rääkääjät. Minä teen niistä haisevaa muussia, jos saan tietooni teikijät. Taidanpa mennä oikeuteen katsomaan, ja sitten tapahtuu mädille madoille huonosti. Kidutan ja pieksen, potkin ja hakkaan kuten tekevät eläimille.

SE ON SAATAN SILMÄ SILMÄSTÄ JA HAMMAS HAMPAASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gipran!!!!!!

Vaikka mäkin uhoan aina tolla tavalla niin mä toivon, ettet oo tosissas, koska väkivallalla ei koskaan pidä vastata väkivaltaan. Se ei auta ketään. :\

• omenapuumanteli
        eisullekuulu kirjoitti:

kissa on metsästäjä. joten niinkuin sitä et tarvitse ruokkia. kissa ja koira on kuin metsästys kumppanit. koira metsästää lintuja ja kissa oravia lintuja hiiriä ja rottia (jos on tosi rohkee)

Totta, mut oon aina ihmetellyt mitä varten ihmiset ottaa lemmikkejä vaan laittaakseen ne pihalle juoksentelemaan? Sitä lemmikkiä ei pahemmin sen jälkeen enää oteta sisään, koska sillä on punkkeja ja matoja eikä rahaa haluta käyttää näiden ongelmien hoitoon. Mitä järkeä laskea koko ajan enemmän kissoja vapaaksi kun vapaana liikkuu ihan tarpeeksi eläimiä ja varsinkin kulkukissoja. Ja vielä siitä, että omistajat harvemmin leikkauttaa kissojaan jolloin ne lisääntyy muiden "kulku"kissojen kanssa ja ohhoh omistajat ei ookkaan mielissään. Syyttää vaan kissaansa. Ihan ku se kissa sille mitään mahtais.

• yläpuolella_alapuolella

En sanoisi, että ratsastus olisi eläinrääkkäystä niin kauan kuin eläin ei siitä kärsi, mutta se totisesti on eläimen alistamista ja eriarvoisuuden merkki. Suurinosa ihmisistähän kuitenkin tuntee olevansa eläinten yläpuolelle. Lemmikitkin ovat siitä esimerkkinä.

• on hevosia
        tiedät kirjoitti:

Minulla on hevosia, jotka olen itse kouluttanut. Kun hevonen tekee oikein, se palkitaan, kun väärin yritetään uudelleen. Hevonen on luonteeltaan älykäs ja oppivainen eläin ja se nauttii virikkeistä, siis uusista opeteltavista asioista. Hevosta tulee kuitenkin kohdella mielestäni hyvin, jotta voi hyvällä omalla tunnolla nauttia ratsastuslenkeistä.

Omat hevoseni ovat ainakin kiintyneet minuun, sillä ne seuraavat minua tarhassa ja hörähtelevät tervehdykseksi, kun menen tallille. Hoidan hevoseni hyvin, pidän tallin ja hevoset puhtaana ja ruokin säännöllisesti. Hepat saavat olla tarhassa paljon ja ratsastan molemmilla pari kolme kertaa viikossa. Hevosen ei ole enää mahdollista elää vapaana ja näen muutenkin asian niin, että ihmisellä on "oikeus" käyttää eläimiä hyödykseen, kunhan muistaa myös velvollisuutensa eläintä kohtaan.

Oma velvollisuuteni on tarjota hevosilleni hyvää hoitoa ja huolenpitoa. Vastaavasti hevoseni antavat minulle iloa ja mahdollisuuden ratsastaa ja nauttia vauhdin hurmasta ja onnistumisen kokemuksista. Eipä tuo lenkille lähtö vaikuta vastenmieliseltä hevosillekaan, kun aina kovasti hirnuvat jo satuloidessa ja haluaisivat päästä laukkailemaan ja hyppäämään esteitä!

• määrittely

Eläinrääkkäyksestä on varmasti olemassa myös jokin hieno määritelmä, mutta jokainen (normaali ihminen) voi varmasti sen tehdä itse. En sano että minusta eläimiä saisi lyödä, mutta myönnän, että olen joskus polttanut päreeni ja huitaissut hevostani piiskalla. Jälki käteen on harmittanut. En koe olevani silti mikään eläinrääkkääjä. Kun olen lyönyt havosta, hevonen on ensin purrut minua tai tehnyt jotain muuta vastaavaa. Jokainen vanhempi on varmaan joskus tukistanut lastaan, on minuakin joskus tukistettu, enkä koe olevani rääkkäyksen uhri.

Mielestäni eläinrääkkäys on julmaa ja tarpeetonta väkivaltaa. Eläintä pahoinpidellään syyttä ja raa´asti. Motiivit ovat täysin älyttömiä, yleensä kyse on joko täydellisestä typeryydestä ja tietämättömyydestä tai sitten tekijä saa jotain sairasta nautintoa väkivallasta. Mielestäni eläinrääkkääjiä yhdistää empatian tuntemisen puute eläimiä (joitain ehkä myös ihmisiä) kohtaan.

• sama.
        on hevosia kirjoitti:

Minulla on hevosia, jotka olen itse kouluttanut. Kun hevonen tekee oikein, se palkitaan, kun väärin yritetään uudelleen. Hevonen on luonteeltaan älykäs ja oppivainen eläin ja se nauttii virikkeistä, siis uusista opeteltavista asioista. Hevosta tulee kuitenkin kohdella mielestäni hyvin, jotta voi hyvällä omalla tunnolla nauttia ratsastuslenkeistä.

Omat hevoseni ovat ainakin kiintyneet minuun, sillä ne seuraavat minua tarhassa ja hörähtelevät tervehdykseksi, kun menen tallille. Hoidan hevoseni hyvin, pidän tallin ja hevoset puhtaana ja ruokin säännöllisesti. Hepat saavat olla tarhassa paljon ja ratsastan molemmilla pari kolme kertaa viikossa. Hevosen ei ole enää mahdollista elää vapaana ja näen muutenkin asian niin, että ihmisellä on "oikeus" käyttää eläimiä hyödykseen, kunhan muistaa myös velvollisuutensa eläintä kohtaan.

Oma velvollisuuteni on tarjota hevosilleni hyvää hoitoa ja huolenpitoa. Vastaavasti hevoseni antavat minulle iloa ja mahdollisuuden ratsastaa ja nauttia vauhdin hurmasta ja onnistumisen kokemuksista. Eipä tuo lenkille lähtö vaikuta vastenmieliseltä hevosillekaan, kun aina kovasti hirnuvat jo satuloidessa ja haluaisivat päästä laukkailemaan ja hyppäämään esteitä!

"Hevosen ei ole enää mahdollista elää vapaana ja näen muutenkin asian niin, että ihmisellä on "oikeus" käyttää eläimiä hyödykseen, kunhan muistaa myös velvollisuutensa eläintä kohtaan."

Olet oikeassa, mutta joillekkin ihmisille on yksinkertaisesti helpompaa ja nopeampaa unohtaa, että eläimillä on ikinä ollutkaan mitään oikeuksia. Halvemmaksikin se tulee.

Itse muistan omakohtaisesta ratsastuksestani lähinnä sen, että jos eläin ei tehnyt tasan kuten minä halusin, sai se välittömästi raipasta. Voi, kuinka sitä on joskus ollut sinisilmäinen.

Mutta mukava kuulla, että sinunlaisiakin ihmisiä on olemassa.

• samaa vieläkin
        yläpuolella_alapuolella kirjoitti:

En sanoisi, että ratsastus olisi eläinrääkkäystä niin kauan kuin eläin ei siitä kärsi, mutta se totisesti on eläimen alistamista ja eriarvoisuuden merkki. Suurinosa ihmisistähän kuitenkin tuntee olevansa eläinten yläpuolelle. Lemmikitkin ovat siitä esimerkkinä.

"mutta se totisesti on eläimen alistamista ja eriarvoisuuden merkki"

Juuri näin. Hevonen alistetaan välineeksi ja hyödyksi ihmiselle. Johan raamattu opettaa, kuinka ihminen on jumalan täydellisin luomus, ja kuinka muu elämä maailmassa on luotu vain palvelemaan ihmisen tarpeita.

Vaikea sitä on sanoa, kärsiiko eläin siitä, jos se viettää suurimman osan elämästään pienessä purupäällysteisessä häkissä. Itse en ainakaan nauttisi, jos minun pitäisi juosta tuntikausia samaa rinkiä ympäri toteuttaen ratsastajan mielivaltaisia käskyjä.

Mitä itse olen nähnyt koiran kouluttamisesta, on siinäkin kyse kirjaimellisesta alistamisesta. Koira, joka ei alistu hyödyksi ihmiselle, on viallinen, ja tulee se lopettaa.

Yllä olevan viestin luettuani en kuitenkaan väitä, että kaikessa ratsastamisessa olisi kyse tästä. Luulisin, että eläintä voi alistamisen sijaan myös kunnioittaa, ja ratsastus mahdollistaa virikkeitä eläimelle. Näin vain ei läheskään aina tapahdu.

Mutta turhahan näitä maailman epäkohtia on täällä alkaa setvimään.

• VIDEO
        määrittely kirjoitti:

Eläinrääkkäyksestä on varmasti olemassa myös jokin hieno määritelmä, mutta jokainen (normaali ihminen) voi varmasti sen tehdä itse. En sano että minusta eläimiä saisi lyödä, mutta myönnän, että olen joskus polttanut päreeni ja huitaissut hevostani piiskalla. Jälki käteen on harmittanut. En koe olevani silti mikään eläinrääkkääjä. Kun olen lyönyt havosta, hevonen on ensin purrut minua tai tehnyt jotain muuta vastaavaa. Jokainen vanhempi on varmaan joskus tukistanut lastaan, on minuakin joskus tukistettu, enkä koe olevani rääkkäyksen uhri.

Mielestäni eläinrääkkäys on julmaa ja tarpeetonta väkivaltaa. Eläintä pahoinpidellään syyttä ja raa´asti. Motiivit ovat täysin älyttömiä, yleensä kyse on joko täydellisestä typeryydestä ja tietämättömyydestä tai sitten tekijä saa jotain sairasta nautintoa väkivallasta. Mielestäni eläinrääkkääjiä yhdistää empatian tuntemisen puute eläimiä (joitain ehkä myös ihmisiä) kohtaan.

"Eläinrääkkäyksestä on varmasti olemassa myös jokin hieno määritelmä, mutta jokainen (normaali ihminen) voi varmasti sen tehdä itse. En sano että minusta eläimiä saisi lyödä, mutta myönnän, että olen joskus polttanut päreeni ja huitaissut hevostani piiskalla. Jälki käteen on harmittanut. En koe olevani silti mikään eläinrääkkääjä. Kun olen lyönyt havosta, hevonen on ensin purrut minua tai tehnyt jotain muuta vastaavaa. Jokainen vanhempi on varmaan joskus tukistanut lastaan, on minuakin joskus tukistettu, enkä koe olevani rääkkäyksen uhri."

Eikö sekä eläimen, että lapsen kasvattaminen olisi mahdollista myös ilman fyysistä väkivaltaa? Itse ainakin hieman hämmästelen, miksei tukistamisen sijaan minua katsottu silmiin, ja selitetty miksi niin ei saa tehdä. Ihmisen ei kuulu olla tekemättä asioita rangaistuksen pelossa. Ihmisen tulee olla tekemättä vääriä asioita oman tahtonsa vuoksi, sillä vain tätä voi arvostaa.

Eläimiin en tiedä miten tätä voitaisiin soveltaa, kommunikaatio kun tuntuu hieman takkuilevan..

"Mielestäni eläinrääkkäys on julmaa ja tarpeetonta väkivaltaa. Eläintä pahoinpidellään syyttä ja raa´asti. Motiivit ovat täysin älyttömiä, yleensä kyse on joko täydellisestä typeryydestä ja tietämättömyydestä tai sitten tekijä saa jotain sairasta nautintoa väkivallasta. Mielestäni eläinrääkkääjiä yhdistää empatian tuntemisen puute eläimiä (joitain ehkä myös ihmisiä) kohtaan."

Uskoisin, että väkivalta eläimiä kohtaan on yleisempää, sillä häiriintyneen ihmisen on kuitenkin vielä vaikeampi samaistua eläimeen, kuin ihmiseen. Kyse siis on empatian puutteesta, jopa autismista. Häiriintyneitä löytyy kyllä kaikilta osa-alueilta.

Ja jos vielä hieman haluat kuplia ihmisen kunnioituksen puutetta maata kohtaan, tässä olisi oiva video delfiinien epäinhimillisestä tappamisesta japanissa.
        http://www.youtube.com/watch?v=GaDcDwwt6as

• oletko koskaan
        Nimetön kirjoitti:

miksi olet seurannut sivusta eläinrääkkäystä???
        jos näet jotain tai tiedät jotain soita eläinsuojeluvalvojalle.. seyn sivuilta löytyy www.sey.fi

Oletko iste koskaan päästänyt kissaa ulos? Kissa on tuhoisa peto, tappaa kaiken minkä kiinni saa, linnunpoikaset, hiiret, päästäiset, myyrät. Se leikkii saaliillaan tunteettomasti, rääkkää niitä. Jos olet koskaan pitänyt kissaa ulkona tai olet nähnyt sitä tapahtuvan, olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen.

Jos sinulla on kissa ja syötät sille valmisruokaa, purkkiruokaa, kuivaruokaa tms. olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen. Ruuat sisältävät kanaa, lihaa jne., joiden tuotannossa rääkätään eläimiä urakalla. Kanoja pidetään äärimmäisen ahtaissa häkeissä, niillä on tauteja ja monenlaisia vaivoja johtuen olosuhteista. Ne tapetaan, ei kovinkaan hellästi. Karjaa pidetään kuin huonosti, oletko kuullut sikaa tapettavan, ei, se siitä erityisemmin tykkää, kuolemankauhua, veri roiskuu jne. Se on myös eläinrääkkäystä, jota kissaa ruokkimalla tuet.

• julmaa puuhaa

Syötkö itse tai oletko koskaan syönyt lihaa?

Eikö lihantuotanto muka ole eläinrääkkäystä, kuljetukset, olosuhteet, kanaloiden häkit, teurastus...

Oletko psykopaatti jos jatkat välillistä eläinten murhaamista lihaa syömällä?

• pupu123
        papu123 kirjoitti:

Vaikka mäkin uhoan aina tolla tavalla niin mä toivon, ettet oo tosissas, koska väkivallalla ei koskaan pidä vastata väkivaltaan. Se ei auta ketään. :\

Kyllä väkivalta auttaa esim. seuraavalla tavalla:
        Henkilö A on väkivaltainen. Hän tappaa ihmisiä, eläimiä jne. Tapan, rampautan, sokaisen tms. hänet mahdollisimman nopeasti, niin hän ei voi enää tappaa. Näin yhden surkemuksen kuolemalla vältettiin monia muita. Näin väkivalta auttaa!

• vailla armoa
        eisullekuulu kirjoitti:

Kissa on julma peto, joka leikittelee saliillaan ja rääkkää niitä armotta. Jos tapat vapaana kulkevan kissan, säästät monen viattoman linnunpojan ja jyrsijän hengen.

Kissa ei pärjää ilman eläinproteiinia, joten jos tapa kissan, se ei enää syö lihaa ja näin säästyy niitten eläinten henki, jotka jauhetaan kissanruuaksi.

• tiedäkkään
        tiedät kirjoitti:

nauttiiko kaikki hevoset siitä.. mut omani näyttää nauttivan.. kyllä sen huomaa.. ei se muutoin lähtis innoissaan matkaan tai antas etes ottaa kiinni.. ja ei se aina siitä nauti.. silloin antaa sen olla.. on ihmiselläkin huonoja päiviä..

nii tosta kunniottamisesta.. sä voit kouluttaa hevosen niin ettei sen tarvi aina olla niin täydelinen jos sillä on huono päivä niin anna sen silloin olla.. älä etes yritä koluttaa sitä silloin..ja jos hevosen tuntee (niinku silloin ku sitä kouluttaa niin pitäs kyllä tietää mitä tekee) sä huomaat milloin se vain pelleillee.. eikö? kun hevosta kouluttaa niin pitää ajatella sitä hevosenki kannalta.. että miten mää tän satulan sille nyt sitten esitän.. länttäänkö sen vaan selekään ja ootan että se rauhottuu ensi shokista.. vai annanko sen katella ja haistella sitä ja ensin vaikka opettaa sen huovalle.. siitä sit pikkuhilijaa.. nuoret eläimet voidaan rinnastaa lapseenkiin.. helukkaita oppimaan uutta.. empä uskoettä tulet vbarmaan koskaan näkemäänkää.. ihmiset kuin ovat mitä ovat.. ei ne osaa laittaa eläintä samalle viivalle missä itse ovat..

siitä makkaratehtaasta.. valitettavasti tämä on totta.. sen mä ymmärrän ettäjos hevosella ei ole muuta kuin kipuja ja vaivoja ettäse sinne laitetaan.. mutta sitte ku sinne laitetaan muita täysin terveitä hevosia jota ei vaan tiiä minne niitä laitetaan.. aina ei elämä mee niinku haluais..

• nämä...
        takkutee kirjoitti:

...mainitsemasi 'tehotuotetut kasvikset' liittyvät eläinrääkkäykseen??

ja jos itse pidät hevosista ja ratsastat, et ehkä ole se kaikkein objektiivisin monitori kommentoimaan onko ratsastus eläinrääkkäystä.

entä ihq:n heppasi elinkautinen vankeus?

• psyykkisesti häiriintyneitä?

Keskittyisittte tekin toisten ihmisten auttamiseen yms ettekä eläinten hyysäämiseen, niin voisi olla vähemmän psyykkisesti häiriintyneitä.

• höh
        pupu123 kirjoitti:

Kyllä väkivalta auttaa esim. seuraavalla tavalla:
        Henkilö A on väkivaltainen. Hän tappaa ihmisiä, eläimiä jne. Tapan, rampautan, sokaisen tms. hänet mahdollisimman nopeasti, niin hän ei voi enää tappaa. Näin yhden surkemuksen kuolemalla vältettiin monia muita. Näin väkivalta auttaa!

Tämän jälkeen joku voi suuttua sinulle ja tappaa sinut...ja kierre jatkuu? järkeäkö tuossa oli...

• oletko tosissasi?
        siis, kirjoitti:

että hevonen nauttii siitä, kun sitä piiskataan, jollei tämä tee kuten ratsastaja haluaa? Ja kyllä, olen itsekin ratsastanut, niin "eläinrakas" kun olen.

Eiköhän ne hevoset nauttisi paljon enemmän, kun saisivat elää laumoissa keskenään, kuten ammoisina aikoina?

• murrr
        oletko koskaan kirjoitti:

Oletko iste koskaan päästänyt kissaa ulos? Kissa on tuhoisa peto, tappaa kaiken minkä kiinni saa, linnunpoikaset, hiiret, päästäiset, myyrät. Se leikkii saaliillaan tunteettomasti, rääkkää niitä. Jos olet koskaan pitänyt kissaa ulkona tai olet nähnyt sitä tapahtuvan, olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen.

Jos sinulla on kissa ja syötät sille valmisruokaa, purkkiruokaa, kuivaruokaa tms. olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen. Ruuat sisältävät kanaa, lihaa jne., joiden tuotannossa rääkätään eläimiä urakalla. Kanoja pidetään äärimmäisen ahtaissa häkeissä, niillä on tauteja ja monenlaisia vaivoja johtuen olosuhteista. Ne tapetaan, ei kovinkaan hellästi. Karjaa pidetään kuin huonosti, oletko kuullut sikaa tapettavan, ei, se siitä erityisemmin tykkää, kuolemankauhua, veri roiskuu jne. Se on myös eläinrääkkäystä, jota kissaa ruokkimalla tuet.

" Oletko iste koskaan päästänyt kissaa ulos? Kissa on tuhoisa peto, tappaa kaiken minkä kiinni saa, linnunpoikaset, hiiret, päästäiset, myyrät. Se leikkii saaliillaan tunteettomasti, rääkkää niitä. Jos olet koskaan pitänyt kissaa ulkona tai olet nähnyt sitä tapahtuvan, olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen.
        Jos sinulla on kissa ja syötät sille valmisruokaa, purkkiruokaa, kuivaruokaa tms. olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen.ruokkimalla tuet. " Hiukan kaukaa haettua? Kissat PITÄÄ päästää ulos, ei niitä saa pitää sisällä koko elämäänsä. Ja kyllä, niitten täytyy syödä pikkujyrsiöitä ja lintuja, sillä ne saavat niistä proteiinia ja kaikkea elintarvittavia aineita!

• samaa vieläkin kirjoitti:

"mutta se totisesti on eläimen alistamista ja eriarvoisuuden merkki"

Juuri näin. Hevonen alistetaan välineeksi ja hyödyksi ihmiselle. Johan raamattu opettaa, kuinka ihminen on jumalan täydellisin luomus, ja kuinka muu elämä maailmassa on luotu vain palvelemaan ihmisen tarpeita.

Vaikea sitä on sanoa, kärsiiko eläin siitä, jos se viettää suurimman osan elämästään pienessä purupäällysteisessä häkissä. Itse en ainakaan nauttisi, jos minun pitäisi juosta tuntikausia samaa rinkiä ympäri toteuttaen ratsastajan mielivaltaisia käskyjä.

Mitä itse olen nähnyt koiran kouluttamisesta, on siinäkin kyse kirjaimellisesta alistamisesta. Koira, joka ei alistu hyödyksi ihmiselle, on viallinen, ja tulee se lopettaa.

Yllä olevan viestin luettuani en kuitenkaan väitä, että kaikessa ratsastamisessa olisi kyse tästä. Luulisin, että eläintä voi alistamisen sijaan myös kunnioittaa, ja ratsastus mahdollistaa virikkeitä eläimelle. Näin vain ei läheskään aina tapahdu.

Mutta turhahan näitä maailman epäkohtia on täällä alkaa setvimään.

kaikki nämä puheet täällä ratsastuksesta eläinrääkkäyksenä kuulostavat niin kapeakatseisilta että epäilen kuinka paljon käytännönkokemusta näillä ihmisillä on hevosmaailmasta?

Kunnon hevosenkouluttaja ei yritä ALISTAA hevosta, vaan löytää tämän kanssa yhteisen sävelen. Miksi luulet että hevosen kouluttamisessa ratsuksi menee vuosia, liki viitisen vuotta ellei enemmänkin joissakin tapauksissa? Koska halutaan antaa hevoselle aikaa tottumiseen, jotta se itse mieltyy asioihin mitä siltä pyydetään. Se huomaa ettei esim. ole suuressa hengenvaarassa vaikka kärryt tulevatkin perässä, tai kun tuommoinen omituinen otus istuskelee selässä.

Haha ai tuot oikein raamattua tässä esille? :D itse en näe itseäni otuksena jota kaikkien elukoiden pitäisi kumarrella, päinvastoin!

