Sisarukset naimisiin

vahingossa

138

85805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oi että :D.......

Ovat harrastelleet varmaan sänkypuuhiakin XD...JA VIELÄ TIETÄMÄTTÄ ETTÄ HE OVAT SISKOKSIA!!!!!

Kumpa olisin nähnyt ne ilmeet heillä kun asia selvisi....

• relander

Pidähän pienempää suuta kloppi! Oot varmaan keskenkasvunen tussari kun tollasii laukoot!

• buahhahhaaa

Kannattaa ottaa biologiasta enempi selvää jos luulee että mies ja nainen voi olla siskoksia...:D

• Edes kirjoittaa moista

Ei maailma ole pelkästään onnellisesti avioliitossa syntyneiden lasten maailma.
        Kuinkahan paljon on isättömiä lapsia, joita on saatettu alulle milloin missäkin. Täysiä sisruksiahan on lain mukaan jo ne joilla on sama isä!!!!Ja lapset kun kasvavat (jotkut) aikuisiksi ja ihmiset liikkuvat paikasta toiseen. Mieti sitä kun tässä kasvat ja aikuistut!

• ??????????
        buahhahhaaa kirjoitti:

Kannattaa ottaa biologiasta enempi selvää jos luulee että mies ja nainen voi olla siskoksia...:D

Vai sisarukset, mitä tuossa uutisotsikosaa lukee.

• jjjjjj
        buahhahhaaa kirjoitti:

serkumpi sitä herkumpi

• aaahhahhaub
        buahhahhaaa kirjoitti:

Kannattaa myös lukea uutinen oikein.Ei kukaan ole väittänyt,että ovat siskoksia,vaan sisaruksia.Sisarukset taas tarkoittaa,että voivat olla eri sukupuolta.Niin,että kannattaa ottaa myös äidinkielestä selvää.

• ...
        aaahhahhaub kirjoitti:

Kannattaa myös lukea uutinen oikein.Ei kukaan ole väittänyt,että ovat siskoksia,vaan sisaruksia.Sisarukset taas tarkoittaa,että voivat olla eri sukupuolta.Niin,että kannattaa ottaa myös äidinkielestä selvää.

nimimerkki "oi että :D....":

"...JA VIELÄ TIETÄMÄTTÄ ETTÄ HE OVAT SISKOKSIA!!!!!"

Tuossako ei muka sanota siskoksiksi? Ja juuri tuota viestiähän se edellinen kirjoittaja kommentoi, ei itse uutista.

• ei vahingoniloinen

Tuskin olisit itsekään ilosta naureskellut jos kumppanisi olisi osoittautunut sisarpuoleksi :D

joten.. vahingon ilon julkituominen kertoo sinusta jotakin...

• Kutukas
        ei vahingoniloinen kirjoitti:

Tuskin olisit itsekään ilosta naureskellut jos kumppanisi olisi osoittautunut sisarpuoleksi :D

Pääasia, että hyvältä tuntuu, kun rakastelee

• uukkkkiii
        buahhahhaaa kirjoitti:

Kyllähän on pajon serkuksiakin jotka toisensa tuntien ja sukulaisuutensa tietäen rakastuvat toisiinsa ja avioituvat ja tekevät yhteisiä lapsia.

• lukemaan
        buahhahhaaa kirjoitti:

idiootti. Uutisessa kerrottiin sisaruksista, ei siskoksista.

• kommentoin
        lukemaan kirjoitti:

idiootti. Uutisessa kerrottiin sisaruksista, ei siskoksista.

väärää viestiä.Pahus!

• väliäkö
        ei vahingoniloinen kirjoitti:

Ennen tietokone aikaa piirit oli pieniä ja helposti kävi että rakastu esim.. serkukseen tietämättä
        Itsekkin seurustelin pikkuserkkuni kanssa joku aikaa ennekö kuulin että on pikkuserkkuni..kaikki mahdollista ja onko väliä mikä on jos toisesta pitää?? jokainen luo suhteensa omien mieltymysten mukaan eikä sen mitä joku toinen ajattelee.

• pelsepuupi 
        kommentoin kirjoitti:

väärää viestiä.Pahus!

Nyt sitten seitsemän avemariaa ja kymmenen kertaa kirkko ympäri. Mars mars.

• Jooo1234
        Kutukas kirjoitti:

Pääasia, että hyvältä tuntuu, kun rakastelee

Eikös se ole pääasia että kumpikin nauttii seksistä sekä mies että muna!!!

• HAUSKAA-

mitäs hauskaa tuossa oli - olisi voinut tapahtuakin sinullekin - typerys

• TOINEN-
        buahhahhaaa kirjoitti:

viisastelija - otsikossa kyllä luki sisarukset - kirjoittajat kirjoittavat sitten siskoksista.... lue OIKEIN

• Anonyymi

Nyt taisi mennä vähän yli nämä sinun juttusi bruh

• LongKissGoodNight

voiko olla enää huonompaa tuuria ihmisellä

• on tosiaan totisinta totta jos on adobtoitu pitää biologiset sukulaisuus suhteet tietää tarkkaan ... toi on oksettavaa ja hirveetä ...

• xxxxx

Eihän kumpikaan minkään eläimen tai muun sopimattoman elikon kanssa naimisiin mennyt. Kaksi ihmistä jotka eivät tienneet sukulaissuhteestaan mitään ja sinä syyllität heitä niinkuin he tarkoituksella olisivat asian tehneet. Mietipä kuinka monilla aviopuolisoilla saattaa olla sama isä tai äiti? Oletko itse aivan varma?

• TakkuTakiainen
        xxxxx kirjoitti:

Eihän kumpikaan minkään eläimen tai muun sopimattoman elikon kanssa naimisiin mennyt. Kaksi ihmistä jotka eivät tienneet sukulaissuhteestaan mitään ja sinä syyllität heitä niinkuin he tarkoituksella olisivat asian tehneet. Mietipä kuinka monilla aviopuolisoilla saattaa olla sama isä tai äiti? Oletko itse aivan varma?

Mieti ennen kuin tuomitset eläimeen sekaantumista.

Ketä se haittaa? Jos eläinkin nauttii. :|

• TakkuTakiainen

Jumala kieltämys on esi awiollicen sexin. Ja jos harrastat mitään muuta kuin lähetyssaarnahtaja-asentoa pimeässä peiton alla,
        olet

-saatanan viecoittama
        -oksetta, hirveä, iljettävä
        -runccaaja eli perkeleen loitsima lihan ja hecuman synnin tecijä

Että viestini idea on siinä, että kaikki on suhteellista, ja sexuaali asioissa moraalisten mielipideiten järkevä perusteleminen on yllättävän vaikeaa.

Keskiajalla pidettiin oksettavana ja hirveänä asiana montaa, mikä nykyään on yleisesti hyväxyttyä.

Jos joku sanoo "oksettavaa ja hirveää", kaipaan PERUSTELUJA sille että jokin on väärin.

"Noku Mua ällöttää " ei riitä.

• TakkuTakiainen kirjoitti:

Jumala kieltämys on esi awiollicen sexin. Ja jos harrastat mitään muuta kuin lähetyssaarnahtaja-asentoa pimeässä peiton alla,
        olet

-saatanan viecoittama
        -oksetta, hirveä, iljettävä
        -runccaaja eli perkeleen loitsima lihan ja hecuman synnin tecijä

Että viestini idea on siinä, että kaikki on suhteellista, ja sexuaali asioissa moraalisten mielipideiten järkevä perusteleminen on yllättävän vaikeaa.

Keskiajalla pidettiin oksettavana ja hirveänä asiana montaa, mikä nykyään on yleisesti hyväxyttyä.

Jos joku sanoo "oksettavaa ja hirveää", kaipaan PERUSTELUJA sille että jokin on väärin.

"Noku Mua ällöttää " ei riitä.

ai sinä takku takiainen menisit ja panisit siskoas tai veljeäs ... tos jutus oli vahiko jotta heille sattu niin ... minua oksettaa asia vahinko tai ei... millä tävalla tällainen asia pitäs ilmaista että se on hirveätä ... jokainen terve järkinen ymmärtää , että toi on hirveetä ja oksettävaa...

• sulla ei mee kaaliin?
        dobberi05 kirjoitti:

ai sinä takku takiainen menisit ja panisit siskoas tai veljeäs ... tos jutus oli vahiko jotta heille sattu niin ... minua oksettaa asia vahinko tai ei... millä tävalla tällainen asia pitäs ilmaista että se on hirveätä ... jokainen terve järkinen ymmärtää , että toi on hirveetä ja oksettävaa...

Jokainen tervejärkinen ihminen, homo sapiens, eli viisas ihminen, osaa perustella kantansa.

Sinä kierrät vaan kehää ja yrität perustella mielipidettäsi muiden mielipiteellä jonka perusteluja sinä et näytä tietävän.

Jos sinua oksettaa jokin tietty ajatus, olet varmastikin sairas, joten mene lääkäriin tutkituttamaan pääsi. Et osaa ajatella asioita objektiivisesti vaan elät tunteella niinkuin naiset.

Parikin tyyppiä on sinulta kysynyt perusteltua mielipidettäsi ja sinä kykenet vastaamaan vain "jokainen tervejärkinen ymmärtää että toi on hirveetä ja oksettavaa". Et vaikuta kovinkaan tervejärkiseltä, jos et kykene tarjoamaan perusteluja reaktiolle jonka tuo aihe sinussa aiheuttaa.

Sivistymättömyydestä kertoo jotain se että alat epäillä heti ihmisistä heidän harrastavan sukurutsausta elleivät he ole sinun kannallasi.

• mua?
        sulla ei mee kaaliin? kirjoitti:

Jokainen tervejärkinen ihminen, homo sapiens, eli viisas ihminen, osaa perustella kantansa.

