??????????????????????????????????????????????
OIKAISKAA JOS MENEE JOSSAIN PIELEEN
MISTÄ? SUNILAISUUDESSA on kysymys:
- Pyhä Henki poistui maan päältä alkukirkon aikoihin ja palasi vasta profeetta Sunin myötä .. ja tekee nyt työtään sunilaisuudessa..
"Ahdas portti" on jossain Jumalan ja saatanan valtakuntien "rajamailla" !! ??
- Armoa jaetaan vain "ahtaassa portissa" sen "oikealla" puolella .. tämä tuli mahdolliseksi kun Jumala oli ensin uhrannut Poikansa lunnaiksi saatanalle.. ostanut sieluja itselleen saatanalta..
- Jeesus oli ihminen jolla oli Pyhä Henki.. Mariasta syntynyt.. Sunilaisuus ei tunnusta että Jeesus on KRISTUS - lihaan tullut Jumalan voideltu joka syöksee saatanan vallasta ja ottaa hallinnon ja hallitsee Jumalan tahdon mukaan ja se valtakunta tulee pysymään iankaikkisesti
- Sunilaisuudessa synneistä pääsee eroon vain ahtaassa portissa - synnit "poltetaan" pois ahtaassa portissa.. (ihminen viedään ahtaaseen porttiin ja HÄNEN KUONANSA POLTETAAN pois)... jonka jälkeen hän on vapaa synneistään ja saatanan orjuudesta..
- Suni on sunilaisten profeetta, jonka mukana Jumalan Pyhä henki palasi maailmaan.. (sillä sunilaisuudessa uskotaan että Jumalan Pyhä Henki poistui maailmasta alkukirkon vaiheiden jälkeen)
- Suninkin synnit on poltettu ahtaassa portissa ja siksi Suni on nyt "synnitön" profeetta..
- Saatana käyttää UFOja liikkuessan maan päällä jonne hänet on taivaassa käydyn sodan jälkeen syösty..
- Kaikki kirkot, lahkot ja ihmiset niissä ovat tämän maailman herran - saatanan - palvojia ja hänen henkensä (pahuuden) orjia .. kunnes he käyvät ahtaan portin läpi ja heidän syntinsä ja "kuonansa" on poltettu pois... jonka jälkeen he ymmärtävät totuuden, JOTA EI KETKÄÄN MUUT VOI YMMÄRTÄÄ kuin portissa puhdistetut sunilaiset .. (siksi he voivatkin huudella muille ihmisille (uskovaisia tai ei) että he ovat saatasta)..
NOIDEN LISÄKSI Sunilaisuudessa uskotaan että kymmenkunta sunilaisuuden vastustajaa on JUMALAN toimestä tapettu.
Nuo olivat niitä sunilaisharhoja - ????
Totuutta niissä ei ole edes nimeksi..
OIKAISKAA JOS MENI JOSSAIN PIELEEN
Onlenko löytänyt sunilaisuuden pää´piirteet?
59
1272
Vastaukset
- hirvas
ja Raamatusta löytyy kuvaus vastaavista kuvatuksista.
2. Tim.3:8-9
8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
Eiköhän heidän mielettömyys ole tullut jo kaikille Jeesusta totuutenaan pitäville selväksi. Ja kaikkein törkein vääryys on siinä, että Saatana antaa sinun
uskoa, että se valheen henki, joka täällä hänen valtakunnassaan
henkenä vaikuttaa, onkin Pyhä Henki, joka ei koskaan ole maailmasta
mihinkään poistunut.
Pyhä Henki ei ole koskaan ollut tämän maailman henki ja aina sen on
Jumala Poikansa kautta antanut niille, jotka häntä tottelevat.
Ensimmäisenä helluntainakaan se ei tullut muihin kuin niihin
valittuihin, joille se oli luvattu ja jotka rukoilleen sitä odottivat.
Miksi et usko näitäkään Jeesuksen sanoja:
"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.
Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan,
joka on kanssanne ikuisesti.
Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada,
sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet,
sillä hän pysyy luonanne ja ON TEISSÄ."
Oletko jo todella niin paatunut, ettet enää pysty erottamaan edes sitä,
milloin sinä pilkkaat ihmistä, Teuvo Sunia, ja milloin hänen
sydämessään asuvaa Kristuksen Henkeä?- alex-kasi
Minähän vain kerron mihin te uskotte. Ja jos olen väärässä niin oikaise nopeasti.
Enkä minä ketään herjaa jos kerran kerron asian oikein ja jos en tee niin oikaise hyvä mies tässä tätä palstatilaa on vakka kuinka paljon - enkä minä väitä vastaan jos itse sanot että miten asiat on, etkös sinä ole ITSE ne sulilaisuuden opinkohdat väsänytkin.
Mutta jos olen väärässä niin sano missä?
Niin oikastaan.
Panen ne tähän kerran vielä että kävis helpoksi oikaista:
- Pyhä Henki poistui maan päältä alkukirkon aikoihin ja palasi vasta profeetta Sunin myötä .. ja tekee nyt työtään sunilaisuudessa..
- Armoa jaetaan vain "ahtaassa portissa" sen "oikealla" puolella .. tämä tuli mahdolliseksi kun Jumala oli ensin uhrannut Poikansa lunnaiksi saatanalle.. ostanut sieluja itselleen saatanalta..
- Jeesus oli ihminen jolla oli Pyhä Henki.. Mariasta syntynyt.. Sunilaisuus ei tunnusta että Jeesus on KRISTUS - lihaan tullut Jumalan voideltu joka syöksee saatanan vallasta ja ottaa hallinnon ja hallitsee Jumalan tahdon mukaan ja se valtakunta tulee pysymään iankaikkisesti
- Sunilaisuudessa synneistä pääsee eroon vain ahtaassa portissa - synnit "poltetaan" pois ahtaassa portissa.. (ihminen viedään ahtaaseen porttiin ja HÄNEN KUONANSA POLTETAAN pois)... jonka jälkeen hän on vapaa synneistään ja saatanan orjuudesta..
- Suni on sunilaisten profeetta, jonka mukana Jumalan Pyhä henki palasi maailmaan.. (sillä sunilaisuudessa uskotaan että Jumalan Pyhä Henki poistui maailmasta alkukirkon vaiheiden jälkeen)
- Suninkin synnit on poltettu ahtaassa portissa ja siksi Suni on nyt "synnitön" profeetta..
- Saatana käyttää UFOja liikkuessan maan päällä jonne hänet on taivaassa käydyn sodan jälkeen syösty..
- Kaikki kirkot, lahkot ja ihmiset niissä ovat tämän maailman herran - saatanan - palvojia ja hänen henkensä (pahuuden) orjia .. kunnes he käyvät ahtaan portin läpi ja heidän syntinsä ja "kuonansa" on poltettu pois... jonka jälkeen he ymmärtävät totuuden, JOTA EI KETKÄÄN MUUT VOI YMMÄRTÄÄ kuin portissa puhdistetut sunilaiset .. (siksi he voivatkin huudella muille ihmisille (uskovaisia tai ei) että he ovat saatasta)..
NOIDEN LISÄKSI Sunilaisuudessa uskotaan että kymmenkunta sunilaisuuden vastustajaa on JUMALAN toimestä tapettu.