Itse inhoan hevosomistajia, jotka tekevät ratsullaan päivästä toiseen samoja asioita. Itse omalla tammallani yritin mahduttaa viikon sisälle ainakin yhden hyppypäivän, kaksi maastolenkkiä (jossa hevonen sai tutuissa paikoissa spurtata minkä jaloistaan lähti)kaksi kouluratsastuspäivää sekä päivän jolloin joko liinassa juoksutin tai irtojuoksutusta. Juoksutukseen saatoin lisätä pienen esteen, tai puomeja, joista oma tammani suorastaan nautti (korvat hörössä ja aina venytti korkein askelin itseään). Ja tottakai yksi vapaapäivä jona esim. käppäiltiin riimunnarun päässä ulkona, normi hoito muttei mitään raskasta :)

Kunnon kärsivällisessä koulutuksessa on kyse siitä että sekä hevonen että ihminen voivat nauttia toisen seurasta ilman suuria käskyjä ja komentamisen tunnetta. Jos hevonen on koulutettu huonosti, se saattaa esim. yrittää ryöstää maastossa, jolloin ikävänä lopputuloksena on komentokamppailu ratsastajan kanssa. Mutta kuuliainen ja hyvä hevonen, vaikka pirteäluontoinen olisikin, kuuntelee ratsastajansa apuja, eikä yritä viedä oman tahtonsa mukaan. Ratsastajan kuuntelu ei toki tarkoita sitä että jos hevonen kovasti jotain säikkyy, sitä ei väkisin yritetä pakottaa liikkeelle. Jos ratsastaja haluaa kunnioitusta ratsultaan, hänen tulisi antaa kunnioitusta myös sille :/

• eläinten ystävä´´
        murrr kirjoitti:

" Oletko iste koskaan päästänyt kissaa ulos? Kissa on tuhoisa peto, tappaa kaiken minkä kiinni saa, linnunpoikaset, hiiret, päästäiset, myyrät. Se leikkii saaliillaan tunteettomasti, rääkkää niitä. Jos olet koskaan pitänyt kissaa ulkona tai olet nähnyt sitä tapahtuvan, olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen.
        Jos sinulla on kissa ja syötät sille valmisruokaa, purkkiruokaa, kuivaruokaa tms. olet syyllistynyt eläinrääkkäykseen.ruokkimalla tuet. " Hiukan kaukaa haettua? Kissat PITÄÄ päästää ulos, ei niitä saa pitää sisällä koko elämäänsä. Ja kyllä, niitten täytyy syödä pikkujyrsiöitä ja lintuja, sillä ne saavat niistä proteiinia ja kaikkea elintarvittavia aineita!

se että kissa tappaa hiiriä vai että ihminen tappaa kissan ihan "huvikseen" tai vi..ukseen? eläin jos tappaa eläimen niin se on normaalia luonnonkulkua, ihminen kun on vieraantunut luonnosta, eikä monelle edes pitäisi minkäänlaista eläintä antaa, ja nämä tapaukset mitkä uutisoidaan on vaan se jäävuoren huippu. miten monta eläintä tälläkin hetkellä saa huonoa kohtelua/kärsii meidän ihmisten takia. tehkää asialle jotain!! jos kuulette/näette, eläinsuojeluvalvojalle ei tarvitse henkilötietojaan kertoa ja toivottavasti eläin saa apua ahdinkoonsa. se juuri tekeekin minun mielestäni eläimen kaltoinkohtelun tai jopa rääkkäyksen rangaistavaksi teoksi koska eläin on ihmisen armoilla ja puolustuskyvytön. harmi vaan kun se on niin aliarvostettua että korkeintaan voi tulla eläintenpito kielto ja kuka sitäkään valvoo? koiria ja kissoja otetaan tuosta vaan kun "mieli tekee" ja sitten ei niitä hoideta kun huomataan miten vaativaa/aikaa vievää se on. usein tälläiset eläimet eivät ole elinaikanaan edes eläinlääkäriä nähneetkään...

• haistakuulev....
        psyykkisesti häiriintyneitä? kirjoitti:

Keskittyisittte tekin toisten ihmisten auttamiseen yms ettekä eläinten hyysäämiseen, niin voisi olla vähemmän psyykkisesti häiriintyneitä.

Mitäpä jos sinä hyysääjäpaskahousu tajuaisit, että maailma on liikaa pullollaan vain ihmisisten oloista kiinnostuneita, ei eläinten oloista.

• tiedäthän

vegaaniruoan antaminen kissalle on eläinrääkkäystä. Ja vielä: kylläiset kissat saavat vähemmän saalista kuin nälässä pidetyt.

• Hugohanna
        murrr kirjoitti:

on ettei kissaa saa päästää vapaana ulos. Se kuuluu kävelyttää hihnassa, kuten koirakin. Vapaana oleva kissa voi jäädä auton alle, karata ja jos se hankkii ravintoa luonnosta (hiiret ja linnut) sen saa lain mukaan jopa ampua. Älkää antako kissan vaeltaa vapaasti. Kissan ruuassa on kyllä proteiinia ja elintarvittavia aineita.

• huolestunut...

Taas koirapiestiin julmasti.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Koira piestiin julmasti Anttilan edessä/art-1288372630910.htm

Millaista hoitoa esim. koirilla on sitten asunnon sisäpuolella, kun ei ole kontrollia?

• hgkjg

Hyi kamala!en pitäis tommosia kavereina!

• vastustan
        omenapuumanteli kirjoitti:

Totta, mut oon aina ihmetellyt mitä varten ihmiset ottaa lemmikkejä vaan laittaakseen ne pihalle juoksentelemaan? Sitä lemmikkiä ei pahemmin sen jälkeen enää oteta sisään, koska sillä on punkkeja ja matoja eikä rahaa haluta käyttää näiden ongelmien hoitoon. Mitä järkeä laskea koko ajan enemmän kissoja vapaaksi kun vapaana liikkuu ihan tarpeeksi eläimiä ja varsinkin kulkukissoja. Ja vielä siitä, että omistajat harvemmin leikkauttaa kissojaan jolloin ne lisääntyy muiden "kulku"kissojen kanssa ja ohhoh omistajat ei ookkaan mielissään. Syyttää vaan kissaansa. Ihan ku se kissa sille mitään mahtais.

Mitä järkeä on pitää eläintä lemmikkinä

en voi ymmärtää

• omia kissoja

Eräs tuttuni kissa kun sai pentuja hän vain vei vessan lavuaariin ja hukutti ne vessan lavuraissa väkisin.

Olen kanssa kuullut, että kissanpentuja tapetaan julmasti kuten rapusyötiksi. Tuossa tapauksessa on eläinrääkkäjä tosiaankin kyseessä ja herää kysymys miksi ei leikkauta kissaansa, jottei pentuja tulisi. Kerkesin hakea yhden pennun pois ennen tuota julmuutta, koska armonaikaa oli pennuilla 2viikkoa , mutten voinut ottaa kun sen yhden, kaverilleni kerroin, hae itsellesi yksi pentu tuosta osoitteesta, mutta oli kerennyt jo muut pennut tappaa, kaverin soittaessa pennuista. Ihana siitä meidän kissasta on tullut, 2 muutakin kissaa nykyään.

Noihin kissapentueen tappamisiin esimerkiksi ei kukaan taho puutu ainakaan enää, kun on eläinten suurin suojelijakin jo edesmennyt.

• siis oikeesti hus

OLETKO KOSKAAN ajatellut kissojen julmuuksista paasannena, oletko sitten niin hyvä ihminen, ettet voi aiheuttaa millekkään elävälleolennolle mitään pahaa, vai mistä tuo pälähti mieleesi. Oletko miettinyt kuinka väärin on, jos emme siirrä sitä kastematoa vaikka hiukan tienviereen, jottei se vain jää kenenkään ihmisen alle. Siinä vasta elämlle hyödyllinen mato, muille vain hyöty.

• rakastan kissojani
        vailla armoa kirjoitti:

Kissa on julma peto, joka leikittelee saliillaan ja rääkkää niitä armotta. Jos tapat vapaana kulkevan kissan, säästät monen viattoman linnunpojan ja jyrsijän hengen.

Kissa ei pärjää ilman eläinproteiinia, joten jos tapa kissan, se ei enää syö lihaa ja näin säästyy niitten eläinten henki, jotka jauhetaan kissanruuaksi.

Vailla armoa:

Kissat on iätajat tehneet töitä, pitäneet jyrsijät poissa ihmisasutuksilta ja navetoista. Katsoppas, kun on nykyään aika paljon tuota kaupunkiasumista enemmän ja kissojen myrkyttäjiä aina vaan enemmän, niin kissathan eivät välttämättä ole elävästä ruoasta enää edes kiinnostunut. Ei meidän kissat ymmärrä edes kalakaupan kokonaista muikkuakaan, kun se jo pelottaa ja hirvittää, toinen kissoistamme löysi parvekkeelta (jossa verkkoa) pikkulinnun, joka kopsahti ikkunaan, säntäs vaan ympäri parveketta. Eivät tosin olekaan maatiaisia, no ennen kun joku älähtää eläinrääkkääjä, on nuo kissat jo vuosien takaa jalostetettua rotua ja kissan villipetoluonto on kitketty pois. Noh joo, eläinperäistä lihaa nuo syö ja itse myös, mutta se jos saan kuulla että syön todistetusti aikoinaan rääkättyä lihaa niin jätän väliin.

• Rodeo ei oo sallittu
        VIDEO! kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=vIZJHZ9tEo0

Siinä vielä vastaus argumenttiisi, jossa sanoit, että eläin pitää siitä. Tietystikään rodeo (suoranainen rääkkäys) ei ole verrattavissa ratsastukseen, mutta en tiedä jaksanko silti uskoa siihen kliseeseen, että "hevonen pitää siitä". Mahdoton sanoa.

Kuules sulle video!

Rodeo onkin kiellettyä Suomessa, tiedätkö miksi?

Sen tähden, että parhaan rodeohepan saat aikaan, pitämällä nälkäkuurilla, kalistelet kaltereita, pommittelet kaikella mahdollisella kädellä viskottavaa sen omassa turvapaikassaan, käytät ärsykkeenä satulan ja suitsien/päitsien alla piikkejä ym. muuta vähintäänkin julmaa, tulos on hevosesta tulee pelon ylittämisen jälkeen ihmisvihaaja!

• hevosinfoo
        tiedäkkään kirjoitti:

nauttiiko kaikki hevoset siitä.. mut omani näyttää nauttivan.. kyllä sen huomaa.. ei se muutoin lähtis innoissaan matkaan tai antas etes ottaa kiinni.. ja ei se aina siitä nauti.. silloin antaa sen olla.. on ihmiselläkin huonoja päiviä..

nii tosta kunniottamisesta.. sä voit kouluttaa hevosen niin ettei sen tarvi aina olla niin täydelinen jos sillä on huono päivä niin anna sen silloin olla.. älä etes yritä koluttaa sitä silloin..ja jos hevosen tuntee (niinku silloin ku sitä kouluttaa niin pitäs kyllä tietää mitä tekee) sä huomaat milloin se vain pelleillee.. eikö? kun hevosta kouluttaa niin pitää ajatella sitä hevosenki kannalta.. että miten mää tän satulan sille nyt sitten esitän.. länttäänkö sen vaan selekään ja ootan että se rauhottuu ensi shokista.. vai annanko sen katella ja haistella sitä ja ensin vaikka opettaa sen huovalle.. siitä sit pikkuhilijaa.. nuoret eläimet voidaan rinnastaa lapseenkiin.. helukkaita oppimaan uutta.. empä uskoettä tulet vbarmaan koskaan näkemäänkää.. ihmiset kuin ovat mitä ovat.. ei ne osaa laittaa eläintä samalle viivalle missä itse ovat..

siitä makkaratehtaasta.. valitettavasti tämä on totta.. sen mä ymmärrän ettäjos hevosella ei ole muuta kuin kipuja ja vaivoja ettäse sinne laitetaan.. mutta sitte ku sinne laitetaan muita täysin terveitä hevosia jota ei vaan tiiä minne niitä laitetaan.. aina ei elämä mee niinku haluais..

Noista hevosista sen verran, on ne niin fiksuja, ettei se raippakaan satuta, jollei takaa päin tulla ja lyödä persuksille, josta aikoinaan huomautinkin nähdessäni, että ei noin, hevonen pahimmoillaan oppii potkimaan sitä emäntäänsä tai isäntää. Tiedättekö miksi ratsastuksen aikana ei hevosta satu, vaikka vähän raipalla läppäset? No se hevonenhan jännittää kroppansa niin, ettei satu. Katsokaa muuten, joskus jostain pitkänsuoran päästä, kun hevonen ratsastajan kanssa aloittaa vastakkaisesta kulmasta ja tulee suoraa kohti sinua, siinä huomaa, että hevosen takkuillessa vähänkin, sen sieraimet ovat supussa ja kyljet pullistunut huomattavasti. Eipä toi raippa siis hevosia satu, se on vain merkki nyt tottele.

• Anonyymi
        haistakuulev.... kirjoitti:

Mitäpä jos sinä hyysääjäpaskahousu tajuaisit, että maailma on liikaa pullollaan vain ihmisisten oloista kiinnostuneita, ei eläinten oloista.

15.1 2021 Ohjelma eläin R TV KALA RÄÄKÄTÄÄN :SITTEN PÄÄSTETÄÄN IRTI TÄMÄN TE VIHER PIIPEROT HYVÄKSYTTE:

• Anonyymi

Minä näen kauniaisissa krouvinkallio miten tämä isopäinen vaalean tukkainen nuori nais ihminen trimmaa koiran turkin ihan siiliksi ja värjää sen kynsiä ja sitten pukee koiran vaatteisiin. Tämä on myös eläin rääkkäystä.... en tiedä tämän naisen nimeä mutta kuulin että on päiväkodissa töissä . tällaiselta ihimiseltä koira pitäisi ottaa pois.tämä nainen osaa puhua paljon itsestänsä .... se koira on todella arka..... en tiedä lyödäänkö koiraa siinä perheessä ? mutta nsinen ei paljon koirasta välitä. istuu pihalla ja juo kaljaa ja käskee muita vie koira ulos,pese pyykit,vie r roskat ??

• riittää

ihmiset on kyllä tosi raukkamaisia kun käyvät eläinten päälle. raivostuttaa NIIN PALJON! purkaisivat vihaansa johonkin muuhun kun viattomiin eläimiin. kun eläimen ottaa, on se välittömästi perheenjäsen ja sitä tulee kunnioittaa kuten perheenjäsentä. eläinten rääkkääjät sais painua niin syvälle kun vain mahdollista. idiootteja ihmisiä!!!!!!!!!!!!

• ole oma

Eläin ei aina välttämättä ole edes oma, omistan kissan ja pidän siitä hyvää huolta, mutta aina joskus se on tullut kotiin huonossa kunnossa, milloin mitäkin. On ammuttu, vedetty maha auki (tod.näk.ihminen) tai muuten ruhjottu... että ei se aina kotiväki ole joka rääkkää eläimiä

• vihaajia
        ole oma kirjoitti:

Eläin ei aina välttämättä ole edes oma, omistan kissan ja pidän siitä hyvää huolta, mutta aina joskus se on tullut kotiin huonossa kunnossa, milloin mitäkin. On ammuttu, vedetty maha auki (tod.näk.ihminen) tai muuten ruhjottu... että ei se aina kotiväki ole joka rääkkää eläimiä

joo kokemusta on tästäkin kyllä. naapuri ruhjoi kissamme lapiolla niin pahoin, että peräsuoli halvaantui ja jouduttiin kissa lopettamaan. ei ollut Kauhajokisessa naapurissa sen vertaa miestä että olisi tappanut kissan edes kokonaan vaan jätti noin viikoksi kitumaan sen. sydämetöntä touhua ei muuta voi sanoa!!!!!!!! ja kun yleensä nämä rääkkääjät on vielä tiedossa, mutta minkäs asialle teet kun ei voi todistaa mitään. turpiin tekis mieli antaa...

• kyllä se siit
        vihaajia kirjoitti:

joo kokemusta on tästäkin kyllä. naapuri ruhjoi kissamme lapiolla niin pahoin, että peräsuoli halvaantui ja jouduttiin kissa lopettamaan. ei ollut Kauhajokisessa naapurissa sen vertaa miestä että olisi tappanut kissan edes kokonaan vaan jätti noin viikoksi kitumaan sen. sydämetöntä touhua ei muuta voi sanoa!!!!!!!! ja kun yleensä nämä rääkkääjät on vielä tiedossa, mutta minkäs asialle teet kun ei voi todistaa mitään. turpiin tekis mieli antaa...

pitäsit kissas kiinni niin ei kävis nii, ei se saa naapurin tiloissa tai pihalla pyöriä. ite en kyl sitä lapiolla hakkais vaan toisin takaisin ja huomauttasin asiasta.

• pystyt pitään
        kyllä se siit kirjoitti:

pitäsit kissas kiinni niin ei kävis nii, ei se saa naapurin tiloissa tai pihalla pyöriä. ite en kyl sitä lapiolla hakkais vaan toisin takaisin ja huomauttasin asiasta.

Miten pystyt pitämään kissan poissa toisten pihoista omakotitaloalueella, jos ei ole aitausta kissoille, ei sitä sidottu voi pitää. Sisäkissaksikaan ei kaikista ole.

• vaan
        kyllä se siit kirjoitti:

Just, että jos eläin karkaa tai on vapaana,niin henki pois vaan!Vedähän ittes jojoks..

• kissan omistaja
        pystyt pitään kirjoitti:

Miten pystyt pitämään kissan poissa toisten pihoista omakotitaloalueella, jos ei ole aitausta kissoille, ei sitä sidottu voi pitää. Sisäkissaksikaan ei kaikista ole.

Jos otat kissan, sen turvallisuudesta pitää myös huolehtia. Kissalle ei ole turvallista kujeksia pitkin kyliä irti.
        Teet sille kissalle aitauksen jos sitä ei kerran ole. Tällaisia asioita ihmisten pitäisi miettiä ENNEN KUIN ottaa sen kissan.
        Ja ihan taatusti jokaisesta kissasta on myös sisäkissaksi, kun sen pennusta opettaa. Se on niinkin yksinkertaista, että ei päästä sitä kissaa ulos. Ei se sinne kaipaa, kun ei ole koskaan siellä käynyt.

Kissa on aina vaarassa ulkoillessaan itsenäisesti. Jos haluat kissan ulkoilevan, tee se aitaus tai kuljeta hihnassa. Eläinrääkkäystä on myös lemmikin vartioimatta jättäminen ja siten vaaroille altistaminen.

• Mirella^^

smaa mieltä, kuinka joku voi eläimelkle tehdä jotain tollaista.... sais kaikki eläinrääkkäjät tappaa.. en jäis kaipaamaan

• nykypäivänä
        kissan omistaja kirjoitti:

Jos otat kissan, sen turvallisuudesta pitää myös huolehtia. Kissalle ei ole turvallista kujeksia pitkin kyliä irti.
        Teet sille kissalle aitauksen jos sitä ei kerran ole. Tällaisia asioita ihmisten pitäisi miettiä ENNEN KUIN ottaa sen kissan.
        Ja ihan taatusti jokaisesta kissasta on myös sisäkissaksi, kun sen pennusta opettaa. Se on niinkin yksinkertaista, että ei päästä sitä kissaa ulos. Ei se sinne kaipaa, kun ei ole koskaan siellä käynyt.

Kissa on aina vaarassa ulkoillessaan itsenäisesti. Jos haluat kissan ulkoilevan, tee se aitaus tai kuljeta hihnassa. Eläinrääkkäystä on myös lemmikin vartioimatta jättäminen ja siten vaaroille altistaminen.

enä olla kovinkaan sallittua,saatika sitten turvallista.
        Kaverini kissat myrkytti naapuri rotanmyrkyllä kun kyllästyi siihen,että kävivät kuseskelemassa heidän parveke tuolinsa.
        Naapuri tästä monta kertaa sanoi perheen äidille,mutta eivät välittäneet.
        Viimeviikolla löydettiin heidän 3 kadoksissa ollutta kissaa kuoha suun pielistä valuen marjapensaan takaa.Naapuri oli laittanut kissoille lihansekaan rotanmyrkkyä kun oli kyllästynyt kissankusella kyllästettyihin parveke tuoleihin.Näin täällä lahdessa.

• Nekku
        Mirella^^ kirjoitti:

smaa mieltä, kuinka joku voi eläimelkle tehdä jotain tollaista.... sais kaikki eläinrääkkäjät tappaa.. en jäis kaipaamaan

Herätkää jo päättäjät, laki uusiksi eläinrääkkäys asiassa! Eläin on aina heikompi ihmisen julmuuden kohdatessa. Eläinpitokielto lopun iäksi eläinrääkkääjille!!

• vastuu
        ole oma kirjoitti:

Pidätkö kissastasi hyvää huolta jos annat sen kulkea naapurustossa, jonka tiedät vaaralliseksi? Ota vastuu omasta roolistasi omistajana ja huolehdi siitä, ettei kissallesi tapahdu mitään sen liikkuessa ulkona. Kulje sen mukana, ulkoiluta sitä, ole sen turvana.

• ihminen on julma!
        vihaajia kirjoitti:

Kuulin erään tarinan siitä kuinka joku nainen ottaa kiinni kissoja ja sulloo ne pieniin pahvi laatikoihin, kun kissoja on tarpeeksi hän palauttaa ne omistajilleen laatikoissa, mikäli kaulapannasta saa yhteytiedon. Kissa on joko kuollut tai elossa. Ne keltä kaulapantaa ei löydy hän auliisti vie ne kissojen katastrofi yhdistykseen "villi kissoina"./// Mieheni vanhemmilla on myös kissa joka jouduttiin viemään eläinlääkäriin kun naapuri oli potkinut ja lyönyt haravalla (päässä oli jokaisesta haravan piikistä suuri vuotava haava)./// Muistan myös monia muita tapauksia esimerkiksi se joskus yli 10 vuotta sitten Pirkkalassa ollut tapaus hevosista jotka olivat kirjaimellisesti uinut omissa jätöksissään karsinoissaan, syöneet omia jätöksiään. Kaikki elossa olevat jouduttiin lopettamaan/// Kyllä näitä tapauksia löytyy useita!!, olen lainannut joskus kirjankin missä näitä tapauksia oli satoja, tehdessäni eläinsuojelusta koulu työtä.

• miettii....
        ole oma kirjoitti:

Miksi niitä kissoja pitää päästä ulos yksikseen niin, että joku kissavihaaja niitä sitten rääkkää? Korville pitäs vedellä eläinrääkkääjiä, mutta niin myös niitä, jotka ehdoin tahdoin päästävät kissansa hakattavaksi tonne ulos.

• catlady40
        pystyt pitään kirjoitti:

Hei sinä

Miten
        Pystyt pitään

Kyllä kissasta on sisäkissaksi kun sen opettaa heti pennusta pitäen. Itselläni on 10 ja puoli vuotias tyttö kissa ja se on ollut pennusta asti sisällä. Ei kaipaa ulos kulkemaan. Sillä on mahdollisuus päästä parvekkeelle katselemaan aina kun haluaa. Parveke on myös turvattu verkolla ja plekseillä ja tukittu myös altapäin. Ja hän on hyvin onnellin kun tulee sieltä ja pääsee lämpöseen petiin nukkumaan. Se on ihmisestä itsestään kiinni että opettaa kissan siihen. Tai jos ei halua sisäkissaa niin opettaa sen ulkoilemaan valjaissa pennusta pitäen. Sekin onnistuu, kokemusta on siitäkin kun entisellä naapurilla on edelleen ne pari kissaansa joita ulkoiluttaa vuoron perään. Ihmisen päänupista se päätös lähtee.

• Dami
        pystyt pitään kirjoitti:

JOS EIVÄT EDES VÄLITÄ NIISTÄ? PITÄVÄT NIITÄ ESINEINÄ JOIHIN PURKAA OMAA TURHAUTUMISTAAN ??!

HELVETTIIN KAIKKI ELÄINRÄÄKKÄÄJÄT!

• saniliini_b
        pystyt pitään kirjoitti:

Omasta kissastani tuli sisäkissa sen ollessa 10v (muutto pk.suedulle landelta)ja ihan hyvin menny. Pentuna totutettu valjaisiin ja joka päivä käymme mahdollisuuksien mukaan lenkillä.

• kissan omistaja

Tietääkseni kissat viihtyvät ulkona koska saavat olla vapaita! Kissat ovat aluperinkin asustaneet luonnossa VILLINÄ ja VAPAINA. Meillä on 2.v vanha kissa ja kaksi 4 kk vanhaa pentua ja ne viihtyvät PAREMMIN ulkona kuin sisällä sillä ulkona niillä on tilaa temmeltää ja juosta! Miltä sinusta tuntuisi jos sinut vangittaisiin? Minusta se on eläinrääkäystä! Eihän meidänkään kissat muuta tee kun ovat ulkona päivätpitkät ja käyvät syömässä välillä, ja kun tulee ilta ne tulevat kotiin nukkumaan vaikka kissa onkin yö eläin. Mutta jos asuukin kaupungilla niin kissaa pitää kuljettaa valjaissa muuten se voisi jäädä auton alle.

• synesthesia child
        vaan kirjoitti:

Just, että jos eläin karkaa tai on vapaana,niin henki pois vaan!Vedähän ittes jojoks..

Meillä on ajokoira,se ei yleensä karkaa ku ei vapaana pidetä.Muttaa saa hihnannsa auki rapsuttamalla.Koiramme ei pure,murise tai hauku,erittäin harmiton söpöläinen.Ja jos koiramme pääsee irti,niin pitäisikö jonkun vai tappaa viaton eläinparka mikä ei tiedä mitään muuta kuin kodin ja isäntäperheensä.Voisit hirttäytyä jos tuota mieltä olet!

• Hakkaa isompias jos uskallat
        vaan kirjoitti:

PITÄS VETÄÄ TALIKOLLA PÄÄHÄN. Harvinaisen typerä kirjoitus taas kerran luettavana täälä Suomi24 keskusteluissa. Mee hakkaan isompias jos munaa ja kanttia riittää.