Sinä kierrät vaan kehää ja yrität perustella mielipidettäsi muiden mielipiteellä jonka perusteluja sinä et näytä tietävän.

Jos sinua oksettaa jokin tietty ajatus, olet varmastikin sairas, joten mene lääkäriin tutkituttamaan pääsi. Et osaa ajatella asioita objektiivisesti vaan elät tunteella niinkuin naiset.

Parikin tyyppiä on sinulta kysynyt perusteltua mielipidettäsi ja sinä kykenet vastaamaan vain "jokainen tervejärkinen ymmärtää että toi on hirveetä ja oksettavaa". Et vaikuta kovinkaan tervejärkiseltä, jos et kykene tarjoamaan perusteluja reaktiolle jonka tuo aihe sinussa aiheuttaa.

Sivistymättömyydestä kertoo jotain se että alat epäillä heti ihmisistä heidän harrastavan sukurutsausta elleivät he ole sinun kannallasi.

"Et osaa ajatella asioita objektiivisesti vaan elät tunteella niinkuin naiset."

Tämä on ehdottomasti koko suomi24-sivuston tämän päivän paras!! :D

Logiikan ja objektiivisen ajattelun ylisuurmestarin mitali on sinun! Ole hyvä!

• TakkuTakiainen
        mua? kirjoitti:

"Et osaa ajatella asioita objektiivisesti vaan elät tunteella niinkuin naiset."

Tämä on ehdottomasti koko suomi24-sivuston tämän päivän paras!! :D

Logiikan ja objektiivisen ajattelun ylisuurmestarin mitali on sinun! Ole hyvä!

Ehkäpä tuossa olikin järkeä, kun tuo sanoi "ajattelet tunteella niinkuin naiset"

Minusta ainakin naiset - ainakin perinteisesti kasvatetut (?) todella ajattelevat enemmän tunteellisesti kuin miehet.

Toisin kuin säääää, mä persustelen vähän: Olen kuullut koulutettujen tutkijoiden (psykologia oli alana...?) väittävän jotain että naisilla aivo puoliskot toimivat enemmän yhteistyössä... aivokurkiainen oli isonpi tai jotain... ja niillon se joku sumea logiikka... jotain tällaista olen kuullut väitettävän... ja ne on sosiaalisempia... tarkentakoon kuka osaa. Mutta. Tämähän ei ollut alkuperäinen aihe.

Irwaile minkä jaxat, kaikki maailman piikkipuheet eivät poista sitä , että kantasi "se saxalaisen siskon ja veljen avioelämä on oxettavaa"

• tuossa ei sentään
        TakkuTakiainen kirjoitti:

Ehkäpä tuossa olikin järkeä, kun tuo sanoi "ajattelet tunteella niinkuin naiset"

Minusta ainakin naiset - ainakin perinteisesti kasvatetut (?) todella ajattelevat enemmän tunteellisesti kuin miehet.

Toisin kuin säääää, mä persustelen vähän: Olen kuullut koulutettujen tutkijoiden (psykologia oli alana...?) väittävän jotain että naisilla aivo puoliskot toimivat enemmän yhteistyössä... aivokurkiainen oli isonpi tai jotain... ja niillon se joku sumea logiikka... jotain tällaista olen kuullut väitettävän... ja ne on sosiaalisempia... tarkentakoon kuka osaa. Mutta. Tämähän ei ollut alkuperäinen aihe.

Irwaile minkä jaxat, kaikki maailman piikkipuheet eivät poista sitä , että kantasi "se saxalaisen siskon ja veljen avioelämä on oxettavaa"

kuitenkaan ollut yhtään mitään järkeä.

Jos väite on, että joku ei kykene objektiiviseen ajatteluun vaan elää tunteella niinkuin naiset, niin menemällä suoraan johtopäätökseen kulkematta lähtöruudun kautta lopputulos tällä logiikalla on se, että naiset eivät kykene objektiiviseen ajatteluun.

Aivokurkiainen ei liity tähän asiaan millään tavalla.

Sumea logiikka ei liity tähän asiaan millään tavalla.

Kehittynyt tunne-elämä ei poissulje objektiivista ajattelua, eivät myöskään hyvin kehittyneet sosiaaliset taidot.

Alkuperäistä aihetta eli sitä, että sisarukset ovat menneet vahingossa naimisiin, en kommentoinut millään tavalla. Mielipiteeni siihen on että valitettavaa, mutta vahinkoja sattuu, ja onneksi huomattiin.

Tarkoitukseni ei ollut varsinaisesti irvailla mutta kyllähän sitä nyt vähän kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ennenkuin lähtee entteriä painamaan. :D

t: koulutettu tutkija, nainen.

• sulla ei mee kaaliin? kirjoitti:

mitä mieltä tähän asiaan sitten voisi olla??? kysyn teiltä viksummilta , kun osaatte mollata minun kantaa asiaan ettekä itse perustele omia näkemyksiänne vaikka vaaditte sitä muilta esim minulta ???? ;)

• kääntää
        dobberi05 kirjoitti:

mitä mieltä tähän asiaan sitten voisi olla??? kysyn teiltä viksummilta , kun osaatte mollata minun kantaa asiaan ettekä itse perustele omia näkemyksiänne vaikka vaaditte sitä muilta esim minulta ???? ;)

asioita toisinpäin. Sinä olet muutamassakin kohdassa sanonut että tuo juttu oksettaa sinua.

Kun sinulta kysyttiin perusteluja sille miksi se aihe sinua oikein oksettaa, sinä vastaat täysin järjettömän lauseen:

"Jokainen tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa".

Tuo on täysin tyhjää. Mietihän:

Minua oksettaa tuo aihe, koska jokainen tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa.

Miksi tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa?

Koska jokainen tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa.

Nähtävästi, sinä et ole kyennyt vastaamaan tuohon kysymykseen, miksi tervejärkinen ymmärtää että se on oksettavaa, joten mitä siitä voi päätellä.

1. Sinä et ymmärrä syitä.
        2. Sinä et ole tervejärkinen ja sen vuoksi vain toistat ihmisten mielipiteitä.

Jos pidät itseäsi meitä viksumpia typerämpänä, ole edes sen verran viisas että otat asioista selvää, ja ymmärrä siihen saakka olla asiasta hiljaa. Voisit ihan oikeasti itse miettiä että mitä mieltä tähän asiaan voisit olla, koska jos olet tähän asti elänyt toisten mielipiteitä viljelemällä, olisi jo korkea aika ottaa asioista selvää ja alkaa muodostamaan niitä omia mielipiteitä asioista ja tietysti perusteluineen, eikö?

En ole itse koskaan tavannut tutkijoita jotka kulkisivat oksennusämpäri muassaan kun puuhailevat aiheen parissa. En myöskään itse oksenna kun kuulen jotain tuollaisesta. Ja voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että joiltakin noilta ihmisiltä löytyy varmasti enemmän älliä ja viisautta kuin esimerkiksi minulta tai sinulta.

Ja sinä "tutkija, nainen" voit painua ihan suoraan sinne mistä tulitkin, koska varmasti tutkijana tietäisit missä dobo meni metsään.

Jos ihminen alkaa oksentelemaan aiheesta jota hän ei itse koe, vaan lukee jostain palstalta, ja samalla osoittaa myös hyvin vajavaiset tiedot aiheesta, silloin ei todellakaan mennä eteenpäin millään objektiivisella päättelyllä vaan täysin tunteella joka ei ole enää tervettä toimintaa. Sinäkin vedit herneen nenääsi, nainen, tutkimusalasi ei varmasti liity psykologiaan, teologiaan tai perinnöllisyyteen. Veikkaisin naistutkimusta.

• kääntää kirjoitti:

asioita toisinpäin. Sinä olet muutamassakin kohdassa sanonut että tuo juttu oksettaa sinua.

Kun sinulta kysyttiin perusteluja sille miksi se aihe sinua oikein oksettaa, sinä vastaat täysin järjettömän lauseen:

"Jokainen tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa".

Tuo on täysin tyhjää. Mietihän:

Minua oksettaa tuo aihe, koska jokainen tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa.

Miksi tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa?

Koska jokainen tervejärkinen ymmärtää että tuo on oksettavaa.

Nähtävästi, sinä et ole kyennyt vastaamaan tuohon kysymykseen, miksi tervejärkinen ymmärtää että se on oksettavaa, joten mitä siitä voi päätellä.

1. Sinä et ymmärrä syitä.
        2. Sinä et ole tervejärkinen ja sen vuoksi vain toistat ihmisten mielipiteitä.

Jos pidät itseäsi meitä viksumpia typerämpänä, ole edes sen verran viisas että otat asioista selvää, ja ymmärrä siihen saakka olla asiasta hiljaa. Voisit ihan oikeasti itse miettiä että mitä mieltä tähän asiaan voisit olla, koska jos olet tähän asti elänyt toisten mielipiteitä viljelemällä, olisi jo korkea aika ottaa asioista selvää ja alkaa muodostamaan niitä omia mielipiteitä asioista ja tietysti perusteluineen, eikö?

En ole itse koskaan tavannut tutkijoita jotka kulkisivat oksennusämpäri muassaan kun puuhailevat aiheen parissa. En myöskään itse oksenna kun kuulen jotain tuollaisesta. Ja voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että joiltakin noilta ihmisiltä löytyy varmasti enemmän älliä ja viisautta kuin esimerkiksi minulta tai sinulta.

Ja sinä "tutkija, nainen" voit painua ihan suoraan sinne mistä tulitkin, koska varmasti tutkijana tietäisit missä dobo meni metsään.

