hesarissa taas

gyrus

... mielipidepalstalla pari kiinnostavaa kirjoitusta. En valitettavasti löydä linkkejä verkkolehteen mutta tässä pääkohdat.

"Uskonnotonkin opettaa lapselleen moraalia" - oululainen teekkari kirjoittaa täyttä asiaa (viitaten edellisenä päivänä julkaistuun kirjoitukseen, jossa uskontokasvatusta puollettiin). Kannattaa lukaista, jos on lehti käsillä.

Toisessa kirjoituksessa "Uskontokasvatus tukee kasvua suvaitsevaksi aikuiseksi" ( - melkoinen vitsi, kun lukee näitä homofobisia viestejä tälläkin palstalla) pari Kirkkohallituksen naisihmistä vetoaa uskonnon antamiin hyviin eväisiin ja kerrotaan, että myös uskonnottoman pitäisi tuntea "asuinmaansa perinnettä ja tapoja" (HMMMM - tässähän aika kierosti vihjataan, että uskonnottomalla olisi lähtökohtaisesti aukkoja sivistyksessä... niin että kiitoksia taas kerran) ja kaiken huipuksi lopussa todetaan: "Enemmistö yhä toivoo, että lapsi oppii esimerkiksi Raamatun kertomukset ja siten ymmärtää musiikkia, kirjallisuutta, taidetta ja koko pitkää historiaa."

Aikamoista puhetta: nimenomaan kristinuskon silmälasien kauttako tätä maailmaa pitäisi tarkastella? Onko hyvinkin vaikea ymmärtää musiikkia, jos ei ole lukenut, miten Aabraham oli taluttamassa poikaansa vuorelle kirveellä teloitettavaksi ja roviolle poltettavaksi? Onko nimenomaan järjestys tämä, että ensin asennetaan päähän jeesus-lorut ennen kouluikää, ja sitten vasta paljon myöhemmin esimerkiksi historialliset tosiasiat, jotka eivät kerro krsitinuskosta juuri mitään hyvää, mutta joita ei enää siinä vaiheessa uskalla kritisoida, koska takaraivossa mellastaa jo vanhatestamentillinen tulikiven viskoja?

53

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toi..

vähemmistöjen oikeus leimata ihmisiä.

"..kun lukee näitä homofobisia viestejä tälläkin palstalla"

Ainakaan minä en pelkää homoja, kuka nyt jotain hinttiä pelkäisi? Mutta jos en heistä satu pitämään, olen siis (muka) homofobinen. Aivan naurettava väite. Ei vain huvita olla missään tekemisissä niiden kanssa. Siihenhän minulla on täys oikeus. Atethan ovat itse näin ajateltuna jehovantodistajafobiaisia:)

Ja jos joku kieltä osaamaton somali ei saa minulta työpaikkaa, olen (muka) rasisti? Heh, aivan vapaasti vaan. Tosiasiat eivät siitä miksikään muutu. Jos joku ei pysty johonkin duuniin, niin se ei pysty.

Ateistitkin voisivat suuressa humaanisuudessaan ja viisaudessaan vähän miettiä, millaisia leimoja jakelevat ympäristöönsä. Ja mihin porukoihin haluavat itse leimautua.

• 3X3=9

Minä ainakin leimaan jokaisen uskovaisen ihmisyydenvastaiseksi tekopyhäksi idiootiksi jos vain mahdollisuus annetaan.

Tosin yleensä nämä hihut tekevät sen ihan itse mutta joskus tarvitsevat vähän apua.

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Minä ainakin leimaan jokaisen uskovaisen ihmisyydenvastaiseksi tekopyhäksi idiootiksi jos vain mahdollisuus annetaan.

Tosin yleensä nämä hihut tekevät sen ihan itse mutta joskus tarvitsevat vähän apua.

"Minä ainakin leimaan jokaisen uskovaisen ihmisyydenvastaiseksi tekopyhäksi idiootiksi jos vain mahdollisuus annetaan."

Mikäpäs siinä. Se on sinun moraaliasi, josta kannat vastuuta ihan itse.

Mutta ei sinun tietenkään kannata murehtia siitäkään, jos atet leimataan samalla lailla. Ollaan homoilevia auvisia koko kööri, vai mitä:)

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

"Minä ainakin leimaan jokaisen uskovaisen ihmisyydenvastaiseksi tekopyhäksi idiootiksi jos vain mahdollisuus annetaan."