• heh heh
        vihaajia kirjoitti:

tollaset wammaset ihmiset.Jos näkisin että jotain eläintä rääkätään, teurastaisin sellasen tyypin oikein kivuliaasti.Sitten laittaisin sen pään koristeeksi kotiin ja nauraisin sille joka päivä.Se olisi kyllä mukava juttu

• kissan omistaja

Tietääkseni kissat viihtyvät ulkona koska saavat olla vapaita! Kissat ovat aluperinkin asustaneet luonnossa VILLINÄ ja VAPAINA. Meillä on 2.v vanha kissa ja kaksi 4 kk vanhaa pentua ja ne viihtyvät PAREMMIN ulkona kuin sisällä sillä ulkona niillä on tilaa temmeltää ja juosta! Miltä sinusta tuntuisi jos sinut vangittaisiin? Minusta se on eläinrääkäystä! Eihän meidänkään kissat muuta tee kun ovat ulkona päivätpitkät ja käyvät syömässä välillä, ja kun tulee ilta ne tulevat kotiin nukkumaan vaikka kissa onkin yö eläin. Mutta jos asuukin kaupungilla niin kissaa pitää kuljettaa valjaissa muuten se voisi jäädä auton alle.

Täällä maallakin niitä joutuu sisällä pitämään, kissoilla on paljon muitakin vaaroja kuin autot.
        Oma sisäkissani on varsin iloinen vaikkei ulkona käykään, temmeltää ja juoksee (turvallisesti sisällä), ulkona on joskus käyty valjaissa, mutta pelkää niin kovin ettei halua sinne.
        Kissalla on ulkona vaarana mm. autot, ihmiset, supikoirat, ketut, koirat jne jne.. samaten saavat helpommin tauteja/loisia...

Jos ei osaa pitää kissaa kiinni ja ulkoiluttaa sitä turvallisesti niin parempi olla ottamatta sitä kissaa ollenkaan.
        Aivan liian paljon on näitä vapaana kulkevia kissoja, jotka saattavat vuosia tulla kotiin, sitten kadota, sitten itketään että mihin se katosi.. löytyvät yleensä karvatuppoina metsästä kun ovat joutuneet eläinten suuhun tai ojapohjalta kun ovat jääneet auton alle.
        Kissat myös aiheuttavat erittäin paljon tuhoa irti ollessaan, tappavat lintuja, kuseskelevat ihmisten eteisiin, lastenvaunuihin yms.
        Uskomattoman vastuutonta käytöstä on päästää kissa ulkoilemaan itsekseen..

Ja huom! minulla todellakin on kissa ja pidän kovasti kissoista, siksipä juuri en tajua miten joku voi altistaa oman lemmikkinsä niin suurille vaaroille.

• koirafani oon
        catlady40 kirjoitti:

Hei sinä

Miten
        Pystyt pitään

Kyllä kissasta on sisäkissaksi kun sen opettaa heti pennusta pitäen. Itselläni on 10 ja puoli vuotias tyttö kissa ja se on ollut pennusta asti sisällä. Ei kaipaa ulos kulkemaan. Sillä on mahdollisuus päästä parvekkeelle katselemaan aina kun haluaa. Parveke on myös turvattu verkolla ja plekseillä ja tukittu myös altapäin. Ja hän on hyvin onnellin kun tulee sieltä ja pääsee lämpöseen petiin nukkumaan. Se on ihmisestä itsestään kiinni että opettaa kissan siihen. Tai jos ei halua sisäkissaa niin opettaa sen ulkoilemaan valjaissa pennusta pitäen. Sekin onnistuu, kokemusta on siitäkin kun entisellä naapurilla on edelleen ne pari kissaansa joita ulkoiluttaa vuoron perään. Ihmisen päänupista se päätös lähtee.

puhetta nimenomaan jokaisen tulee huolehtia lemmikistään kissa oppii myös valjaisiin ivan kuin koirakin (en suosi kaulapannasta ulkoiluttamista) silloin ei ympäristö saa tekosyytä koira/kissa vihaan kun jokainen huolehtii lemmikistään. tiedän myös tapauksia että kissa on aina sisällä ei juuri koskaan ulkoiluteta, pitää muistaa että tosiasiassa kissa on enemmän ulkoilmaeläin kuin koira, joka päivä lenkille kun kerran kissaa pitää.
        Ikävä sanoa että niinsanotun kissavihan syypäitä on kissan omistajat itse useasti, kun antavat mirrinsä juosta vapaasti luonnossa, ja ihmisten pihamaalla..

• En kyllä takaa
        vaan kirjoitti:

miten sulle käy...Eläimillä on ihan sama oikeus elää tällä planeetalla, ku sullakin. Mitähän jos vetäisit vapaaehtoisesti jojon kaulaasi, ettei noin turhan hapenkuluttajan takia tarvii kenenkään lusimaan lähteä.

• paljon...
        vaan kirjoitti:

...sinun kaltaisia ihmisiä liikkuu vapaana??...aivan pelottaa:( Tuo viimeinen lause viestissäsi oli tarkoitettu varmaan ITSELLESI!

• Nimetön

toivottavasti teidän kissat on leikattuja jotta ei tule lisää kissoja, jotka hylätään elämään yksin..

• mielelläni
        vihaajia kirjoitti:

lahtiin koko naapurin, jos näin jyrkkä mielipide sallitaan. ei ansaitse enää elää mokoma tyyppi. Kissa on Suomeen tuotu eläin, eikä sille mitään (lajina) itse mahda. Olen kauhuissani edesmenneen kissasi puolesta...häntä on sattunut todella paljon

• millaoo
        catlady40 kirjoitti:

Hei sinä

Miten
        Pystyt pitään

Juu mulla on kans sisäkissa ja hyvin tyytväinen on kun pääsee parvekkeelle katteleen ja pötkötteleen. Ei ees kaipaa ulos, joskus otan sen mukaan esim.pyöräretkelle istuu korissa tyytyväisenä, tosin isompia ääniä vähän kavahtaa. Ja valjaissa käydään joskus ulkona. On se joskus karannu, mutta ei pitkälle pötki, ku maukuu jo takasin sisälle.

• leonaeläin
        koirafani oon kirjoitti:

puhetta nimenomaan jokaisen tulee huolehtia lemmikistään kissa oppii myös valjaisiin ivan kuin koirakin (en suosi kaulapannasta ulkoiluttamista) silloin ei ympäristö saa tekosyytä koira/kissa vihaan kun jokainen huolehtii lemmikistään. tiedän myös tapauksia että kissa on aina sisällä ei juuri koskaan ulkoiluteta, pitää muistaa että tosiasiassa kissa on enemmän ulkoilmaeläin kuin koira, joka päivä lenkille kun kerran kissaa pitää.
        Ikävä sanoa että niinsanotun kissavihan syypäitä on kissan omistajat itse useasti, kun antavat mirrinsä juosta vapaasti luonnossa, ja ihmisten pihamaalla..

kissojen leikkauttamisen puolella. Ja hyvä on, jos voi pitää kissan sisällä. On kuitenkin niin, että alun perin maalaisympäristössä kissoja on pidetty varastojen ja puutarhojen tuholaisten hävittäjinä. Taitaa olla unohtunutta kansanperinnettä?

Maaseudulla kissa voi haluta ulos, jos kerrankin pääsee livahtamaan sinne (on kokemusta, mutta taitaa olla taas yksi tabu, mitä ei saa sanoa ääneen) eikä aiheuta ongelmia sen enempää kuin ikkunoihin törmäävät linnut. Monena vuonna ikkunoihin on kuollut useampia lintuja kuin kolmen kissan kynsiin kahdessa vuodessa - ja rajatulla tontilla uhrien määrän voi todella havaita - tiedoksi niille, jotka kysyvät, miten tiedät, montako lintua kissa tappaa.

Suuri ongelma nykyisin on ihminen joka ei kestä kissan- eikä koiranpaskaa, luonnon ääniä ja hajuja ym. Lisänä allergiapelot - tupakkaa imetään kyllä innolla, mutta koiran läsnäolo pelottaa. Ilotulitteet, bensa ja palavat autonrenkaat ovat kyllä pop näillä ihmisillä. Syntipukkeja eläimet ovat. Esim. hevoset aiheuttavat kavionjälkiä, voi voi!

• ai joo
        vaan kirjoitti:

että tämä on sarkasmia eli kirjoittaja on tappamista vastaan!

• "sympatiaa"
        ihminen on julma! kirjoitti:

Kuulin erään tarinan siitä kuinka joku nainen ottaa kiinni kissoja ja sulloo ne pieniin pahvi laatikoihin, kun kissoja on tarpeeksi hän palauttaa ne omistajilleen laatikoissa, mikäli kaulapannasta saa yhteytiedon. Kissa on joko kuollut tai elossa. Ne keltä kaulapantaa ei löydy hän auliisti vie ne kissojen katastrofi yhdistykseen "villi kissoina"./// Mieheni vanhemmilla on myös kissa joka jouduttiin viemään eläinlääkäriin kun naapuri oli potkinut ja lyönyt haravalla (päässä oli jokaisesta haravan piikistä suuri vuotava haava)./// Muistan myös monia muita tapauksia esimerkiksi se joskus yli 10 vuotta sitten Pirkkalassa ollut tapaus hevosista jotka olivat kirjaimellisesti uinut omissa jätöksissään karsinoissaan, syöneet omia jätöksiään. Kaikki elossa olevat jouduttiin lopettamaan/// Kyllä näitä tapauksia löytyy useita!!, olen lainannut joskus kirjankin missä näitä tapauksia oli satoja, tehdessäni eläinsuojelusta koulu työtä.

Onneksi nykyään on joillain vielä sympatiaa eläimiä kohtaan ja aika paljon on löytöeläimiä noissa paikoissa joihin tulisi viedäkin, en nyt välttämättä keräilisi eläimiä ja vasta sitten veisi, mutta ihanaa on, että kadonneelle eläimelle yritetään nykyään löytää omistaja. Riittää, että soittaa noille avuliaille löytöeläinten hoitajille ja tulevat jopa hakemaan, ettei tarvitse mennä tuntematonta eläintä itse edes viemään. Nykypäivänä onneksi monirotuisilla lemmikeilläkin on siru ja ovat rekisteröityjä, jolloin omistaja löytyy. Meillä sisäkissana aina ollut protestoi muuton jälkeen karkaamalla ikkunan kautta, onneksi vammoitta. Sieltä se löytöeläin kodista löytyi, koska ihana ihminen oli jättänyt kaupan ilmoitustaululle kissaamme sopivista tuntomerkeistä ja sen silloisesta sijainnista. Oli kyllä hyvin pidetyn näköisiä kaikki ne muutkin koirat ja kissat joita oli siellä. Olenkin harkinnut vanhojen peittojen viemistä sinne, koska heillä pyörii pesukoneet kaikenaikaa. Suosittelen vanhojen tyynyjen, vilttien, peittojen ym. kierrättämistä viemällä noiihin kohteisiin, ottavat mielellään lahjoituksia vastaan. Hevostallit taas ei kauan pyöriä pysty nykyään, koska eläinlääkärit tekevät pistotarkastuksia talleille, sitten on myös tullut ilmi kiusallaan tehtyjä ilmoituksia, jolloin eläinlääkäri saattaa tehdä useamman kerran tarkastuksen ja antaa oman mielipiteensä tähän tarvitaanko tehdä minkäänlaisia toimenpiteitä.

• sjl87

kamallaa touhua!!
      En käsitä miksi ihmiset purkavat vihaansa eläimiin?
      Koska ne ei sano mitään,vai koska ne on heikompia??

Säälittävää!
      Kävis joskus isompien kimppuun!

• sjl87

kaikki noi tyypit on just jostai landelta,
        IDIOOTTEJA kun on!!

• buubabuu

Se on vaan sellainen tapa, että jos joku ryöstää pensa-aseman, niin kohta joku tekee samoin. Roistoja.

Jos joku rääkkää eläintä, kohta joku samankaltainen ihminen innostuu asiasta ja saa virikkeitä elämäänsä. Sairasmielisiä.

Tuomitsen täysin tällaiset ihmiset ja tavat. Mutta samalla media heittää lisää vettä myllyyn, kun julkaisee näitä asioita. On olemassa niin sairaita ihmisiä, jotka innostuvat asiasta.

Toivottavasti joskus joku joka rääkkää esim koiraa saa kovasti vönttiinsä. Olisi hyvä jos todistettavasti joku olisi hakannut koiraansa ja koira olisi hyökännyt ihmisen päälle ja aiheutanut vahinkoa ja tämä kaikki olisi esim videolla niin koiraa ei voida syyttää mielisairaasta käytöksestä.

Hullukait minäkin olen jos näin toivon, mutta minkä tekee mielenkuohumiselleen.

• Niin se vaan on...
        sjl87 kirjoitti:

kaikki noi tyypit on just jostai landelta,
        IDIOOTTEJA kun on!!

Meillä täällä "landella" on paljon enemmän noita eläimiäkin... Kusipäitä varmasti on niin täällä kuin siellä maailman navassa, Helsingissä. Eihän jossain helvetin betoni punkkereissa pitäis lemmikkejä kenenkään pitääkkään. Ei ne ole eläinten paikkoja. Tällä "landella" eläimillä on tilaa elää ja olla. Mutta jos ihan tosissaan ollaan, ei se saa selittä eläin rääkkäystä, että jossain on enemmän eläimiä kun toisaalla. Heikko ja säälittävä hukassa oleva ihminen ajaa agressioitaan eläimeen.

• Niin se vaan on... kirjoitti:

Meillä täällä "landella" on paljon enemmän noita eläimiäkin... Kusipäitä varmasti on niin täällä kuin siellä maailman navassa, Helsingissä. Eihän jossain helvetin betoni punkkereissa pitäis lemmikkejä kenenkään pitääkkään. Ei ne ole eläinten paikkoja. Tällä "landella" eläimillä on tilaa elää ja olla. Mutta jos ihan tosissaan ollaan, ei se saa selittä eläin rääkkäystä, että jossain on enemmän eläimiä kun toisaalla. Heikko ja säälittävä hukassa oleva ihminen ajaa agressioitaan eläimeen.

noin. Kun nää kusipää rääkkääjät, saa siitä nautinnon, et saa sen omassapäässä olevan pahan olon purkaa jonnekki. Vetäsivät ittensä hirtee!

• eläinten puolustaja

mä ainakin teen heti ilmoituksen jos edes lähi- ja naapuripiirissä huomaan eläinten julmaa ja väkivaltaista kohtelua. maa- ja metsätalousministeriöstä saa tilattua oppaita eläinten hyvinvointia ja kohtelua koskien. niitä kannattaa lukea kun ovat lajikohtaisia ja todella soittaa jos tietää ihmisen joka kohtelee eläintänsä lain vastaisesti tai eläimen hyvät elämän edellytykset eivät toteudu.... t. eläinten puolustaja

• sjl87

samaa mieltä!
        Varokaa rääkkääjät! haha

• vaan

Onko nykyajan ihminen niin tumpelo, että sille pitää olla opas, että osaa toimia oikein?!!!

• From Animalia

TODELLAKIN täytyy JOKAISEN tehdä ilmoitus jos edes kuulee joltain että jossain naapurustossa tai missä vaan vaikka 600 km päässä on rääkätty eläintä!!!!! AINA poliiseilta tai eläinsuojelu yhdistyksestä tarkastus käynti!! Nimettömänä voi tehdä ilmoituksen ellei halua sitä kertoa.Jokaisella ihmisellä jolla on tunteet pitäis sanomattakin ymmärtää tehdä ilmoitus! Itse vihaan eläinrääkkääjiä niin että aivan varmasti ja mitään tuntematta kiduttaisin sellaiset mielisairaat hengiltä.

• mieltä

Kyllä pitäs olla sellainen laki,jos eläintä rääkkää yms.Kerrasta poikki eläinten pitokielto,sellaisille henkilöille.Sellaiset sakot että muistaa!

• ohtaa eläintenrääkkääjille!!!!

• koira ja kaksi kissaa

Todella sairasta, kertoo siitä mihin suuntaa ollaan menossa. Kun ei muita uskalla rääkätä ja lyödä...eläintä..joka luottaa ihmiseen sataa!!!
      Väkivalta on in juttu ,on hienoa lyödä ,hakata, hajoittaa paikkoja. Ihmiskunta tulossa odella sairaaksi!! Mitä sitten kun nämä "kingit" kasva aikuisiksi??
      Kun ei saa kurittaa lapsia..aikuiset kurittaa elämiä...lyönti tarve puretaan niihin.
      Haluaisin auttaa, antaa kodin näille kovia kokeneille eläimille (kaksi sosiaalikoiraa olen hoitanut hautaan)Mutta tulee niin avuton ikävä olo...miksi ihmiset niin pahoja ja julmia???
      Ihminen ainoa "eläin" joka kohtelee huonosti jopa omaa jälkeläistään ;((
      www.kulkukoirat.com , suomeen samanlaista toimintaa!!!!

• kynitty-kana

eläimiä uskalletaan potkia, koska eläin ei puhu... Raukkamaista purkaa omia viirupäisyyksiään itseään pienempiin, olipa kyseessä ihminen tai eläin.

Mistä helkkarista pahuus yleensäkään syntyy ihmisten mieliin? Pitääköhän eläinten hakkaajat tekojaan pahuutena, tajuavatko itsekään mitä tekevät?

Sadisteja on ollut kautta aikojen, se tiedetään. Jos lapsi kohtelee ymmärtämättömyyttään eläintä huonosti tai kaltoin, sen vielä jotenkin ymmärtää, mutta kun aikuiset ihmiset!

Jos vastaavaa rääkkäystä näkee, ei kun kännykällä videoimaan ja ilmoitus poliisille, jokin raja on asioilla oltava.

• koira ja kaksi kisaa
        kynitty-kana kirjoitti:

eläimiä uskalletaan potkia, koska eläin ei puhu... Raukkamaista purkaa omia viirupäisyyksiään itseään pienempiin, olipa kyseessä ihminen tai eläin.

Mistä helkkarista pahuus yleensäkään syntyy ihmisten mieliin? Pitääköhän eläinten hakkaajat tekojaan pahuutena, tajuavatko itsekään mitä tekevät?

Sadisteja on ollut kautta aikojen, se tiedetään. Jos lapsi kohtelee ymmärtämättömyyttään eläintä huonosti tai kaltoin, sen vielä jotenkin ymmärtää, mutta kun aikuiset ihmiset!

Jos vastaavaa rääkkäystä näkee, ei kun kännykällä videoimaan ja ilmoitus poliisille, jokin raja on asioilla oltava.

En tiedä miksi ja mikä tekee ihmisestä pedon. kai se on eläimen suuri usko ihmiseen, sitä on helppo alistaa, lyödä. Eläin harvoin nousee kapinaa. Painuu maahan ja alistuu. Kyyneleet valuu silmistä kun kirjoitan tätä, tekee pahaa.
        Itse olen lapsille opettanut rakkautta eläimiin ja minusta se on oiva keino saada lapseen suvaitsevaisuutta ja sosiaalisuutta.
        Ihminen on paha..siitä ei pääse mihinkään. Kertautuuko paha sukupolvelta toiselle, en tiedä.
        Mutta heikkoa on heikonkin helppo alistaa

• niina73

todella huonoon suuntaan on maailma menossa,aivan sairasta touhua.olen hoitanut myös kovia kohdettuja koiria.ensimmäinen koira oli juoppoperheestä,kun vaimo ol lähtenyt väkivälta siiryi koiraan.sattui olemaan naapurin isäntä,koira oli todell huonossa kunnossa nälkiintynyt takkuinen haavoja täynnä! löysin koiran pihamaalta puiden alta onneksi oli päässyt pakoon.eläilääkärillä käytiin ja tehtiin ilmoitus joka paikkaan eläinsuojelu yhdistys auttoi kiitos heille! nyt nemo voi todella hyvin on luottamus palannut perheenjäsemiimme,aivan ihana tyttö onpi.
        aina jos kuuletten moisista touhuista rohkeesti ilmoittakaa poliisille tai eläinsuojelu yhdistykseen!!!syksyn jatkoi kaikille.

• koirien omistaja
        koira ja kaksi kisaa kirjoitti:

En tiedä miksi ja mikä tekee ihmisestä pedon. kai se on eläimen suuri usko ihmiseen, sitä on helppo alistaa, lyödä. Eläin harvoin nousee kapinaa. Painuu maahan ja alistuu. Kyyneleet valuu silmistä kun kirjoitan tätä, tekee pahaa.
        Itse olen lapsille opettanut rakkautta eläimiin ja minusta se on oiva keino saada lapseen suvaitsevaisuutta ja sosiaalisuutta.
        Ihminen on paha..siitä ei pääse mihinkään. Kertautuuko paha sukupolvelta toiselle, en tiedä.
        Mutta heikkoa on heikonkin helppo alistaa

Pakko sanoa että en itsekään tajua, miksi ihmisillä niin tarve tehdä tuollaista, tai miksi tekevät tuollaista?

Työkaverin naapuri on tehnyt heille sellaisen tempun; että kun työkaverin kissa lähti pihasta, naapuri kiikutti kissan löytöeläin kotiin tai johonkin vastaavaan. Työkaveri perheineen tietenkin huolestui, kun kissasta ei kuulu mitään, eikä näy missään. Kyselivät juuri kaikista löytöeläin paikoista jne.

Lopulta he löysivät kissan, ku eläin oli ollu kateissa 2viikkoa & paikasta sanottiin, että joku ystävällinen mies oli tuonut& sanonut, kyseisen eläimen olevan joku kulkukissa. Kissa olisi parin päivän päästä kai lopetettu.
        Siitä lähtien kissa ei uskaltanut kuulemma poistua omasta pihasta.
        Että näin kivoja naapureita.
        Meilläkin oli joskus itseni ollessa pieni, villi uroskoira, joka tykkäsi lähteä karkuun& metsästää siis "tyttöjä". Harvoin niin kävi, että pääsi karkuun, jos ei ollut varovainen. Yksi naapuri uhkasi myrkyttää & ampua, jos koira tulee hänen pihalleen. Ei ollut kovin lähellä asuva naapuri siis edes kyseessä, eikä hän edes omistanut eläimiä, pikemmin päinvastoin.

Sekä joskus myös perheessä on ollut lapinporo-koira, narttu, sijoituskoira & jonka joku myrkytti. Heitti ilmeisesti pihalle jotain syötävää, jossa myrkkyä. Koira vietiin heti eläinlääkäriin, mutta vantaan kunnallinen eläinlääkäri pisti odottamaan vain vuoroa, vaikka koira oli kuolemassa. Vihdoin kun koira olisi pääsyt lääkäriin, oli ehtinyt kuolla isäni syliin. Syyllistä ei saatu kiinni. Piha on siis ISO omakoti-talo, mistä kyseinen koira ei poistunut kuin kävelyille.
        Tapauksesta, okei, joku 15-20v. Mutta eipä viedä enää perheen koiria sinne, paitsi TODELLA hätätapauksessa. ehkä.

Itselläni & siskollani on nyt ollut paljon koiria, jotka eläneet hyvän elämän muuten, mitä nyt kuolleet vanhuuttaan, tai syöpään.*pari koiraa*
        Nyt nykyiset koirat elävät, kuin paratiisissa.
        Ovat todella hemmoteltuja & saavat herkkuja vähän väliä töistä tullessa, jos jotain jää.
        Perheen vauvoja siis. Pientä rotua kun ovat, mutta aina kun kuulee näistä tapauksista, tekisi mieli ottaa ne pahoinkohdellut koirat näiden seuraksi, missä niitä hemmoteltaisiin. Missä kukaan ei kohtelisi kaltoin, saisi leikkiä isolla aidatulla pihalla vapaasti, ilman mitään huolia.

• koirien omistaja

Virossakin on noita järjestöjä. www.pelastetaankoirat.com, www.kodittomat.com, www.rekkurescue.com jne.. Mutta kävin katsomassa tuon sivun minkä olit laittanut viestiisi, niin pakko sanoa..: itkin, kun katsoin niitä kuvia, joita siellä oli. Edes sellasia kuvia, en muista nähneeni noilla sivuilla. & miten vanhempia koiria kohdellaa. Järkyttävää!!

Itse otin siskoni kanssa meidän edesmenneen pikku vanhan rouvamme, kun hänen omistajansa joutui luopumaan hänestä& hänen uros-puolisesta kaveristaan, koska asui kerrostalossa & koirat pitivät ääntä. Muuten olisi pitänyt lopettaa molemmat.
        Kuulimme serkkumme äidiltä tästä.
        Siskoni innostui asiasta, koska meillä oli vielä silloin 3-vuotias sekarotuinen tyttömme & ajattelimme, ettei tekisi pahaa, jos kaveri silloin seurana, kuin itse koulussa olisimme& vanhemmat töissä. Niin olisi kaveri leikkimässä sillä aikaa& kun tilaa olisi kyllä enemmänkin. isämme pystyisi tulemaan silti kesken työpäivän katseomaan koiria& päästämään ulos.
        Pikku rouvamme oli silloin vasta 6-vuotias perhoskoira, jolla ei ollut papereita, mutta oli vain vahinkopennuksi syntynyt. Otimme hänet mukaamme, kun näimme& vaikka sekarotuisemme tunsi itsensä uhatuksi. Meni 2viikkoa& olivat kuin päivä& peppu. Eli hyvin kävi tälle neidille& eli 15,5 vuotiaaksi, kunnes kuoli melkein 2vuotta sitten sydän vajaa-toimintaan, kun ei suostunut ottamaan lääkkeitään säännöllisesti, vaikka mitä teki.Mielummin leikki& riehui, kuin joku pentu.