?????????????????????????????????????????????? - mitään
Pyhä Henki on kolmiyhteisen Jumalan kolmas persoona (Isä, Poika ja Pyhä Henki). Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta iankaikkisuudessa. Pyhä Henki on olemuksellisessa yhteydessä Isään ja Poikaan: Pyhä Henki on Jumala, ei vain persoonaton jumalallinen voima.
Jumalan olemus on salaisuus, mutta Jumala ilmoittaa itsensä ja tulee läsnäolevaksi Pyhän Hengen kautta. Läsnäoleva Jumala, Eläväksitekijä, synnyttää uskon ja ylläpitää sen. Hän on Puolustaja, joka tekee seurakunnan olemassaolon mahdolliseksi ja joka johdattaa sen totuuteen (Joh. 14:16–17, 26).
Pyhä Henki on rakkauden Henki. Niin kuin kolmiyhteisen Jumalan persoonat rakastavat toisiaan jakamattomassa ykseydessä, tulee Jumalan lastenkin rakastaa toisiaan. Jeesus asettaa jumalallisten persoonien välisen rakkauden esikuvaksi sanoessaan: ”Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.” (Joh. 15:9)
Pyhä Henki toimii armonvälineiden kautta. Niissä Pyhä Henki eli Jumala tekee ihmisestä Jumalan lapsen ja taivaan valtakunnan perillisen.
Pyhä Henki vuodatettiin opetuslapsille helluntaina (Ap. t. 2). alex-kasi kirjoitti:
Minähän vain kerron mihin te uskotte. Ja jos olen väärässä niin oikaise nopeasti.
Enkä minä ketään herjaa jos kerran kerron asian oikein ja jos en tee niin oikaise hyvä mies tässä tätä palstatilaa on vakka kuinka paljon - enkä minä väitä vastaan jos itse sanot että miten asiat on, etkös sinä ole ITSE ne sulilaisuuden opinkohdat väsänytkin.
Mutta jos olen väärässä niin sano missä?
Niin oikastaan.
Panen ne tähän kerran vielä että kävis helpoksi oikaista:
??????????????????????????????????????????????vaan toit samat Saatanan mantrat uudelleen.
Onko Pyhä Henki tämän maailman henki vain antaako Jumala sen edelleen
taivaasta Poikansa kautta niille, jotka häntä tottelevat?
Jos se on maailmassa vaikuttava henki, niin valehteliko Jeesus sanoessaan:
"Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe, eikä tunne häntä.
Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."mitään kirjoitti:
Pyhä Henki on kolmiyhteisen Jumalan kolmas persoona (Isä, Poika ja Pyhä Henki). Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta iankaikkisuudessa. Pyhä Henki on olemuksellisessa yhteydessä Isään ja Poikaan: Pyhä Henki on Jumala, ei vain persoonaton jumalallinen voima.
Jumalan olemus on salaisuus, mutta Jumala ilmoittaa itsensä ja tulee läsnäolevaksi Pyhän Hengen kautta. Läsnäoleva Jumala, Eläväksitekijä, synnyttää uskon ja ylläpitää sen. Hän on Puolustaja, joka tekee seurakunnan olemassaolon mahdolliseksi ja joka johdattaa sen totuuteen (Joh. 14:16–17, 26).
Pyhä Henki on rakkauden Henki. Niin kuin kolmiyhteisen Jumalan persoonat rakastavat toisiaan jakamattomassa ykseydessä, tulee Jumalan lastenkin rakastaa toisiaan. Jeesus asettaa jumalallisten persoonien välisen rakkauden esikuvaksi sanoessaan: ”Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.” (Joh. 15:9)
Pyhä Henki toimii armonvälineiden kautta. Niissä Pyhä Henki eli Jumala tekee ihmisestä Jumalan lapsen ja taivaan valtakunnan perillisen.
Pyhä Henki vuodatettiin opetuslapsille helluntaina (Ap. t. 2).ne on Saatanan valheen henki porttojen tarpeita tyydyttämään
omiin temppeleihinsä tuonut. Et edes löydä Raamatusta tuollaista
saatanallista sanaa kuin armovälineet, ja sama koskee myös sakramenttejä.- gfgfhgdhågjåhj
TeuvoSuni kirjoitti:
ne on Saatanan valheen henki porttojen tarpeita tyydyttämään
saatanallista sanaa kuin armovälineet, ja sama koskee myös sakramenttejä.nukkumaan ja ota lääkkeesi.
gfgfhgdhågjåhj kirjoitti:
nukkumaan ja ota lääkkeesi.
ja lääkitystä en tarvitse, sillä "eivät terveet
tarvitse parantajaa vaan sairaat."- Apostolien teot 2
TeuvoSuni kirjoitti:
vaan toit samat Saatanan mantrat uudelleen.
Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."Apostolien teot 2
16 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
17 -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
19 Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä. [Matt. 24:29 ]
21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu. [Ap. t. 4:12; Room. 10:13; 1. Kor. 1:2]
Kansat tuomitaan
1 (4:1) -- Katsokaa, mitä tulee tapahtumaan! Tuohon aikaan minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon. [3:1-5: Ap. t. 2:17-21 : Jes. 44:3]
2 (4:2) Minä kokoan kaikki kansat
Josafatinlaaksoon* ja käyn siellä oikeutta niitä vastaan oman maani ja kansani Israelin tähden. Ne hajottivat Israelin muiden kansojen sekaan ja jakoivat minun maani. [Nimi Josafat merkitsee 'Herra tuomitsee'.]
3 (4:3) Minun kansani ne arpoivat saaliikseen, nuorukaisen ne antoivat portolle palkaksi, myivät tytön viinistä, jonka joivat.
4 (4:4) Ja nyt, mitä teillä on mielessänne, Tyros ja Sidon, mitä sinulla, Filistean maa? Minulleko yritätte kostaa? Jos yritätte, käännän tekonne teitä itseänne vastaan, hetkessä minä sen teen. [Jes. 23:1-3]
5 (4:5) Te olette ottaneet hopeani ja kultani ja vieneet palatseihinne kalliit aarteeni.
Jesaja 44
3 Minä annan vesien virrata janoavalle, purojen kuivaan maahan. Minä vuodatan henkeni lapsiisi ja siunaukseni vesoillesi, [Jes. 32:15 ]
Hesekiel 36
26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Jesaja 32
Vanhurskaus luo rauhan
15 Näin on oleva, kunnes meihin tulee korkeudesta henki. Silloin autiomaa muuttuu hedelmätarhaksi ja tarhat ovat laajoja kuin metsät. [Jes. 44:3; Hes. 39:29; Joel 3:1,2; Ap. t. 2:17]
16 Silloin autiomaassa asuu oikeus ja vanhurskaudella on majansa hedelmätarhojen keskellä.
17 Ja vanhurskauden hedelmänä on oleva rauha. Siitä kasvaa levollinen luottamus, turvallisuus, joka kestää iäti.
18 Minun kansani saa asua rauhan niityillä, turvallisissa asuinpaikoissa, huolettomilla leposijoilla. [Jer. 33:16]
19 Metsää kaatuu lakoon, kaupunkeja sortuu maahan,
20 mutta te onnelliset, te saatte kylvää kaikkialle, missä vesi kostuttaa maan, saatte päästää härkänne ja aasinne vapaasti kulkemaan laitumilla. - -kristitty-
TeuvoSuni kirjoitti:
ne on Saatanan valheen henki porttojen tarpeita tyydyttämään
saatanallista sanaa kuin armovälineet, ja sama koskee myös sakramenttejä.Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa Jumalan sanan ja sakramenttien välityksellä. Sen vuoksi Jumalan sanaa ja sakramentteja sanotaan armonvälineiksi.
SAKRAMENTTEJA ovat esim. kaste ja ehtoollinen.
Sinäkin olet siis portto, koska olet ehtoollisella käynyt ja ottanut porttokirkon kasteen.
Vai on Jumalan sana (armoväline) mielestäsi saatanallista alkuperää. - alex-kasi
TeuvoSuni kirjoitti:
vaan toit samat Saatanan mantrat uudelleen.
Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."että mitäs siitä riitelemään.
"" kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"".
Te olette tämän todistajat.
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta..
Jumalan Pyhä Henki on siis "Jeesuksen evankeliumin" todistajilla.
---------------
Se joka osaa lukea Henkeytettyä kirjoitusta Raamatusta - lukee ja ymmärtää sitä Hengen avulla, mutta se joka sitä lukee oman päänsä mukaan ei tajua siitä paljoakaan. alex-kasi kirjoitti:
että mitäs siitä riitelemään.
"" kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"".
Te olette tämän todistajat.
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta..
Jumalan Pyhä Henki on siis "Jeesuksen evankeliumin" todistajilla.
---------------
Se joka osaa lukea Henkeytettyä kirjoitusta Raamatusta - lukee ja ymmärtää sitä Hengen avulla, mutta se joka sitä lukee oman päänsä mukaan ei tajua siitä paljoakaan.- Pyhä Henki poistui maan päältä alkukirkon aikoihin ja palasi vasta profeetta Sunin myötä .. ja tekee nyt työtään sunilaisuudessa..
Valittujen sydämessä hän työtä tekee, ja valitut on Saatana pilkannut sunilaisiksi.
Ja minäkään en kodistani minnekään lähtenyt, ennen kuin sain kutsun
Jeesuksen opetuslapseksi, ja sitten vasta aloin totuutta
täydellä teholla julistaa, kun Pyhän Hengen ahtaassa portissa
sydämeeni sain 31.1.1988
Tuliko Pyhä Henki siis edelleen sinun henkesi mukaan maan päälle, maailman hengeksi,
vaikka Jeesus ei sitä maailmalle luvannut?
Käydään nyt tämä asia loppuun, äläkä ala muuta selitellä.- alex-kasi
TeuvoSuni kirjoitti:
Valittujen sydämessä hän työtä tekee, ja valitut on Saatana pilkannut sunilaisiksi.
sydämeeni sain 31.1.1988
Tuliko Pyhä Henki siis edelleen sinun henkesi mukaan maan päälle, maailman hengeksi,
Käydään nyt tämä asia loppuun, äläkä ala muuta selitellä.Ei minua mikään "ota päähän", mutta tuo teidän puheenne ei oikeiin pidä paikkaansa.
Muuten oliko tuo aloituksessa oleva lista nyt sitten niin "accurate", että sen voi ottaa sunilaisuuden kuvaukseksi?
Et ole ainakaan korjaillut mitään. - Timoriepu
TeuvoSuni kirjoitti:
sydämeeni sain 31.1.1988
Käydään nyt tämä asia loppuun, äläkä ala muuta selitellä.>>Tuliko Pyhä Henki siis edelleen sinun henkesi mukaan maan päälle, maailman hengeksi,
vaikka Jeesus ei sitä maailmalle luvannut? -kristitty- kirjoitti:
Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa Jumalan sanan ja sakramenttien välityksellä. Sen vuoksi Jumalan sanaa ja sakramentteja sanotaan armonvälineiksi.
Sinäkin olet siis portto, koska olet ehtoollisella käynyt ja ottanut porttokirkon kasteen.
Vai on Jumalan sana (armoväline) mielestäsi saatanallista alkuperää.Sinun käsitteesi: armovälineet ja sakramentit.
Niitä ei tässä Jeesuksen listassakaan ole:
"Hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa
ja parantamaan sairaita, ja sanoi heille:
"Älkää ottako matkalle mukaan mitään - ei sauvaa, ei laukkua,
ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan."- sivusta seuraaja
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun käsitteesi: armovälineet ja sakramentit.
ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan."Parannatko sairaita?
Otitko mukaan jotain? Ajatko autolla?
Onko sinulla laukku mukana?
Onko sinulla rahaa mukana? Entä leipää?
Kahta paitaa? sivusta seuraaja kirjoitti:
Parannatko sairaita?
Otitko mukaan jotain? Ajatko autolla?
Onko sinulla laukku mukana?
Onko sinulla rahaa mukana? Entä leipää?
Kahta paitaa?Saatanan armovälineet ja sakramentit, ennen kuin jatketaan.
Nytkin olen työssäni tämän koneen ääressä jopa ilman paitaa,
kun äskettäin tulin saunasta. Ei tässä ole autoa, ei rahaa,
enkä enää tähän aikaan illasta leipääkään tarvitse.
Ja huomaa, ette Jeesus itse varmisti sotilaseläkkeellä sen,
että minulla, hänen valitullaan, on turvattu toimeentulo.
Pyhä Henki parantaa, silloin kun katsoo sen aiheelliseksi.
Ensiksi hän parantaa valittunsa syntisairaudesta.alex-kasi kirjoitti:
Ei minua mikään "ota päähän", mutta tuo teidän puheenne ei oikeiin pidä paikkaansa.
Muuten oliko tuo aloituksessa oleva lista nyt sitten niin "accurate", että sen voi ottaa sunilaisuuden kuvaukseksi?
Et ole ainakaan korjaillut mitään.et ole vielä antanut vastaustasi ensimmäiseen oikaisuuni.
Kumpi meistä on oikessa, sinäkö, joka sanot Pyhän Hengen olevan maailman henki,
vai minä, joka sanon Jeesuksen valtuuttamana:
"Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä.
Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."- -kristitty-
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun käsitteesi: armovälineet ja sakramentit.
ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan."eli täynnä Jumalan sanaa. Opi, sillä ei yli seitsämänkymmppinenkään ole liian vanha oppimaan.
-kristitty- kirjoitti:
eli täynnä Jumalan sanaa. Opi, sillä ei yli seitsämänkymmppinenkään ole liian vanha oppimaan.
äläkä vaihda aihetta, jos et vastaamaan pysty?
- alex-kasi
TeuvoSuni kirjoitti:
et ole vielä antanut vastaustasi ensimmäiseen oikaisuuni.
Kumpi meistä on oikessa, sinäkö, joka sanot Pyhän Hengen olevan maailman henki,
vai minä, joka sanon Jeesuksen valtuuttamana:
"Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä.
Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."Koska minä olen tuollaista sanonut että maailman henki olisi Pyhä Henki tai että Pyhaä henki olisi tämän maailman henki.
