Lännessä luodaan entistä hienompia tavaroita, autoja ja vaatteita, joita omistamalla koemme tulevamme paremmaksi ihmiseksi muiden silmissä. Tulemmeko siitä paremmaksi?
Onko hyvä ihminen sellainen, millä on kaikki kallista rahan arvolla mitattuna, mitä sitten omistaakin? onko sellainen hyvä ihminen?
paremmaksi ihmiseksi
7
344
Vastaukset
- vain??
Onko Itäkin jo Länsi?
- Oraakkeli,,
Mutta tietänet vastauksen itsekin!
Kivat pikinit ja viitta,superman?? - loginomi
Mikäli kuvitellaan materiaalisen "hyvän" keräämisen ihmisen omimmaksi ominaisuudeksi olemme harhateillä.
Tavarakulttuurin voimistuessa se siirtyy myös ihmisten välisiin suhteisiin; alamme pitää kanssaihmisiä myöskin "tavarana" eli meitä varten olemassaolevina elementteinä, joita voidaan ostaa, myydä ja vaihtaa tarpeen ja mielitekojen mukaan.
Sosiaaliset suhteemme muuttuvat vaihtosuhteiksi ja alamme kerätä ja säästää itsellemme SOSIAALISTA PÄÄOMAA kasvamaan korkoa eduksemme!
Oikein tai väärin? Näin on kuitenkin käymässä ja vieraannumme omasta lajityypillisestä sosiaalisuudestamme ja yksilöllisyydestämme!
Hyvän ihmisen mittariksi materiaalinen menestys ei kuitenkaan riitä. Ainoastaan heille, jotkä hyötyvät tälläisesta kehityksestä syntyy harhakuva onnesta ja hyvyydestä.
Uskonnottomanakin voin sanoa, että Raamatun Jeesus voisi olla hyvän ja arkipäiväisen taviksen mittarina! - Raakkuna
Hyvä ihminen on mielenkiintoinen aihe. Minusta voisi olla eri mieltä, eri henkilöt keskenään. Toisen mielestä olisin paha, ja erään toisen mielestä hyvä, vieläpä samoista perusteista lähtien kannanottoonsa. Eiks oo kimurantti sekoitus hyvää ja pahaa eri vinkkelistä katsottuna. Jos otan ihan esimerkin vaikkapa homoudesta. Niin minulla on vihamiehiä, ja eräitä jotka pelkäävät. Mutta samasta syystä, minulla on ystäviä, ja niitä jotka pitävät asiaani hyvänä. Lopullinen tulos liene perustelu, johon pitäisi luoda katseensa. Mä olen valmistelemassa ihmisiä kohtaamaan ajanjakson, jota kutsutaan UUDEN MAAILMAN JÄRJESTYKSEKSI. Tämä on tehtäväni parhaillaan. ANY LESSON FOR DIGGESTIVE SOUND, WHAT MAKES OUR LIFE SOON SUPRISE. SALE HALU MUOTTI VALU EI TUOTA INNOVAATIOITA. NE OSOITTAUTUU KEHNOIKSI KOMPONENTEIKSI, KAIKKIVALTIAAN SUUNNITELMAAN.
Olemme lähteneet poikkeuksellisen tyydyttävän prosessin vetäjäksi, vaikkakin automaatio hoitaa kaiken, kuin ohjelmoinnin jonka ajamme läpi, koko maan kohdalla. JA TÄSTÄ SE LÄHTEE. SALUT näiden ominaisuuksiensa perusteella hyvä ihminen?
- Stafroty
köyhyydellä?
jos ajattelet että olet köyhä, kuten miten täällä ajatellaan normiston mukaan, että pitää tienata niin ja niin paljon, niin toki, tunnetaan olo huonoksi ja epäonnistuneeksi.
Mutta mitä jos on todella tyytyväinen siihen mitä on, keholtaankin. EI toivo sellaista mitä ei ole tai voi olla. Eikö onnen tiellä, kun jokainen sisäänsä katsoo, ole juuri toiveet ja unelmat, joiden tahtoisi tapahtuvan, jotta voisi olla sitten onnellinen.. Eli on tavallaan tehty itselleen sokeasti ehto, et oon sitten vasta onnellinen, kun jokin asia on tahtoni mukaisesti, ja juuri se tahto on se, mikä sen onnettomuuden tekee.
Se, että yhteiskunta kaikessa järjettömyydessään juuri korostaa unelmointia ja luo valheellisia mielikuvia rakkaudesta, ja lähdes kaikesta jotka sitten muodostuu määreiksi, mitä me noudatamme. Kuinka moni todella näkee tämän itsessään??
moni voi nähdä sen toisissa, ja hyväksyy sen, koska se on totutusti nykyään normaalia..