Siksi en ymmärrä, miksi ihmiset suhtautuvat huonosti vähän vanhemman koiran ottamiseen ? Vaikka koira olisi vähän vanhempi, esim. 4-9v , voi silti oikeaan kotiin päästessään olla kuin pieni pentu: elämän iloinen, energinen, kaikkea mitä nuorikin koira. Paitsi ehkä vain sisäsiistimpi:D

• silmin....
        niina73 kirjoitti:

todella huonoon suuntaan on maailma menossa,aivan sairasta touhua.olen hoitanut myös kovia kohdettuja koiria.ensimmäinen koira oli juoppoperheestä,kun vaimo ol lähtenyt väkivälta siiryi koiraan.sattui olemaan naapurin isäntä,koira oli todell huonossa kunnossa nälkiintynyt takkuinen haavoja täynnä! löysin koiran pihamaalta puiden alta onneksi oli päässyt pakoon.eläilääkärillä käytiin ja tehtiin ilmoitus joka paikkaan eläinsuojelu yhdistys auttoi kiitos heille! nyt nemo voi todella hyvin on luottamus palannut perheenjäsemiimme,aivan ihana tyttö onpi.
        aina jos kuuletten moisista touhuista rohkeesti ilmoittakaa poliisille tai eläinsuojelu yhdistykseen!!!syksyn jatkoi kaikille.

ja toivon, että kaltaisiasi ihmisiä olisi enemmän. Hienoa että sait koiran elämän kuntoon.

En käsitä, jos eläin hankitaan kotiin ja sitten sitä ei jaksetakaan hoitaa. Mitään elävää EI saa pahoinpidellä ja silti tätä tapahtuu??
        Lisää valvontaa, täällä olisi yksi vapaaehtoinen.

Koiralle riittää hyvän mielen tuottajaksi joskus leivänkannikka tai rapsutus, jos se on koulutettu ja hyvin kohdeltu.
        Kun eläintä pitää hyvin, se alkaa pitää myös ympärillään olevia ihmisiä hyvin.
        Koira on joskus nuollut kyyneleitäni niin kauan että lohdutun.

Raivostuttaa eläinten julma kohtelu, niin etten löydä sanoja.
        Juopot tapelkaa keskenänne, mutta lapsiin ja eläimiin ei KAJOTA!!

• eläin itsekin
        niina73 kirjoitti:

hienoa että on yhä ihmisiä, jotka tarttuu toimeen kun on aihetta !

kiitos, kiitoskiitoskiitos !

• Niin se vaanon...

Ihmeellisintä viellä tälläisessä jutussa, niinkuin esim. tuo Harri Porsas, että poliisi uskoo kerrotun tarinan. Siis paskapuhettahan on varmasti se että porsas olisi varastettu ja tapettu nälän takia. Huh huh... Toivottavasti edes Tuomari oikeudessa ei usko moiseen paskapuheeseen.

• oudot poliisit

Niinpä, ihan naurettavaa että poliisit uskoo tollaseen selitykseen että muka ruuaksi, just joo!

Kyllä siinä on possu ihan sen takia tapettu, että siitä on saatu jotain sairasta nautintoa tai haluttu harjoitella "teurastamista".

Täytyy olla jotenkin täysin tunteeton että voi tehdä jotain tuollaista.

• kysynpä vaan
        oudot poliisit kirjoitti:

Niinpä, ihan naurettavaa että poliisit uskoo tollaseen selitykseen että muka ruuaksi, just joo!

Kyllä siinä on possu ihan sen takia tapettu, että siitä on saatu jotain sairasta nautintoa tai haluttu harjoitella "teurastamista".

Täytyy olla jotenkin täysin tunteeton että voi tehdä jotain tuollaista.

Tunteeton kuin kissa? Kissa on julma peto.

Saatko sairasta mielihyvää syödessäsi lihaa? Saako teurastaja sairasta mielihyvää teurastaessaan eläimiä lihaksi sinulle? Lihaksi kissallesi?

Saavatko kaikki teurastajat sairasta mielihyvää teurastuksesta? Mitä veikkaatte?

Tappaminen on välttämätön osa lihantuotannon prosessia. Jos nämä kaverit olisivat jättäneet Harri Possun tappamatta ja ostaneet lihansa marketista, olisiko se absoluuttisesti vähemmän väärin, koska hei eivät ITSE tappaneet lihakarjaansa. Mietipä tätä hetki kun safkaat kyljystäsi viattomana!

• mine

Sellainen lakialoite, että eläintenrääkkääjille sama kohtalo kuin rääkkäyksen kohteeksi joutuville. Esim. tuon possun kohtalo rääkkääjille; jaloista puuhun roikkumaan ja vatsa auki.

• asdfghjkl

Mun mielestä tollasia ihmisiä pitäis rankaista ja KUNNOLLA!! Tekee pahaa jos näkee itse kun kaduilla nostetaan koiraa pannasta tai potkitaan sitä jos se haukkuu. Siinä vaiheessa jos mahdollista menen itse sanomaan siitä kyseiselle henkilölle. Ottaa päähän tollaset ihmiset!!

• Sanna34

korpee tollaset tollot. Miksi ottaa lemmikki jos ei pidä siitä huolta. Ja kun nämä rääkkäykset ei rajoitu vaan näihin yksittäisiin tapauksiin vaan myös ns."kasvattajille" jotka rahan himo silmissä teettävät pentuja, joko sekarotuisia ta tai paperittomia "rotukoiria".

Koska itse luen rääkkäykseksi myös sen että koira tms eläin saa elää ansaitsemaansa elämää.Oma koirani tuli ikävä kyllä juuri tälläiseltä idiootilta, tietämättömyyttäni hain. Nyt on sairauksia vaikka muille jakaa, epilepsia, vaikea asteinen lonkka vika, varmaan kaikki lappalasikoirille tyypiiliset peirnnölliset silmä sairaudetkin. Sukusiitos prosentti on ollut tällä kasvattajalla jo hurja kun on vielä koiransa rekisteröinyt. Ja voi vaan kuvitella mitä se on nyt kun koiria vaan naitetaan keskenään, välittämättä pätkän vertaa muusta kuin rahasta.

Harmi kun ei voi nimiä mainita ja eläinsuojelu viranomaiset vaan tekevät tarkastuksia täällä ja kehoittavat vähentämään koira määrää. Tästä kasvattajasta oli juttu lehdessä n.vuosi sitten. Tarkastuksen yhteydessä koirilla ei ollut juoma vettä, kaksi emo koiraa pentu huoneessa pentuineen myös vedettä, yksi koira tungettu pieneen näyttely häkkiin jossa juuri ja juuri mahtui seisomaan -ko koiran olivat lopettaneet- . Koirien ulkotarhat ulostetta täynnä josta myös maasta syövat ruokaansa, ulkokoppien katot romahtaneet jne...jne..

Pohtii juuri että pystyisiköhän yksityisenä ihmisenä laittamaan vaikka nimineen päivineen kiertoviestin eteenpäin, no kunnian loukkaus syytehän siitä varmaan napsahtaisi mutta väliäkö tuolla kun katson omaa reilu 2 v koiraani joka ei pääse sohvalle, autoon ym hyppäämään ja peräpää putoaa portaita noustessa eli lonkka leikkaus edessä. Näinpä mitä tästä opimme ota se rotukoira paperillisena kunnon kasvattajalta.

oomistan myös toisen joka on terve, iloinen, sosiaalinen.

Niin tämä 2v koira tuli aliravittuna ikä 10 vkoa ja paino 2.5kg kun taas tämä paperillinen koira painoi samassa iässä 4.5 kg ja rotu kuitenkinsama.Ja kasvaa ohi tämä pentunen mutta se ei välttämättä merkkaa mitään, eihän ne koirat aina ole standardi korkuisia.Tämä arka koira asui ensimmäiset 2 vkoa sängyn alla peläten kaikkea ja kaikkea.Sängyn jalat irti että saatiin se sieltä pois ja tottumaan kodin ääniin ja ihmisiin.Nyt arka edelleen vieraita ihmisiä kohtaan.

No meni ehkä vähän OT:ksi mutta tämmöstä tarinaa.

• koira ku on ni ei oo mitää vikoja. Mie en maksais rotukoirasta ku sekarotusen saa ilmaseksi ja on terve koira. Kylläkin kuoli lopussa mut ikääki oli.

• perkele...

nyt kyllä sais julkistaa kaikkien tanan eläin kiduttajien kuvat ja nimet, ja ei muutakun vanhan ajan hirtto tuomiot täytäntöön... ei se ole kovin terve meinaa semmoinen ihminen joka eläimelle noita tekee.. vähintääkin pitäis saada kovempia tuomioita tuommosista tempuista, mut ei niin ei.. perkele että pistää vihaks.. kaikki saatanan eläinten kiduttajat pitäs ampua ja puukottaa ja kuristaa senkin paskat.

• koira

Asun siis aika pienessä pitäjässä. Kaverini poikaystävä joutui juuri vankilaan. Oli pistänyt huom. tyttöystävän ison saksanpaimenkoiran juoksuhihnasta kiinni auton vetokoukkuun kiinni, ajanut niin kauan että koira ei ollut enää jaksanut juosta. Siis että se vaan laahautu mukana vähän aikaa, ja sitten mies kävi vasta ampumassa koiran. Muitakin ei niin pikkusia rikkeitä ollut että vankilaan joutui, mutta kuitenkin.

Itseltä on mennyt kissa. Joku on kylmänviileästi ajanut päältä. Ei tosin vain ajanut kunnolla, sillä kissani oli päässyt raahautumaan ojan yli läheisen marjapensaan alle kitumaan ja kuollut sinne. Kesti kaksi viikkoa että sitä etsittiin koko perheen voimin, itkin melko monena päivänä. Sitten naapuri huomasi tämän jo toi kissaraasun meille.

Miksei ihmiset ymmärrä, että nuo eläimet saattaa olla joillekkin niiiin rakkaita!

• koira kirjoitti:

Asun siis aika pienessä pitäjässä. Kaverini poikaystävä joutui juuri vankilaan. Oli pistänyt huom. tyttöystävän ison saksanpaimenkoiran juoksuhihnasta kiinni auton vetokoukkuun kiinni, ajanut niin kauan että koira ei ollut enää jaksanut juosta. Siis että se vaan laahautu mukana vähän aikaa, ja sitten mies kävi vasta ampumassa koiran. Muitakin ei niin pikkusia rikkeitä ollut että vankilaan joutui, mutta kuitenkin.

Itseltä on mennyt kissa. Joku on kylmänviileästi ajanut päältä. Ei tosin vain ajanut kunnolla, sillä kissani oli päässyt raahautumaan ojan yli läheisen marjapensaan alle kitumaan ja kuollut sinne. Kesti kaksi viikkoa että sitä etsittiin koko perheen voimin, itkin melko monena päivänä. Sitten naapuri huomasi tämän jo toi kissaraasun meille.

Miksei ihmiset ymmärrä, että nuo eläimet saattaa olla joillekkin niiiin rakkaita!

tietoa. Yks alkoholisti, oli siinä kissanpentuja katellu ku ne oli juossee sinne tänne lattialla.
        Tämä hullu oli yhtäkkiä, ottanu yhen kiini ja viskannu pirtin uuniin. Tää joka mulle kerto tuon ni oli kuullu nau untaa, ja heti aukassu lunkan mut se oli ehtiny palaa. mie sitte nyt sanoin et oisit aikasemmin sanonu, ni oisin tappanu sen miehen, mutta se on ehtiny jo kuolla.

• Sanna34
        pihi kirjoitti:

koira ku on ni ei oo mitää vikoja. Mie en maksais rotukoirasta ku sekarotusen saa ilmaseksi ja on terve koira. Kylläkin kuoli lopussa mut ikääki oli.

sekarotuset onkin usein terveempiä :o) enkä millään lailla tuomitse sekarotuisten koirien omistajia tai niitä teettäviä ja yleensähän ovat ns. vahinko pentuja. Mutta nämä paperittomia "rotukoiria" myyvät vois vetää hirteen.

Onpa pari kertaa käyny mielessä käydä visiitillä pesismailan kera.Kun ei oikeen voi yön pimeydessä käydä vapauttamassa koiriaankaan muuten siellä vilisee metsät täynnä yliarkoja lapinkoiria ja lisääntyvät keskenään.

• Eläinystävä
        perkele... kirjoitti:

nyt kyllä sais julkistaa kaikkien tanan eläin kiduttajien kuvat ja nimet, ja ei muutakun vanhan ajan hirtto tuomiot täytäntöön... ei se ole kovin terve meinaa semmoinen ihminen joka eläimelle noita tekee.. vähintääkin pitäis saada kovempia tuomioita tuommosista tempuista, mut ei niin ei.. perkele että pistää vihaks.. kaikki saatanan eläinten kiduttajat pitäs ampua ja puukottaa ja kuristaa senkin paskat.

Kyllä pisti vihaksi kun luin tämän aamun lehdestä koiran rääkkäys tapauksen.. Olis varmaan ollut pitelemistä, etten itse olisi tarttunut moisen kiduttajan raiveliin kiinni jos olisin paikalle osunut.. Kaikenlaiset aivonsa juoneet ääliöt ne eläimiä pitää..Toivottavasti koiraparka sai paremman kodin!

• kun on
        Sanna34 kirjoitti:

sekarotuset onkin usein terveempiä :o) enkä millään lailla tuomitse sekarotuisten koirien omistajia tai niitä teettäviä ja yleensähän ovat ns. vahinko pentuja. Mutta nämä paperittomia "rotukoiria" myyvät vois vetää hirteen.

Onpa pari kertaa käyny mielessä käydä visiitillä pesismailan kera.Kun ei oikeen voi yön pimeydessä käydä vapauttamassa koiriaankaan muuten siellä vilisee metsät täynnä yliarkoja lapinkoiria ja lisääntyvät keskenään.

kaltaisiasi idiootti ostajia on myös näitä pentutehtailijoita.Sinäkin olet osaltasi tukenut noinkin julman tehtailijan puuhia ja vielläpä ihan tietoisesti.Saisit hävetä.

Milloinkohan ihmiset oppii?Ei varmaan ikinä!!!

• Sanna34
        kun on kirjoitti:

kaltaisiasi idiootti ostajia on myös näitä pentutehtailijoita.Sinäkin olet osaltasi tukenut noinkin julman tehtailijan puuhia ja vielläpä ihan tietoisesti.Saisit hävetä.

paskat tietosesti vasta siinä vaiheessa kun tämä koira tuli rupesin tutkimaan noita asioita ja karu totuus paljastu, arvasinkin että joltain tulee toi kommentti. Sitä kun ns. Matti Meikäläinen osaa välttämättä tutkia kaikkia kennel liiton "erittäin hyvin" esillä ollutta kamppanjaa "älä osta pimeää pentua". En ollut kuuna päivänä nähnyt koko tekstiä ennenkun rupesin tutkimaan ja soittamaan ko. paikkakunnan el viranomaisille ja nyt oma tavoite olis jotenkin saada pysähtymään toiminta siellä.

• jotain tuon
        Sanna34 kirjoitti:

paskat tietosesti vasta siinä vaiheessa kun tämä koira tuli rupesin tutkimaan noita asioita ja karu totuus paljastu, arvasinkin että joltain tulee toi kommentti. Sitä kun ns. Matti Meikäläinen osaa välttämättä tutkia kaikkia kennel liiton "erittäin hyvin" esillä ollutta kamppanjaa "älä osta pimeää pentua". En ollut kuuna päivänä nähnyt koko tekstiä ennenkun rupesin tutkimaan ja soittamaan ko. paikkakunnan el viranomaisille ja nyt oma tavoite olis jotenkin saada pysähtymään toiminta siellä.

tapaista puolustelupuhetta vastaukseksi.Ei tarvitse olla kovinkaan välkky,että huomaa jo pennun tilasta(kuten tossa jo mainitsit alipainon),että kaikki ei oo niinku pitäis.
        Sillon pentu viedään eläinlääkäriin,sieltä soitto poliisille jne.

Toisaalta kukapa hullu sitä edes ottaa minkäänlaista elukkaa näkemättä ensiksi millaisita oloista se tulee,eikö?

Mielestäni jos ei viitsi nähdä edes sen verran vaivaa,että tarkistaisi perus jutut ennen pennun ostoa(kuten ne olot joissa pentu on elänyt,emän kunto ja kaikki ne pikku jutut jotka täyspäinen ihminen tajuaa katsoa)ei sitä eläintä sillon kannata edes ottaa.

• Sanna34
        jotain tuon kirjoitti:

tapaista puolustelupuhetta vastaukseksi.Ei tarvitse olla kovinkaan välkky,että huomaa jo pennun tilasta(kuten tossa jo mainitsit alipainon),että kaikki ei oo niinku pitäis.
        Sillon pentu viedään eläinlääkäriin,sieltä soitto poliisille jne.

Toisaalta kukapa hullu sitä edes ottaa minkäänlaista elukkaa näkemättä ensiksi millaisita oloista se tulee,eikö?

Mielestäni jos ei viitsi nähdä edes sen verran vaivaa,että tarkistaisi perus jutut ennen pennun ostoa(kuten ne olot joissa pentu on elänyt,emän kunto ja kaikki ne pikku jutut jotka täyspäinen ihminen tajuaa katsoa)ei sitä eläintä sillon kannata edes ottaa.

kuulepa se on semmonen juttu että mistä helkatista tiedät ensimmäistä ko rodun ottamista, kuinka paljon se painaa missäkin iässä. Ja jos oot ite kokenut koira ihminen niin varmasti tiedätkin paljon asioita ite en siinä vaiheessa vielä ollut, ikävä kyllä. Mutta tästä vahingosta viisustu.

Ja nämäkin on aika kaksi piippusia juttuja jos en ois ite sitä ostanut niin mikä olisi ollut kohtalo. Se olis jäänyt sinne ja varmasti lonkkaviastaan huolimatta tehnyt jo pentuja joita joku yhtä tietämätön olisi sitten ostanut tai joku muu olisi ostanut ja koira olisi voinut joutua huonoihinkin oloihin.Mutta yhtä kaikki ainoa virhe jonka itse näen oli se että maksoin koirast ja tuin samalla ko henkilön toimintaa, jotta se voi jatkaa bisneksensä pyöritystä.

Enemmän itteäni ihmetyttää eläinsuojelu viranomaisten välin pitämättömyys kerran siellä on jo käyty autonkanssa jossa oli kaikille koirille paikat pois vientiä varten mutta miksi niitä ei sitten otettu, ihmetyttää.

Ja kun ite soitin silloin koiran tulon jälkeen niin vastaus oli että siellä on kuitenkin koirilla juomaa ja ruokaa ollut heidän käydessään. Haloo, riittääkö se koira tarttee myös liikuntaa ja virikkeitä. Ja entäs nyt sitten kun oli tämä yksi käynti jolloin koirat oli ilman juoma vesiä niin miksei silloin otettu kaikkia pois.

• toimesta
        koira kirjoitti:

kuullutelleet asiasta ettei tollainen kusipää uskaltais liikkua pimeässä.minä olisin sitonut sen itsensä vetokoukkuun munista ja sitten kun se lähtee irti niin jatkanu pillistä vetäen paikalliseen hiekka kuoppaan, lääkkeeksi täsmähoitoa pesäpallomailalla.. Voi olla kyllä että tais olla munaton mies joka tapauksessa.

• Minni mou
        Sanna34 kirjoitti:

kuulepa se on semmonen juttu että mistä helkatista tiedät ensimmäistä ko rodun ottamista, kuinka paljon se painaa missäkin iässä. Ja jos oot ite kokenut koira ihminen niin varmasti tiedätkin paljon asioita ite en siinä vaiheessa vielä ollut, ikävä kyllä. Mutta tästä vahingosta viisustu.

Ja nämäkin on aika kaksi piippusia juttuja jos en ois ite sitä ostanut niin mikä olisi ollut kohtalo. Se olis jäänyt sinne ja varmasti lonkkaviastaan huolimatta tehnyt jo pentuja joita joku yhtä tietämätön olisi sitten ostanut tai joku muu olisi ostanut ja koira olisi voinut joutua huonoihinkin oloihin.Mutta yhtä kaikki ainoa virhe jonka itse näen oli se että maksoin koirast ja tuin samalla ko henkilön toimintaa, jotta se voi jatkaa bisneksensä pyöritystä.

Enemmän itteäni ihmetyttää eläinsuojelu viranomaisten välin pitämättömyys kerran siellä on jo käyty autonkanssa jossa oli kaikille koirille paikat pois vientiä varten mutta miksi niitä ei sitten otettu, ihmetyttää.

Ja kun ite soitin silloin koiran tulon jälkeen niin vastaus oli että siellä on kuitenkin koirilla juomaa ja ruokaa ollut heidän käydessään. Haloo, riittääkö se koira tarttee myös liikuntaa ja virikkeitä. Ja entäs nyt sitten kun oli tämä yksi käynti jolloin koirat oli ilman juoma vesiä niin miksei silloin otettu kaikkia pois.

Ja nämäkin on aika kaksi piippusia juttuja jos en ois ite sitä ostanut niin mikä olisi ollut kohtalo. Se olis jäänyt sinne ja varmasti lonkkaviastaan huolimatta tehnyt jo pentuja joita joku yhtä tietämätön olisi sitten ostanut tai joku muu olisi ostanut ja koira olisi voinut joutua huonoihinkin oloihin.

Nimenomaan tuolla periaatteella koiraa ei saisi IKINÄ ottaa.
        Moni ottaa koran kurjista oloista nimenomaan sen takia,että haluaa pelastaa sen.Ajatuksena kiva,mutta käytännössä ei.
        Kun esim:vaikka sinä nyt "pelastit" yhden pennun teetättää pennuttaja kymmeniä samanlaisia "pelastettavia" lisää.
        Niin julmalta kun se kuulostaakin pitäisi huonoissa oloissa oleva koira jättää ostamatta vaikka kuinka pahaa tekisi.

Näin kun toimisi moni ei olisi niin paljon niitä huonoissoloissa kasvaneita koiria.Kun ei tule rahaa eikä saa voittoa on turha jatkaa tehtailua.

Jokainen kaltaoinkohdeltu eläin,jonka joku "pelastaa" merkitsee kymmeniä uusia reppanoita.

• Sanna34
        Minni mou kirjoitti:

Ja nämäkin on aika kaksi piippusia juttuja jos en ois ite sitä ostanut niin mikä olisi ollut kohtalo. Se olis jäänyt sinne ja varmasti lonkkaviastaan huolimatta tehnyt jo pentuja joita joku yhtä tietämätön olisi sitten ostanut tai joku muu olisi ostanut ja koira olisi voinut joutua huonoihinkin oloihin.

Nimenomaan tuolla periaatteella koiraa ei saisi IKINÄ ottaa.
        Moni ottaa koran kurjista oloista nimenomaan sen takia,että haluaa pelastaa sen.Ajatuksena kiva,mutta käytännössä ei.
        Kun esim:vaikka sinä nyt "pelastit" yhden pennun teetättää pennuttaja kymmeniä samanlaisia "pelastettavia" lisää.
        Niin julmalta kun se kuulostaakin pitäisi huonoissa oloissa oleva koira jättää ostamatta vaikka kuinka pahaa tekisi.

Näin kun toimisi moni ei olisi niin paljon niitä huonoissoloissa kasvaneita koiria.Kun ei tule rahaa eikä saa voittoa on turha jatkaa tehtailua.

Jokainen kaltaoinkohdeltu eläin,jonka joku "pelastaa" merkitsee kymmeniä uusia reppanoita.

juurihan sanoin että ainoa virhe mikä oli niin se maksaminen ja toi "pelastaminen" ei siinä vaiheessa ollut mielessä vaan jälki käteen sen voi ns. "pelastamiseksi" laskea kun tosiaan asiat alkoi valjeta miten siellä homma pelaa.