Mikäpäs siinä. Se on sinun moraaliasi, josta kannat vastuuta ihan itse.

Mutta ei sinun tietenkään kannata murehtia siitäkään, jos atet leimataan samalla lailla. Ollaan homoilevia auvisia koko kööri, vai mitä:)

Mitä tekemistä tuolla on moraalin kanssa? Koko käsite (moraali) on ollut jo kauan yhtä tyhjän kanssa kun rappiouskonto on sen raiskannut.

Homoile Auvisen(?) kanssa jos haluat, ei se ole minulta mitenkään pois... Krisselit nyt leimaavat kaiken inhimillisen _aina_ kuten ovat tehneet jo parituhatta vuotta.

Taantumusta ja rappiota... Sitä tarjoaa jumalan käsi.

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Mitä tekemistä tuolla on moraalin kanssa? Koko käsite (moraali) on ollut jo kauan yhtä tyhjän kanssa kun rappiouskonto on sen raiskannut.

Homoile Auvisen(?) kanssa jos haluat, ei se ole minulta mitenkään pois... Krisselit nyt leimaavat kaiken inhimillisen _aina_ kuten ovat tehneet jo parituhatta vuotta.

Taantumusta ja rappiota... Sitä tarjoaa jumalan käsi.

No, jos olet valmis pitämään aivan kaikkia maailman kristittyjä "tekopyhinä idiootteina", niin varmaan meille ateillekin käy yhteisnimitys "homoileva auvinen".

Vai oletko kulkenut kertolaskuusi käymättä yhteenlaskun oppituntia?:D

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

No, jos olet valmis pitämään aivan kaikkia maailman kristittyjä "tekopyhinä idiootteina", niin varmaan meille ateillekin käy yhteisnimitys "homoileva auvinen".

Älä sinä ala leikkiä matematiikalla kun et osaa näemmä edes lukea. ;)

• DarkNinjaHiiri
        toi.. kirjoitti:

Ihminen joka on jumalharhassa ei ole yhtä vakavasti otettava kuin ateisti.

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Älä sinä ala leikkiä matematiikalla kun et osaa näemmä edes lukea. ;)

tais loppua:)

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

tais loppua:)

Mitähän tässä nyt pitäisi perustella ja miten?

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Mitähän tässä nyt pitäisi perustella ja miten?

että olet pihalla kuin lumipallo.

Antaa olla..

• toi..
        DarkNinjaHiiri kirjoitti:

Ihminen joka on jumalharhassa ei ole yhtä vakavasti otettava kuin ateisti.

ollaan lähtökohtaisesti samaa mieltä.

Mutta että ihan idiootteja koko porukka?

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

että olet pihalla kuin lumipallo.

Antaa olla..

Minä todellakin olen pihalla kun en ymmärrä sinun länkytyksestäsi mitään. Se tosin johtuu siitä, että sinulla ei ole mitään älykästä sanottavaa.

Halusin vain tietää mitä haluat minun perustelevan kun argumenttini olivat:

- Uskonto on oksettavaa paskaa.
        - Moraali on täysin kuollut käsite, kiitos krisseleiden.
        - Krisselit leimaavat kaiken inhimillisen ja hyvän aina, ei siinä ole mitään uutta.
        - Jokainen saa homoilla Auvisen (kuka sitten ikinä onkaan) kanssa niin paljon kuin haluaa kunhan Auvinen haluaa myös.

• gyrus

... sinun ajatuksiisi puuttunut, enhän edes tiedä sinusta mitään muuta kuin että nimimerkkisi on "toi.." Jostain syystä otit itseesi - onko sinulla tunnollasi jotain levottomuutta herättävää?

Puhuin siitä kirjoituksesta, joka oli Hesarin mielipidepalstalla, ja viittasin hiukan sarkastisesti niihin homofobisiin viesteihin, joita tällä palstalla on paljonkin ollut. Siis ikään kuin alleviivasin sitä vastakohtaisuutta: kristityn pitäisi olla suvaitsevainen, kunhan vain homot eivät kosketa toisiaan... sinne.

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Minä todellakin olen pihalla kun en ymmärrä sinun länkytyksestäsi mitään. Se tosin johtuu siitä, että sinulla ei ole mitään älykästä sanottavaa.

Halusin vain tietää mitä haluat minun perustelevan kun argumenttini olivat:

- Uskonto on oksettavaa paskaa.
        - Moraali on täysin kuollut käsite, kiitos krisseleiden.
        - Krisselit leimaavat kaiken inhimillisen ja hyvän aina, ei siinä ole mitään uutta.
        - Jokainen saa homoilla Auvisen (kuka sitten ikinä onkaan) kanssa niin paljon kuin haluaa kunhan Auvinen haluaa myös.