Jos ihminen alkaa oksentelemaan aiheesta jota hän ei itse koe, vaan lukee jostain palstalta, ja samalla osoittaa myös hyvin vajavaiset tiedot aiheesta, silloin ei todellakaan mennä eteenpäin millään objektiivisella päättelyllä vaan täysin tunteella joka ei ole enää tervettä toimintaa. Sinäkin vedit herneen nenääsi, nainen, tutkimusalasi ei varmasti liity psykologiaan, teologiaan tai perinnöllisyyteen. Veikkaisin naistutkimusta.

sovitaan sitten niin että sukurutsaus on sinusta aihe joka vaatii syvempää ylempää filosofiaa ... minusta on kuvottavaa , että tällaista voi sattua edes vahingossa ... te voitte mun puolesta filosofoida aihetta miten tykkäätte ja kuinka paljon tahasa ...

• TakkuTakiainen
        dobberi05 kirjoitti:

sovitaan sitten niin että sukurutsaus on sinusta aihe joka vaatii syvempää ylempää filosofiaa ... minusta on kuvottavaa , että tällaista voi sattua edes vahingossa ... te voitte mun puolesta filosofoida aihetta miten tykkäätte ja kuinka paljon tahasa ...

Minusta dobby kirjoitti ihan nasevasti nyt... kuvottava on kuvottavaa vaikka voissa paistais... jos mä rupeen paskoon sun suuhun ja sanon et tä on jeejeenastaa ja sä sanot että mee pois hyi saatana niin jos mä sanon että "ole hyvä ja perustele miksi tämä muka on kuvottavaa, muuten olet ahdasmielinen juntti, haluan perustelun väitöskirjamuodossa 2 kpl professorin tarkastamna niin rupeetsä väsää väitöskirjaa suu täynnä paskaa vai vedät mua turpaan ja soitat poliisille?

Dobby kuitenkin unohtaa sen yksityiskohdan että nää saXit ei tienneet olevansa sisaruxiii... kaipaisin vähän enemmän toisten asemaan asettumista... jos ite ihastuisit johki vosuun ja pöXisit sitä ja sitten saisit tietää että se on siskos.. niin eiköhän siinä vähän... näkemykset laajenisi pakon edessä kun joutuisi miettimään asioita.

• tötteröön
        TakkuTakiainen kirjoitti:

Minusta dobby kirjoitti ihan nasevasti nyt... kuvottava on kuvottavaa vaikka voissa paistais... jos mä rupeen paskoon sun suuhun ja sanon et tä on jeejeenastaa ja sä sanot että mee pois hyi saatana niin jos mä sanon että "ole hyvä ja perustele miksi tämä muka on kuvottavaa, muuten olet ahdasmielinen juntti, haluan perustelun väitöskirjamuodossa 2 kpl professorin tarkastamna niin rupeetsä väsää väitöskirjaa suu täynnä paskaa vai vedät mua turpaan ja soitat poliisille?

Dobby kuitenkin unohtaa sen yksityiskohdan että nää saXit ei tienneet olevansa sisaruxiii... kaipaisin vähän enemmän toisten asemaan asettumista... jos ite ihastuisit johki vosuun ja pöXisit sitä ja sitten saisit tietää että se on siskos.. niin eiköhän siinä vähän... näkemykset laajenisi pakon edessä kun joutuisi miettimään asioita.

Mielipiteitä voi olla monia. Ei sitä ole kukaan kieltänyt etteikö saisi olla tästä asiasta sitä mieltä että se on kuvottavaa, saa toki.

Sen sijaan jos väitetään että "jokainen tervejärkinen jne.." Silloin pitää olla perustelut sille, miksi "jokainen tervejärkinen" muka ymmärtää tuosta asiasta yhtään paremmin ja vastaavasti sille miksi ne jotka puolustavat tätä paria ovat sitten jotenkin sairaita.

Jos dobo olisi sanonut että "mielestäni tuo on kuvottavaa", se olisi ihan okei. Mutta oman mielipiteensä perusteleminen sillä että ""tervejärkiset" ovat sitä mieltä että... ja minäkin olen sitä mieltä että..." on ihan peräsuolesta ja kertoo pelkästään siitä että nyt ihminen puhuu asiasta mistä ei tiedä mitään.

Niin ja dobo perustelisi tuon paskomiskiellon sillä, että se rikkoo hänen itsemääräämisoikeuttaan. Eikä siihen mitään väitöskirjoja tarvittaisi, professoreista puhumattakaan. Soitto poliisille riittäisi.

Ellei perustelu menisi perille, etkä pyytäisi anteeksi temppuasi tai jopa yrittäisit sitä toisen kerran, sen jälkeen sinulle aiheutettu vahinko muuttuisi itsepuolustukseksi ja sinun toimintasi päällekarkaukseksi.

• TakkuTakiainen
        tötteröön kirjoitti:

Mielipiteitä voi olla monia. Ei sitä ole kukaan kieltänyt etteikö saisi olla tästä asiasta sitä mieltä että se on kuvottavaa, saa toki.

Sen sijaan jos väitetään että "jokainen tervejärkinen jne.." Silloin pitää olla perustelut sille, miksi "jokainen tervejärkinen" muka ymmärtää tuosta asiasta yhtään paremmin ja vastaavasti sille miksi ne jotka puolustavat tätä paria ovat sitten jotenkin sairaita.

Jos dobo olisi sanonut että "mielestäni tuo on kuvottavaa", se olisi ihan okei. Mutta oman mielipiteensä perusteleminen sillä että ""tervejärkiset" ovat sitä mieltä että... ja minäkin olen sitä mieltä että..." on ihan peräsuolesta ja kertoo pelkästään siitä että nyt ihminen puhuu asiasta mistä ei tiedä mitään.

Niin ja dobo perustelisi tuon paskomiskiellon sillä, että se rikkoo hänen itsemääräämisoikeuttaan. Eikä siihen mitään väitöskirjoja tarvittaisi, professoreista puhumattakaan. Soitto poliisille riittäisi.

Ellei perustelu menisi perille, etkä pyytäisi anteeksi temppuasi tai jopa yrittäisit sitä toisen kerran, sen jälkeen sinulle aiheutettu vahinko muuttuisi itsepuolustukseksi ja sinun toimintasi päällekarkaukseksi.

Minulle kerran yksi nuori mies sanoi äkäisenä itsekin nuorena ollessani "MIKSET SÄ OLE NORMAALI!?!!?" "Millainen on normaali?", kysyin.

"NO SELLANEN KUN MÄÄ!!!!1"

Eikä kyseinen henkilö tainnut sen joukkoon sulautuvampi olla kuin minä :) mutta noinhan moni huomaamattaan ajattelee. '

PS. Ja eiköhän jo se ensimmäinen suuhunpaskominen olisi päällekarkaus, jos siihen ei kysytä lupaa ;) en kyllä ole todellakaan mikään laki-oppinut.

• juttu !!!!!!!!!!!!

Suomessa ei tuollaista pääsisi tapahtumaan, sillä eikös sukulaisuussuhde selvitetä siinä vaiheessa kun hakee kuulutukset. Kyllä väestörekisteristä löytyy täällä meillä ainakin ihmisen syntyperä, vaikka olisikin tapahtunut adoptio.

• jeesuksen-come-back

ehtiköhän ne harrastaa jo seksiä

• -Minä-

Multa ainakin lentäis laatta tossa vaiheesse (ja pitkälle)!!!

• heiiiii
        -Minä- kirjoitti:

Multa ainakin lentäis laatta tossa vaiheesse (ja pitkälle)!!!

sehän on sille ollu ihan yhtä ventovieras ihminen kuin kuka tahansa muu eikä se varmaan sitä osaa veljenään/siskonaan ajatella vieläkää. ei siinä mikään laatta lennä... ajattele nyt vähän pidemmälle tota asiaa. Ei se sitä rakasta kuin sisarustaan vaan niin kuin puolisoaan eikä se rakkaus yks kaks mihinkään muutu....

• PÖH!!

Varmasti rakastelivat!

• PÖH!! kirjoitti:

Varmasti rakastelivat!

Onneksi eivät saaneet lapsia? Vai saivatko? Ei tuossa uutisessa ainakaan sanottu. Tuskin saivat. Mutta jossain muualla on jotkut voineet saadakin. Mitäköhän lapsi ajattelisi, jos tietäisi olevansa kahden sisaruksen lapsi? Ei mahtaisi olla kovin onnessaan. :(

• herkumpi

juuuu

• mie..

Eiköhän he jatka yhdessä oloa, vaikka asia selvisi..Mihinkä se rakkauas muka katoaa kerta heitolla.

• sisko jolla on veli

Täytyy sanoa, että pidän veljeni kaltaisista miehistä, ja jos törmäisin veljeeni tietämättä sukulaisuudestamme, ihastuisin aivan varmasti. Tai voihan se olla, että pidän hänen kaltaisistaan miehistä juuri siitä syystä, että olemme kasvaneet yhdessä. No, mutta tilanne on varmasti erittäin valitettava noille uutisen sankareille. Turha tuota asiaa on ilkkua.

• siinä olis
        mie.. kirjoitti:

Eiköhän he jatka yhdessä oloa, vaikka asia selvisi..Mihinkä se rakkauas muka katoaa kerta heitolla.

oikein tehdä? Kaipa niiden tarviis erota jos meinaavat saada lapsia jne? Mitenköhän rakkaudesta pääsis yli? Täytynee alkaa selvittää sukujuuria vissiin ennen kuin alkaa mihinkään vakavampaan, ei ole kivaylläri tollanen:(

• ilkkuakkaan
        sisko jolla on veli kirjoitti:

Täytyy sanoa, että pidän veljeni kaltaisista miehistä, ja jos törmäisin veljeeni tietämättä sukulaisuudestamme, ihastuisin aivan varmasti. Tai voihan se olla, että pidän hänen kaltaisistaan miehistä juuri siitä syystä, että olemme kasvaneet yhdessä. No, mutta tilanne on varmasti erittäin valitettava noille uutisen sankareille. Turha tuota asiaa on ilkkua.

mutta rankkaa on erota rakkaastaan. Tuo pitäminen on aivan tavallista perheissä, mutta yleensä se ei ole seksuaalista.