• Ratkaisu1
        kun on kirjoitti:

Niinpä. Sitten vielä kun tsekataan kuka oikeasti kiduttaa, no minäpä kerron: Esim. hiljattain todettiin, että naiset eivät hyväksy ruumiillista rangaistusta mutta käyttävät sitä miehiä useammin... Sitten vielä se tosiasia, että fyysisesti heikommat kohtelevat keskimäärin huonommin eläimiä kuin muut. No poikkeukset vahvistaa säännön. Itse teen nykyään iltalehden kaltaisen mielettömyyden havaitessani välittömiä ja jämäköitä toimenpiteitä ihan henkilökohtaisesti ja varmistan että kumpikaan näistä ei enään IKINÄ vahingoita ketään.

Nim. eläinrakas ISO ja VAHVA mies.

• Sanna34
        Ratkaisu1 kirjoitti:

Niinpä. Sitten vielä kun tsekataan kuka oikeasti kiduttaa, no minäpä kerron: Esim. hiljattain todettiin, että naiset eivät hyväksy ruumiillista rangaistusta mutta käyttävät sitä miehiä useammin... Sitten vielä se tosiasia, että fyysisesti heikommat kohtelevat keskimäärin huonommin eläimiä kuin muut. No poikkeukset vahvistaa säännön. Itse teen nykyään iltalehden kaltaisen mielettömyyden havaitessani välittömiä ja jämäköitä toimenpiteitä ihan henkilökohtaisesti ja varmistan että kumpikaan näistä ei enään IKINÄ vahingoita ketään.

Nim. eläinrakas ISO ja VAHVA mies.

Laitappa sähköpostia niin voit käydä hoitamassa tän ko.vesipää kasvattajan ojennukseen :o)

Osote löytyy galleria sivulta :o)

• hmm...
        Sanna34 kirjoitti:

Nuo pentutehtailija jutut ovat mielestäni nousseet vasta lähiaikoina kunnolla pinnalle. Ja juuri tuollaiset tilanteen ovat inhottavia, koska harvoin varsinkin ekaa koiraa ostamassa oleva ihminen tulee ajatelleeksi kyseistä asiaa, koska se ei ole ennen hirveästi ollut esillä. Luottamus muihin ihmisiin on myös suuri, mikä on sinällään hyväjuttu, mutta nykyään on niitä ihmisiä liikaa jotka haluavat vain hyötyä koirista rahallisesti ja muut sinisilmäiset ihmiset eivät edes osaa ajatella että joku tekisi niin.

Kun me mietimme itsellemme toista koiraa olin ehtinyt lukea niin paljon pentutehtailja juttuja etten enää yksinkertaisesti uskaltanut miettiäkkään koiraa mistään lehti/netti ilmoituksen perusteella. Lopulta päädyimme ottamaan virosta Rekku Rescue yhdistyksen kautta koiran itsellemme. Se jotenkin tuntui turvallisemmalta vaihtoehdolta kuin muut, ja samalla tiesimme että rahamme ei mene kellekkään väärälle ihmiselle joka hyötyisi niistä. Saimme ihanan perheenjäsenen, sekarotuisen, 3-5 vuotiaan uroksen, ja samalla pystyimme myös auttamaan.

• Sanna34
        hmm... kirjoitti:

Nuo pentutehtailija jutut ovat mielestäni nousseet vasta lähiaikoina kunnolla pinnalle. Ja juuri tuollaiset tilanteen ovat inhottavia, koska harvoin varsinkin ekaa koiraa ostamassa oleva ihminen tulee ajatelleeksi kyseistä asiaa, koska se ei ole ennen hirveästi ollut esillä. Luottamus muihin ihmisiin on myös suuri, mikä on sinällään hyväjuttu, mutta nykyään on niitä ihmisiä liikaa jotka haluavat vain hyötyä koirista rahallisesti ja muut sinisilmäiset ihmiset eivät edes osaa ajatella että joku tekisi niin.

Kun me mietimme itsellemme toista koiraa olin ehtinyt lukea niin paljon pentutehtailja juttuja etten enää yksinkertaisesti uskaltanut miettiäkkään koiraa mistään lehti/netti ilmoituksen perusteella. Lopulta päädyimme ottamaan virosta Rekku Rescue yhdistyksen kautta koiran itsellemme. Se jotenkin tuntui turvallisemmalta vaihtoehdolta kuin muut, ja samalla tiesimme että rahamme ei mene kellekkään väärälle ihmiselle joka hyötyisi niistä. Saimme ihanan perheenjäsenen, sekarotuisen, 3-5 vuotiaan uroksen, ja samalla pystyimme myös auttamaan.

on hieno homma sai koditon kodin ja hyvä että tajusit selvitellä asioita :o)

Se on tosiaan vaikeeta,tätä toista koiraa hankkiessa soittelin läpi monta kennelia ja kasvattajaa ja sit löytyi se oma. Rotuyhdistykseltäkin kyselin vielä tästäkin hyvämäineisesta kasvattajasta ja mahdollisista puuteista ja sukutaulun tarkastutinn ettei oo vaaraa saada perinnöllistä sairautta kantavaa koiraa.

Hyvää syksyn jatkoa sulle ja koirallesi :o)

• Nimetön
        Sanna34 kirjoitti:

on hieno homma sai koditon kodin ja hyvä että tajusit selvitellä asioita :o)

Se on tosiaan vaikeeta,tätä toista koiraa hankkiessa soittelin läpi monta kennelia ja kasvattajaa ja sit löytyi se oma. Rotuyhdistykseltäkin kyselin vielä tästäkin hyvämäineisesta kasvattajasta ja mahdollisista puuteista ja sukutaulun tarkastutinn ettei oo vaaraa saada perinnöllistä sairautta kantavaa koiraa.

Hyvää syksyn jatkoa sulle ja koirallesi :o)

Oikein mukavia hetkiä teillekkin sinne. Ja niinhän se menee että virheistä oppii :D

• "Linta"
        pihi kirjoitti:

koira ku on ni ei oo mitää vikoja. Mie en maksais rotukoirasta ku sekarotusen saa ilmaseksi ja on terve koira. Kylläkin kuoli lopussa mut ikääki oli.

Pihi huhuuu!

Tiedätkö sen, että nykyään on alettu sekarotuisista ja maatiaisista pyytää rahaakin? Tiedätkö mistä johtuu? Selitän nyt niin selvästi kuin vain voin.

Jotta ihmisillä olisi edes hieman enemmän sitovuuttaa lemmikkiinsä ja halua omistaa ja olla hyvä lemmikilleen. Nykyään en pitäis koiria ja kissoja edes maaseuduilla enää vapaana, on myrkyttäjiä nykyään vaikka missä, lemmikkien kustessa muiden piholilla syntyy usein naapurikiistoja, jonka seuraukset voivat olla karmeita, autoja ja traktoreita eivät osaa pelätä ja petoja liikkeellä. Aitausta vaan maatiaismaalaiskissoillekin tai navetta- tai tallikissoiksi, jolloin pysyttäytyvät omilla pihoilla.

• korvabuusti

Suomen laki lässyttelee sekä eläinten että ihmisten rääkkääjiä. Jos ikinä yhyttäisin rääkkääjän, saattaisi tulla otettua oikeus omiin käsiin kaiken uhallakin. MIKÄÄN ei ole niin vihattavaa kuin heikompien kiduttaminen ja kiusaaminen!

Mutta tuskinpa eläinrääkkäys lisääntynyt on. Nyt siitä vain uutisoidaan herkemmin, mikä on toisaalta hyvä (kertoo asian tärkeydestä), toisaalta huono. Jutut luettua kun ahdistaa niin p-leesti!

Kannattaa tässä yhteydessä muistaa myös eläinkokeet: laillisen rääkäyksen, josta tekijät saavat vielä palkkaa!!!

• Järkyttynyt

Erehdyin kerran youtube sivustolla katsomaan videon, missä kissalle annettiin LSD:tä (Eläinkokeessa)!!! Järkytyin todella paljon ja itku tuli :(
        Miten paljon tälläkin hetkellä on eläimiä jotka kärsivät! Voi kun olis valtaa vaikuttaa näihin asioihin, myös ulkomailla.
        Mielestäni näitä pätkiä pitäisi näyttää julkisesti niin ihmiset eivät voisi kieltää näitä tosiasioita, ja niihin puututtaisiin varmasti.

• Eläinten ystävä

Jonakin päivänä vielä annan selkäsaunan eläinten pieksäjille. Kuvottavaa sakkia.

• Tiuge

Kyllä on sairasta ja kuvottavaa sakkia eläinrääkkääjät!Jos mä IKINÄ näen eläinrääkkäystä tai tiedän että sitä jossain tapahtuu,lupaan että se sairas mielipuoli saa tasan samalla mitalla takaisin!!Kidutan hengiltä enkä armoa anna!Ja lupaan nauttia siitä suunnattomasti!!Eläimet ovat puolustuskyvyttömiä eivätkä tee kellekään pahaa joten niillekään ei tehdä!Saatana että pistää tollaset paskakasat vihaks!!VITTU

• Koiranomistaja!

Kyllä on sairasta ja kuvottavaa sakkia eläinrääkkääjät!Jos mä IKINÄ näen eläinrääkkäystä tai tiedän että sitä jossain tapahtuu,lupaan että se sairas mielipuoli saa tasan samalla mitalla takaisin!!Kidutan hengiltä enkä armoa anna!Ja lupaan nauttia siitä suunnattomasti!!Eläimet ovat puolustuskyvyttömiä eivätkä tee kellekään pahaa joten niillekään ei tehdä!Saatana että pistää tollaset paskakasat vihaks!!VITTU.Mä ainakin pidän koirani niin perkeleen kaukana hulluista!!!

• Eläintenpuolustaja henkeen ...

Kyllä on sairasta ja kuvottavaa sakkia eläinrääkkääjät!Jos mä IKINÄ näen eläinrääkkäystä tai tiedän että sitä jossain tapahtuu,lupaan että se sairas mielipuoli saa tasan samalla mitalla takaisin!!Kidutan hengiltä enkä armoa anna!Ja lupaan nauttia siitä suunnattomasti!!Eläimet ovat puolustuskyvyttömiä eivätkä tee kellekään pahaa joten niillekään ei tehdä!Saatana että pistää tollaset paskakasat vihaks!!VITTU.Mä ainakin pidän koirani niin perkeleen kaukana hulluista!!!

• tuomitsevat

eläinrääkkäykset.Hyvä näin.

• minävaintäältä

Mihin tää maailma on menossa, oikeesti! Ihmiset rääkkää pelkän rääkkäämisen ilosta viattomia luontokappaleita :/
      Tahdon oikeesti tietää mitä mielihyvää ihmiset saa toisten satuttamisesta, tai toisaalta, pitäkööt rääkkääjät sen omana tietonaan. Ehdotan että rääkkäjille sama rangaistus kuin mitä ne ovat tehneet viattomille olennoille!! siinä olisi oikeutta kerrakseen!

• tai kokeilkaa vaikka itteen...

ennen kuin aloitatte uranne viattomian tappisella, aloittakaa ystävienne teurastimiselle ja raiskaamisella.Katotaan onko suu vielä virneessä kun vanhemmat makaa haudassa

• hirveää

Valitettavasti eläinrääkkäykset ovat lisääntyneet, surullista!
      Näin se on että kun järki loppuu niin kädet otetaan avuksi!!!!!Luulisi ihmisten osaavan käyttää sitä välinettä jota kutsutaan aivoiksi,jos tuntuu että ei aivojen käyttö onnistu niin älä ota mitää eläintä, ja hakeudu hoitoon!

• Surullinen nainen

Kyllä on niin paljon sairaita ja julmia ihmisiä, joilla ei todellakaan pitäisi olla lemmikkejä, on järkyttävää, kuinka kamalia ihmiset voivat olla eläimille.

• Takkuturkki

Jokainen joka tietentahtoen vahingoittaa eläintä, lukuunottamatta metsästysreissulla tapahtuvaa tahatonta kärsimystä, pitäisi hirttää munista lähimpään puuhun.
      Jos joku älyn jättiläinen pitää eläintä tahallisesti nälässä, niin ei muuta kuin sidotaan puuhun kesäksi sääskien kupattavaksi ja ilman ruokaa ja vettä. Sen verran vettä, että se perkele pysyy jotenkuten tajuissaan.
      Eläintä hakkaavaa pirulaista kans kurmuuttaa turpaan tunti tauotta, niin että ikenet ihmettelee minne ne hampaat hävisi.
      Eikä siinä vielä kaikki, isot sakot ja linnaan.
      Kuohintakaan ei olisi pahitteeksi.

• iha sammaa mieltä, siese osasit sanoo tuon.

• .....................

........................

• .......................

HANKKIVAT LEMMIKIN VAAN ETTÄ VOIVAT PIESTÄ JA KIDUTTAA SITÄ!!!

• valitettavasti, meitä ihmisiä on moneen junaan.Nämä jokka niitä eläimiä pieksää ja kiduttaa on varmaan paljon suomessaki.
        Jossai kerrostalossaki nytki joku mies tuntee et on hallitseva ja niin iso,kun roikuttaa kissaa hännästä.

• pastye

Jos rääkkääjänä on maahanmuuttaja, tapauksista harvoin uutisoidaan.

• suomen politiikka iha perseestä.
        Kaikki vitun rikolliset pyrkii tänne ja nää saatanaan hullut päästää.
        Yks vähemmistö mua kans kyrsii, mut en viitti sanoo jouvun vielä linnaan.

• anthropos

Niinkö meinaat ettei maahanmuuttajien tekemistä eläinsuojelurikoksista puhuta mediassa? Asiaa on niistä ollut paljonkin aiemmin.. Jos lehtiä lukee niin sieltä joskus löytää. Varsinkin jokin aika sitten oli paljonkin keskustelua kulttuurisista eroista elänten kohtelussa. Mutta kyllä ne on usein suomalaisia jotka hakkaavat ilman syytä eläimiään. tai toisten eläimiä.

• poliisipäällikön...

En yhtään ihmettele,vaikka kaikenkarvaiset eläinten huonosti kohtelut eivät oikeastaan johda mihinkään.
      Kaarinan poliisipäällikkö piti lemmikkikoiraansa takapihalla liekassa talvipakkasella ja muistaakseni ei saanut edes eläimen pitokieltoa siitä.Turun eläinsuojeluvalvoja yritti pelastaa lemmikin,mutta se oli niin surkeassa kunnossa,että päästettiin "koirien taivaaseen".
      Poliisipäällikkö sattuu vaan olemaan kunnan ylin eläinvalvoja.Että odottakaa sitten rauhassa eläimille oikeuksia huonosta kohtelusta,kun johtoporraskaan ei siitä mitään saa.

• Turunlinnan Tonttu

Kotimaa
        Kaarinan poliisipäällikkö valitti tuomiostaan hovioikeuteen
        Eläinsuojelurikoksesta sakkotuomion saanut Kaarinan poliisipäällikkö on valittanut Turun käräjäoikeuden päätöksestä hovioikeuteen. Länsi-Suomen lääninhallituksen mukaan poliisipäällikkö voi hoitaa virkaansa oikeuskäsittelyn ajan. Lääninhallitus päättää vasta hovioikeuden ratkaisun jälkeen, saako poliisipäällikkö jatkaa virassaan. Turun käräjäoikeuden syyskuisen päätöksen mukaan poliisipäällikkö ja hänen vaimonsa ovat syyllistyneet törkeään huolimattomuuteen vehnäterrierinsä hoidossa vuosina 2002-2004. Eläinsuojeluvalvojan haltuun päätynyt koira todettiin aliravituksi, likaiseksi ja takkuiseksi. Koira jouduttiin myöhemmin lopettamaan.
        Julkaistu 5.11.2004 10:06:00

• koira parka
        Turunlinnan Tonttu kirjoitti:

Kotimaa
        Kaarinan poliisipäällikkö valitti tuomiostaan hovioikeuteen
        Eläinsuojelurikoksesta sakkotuomion saanut Kaarinan poliisipäällikkö on valittanut Turun käräjäoikeuden päätöksestä hovioikeuteen. Länsi-Suomen lääninhallituksen mukaan poliisipäällikkö voi hoitaa virkaansa oikeuskäsittelyn ajan. Lääninhallitus päättää vasta hovioikeuden ratkaisun jälkeen, saako poliisipäällikkö jatkaa virassaan. Turun käräjäoikeuden syyskuisen päätöksen mukaan poliisipäällikkö ja hänen vaimonsa ovat syyllistyneet törkeään huolimattomuuteen vehnäterrierinsä hoidossa vuosina 2002-2004. Eläinsuojeluvalvojan haltuun päätynyt koira todettiin aliravituksi, likaiseksi ja takkuiseksi. Koira jouduttiin myöhemmin lopettamaan.
        Julkaistu 5.11.2004 10:06:00

Häpeällistä !!!Kehtaa vielä POLISIPÄÄLIKKÖ valittaa ??? hyi !

• *skm

Kyllä tulee todella paha mieli itselle, kun näitä surullisia uutisia lukee..

• minduliini

Mielestäni eläinsuojelurikokset ovat aivan liian arkipäiväisiä ja niistä annetaan liian pieniä rangaistuksia. Eläinhoitoalan opiskelijana olen erittäin huolestunut suomen eläinsuojelun tilasta. kuka tahansa saa hankkia ja kasvattaa eläimiä niinkuin haluaa, eikä mitään valvontaa ole. Ongelmana on myöskin lainsäätäjien ylemmyydentunne: pelkästään ihmisiin kohdistuvat rikokset ovat tuomittavia.

Ehdotukseni olisikin, että suomeen pitäisi perustaa eläinsuojelupoliisin virka. Eli eläinsuojeluvalvoja, jolla on viranomaisvaltuudet (tämän hetkinen eläinsuojeluvalvonta ei hyödytä mitään, kun valvojat ovat vapaaehtoisia eikä heillä ole valtuuksia). Lisäksi eläinsuojelurikoksista pitäisi antaa vankeustuomioita, eikä vain sakkoja ja eläintenpitokieltoa (tätäkään ei nykyisin edes valvota).

Oma koirani tuli meille huonosta kodista. Sitä oli ruokittu huonosti, lyöty ja muutenkin huonosti hoidettu. se pelkäsi jopa omaa varjoaankin. Rakkaudella ja kovalla työllä Roi on toipunut edellisen perheensä kauhuista täysin.

• RottenShit

ne jotka rääkkääväät eläimiä niin pitäisi viedä ladon taa ja lopettaa >_< en vihaa mitään muuta enemmän,kui eläinrääkkäystä. Mitä niidenki päässä mahtaa liikkua!!! >_

• Beagle-uros

Kiitoksia edes yhdestä järkevästä ja rakentevasta kommentista.

Minä kun ajattelin, että kerrankin täällä keskustellaan vakavasta asiasta niin ei...kaikki kommentit on vaan vääristyneen suhteellisuudentajun aiheuttamia aivopieruja.

Mun on pakko kysyä, että kuinka sairas on ihminen, joka kykenee tappamaan ihmisen eläinrääkkäyksen takia? kaikki nämä kommentit tyyliin: "pitäis tappaa".

Tottakai eläinrääkkäys on väärin, eikä missään muodossa hyväksyttävää, mutta ei ketään sen takia ole oikein tappamaan alkaa...haloo...

Ja joku siellä kommentoi, että ihminen on ainoa "eläin", joka kykenee tappamaan oman jälkeläisen. Eiköhän eläinmaailmasta löydy aika paljon emoja, jotka tappaa jälkeläisen sen takia, että se on heikko, viallinen, ... tms.

Nimimerkki minduliinilla oli hyvä ajatus tuosta eläinsuojeluvalvojasta, jolla olisi viranomaisvaltuudet. Tuollainen eläinsuojeluviranomainen voisi saada jotain konkreettista aikaankin, viranomaisvaltuudet pitäisi olla tottakai. Samaa mieltä rangaistuksien koventamisesta, mutta näidenkin rangaistusten tulisi mennä oikeassa suhteessa muiden rangaistusten kanssa.

Täältä tähän, pitää jatkaa töitä. Tosin aiheesta voisin tarinoida pitempäänkin :).

T: BeagleOwner

• xxxxx

Jos tällainen virka joskus perustetaan, olen heti valmis työhön. Olen kouluttanut Sakemanneja SM tasolla ja tällähetkellä on uros Sakemanni, sekä Neitokakadu ja hyvä kombinaatio. Olen erittäin eläinten ystävä, he ovat parhaita kavereitani. Ota yhteyttä oheisen linkin kautta.

• vitun vinosilimät

Tietäsitte vaan mitä japanissa koreassa ja kiinassa tehdään eläimille, pidetään vankeudessa koko elämän ajan ja lopetetaan julmasti... keitetään elävältä tai hirtetään tai tehdään jotain muuta todella sairasta... oliko japanissa vai kiinassa, siellä jopa syödään vastasyntyneitä vauvoja!!! näille asioille pitäs pystyä jotain tekemään mutta ei kukaan isompi taho tee yhtään mitään sodan pelossa! on se niin väärin.....

• rrrrkeleen väärin mut tää on vaan elämää.
        Sielä maailmalla tapahuu niin paljon pahoja asioiita.
        Porempi ku tää pallo tuhoutus äkkiä ni kaillta loppus kärsimykset.

• no ei ne ainakaan sinne pääse

NEHÄN SYÖ NE RUUAKSI KISSAT JA KOIRAT JA PÄÄSKYSET,..

• kinkit..
        no ei ne ainakaan sinne pääse kirjoitti:

NEHÄN SYÖ NE RUUAKSI KISSAT JA KOIRAT JA PÄÄSKYSET,..

Se on ollu tiedossa aina, että kiinalaiset yms. syö kaikkea, millä on oma verenkierto.. Sairasta sakkia... !!!

• miratsu.69

vittu tollaset ihmiset pitäs TAPPAA..tai ainakin rääkätä samalla tavalla ni tietäsivät sit miltä tuntuu.

• julmuutta !

Kyllä niin sydämestä asti tekee pahaa eläin raukkojen puolesta.Kyllä meitä ihmisiä on todella sairaita, käsittämätöntä .Mikä saa ihmisesta noin julman ????

• Rosvopaistix

Kotieläimet ja lemmitkit kuuluu maaseuduille, missä niillä on vapaus liikkua ja toimia stressantumatta.

Nämä lähiöiden turkishienohelmat, jotka paskannuttaa luontopoluille ja kävelyteille ns. lemmikkejään, lisää ihmisissä tuota eläinvihaa, eli voihan ns. kunnonkin eläinhoitajina itseään pitävillä voisi olla aihetta katsoa peiliin. Esimerkiksi koira ei viihdy kerrostaloyksiössä, etenkään jos koko perhe on koko päivän kiireinen ja poissa vaikka työtehtävissä. Lemmikkiä ottaessaan pitäisi sitoutua siihen kuin perheenjäseneen,
      vaikkei tietenkään eläinten- ja ihmistenoikeuksista voi rinnastaa.

Toi sikahan nyt oli vain rosvopaistitarkoituksessa jätetty vuotamaan kuiviin Jäniksen vuosi-tyyliin, sattui vain herkkähipiäinen väärään aikaan paikalle, totahan se on elintarviketeollisuus käytännössä, vaikka jaloistahan taitavat riiputtaa joulukinkkujamme.

Itte en henkilökohtaisesti kykene vahingoittamaan eläimiä, mutta liha maistuu silti.

• maailmassa

mahdat elää? Tuo on joissain tapauksissa vain ja ainoastaan illuusio ja ihanne, että maalla on eläimillä kaikki niin paljon paremmin. Koirista puhuttaessa voi olla ennemminkin niin, että pihan perällä ketjussa saavat "vahtia" tiluksia ypöyksin, 24/7! Ehkä syksyisin hieman metsälle pääsevät ajojahtiin, kaikki eivät silti sitäkään. Kaikenlaista löytyy, niin maalta kuin kaupungista. Kirjoitukseni tarkoitus ei ole yleistää suuntaan tai toiseen, mutta ihan niiden "perinteisten maatalon koirien" elämää en niin hirveästi kuitenkaan kaupunkilaisen silmin kadehtisi.

• Pasifisti
        maailmassa kirjoitti:

mahdat elää? Tuo on joissain tapauksissa vain ja ainoastaan illuusio ja ihanne, että maalla on eläimillä kaikki niin paljon paremmin. Koirista puhuttaessa voi olla ennemminkin niin, että pihan perällä ketjussa saavat "vahtia" tiluksia ypöyksin, 24/7! Ehkä syksyisin hieman metsälle pääsevät ajojahtiin, kaikki eivät silti sitäkään. Kaikenlaista löytyy, niin maalta kuin kaupungista. Kirjoitukseni tarkoitus ei ole yleistää suuntaan tai toiseen, mutta ihan niiden "perinteisten maatalon koirien" elämää en niin hirveästi kuitenkaan kaupunkilaisen silmin kadehtisi.