Me koemme kaiken siten miten määritämme. Jos päätämme olla onnettomia, kun jokin ei mennyt tahtomme mukaan, niin sitten olemme onnettomia, vain koska emme osaa hyväksyä sitä mikä on vaan pidämme kiinni haaveista.
Sama juttu on tupakin polttajalla, hän polttaa tupakkia, jotta saa mielensä tyydytetyksi, koska kokee nikotiinin puutetta, joka on itsestään itse tupakin aiheuttama reaktio ihmisessä, mutta ihminen kokee sen omaksi ominaisuudekseen ja halukseen. lopettamispäätöstä vaikeuttaa, tai tekee mahdottamaksi se, että ajattelee, että olen liian heikko lopettamaan. Me todella olemme mitä ajattelemme että olemme. tämän voi jokainen tajuta, kun katsoo elämässään taaksepäin. Ajatus on esteenä jos pidämme niistä kynsin ja hampain kiinni, totena.
ei mikään muu kuin ajatusten muuttuminen voi meitä muuttaa, ja lopulta sen tajuaminen, ettemme me ole ajatuksemme. koska sisäinen kokija, joka on ajatusten tuolla puolen, ei muutu, vaikka alamme tekemään tai ajattelemaan asioista eri tavalla. Se on kuin silmä mikä on aina siellä, ja jonka vasta huomaamme, kun "kuolemme" ollaksemme elossa.
uskoville. itseys on jumalan kokemisen tiellä, ja mikä kokee silloin kun itseys on poistunut? - Stafroty
Stafroty kirjoitti:
köyhyydellä?
jos ajattelet että olet köyhä, kuten miten täällä ajatellaan normiston mukaan, että pitää tienata niin ja niin paljon, niin toki, tunnetaan olo huonoksi ja epäonnistuneeksi.
Mutta mitä jos on todella tyytyväinen siihen mitä on, keholtaankin. EI toivo sellaista mitä ei ole tai voi olla. Eikö onnen tiellä, kun jokainen sisäänsä katsoo, ole juuri toiveet ja unelmat, joiden tahtoisi tapahtuvan, jotta voisi olla sitten onnellinen.. Eli on tavallaan tehty itselleen sokeasti ehto, et oon sitten vasta onnellinen, kun jokin asia on tahtoni mukaisesti, ja juuri se tahto on se, mikä sen onnettomuuden tekee.
Se, että yhteiskunta kaikessa järjettömyydessään juuri korostaa unelmointia ja luo valheellisia mielikuvia rakkaudesta, ja lähdes kaikesta jotka sitten muodostuu määreiksi, mitä me noudatamme. Kuinka moni todella näkee tämän itsessään??
moni voi nähdä sen toisissa, ja hyväksyy sen, koska se on totutusti nykyään normaalia..
Me koemme kaiken siten miten määritämme. Jos päätämme olla onnettomia, kun jokin ei mennyt tahtomme mukaan, niin sitten olemme onnettomia, vain koska emme osaa hyväksyä sitä mikä on vaan pidämme kiinni haaveista.
Sama juttu on tupakin polttajalla, hän polttaa tupakkia, jotta saa mielensä tyydytetyksi, koska kokee nikotiinin puutetta, joka on itsestään itse tupakin aiheuttama reaktio ihmisessä, mutta ihminen kokee sen omaksi ominaisuudekseen ja halukseen. lopettamispäätöstä vaikeuttaa, tai tekee mahdottamaksi se, että ajattelee, että olen liian heikko lopettamaan. Me todella olemme mitä ajattelemme että olemme. tämän voi jokainen tajuta, kun katsoo elämässään taaksepäin. Ajatus on esteenä jos pidämme niistä kynsin ja hampain kiinni, totena.
ei mikään muu kuin ajatusten muuttuminen voi meitä muuttaa, ja lopulta sen tajuaminen, ettemme me ole ajatuksemme. koska sisäinen kokija, joka on ajatusten tuolla puolen, ei muutu, vaikka alamme tekemään tai ajattelemaan asioista eri tavalla. Se on kuin silmä mikä on aina siellä, ja jonka vasta huomaamme, kun "kuolemme" ollaksemme elossa.
uskoville. itseys on jumalan kokemisen tiellä, ja mikä kokee silloin kun itseys on poistunut?joku sanoo siis, että köyhyysraja on 800e vai 700e kuussa rahaa.. niin sitten ihmiset jotka tienaavat tuon, alkavat omaksumaan siten ulkoa annettua ajatusta, että olenpa nyt sitten köyhä, ja alkaa siten toimimaan ja ajattelemaan sen mukaisesti, miten ulkoa annetaan ymmärtää, että pitäisi.. Mites jos sen kyseenalaistaa?
ymmärrättekö mitä tarkoitan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540