• ilmassa
        mie.. kirjoitti:

Kyllä minäkin veljeäni rakastan, mutta en mä sen kanssa naimiseen mee, saati sitten sänkyyn.

Joka tapauksessa kinkkinen juttu. Ja viranomaiset eivät voi estää yhdessä asumista sisaruksina, eivätkä ne pääse kurkkaamaan makuuhuoneeseen...

• ...
        siinä olis kirjoitti:

oikein tehdä? Kaipa niiden tarviis erota jos meinaavat saada lapsia jne? Mitenköhän rakkaudesta pääsis yli? Täytynee alkaa selvittää sukujuuria vissiin ennen kuin alkaa mihinkään vakavampaan, ei ole kivaylläri tollanen:(

mutta onko sillä oikeesti hirveesti väliä, kunhan eivät lapsia hanki.

• neitoperhoxl
        ... kirjoitti:

mutta onko sillä oikeesti hirveesti väliä, kunhan eivät lapsia hanki.

Mistä tietää montako sisarusparia täällä on naimisissa *uuden* sukunimilain myöten.Samassa perheessä kun voi olla vaikka kaikki eri sukunimellä?????

• h.e.p

Siis tuollasta se alkaa kohta oleen kun paria vaihdetaan samaan tahtiin ku sukkia..sisaruksia sijoitetaan tai adoptoidaan eri perheisiin..et voi meitä aikuisia ihmisiä..mikä meihin on menny.. :(

• Suomesa?

Mitenhän paljon täällä meillä on sisar- ja velipuolten liittoja, kun aiemmin puoliso löydettiin useammin omalta kylältä, ja kyllä silloinkin oli syrjähyppyjä ja sisarusparvet suuria. Uskoisin että aina jolloin avioeroja ei saanut helpolla, oli pitkien liittojen aikana jos mitä säpinää muuallakin.

• tutkintapyyntö

No, liitohan on jo mitätöity. voi olla että "veri" veti puoleensa.. eikös kaksoset ole kuitenkin aikaslailla yhtä vaikka ovatkin olleet erossa.. no, aikaahan se vaatii, tuon asian sulattelu.. mut onneksi meillä on tuo "esitutkinta" ennen häitä. Shokkihan tollanen on jos papin sanan jälkeen tultaisiin sanomaan et sori, väärä hälytys... ja puolisoiden välinen rakkaus on hieman eri kuin sisarusrakkaus

(ja eri sukupuolta olevat ovat sisaruksia..)

• tutkitaan....

... ennen häitä ja asia silloin selviäisikin, niin avioliittoa edeltää usein vuosien avoliitto ja jopa lapsineen. Tämä nykyinen perheiden hajanaisuus tuo kyllä omat riskinsä jos ei ihan kokosisarusten niin puolikkaiden pariutumiseen.

• välttämättä...

sattumaa, ihmiset kun usein ajautuvat samanlaistensa seuraan.

• ........ ihmettelen , kun serrkkuun saa sekaantua minusta sekin on jo oksettavaa .. miettikää nyt ihan oikeasti mitä ajattelette .. on tosi kurjaa että sukulaisuus tutkitaan vasta kuulutuksissa ... saattaa olla , että on tosiaan puoli sisko tai veli ... tai sitten se kun isättömiä lapsia tehdään ja sillee ... pervot pilaa monta elämää ja jälkeläisissä on jotakin vikaa ... hyvä esimerkki on entis aikojen kuninkaissa oli jos mitäkin vikää kun haettii vain kuninkaallista verta ...

• glögöfö
        dobberi05 kirjoitti:

........ ihmettelen , kun serrkkuun saa sekaantua minusta sekin on jo oksettavaa .. miettikää nyt ihan oikeasti mitä ajattelette .. on tosi kurjaa että sukulaisuus tutkitaan vasta kuulutuksissa ... saattaa olla , että on tosiaan puoli sisko tai veli ... tai sitten se kun isättömiä lapsia tehdään ja sillee ... pervot pilaa monta elämää ja jälkeläisissä on jotakin vikaa ... hyvä esimerkki on entis aikojen kuninkaissa oli jos mitäkin vikää kun haettii vain kuninkaallista verta ...

olet kovapoika tuomitsemaan muita.

• äidinkielentaidolla
        dobberi05 kirjoitti:

........ ihmettelen , kun serrkkuun saa sekaantua minusta sekin on jo oksettavaa .. miettikää nyt ihan oikeasti mitä ajattelette .. on tosi kurjaa että sukulaisuus tutkitaan vasta kuulutuksissa ... saattaa olla , että on tosiaan puoli sisko tai veli ... tai sitten se kun isättömiä lapsia tehdään ja sillee ... pervot pilaa monta elämää ja jälkeläisissä on jotakin vikaa ... hyvä esimerkki on entis aikojen kuninkaissa oli jos mitäkin vikää kun haettii vain kuninkaallista verta ...

olisin sinuna ihan hiljaa ja häpeämässä.

Kielioppisi kertoo jotain myös sivistyksestäsi ja sitä kautta sinun ymmärryksestäsi.

Ensimmäisen polven serkkujen lapsilla on täsmälleen sama mahdollisuus syntyä vammaisena kuin tavallisen heteroparin lapsilla, eli noin 3%

Voisiko siinä olla se syy miksi serkusten avioliitot ja lapsenteot on useissa maissa sallittu?

Ensimmäisen polven sisarusparille syntyvällä lapsella vammaisuuden riski on 6% mikä on täsmälleen sama kuin synnyttävällä 40 tavallisen heteroparin äidillä! Jos sisäsiitto jatkuu, eli heidän lapsensa tekevät keskenään lapsia, mahdollisuudet kasvavat 25% mihin ne myös jäävät. Eikä mutaatio ole aina haitallinen, vaan se voi joskus olla myös evoluution kannalta hyödyllinen.

Nyt kysynkin sinulta oi suuri ja viisas dobberi, pitäisikö synnytykset kieltää 40 naisilta?

Tiesitkö että 40 äideille annetaan ympäri maailmaa jopa hedelmöityshoitoja ja tukea lapsensaantiin, vaikka riski vammaisen lapsen saamiseen on sama kuin sisarusparilla! Niin tiedäthän, sellaisen mutanttilapsen jota pidetään sitten syntymänsä jälkeen kellarissa naapureilta piilossa?

Kerrohan myös että milloin tuo sukulaisuus pitäisi sitten oikein tutkia? Pitäisikö täällä olla pelkästään etukäteen sovittuja avioliittoja?

Mitä isättömät lapset tähän kuuluu, niitä syntyy harva se päivä ympäri maailmaa.

Entä mitä pervot tähän kuuluvat tai mitä jälkeläisten viat tähän kuuluvat?

Onko käynyt mielessä että vammaisia lapsia syntyy myös ihan tavallisille heteropareille tai että heteropareissa on monta pervoiluja harrastavaa paria, mutta kukaan ei ole sanonut että tämä pari on pilannut elämän joltakin?

Suosittelen että seuraavan kerran kun sanot jotakin, mietit oikein tarkkaan ja loppuun asti ennenkuin päästät sitä kuuluville.

• äidinkielentaidolla kirjoitti:

olisin sinuna ihan hiljaa ja häpeämässä.

Kielioppisi kertoo jotain myös sivistyksestäsi ja sitä kautta sinun ymmärryksestäsi.

Ensimmäisen polven serkkujen lapsilla on täsmälleen sama mahdollisuus syntyä vammaisena kuin tavallisen heteroparin lapsilla, eli noin 3%

Voisiko siinä olla se syy miksi serkusten avioliitot ja lapsenteot on useissa maissa sallittu?

Ensimmäisen polven sisarusparille syntyvällä lapsella vammaisuuden riski on 6% mikä on täsmälleen sama kuin synnyttävällä 40 tavallisen heteroparin äidillä! Jos sisäsiitto jatkuu, eli heidän lapsensa tekevät keskenään lapsia, mahdollisuudet kasvavat 25% mihin ne myös jäävät. Eikä mutaatio ole aina haitallinen, vaan se voi joskus olla myös evoluution kannalta hyödyllinen.

Nyt kysynkin sinulta oi suuri ja viisas dobberi, pitäisikö synnytykset kieltää 40 naisilta?

Tiesitkö että 40 äideille annetaan ympäri maailmaa jopa hedelmöityshoitoja ja tukea lapsensaantiin, vaikka riski vammaisen lapsen saamiseen on sama kuin sisarusparilla! Niin tiedäthän, sellaisen mutanttilapsen jota pidetään sitten syntymänsä jälkeen kellarissa naapureilta piilossa?

Kerrohan myös että milloin tuo sukulaisuus pitäisi sitten oikein tutkia? Pitäisikö täällä olla pelkästään etukäteen sovittuja avioliittoja?

Mitä isättömät lapset tähän kuuluu, niitä syntyy harva se päivä ympäri maailmaa.

Entä mitä pervot tähän kuuluvat tai mitä jälkeläisten viat tähän kuuluvat?

Onko käynyt mielessä että vammaisia lapsia syntyy myös ihan tavallisille heteropareille tai että heteropareissa on monta pervoiluja harrastavaa paria, mutta kukaan ei ole sanonut että tämä pari on pilannut elämän joltakin?

Suosittelen että seuraavan kerran kun sanot jotakin, mietit oikein tarkkaan ja loppuun asti ennenkuin päästät sitä kuuluville.

joo o miksi ottaa riskiä ja tehdä "rumia lapsia"

• Hämeen hitain

Ruotsissa sattui aivan samanlainen tapaus joskus 1970-luvulla.