Kytätä jotain pieniä sorsan rääpäleitä vesisateessa tai ajaa hirviä kohti yleisiä teitä aiheuttaen ihmisuhreja vaativia kolareita ei kuullosta myöskään kovin eläinystävälliseltä,
        mutta sallitakoon pienet harrastusmaiset metsäläiset hupinsa ketä veri vetää asein jahtaamaan luonnon riistaa.

• kaikenlaista!

Rosvopaistix! Tiedätkö, että nykyään on niin muuntautumiskykyisiä eläimiä, ne rodut tai monirodut, jotka elelivät huolettomasti ja kulkivat vapaana omalla reviirillään, on niistä jalostettu kissoja ja koiria. Ne ovat pennusta asti oppinut sisälemmikeiksi ja jo niiden emät jne. Ne, jos livahtavat karkuun, hätääntyyvät enne pitkää ja eivät kotiin löydä omin neuvoin. Kaikki edellytykset säilyäkseen itsenäisesti hengissä on niiden jalostuksella viety ja jos ne päätyy kulkukoiriksi tai -kissoiksi, niin kyllä ne tarvitsevat aika pitkälti ruokkivia käsiä. Villikissoja on ja myös koiria, mutta ne on villiintyneitä petoeläimiä. En kiellä etteikö maaseudulla enää käyskentelisi vapaina koiria ja kissoja, mutta maailma on muuttunut. Nyky kesyhevonenkin on kesyyntynyt pakoeläin, joita pitäisi osata kanssa hoitaa hyvin, ei nekään enää selviytyisi. Kissat ja koiratkin yhä useammin ovat täysin omistajiensa armoilla ja tällöin niistä tulee omistajan huolehtia niiden tarpeiden mukaan.

• Jokke

Todella säälittävää käytöstä "kiduttaa" koiraansa,kuten näissä esimerkkitapauksissa.Pitäisi tajuta siinä vaiheessa,kun ottaa lemmikin,mitä se vaatii kasvattajalta tai sitten voisi antaa niiden hankkia lemmikin,jotka osaavat käsitellä sitä oikealla tavalla.

• ilman kunnon rangaistusta

Tuo rääkkäystouhun rangaistukset ovat niin mitättömän pieniä. Pari sataa sinne tänne, eikö
      rääkkääjiltä valtio voisi periä kunnon maksut ??
      Ja tosiasa on että sairaitahan sellaiset ihmiset ovat, ja loppupeleissä voivat tehdä ihmisillekin samaa väkivaltaa.
      Ehdotan eduskunnan päähän että uusiksi eläinrääkkäyslaki josta ei tekijä pääse pälkähästä
      noin pienillä summilla kuin nykypäivänä.

• koirien omistajat

Katsokaapa tuota linkki & sieltä tuon vetoomuskampanjan kuvia, yhtenäisen eläin suojelulain vuoksi. todella järkyttäviä kuvia.. ei herkkähermoisille. En ole onneksi suomessa tuolalisiin kuviin törmännyt. http://www.kulkukoirat.com/ajankohtaista.html#

• kooooooooooopss

mitä joskus lukenut/kuullut eläinrääkkäyksestä tulleita rangaistuksia, niin ihan naurettavan löyhiä...joku "eläintenpitokielto seuraavaan 5 vuoteen ja 50euron sakko"... herranjumala.. jos rääkkäät eläintä, teet sen tahallisesti ja tiedostat sen, et vahingossa..miksi siis ei kunnon rangaistuksia?
      muutenkin rasittaa nämä suomen lait..

• uskomatonta!

Ei voi käsittää miten aikuiset ihmiset (-84 ja -77 syntyneet miehet) voivat tehdä jotain noin käsittämättömän typerää!! Varastivat possun puuhapuistosta ja kiduttivat kuoliaaksi! Ja vain sen takia,että halusivat saada "evästä".
      Mikä ihme ihmisiä vaivaa??

Eläinsuojelurikosten rangaistukset ovat mitättömiä verrattuna rääkättyjen eläinten kokemaan kipuun ja tuskaan.

• Damien T

Ihmisen julmuudella ei ole näköjään mitään rajaa...
      Toivottavasti käristyvät helvetissä....viimeistään.

• Lakiasiat Suomessa kuntoon

Käykää allekirjoittamassa adressit.com/elainvaltuutettu sivuilla nimenne että saisimme viranomaisia lisää.

• kokemusta on....

hyvä olis jos saataisiin vaikka ei ne aina yksin pärjää. Poliisilta pitäisi saada apua vaan eivät aina toimi niinkuin pitäisi, siis poliisit. Eivät ainakaa kun kyseessä on kissan pentu...jos olisikin koirasta kyse niin nopeampaa olisi toiminta poliiseilla!!!

• luonnevikaiset ihmiset

Eläinrääkkäyksessäkin on kyse pienempien ja heikompien kiusaamisesta. Samat sairaat ihmiset kiusaavat yhtälailla heikompia ihmisiäkin. Jo senkin vuoksi tällaisen lisääntyminen on hälyttävä ilmiö.

• eräs vain

Minä ainakin puutun asiaan hakkasipa kuka tahansa lemmikkiä/eläintä tai ihmistä se on minulle sama asia. Sittenpä ihminen saa tuntea miltä eläimestä tuntuu.

• MMJKLMS

EN MENIS MOISEEN MUKAAN...JOS SELLAISTA JOSKUS HUOMAISIN..ÄLLISTELISIN JA ILMOITTAISIN POLIISILLE SIITÄ..

• tämä maailma

Niin surullista. Ja tätä eläintenrääkkäystä on paljon, monenelaista. Järkyttävimipiä todellakin nämä fyysiset kurittamiset ja muut.

Mutta on todellakin myös niin monta muuta tapaa "rääkätä" eläimiä ja nämä tapaukset on vaikeampi huomata.

Esimerkkin voisi olla tälläinen tarina:

Perhe asuu maalla. Lapsia on monta ja he päättävät haluta koiran kun muillakin perheillä on. Isällä ja äidillä ei ole mitään käsitystä koirista, no maalla pidetään tietynlaisia koiria paljon joten otetaan sellainen. Kasvattaja etsitään ja löydetään, ostetaan 7 viikoinen koira kalliilla. Koira on matoinen ja pahoinvoiva eikä syö. Vain maitoa ottaa. Aika kuluu, koiraa hoidetaan itse, ei käytetä lääkärissä, rokotusia ei tarvita. Koira syö aina huonosti ja raksujan tarjoaminen lopetetaan ja annetaan vain ruoantähteitä. Koira on aina ulkona häkissä, 2*1,5 m kokoisessa. Sieltä sitä ei voi ottaa kun se puree lapsia ja karkaa. Koiraa ei edes yritetä kouluttaa ja hermo ei riitä. Miksi se ei usko, miksi se on tuollainen. Sille vain on huudettu, potkittu ja riuhdottu. Olipa huono koira. Koira unohtuu sinne häkkiin ja päivittäinen juomisen ja ruoan huolehtiminenkin on tuskaa perheelle, kukaan ei haluaisi mennä sinne.

Koirasta ei huolehdita. Kynnet kasvaa, turkki likaantuu, silmät rähmii ja liikuntaa ei ole. Koira ei anna tulla lähelle, olkoon paskoissaan sitten.

Koira pääsee irti, koira lähtee tutkimaan maailmaa nyt aikuisena. Hajut vie, vapaus on ihanaa. Pääsee haistelemaan maisemia mitä on vain pitkän ajan tuijotellut häkin raoista. Kuuluu kolaus, auto ajaa koiran päälle. Mitään ei voi.

Lasten suru on suuri (?) joten kaivetaan se kasvattan numero esiin uudestaan...

Sydän verellä.

...

• kasvattajan

Niin aina voi kasvattajalle vihjaista perheestä, jotta kasvattaja voi päätellä anttaakko koiraa uudestaan samaan perheeseen. Olen kuullut usein, että kasvattajalle tehty ilmoitus poikii vastauksia tuollaisiin perheisiin, he ei anna uutta koiraa/kissaa ja sisäpiiritietona menee nopeasti eteenpäin ja hankinta hankaloituu. Tosin sitten ehkä haetaan ei rekisteröity/tai maatilan koira jostain, mutta pienellä paikkakunnalla tämäkin on hankalaa jos sana kirii. Yritetään jokainen auttaa eläimiä tavallamme ja katsotaan perään, annetaan tietoa eläinlääkärille/valvojalle ja toivotaan heiltä järkeä ja sydäntä toimia eläimen hyväksi.

• mutta.,.,.,.,.
        kasvattajan kirjoitti:

Niin aina voi kasvattajalle vihjaista perheestä, jotta kasvattaja voi päätellä anttaakko koiraa uudestaan samaan perheeseen. Olen kuullut usein, että kasvattajalle tehty ilmoitus poikii vastauksia tuollaisiin perheisiin, he ei anna uutta koiraa/kissaa ja sisäpiiritietona menee nopeasti eteenpäin ja hankinta hankaloituu. Tosin sitten ehkä haetaan ei rekisteröity/tai maatilan koira jostain, mutta pienellä paikkakunnalla tämäkin on hankalaa jos sana kirii. Yritetään jokainen auttaa eläimiä tavallamme ja katsotaan perään, annetaan tietoa eläinlääkärille/valvojalle ja toivotaan heiltä järkeä ja sydäntä toimia eläimen hyväksi.

Niinpä. Mutta on myös kasvattajia jotka eivät osaa/välitä koiran terveydestä. Tilanteessa koiraa ei oltu opetettu kiinteälle ja matolääkitykset oli antamatta koska asiasta ei kuulemma tiedetty. Yhtä tyhmä ostaja...

Tarkoitan vain että joskus se alkaa jo kasvattajalta. Ja kierre jatkuu... aina joku ne koirat ostaa. Ja kalliilla tottakai.

• Nimetön

Pahimpia paskoja on just noi spurgut, kun ottavat koiria ja eivät välitä todellakaan mistään muusta kuin, että saavat itse viinaa kaikki muu on niille paskaa, jonka purkavat viattomiin eläimiinsä.
      Sama kohtelu niille omistajille, siis potkitaan joka ikinen päivä päähän ja hakataan.

• Näin on

Ns. eläintensuojelun tekosyyllä luontoon vapautetut turkiseläimet ne vasta kärsivät, kun eivät luonnossa pärjää ja kokevat nälkiintymiskuoleman tai paleltuvat hengiltä.

Eli eläintensuojelussakin pitää pitää järki kädessä ja antaa ihmisten hoitaa ammattimaisesti elinkeinoaan, oli oma ideologia sitten millainen tahansa. Kaupunkilaistollot eivät vain tajua eläimistä mitään, vaan vaativat eläimille parempaa suojelua kuin ihmisille, vaikka luonto on todellisuudessa tosi raaka, ja ihminen on vain vain osa sitä raadollisuutta.

• Hirvikoirat

Itselläni on tällä hetkellä 4 koiraa, joista 3 on rotukoiria. Olen törmännyt aikoijen saatossa sellaiseen, että otetaan koira, mutta sitä ei jakseta hoitaa eikä kouluttaa. siispä se joutaa takaisin myyntiin tai pahimmassa tapauksessa hakataan kuoliaaksi. Mie en tälläistä hyväksy. Olen anomassa ensi vuona kennelliitolta kennelnimeä ja aion todellakin tarkoin valita tuleville pennuille kodit tarkastamalla taustat ja antamalla tietyt ehdot.
      Itkettämään ihan alkoi, kun luin tuon valkealassa tapahtuneen jutun. Näin se vain on, että koira ei voi valita perhettään ja joutuu siitä kärsimään. Meillä koiria rakastetaan ja hoivataan. Meille ne ovat täysin perheenjäseniä.

• Minä vain.....

Mua oksettaa ja ällöttää olla ihminen.

Siis niin voimakas pahoinvointi ja kauhea tuska eläimien puolesta.

Koirakin on niin "hömppä" että on lojaali ihmiselleen eikä käänny tätä vastaan ja antaa tämän tappaa itsensä vaikka, ja vain siitä syystä että koira jos joku tuntee ehdotonta rakkautta eikä koskaan kääntyisi rakastaan vastaan. Ihminen on sairas peto.

Ihan rehellisesti voin sanoa että haluaisin nähdä näiden rääkkääjien kuolevan hitaasti ja tuskallisesti. Ei tuntuisi missään.

Onneksi on hyviäkin ihmisiä.. peli ei ole menetetty.

• Vergil ........
        Minä vain..... kirjoitti:

Mua oksettaa ja ällöttää olla ihminen.

Siis niin voimakas pahoinvointi ja kauhea tuska eläimien puolesta.

Koirakin on niin "hömppä" että on lojaali ihmiselleen eikä käänny tätä vastaan ja antaa tämän tappaa itsensä vaikka, ja vain siitä syystä että koira jos joku tuntee ehdotonta rakkautta eikä koskaan kääntyisi rakastaan vastaan. Ihminen on sairas peto.

Ihan rehellisesti voin sanoa että haluaisin nähdä näiden rääkkääjien kuolevan hitaasti ja tuskallisesti. Ei tuntuisi missään.

Onneksi on hyviäkin ihmisiä.. peli ei ole menetetty.

Totta jotkut ihmiset ovat hulluja siispä eikö heitä pitäisi auttaa ymmärtämään? Jos koirasi saa jonkun sitä pienemmän eläimen kiinni ja tappaisi sen ampuisitko koirasi? Ihmiset ovat yksilöitä siinä missä koiratkin. Miksi sinua oksettaa olla mikä sinä olet? En vihaa eläimiä mutta nämä aktivistit vievät tämän hieman liian pitkälle. Et ole itsekään sen parempi kun ne rääkkääjät jos olet valmis tappamaan heidät. Keksikää parempi tapa kuin tappaminen .....

Hyvä ihminen ?

• no happysmile:(

ihmisten julmuutta eläimiä kohtaan, olivat ne sitten lemmikki tai villi eläimiä. vain ihminen kykenee moiseen raakuuteen ELÄIN TAPPAA SYÖDÄKSEEN IHMINEN HUVIKSEEN, kuulluu yks vanha sanonta. sydäntä särkee :(

• Leenukka66

Voisiko olla niin, että yhteiskunnassa lisääntymään päin oleva pahoinvointi heijastuu myös eläinten kohteluun? Elämme niin sanotussa hyvinvointivaltiossa, mutta kuitenkin mm. palkkaerot kasvavat ja ihmisten eriarvoisuus lisääntyy, toiset jäävät jopa ns. yhteiskunnan ulkopuolelle.

Monenlaisia ongelmia esiintyy (niihin tässä kirjoituksessa sen kummemmin kantaa ottamatta) ja totuushan lienee se, että jos ihmisellä on paha olla ja elämä "sekaisin" - ns. kenties pudottu jo pohjalle - niin ei siinä tilanteessa ole enää voimavaroja eikä kykyä hoitaa sitä eläinystävääkään, vaikka se olisi kuinka rakas.
      Tällaista toimintaa en mitenkään halua puolustaa ja tällaiseen tulisi mahdollisten sidosryhmien ja ulkopuolistenkin puuttua näin havaitessaan, mutta tämäkin on yksi näkökanta. Eläin on perheenjäsen, ja tässä roolissa altis sille hyvälle ja pahalle, mitä kulloinkin perheessä tapahtuu.

On olemassa tietty ryhmä ihmisiä, eläinrääkkääjät, jotka tieten tahtoen kiduttavat elikoita ja heille rangaistuksena se korkein mahdollinen, mieluummin saunan taa ja.....

Itse rakastan eläimiä yli kaiken ja niitä kotona ollut aikojen kuluessa undulaatista lehmään ja miltei kaikkea siltä väliltä. Kaikki ovat olleet kuin perheenjäseniä ja mm. teurasauton vieraillessa on monet itkut itketty.

Peräänkuuluttaisin hieman sitä inhimillisyyttä - mikäli huomaat lähelläsi ihmisen jolla on rakas lemmikki ja jonka voimavarat eivät enää riitä siitä huolehtimiseen, ole hyvä ja puutu asiaan, älä sulje silmiäsi.

• joku

semmosille jotka pieksää koiriaan pitäs antaa sellane selkäsauna et ne ei ikinä unohtas sitä!!

• Raivostunut!!

Eläintenrääkkäys on törkeää!
      Mitä nämä ihmisiksi kutsutut aivottomat olennot ovat, jotka voivat tehdä tällaista! He ovat sydämmenttömiä ja aivottomia, jälkeen jääneit paskoja, jos ihan suoraan sanotaan.
      Sanat eivät edes riitä kertomaan, kuinka kamalaa, törkeää, hirveää, anteeksiantamatonta tuollainen on!
      Olen niin sitä mieltä että ihmiset jotka tekevät tällaista, pitäiti kokea sama!
      Eläimet ovat osa meitä, kuuluvat maapallolle ja ovat osa rakkauden kohdetta.

Elinkautinen niille jotka pahaa tekevät. Ja viikottain tai jopa päivittäin samanlaista kohtelua mitä he ovat tehneet ja viimeisenä elinpäivänään kuolevat HITAASTI ja todella kituen!

• koiruli

ihan hirveetä!miks jotkut tekee nii??

• Energis33

Paappa tapas aina polkasta lapion kanssa kissoilta ja muilta elukoilta pään irti, jos löysi omalta pihalta otuksia..kissan pennuilta varsinkin pää lähti hippasen nopeasti. Ei mitään kauhean hauskaa katsottavaa.

• Järkyttävää

Kamala peto se "ihminen" ollut. Onneksi en tunne ketään noin kuvottavaa ihmistä. Eläimet ovat suloisia ja rakastettavia olentoja.

• koirankasvattaja

ohjeet on yksiselitteiset kasvattajan tulee selvittää pennun ostajan taustat niin hyvin kuin mahdollista se käy juttelun yhteydessä "piilotetuilla" kysymyksillä pentutehtailun kennelliitto myös tuomitsee.
      Samoin ohje sanoo että koira tulee myydä sellaiseen perheeseen jossa sillä on mahdollisuus rorunomaiseen toimintaan, esimerkiksi metsästyskoirien seurakoiriksi myynti on arveluttavaa, koska niiden liikunnantarve ei tyydyty puolentunnin päivittäisellä liikeellä.
      Mikä on eläinrääkäystä onko se kun näkee ylilihavan karjalankarhukoiran lylertävän omistajansa vierellä tuskin pystyy pitämään omistajansa kävelyvauhtia,

• eläinrääkkääjät

Haluisin pieksää kunnolla pari vuorokautta sellaista
      joka lyö eläintä!

• eläinrakass

En voi käsittää, miks pitää rääkätä eläimiä millään tavalla. eikö päässä riitä järkeä, että jos viattomasta eläimestä ole varaa huolehtia, sen voi myydä/antaa pois tai viedä lopetettavaksi!?! Eläimet on osa maailmaa, annetaan niiden elää rauhassa oma elämänsä !
      Ei varmana ois rääkkääjästäkään kivaa, jos joku tulis tollee vetelemään suolet pihalle, potkimaan pään sohjoks tai muuta vastaavaa ? :o

• ...

lapsii tulis rääkätä, ne on kamalaii haisevii paskoi, eikä noit eläimii. eläimillä on virka täällä elämässdä, mut noi kakarat vois tappaa helvettii täält

• mariah

En ymmärrä noita tyyppejä jotka kohtelee huonosti eläimiään.Mulla on kissa leikattu norjalainen metsis,naaras.En laske kissaani kuin aidatulle terassille,en anna muiden kissojen kuin muidenkaan ihmisten tulla tyttöämme lähelle.Hän on talossamme se joka määrää.Rahaa on kulunut todella paljon hänellä on oma huone,runsaasti virikkeitä mm.oma telkkari mistä on kivaa katsella mm.luontovideoita,ruoka hankitaan eläinlääkärin kautta,puhdasta vappata kaikista säilöntä-aineista.Eläinlääkäri viime tarkistuksess sanoi että harvoin tapaa näin onnellista eläintä kuin meidän neitimme on.

• Teräratas_

Kissoista ei ole haittaa, vaikka ne kulkevat vapaana ulkona. Kissaa ei pitäisi ottaa ollenkaan (esim. kerrostaloasunnossa), jos se ei saa liikkua ulkona. Kissaa ei ole tarkoitettu elämään pelkästään sisätiloissa.

Varmaan saisi sakot, jos ihminen ulostaisi jalkakäytävän viereen. Koirat sen sijaan tekevät sitä kaiken aikaa. Koirat eivät kuulu kaupunkiin, vaan maaseudulle.

On selvää, että eläimiä tulee kohdella lempeästi. Vaikka ihminen on arvokkaampi kuin eläin, monia kohdellaan huonommin kuin eläimiä.

Yhteiskunnassa (ja monissa ihmisissä) on kierouma: jos hakkaa lemmikkieläimensä, saa syytteen, mutta jos murhaa syntymättömän lapsensa, saa kipulääkettä.

• rakas kuule

jospa vielä kasvaisit muutaman vuoden ennen kuin kirjoittelet tänne mitään? Kotikissa ei kuulu luontoon,muuten kuin valjaissa ulkoilutettuna. Ja kyllähän ne ihmiset paskoo ja kuseksii tuonne pusikoihin yhtä ahkerasti kuin eläimetkin että se siitä. Ja ehkä ei kannattaisi verrata eläinten ja ihmisten kohtelua toisiinsa vai mitä? Se että mummot makaa likaisissa vaipoissa sairaaloissa ei liity mitenkään siihen että joku hakkaa koiraansa.

• kuuluu samaan kastiin kuin vaimonhakkaajat.

• Minä vaan taas kyllä aivan

En tajua ihmisiä jotka pitävät sisäkissaa. Kissa on luotu ulkosalle ja luulisi sen kärsivän kun se joutuu vaan päivät pitkät maleksimaan samassa nurkassa ja tuijottamassa ikkunasta ulos. Ei se ole täyttä elämää! On julmaa rajoittaa kissan elämä sillä tavalla kun kissan geeneissä on se vapauden kaipuu ja saalistusvietti. Kissat ovat itsenäisiä. Ovat ne kissat ihan yhtä vaarassa maalla kuin kaupungissakin. Mummolassa ollut kymmeniä kissoja, asuvat hyvin korvessa ja autotie parin sadan metrin päässä ja autoja kulkee harvoin, joten ne kissat eivät siellä totu autoihin eivätkä tajua väistää niitä, niin jokaikinen kissa on jäänyt aina jonkin auton alle.
      Surullista että heidän on aina jokin ihmeellinen tarve ottaa uusi kissa joka jää vuoden sisällä taas jonkun typerän varomattoman kaaharin alle.
      Meillä on 3 kissaa jotka ovat oppineet väistelemään kaupunginvaaroja ja elävät elämäänsä täysillä nauttien vapaudesta varsinkin kesäisin. Talvisin kylläkin suurin osa ajasta kuluu nukkuessa sisällä vällyjen päällä massut pömpällään. Antakaa kissojen nauttia elämästä, niiden elämä kun tuppaa olemaan sen verran lyhyehköä sorttia.

• on se kivaa

sitten kun se kissa jää auton alle, no ei muuta kun uusi tilalle siinähän sitä eläinrakkautta kerrakseen. Nyt kun se sullakin näyttää netti olevan niin kannattaisi ottaa vähän asioista selvää ennen kuin tulee tänne itteensä nolaamaan. Kotikissa ei kuulu luontoon ja piste. Luuletko että sunkin mummos on niistä kissoista välittänyt? Hiirten takia niitä on pidetty pihalla kesät/talvet. Idiootti..

• sepi

Naapureillamme on useita kissoja, jotka käyvät päivittäin kuseskelemassa talomme nurkissa. Näin tapahtuu varsinkin talvella, jolloin talomme lipan alla on hiekkaa näkyvissä. Olen useita kertoja heittänyt saappaalla ynnä muulla käteen sattuvalla katteja ,mutta aina ne palaavat. En ole eläinten( edes kissojen ) vihaaja, mutta en pidä myöskään kissankusen hajusta kynnysmatollani. Sanokaa "eläinystävät" mitä teen. Älkää vaivautuko saarnaamaan keskusteluista naapureiden kanssa. Turhaa touhua.

• nainen5
        sepi kirjoitti:

Naapureillamme on useita kissoja, jotka käyvät päivittäin kuseskelemassa talomme nurkissa. Näin tapahtuu varsinkin talvella, jolloin talomme lipan alla on hiekkaa näkyvissä. Olen useita kertoja heittänyt saappaalla ynnä muulla käteen sattuvalla katteja ,mutta aina ne palaavat. En ole eläinten( edes kissojen ) vihaaja, mutta en pidä myöskään kissankusen hajusta kynnysmatollani. Sanokaa "eläinystävät" mitä teen. Älkää vaivautuko saarnaamaan keskusteluista naapureiden kanssa. Turhaa touhua.

