Katsooko luopio omaavan luvan sellaiseenkin

joka on Jt:lta evätty

Lainaus aiempaa:
>>"Onkos minulla nyt lupa". Ts. aloituksen tekijä vertaa luopumusta ikäänkuin luvaksi tehdä muuten luvatonta, sellaista, mitä ei Jt:na tekisi, mutta olettaa luopioiden sallivan sen itselleen.>>

Miten on, katsotteko luopiot omaavanne luvan sellaisen tekemiseen, joka on Raamatussa kiellettyä?

17

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tee itsellesi kultaista vasikkaa.
      Sen te Jehovan todistajat olette tehneet itsellenne ihmis-vetoisesta järjestöstänne.

• ei ole mitään

yhtenäistä sääntökokoelmaa kuten vt-järjestöllä on.

Minä voin puhua luopiona vain omasta puolestani ja minä olen hylännyt vartiotorniseuran säännöt niiltä osin kuin ne eivät perustu Raamattuun.

Raamattu sensijaan on (ainakin minulle) aivan käyttökelpoinen kirja.

Etenkin Jeesuksen sanomaan tutustuminen ja hänen
        henkensä mukaan toimiminen on minulla jokapäiväistä elämää.

Elämäni on tullut paljon terveemmäksi kun asetin seuran sääntöviidakon tilalle Jumalan ja Jeesuksen.

En ole enää niin itsekäs enkä suvaitsematon kuin ennen.

• ihmiseksi?
        ei ole mitään kirjoitti:

Minä voin puhua luopiona vain omasta puolestani ja minä olen hylännyt vartiotorniseuran säännöt niiltä osin kuin ne eivät perustu Raamattuun.

Elämäni on tullut paljon terveemmäksi kun asetin seuran sääntöviidakon tilalle Jumalan ja Jeesuksen.

Elän omien arvojeni mukaan, jotka nousevat syvemmältä kuin mitkään säännöt.

En esimerkiksi halua valehdella tai elää ajatellen vain itseäni. Olen esim. melko antelias läheisilleni ja elän hyvin läheisessä parisuhteessa. Minulle tärkeää on luonnon ja eläinten kunnioitus.

Olen joskus tupakoinut - muutamia kertoja vuodessa, en koskaan 1-2 useampaa kerrallaan. Puolison kanssa varmaan taas istutaan jollain hiljaisella kalliolla hetkinen, kun kesäloma alkaa - kuin pahaiset kakarat.

Kerran viikossa, saunapäivänä, juomme yhdet oluet. Sanottavasti humalassa olen ehkä kolme kertaa vuodessa, muuten en koskaan.

Elän tällä hetkellä ja vielä pari vuotta niin kiireistä elämää, etten ehdi lukemaan raamattua. Ja jos lukisin, tekisin sen kulttuuris-historiallisesta näkökulmasta.

Parasta on se, ettei tarvitse ajatella aidatusti, elikkä tuomita sitä mitä on salin seinien ulkopuolella. Minusta on tullut huomattavan avarakatseinen, ei sokean sallivainen, mutta mielestäni ymmärrän ihmisiä.
        Olen mielestäni lämpimämpi ihminen kuin jt-aikana olin, silti pidän sitäkin "kiinnostavana" kokemuksena.

• mielipide tässä
        ihmiseksi? kirjoitti:

Elän omien arvojeni mukaan, jotka nousevat syvemmältä kuin mitkään säännöt.

En esimerkiksi halua valehdella tai elää ajatellen vain itseäni. Olen esim. melko antelias läheisilleni ja elän hyvin läheisessä parisuhteessa. Minulle tärkeää on luonnon ja eläinten kunnioitus.

Olen joskus tupakoinut - muutamia kertoja vuodessa, en koskaan 1-2 useampaa kerrallaan. Puolison kanssa varmaan taas istutaan jollain hiljaisella kalliolla hetkinen, kun kesäloma alkaa - kuin pahaiset kakarat.

Kerran viikossa, saunapäivänä, juomme yhdet oluet. Sanottavasti humalassa olen ehkä kolme kertaa vuodessa, muuten en koskaan.

Elän tällä hetkellä ja vielä pari vuotta niin kiireistä elämää, etten ehdi lukemaan raamattua. Ja jos lukisin, tekisin sen kulttuuris-historiallisesta näkökulmasta.

Parasta on se, ettei tarvitse ajatella aidatusti, elikkä tuomita sitä mitä on salin seinien ulkopuolella. Minusta on tullut huomattavan avarakatseinen, ei sokean sallivainen, mutta mielestäni ymmärrän ihmisiä.
        Olen mielestäni lämpimämpi ihminen kuin jt-aikana olin, silti pidän sitäkin "kiinnostavana" kokemuksena.

kiitos,oli mielenkiintoista lukea ja etenkin kun olet kokenut kaiken itse ja puhut omin sanoin

• Viidankonlaki
        ei ole mitään kirjoitti:

Mainitset kirjoituksessasi seuran sääntöviidakon. Mielenkiinnosta sääntöviidakon olemassa oloa kohtaan, pyydän sinua kertomaan siitä enemmänkin.