Mikä röyhkeä väitös - vanhalta mieheltä. Taidatkin vain yrittää kääntää puheen toisaalle hätäpäissäsi ja luulet että jos esitän oikein mahdottomia väitteitä niin pääsen pälkähästä :)
Pidän siis listaa yhä oikeana koska et ole mitään siinä korjannut. Huomasitko muuten että sitä on jo jatkettiinkin monilla sinun omilla kirjoituksíllasi.
Ja täytyy surukseni sanoa, että ei ole mitään kaunista luettavaa. Ihan Raamatun vastaista tuomitsemistakin monessa kohdassa.. -kristitty- kirjoitti:
eli täynnä Jumalan sanaa. Opi, sillä ei yli seitsämänkymmppinenkään ole liian vanha oppimaan.
myöskin ortodokseille armovälineitä?
Entä ihmisten kuvat, joita porttopapit suutelevat, ovatko nekin armovälineitä?
Entä pappien kultakankaiset vaatteet, kuuluvatko nekin armovälineisiin?alex-kasi kirjoitti:
Koska minä olen tuollaista sanonut että maailman henki olisi Pyhä Henki tai että Pyhaä henki olisi tämän maailman henki.
Mikä röyhkeä väitös - vanhalta mieheltä. Taidatkin vain yrittää kääntää puheen toisaalle hätäpäissäsi ja luulet että jos esitän oikein mahdottomia väitteitä niin pääsen pälkähästä :)
Pidän siis listaa yhä oikeana koska et ole mitään siinä korjannut. Huomasitko muuten että sitä on jo jatkettiinkin monilla sinun omilla kirjoituksíllasi.
Ja täytyy surukseni sanoa, että ei ole mitään kaunista luettavaa. Ihan Raamatun vastaista tuomitsemistakin monessa kohdassa..vaikka Saatanan henki pelkuruuden henki onkin.
Mitä sinä tällä ajoit takaa:
Miksi sinä tämän listaasi otit, jos kerran uskoit, ettei Pyhä Henki
ole tämän maailman henki. Miksi sinun piti tuollainen väittämä
ottaa aseeksi totuutta vastaan? Minäpä sanon miksi?
Siksi, koska se on totta. Siksi Saatana sai sinut tuonkin tekstisi kautta
pilkkaamaan Pyhää Henkeä, joka valituissa tänäänkin vaikuttaa,
ja jotka Saatana on leimannut sunilaisiksi.- -kristitty-
TeuvoSuni kirjoitti:
äläkä vaihda aihetta, jos et vastaamaan pysty?
jos lukea taidat.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035533081 -kristitty- kirjoitti:
Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa Jumalan sanan ja sakramenttien välityksellä. Sen vuoksi Jumalan sanaa ja sakramentteja sanotaan armonvälineiksi.
Vai on Jumalan sana (armoväline) mielestäsi saatanallista alkuperää.Vanhassa liitossa välineitä oli pilvin pimein, mutta Uudessa liitossa
ei ole ainoatakaan välinettä, koska Kristuksella ei ole edes temppeliä,
jossa hän noita välineitä voisi säilyttää, koska:
"Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen
pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa
meidän puolestamme."
Toistan vielä:
"Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat säädökset
ja pyhäkkö maan päällä."
Siksi kaikki ihmiskäsin tehnyt temppelit ovatkin Saatanan synagogia.- -kristitty-
TeuvoSuni kirjoitti:
myöskin ortodokseille armovälineitä?
Entä ihmisten kuvat, joita porttopapit suutelevat, ovatko nekin armovälineitä?
Entä pappien kultakankaiset vaatteet, kuuluvatko nekin armovälineisiin?Ikonit eivät ole vain kuvia samassa mielessä kuin naturalistiset kuvat. Pikemminkin ne ovat jumalallistuneen ihmisyyden tyyliteltyjä ja symbolisia ilmauksia ( 2. Piet. 1: 4; 1 Joh. 3: 2). Ortodokseille ikonit ovat Jumalan "todistajien pilven" sakramentaalisia merkkejä (Hepr. 12:1). Ortodoksit eivät palvo ikoneja. Ikonit koetaan "ikkunoina taivaaseen". Raamatun tavoin ikonit ovat maallisia ilmentymiä yhteydestä tuonpuoleiseen todellisuuteen. Alkuperäisessä kreikankielisessä Uudessa testamentissa Kristusta nimitetään useasti Isän Jumalan ikoniksi 2 Kor. 4: 4; Kol. 1: 15; Hepr. 1: 3. Itse ihminenkin alunperin luotiin Jumalan kuvaksi. 1. Moos. 1: 27
- -kristitty-
TeuvoSuni kirjoitti:
Vanhassa liitossa välineitä oli pilvin pimein, mutta Uudessa liitossa
meidän puolestamme."
Toistan vielä:
ja pyhäkkö maan päällä."
Siksi kaikki ihmiskäsin tehnyt temppelit ovatkin Saatanan synagogia.Lue Raamattuasi tarkemmin, jos väität, että Jeesus ei käynyt temppeleissä, toisaalta kristinuskon mukaan kirkko on Kristuksen ruumis ja Kristus itse on sen pää (Ef. 1:22–23). Kirkon perustaja ja ylläpitäjä on Jumala itse. Kirkko on siellä, missä julistetaan Jumalan sanaa ja jaetaan sakramentteja.
Kirkon jäsenyys alkaa kasteessa. Nikean uskontunnustuksen mukaan Kristuksen valtakunnalla ei ole loppua. Kristuksen valtakunta on läsnä jo tässä todellisuudessa hänen kirkossaan. TeuvoSuni kirjoitti:
Vanhassa liitossa välineitä oli pilvin pimein, mutta Uudessa liitossa
meidän puolestamme."
Toistan vielä:
ja pyhäkkö maan päällä."
Siksi kaikki ihmiskäsin tehnyt temppelit ovatkin Saatanan synagogia.Ei ole ahdasportti, vaan mikä?
-kristitty- kirjoitti:
Lue Raamattuasi tarkemmin, jos väität, että Jeesus ei käynyt temppeleissä, toisaalta kristinuskon mukaan kirkko on Kristuksen ruumis ja Kristus itse on sen pää (Ef. 1:22–23). Kirkon perustaja ja ylläpitäjä on Jumala itse. Kirkko on siellä, missä julistetaan Jumalan sanaa ja jaetaan sakramentteja.
Kirkon jäsenyys alkaa kasteessa. Nikean uskontunnustuksen mukaan Kristuksen valtakunnalla ei ole loppua. Kristuksen valtakunta on läsnä jo tässä todellisuudessa hänen kirkossaan.mutta jo ennalta tiesi, että Jumala ne hävittää Saatanan synagogien tieltä:
"Näettekö kaiken tämän: tähän ei jää kiveä kiven päälle."
Eikä jäänyt, kun Jumala salli roommalaisten tehdä sen tuhotyön,
josta jo profeetat olivat ennustaneet:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä.
Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa
vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi
vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki.
Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan,
yhdessä ne sortuivat."
Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:
"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa.
Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen,
että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden,
he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt
harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin
eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."
Onko tämä siis sinusta valhetta, kun Raamattu sanoo,
ettei Kristus mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, ja
"Jumala ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä."
Nikeassa Saatana poistatti palvelijoillaan Jeesuksen
lähetyskäskystä tämän osan: "Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa",
Ja teetti nuo saatanalliset uskontunnustushokemat vain siksi,
koska tiesi minkälainen rangaistus siitäkin ihmisille
tulee, jotka noilla hokemilla vain turhaan Jumalan nimeä lausuvat.-kristitty- kirjoitti:
Ikonit eivät ole vain kuvia samassa mielessä kuin naturalistiset kuvat. Pikemminkin ne ovat jumalallistuneen ihmisyyden tyyliteltyjä ja symbolisia ilmauksia ( 2. Piet. 1: 4; 1 Joh. 3: 2). Ortodokseille ikonit ovat Jumalan "todistajien pilven" sakramentaalisia merkkejä (Hepr. 12:1). Ortodoksit eivät palvo ikoneja. Ikonit koetaan "ikkunoina taivaaseen". Raamatun tavoin ikonit ovat maallisia ilmentymiä yhteydestä tuonpuoleiseen todellisuuteen. Alkuperäisessä kreikankielisessä Uudessa testamentissa Kristusta nimitetään useasti Isän Jumalan ikoniksi 2 Kor. 4: 4; Kol. 1: 15; Hepr. 1: 3. Itse ihminenkin alunperin luotiin Jumalan kuvaksi. 1. Moos. 1: 27
siitä, mitä hän on sanonut kuvista, äläkä ala minulle selittää
Saatanan koottuja selityksiä, joilla hän on saanut porttopappinsa
rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan.
Jos ikonisi olisivat Jumalasta, olisi Jeesus teettänyt
Uuden liiton ensimmäisestä marttyyrista, Johannes Kastajasta
ikonin ja käskenyt ihmisten suudella sitä ja huutaa
Johannesta avukseen, pyytää häntä rukoilemaan heidän puolestaan.- alex-kasi
TeuvoSuni kirjoitti:
vaikka Saatanan henki pelkuruuden henki onkin.
Mitä sinä tällä ajoit takaa:
Miksi sinä tämän listaasi otit, jos kerran uskoit, ettei Pyhä Henki
ole tämän maailman henki. Miksi sinun piti tuollainen väittämä
ottaa aseeksi totuutta vastaan? Minäpä sanon miksi?
Siksi, koska se on totta. Siksi Saatana sai sinut tuonkin tekstisi kautta
pilkkaamaan Pyhää Henkeä, joka valituissa tänäänkin vaikuttaa,
ja jotka Saatana on leimannut sunilaisiksi.miksikö nuo asiat on listalla - no siitä yksinkertaisesta syystä että ne kuuluuvat lahkonne uskoon. Siitähän tässä puhutaan mikä on sunilaisuutta ja mikä ei.
- Jumalalle tilin itsestään.
TeuvoSuni kirjoitti:
mutta jo ennalta tiesi, että Jumala ne hävittää Saatanan synagogien tieltä:
"Näettekö kaiken tämän: tähän ei jää kiveä kiven päälle."
Eikä jäänyt, kun Jumala salli roommalaisten tehdä sen tuhotyön,
josta jo profeetat olivat ennustaneet:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä.
Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa
vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi
vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki.
Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan,
yhdessä ne sortuivat."
Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:
"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa.
Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen,
että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden,
he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt
harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin
eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."
Onko tämä siis sinusta valhetta, kun Raamattu sanoo,
ettei Kristus mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, ja
"Jumala ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä."
Nikeassa Saatana poistatti palvelijoillaan Jeesuksen
lähetyskäskystä tämän osan: "Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa",
Ja teetti nuo saatanalliset uskontunnustushokemat vain siksi,
koska tiesi minkälainen rangaistus siitäkin ihmisille
tulee, jotka noilla hokemilla vain turhaan Jumalan nimeä lausuvat.Room. 14:12
Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.
Ef. 5:2
Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle. [Gal. 2:20; 1. Tess. 4:9; Hepr. 8:3; 1. Joh. 3:16]
Kol. 3:16
Antakaa Kristuksen sanan asua runsaana keskuudessanne. Opettakaa ja neuvokaa toisianne kaikella viisaudella ja laulakaa kiitollisin mielin Jumalalle psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja. [Ef. 5:19,20]
Hepr. 5:1
Jokainen ylipappi valitaan ihmisten joukosta, ja ihmisiä hänet myös asetetaan edustamaan, tuomaan Jumalalle lahjoja ja uhreja syntien sovittamiseksi. [2. Moos. 28:1]
Hepr. 8:3
Jokaisen ylipapin virkaan kuuluu tuoda lahjoja ja uhreja Jumalalle, ja siksi myös meidän ylipapillamme tulee olla tuotavana uhrinsa. [Hepr. 5:1]
Hepr. 9:14
kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa. [Room. 6:13; Gal. 2:20; Tit. 2:14] Jumalalle tilin itsestään. kirjoitti:
Room. 14:12
Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.
Ef. 5:2
Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle. [Gal. 2:20; 1. Tess. 4:9; Hepr. 8:3; 1. Joh. 3:16]
Kol. 3:16
Antakaa Kristuksen sanan asua runsaana keskuudessanne. Opettakaa ja neuvokaa toisianne kaikella viisaudella ja laulakaa kiitollisin mielin Jumalalle psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja. [Ef. 5:19,20]
Hepr. 5:1
Jokainen ylipappi valitaan ihmisten joukosta, ja ihmisiä hänet myös asetetaan edustamaan, tuomaan Jumalalle lahjoja ja uhreja syntien sovittamiseksi. [2. Moos. 28:1]
Hepr. 8:3
Jokaisen ylipapin virkaan kuuluu tuoda lahjoja ja uhreja Jumalalle, ja siksi myös meidän ylipapillamme tulee olla tuotavana uhrinsa. [Hepr. 5:1]
Hepr. 9:14
kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa. [Room. 6:13; Gal. 2:20; Tit. 2:14]Siksi Pyhä Henki minut tämän kansan keskelle lähetti, jotta
edes joku suomalainen selviäisi tuosta tiliteonpäivästä
Jeesuksen luokse taivaaseen.- toisin olet.
TeuvoSuni kirjoitti:
Siksi Pyhä Henki minut tämän kansan keskelle lähetti, jotta
edes joku suomalainen selviäisi tuosta tiliteonpäivästä
Jeesuksen luokse taivaaseen.Ef. 5:2
Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle.
Tämänkin olet väittänyt toisin;
HYVÄLTÄ TUOKSUVAKSI UHRIKSI JUMALALLE.
Tämänkin olet väittänyt toisin;
Ap. t. 2:17
-- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
Ap. t. 2:18
Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat. - ne hyljännyt
-kristitty- kirjoitti:
Vai on Jumalan sana (armoväline) mielestäsi saatanallista alkuperää.TS, on ne hyljännyt erotessaan kirkosta.
Sillä ethän sinäkään saa pitää työsuhde asuntoa,
tai autoa, muuten kuin varastamalla. - sivusta seuraaja
TeuvoSuni kirjoitti:
Saatanan armovälineet ja sakramentit, ennen kuin jatketaan.
Nytkin olen työssäni tämän koneen ääressä jopa ilman paitaa,
kun äskettäin tulin saunasta. Ei tässä ole autoa, ei rahaa,
enkä enää tähän aikaan illasta leipääkään tarvitse.
Ja huomaa, ette Jeesus itse varmisti sotilaseläkkeellä sen,
että minulla, hänen valitullaan, on turvattu toimeentulo.
Pyhä Henki parantaa, silloin kun katsoo sen aiheelliseksi.
Ensiksi hän parantaa valittunsa syntisairaudesta.Ymmärsit varmasti, mitä tarkoitin. Selviä kysymyksiä minulla on sinulle. Olet hurskastelija, etkä suinkaan mikään Jeesuksen seuraaja.
- Timoriepu
Lisää on tässä, jotkin tosin samoja listasi kanssa.
Uutena lisänä on Sunin puhe siitä kuinka hänen sanansa ovat saman arvoisia Jumalan Sanan kanssa.
On siinä meillä veijari!
>>
Suuria asioita onkin jo julkituotu
Kirjoittanut: armosta-pelastettu 4.1.2008 klo 19.22
eli miksi Jumalan profeetta julistaisikaan:
-kaikki lähetystyö on ollut perkeleestä 1900 vuoden ajan
- enää ei tulekaan julistaa evankeliumia pelastukseksi vaan ainoastaan todistukseksi
-ihminen ei nimittäin pelastu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin kristuksen tähden vaan noudattamalla täydellisesti Jumalan käskyjä
-saatanan 1000-vuotinen vankeus päättyyi jo v. 90 jKr
-Jumala ei anna koskaan Henkeään kenellekään ihmiselle kenenkään käsien alta vaan aina suoraan taivaasta
-Jumala parantaa aina suoraan taivaasta, kättenpäällepaneminen ei kuulu asiaan
-unohda kaikki seurakunnat, ne on jo raiskattu
-kuinka pieni viinitilkka ja pahvinmakuinen öylätti voisivat olla Jeesuksen veri ja liha
- Jumalan Henki ei ole tullut Golgatan jälkeen yhteenkään temppeliin tai synagogaan tai kirkkoon sisälle
-Saatana on estänyt ettei kukaan ole niissä saanut enää puheitaan pitää Golgatan jälkeen
-Pyhä Henki postui maan päältä apostoli Johanneksen kuoleman myötä
-Silloin saatanan valtakausi, Ilmestyskirjan aika maan päällä alkoi
- Ilm. 13 luvut pedot kuuluvat jo menneisyyteen
- kaiken totuuden saanut profeetta profetoikin näin: mikä helvetillinen kiire sinulle tuli, sinä saatanan kusipää, te saatanan tunarit, paska reissu mutta tulipahan tehtyä
- ahtaan portin takana Jeesus antaa hääkutsun
- ahtaassa portissa ihmisen syntinen luonto revitään pois ja ihminen ei tee enää sen jälkeen syntiä, mutta Jumalan pitää vielä kivuilla runnella pois lihan himot, koska muuten ihminen ei olekaan täydellisen kuuliainen Jumalalle
-kaiken kukkuraksi, ihmiselle, jota Teuvo ei edes tunne, hän paukauttaa: Äitisi on portto ja esimerkiki minulle, jonka ikää ja perhesuhteitakaan Teuvo ei tunne, hän sanoo: Jokainen joka tuntee sananlaskut voi sanoa sinulle: millainen äiti, sellainen tytär
-ei katumusta, ei nöyrtymistä ei anteeksipyytämistä, sellainen on tämä Ruukin profeetta- alex-kasi
lisätään sunilaisuuden "käsikirjaan".
Kuinka ihmeessä joku voi ottaa kaiken tuon sopan virheettömänä totuutena?
Vaikea käsittää? - Timoriepu
alex-kasi kirjoitti:
lisätään sunilaisuuden "käsikirjaan".
Kuinka ihmeessä joku voi ottaa kaiken tuon sopan virheettömänä totuutena?
Vaikea käsittää?Suni herjaa usein, ainakin minua hyvin henkilökohtaisesti, eli henkilööni menevästi. No, ei se mitään, sen voi antaa anteeksi. Niin minä teenkin, sillä anteeksiantamattomuus olisi minulle lankeemus.
Kuitenkin yksi Sunin räikeimmistä ristiriidoista on se, että hän ilkeää tekopyhästi moittia joitakuita muita herjaamisesta, vaikka itse syyllistyy siihen alinomaa ja karkeimman kautta, urakkaluonteisesti.
Sanoisinpa, että se on farisealaisuutta räikeimmillään.
Jotjut kuitenkin ihannoivat tällaista brutalismia. - alex-kasi
Timoriepu kirjoitti:
Suni herjaa usein, ainakin minua hyvin henkilökohtaisesti, eli henkilööni menevästi. No, ei se mitään, sen voi antaa anteeksi. Niin minä teenkin, sillä anteeksiantamattomuus olisi minulle lankeemus.
Kuitenkin yksi Sunin räikeimmistä ristiriidoista on se, että hän ilkeää tekopyhästi moittia joitakuita muita herjaamisesta, vaikka itse syyllistyy siihen alinomaa ja karkeimman kautta, urakkaluonteisesti.
Sanoisinpa, että se on farisealaisuutta räikeimmillään.
Jotjut kuitenkin ihannoivat tällaista brutalismia.siitä että he uskovat siihen että - Kaikki kirkot, lahkot ja ihmiset niissä ovat tämän maailman herran - saatanan - palvojia ja hänen henkensä (pahuuden) orjia .. kunnes he käyvät ahtaan portin läpi ja heidän syntinsä ja "kuonansa" on poltettu pois... jonka jälkeen he ymmärtävät totuuden, JOTA EI KETKÄÄN MUUT VOI YMMÄRTÄÄ kuin portissa puhdistetut sunilaiset .. (siksi he voivatkin huudella muille ihmisille (uskovaisia tai ei) että he ovat saatasta)..
-----
Siis täyttä ...
Tuo ehkä antaa sunilaisille ikäänkuin jonkinlaisen "laillisuuden" tai ainakin luvan saatanalla herjaamiseen. Tiedä häntä vaikka luulisivat tekevänsä hyvin. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
Muuten oli mukava lukea että annat sydämmessäsi anteeksi - sillä totuus on sekin, että kaikki katkeruus turmelle myös kantajaansa. Siksikin on viisasta antaa anteeksi. Parempi mielestäni yrittää ymmärtää, että mitä tämä porukka oikein touhuaa ja miksi. - Timoriepu
alex-kasi kirjoitti:
siitä että he uskovat siihen että - Kaikki kirkot, lahkot ja ihmiset niissä ovat tämän maailman herran - saatanan - palvojia ja hänen henkensä (pahuuden) orjia .. kunnes he käyvät ahtaan portin läpi ja heidän syntinsä ja "kuonansa" on poltettu pois... jonka jälkeen he ymmärtävät totuuden, JOTA EI KETKÄÄN MUUT VOI YMMÄRTÄÄ kuin portissa puhdistetut sunilaiset .. (siksi he voivatkin huudella muille ihmisille (uskovaisia tai ei) että he ovat saatasta)..
-----
Siis täyttä ...
Tuo ehkä antaa sunilaisille ikäänkuin jonkinlaisen "laillisuuden" tai ainakin luvan saatanalla herjaamiseen. Tiedä häntä vaikka luulisivat tekevänsä hyvin. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
Muuten oli mukava lukea että annat sydämmessäsi anteeksi - sillä totuus on sekin, että kaikki katkeruus turmelle myös kantajaansa. Siksikin on viisasta antaa anteeksi. Parempi mielestäni yrittää ymmärtää, että mitä tämä porukka oikein touhuaa ja miksi.Noin se varmaan jotenkin menee, kuten kuvasit.
Heidän tunnusmerkeistään muita kohtaan on aggressiivisuus ja vihamielisyys. Parhaiten sen näkee nykyisin Naomissa, joka vaikutti ennen lämpimältä uskovalta, mutta joka nyt Sunin kelkkaan mentyään on muuttunut hyvin töykeäksi, kovaksi ja herjaavaksi. Siis Hengen hedelmät on heitetty roskiin ja tilalle otettu jotain muuta, lihan teot.
Oikeasti, ei heitä voi ymmärtää kuin huumorin avulla. Tragikoomista menoa kerrassaan. - alex-kasi
Timoriepu kirjoitti:
Noin se varmaan jotenkin menee, kuten kuvasit.
Heidän tunnusmerkeistään muita kohtaan on aggressiivisuus ja vihamielisyys. Parhaiten sen näkee nykyisin Naomissa, joka vaikutti ennen lämpimältä uskovalta, mutta joka nyt Sunin kelkkaan mentyään on muuttunut hyvin töykeäksi, kovaksi ja herjaavaksi. Siis Hengen hedelmät on heitetty roskiin ja tilalle otettu jotain muuta, lihan teot.
Oikeasti, ei heitä voi ymmärtää kuin huumorin avulla. Tragikoomista menoa kerrassaan.suuria murheita siitä mitä ihmiset täällä kirjoittelee. Vaikka olishan se tietysti parempi kirjoitella enemmän asiaa ja riidellä vähemmän..
niin aikoinaan jokaiseen kohtaan annoin vastauksen,
ja se vastaus oli pitkä.
Kun se oli palstalle tullut, se varsin pian poistatettiin,
niin etten itse sitä edes ehtinyt itselleni tallentaa.
Nyt en enää noihin listoihin kantaa ota, kun ei alex edes halua jatkaa
keskustelua ensimmäisestäkään oikaisustani, vaikka itse pyysi oikomaan.
Matteuksen evankeliumi:
7:15 "Kavahtakaa vääriä profeettoja,
jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa,
mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."
Sunilaisuus oppina on totuudesta harhautunutta anti-evankeliumia.
Olet alex-kasi löytänyt Sunin anti-evankeliumin pääpiirteitä
aivan riittävästi - sanoisin että jopa yli tarpeen.
Kenenkään ei kannata - siis ei KENENKÄÄN - kannata ryhtyä
liiemmälti päätään vaivaamaan harhaopilla, jonka levittäjä
ilmiselvästi edustaa viimeisten aikojen 'profeettoja':
2.Tim. 3:1-5
"Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä
on tuleva vaikeita aikoja.
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita,
rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä,
herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia,
kiittämättömiä, epähurskaita,
rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita,
hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä,
hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
heissä on jumalisuuden ulkokuori,
mutta he kieltävät sen voiman.
S e n k a l t a i s i a ``k a r t a."
Teuvo Sunin kaltaisia eksyttäjiä on todellisessa elämässä,
KARTETTAVA Jumalan Sanan selvän kehotuksen mukaan.
Täällä virtuaalipuolella, nettifoorumin keskusteluissa,
on tosin hyvä, että löytyy henkilöitä, jotka jaksavat
vastustaa eksyttävien valheiden röyhkeitä levittäjiä.
Itserakkaudessa, raakuudessa ja hyvän vihamiehenä
Suni on saavuttanut huomattavan tason ja taidot.
Hänen velhouteensa on sovellettava Paavalin ohjetta,
joka koskee villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja:
1.Tim. 4:7
"Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja
harjoita itseäsi jumalisuuteen."Mutta täyttä asiaa..
Sunilaisuus lyö onneksi jo niin paljon överiksi, että sivulliset luulevat feikiksi koko touhua.Devoit kirjoitti:
Mutta täyttä asiaa..
Sunilaisuus lyö onneksi jo niin paljon överiksi, että sivulliset luulevat feikiksi koko touhua.Suni on jostain oppinut sen, että pikkuvalheilla ei menestytä.
Jotta jotain mainittavaa saisi aikaan valheen markkinoilla,
on sinne kehiin heitettävä oikein aimo e-e-e-emävale ;)
Samaa konstia väitetään muutamien harrastaneen jo ennen Sunia!- Sitä pienet perässä
Semper.Fidelis kirjoitti:
Suni on jostain oppinut sen, että pikkuvalheilla ei menestytä.
Jotta jotain mainittavaa saisi aikaan valheen markkinoilla,
on sinne kehiin heitettävä oikein aimo e-e-e-emävale ;)
Samaa konstia väitetään muutamien harrastaneen jo ennen Sunia!jo "Aatu" siis "Se Aatu" sanoi: Jos kerrot valheen, kukaan ei usko sinua. Mutta jos kerrot emävalheen, kaikki uskovat sinua.
Sitä pienet perässä kirjoitti:
jo "Aatu" siis "Se Aatu" sanoi: Jos kerrot valheen, kukaan ei usko sinua. Mutta jos kerrot emävalheen, kaikki uskovat sinua.
Sanan mukaisia ilmaisuja käyttäen on sanottava, että
tämä maailma on valheen ruhtinaan, perkeleen, vallassa.
Joh. 8:44
"Te olette isästä perkeleestä,
ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja
totuudessa hän ei pysy, koska
hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta,
niin hän puhuu omaansa,
sillä hän on valhettelija
ja sen isä."
Suni on yksi tekijä, ei mikään suuri tekijä,
valheen isän, perkeleen, juoksupoikien joukossa.
Isänsä poika ja aito seuraaja hän on siinä, että
"Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa".
Vilpitön rakkaus totuuteen, Jeesukseen, varjelee
meidät joutumasta valheen puhujien eksyttämiksi.Semper.Fidelis kirjoitti:
Sanan mukaisia ilmaisuja käyttäen on sanottava, että
tämä maailma on valheen ruhtinaan, perkeleen, vallassa.
Joh. 8:44
"Te olette isästä perkeleestä,
ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja
totuudessa hän ei pysy, koska
hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta,
niin hän puhuu omaansa,
sillä hän on valhettelija
ja sen isä."
Suni on yksi tekijä, ei mikään suuri tekijä,
valheen isän, perkeleen, juoksupoikien joukossa.
Isänsä poika ja aito seuraaja hän on siinä, että
"Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa".
Vilpitön rakkaus totuuteen, Jeesukseen, varjelee
meidät joutumasta valheen puhujien eksyttämiksi.totuudelta varjelee!
niin suloisena lampaana, että sinä oitis minuun ihastuit?
Oikea profeetta on väärän vastakohta:
Hän tulee luoksenne raatelevan sutena, mutta on sisältä totuuden lammas.- päässäs,
TeuvoSuni kirjoitti:
Hän tulee luoksenne raatelevan sutena, mutta on sisältä totuuden lammas.TS, etkö tiedä että saatana sen totuuden sanoo.
saatana kulkee Jumalan askelissa.
Siksi se pystyy huijaamaan ihmisiä.
TS, sinulla 2 aika pahaa virhettä julistuksessasi,
1, minne meni uhrisi,
2, Hengen voitelu eli;
16 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
17 -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
Päivän Sana
Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
Ef. 4:25 (KR33/38) TeuvoSuni kirjoitti:
Hän tulee luoksenne raatelevan sutena, mutta on sisältä totuuden lammas.Yrityksesi oli lumota myös minut lampaan turkillasi eli
raamattupuheilla, joilla olet itseäsi yrittänyt verhoilla.
'Profeetan' kauhtanasi alta näkyy niin karseaa katseltavaa,
että tökerö petosyrityksesi ei menesty minun kohdallani.
Raamatullisilla fraaseilla kyhätty asusi ei voi peittää sitä
mustaa mönjää, joka valuu raatelevan susi-profeetan egostasi.Semper.Fidelis kirjoitti:
Yrityksesi oli lumota myös minut lampaan turkillasi eli
raamattupuheilla, joilla olet itseäsi yrittänyt verhoilla.
'Profeetan' kauhtanasi alta näkyy niin karseaa katseltavaa,
että tökerö petosyrityksesi ei menesty minun kohdallani.
Raamatullisilla fraaseilla kyhätty asusi ei voi peittää sitä
mustaa mönjää, joka valuu raatelevan susi-profeetan egostasi.se on kuljettamassa sinua kädestä kiinnipitäen kanssaan helvetin tulitansseihin:
Tällainen mies on Teuvo Suni, kristityn, lihansa kuolettaneen ja Jeesuksen Hengessä vaeltavan Semper.Fideliksen mielestä (luonnehdinnat poimittu hänen kirjoituksistaan 22.8.- 20.12.2007):
liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljien syyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas, kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, Gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon-syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensä ylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisen orja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co., aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, Ruukin Jeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukin karhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuva persoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outo veikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjen näkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä, nettisaarnaaja.TeuvoSuni kirjoitti:
se on kuljettamassa sinua kädestä kiinnipitäen kanssaan helvetin tulitansseihin:
Tällainen mies on Teuvo Suni, kristityn, lihansa kuolettaneen ja Jeesuksen Hengessä vaeltavan Semper.Fideliksen mielestä (luonnehdinnat poimittu hänen kirjoituksistaan 22.8.- 20.12.2007):
liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljien syyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas, kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, Gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon-syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensä ylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisen orja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co., aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, Ruukin Jeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukin karhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuva persoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outo veikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjen näkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä, nettisaarnaaja.noilla määritelmillä, jotka kuvaavat palstalla riehumistasi.
Olethan jo teipannut nuo kuvaukset huoneesi seinille;)
Vaikka tuo KariHenrikin toimittama listasi ei olekaan luotettava,
niin kuvaukset ovat näkemykseni mukaan pääosin hyvin osuvia.
Eri asia tietenkin on, ovatko ne sinua yhtään auttaneet
oman tilanteesi ymmärtämisessä, todennäköisesti eivät ole.
Muuten, tulitansseilla uhkailusi on säälittävän
avutonta huumoria - huumoriksi kai sen tarkoitit?
Eikö meidän Teuvo olisi huumoriräpellyksen sijasta
paljon tärkeämpää keskittyä totuuden kuuliaisuuteen!- vaan Kristukseen.
TeuvoSuni kirjoitti:
se on kuljettamassa sinua kädestä kiinnipitäen kanssaan helvetin tulitansseihin:
liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljien syyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas, kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, Gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon-syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensä ylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisen orja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co., aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, Ruukin Jeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukin karhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuva persoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outo veikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjen näkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä, nettisaarnaaja.>>>Näillä Saatanan fraaseilla
TeuvoSuni 29.5.2008 klo 08.21
se on kuljettamassa sinua kädestä kiinnipitäen kanssaan helvetin tulitansseihin: - Sunilla ei rakkautta
TeuvoSuni kirjoitti:
liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljien syyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas, kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, Gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon-syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensä ylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisen orja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co., aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, Ruukin Jeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukin karhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuva persoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outo veikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjen näkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä, nettisaarnaaja.1.Korinttolaiskirje:
13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, Semper.Fidelis kirjoitti:
noilla määritelmillä, jotka kuvaavat palstalla riehumistasi.
Olethan jo teipannut nuo kuvaukset huoneesi seinille;)
Vaikka tuo KariHenrikin toimittama listasi ei olekaan luotettava,
niin kuvaukset ovat näkemykseni mukaan pääosin hyvin osuvia.
Eri asia tietenkin on, ovatko ne sinua yhtään auttaneet
oman tilanteesi ymmärtämisessä, todennäköisesti eivät ole.
Muuten, tulitansseilla uhkailusi on säälittävän
avutonta huumoria - huumoriksi kai sen tarkoitit?
Eikö meidän Teuvo olisi huumoriräpellyksen sijasta
paljon tärkeämpää keskittyä totuuden kuuliaisuuteen!Malttia, malttia!
Kirjoittanut: Semper.Fidelis 4.12.2007 klo 21.35
Kannattaa antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa rauhassa Jumalansa edessä.
Meidän ei pidä mennä 'tökkimään' kenenkään kylkiä näissä asioissa.
Jumala antaa vilpittömille etsijöille oikean ratkaisun - ajallaan.
Luukkaan evankeliumi:
11:9 "Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan;
etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."TeuvoSuni kirjoitti:
Malttia, malttia!
Kirjoittanut: Semper.Fidelis 4.12.2007 klo 21.35
Kannattaa antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa rauhassa Jumalansa edessä.
Meidän ei pidä mennä 'tökkimään' kenenkään kylkiä näissä asioissa.
Jumala antaa vilpittömille etsijöille oikean ratkaisun - ajallaan.
Luukkaan evankeliumi:
11:9 "Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan;
etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."Tuommoinen huoneentaulu kuulostaa edelleen hyvältä!
Ystävällisiä kehotuksia ja sanoja voi silti antaa toisille
sen mukaan kuin sydämessään oikeaksi kokee.
Sinä et ole tuota huoneentaulua noudattanut.
Ohjeesi ja tuomiosi olet antanut eksytyksen hengessä.
Sinun sanoissasi ei ole sitä sydämellisyyttä eikä
rakkautta, jonka vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki.
Jos olen 'tökkinyt kylkiäsi', niin olen tehnyt sen vastustaakseni
toisille kohdistamiasi valheellisia ja petollisia sanoja.
Henkilönä olet minulle arvokas ja rakas lähimmäinen.
Jumala rakastaa meitä molempia - ja kaikkia ihmisiä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302305
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292218Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121579Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131474Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001145
- 171087
- 90941
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19838Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks128822