Itselläni on sisäkissä. Omakotitalossa asuessani naapurin kissat kävivät pihallani pissimässä, mutta se ei minua häirinnyt.
        Vaikka siisti olenkin. Kissa kun ei tiedä että se on jonkin piha. Neuvoisin sinua keskustelemaan kissan omistajan kanssa.
        Eläimet ovat syyttömiä.
        Kannattaisi rauhoittua ja miettiä, että maailmassa on paljon pahempiakin saasteita kun eläinten jätökset.

• Nimetön
        sepi kirjoitti:

voisit kokeilla vaikka kissan karkotin ainetta tai jotain muuta vastaavaa.. en kyllä tiiä tehoaako mutta ainahan sitä voi kokeilla

• sepi
        Nimetön kirjoitti:

voisit kokeilla vaikka kissan karkotin ainetta tai jotain muuta vastaavaa.. en kyllä tiiä tehoaako mutta ainahan sitä voi kokeilla

Kyllähän se on haulikko ainoa mikä niihin tehoaa. Keskustelut loppuvat aina toteamukseen ,että ei meidän kissa kyllä koskaan ole.... Kaikki karkoittimet ovat huuhaata.

• sepi
        sepi kirjoitti:

Kyllähän se on haulikko ainoa mikä niihin tehoaa. Keskustelut loppuvat aina toteamukseen ,että ei meidän kissa kyllä koskaan ole.... Kaikki karkoittimet ovat huuhaata.

Lisäisin tuohon vielä, että kissan kaltaiset syöttiläät eivät kuulu Suomen luontoon. Ne ovat hyötyeläimiä silloin , jos pyydystävät hiiriä maalaisympäistössä, muutoin niiden pidolle ei löydy perusteita.

• mutta mutta

Kissa ei kuulu Suomen luonnonvaraisiin eläimiin, joten se kärsii paleltumista talvipakkasilla samoin kuin ihminenkin, jos ympäri vuorokauden joutuu olemaan ulkosalla. Maalla ovat ongelmina nuo kesäkissat, jotka sikiävät kesäisin ja joita ei raskita lopettaa ajoissa vaan villiintyvät syksyksi luontoon ja paleltuvat ja nälkiintyvät sitten lopulta hengiltä.

Kissa on siis Suomen oloissa sisäeläin,
        koira kestää rodusta riippuen enemmän.

• koirankasvattaja

on oiva esimerkki kuinka puollustellaan sitä että lemmikit saavat juoksennella vapaana, tiedätkö kuinka paljon tälläinen asenne kuin sinulla on niin lisää kissavihaa.
        Kissa samoin kuin koira tarvitsee ulkoilua, ja se pitää tapahtua kytkettynä tai muuten ulkoiluttajan hallinnassa.
        Metsästyskoirat voi olla omistajastaan etäällä koe tai metsästystilanteessa, mutta sekin on rajattu tiettyyn vuodenaikaan, eli ei silloin kun eläimillä on lisääntymisaika, koira tulee olla kytkettynä 1-maaliskuuta- 20:nes- elokuuta välisenä aikana.
        Kotieläintä ei koskaan tule hankkia ellei ole mahdollisuutta ulkoiluttaa sitä päivittäin PS: kissa oppii myös ulkotarhaan siinä vain tulee olla katto, kun se on tarpeeksi tilava ja siellä on sille toimintaa kiipeilypaikkoja ja niinedelleen.
        Täytyy muistaa että lemmikki vaatii aina myös taloudellisia kustannuksia, se ei saa olla lasten leikkikalu, joka hylatään kun lapset kyllästyvät siihen..

• kuulu luontoon

Kissa ei TODELLAKAAN kuulu suomalaiseen luontoon! Kissa on tänne muualta, jostain etelästä, tuotu hiiren ja rotan pyytäjä. Vapaana liikkuessaan kissa tappaa jyrsijöiden lisäksi lintuja ja jopa siilejä, oravia ym. suomalaisia eläinlajeja.

Itse pidän kissoista ja hyväksyn kissan vapaana pidon maalla maataloissa, joissa kissa voi toteuttaa saalistusviettiään navetassa. En kuitenkaan käsitä miksi taajamassa tai kaupungissa kissan pitäisi saada olla vapaana. Se on lain vastaista, eikä ole naapureista kivaa pestä kissan kusta porraspäästä tai kerätä linnunsulkia lintulaudalta. Jos et pysty pitämään kissaa sisällä/tarhassa onnellisena, niin kannattaa tarkastella itseään lemmikin omistajana. Kannattaako kissaa hankkia ollenkaan tiheään asutulla alueella?!

Usein ihmiset ottavat kissan, koska se on niin "vaivaton", sen voi vain päästää vapaana ulos. Mutta eihän se näin mene! Kissan hankintaa pitää harkita yhtälailla kuin koirankin. Vastuullisuutta kissan pitoon!!!

• paha hajuhaitta
        sepi kirjoitti:

Joskus tehoo, jos naapuruston kissa alkaa vierailla ja kuseksia seuraavat konstit: Appelsiini kuoret, joita laittaa paikkoihin, jossa kissa käy kusemassa (niitä vaihdeltava usein), yksi vinkki on, että houkutat pienellä klooritipalla vaikka kissan omistajan pihan puolelle, ei vaaraksi kissalle, koska kissat eivät sitä syö vaan tykkäävät tehdä tarpeensa paikkaan, jossa kloori laimeasti tuoksuu ja yksi mikä on sano, naapurille, jos ei kissa lopeta: " pidä kissasi omalla pihalla tai tule kuuraamaan aina, kun kissasi on pihalleni kussut. Ymmärrän tuon vaivan monilla, koska kissathan harvoin omalle pihalleen tekee ja haju on mielettömän paha. Tuo on yksi syy miksi en ihan allekirjoita ulkokissojen omistajien ajatuksia, vaikka itsellni kissoja onkin, ne on sisällä tai aidatussa tarhassa mökillä tai verkoitetulla partsilla, siellä jos pidetään pidempää kissoja on oltava myös "potta", ruokaa ja vettä, hiekka-astian, kun puhdistaa heti kissan käytyä ei tule hajuhaittojakaan lemmikeistään. Sisäkissat on melko simppeleitä, kunhan pentuna opettaa ne sisäsiisteiksi.

• mutta lisää
        mutta mutta kirjoitti:

Kissa ei kuulu Suomen luonnonvaraisiin eläimiin, joten se kärsii paleltumista talvipakkasilla samoin kuin ihminenkin, jos ympäri vuorokauden joutuu olemaan ulkosalla. Maalla ovat ongelmina nuo kesäkissat, jotka sikiävät kesäisin ja joita ei raskita lopettaa ajoissa vaan villiintyvät syksyksi luontoon ja paleltuvat ja nälkiintyvät sitten lopulta hengiltä.

Kissa on siis Suomen oloissa sisäeläin,
        koira kestää rodusta riippuen enemmän.

Esim metsäkissat pärjäisivät talvipakkaset, mutta kissoille ominaista on, että karva on sen mukainen kuin sen elinolot. Poikkeuksia on lyhytkarvaiset, lähes karvattomat ja karvattomat kissat, eivät kyllä ulkokissoiksi ole jalostettukkaan. Vaikka meillä pitkäkarvaista kissaa onkin eivät ne kuumuudesta kärsi, jopa lötköttelevät auringon lämmittäessä vaikka lattia-alaa, mutta voivat viettää haluamansa ajan ulkonakin (tarhassa tai verkoitetulla parvekkeella), mielellään haukkaavat happea ja maukuvat sisään halutessan. Samoin koria on ihan yhtälailla sietokyvyltään toiset sietää enemmän kylmää ja toiset vähemmän, jopa enemmän on koiramaailmassa vilunarkoja koiria kuin kissoissa, koska noita muutamia karvatyypin edustavia kissarotujakaan ei tunhansia sentään ole. Hevosmaailmassakin on ihan samalla tavalla rotuja, joille ominaista kasvattaa kunnon talvikarva ja joillekin sitä ei vain muodostu, jolloin on oltava oikeanlaiset loimet. Nykyään näkee myös suomenhevosilla loimia, koska näidenkin karvanlaatu on joskus heikompaa kuin ennenvanhaan.

• nintsku

Tunnen monia, jotka rääkkäävät eläimiäään hyvin raaka tavoin.Esim.´tunnen erään, joka pakotti koiraansa nuolemaan ruumistaan...Tiedän, että kuullostaa kuvottavalta, mutta jotkut ihmiset eivät vaan ymmärrä.Eläin ymmärtää, kun hänelle tehdään pahaa.Niin kuin ihminenki saa traumoja myös eläin vaikka ei ymmärrä mikä sana trauma on.Jos jota kuta kuvottaa nuo minkä kirjoitin tuossa niin toivottavasti hän ymmärtää, että eläinrääkkäystä on joka puolella maailmaa.Tämä ei ole ainoa kuvottava asia mitä esiintyy eläinrääkkääjissä...

• ei ole

Ei eläimiä saa rääkätä,meidän villakoiraa ainekaan kun se on niin pehmeä kaikki jotka rääkkäävät eläimiä pois niiden luota.

• Nimetön

Yrittäis tehdä samanlailla jollekin tappelu rotua olevalle koiralle niin vois tulla pupu pöksyyn.
      Sairasta touhua tuollainen, sellaista se on kun ei uskalleta käydä ihmisten kimppuun ja vieläpä sellaisten jotka pistää vastaan.
      Täytyy avuttomia luontokappaleita kiduttaa.
      Tämä pätee kaikkiin eläinrääkkäys tapauksiin, jos he sanoivat että tämä on normaalia kouluttamista, tulkoon tänne jos on pokkaa niin katotaan sitä heidän kouluttamista samanlailla ja vähän myös lisämakua.
      Lupaan etteivät sen jälkeen enää tee sitä.
      Oli sitten nainen tai mies ei väliä

• Vergil ......

Totta jotkut ihmiset ovat hulluja siispä eikö heitä pitäisi auttaa ymmärtämään? Jos koirasi saa jonkun sitä pienemmän eläimen kiinni ja tappaisi sen ampuisitko koirasi? Ihmiset ovat yksilöitä siinä missä koiratkin. Miksi sinua oksettaa olla mikä sinä olet? En vihaa eläimiä mutta nämä aktivistit vievät tämän hieman liian pitkälle. Et ole itsekään sen parempi kun ne rääkkääjät jos olet valmis tappamaan heidät. Keksikää parempi tapa kuin tappaminen .....

Hyvä ihminen ?

• ihmiset ovat piruja!

Kaikki ihmiset jotka rääkkää eläinmiä ne pitäisi tappaa! tai mielummin KIDUTTAA KUOLIAAKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Onneton koiranomistaja

En ole aivan tuota mieltä, että eläimet kuuluvat vain ja ainoastaan maalle.
      Minä olen hyvin eläinrakas ihminen, ja koska täällä maalla ei esimerkiksi työpaikkoja tai opiskelumahdollisuuksia ole, en voi tänne jäädä, ja varmasti joskus kaupungissa asuessani lemmikin otan.
      Eläin voi olla aivan yhtä onnellinen niin maalla kuin kaupungissakin, tietenkin se on eri asia jos otat pieneen yksiöön esimerkiksi paljon liikuntaa ja virikkeitä vaativan ison koiran, ja jätät sen virumaan sinne yksin moneksi tunniksi.
      Esimerkiksi tätini perhoskoira on nyt 15-vuotias, asunut aina kaupungissa ja elänyt vallan onnellisen elämän. Häntä päästetään irti esimerkiksi mökillä, ja lenkitetään tarpeeksi, saa hyvää ruokaa ja seuraa.
      Että ei se ole siitä kiinni missä asuu.

Koko elämäni olen täällä maalla asunut, ja tiedän todella paljon tapauksia, joissa eläimiä ei kohdella hyvin. Täällä tosiaan kaikki tuntevat toisensa, josta osaksi johtuen poliisi ei tee asioille mitään.
      Kun ei se riitä että se eläin saa ruokaa ja vettä, se tarvitsee niin paljon muutakin. Virikkeitä, seuraa, koulutusta ym.
      Mutta poliisille tämä riittää. Ja jos ruokaa ja vettä ei ole, tulee pieni sakko. Suomen eläintensuojelulaki on niin huono kuin vain olla ja voi. Miksi poliisi on niin sokea näille tapauksille?

Esimerkkinä eräs tila, jossa on paljon hevosia. Laitumet ovat liian pieniä mutaisia, hevosia pidetään talvellakin lähes 24/7 laitumella, hevosia ei hoideta kunnolla, samoja tammoja astutetaan liian usein.
      Poliisi käynyt katsomassa, ei tehnyt asialle mitään.

Myöskään sitä en ymmärrä, että lapsille otetaan kissa/koira/jokin muu eläin. Lapsi ei tajua kuinka eläintä käsitellään, ja sitten eläin stressaantuu/ärsyyntyy, puree lasta, ja sitten siitä syytetään eläintä, ja sitä rangaistaan. Se on niin väärin!
      Jos otetaan eläin perheeseen, jossa pieniä lapsia, sitä pitää todella harkita, miettiä mikä eläin, jos koira, niin minkä rotuinen ym. Itse en ottaisi eläintä ennen kuin lapset yli 10-v., tai tekisin lapsille todella selväksi että eläimiä EI rääkätä.
      Toinen asia on että otetaan lapsille kesäkissa esim. mökille. EI, ei ja ei. Kissa ei pärjää yksin luonnossa kun se sinne hylätään. Miten ihmiset voi olla niin julmia että ensin ottaa eläimen ja sitten hylkää sen. Ja tuolloin myös lapset luulevat sen olevan hyväksyttävää.

Täällä maalla elelee todella paljon kissoja, joita ei leikata. Ja sitten ne vapaasti lisääntyvät, narttukissa tulee kotiin, huomataan että se on tiineenä ja pennut tapetaan. En ymmärrä miksi se on niin vaikeaa leikata se kissa, tai sitten pitää se sisällä/ulkoiluttaa valjaissa.
      Toisaalta, jos on turvallinen asuinalue, kuten maalla usein on, mielestäni kissaa voi pitää vapaana, jos se oppii ettei lähde kauas kotoa, johon auttaa usein se että kissa leikattu.

Suuri syy eläinrääkkäykseen on varmasti myös se, että ihminen ottaa ensimmäisen koiran, ei ota tarpeeksi selvää asioista, ja tämä koira on sellainen joka vaatii paljon koulutusta ja aktiviteettia. Sitten sitä ei osata kouluttaa, se pistetään häkkiin, koirasta tulee agressiivinen, sitä rangaistaan. Eli liian usein on vaativa koira osaamattomissa käsissä.
      Paljon tiedän myös tällaisia tapauksia. Esimerkiksi eräs puolituttu otti Rottweilerin, jota ei koulutettu, päätyi kettingin päähän. Nyt paremmissa oloissa.(:
      Ensimmäiseksi koiraksi kannattaa ottaa ns. helpompi rotu, joka ei vaadi niin paljon koulutusta.

Niin paljon asioita mihin pitäisi kiinnittää huomiota.

Itsellä on todella lellitty perhoskoira, saa paljon huomiota, ei joudu lähes koskaan olemaan yksin. Nyt ihan pelottaa kun ajattelin pennut teettää että ne menevät varmasti hyviin koteihin. :<

Ja aina jos huomaan eläinten väärinkohtelua, teen kaikkeni että asiat olisivat toisin.

• -N-

siis en ymmärrä tollasia ihmisiä, jotka voivat satuttaa pientä viatonta eläintä. eläinrääkkääjille kuuluisi saada kunnon tuomio!!!!!!

• -K_

vielä itse olen koiranhakkaajan nähnyt, löi todella lujaa kuristuspannalla koiraa päähän ja selkään.. kyllä puistatti ja jouduin sentään asiaan puuttumaan ja oli lähellä etten soittanu poliiseja paikalle. koira oli todella kiltti ja tuli luokseni, ihmiset mistä tuollainen kohtelu koiralle?

• äitin vapaan kasvatuksen mu...

joilla on niin pahoja patoutumia että pitää purkaa ne eläimiin.

• ne patoutumat

on aiheuttanu...ettei vaan vanhemmat...typerää syyttää nuorisoa kaikesta...itteppähän nuorisonne kasvatatte..olisitte tehneet jotakin toisin niin ei tarttis aina morkata...

• huuu!

Vittu ku saisin sellasia eläinrääkkääjiä käsiteltäväkseni...nylkisin ne hitaasti neliösentti neliösentiltä ja nauttisin joka hetkestä...ah sitä iloa.

• huuu!

Mäkin haluan nauttia sen ihmisen hakkaamisesta ja satuttamisesta, joka satuttaa eläintä-
        Saatana kun tekisi mieli kiduttaa sitä joka satuttaa eläintä.

• Nimetön

Siis oon täysin samaa mieltä tuhansien muiden kanssa. Täähän on jo ihan sairasta! Vittu kun taas eräät luuleet olevansa niin vitsin kovia kun ne rääkkää eläimiä! Paska-aivoja ne on, kirjaimellisesti, eikä mitään "koviksia". Saamarin nössöt suksikaa kuuseen ja ajatelkaa vähän niillä vähäisillä pikku aivoillanne miltä teistä tuntuis olla noin avuton ja puolustuskyvytön pikku eläin. Hei haloo tooopet...

• raivostunut

Hirttää saisi kaikki eläintenrääkkääjä,tappaa raa´asti. Jos kohdalleni sattuisi tapaus jossa eläintä rääkätään,voin luvata että saa se helvetin eläinrääkkääjä kärsiä.

• MMJKLMS

SEN SIJAAN JOS OIS KOIRA.KOIRIA NIIN VEIS AINA NE HOITOLAAN JA SITTEN JOS OIS SITTE VIELÄ USEITA ERI ROTUISIA KOIRIA < NIIN KOLME OLISI MUN JA RVA JOONAKSEN MATKAKAVEREINA SUOMI-TOURILLA JA MUUTAMA MATKAISI SITTEN MM Sinisessä Ladassa Ja sitten Mustassa mercedeksessä

• !!!!!!!!!

Suurin osa suomalaisista popsii pihvinsä, käyttää nahkatakkiaan, turkiksiaan ym. hyvällä omallatunnolla. Sitten jeesustellaan eläinrääkkäyksestä..

99% ihmisistä syyllistyy eläinrääkkäykseen! Häviävän pieni osa elää niin, ettei yhtään eläintä ole tarvinnut rääkätä heidän ruokansa, vaatteidensa, kosmetiikkansa, lääkkeidensä ym. vuoksi.

Sinäkin olet eläinrääkkääjä!

• morganer

Onhan tuo tottakin, mutta eikös se vain ole hyvä, että ihmiset viimeistään eläinrääkkäystilanteissa havahtuvat?

(huom. itse olen vegaani, enkä käytä mitään tuotteita, joissa on käytetty eläinperäisiä aineita)

• nojaa

jaa että oikeen tekopyhää... suomessa eläimet sentään lopetetaan oikea oppisesti ennen teurastusta tosin kuin eräissä maissa joissa eläimet nyljetään elävältä.. ja etkö itse muka syö lihaa? ja siitä lihan syönnistä sen verran sanon että se on vain elämän kiertokulkua. joka paikassa jokainen syö lihaa ja suurin osa eläimistäkin taitaa lihan syöjiä olla niinku mekin ihmiset

• 12345612345
        nojaa kirjoitti:

jaa että oikeen tekopyhää... suomessa eläimet sentään lopetetaan oikea oppisesti ennen teurastusta tosin kuin eräissä maissa joissa eläimet nyljetään elävältä.. ja etkö itse muka syö lihaa? ja siitä lihan syönnistä sen verran sanon että se on vain elämän kiertokulkua. joka paikassa jokainen syö lihaa ja suurin osa eläimistäkin taitaa lihan syöjiä olla niinku mekin ihmiset

Lihan syönti on sentään ymmärrettävää, jos eläintä ei ole rääkkämällä tapettu. ja tällä sivulla vastustetaan eläinten rääkkäystä, ei lihan syöntiä.

• rääkkäreille

Lupaan että rääkkäreille on tilinteon aika

• PASKAMAISIA JA

SAIRAITA IHMISIÄ. ELÄIRÄÄKKÄÄJILLE PITÄÄ TEHDÄ SAMOIN, KUIN HE TEKEVÄT PIENIMMILLEEN.ITSE KYLLÄ ELÄIRÄÄKKÄJÄN SAUNAN TAAKSE JA..........SITTEN PIENI PAMAUS..SUORAAN SANOTTUNA...

• KOVA KUNTI

Tuotin tuskallisen tukehtumiskuoleman eläimelle.
      KEITTIÖN KATOSTA ROIKKUI HÄMÄHÄKKI, MUTTA EI KAUAN, KUN SIEPPASIN PÖLYNIMURIN JA IMIN SEN PÖLYPUSSIN SYNKKÄÄN UUMENEEN. SIELLÄ SE TAKERTUI PÖLYYN JA KÄRSI HITAAN TUKEHTUMISKUOLEMAN. EN TUNTENUT MITÄÄN, NAUROIN VAAN.
      SÄÄLITTÄÄ KAIKKI HERKÄT ELÄINTENPUOLUSTAJANÖSSÖT.

• no smile

sääliksi käy.Taidat olla tietokoneen äärellä kulta lusikka suussa syntynyt penikka, joka ei saa tarpeeksi huomiota. katso peiliin mitä näet?

• Nimetön
    • htn

noin 4-5 kk vanhan kissanpoikasen metsästä ollessaan koulun liikuntatunnilta.Oli ottanut lähes luurangoksi laihtuneet kissan mukaaansa ja mennyt läheiselle kioskille ostamaan sille sheebaa.Sit toi sen meille kotiin,anova katse silmissään,että eikö voitais tämä pitää kun sillä ei oo kotia...sanoin ettei me voida,meillä on jo kissa ja koira,sitten soitettiin eläinsuojeluimmeiselle ja tulivat hakemaan katin.Toivon että kisu saa kodin.

• &quot;Orvokki&quot;

löysin viime jouluaatto-aamuna kaksi kissanpentua kerrostalon pihalta kylmästä! Ikää vain vajaa kaksi viikkoa, ei olleet silmät edes auenneet.
        Ei tullut mieleenkään antaa niitä pois muualle, halusin hoitaa pennut itse! Vaikka onkin jo kaksi kissaa entuudestaan!! Tyttäreni oli samaa mieltä kanssani... toinen pennuista sai elää rakastettuna tyttäreni luona heinakuuhun asti, silloin se ikävä kyllä nukkui pois lääkärillä käynneistä huolimatta. Toinen pennuista jatkaa menoaan vilkkaana ja toimeliaana joka paikassa ensimmäisenä olevana.

• pervoilua

Eläinten ja lasten rääkkääjät ovat tympeitä sadisteja ja kaiken lisäksi tyhmiä juntteja. Käräjäoikeuksien tuomiot ovat julkisia tuomittujen yhteystietoineen. Suomalaisten suuri enemmistö inhoaa eläinten ja lasten pahoinpitelijöitä niin paljon, että tuon tyyppinen julkisuus vaarantaa pahasti näiden ääliöiden oman turvallisuuden.

• qqqqqq123

Eipäs nyt haukuta untteja paljon sivistyneempiä ovat he.

• Miten ihmiset voi olla niin julmia? No itse en ole enää vuosiin luottanut ihmisiin ja heidän äärettömään tyhmyyteen ja pahuuteen. Paras ystäväni on saksanpaimenkoirani jota pidän varmasti paremmin kuin keskimäärin vanhemmat lapsiaan.

• Eläinrääkkääjät ovat yhteiskunnallisia vaikuttajia.

• gsuss
      • ....

Mitäs ne tuolla päin maailmaa miettis jos täällä lyötäis kiinalaisia jaloista maahan ja suolistettais elävältä?

• Puolustuskyvytön

Tällaiset tyypit pitäisi pistää vähintään linnaan. Heillä ei ole nupissa kaikki kohdallaan ja ei näin ollen tarvita vapaanakaan pitää!

Venäjälle vankilaan sopisi rangaistukseksi.

Eiköhän naapurimaa hoitaisi tällaisia kavereita edullisesti, varmasti olisi rikoksia ehkäisevä vaikutuskin, kun rangaistus olisi tätä luokkaa!

• g0rilla5

Miksei ihmisten ihmisille tekemät julmuudet jaksa innoittaa kanssaihmisiäni tässäkin viestiketjussa nähtyihin tunteenpurkauksiin? (vrt. "...saunan taakse... pitäisi ampua... hirteen... Venäjälle vankilaan...)