• salaisuus?

Vt seuran ohjeita seurata...nyt elämä on upeaa!!!!!

• vio-letti

>>>Miten on, katsotteko luopiot omaavanne luvan sellaisen tekemiseen, joka on Raamatussa kiellettyä?

• neitoni

me kaikki ollan lapsia Jehovaan verrattuna ja koska ilman häntä ei meistä kukaan näpyttelis juttuja tälle palstalle.Ite oon virheeni tehny enkä puolustele niitä nyt enkä oo koskaan puolustellu,mut aika näyttää miten asiat menee ja jokainen rakentaa oman elämänsä

• >>Miten on, katsotteko luopiot omaavanne luvan sellaisen tekemiseen, joka on Raamatussa kiellettyä?

Katson ettei minulla ole tarve kysellä miltään jenkkiläiseltä lahkolta milloin minkäkin asian äärellä, että olikos tämä nyt sitten sitä sallittua vai kiellettyä. Täällä todellisuudessa kun aikuiset ihmiset pyrkivät käyttämään omaa päättelykykyä.

• Markku_Meilo

>>Miten on, katsotteko luopiot omaavanne luvan sellaisen tekemiseen, joka on Raamatussa kiellettyä?

Jos unohdetaan perusteeton yleistäminen, niin en kohdaltani käsitä moisen "lupamenettelyn" olemassaoloa ilman, että siihen samalla liittyisi kaikki maailman uskonnolliset eepokset. Itse en mittaile tekemiäsiäni esimerkiksi Raamatun, Koraanin, Mormonin kirjan tai Vedakirjojen valossa.

Itse asiassa palstan aiheen mukaisesti on myös muistettava, että Raamatun ohjeet eroavat osin Vartiotorniseuran ohjeistosta, jota tässä ilmeisesti ajetaan takaa.

• RPLKU

>>Raamatun ohjeet eroavat osin Vartiotorniseuran ohjeistosta, jota tässä ilmeisesti ajetaan takaa.

• Markku_Meilo
        RPLKU kirjoitti:

>>Raamatun ohjeet eroavat osin Vartiotorniseuran ohjeistosta, jota tässä ilmeisesti ajetaan takaa.

>>Voisitko kertoa, missä asioissa polut eroavat huomattavimmin?

Otetaan vaikka arkisia esimerkkejä:

Ero on esimerkiksi naimattomien henkilöiden välisen seksuaalisen kanssakäymisen suhteen, siihen asti kunnes joku osoittaa Raamatun kieltävän sen.

Samaan syssyyn voi sitten varmaan osoittaa Raamatun kielteisen kannan masturbaatioonkin.

Ehkä vauhtiinpäästyään voi myös osoittaa Raamatulla miksi Raamatussa mainitsemattomasta tupakoinnista monotetaan, mutta Raamatussa mainitulla ahmattiudella hankitulla liikalihavuudella pääsee vaikka vanhimmaksi.

• ex-tupakoitsija
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Voisitko kertoa, missä asioissa polut eroavat huomattavimmin?

Otetaan vaikka arkisia esimerkkejä:

Ero on esimerkiksi naimattomien henkilöiden välisen seksuaalisen kanssakäymisen suhteen, siihen asti kunnes joku osoittaa Raamatun kieltävän sen.

Samaan syssyyn voi sitten varmaan osoittaa Raamatun kielteisen kannan masturbaatioonkin.

Ehkä vauhtiinpäästyään voi myös osoittaa Raamatulla miksi Raamatussa mainitsemattomasta tupakoinnista monotetaan, mutta Raamatussa mainitulla ahmattiudella hankitulla liikalihavuudella pääsee vaikka vanhimmaksi.

Kansanterveyslaitoksen mukaan suomalaisten liikalihavuus on mysteeri. Monet liikalihavat syövät terveesti (runsaasti kuituja, vähän hiilihydraatteja) ja harrastavat liikuntaa, mutta silti ovat liikalihavia. Sanovat sen em. johtuvan geeneistä.

Joillakin kromosori"virhe" aiheuttaa aineenvaihdunnan hitauden tms. joka vastaavasti aiheuttaa sen, että henkilö on taipuvainen liikalihavuuteen. Umpilisäkkeen poistaminen hidastaa myös aineenvaihduntaa, ja johtaa näin ollen helpommin liikalihavuuteen.

Joskin liikalihavuutta on vaikea todeta ahmattiudesta johtuvaksi em. syistä. Mutta tupakointi on sensijaan harkittu "itsemurha". Tupakoinnin voi lopettaa, se kun ei johdu geeneistä.

• ex-tupakoitsija kirjoitti:

Kansanterveyslaitoksen mukaan suomalaisten liikalihavuus on mysteeri. Monet liikalihavat syövät terveesti (runsaasti kuituja, vähän hiilihydraatteja) ja harrastavat liikuntaa, mutta silti ovat liikalihavia. Sanovat sen em. johtuvan geeneistä.

Joillakin kromosori"virhe" aiheuttaa aineenvaihdunnan hitauden tms. joka vastaavasti aiheuttaa sen, että henkilö on taipuvainen liikalihavuuteen. Umpilisäkkeen poistaminen hidastaa myös aineenvaihduntaa, ja johtaa näin ollen helpommin liikalihavuuteen.

Joskin liikalihavuutta on vaikea todeta ahmattiudesta johtuvaksi em. syistä. Mutta tupakointi on sensijaan harkittu "itsemurha". Tupakoinnin voi lopettaa, se kun ei johdu geeneistä.

>>Mutta tupakointi on sensijaan harkittu "itsemurha".

Verensiirrosta kieltäytyminen ja siitä seuraava kuoleminen ei tietenkään ole itsemurha. Ei vaikka siitä(kään!) ei raamattu sano sanaakaan. Ei, vaan se on jumalan tahto. "Öhöm, minulla olisi hieman asiaa", voisin tokaista tuollaiselle 'Julmalalle'.

Että sikäli.

• tuli luopua
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Mutta tupakointi on sensijaan harkittu "itsemurha".

Verensiirrosta kieltäytyminen ja siitä seuraava kuoleminen ei tietenkään ole itsemurha. Ei vaikka siitä(kään!) ei raamattu sano sanaakaan. Ei, vaan se on jumalan tahto. "Öhöm, minulla olisi hieman asiaa", voisin tokaista tuollaiselle 'Julmalalle'.

Että sikäli.

"puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta" (2.Kor.7:1)

Lääketieteellinen tutkijaryhmä Sydneyn yliopistosta Australiasta väittää, että tupakointi estää kohdussa olevaa lasta saamasta riittävästi tarvittavia ravintoaineita. Tutkijat ovat tutkineet tupakoinnin vaikutusta veren virtaamiseen istukkaan – elimeen, joka napanuoran kautta huolehtii syntymättömän lapsen ravinnon ja hapen saannista ja poistaa kuona-aineet. Kun tutkijat tarkkailivat napanuorassa tapahtuvaa veren virtausta, he havaitsivat, että vain kaksi minuuttia sen jälkeen kun äiti on polttanut savukkeen, veren virtaus hidastuu jopa tunniksi.

Synnytys- ja naistentautiopin dosentti tri Brian Trudinger sanoi Sydneyn yliopiston uutislehdessä: ”Ne lapset, joiden äidit polttavat kymmenen savuketta päivässä koko raskauden ajan, painavat syntyessään keskimäärin noin 300 grammaa vähemmän kuin tupakoimattomien äitien lapset. Tähän asti on kuitenkin voitu väittää, että tämä oli jollakin tavalla pikemminkin tupakoijan kuin tupakoinnin syytä – että sellaisilla naisilla, jotka tupakoivat raskauden aikana, on saattanut olla muita ongelmia, joiden vuoksi lapset syntyivät pienempinä. Meidän tutkimuksemme osoittaa kuitenkin lopullisesti sen, että tupakointi vaikuttaa suoranaisesti sikiöön vähentämällä siitä istukkaan tapahtuvaa veren virtausta.”

Myös englantilainen lääkärilehti Lancet julkaisi äskettäin lapsuudenajan syöpää koskevan tutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa selvisi, että mitä useampia savukkeita päivittäin äiti poltti raskauden aikana, sitä suurempi oli hänen jälkeläistensä syöpäriski. ”Kun otettiin huomioon kaikki kasvainten sijaintipaikat”, kirjoitti Lancet, ”niin lapsilla, jotka olivat alttiina kymmenelle tai useammalle savukkeelle päivässä raskauden aikana, kasvoi kokonaisriski sairastua syöpään 50 %.”

Syntymänsä jälkeen tupakoitsijoiden lapset kohtaavat uusia terveysvaaroja. Eräässä toisessa numerossaan Lancet mainitsi: ”Tutkimuksissa on saatu selville suora yhteys passiivisen tupakoinnin ja lapsuudenajan astman, jatkuvan hengenahdistuksen ja ensimmäisenä ja toisena ikävuotena ilmenevän hengitystiesairauden välillä.” Herätkää 1987.