• OmG man

Ne teki sukuruzkauksen :D

• sisarpuolet tavallista

SUURIA ONGELMIA voi tulla vastaan SUOMESSA. Lesbot kun hedelmöittävät itseään spermapankin "tuotteilla". ja ne kun ei haluais antaa lapselle oikeutta tietää biologista isäänsä, voi tuloksena olla SISARPUOLTEN AVIOLIITOT/PARISUHTEET jokapäiväistä SUOMESSA. Sitten kun nämä saavat vammaisia lapsia, ON MYÖHÄISTÄ! Tulee tälle vammaiselle todellinen TRAGEDIA. Sekä yhteiskunnallemme kalliiksi. HÄPEÄSTÄ PUHUMATTAKAAN!

• kuin lesbot

ovat varmasti sellaiset häntäheikit, jotka siittävät lapsia kolmelle tai useammallekin naiselle ja häipyvät kuviosta kun lapset ovat ihan pieniä. Lesboja on varmasti vähemmän kuin tällaisia häntäheikkejä. Tai, okei, on tässäki taas syy naisten, mitäs antavat sellaisille ilman ehkäisyä.

• kuin lesbot...

ovat varmasti sellaiset häntäheikit, jotka siittävät lapsia kolmelle tai useammallekin naiselle ja häipyvät kuviosta kun lapset ovat ihan pieniä. Lesboja on varmasti vähemmän kuin tällaisia häntäheikkejä. Tai, okei, on tässäki taas syy naisten, mitäs antavat sellaisille ilman ehkäisyä.

• opimme?
        kuin lesbot kirjoitti:

Ei seksiä ennen avioliittoa, niin ehditään tarkistaa tämän kaltaisten asioiden oikea laita. Ei vaan, paska tsägä noilla kävi.

• Vulkan

Spermapankin rekisteristä tuollainen asia voitaisiin vielä selvittää, mutta jos spermapankkiin ei kerry talletuksia, jotkut naiset saattavat hommata siemenensä ns. vapailta markkinoilta yhden illan juttujen kautta ja unohtaa miehen jälkeenpäin. Tällaiset tapaukset ovat varmaan poikkeuksia, mutta pieni riskihän niihinkin sisältyy.

Sisarusten kesken syntyneellä jälkeläisellä on 50% riski syntyä kehitysvammaisena, aika korkea se riski on varmaan sisarpuoltenkin välillä.

Mielestäni keinohedelmöitystä ei pitäisi rajoittaa vaan sen tulisi olla joka naisen oikeus. Luovuttajamiehille ei saisi tehdä spermanluovuttamisesta taloudellista riskiä. Tällöin taustat pystyttäisiin selvittämään.

• mutta kun...
        opimme? kirjoitti:

Ei seksiä ennen avioliittoa, niin ehditään tarkistaa tämän kaltaisten asioiden oikea laita. Ei vaan, paska tsägä noilla kävi.

esim tässä brittitaoauksessa oltiin jo naimisissa. JA naisethan on kautta aikojen kieroilleet lapsillaan. Jo Raamatussa, naiset vaihtoivat lapsensa esim hallitsijan pentuun. ja syrjähypyt avioliitossa kait yleisiä.

• tikru-82.05a
        kuin lesbot kirjoitti:

mutta kun näitä häntäheikkejä kun ei osaa tunnistaa välttämättä tarpeeksi ajoissa. Itse en ole onneksi moiseen törmännyt, mutta on taas melko tylyä syyttää pelkästään naisia tässä asiassa... Kyllä se ehkäsy on myös miesten asia. :) ei pidä mennä miestenkään ilman ehkäsyä panemaan jokaista myöntyvää naista joka vastaan tulee...

mutta itse tuo uutinen on järkyttävä!!! kyllä jokaisen kuuluisi saada tietää onko adoptoitu ja ketkä on ne biologiset vanhemmat. Kyllä mä ainakii tahtosin tietää jos oisin adoptoitu...

• nimittäin
        kuin lesbot kirjoitti:

ettei nainen tiedä lapsensa isää sen takia, että tämä olisi "häntäheikki".
        Kokonaan toisen tason asia sisarusten keskinäisen naimisiinmenon kannalta on se, ettei isä tiedä. Tai "isä".
        Nimittäin amerikoissa tutkittiin aivan normaalien avioliitossa syntyneiden lasten ja heidän vanhempiensa perinnöllisiä ominaisuuksia genetiikan kautta. Yhtenä sivuhavaintona ilmeni että melkoinen osa lapsista ei ollutkaan "isänsä" lapsia.
        Korkeimmillaan ero oli 5 prosentin luokkaa, rodusta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippuen.

Tästä syystä Suomessakin epäilemättä on lukuisia
        sisarpuolipariskuntia, jotka eivät ole tietoisia asiasta. Äiti, jos asian tietääkin, pitää sen visusti salassa.

• todella totta!!!
        nimittäin kirjoitti:

Kokonaan toisen tason asia sisarusten keskinäisen naimisiinmenon kannalta on se, ettei isä tiedä. Tai "isä".
        Nimittäin amerikoissa tutkittiin aivan normaalien avioliitossa syntyneiden lasten ja heidän vanhempiensa perinnöllisiä ominaisuuksia genetiikan kautta. Yhtenä sivuhavaintona ilmeni että melkoinen osa lapsista ei ollutkaan "isänsä" lapsia.
        Korkeimmillaan ero oli 5 prosentin luokkaa, rodusta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippuen.

sisarpuolipariskuntia, jotka eivät ole tietoisia asiasta. Äiti, jos asian tietääkin, pitää sen visusti salassa.

Mä luin jostain et suomessakin se luku on avioliiton isyysolettaman takia (eli avioliitossa syntyny lapsi on miehen, vaikka olisi rodullisesti selvästi jonkun muun) vähintään toi 5 %. Avoliittolaistenhan isyys kyllä kuulustellaan tarkkaan.

• voi olla lapsia
        nimittäin kirjoitti:

joita ne ei ole edes tunnustanut. silloin asia ei selviä edes virkatodistuksista avioliiton esteitä tutkittaessa. Ihan varmaan näillä kaikilla todennäköisyyksillä tässä maassa on sisaruspariskuntia.

• Nimetön
        nimittäin kirjoitti:

Kyllä äidin pitäisi olla aika idiootti jos ei tuollaisessa tilanteessa kertoisi, että on aikanaan tehnyt syrjähypyn ja lapsen mielitietty onkin todennäköisesti tämän sisaruspuoli. Eli en usko että tuollaista käy paljonkaan, mutta nämä spermapankkijutut on kyllä totta, samoin kuin se, ettei välttämättä kerrota oikeaa isää. Läheisellä juuri tällainen tilanne päällä, nainen ei ole varma kumpi mies on hänen odottamansa lapsen isä... Just tolkutin että heidän on otettava asiasta ehdottomasti selko, koska lapsella on oikeus tietää - ja myös vanhemmilla. Tällainen tapaus on tietysti äärimmäisen marginaalinen, mutta mahdollinen, ja siksi pitää ehdottomasti sulkea pois!

• Nimetön

se on melko pieni mahdollisuus että lapsesta tulee vammainen jos vanhemmat ovat sisaruksia. monissa maissa saatetaan olla jo useammassa sukupolvessa sisäsiittoisia ja vain harvat lapset on vammaisia. suurempi ongelma nykyään taitaa olla kusipäiset vanhemmat ja niiden jälkikasvu.

• suomen lain mukaan keinohedelmöitetyllä lapsella on 18vuotta täyttäessään oikeus kuulla omat biologiset vanhempansa niin halutessaan..
        (spermapankkilapsilla, kylmästi sanottuna)
        joten sisäsiittoisuusongelmaa ei pitäs syntyä ku jos tietää oman isänsä ja seurustelukumppaninsa vanhemmat nii luulis ne nimestä erottavan :)

• höpötä
        Vulkan kirjoitti:

Spermapankin rekisteristä tuollainen asia voitaisiin vielä selvittää, mutta jos spermapankkiin ei kerry talletuksia, jotkut naiset saattavat hommata siemenensä ns. vapailta markkinoilta yhden illan juttujen kautta ja unohtaa miehen jälkeenpäin. Tällaiset tapaukset ovat varmaan poikkeuksia, mutta pieni riskihän niihinkin sisältyy.

Sisarusten kesken syntyneellä jälkeläisellä on 50% riski syntyä kehitysvammaisena, aika korkea se riski on varmaan sisarpuoltenkin välillä.

Mielestäni keinohedelmöitystä ei pitäisi rajoittaa vaan sen tulisi olla joka naisen oikeus. Luovuttajamiehille ei saisi tehdä spermanluovuttamisesta taloudellista riskiä. Tällöin taustat pystyttäisiin selvittämään.

Sisarusten lapsilla ei todellakaan ole 50% mahdollisuutta syntyä vammaisena.

Vastikään amerikkalaisessa tutkimuksessa on todettu että ensimmäisen polven sisäsiitoksessa, eli normaalin heterovanhempien lasten lapsella on vammautumisen mahdollisuus vain noin 6% Se on sama kuin 40 vuotiaiden ikä-äitien synnyttämillä lapsilla.

Jos sisäsiitto jatkuu, eli sisarusparin lapset tekevät vielä omia lapsia polvi toisensa jälkeen, mahdollisuudet kehitysvammaan kasvavat muutaman polven jälkeen 25% - 30%

Eli aika kaukana 50%

Lukion biologian tunnilla varmasti saadaan tuo 50% jopa todistettua, mutta perimä on paljon muutakin kuin yksinkertaistettuja malleja.

On mietitty sitäkin voisiko tuo olla eräs evoluution keino pyrkiä säilyttämään eläinkunta kriisien keskellä. Meillähän ei ole edes minkäänlaista sisäänrakennettua vaistoa joka estäisi meidän sekaantumisen lähisukulaisiin, kuten tämä Britannian tapaus osoitti. Ensiksikin kaikki mutaatiot, jos niitä ilmenee, eivät ole välttämättä kuolettavia, siis sellaisia että syntyvällä lapsella olisi varmasti jokin vamma joka estäisi lisääntymisen ja siten suvun kuolemisen. Jotkut mutaatiot voivat olla evoluution kannalta jopa hyödyllisiä.