Ihmisiäkin kidutetaan, raiskataan, murhataan joka päivä. Miksei ihmisistä olla niin huolissaan? Tiedoksi kiihkoisimmille, etten ole mikään eläinrääkkäyksen ystävä, päinvastoin, mutta toin esiin erään näkökulman.

• -Eläinrakas
        g0rilla5 kirjoitti:

Miksei ihmisten ihmisille tekemät julmuudet jaksa innoittaa kanssaihmisiäni tässäkin viestiketjussa nähtyihin tunteenpurkauksiin? (vrt. "...saunan taakse... pitäisi ampua... hirteen... Venäjälle vankilaan...)

Ihmisiäkin kidutetaan, raiskataan, murhataan joka päivä. Miksei ihmisistä olla niin huolissaan? Tiedoksi kiihkoisimmille, etten ole mikään eläinrääkkäyksen ystävä, päinvastoin, mutta toin esiin erään näkökulman.

Eiköhän ihmisillä ole enemmän tukipylväitä kuin eläimillä, Ja Ihminen yleensä pystyy hakemaan apua itselleen. Näitä on turha alkaa vertailemaan koska kaikki nämä asiat on todella kamalia. Mutta pitää muistaa että eläin on kuitenkin huonommassa asemassa koska joutuu tyytymään kohtaloonsa koska ei pysty kertomaan tunteitansa eikä puolustautumaan. Ja olen kyllä erimieltä tuosta
        "Ihmisiäkin kidutetaan, raiskataan, murhataan joka päivä. Miksei ihmisistä olla niin huolissaan?" Kääntäisin asian juuri toisinpäin, miksei eläimistä olla yhtähuolissaan kuin ihmisistä.

• Nimetön

Ihan hirvittää tuollaiset /: Eikö ihmisillä oikeasti ole minkäänlaisia tunteita? Antaisi mielummin koiran poies, kuin omien raivokohtauksien seassa alkaisi koiraakin hakkaamaan.
      Tippa tuli silmä kulmaan ;

• MIrtsiii

ELÄINRÄÄKKÄÄJILLE PALJON KOVEMPI TUOMIO, EI MITÄÄN SAKKOJA VAA LUSIMAAN SUORAAN!!!!!

• Pöhve

Täytyy kyllä sanoa kun näin noista eläinparoista kuvia niin voi perkele! Esim toi porsas sidottu puuhun ja revitty auki. Noi tekijät pitäis pistää maksaan samalla tavalla kun itte tekivät tolle possulle, sitoo puuhun, avata teurasveitsellä vattat auki ja tukehduttaa omiin suoliinsa.

Milloinkahan laki tässä maassa alkais puuttua noihin ton luokan tekemisiin jo vähän rankemmalla kädellä.

Toisaalta eräs ylempi kirjoitus oli ihan hyvä tai sisälsi hyviä neuvoja että kummallista kun näistä jutuista lukee niin alkaa kuvottaa niin vimmatusti! Jotenka pitäisköhän vaan jättää lukematta näitä juttuja kun oon itte eläinrakas.

Sama pätee tietysti naisten/lasten/vanhusten päällekävijöihin. Jotain tarvittis kyllä tommosille ihmisille tehdä! En tiedä, tässä menee täysin sanattomaksi tuommoisen väkivallan edessä.

• -Eläinrakas-

Jos epäilet, tai tiedät, että jotain eläintä/eläimiä kohdellaan huonosti, ota yhteys HETI vaikka nimettömänä lähimpään eläinsuojeluvalvojaan! www.sey.fi
      Kuinka paljon onkaan kissoja ja koiria, jotka ovat ahtaissa asunnoissa ilman virikkeitä, seuraa ja huolenpitoa, ja jotka jätetään yksin moniksi päiviksi! Kuinka paljon on lehmiä AHTAISSA navetoissa jotka on TODELLA HUONOISSA oloissa! Muistakaa ihmiset kaikkia eläimiä! He eivät itse pysty kertomaan jos on hätä! eivätkä pysty astumaan asunnon ovesta ulos ja hakemaan apua! Kiitos

• Vergil ......

On nää eläinaktivistitki aika sairasta sakkii ku oisivat menossa jo muita lahtaamaan. On siellä pari viisasta jotka ehdottavat sakkoja ja 6 kk lusimista, mutta sitten on näitä sairaita paskiaisia jotka ehdottavat nylkemistä ja muuta sairasta. Kertokaa nyt toki mulle kuinka moni nylkis oman koiransa jos se tappaisi vaikka oravan ?

• jepanen
        Vergil ...... kirjoitti:

On nää eläinaktivistitki aika sairasta sakkii ku oisivat menossa jo muita lahtaamaan. On siellä pari viisasta jotka ehdottavat sakkoja ja 6 kk lusimista, mutta sitten on näitä sairaita paskiaisia jotka ehdottavat nylkemistä ja muuta sairasta. Kertokaa nyt toki mulle kuinka moni nylkis oman koiransa jos se tappaisi vaikka oravan ?

Hmm, otetaanpa kuitenkin huomioon että eläin toimii vaistojen varassa, koira on saalistaja->
        tappaa oravan koska koiran vaistot niin sanovat.

En itse kannata mitään eläinrääkkääjien lahtaamista, kovempia tuomioita vain.
        Ja en usko että kukaan nyt tosissaan on, tuo eläinrääkkäys vain herättää ihmisissä niin paljon raivoa/surua minkä ymmärrän täysin.

• NO SMILE TODAY:(
        Vergil ...... kirjoitti:

NIIN EHKÄPÄ SULLA LIIKAHTAA JOTAIN SISÄLLÄ ELLEI SE OLE AIVAN ONTTO. AASIANKARHUTARHAT.COM/VETOOMUKSET. JOS TOI EI LIIKUTA NIIN SUOSITTELEN ETTÄ KATSOT PEILIIN JA KYSYT ITSELTÄSI MISSÄ MÄTTÄÄ.

• &quot;sikoja&quot; varsinki...
      • NO SMILE TODAY:(

JA SYDÄN PAKAHTUU. KYYNELEET VIRTAA SOLKENAAN VIELÄKIN, EIKÖ IHMISEN JULMUUDELLA OLE MITÄÄN RAJAA. SUOSITTELEN KAIKILLE NIILE IHMISILLE KYSEISTÄ LINKKIÄ JOTKA PITÄVÄT ELÄINTEN SUOJELUA NÖSSÖILYNÄ. JOTAIN PITÄISI LIIKAHTAA SISÄLLÄ JOS TUNTEE JA VÄLITTÄÄ MUUSTAKIN KUIN OMASTA ITSESTÄÄN. MAAILAMA ON PASKA PAIKKA SEKÄ IHMISILLE JA ELÄIMILLE, JA ME IHMISET TÄSTÄ MAAILMASTA ON PASKAPAIKKA TEHTY ELÄÄ JA OLLA. LOPPU PÄIVÄ PILALLA :(

• Vergil .....
        NO SMILE TODAY:( kirjoitti:

JA SYDÄN PAKAHTUU. KYYNELEET VIRTAA SOLKENAAN VIELÄKIN, EIKÖ IHMISEN JULMUUDELLA OLE MITÄÄN RAJAA. SUOSITTELEN KAIKILLE NIILE IHMISILLE KYSEISTÄ LINKKIÄ JOTKA PITÄVÄT ELÄINTEN SUOJELUA NÖSSÖILYNÄ. JOTAIN PITÄISI LIIKAHTAA SISÄLLÄ JOS TUNTEE JA VÄLITTÄÄ MUUSTAKIN KUIN OMASTA ITSESTÄÄN. MAAILAMA ON PASKA PAIKKA SEKÄ IHMISILLE JA ELÄIMILLE, JA ME IHMISET TÄSTÄ MAAILMASTA ON PASKAPAIKKA TEHTY ELÄÄ JA OLLA. LOPPU PÄIVÄ PILALLA :(

Mietipäs jos koira tappaa saalistaakseen, niin miksi luulet jotta ne vajaa älyiset kaverit tappaa eläimiä? Ehkä heillä on ollut rankka lapsuus tai jotain muuta henkisiä vaikeuksia? Tai sitten ovat vain vajaa älyisiä eivätkä ymmärrä mitä tekevät.
        Uskon jotta suurin osa noista ihmisistä jotka tappavat eläimiä on vain kasvatettu huonosti.
        Mutta noita syitä riittää vaikka kuinka paljon.
        Ja ei en itse vihaa eläimiä, hankkisin itseasiassa koiran jos asuntoni olisi tilavempi.

• tässä:

Sellaiset ihmiset ovat sairaita päästään, ilman empatiakykyä, vaikka menisi miten huonosti tahansa ei kukaan normaali omallatunnolla varustettu kykene tai edes ajattele eläinrääkkäystä. Ihmisissä on sairaita yksilöitä.

• Juha822222

tästähän ihmisen pahuudesta ei yleensä viitsitä puhua koska arka asia, niin arka asia.
        Moni ihminen on vailla tunteita koska ne kiusaa ja tappaa.

Kuten Juice Leskisen laulussa; -loiset tappaa loisiaan, ole minulle ihminen, anna mulle tämä yö "

• kerrostalossa

asuu monta eläinrääkkääjää,Ei kai vasikan kokoisia koiria ole tarkoitettu pieneen kerrostaloasuntoon.

• eläinrääkkäjien sydämetön v...

Kyllähän fakta on näin, että Dexterin kaltaiselle henkilölle riittäisi savottaa eläinrääkkäjien joukossa. Mielestäni ei ole mitään niin säälittävää kuin rääkätä itseään heikompaa. Monessa tapauksessa olisi hyvä antaa eläinrääkkijien kokea samaa mitä he ovat tehneet eläimille. En usko, että eläinrääkkäjät nauttisivat olostaan, jos joku rusikoisi heitä hieman lapiolla tai silpoisi elävältä? Vai miten on? Mut sehän ei taaskaan ketään kiinnosta miltä tuosta ihmiskunnan sakkajoukosta tuntuisi. Veikkaan, että sitten tulisi kyllä surupuseroon ja sitä oltaisiin niin anteeksipyytävää...

• inhimmillisyys

Minkä takia eläintarkastajat ilmoittavat, kun tulevat tekemään tarkastuksia.Kituvat eläimet lopetetaan äkkiä ja paikat siistitään kun saadaan ilmoitus tulossa olevasta tarkastuksesta.Kokemusta on!!!

• äpåug
        inhimmillisyys kirjoitti:

Minkä takia eläintarkastajat ilmoittavat, kun tulevat tekemään tarkastuksia.Kituvat eläimet lopetetaan äkkiä ja paikat siistitään kun saadaan ilmoitus tulossa olevasta tarkastuksesta.Kokemusta on!!!

jeejee

• eu

Onko raviurheilu mielestänne eläinrääkkäystä ? juokseeko hevonen vapaaehtoisesti , vai pakottavatko nämä ylipainoiset ja pönäkät ohjastajat hevosen juoksemaan, miksi raveja näytetään urheiluohjelmissa?
      mielestäni raveilla ei ole mitään tekemistä urheilun kanssa.

• käy joskus raveissa

kerronpa jotain edelliselle ne hevoset juoksevat kyllä ihan vapaaehtoisesti vai kuvitteletko todella että yksittäinen ihminen voisi käsitellä hevosenkokoista eläintä pakolla?
        lisäks voisin mainita että niitä hoidetaan hyvin.
        keskittysitte työkin johonki muuhun ja jättäsitte eläimistä huolehtimisen muille

• TIMO HÄRKÄ
        käy joskus raveissa kirjoitti:

kerronpa jotain edelliselle ne hevoset juoksevat kyllä ihan vapaaehtoisesti vai kuvitteletko todella että yksittäinen ihminen voisi käsitellä hevosenkokoista eläintä pakolla?
        lisäks voisin mainita että niitä hoidetaan hyvin.
        keskittysitte työkin johonki muuhun ja jättäsitte eläimistä huolehtimisen muille

Käsittämätöntä että vielä 2010 heinäkuussa voidaan ottaa tällaisia härän rääkkäyskuvia...

http://go-oakoak.blogspot.com/2010/08/late-report-from-pamplona.html

• .."..
      • hyvä mieli

kun nuokin eläimet todennäköisesti loptetetaan.:)

• nonth

Jospa alettaisiin jakamaan oman käden oikeutta enemmän eläinrääkkäystapausten lisääntyessä? Mielestäni olisi paras vaihtoehto. Syy ja seuraus. Älkää sitten nostako tuomioita eläinrääkkäyksistä, älkää myöskään ihmetelkö ihmisiä(tässä tapauksessa eläinrääkkääjiä) kohtaan kasvavaa väkivaltaa.

• olet apina

kehtaaks räägätä apinaa sille voi nauraa hahahahahahaha

• perus kansalainen

Epäilen, että eläinrääkkäys olisi lisääntynyt. Lähinnä siitä uutisoidaan enemmän kuin aikaisemmin. Nykyisin on mediaseksikästä kirjoittaa myös eläinrääkkäyksistä. Varsinkin muutaman tuottaisin uutisoinnin jälkeen syntyneet fb-viharyhmät ovat osoittaneet, että eläinrääkkäysuutiset myyvät. Lisäksi nykyiset arvot osaltaan ovat muuttuneet. Voidaan vaikka verrata turkisten käyttöä jonnekin 10-20 vuoden takaiseen aikaan. Ovat kohtuullisen paljon vähentyneet katukuvasta. Eläinten suojelu on muodikasta. Turkistarhauksen vastustaminen on muodikasta, erityisesti nuorten piirissä.
      Eläinkokeetkin ovat vähentyneet mm. kemikaalioiden tms. tuotteiden piirissä valtavasti.

Lisääntynyt julkisuus on vain hyväksi eläinsuojelulle. Uutisoinnin ja kirkuvien iltapäivälööppien ideana on vain myydä enemmän lehtiä, mutta samalla ne tuovat joskus jotain hyvääkin.

Toisaalta uusi viharyhmäilmiö on tuonut vääränlaista julkisuutta eläintensuojelusta. Viharyhmien lähettämät uhkailut maailmalle (jopa väärille ihmisille) nostattavat karvoja pystyyn kansan riveissä. Lain ottamista omiin käsiin ei hyväksytä ja vielä vähemmän hyvällä katsotaan viattomien sivullisten joutumista viharyhmien uhreiksi. Itse miellän nämä viharyhmät jonnekin angstiteinien ja terroristien välimaastoon.

• mira_nina657

Minusta tuntuu että eläinrääkkäys tapaukset saavat enemmän julkisuutta, niitä on luultavasti aina ollut mutta koska yleisö reagoi ko uutisiin niin niitä myös on medioissa enemmän

• Juha822222

periaatteessa ku kuulee näitä tapauksia eläinrääkkäys, massamurha tai jatkuva henkinen kiusaaminen niin herää suuri viha noita kohtaan, melkein tekisi mieli että joutaisivat ammutuksi Pohjois-Amerikan malliin.

• lihaaaaaaaaaa

rääkkäsin pulua se kitu nautin siitä olenko sairas vastaus on en ole te olette vitun sairaita viherperseet syökää hyvin nyljettyä lihaa ja varmistakaa viel veittellä että varmasti on kuollu

• eläinrakas<3

oot sairas.

• eläin rakas

Katoin sellasen dokumentin eläintenrääkkäyksestä! ja muutenkin oon eläinrakas!! oon 12 ja meijjän luokalla on sellasii vitun paska päitä jotka nauttii eläimien kiusaamiesta!! PAINUKOO NE KAIKKI VITTTUUN JA ELÄINKOKEET HELVETTIIN!! MITÄ ELÄIMET ON TEILLE TEHNYT? MITÄ MITÄ? NE EI VOI SILLE MITÄÄN JOS ON OLEMASSA!! TEHÄÄ VANGEISTA TAI NIISTÄ JOTKA AJATTELEE VAIN OMAAA PÄRSTÄÄNSÄ NII TEHÄÄ NIILLE NE SAATANAN KOKEET!! VAIKKA OIS KUINKA RUMA ELÄIN NII SILLÄ ON ELÄMÄ! SAMANLAINEN KUIN TEILLÄ! SIINÄ DOKUMENTISSA TYÖNNETTIIN 20 KISSANPENTUU UUNII JA SIT PALOTELTII IHA HUVIN VUOKS! JA KOIRAA AMMUTTIIN JALKAA JA ANNETTII MYRKKYY JA SITTE NAKATTII PUOL KUOLLEENTA ROSKA-AUTOON! MIKÄ VITTU ON NII VAIKEETA YMMÄRTÄÄ ETTÄ NE ON PIENIÄ ELÄIMIÄ JOTKA HALUAA RAKKAUTTA! AJATELKAA TE HEIDÄN ELÄINTEN KOHDALLA JOTKA KÄRSIVÄT TÄNÄKIN HETKENÄ, KOIRANPENTU ODOTTAA RAUKKAUTTA,KOTIA JA RUOKAA!

• jomppu1

joo mäkään en tykkää eläinrääkkäyksestä ja meillä on 1 koira ja 1 kissa et eläinrääkkäys ei oo kivaa

• maailman muututtava

Eläin- ja ihmisrääkkäys on julmaa, mutta... mitkä olisivat keinot sen eliminoimiseen. Rääkkääjällä on paha olla, miksi. Syihin pitäisi puuttua, ei auta vaikka tappaisimme kaikki muut paitsi itsemme maailmasta, ja ainoina jäljelle jääneinä sitten itsemme murhattujen veren huutaessa kostoa.

Maailmassa ei asiat ole hyvin ihmisillä, miten ne voisivat siis olla hyvin eläimillä.

Lauleskellaan ja kilpaillaan rahasta, kun samaa aikaa ihmiset, lapset ja eläimet ovat orjuutettuja ja raskautettuja. Puhutaan jopa, että 14 -vuotiaat jossakin päin maailmaa ihan oikeasti saavat joutua pedofiilin kanssa naimisiin ja se on ihan ok (jopa nuoremmatkin). HALOO, ANY BODY THERE?

• KISSA=SAALISTAJA

noihin ylempiin keskusteluihin lisäten.. kissa ulos vai ei? hiiriä vai? tottakai kissan on kuljettava vapaana ulkona. sen alueen kissoilla on oma yhteisö jossa on tietyt arvojärjestykset ja reviirin suojelu. jos toi tuntuu jotenkin kaukaa haetulta en usko että minulle opetettais tälläsiä asioita koulussa jossa opiskelen eläintenhoitajaksi. niin ja se hiirten syönti, kyllä kissan kuuluu saada hiiriä, siinä on kaikki tarvitsemat ravinto aineet ja se on kisalle luontainen ja mieluinen tapa ansaita ruoka... se vain kuuluu mennä niin että eläimet saalistavat toisiaan.. ravintoketjut...

• pahinta maailmassa

Sairaita ihmiset !vihaan eläinrääkkääjiä!! joutuis elinkautiseen VÄHINTÄÄN!! aina jos nään tai kuulen että joku tekee eläimille pahaa vien heti eteempäi se kannattaa!!! Eläinrääkkäyksen estäminen on velvollisuus!!

• KissaRakas<3

Katsoin eläintenpelastustiimiä ja aloin oikein itkeä kun erästä kissaa oltiin eläinrääkätty. Se oltiin sidottu johonkin ja poltettu sen turkki. Kissa oli kaunis valkoinen pitkäkarvainen kissa. Sen kieli oli poltettu, korvat, turkki, jalat, häntä, KAIKKI ALTA KISSAA OLI POLTETTU!

INHOAN TUOLLAISIA IHMISIÄ JOTKA ON NIIN KUVOTTAVIA JA VASTEMIELISIÄ ETTÄ RÄÄKKÄÄ VIATTOMIA ELÄIMIÄ!

(HUOM! ITKIN KOKO JAKSON AJAN. Ja tämä tapahtui Amerikassa)

• kissoista lisää

Olen eläinrakas ja etenkin kissat ovat sydämenasia. Tiesittekö muuten, jos tapatte tai rääkätte rotukissaa, voi se tulla yllättävän kalliiksi, vaikka olisi omissa omistuksissa, voit kaiken joutua korvaamaan kasvattajalle tai valtiolle? Jos tapatte rotukissan tai rääkkäätte sitä niin rotukissat maksavat useita tuhansia. Useimmiten joutuu maksamaan vähintään rodun tyypillisen hinnan jonka minimiksi on määritelty n.3000 euroa jos on näyttelytasoinen kissa niin kaikkea muuta lisää. Samalla inhottaa, että maatiaskissat ovat lainsuojattomia, näiltä reppanoilta voit repiä jalat irti ja aukaista elävältä mahan ja siitä ei seuraa kuin pieni "omistajan kärsimysraha jotain 100", jos tappaja on omistaja saa hän vain jonkin eläimenpitokiellon.

• Anonyymi

Eiköhän kaikkien eläinrääkkäystapausten kanssa pitäisi olla nollatoleranssi. Tekijät vastaamaan teoistaan ankarimman kautta. Ei väliä onko tekijä 10-vuotias tai 70-vuotias. Sakko ei ole tehokas rangaistus psykopaateille. Nää tekijät eivät kuulu vapaalle jalalle, koska eläinten lisäksi voivat tehdä samaa ihmisille.

Hyssyttelyn aika on ohi! Toimikaa kansalaiset, jos näette jonkun rääkkäävän eläimiä tai ihmisiä. Välitön rangaistus pahoista töistä!

• Anonyymi

Eläinrääkkäyksen jos näen menen hakkaamaan rääkkääjän.

• Anonyymi

Johtuu uutisoinnista. Kun 10 miljoonaa lentokonetta laskeutuu turvallisesti ei sitä kukaan uutisoi, mutta jos yksi lasku epäonnistuu niin lehdet riemastuu.

• Anonyymi

Samalla saatiin taas muistutus esim. "eläinsuojelujärjestö" Animalian prioriteeteista. Suojavärillinen tai suojauskonnollinen eläin saa tehdä muille eläimille mitä tahansa. Ei riittänyt Animalialla empatiaa lampaille - lienevätkö lampaat olleet rasistin värisiä.

• Anonyymi

Hirveetä

• Anonyymi

Siis vittu ihmiset on kamalaa kun tekee tollasta

• Anonyymi

Hirvenpyynti on hyvä ja hyödyllinen, mutta eläinrääkkäykset ovat lisääntyneet siinäkin. Koirien määrä on monikymmenkertaistunut tutkaseurannan vuoksi ja mahdollistanut sen ettei mies mene koiran kanssa kulkemaan metsään jossa koira etenee isännän edellä ja pitää yhteyttä isäntään. Kun hirvi karkaa haukusta, niin oikea koira jättää sen siihen ja palaa isännän luokse. Nyt koira löysätään autosta suorasn jäljille ja koiran löydettyä hirven jatkaa sitkeästi jäljillä ja ajaa hirven jopa kuoliaaksi, jota on tapahtunutkin. Sitkeys johtuu siitä , että sitkeimmät koirat on jääneet jatkamaan sukua. Tämä sitkeys johtuu myös siitä, että isäntä menee ns. Passiin autollaan seuraavalle metsätielle. Kun koira oppii tämän, niin sitkeys hirven ajamiseen vain pahenee. Nämä koiramiehet ajavat päivöt pääksytysten kovaa vauhtia ja koiria riittää joka päivälle. Kantavien emien ruuansaanti heikkenee ja johtaa vasojen pienenemisiin ja jopa tiineysajan päättymiseen kesken. Eräs lehti uutisoi hirvestä, joka kuoli kesken haukun. Tosiasiassa hirveä oli ajettu ties kuinka kauan. Olen itsekin ollut todistamassa kuollutta hirveä, jota oli ajettu jälkijavaintojen perusteella kymmeniä kilometrejä. Itse olen myös hirvenpyytäjä ja saanut hermostumisia ja jopa uhkauksia näiltä tutkakoiramiehiltä. Myös turvallisuus on pahentunut ja kaatopaikkatietojen perusteella iso osa ammutaan teitten viereen, jonne on ajettu autolla. Kirjoittakaa kokemuksista hirvenmetsästys koiralla suomi 24 palstoille, niin näette missä mennään.

• Anonyymi

Eläinrääkkäystähän tuo edustaa ja raakaa sellaista, kuten kelkalla susien uuvuksiin ajaminenkin. En voi ilmaista sitä vihaa jota tunnen näitä tällaiseen syyllistyviä ihmisiä kohtaan, ovatko edes ihmisiä lainkaan.
        Onneksi kielsin metsästyksen omalla tontillani! En kestä ajatusta ahdinkoon ajetusta eläimestä, oli se mikä eläin tahansa.

• Anonyymi

Sama oikeus luulis olevan muillakin eläimillä syntyy tälle vitun pallolle, ja katella Millasta tää on. Tää ihmiselukka ei aina vaan tajuu sitä. Pelkkiä raukkiksia moni on.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe