paremmaksi ihmiseksi

Stafroty

Lännessä luodaan entistä hienompia tavaroita, autoja ja vaatteita, joita omistamalla koemme tulevamme paremmaksi ihmiseksi muiden silmissä. Tulemmeko siitä paremmaksi?
Onko hyvä ihminen sellainen, millä on kaikki kallista rahan arvolla mitattuna, mitä sitten omistaakin? onko sellainen hyvä ihminen?

7

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain??

Onko Itäkin jo Länsi?

• Oraakkeli,,

Mutta tietänet vastauksen itsekin!

Kivat pikinit ja viitta,superman??

• loginomi

Mikäli kuvitellaan materiaalisen "hyvän" keräämisen ihmisen omimmaksi ominaisuudeksi olemme harhateillä.

Tavarakulttuurin voimistuessa se siirtyy myös ihmisten välisiin suhteisiin; alamme pitää kanssaihmisiä myöskin "tavarana" eli meitä varten olemassaolevina elementteinä, joita voidaan ostaa, myydä ja vaihtaa tarpeen ja mielitekojen mukaan.

Sosiaaliset suhteemme muuttuvat vaihtosuhteiksi ja alamme kerätä ja säästää itsellemme SOSIAALISTA PÄÄOMAA kasvamaan korkoa eduksemme!

Oikein tai väärin? Näin on kuitenkin käymässä ja vieraannumme omasta lajityypillisestä sosiaalisuudestamme ja yksilöllisyydestämme!

Hyvän ihmisen mittariksi materiaalinen menestys ei kuitenkaan riitä. Ainoastaan heille, jotkä hyötyvät tälläisesta kehityksestä syntyy harhakuva onnesta ja hyvyydestä.

Uskonnottomanakin voin sanoa, että Raamatun Jeesus voisi olla hyvän ja arkipäiväisen taviksen mittarina!

• Raakkuna

Hyvä ihminen on mielenkiintoinen aihe. Minusta voisi olla eri mieltä, eri henkilöt keskenään. Toisen mielestä olisin paha, ja erään toisen mielestä hyvä, vieläpä samoista perusteista lähtien kannanottoonsa. Eiks oo kimurantti sekoitus hyvää ja pahaa eri vinkkelistä katsottuna. Jos otan ihan esimerkin vaikkapa homoudesta. Niin minulla on vihamiehiä, ja eräitä jotka pelkäävät. Mutta samasta syystä, minulla on ystäviä, ja niitä jotka pitävät asiaani hyvänä. Lopullinen tulos liene perustelu, johon pitäisi luoda katseensa. Mä olen valmistelemassa ihmisiä kohtaamaan ajanjakson, jota kutsutaan UUDEN MAAILMAN JÄRJESTYKSEKSI. Tämä on tehtäväni parhaillaan. ANY LESSON FOR DIGGESTIVE SOUND, WHAT MAKES OUR LIFE SOON SUPRISE. SALE HALU MUOTTI VALU EI TUOTA INNOVAATIOITA. NE OSOITTAUTUU KEHNOIKSI KOMPONENTEIKSI, KAIKKIVALTIAAN SUUNNITELMAAN.

Olemme lähteneet poikkeuksellisen tyydyttävän prosessin vetäjäksi, vaikkakin automaatio hoitaa kaiken, kuin ohjelmoinnin jonka ajamme läpi, koko maan kohdalla. JA TÄSTÄ SE LÄHTEE. SALUT

• näiden ominaisuuksiensa perusteella hyvä ihminen?

• Stafroty

köyhyydellä?

jos ajattelet että olet köyhä, kuten miten täällä ajatellaan normiston mukaan, että pitää tienata niin ja niin paljon, niin toki, tunnetaan olo huonoksi ja epäonnistuneeksi.
        Mutta mitä jos on todella tyytyväinen siihen mitä on, keholtaankin. EI toivo sellaista mitä ei ole tai voi olla. Eikö onnen tiellä, kun jokainen sisäänsä katsoo, ole juuri toiveet ja unelmat, joiden tahtoisi tapahtuvan, jotta voisi olla sitten onnellinen.. Eli on tavallaan tehty itselleen sokeasti ehto, et oon sitten vasta onnellinen, kun jokin asia on tahtoni mukaisesti, ja juuri se tahto on se, mikä sen onnettomuuden tekee.

Se, että yhteiskunta kaikessa järjettömyydessään juuri korostaa unelmointia ja luo valheellisia mielikuvia rakkaudesta, ja lähdes kaikesta jotka sitten muodostuu määreiksi, mitä me noudatamme. Kuinka moni todella näkee tämän itsessään??
        moni voi nähdä sen toisissa, ja hyväksyy sen, koska se on totutusti nykyään normaalia..

Me koemme kaiken siten miten määritämme. Jos päätämme olla onnettomia, kun jokin ei mennyt tahtomme mukaan, niin sitten olemme onnettomia, vain koska emme osaa hyväksyä sitä mikä on vaan pidämme kiinni haaveista.

Sama juttu on tupakin polttajalla, hän polttaa tupakkia, jotta saa mielensä tyydytetyksi, koska kokee nikotiinin puutetta, joka on itsestään itse tupakin aiheuttama reaktio ihmisessä, mutta ihminen kokee sen omaksi ominaisuudekseen ja halukseen. lopettamispäätöstä vaikeuttaa, tai tekee mahdottamaksi se, että ajattelee, että olen liian heikko lopettamaan. Me todella olemme mitä ajattelemme että olemme. tämän voi jokainen tajuta, kun katsoo elämässään taaksepäin. Ajatus on esteenä jos pidämme niistä kynsin ja hampain kiinni, totena.
        ei mikään muu kuin ajatusten muuttuminen voi meitä muuttaa, ja lopulta sen tajuaminen, ettemme me ole ajatuksemme. koska sisäinen kokija, joka on ajatusten tuolla puolen, ei muutu, vaikka alamme tekemään tai ajattelemaan asioista eri tavalla. Se on kuin silmä mikä on aina siellä, ja jonka vasta huomaamme, kun "kuolemme" ollaksemme elossa.

uskoville. itseys on jumalan kokemisen tiellä, ja mikä kokee silloin kun itseys on poistunut?

• Stafroty
        Stafroty kirjoitti:

köyhyydellä?

jos ajattelet että olet köyhä, kuten miten täällä ajatellaan normiston mukaan, että pitää tienata niin ja niin paljon, niin toki, tunnetaan olo huonoksi ja epäonnistuneeksi.
        Mutta mitä jos on todella tyytyväinen siihen mitä on, keholtaankin. EI toivo sellaista mitä ei ole tai voi olla. Eikö onnen tiellä, kun jokainen sisäänsä katsoo, ole juuri toiveet ja unelmat, joiden tahtoisi tapahtuvan, jotta voisi olla sitten onnellinen.. Eli on tavallaan tehty itselleen sokeasti ehto, et oon sitten vasta onnellinen, kun jokin asia on tahtoni mukaisesti, ja juuri se tahto on se, mikä sen onnettomuuden tekee.

Se, että yhteiskunta kaikessa järjettömyydessään juuri korostaa unelmointia ja luo valheellisia mielikuvia rakkaudesta, ja lähdes kaikesta jotka sitten muodostuu määreiksi, mitä me noudatamme. Kuinka moni todella näkee tämän itsessään??
        moni voi nähdä sen toisissa, ja hyväksyy sen, koska se on totutusti nykyään normaalia..

Me koemme kaiken siten miten määritämme. Jos päätämme olla onnettomia, kun jokin ei mennyt tahtomme mukaan, niin sitten olemme onnettomia, vain koska emme osaa hyväksyä sitä mikä on vaan pidämme kiinni haaveista.

Sama juttu on tupakin polttajalla, hän polttaa tupakkia, jotta saa mielensä tyydytetyksi, koska kokee nikotiinin puutetta, joka on itsestään itse tupakin aiheuttama reaktio ihmisessä, mutta ihminen kokee sen omaksi ominaisuudekseen ja halukseen. lopettamispäätöstä vaikeuttaa, tai tekee mahdottamaksi se, että ajattelee, että olen liian heikko lopettamaan. Me todella olemme mitä ajattelemme että olemme. tämän voi jokainen tajuta, kun katsoo elämässään taaksepäin. Ajatus on esteenä jos pidämme niistä kynsin ja hampain kiinni, totena.
        ei mikään muu kuin ajatusten muuttuminen voi meitä muuttaa, ja lopulta sen tajuaminen, ettemme me ole ajatuksemme. koska sisäinen kokija, joka on ajatusten tuolla puolen, ei muutu, vaikka alamme tekemään tai ajattelemaan asioista eri tavalla. Se on kuin silmä mikä on aina siellä, ja jonka vasta huomaamme, kun "kuolemme" ollaksemme elossa.

uskoville. itseys on jumalan kokemisen tiellä, ja mikä kokee silloin kun itseys on poistunut?

joku sanoo siis, että köyhyysraja on 800e vai 700e kuussa rahaa.. niin sitten ihmiset jotka tienaavat tuon, alkavat omaksumaan siten ulkoa annettua ajatusta, että olenpa nyt sitten köyhä, ja alkaa siten toimimaan ja ajattelemaan sen mukaisesti, miten ulkoa annetaan ymmärtää, että pitäisi.. Mites jos sen kyseenalaistaa?

ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2149
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2102
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1552
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      122
      1471
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      467
      1293
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      76
      1068
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      53
      919
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      231
      813
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      356
      798
    Aihe