Mutta tarkennettakoon että haitallisen mutaation mahdollisuus kasvaa jos sisäsiittoa jatketaan polvi toisensa jälkeen. Tuo syntyvän lapsen vammautumisen mahdollisuus on yksi mahdollisuus, mutta entistä pahempien mutaatioiden ilmentyminen on toinen mahdollisuus joka pitää ottaa huomioon sisäsiitoksessa. Tämä on myös yksi asia mikä on aiheuttanut ongelmia esimerkiksi lemmikkieläimien sisäsiitoksessa, eli jalostuksessa. Lemmikkieläin voi syntyä terveenä, mutta usean polven sisäsiitoksen jälkeen jos lemmikki syntyy vammaisena, vamman laatu voi olla erityisen haitallinen.

Toiseksi, jos mahdollisuus olisi todellakin tuo sinun mainitsema 50% ihmiskunta olisi kuollut ja kuopattu jo aikoja sitten ja yhtäkään lemmikkieläintä ei vietäisi näyttelyihin.

Mietihän esimerkiksi hallitsijasukuja joissa ei ole avioiduttu pelkästään serkkujen kesken vaan myös sisarustensa kesken. Jos mahdollisuus olisi ollut noin korkea, olisi hallitsijat loppuneet kesken jo aikoja sitten.

Tuo sinun lukusi tulee niinkin kaukaa kuin katolilaisilta munkeilta jotka eivät tienneet perinnöllisyydestä mitään. Tuo luulo on ollut niin vahva että sitä levittävät jopa perinnöllisyystutkijat jotka eivät ole sisäsiitto asiaan kovin hyvin perehtyneet. Tuo vastikään tehty amerikkalaistutkimuskin yritettiin kieltää uskonnollisten järjestöjen toimesta, koska ilmeisesti heidän mielestään se asettaisi vaaraan kirkon opetuksen yhdestä perisynnistä. Homoseksuaalien liitot on jo sallittu ja ehkä he pelkäävät sitä että sisarusliitotkin sallittaisiin.

• pankit

pitäis kieltää kokonaan,,,
        kuka ei saa lapsia olkoot se luojan tahto.
        Avuttomia, kodittomia ja ilman vanhempia olevia lapsia on maapallo pullollaan ja kyllä niihin voi ihastua kuin omaansa.

• tietää?
        Nimetön kirjoitti:

Kyllä äidin pitäisi olla aika idiootti jos ei tuollaisessa tilanteessa kertoisi, että on aikanaan tehnyt syrjähypyn ja lapsen mielitietty onkin todennäköisesti tämän sisaruspuoli. Eli en usko että tuollaista käy paljonkaan, mutta nämä spermapankkijutut on kyllä totta, samoin kuin se, ettei välttämättä kerrota oikeaa isää. Läheisellä juuri tällainen tilanne päällä, nainen ei ole varma kumpi mies on hänen odottamansa lapsen isä... Just tolkutin että heidän on otettava asiasta ehdottomasti selko, koska lapsella on oikeus tietää - ja myös vanhemmilla. Tällainen tapaus on tietysti äärimmäisen marginaalinen, mutta mahdollinen, ja siksi pitää ehdottomasti sulkea pois!

Lapsikullat, se häntäheikki voi olla vaikka sadan lapsen isä. Mistäs kuvittelen sen äidin tietävän jokaisen häntäheikin syrjähypyn?

• Totuus.

vehkeet veks. Sairaiden ei pidä lisääntyä.

• varma tieto

Suomessa hedelmöitetään nainen tanskalaisen miehen spermalla, ei suomalaisen.

• terttu

Onhan mun siskon poika kihloissa ja seurstellu jo pitkään tämän pikkuserkun kanssa ,,mutta kaikki osittein vain pittää hyväksyä ,,ei sille mitään voi eikä voi kait estääk jos tykkäävät toisistaan

• Herran Terttu

Epäilempä, että kyseessä oli lähinnä provokaatio. Joko jonkun isomman pampun tai sitten vain pelkän journalistin älähdys. Ehkä kyseistä kirjoittajaa risoi naisparien tai muista syistä hedelmöityshoitoja viimekeinonaan yrittävien sitkeys, uskonnolliset syys tai ehkä vain halu synnyttää kohu tyhjästä. Ja kyllähän kanat älähtävät, kun kukko osaa käskeä..

Ja vaikka kyseinen olisi tottakin, niin entäs sitten? Geeniperimä voi olla 'huono'yhdistelmä siitä huolimatta, vaikkei pariskunta sukua olisikaan. Eikä niitä lapsia ole kaikkien pakko edes hankkia. Ei kai sisarukseen rakastumisessa ole mitään outua, ihminen ja persoonahan hänkin on. Eikä kristinuskoon tarvitse vedota ainakaan. Eikös se juuri opeta, että me kaikki olemme syntynee Aatamista ja Eevasta..

Miettikääpä itse miksi artikkelissa ei kerrota käytännössä yhtään mitään -varsinkaan yksityiskohtia-, mutta lopussa kerrotaan varoittavasta esimerkistä..

• Itseasiassa olen miettinyt samaa asiaa omalla kohdallani. Poikani isä kyllä tunnusti poikansa olemassa olon, mutta ei ole sen jälkeen ottanut mitään yhteyttä poikaansa. Eli on mahdollista, että poikani rupeasi seurustelemaan siskopuolensa tai serkkujensa kanssa...

• olla

Mahtanut olla siskolla ja veljellä pikkasen O_o olo, kun kuulleet asiasta :-D Tiedä sitten miten tieto muuttaa niiden ajatuksia suhteesta, vai muuttaako mitenkään. Ite varmaan jatkaisin suhteessa tuossa tapauksessa, enkä välittäisi tiedosta.

Aika jännä kyllä, että löytäneet toisensa... Varmaan molemmat olleet, yllätys yllätys, tosi samantyylisiä ihmisiä, ja siksi pitäneet toisistaan. Joku sisar-intuitio.

Mun mielestä niiden pitäisi antaa mennä naimisiin, jos haluavat, mutta lapsentekoa toki pitäisi sitten miettiä tarkkaan.

• mutta........

Hehän ovat jo tietämättään tietenkin syyllistynyt rikokseen..
        Ja jos he tietoisesti jatkaisivat avioliittoaan niin he syyllistyvät tietoisesti rikokseen joka johtaisi pahimmassa tapauksessa vankeusrangaistukseen.

En osaa edes kuvitella minkälainen pommi tuo tieto on ollut heille ja on varmasti mennyt elämä sekaisin..
        Ajatelkaa omalle kohdalle. Olette mennyt toisen ihmisen kanssa naimisiin jota rakastatte koko sydämestä niin henkisesti kuin fyysisestikkin ja osoittautuu että hän on samaa verta kuin sinä!!

Toinen on sun pikku/iso sisko/veli .. doh!!

Toki eihän se samalta tunnun kuin ihmisille jotka ovat koko elämänsä viettänyt sisarusten kanssa mutta ei se helppo paikka ole kuitekaan voinut olla!

Mun mielestä he eivät saisi jatkaa liittoaan! Ei missään tapauksessa.. Koska se ei vaan ole moraalisesti oikein! Se pitää tajuta ja ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin..

Pari juttua lukenut täällä ja muutamat ovat ihan veltolla mielipiteellä että "antaa mennä" ja "ihan sama ketä sitä nai" ... Ihmettelenkin että onko _oikeesti_ olemassa ihmisiä joilla on tuommoinen ajatusmaailma? Jos on niin huonoon suuntaan on maailma menossa!

• sinulle*
        mutta........ kirjoitti:

Hehän ovat jo tietämättään tietenkin syyllistynyt rikokseen..
        Ja jos he tietoisesti jatkaisivat avioliittoaan niin he syyllistyvät tietoisesti rikokseen joka johtaisi pahimmassa tapauksessa vankeusrangaistukseen.

En osaa edes kuvitella minkälainen pommi tuo tieto on ollut heille ja on varmasti mennyt elämä sekaisin..
        Ajatelkaa omalle kohdalle. Olette mennyt toisen ihmisen kanssa naimisiin jota rakastatte koko sydämestä niin henkisesti kuin fyysisestikkin ja osoittautuu että hän on samaa verta kuin sinä!!

Toinen on sun pikku/iso sisko/veli .. doh!!

Toki eihän se samalta tunnun kuin ihmisille jotka ovat koko elämänsä viettänyt sisarusten kanssa mutta ei se helppo paikka ole kuitekaan voinut olla!

Mun mielestä he eivät saisi jatkaa liittoaan! Ei missään tapauksessa.. Koska se ei vaan ole moraalisesti oikein! Se pitää tajuta ja ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin..

Pari juttua lukenut täällä ja muutamat ovat ihan veltolla mielipiteellä että "antaa mennä" ja "ihan sama ketä sitä nai" ... Ihmettelenkin että onko _oikeesti_ olemassa ihmisiä joilla on tuommoinen ajatusmaailma? Jos on niin huonoon suuntaan on maailma menossa!

"Mun mielestä he eivät saisi jatkaa liittoaan! Ei missään tapauksessa.. Koska se ei vaan ole moraalisesti oikein! Se pitää tajuta ja ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin.."

Mistä tuo moraalinen oikeus oikein tulee? Miksi se ei ole moraalisesti oikein? Mikä tuossa on oikein ja mikä väärin?

Vai onko tuo kaikki pelkästään sinun omaa mielipidettäsi?

Entä jos heille sallisi yhdessä asumisen mutta ei avioliiton statusta eikä lasten hankkimista. Olisiko se sinun mielestä senkin jälkeen moraalisesti väärin?