• Markku_Meilo
        ex-tupakoitsija kirjoitti:

>>Kansanterveyslaitoksen mukaan suomalaisten liikalihavuus on mysteeri.

Tuntuu riippuvan henkilöstä KTL:ssä. Tuosta oli aikoinaan juttua jollain palstalla ja soitinpa minäkin ja kyselin. Vastaaja oli jokin alan tutkija, joka sanoi, että ei voi sanoa lukuja, kun asiasta ei ole tutkimusta. Kysyin näppituntumaa, josta henkilö kieltäytyi, jolloin kysyin hänen yksityistä mielipidettään ajatukseeni, että liikutaan siinä alle 5 % luokassa. Hän sanoi ajattelevansa samoin.

>>Joillakin kromosori"virhe" aiheuttaa aineenvaihdunnan hitauden tms. joka vastaavasti aiheuttaa sen, että henkilö on taipuvainen liikalihavuuteen.

Ja tämä virhe on ilmaantunut samaan aikaan elintason nousun ja teollistumisen myötä?

>> Mutta tupakointi on sensijaan harkittu "itsemurha".

Tupakointi on kovin etäällä Raamatun kielloista, liialla syömisellä hankittu liikalihavuus sen sijaan on jo toista luokkaa, siitä tässä on kyse.

>>Tupakoinnin voi lopettaa, se kun ei johdu geeneistä.

Mitä mieltä olet ahmattiuden sijaintikohteesta?

• Markku_Meilo
        tuli luopua kirjoitti:

"puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta" (2.Kor.7:1)

Lääketieteellinen tutkijaryhmä Sydneyn yliopistosta Australiasta väittää, että tupakointi estää kohdussa olevaa lasta saamasta riittävästi tarvittavia ravintoaineita. Tutkijat ovat tutkineet tupakoinnin vaikutusta veren virtaamiseen istukkaan – elimeen, joka napanuoran kautta huolehtii syntymättömän lapsen ravinnon ja hapen saannista ja poistaa kuona-aineet. Kun tutkijat tarkkailivat napanuorassa tapahtuvaa veren virtausta, he havaitsivat, että vain kaksi minuuttia sen jälkeen kun äiti on polttanut savukkeen, veren virtaus hidastuu jopa tunniksi.

Synnytys- ja naistentautiopin dosentti tri Brian Trudinger sanoi Sydneyn yliopiston uutislehdessä: ”Ne lapset, joiden äidit polttavat kymmenen savuketta päivässä koko raskauden ajan, painavat syntyessään keskimäärin noin 300 grammaa vähemmän kuin tupakoimattomien äitien lapset. Tähän asti on kuitenkin voitu väittää, että tämä oli jollakin tavalla pikemminkin tupakoijan kuin tupakoinnin syytä – että sellaisilla naisilla, jotka tupakoivat raskauden aikana, on saattanut olla muita ongelmia, joiden vuoksi lapset syntyivät pienempinä. Meidän tutkimuksemme osoittaa kuitenkin lopullisesti sen, että tupakointi vaikuttaa suoranaisesti sikiöön vähentämällä siitä istukkaan tapahtuvaa veren virtausta.”

Myös englantilainen lääkärilehti Lancet julkaisi äskettäin lapsuudenajan syöpää koskevan tutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa selvisi, että mitä useampia savukkeita päivittäin äiti poltti raskauden aikana, sitä suurempi oli hänen jälkeläistensä syöpäriski. ”Kun otettiin huomioon kaikki kasvainten sijaintipaikat”, kirjoitti Lancet, ”niin lapsilla, jotka olivat alttiina kymmenelle tai useammalle savukkeelle päivässä raskauden aikana, kasvoi kokonaisriski sairastua syöpään 50 %.”

Syntymänsä jälkeen tupakoitsijoiden lapset kohtaavat uusia terveysvaaroja. Eräässä toisessa numerossaan Lancet mainitsi: ”Tutkimuksissa on saatu selville suora yhteys passiivisen tupakoinnin ja lapsuudenajan astman, jatkuvan hengenahdistuksen ja ensimmäisenä ja toisena ikävuotena ilmenevän hengitystiesairauden välillä.” Herätkää 1987.

>>Lääketieteellinen tutkijaryhmä Sydneyn yliopistosta Australiasta väittää,

Tietääkö Hertsykkä mitä mielipuolta ko. tutkijapoppoo on ylensyönnillä aiheutetusta liikalihavuudesta?

Kumma kun pelkän röökin kimpuun hyökätään, vaikka Raamattu ei puhu asiasta yhtään mitään. Raamatun ahmattiusmaninnat ei saa lainkaan samaa säpinää aikaan omalla sarallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      27
      5304
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3865
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3197
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2800
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      284
      1303
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1183
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1139
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1112
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      213
      1086
    Aihe