"varmoja totuuksia" enemmän kuin mihin savonarola parhaimmillaan pystyy. Eikö tuollainen fundamentalismi ja fanaattisuus, jota esität, pelota sinua itseäsikin?

Mutta miten vaan, aika helposti ateistakin löytyy näköjään kiihkoilijoita, kun pintakuorta vähän kopisuttelee.

"Moraali on täysin kuollut käsite, kiitos krisseleiden"

Toivottavasti et juttele kovin paljon krisseleiden kanssa. Tuossahan just myönsit, että moraali lähtee kristinuskosta. Eiväthän he sitä muuten voisi tappaa.

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

"varmoja totuuksia" enemmän kuin mihin savonarola parhaimmillaan pystyy. Eikö tuollainen fundamentalismi ja fanaattisuus, jota esität, pelota sinua itseäsikin?

Mutta miten vaan, aika helposti ateistakin löytyy näköjään kiihkoilijoita, kun pintakuorta vähän kopisuttelee.

"Moraali on täysin kuollut käsite, kiitos krisseleiden"

Toivottavasti et juttele kovin paljon krisseleiden kanssa. Tuossahan just myönsit, että moraali lähtee kristinuskosta. Eiväthän he sitä muuten voisi tappaa.

Mitään totuuksia... Sana "totuus" on niin huono.

Enhän minä kiihkoile enkä käske kenenkään elää kuten minä. Lyön vaan omat mielipiteeni selkeästi kehiin. Kattotermi "ateisti" taas ei määrittele minua siten, että voisin olla vain siksi määritelty.

Etkö sinä pysty tappamaan muuta kuin jotakin mikä on sinusta lähtöisin? Eikö kukaan? Oletko varma?

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Mitään totuuksia... Sana "totuus" on niin huono.

Enhän minä kiihkoile enkä käske kenenkään elää kuten minä. Lyön vaan omat mielipiteeni selkeästi kehiin. Kattotermi "ateisti" taas ei määrittele minua siten, että voisin olla vain siksi määritelty.

Etkö sinä pysty tappamaan muuta kuin jotakin mikä on sinusta lähtöisin? Eikö kukaan? Oletko varma?

kannattaisi palata yhteenlaskukurssille.

"Etkö sinä pysty tappamaan muuta kuin jotakin mikä on sinusta lähtöisin? Eikö kukaan? Oletko varma?"

Moraali ei taida olla eläin, jonka kuka vain voi tappaa. Jos väität, että kristityt ovat tappaneet moraalin, tunnustat samalla, että sinussa (tai muissa kuin kristinuskovaisissa, esim. buddhalaisissa) ei asu moraalia.

Abstraktiot tuntuvat olevan sinulle vähän liian vaikeita:)

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

kannattaisi palata yhteenlaskukurssille.

"Etkö sinä pysty tappamaan muuta kuin jotakin mikä on sinusta lähtöisin? Eikö kukaan? Oletko varma?"

Moraali ei taida olla eläin, jonka kuka vain voi tappaa. Jos väität, että kristityt ovat tappaneet moraalin, tunnustat samalla, että sinussa (tai muissa kuin kristinuskovaisissa, esim. buddhalaisissa) ei asu moraalia.

Abstraktiot tuntuvat olevan sinulle vähän liian vaikeita:)

Just joo...

Voi sua mussukkaa, ei sua yrityksen puutteesta voi syyttää. Osaatko sinä keskustella vai oletko mädättänyt aivosi hihujen jutuilla niin, että olet jo vajonnut samalle tasolle? Jos vastaat joka kerta eri asiaan kuin mistä minä puhun, sitä tuskin voi sanoa keskusteluksi ja täten sinun tuskin kannattaa minua neuvoa?

Moraali käsitteenä ja osana ihmis-eläintä on paljon vanhempi kuin kristinoppi... Mutta kuten monen muunkin käsitteen, myös moraalin kristinoppi on ottanut omakseen ja väittää, että se on vain siitä lähtöisin. Joka taas on täysin mahdotonta koska kristinopista ei voi olla mitään lähtöisin kun sekin on vain kokoelma vanhoja pakanauskontoja ja sellaisena ihmisten alistamiseen koottu. Näin ollen länsimaisessa kulttuurissa moraali lähes aina rinnastetaan kristinopin "moraaliin" jolla taas ei ole mitään tekemistä ihmisyyden ja sen todellisen inhimillisen moraalin kansaa, jolloin voidaan sanoa, että moraali käsitteenä on raiskattu ja tapettu.