• MITEN MAHDOLLISTA?

Olipa toi juttu mitenköhän niille on selvinnyt että ne on kaksosia aikamoinen pommi uutinen

• sattuma...

Moi!

Tosi harvinaista ja aika moinen sattuma. Miten tässä maailmassa on niin paljon ihmisiä ja toiset tapaavat ja menevät naimisiin. Tosi iso sattuma.

• ihmiset lottookin

vaikka todennäköisyys voittaa päävoitto on yks jostain 15 miljoonasta. Suomessa ois varmaan todennäköisempää pariutua tietämättään sisarpuolensa kanssa kuin voittaa lotossa, serkuista puhumattakaan.

• hareid
        ihmiset lottookin kirjoitti:

vaikka todennäköisyys voittaa päävoitto on yks jostain 15 miljoonasta. Suomessa ois varmaan todennäköisempää pariutua tietämättään sisarpuolensa kanssa kuin voittaa lotossa, serkuista puhumattakaan.

entäs tää vanhemmat eroaa ja äiti löytää uuden isin lasten sukunimi muuttuu ei tarvi kysyä isältä mitään isäkin tekee lapsia tahollaan kuis sit suu pannaan

• Nimetön
        hareid kirjoitti:

entäs tää vanhemmat eroaa ja äiti löytää uuden isin lasten sukunimi muuttuu ei tarvi kysyä isältä mitään isäkin tekee lapsia tahollaan kuis sit suu pannaan

Aivan varmaan Suomessa on kymmenittäin "sisarpuoli avioliittoja". Monissa pikkukylissä sattui "aisan yli" menoja ja sitten sattui että saman isän lapset avioituivat. Joskus meni hyvin, joskus perintötekijät aiheuttivat sairauksia ja kehityshäiriöitä.

• vaihtuukin
        hareid kirjoitti:

niin viimestään naimisiin mennessä selviää virkatodistuten kautta, mutta avoliitossa ihan toinen asia. kukaan ei selvitä oisko toi toinen vahingossa sun veli tai sisko

• ottaneet eron..

kaikessa hiljaisuutessa ja pitäeen turvan tukossa, nyt heille nauraa harakatkin. No tietysti peri länsimaiseen tyyliin koittavat rahastaa tuollakin huonolla tuurilla.
      Alkoivatkohan epäillä kun tulivat liiankin hyvin toimeen keskenään, kuten sisarukset yleensä.

• 60-luvun lapsi

Tuo ei ole mikään ainutlaatuinen uutinen.Luin joskus 70-luvulla APU-lehdestä samanlaisen jutun,jossa oli kuvat sisaruksista,jotka olivat samalla tavalla menneet naimisiin tietämättään sukulaisuudestaan ja heillä oli vieläpä yhteinen vauvakin!

• poika 60

MOI NIIN MINÄKIN OLEN SISKON JA VELJEN TEKEMÄ POIKA NYT JO 60 V JA TERVEENÄ OLEN SAANUT OLLA EIKÄ MITENKÄÄN OLE MINUA HAITANNUT. ETTÄ ÄITI JA ISÄ OVAT SISARUKSIA .ENKÄ VARMAAN OLE AINUT . KAIKILLE NIILLE JOILLA SAMA KOHTALO NIIN SIUNAUSTA VUODELLE 2008. KYLLÄ TAIVAANISÄ, LAPSISTAAN HUOLEN PITÄÄ. TERV. HENRIC

• Ymmärtäjä

Tuntuu siltä, että tässä on kuitenkin aika vakavasta asiasta kyse ja silti puolet tai enemmän vastaajista asennoituvat kuin olisivat itse sisäsiittoisten jälkeläisiä, aivottomia, tunteettomia, ajatuksettomia, todella säälin näiden tyyppien aivomaailmaa ja ilmeisesti vielä suurin osa on "miehiä".
      Kuulun itse miehiseen sukupuoleen mutta en mitenkään voi ajatella siten kuin nämä tuomitsijat.
      Kun kaksi ihmistä tapaa ja ihastuu, rakastuu, tietämättä toisen taustoista tai historiasta, siinä vain annetaan palaa ja kaikki on ok, miten muutenkaan voisi olla.
      Aika näyttää, miten tämän parin käy, mutta se ei kuitenkaan kuulu meille ulkopuolisille, joten annetaan heille rauhassa selvittää oma tilanteensa. Tärkeätä on kuitenkin heidän keskinäiset tunteensa.
      "Mies parhaasta päästä"

• neitokakadu

Kiitos ensimmäisestä järkevästä kommentista, olet nimimerkkisi veroinen:):)

• qazwsc

On se kumma kun kaikki jeesustelijat paskovat housuihinsa ja ilmaisee järkytyksensä. Ihan sama onko sisaruksia vai ei, jos rakastaa toista niin sitten rakastaa ja se siitä. Tästäkin näkee että idioottimaiset moraalisäännöt, idioottimaiset kommentit ja uskonnot kulkevat käsi kädessä.

• Sini-62--

Oikea vastaus. Tämä tapaus on kuin epidemia. Tulevaisuudessa kannattaa tehdä testit ennen kuin alkaa suunnitellakaan lasta. Muutenkin kannattaa tehdä, mutta tulevaisuudessa olisi melkein pakollista. Kyllähän sukulaiset ovat törmänneet toisiinsa kymmenienkin vuosien jälkeen. Ei voi tietää. Meillä on suuri suku. Vaikka muutin satojen kilsojen päähän, niin sukulaistyttö tuli vastaan Hämeenlinnassa. Ihmettelen sitä, kun olen joutunut sanomaan ei kahdelle pikkuserkulle. Eivät meinanneet uskoa. Tuo on outoa. Tietää ja siltikin tahtoisi. Olin erittäin järkyttynyt.

• aika karua kuulla yhtäkkiä oman ukkonsa olevanki veli....

siinä vois pasmat mennä vähä sekasi(?!?)

• hyksinkertaisein

juttu, ajattele ny ite.. ;)

• ........

Keinohedelmöitysten myötä näitä tulee tapahtumaan vielä paljon. Moni ihminen joutuu äitinsä päätöksestä elämään isättömänä ja sitten saattaa vielä vahingossa avioitua sisar-/velipuolensa kanssa. Ei ole oikein, että ihminen joutuu odottamaan täysi-ikäiseksi ennen kuin saa tiedon taustastaan. Lapsena ja nuorenahan sitä isää tarvitsee.

Älkääkä nyt sanoko, että miehen malli riittää! Jo nyt tilanne on se, että moni on isää vailla ja vailla miehen mallia. Tilannetta ei pidä mennä pahentamaan tekemällä tieten tahtoen isättömiä lapsia!

• sukulaisia toisilleen

toisin kuin täyssisarukset, jotka ovat geneettisesti läheisimpiä sukulaisia, identtisiä kaksosia lukuun ottamatta, jotka tietysti ovat aina samaa sukupuolta.

Tuossa jutussa oli kysymyksessä KAKSOISSISARUKSET, sisko ja sen kaksoisveli, jotka oli vauvoina adoptoitu eri perheisiin. Mielenkiintoista, että kohtukaverit löysivät toisensa ja rakastuivat!

• ...
        sukulaisia toisilleen kirjoitti:

toisin kuin täyssisarukset, jotka ovat geneettisesti läheisimpiä sukulaisia, identtisiä kaksosia lukuun ottamatta, jotka tietysti ovat aina samaa sukupuolta.

Tuossa jutussa oli kysymyksessä KAKSOISSISARUKSET, sisko ja sen kaksoisveli, jotka oli vauvoina adoptoitu eri perheisiin. Mielenkiintoista, että kohtukaverit löysivät toisensa ja rakastuivat!

vähän erikoista että he löysivät toisensa mutta se, että he rakastuivat ei yllätä mua juuri yhtään sillä samanlaisuus (yleensä) viehättää ihmistä.

• Moralistit hehkuttaa

Mitä väliä vaikkä olis isä ja poika, tai äiti ja tytär.

• TEKAISTU UUTINEN

TEKAISTU UUTINEN

• Nimetön

Tv-tarinasta totta?

• serkumpi sitä

herkumpi.

• vauhkoontumaton

Jos ottaa todesta Raamatun, kuinka suku jatkui sen jälkeen kun Aatami ja Eeva oli tehty?
        No, minulle se on vitsi. Tämä asia ei ole sitä, enkä voi olla ivallinen. Kaipa niitä kuitenkin sattuu - paremmissakin perheissä.

• myös todennut sisarusten menneen naimisiin myös Suomussalmella, tietoni perustuun täysin kirkonkirjoihin, terveisin sukututkija Eero Seppänen Suomussalmelta.
      Ps, "Sukukirja Kainuun Seppänen"

• vammaisen lapsen

Eikös sukurutsauksista liitoista synny kehitysvammaisia.

• kai niitä

nimittäin jos olivat ihan aloittelijoita asiassa eikä vanhempansa ole olleet sukua keskenään, olisivat saaneet noin 6% mahdollisuudella vammaisen lapsen.

Tietysti vain silloin jos heillä ei ole suvussa ollut muuta perinnöllistä sairautta liikkeellä mikä korottaisi tuota riskiä tuosta korkeammaksi.

Espanjassa tapahtui myös samanlainen tapaus jossa pariskunta tapasi toisensa ja tekivät liudan lapsia, kaikki ihan terveitä, ja vasta vuosikymmenen jälkeen heille itsellekin selvisi että he ovat sisaruksia. Siellä nousi asiasta ihan hirveä haloo, uskonnolliset piirit anelivat Jumalan parannusta heille ja toinen puoli manasi Jumalan kostoa ja helvetin lieskoja. Oikeudessa käytiin kova kädenvääntö asiasta ja he saivat jäädä asumaan yhdessä ja pitämään lapsensa, mutta heiltä kiellettiin ainoastaan uusien lasten teko.

Eli kaikki hyvin, lapset eivät menettäneet rakastavia vanhempia ja rakastuneet eivät menettäneet toisiaan tai lapsiaan. Tapaukselle tuli onnellinen loppu, paitsi tietenkin katolilaisten fanaatikkojen mielestä jotka vaativat verta.

Lapset tutkittiin mutta mitään sairauteen tai henkiseen jälkeenjääneisyyteen viittaavaakaan ei heistä löydetty.

Mielestäni ihan ookoo päätös, koska ketä oikeasti kiinnostaa jos tuollainen pari harrastaa pelkkää seksiä? Se on sitten ihan eri asia jos alettaisiin ihan tarkoituksella hankkimaan lapsia vaikka tiedettäisiin että ollaan sisaruksia. Sitä voisi sanoa jo melko sairaaksi puuhaksi kun riskit kuitenkin on tiedossa!

• Heh

Täähän on ihan niinku suoraa salkkareista :)

• lapsen

Sukurutsauksista syntyy vamaisia.

• vammaista

Sukurutsauksen jatkuessa useita sukupolvia, olisi seurauksena suvussa esiintyvien sairauksien lisääntyminen ja lopulta suvun katoaminen.

Yhden tai muutamankaan sukupolven aikana ei välttämättä olisi havaittavissa eroa "normaaleihin" sukuihin.

• Rouva X

Miksi ihmetellä asiaa???? Tuskin olisivat naimisiin menneet/seurustelleet...jos sisaruus heidän tiedossa. Nämä niitä asioita mitkä on sattuman kauppaa, ei tarkoituksella tehtyä "vääryyttä". Viisainta unohtaa koko juttu, asianomaiset saanet varmasti rangaistuksensa moisesta haureudesta...heh!!!

• todella paha juttu

Telkkarissa tuli joku aika sitten juttu jenkkilääkäristä joka teki hedelmöityksiä.
      Se haki isäehdokkaita lehti-ilmoituksilla yms. mutta hedelmöitti kaikki naiset kuitenkin omalla spermallaan. Naiset oli samalta seudulta ja nyt niitä sisaruspuolia vilistelee kymmeniä ellei satoja pienellä alueella.
      Äijä kärähti mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Tuo alkuperäinen tapaus on tietysti ihan eri asia ja todella valitettava vahinko eikä tahallinen teko.

• Mar1ka

voi että xD varmaa kiva yllätys : D

• Veti puoleensa?

Jotenkin tulee mieleen että ne tunsivat varmaan jotain henkistä yhteenkuuluvuutta, eivät vain tienneet mistä se johtui ja luulivat löytäneensä sen "sielunkumppanin".

Ja sit tulee karu yllätys, uhh...

• väliä?

Niin pitkään kun ei tee muksuja niin asia ole mitenkään vakava. Jotkut hullut uskovaiset nyt vaahtoavat kaikesta kun ovat uhranneet oman elämänsä valheelle ja pitävät siitä kiinni kaikin voimin, jotta eivät sekoaisi lopullisesti.

• ???

Jospa olikin tarkoituksella tehty juttu että saisivat julkisuutta..?

• jopa kaksi

Kaksi työtoveriani on äpäriä saman isän lapsille Tampereella, miten kertoa se heille.

Siis kaksi veljestä, jotka eivät tiedä toisistaan, ja kaksi muuta sisarusta, jotka eivät aavistakaan totuutta, jonka vain minä ilmeisesti tiedän. Mitä tehdä.

Ja etenkin Suomessa, ei ole varmaan mitenkään tavatonta, kun ihmisiä on vain 5 miljoonaa, Saksassa sentään 80 miljoonaa... vai eikö sittenkään...

• joten..

kuka tietää??

• paljastaa

Miehen kuoltua, perinnönjako vaatii tarkkaa sukuselvitystä, minkä viranomainen tekee ja siinä paljastuu myös "äpärät", paitsi jos isä on tuntematon eli i tunnustanut lapsiaan.
        Kyllä on lasten oikeus tietää isästään, koska heillä on oikeus perintöön. Ja lapsena isä olisi ollut elatusvelvollinen. On se niin väärin lapsia kohtaan.
        Miten sinä tiedät työtovereittesi ja veljesten isästä, mutta he itse eivät? Kai he äidin kanssa ovat asiasta puhuneet??

• maailmassa
        paljastaa kirjoitti:

Miehen kuoltua, perinnönjako vaatii tarkkaa sukuselvitystä, minkä viranomainen tekee ja siinä paljastuu myös "äpärät", paitsi jos isä on tuntematon eli i tunnustanut lapsiaan.
        Kyllä on lasten oikeus tietää isästään, koska heillä on oikeus perintöön. Ja lapsena isä olisi ollut elatusvelvollinen. On se niin väärin lapsia kohtaan.
        Miten sinä tiedät työtovereittesi ja veljesten isästä, mutta he itse eivät? Kai he äidin kanssa ovat asiasta puhuneet??

Tässä maailmassa salataan niin paljon asioita, tuonkin jälkeen olen kuullut jo niin monta uutta tarinaa.

• ota.

ota selvää ennen kuin on liian myähäistä

• veljeä

ei sisko on ja se asuu vierailla mailla

• ota.

ota selvää ennen kuin on liian myähäistä

• nii tuossa puhui joku kaikenlaisista prosenteista... eläinjalostuksessa on kiellettyä serkkujen ym sukulaisten rutsaaminen ... esim dobbermannit sefferit spanielit tanskandogit ym suositut rodut on jo pilalla ... rutsaus serkkujen kesken näkyy koirilla ym eläimillä heti sydänvikana ja hyvin usein luonnevikana lonkat on väljiä pehmeiden luiden takia nämä viat jo ensimmäisen polven serkku siitosten jälkeen...TÄMÄ on faktaa ... pitääkö ihmisen mennä tehdä jo jälkeläisille haitalliseksi todettuja asiota tietoisesti...

• Espanjassa

Täällä on paljon ihmisten asioita käsitteleviä ohjelmia (roskaohjelmia) ja viime vuonna oli yksi pariskunta, jotka tiesivät mennessään naimisiin, että ovat sisaruksia. Ja tytärkin heillä oli, jo aikuisuuden kynnyksellä. Ja pariskunta sanoi, että se on ollut parasta, mitä heille on tapahtunut elämässä. Tytärkin oli onnistunut ja tykkäsi vanhemmistaan.
      Olivat asuneet erillään ja väittivät etteivät tienneet olevansa sisaruksia, mutta yksi sukulainen todisti, että kyllä he tiesivät, koska olivat olleet yhteisissä sukujuhlissa.
      Kummallinen tapaus, tuskin olisi ollut mahdollista solmia avioliittoa, jos viranomaiset asiasta olisvat tienneet. Isossa maassa tapahtuu enmmän kummia asioita.

• Toisinaan täällä

ei ole maininnut tapauksista, joissa nuori/mies on raiskannut sisarensa. Paljonkohan mahtaa olla suomessa?

• tähän kuuluu?
        Toisinaan täällä kirjoitti:

ei ole maininnut tapauksista, joissa nuori/mies on raiskannut sisarensa. Paljonkohan mahtaa olla suomessa?

Täällä ei ole mainittu hyväksikäytöstä, koska näissä tämän ketjun tapauksissa ei ole ollut kyse hyväksikäytöstä. Seksuaalinen hyväksikäyttö, eli raiskaaminen, on ihan eri asia kuin toisiinsa rakastuneet ihmiset.

Kaikenkaikkiaan kaikista rutsaustapauksista onneksi vähemmistö on raiskaamisia, mutta hyvä asia on sekin että ne raiskaustapaukset tulevat entistä useammin ilmi ja raiskaaja joutuu vastuuseen. Raiskaukset eivät siis onneksi ole lisääntyneet.

Jotkut tutkijat ovat arvioineet että rutsaamisen kokeneita olisi kaikenkaikkiaan noin 10% tai jopa niinkin paljon kuin 15% - 20% koko ihmiskunnasta. Tuo suuri prosenttimäärän heitto johtuu siitä että kaikki eivät halua paljastaa edes anonyyminä tutkimuksiin tuollaisia kokemuksiaan, varsinkaan jos kyse on ollut rakkaussuhteesta. Joten rutsaamisen määrittelyssä kyse on pelkistä arvioista. Korkeaan lukuun kuuluuvat myös hyväksikäyttötapaukset. Jos tuota määrää vertaa johonkin, niin muunmuassa homoseksuaaleja on ihmisistä saman verran, eli asian kokeneita on vähemmistö, mutta ilmiö ei ole missään tapauksessa harvinainen.

• Lessulandiassa

Lestadiolaiset ja muut herätysliikkeet niin sisäänpäin lämpiäviä, ettei tämä aihe suomessakaan kovin vierasta ole. Oululaiset ja Turkulaiset on kaikki serkuksia ja sisko- ja velipuolia.

• sdasdsadsa

vittu te ootte kaikki tyhmiä lukuunottamatta aiheen aloittajaa :P moi

• tässä maailmassa !

Me maalla kasvaneet viiskymppiset ja nuoremmatkin tiedämme, että koko pieni kylä on sukua keskenään tavalla ja toisella.

• muuttunut.

Eikö se juttu ole jo muuttunut siten, että ei se ollutkaan vahinko.

• Anonyymi

Eihän tuo ole mitään, olen tehnyt siskon kanssa lapsen, ja terve tyttö syntyi

• Anonyymi

miksi ei voisi mennä naimisiin. kun homot ja lespot menee naimisiin nekin voi olla veliä tai
      siskosi. eli mun puolesta sisko ja veli voi mennä naimisiin jo ne rakastaa toisia.

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9001
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5522
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4790
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      38
      3994
    5. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      53
      3394
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3332
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      27
      3175
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      42
      2306
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34