Elämä Hengessä: kokemuksia?

Sam.Andreevitsh

-------

Nyt kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia! Kokemuksia siitä, millaiset asiat ovat tehneet omasta Jumala-suhteesta elävämmän tai antaneet uutta intoa omaan uskon elämään.

Helposti voi tietysti todeta, että rukoileminen, Raamatun lukeminen, yhteys toisiin uskoviin (seurakuntayhteys)... Mutta kiinnostaisi kuulla vähän yksityiskohtaisempia kertomuksia. Esim. jotain todistuksia siitä, millainen tapa lukea Raamattua on toiminut omassa elämässä.

-------

Pari omaa kokemusta tähän alkuun.

Israelin matka joskus taannoin oli yksi sellainen kokemus, joka todella antoi potkua elämään. Kun kiersi paikoissa, joissa Jeesus oli liikkunut ja luki niillä paikoilla Raamatusta Jeesuksen toiminnasta, kaikesta tuli paljon konkreettisempaa. Jeesuksen toiminnasta tuli konkreettisempaa. Siitä, miten Jeesus kohtasi ihmisiä, tuli paljon konkreettisempaa. Jeesuksen sanat ja puheet tulivat paljon elävämmiksi. Jeesuksestakin tuli paljon konkreettisempi.

Toinen erittäin positiivinen kokemus on ollut noin puolitoista viikkoa kestänyt hengellinen tapahtuma. Kun sai puolentoista viikon ajan olla Jumalan läsnäolossa, sillä oli todella vaikutusta omaan elämään. Sai nähdä konkreettisemmin kuin koskaan, kuinka sai myös itse olla Jumalan tekojen ja sanojen kanavana.

Tällaisia tähän alkuun.

-------

2

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään kun rukoilin kuolemanpelkoisena Jeesusta auttamaan sain yllättyä.
      Taivaallinen rauha täytti minut ja sain polvistua ja kiittää siitä että olen pelastettu.
      Rukoilen paljon, mutta yleensä en saa vastausta-taivas on kuin vaskea niin kuin helluntailainen sanonta menee.
      Nyt sain vastauksen ja se oli sanoilla sanottuna niin että Jumala on ja siksi ei tarvitse pelätä.
      Ehkä minun kokemukseni ei ole niin hieno kuin sinun, mutta mulle tosi merkittävä.

• Rukousvastaukset

Paljon jokapäiväisiä "pikkuasioita". Rukousvastauksia erilaisissa asioissa. Usein kun joku rukoilee puolestani tai rukoilemme yhdessä ja sitä ennen jos olen ollut ahdistunut, niin rukouksen aikana koen miten tuo taakka otetaan minulta pois enkä ole enää niin ahdistunut. Jumala on auttanut monissa asioissa kun Häneltä on apua pyydetty. Tavallaan pikkuasiatkin on isoja asioita koska niistähän koostuu koko elämä.

Raamattua luen aamuisin neljästä paikasta Raamatunlukuoppaan mukaan. Rukoilen ennen Raamatun lukua että Pyhä Henki avaisi Sanan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      48