Abstraktiot ovat hankalia toki, ne kun ovat samaa luokkaa mielikuvitusystävien kanssa...
        Sinulla taas taitaa olla pikku vaikeuksia ymmärtää allegorioita?

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Just joo...

Voi sua mussukkaa, ei sua yrityksen puutteesta voi syyttää. Osaatko sinä keskustella vai oletko mädättänyt aivosi hihujen jutuilla niin, että olet jo vajonnut samalle tasolle? Jos vastaat joka kerta eri asiaan kuin mistä minä puhun, sitä tuskin voi sanoa keskusteluksi ja täten sinun tuskin kannattaa minua neuvoa?

Moraali käsitteenä ja osana ihmis-eläintä on paljon vanhempi kuin kristinoppi... Mutta kuten monen muunkin käsitteen, myös moraalin kristinoppi on ottanut omakseen ja väittää, että se on vain siitä lähtöisin. Joka taas on täysin mahdotonta koska kristinopista ei voi olla mitään lähtöisin kun sekin on vain kokoelma vanhoja pakanauskontoja ja sellaisena ihmisten alistamiseen koottu. Näin ollen länsimaisessa kulttuurissa moraali lähes aina rinnastetaan kristinopin "moraaliin" jolla taas ei ole mitään tekemistä ihmisyyden ja sen todellisen inhimillisen moraalin kansaa, jolloin voidaan sanoa, että moraali käsitteenä on raiskattu ja tapettu.

Abstraktiot ovat hankalia toki, ne kun ovat samaa luokkaa mielikuvitusystävien kanssa...

Jos tarkoitit väitteelläsi moraalin kuolemisesta kristinuskon moraalin (mitä se nyt sitten onkaan) kuolemista, niin syytön minä olen epätarkkaan kielenkäyttöösi:)

Ja relax, kohtahan sinä alat suoltamaan sieltä raamatunlauseita tai vastaavaa, kun noin kuumana käyt:D

Näet maailman kovin mustavalkoisena, mutta siihenhän sinulla on toki kaikki oikeus. Yleensä se nyt vain kertoo ihmisestä jotain, jos kaikki maailman pahuus on pakko kaataa yhden yksittäisen ihmisryhmän tai asian niskaan.

Jos niin halutaan tehdä, niin yhtä hyvin voidaan sanoa, että kaikki maailman pahuus asuu sinunlaisissa kiihkoilevissa ihmisissä. Oli se kiihkoilua aiheuttava asia sitten mikä vain.

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Just joo...

muuten on vähän vaikea ymmärtää tätä kommenttiasi:

"Jos vastaat joka kerta eri asiaan kuin mistä minä puhun, sitä tuskin voi sanoa keskusteluksi ja täten sinun tuskin kannattaa minua neuvoa?"

Siinä edellisessä viestissäni kun vain lainasin sinua itseäsi ja vastasin siihen:)

No, ehkä sinä vain olet tottunut menemään eteenpäin pelkällä vittuilulla. Käyhän se niinkin.

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

Jos tarkoitit väitteelläsi moraalin kuolemisesta kristinuskon moraalin (mitä se nyt sitten onkaan) kuolemista, niin syytön minä olen epätarkkaan kielenkäyttöösi:)

Ja relax, kohtahan sinä alat suoltamaan sieltä raamatunlauseita tai vastaavaa, kun noin kuumana käyt:D

Näet maailman kovin mustavalkoisena, mutta siihenhän sinulla on toki kaikki oikeus. Yleensä se nyt vain kertoo ihmisestä jotain, jos kaikki maailman pahuus on pakko kaataa yhden yksittäisen ihmisryhmän tai asian niskaan.

Jos niin halutaan tehdä, niin yhtä hyvin voidaan sanoa, että kaikki maailman pahuus asuu sinunlaisissa kiihkoilevissa ihmisissä. Oli se kiihkoilua aiheuttava asia sitten mikä vain.

Ei se moraali-teoria mennyt vieläkään oikein. Jatka yrittämistä. Eikä se minun keksintöäni ole, sivistä itseäsi.

Kuumana en käy pätkääkään mutta näytäpä minulle missä kohtaa "kaadan kaiken maailman pahuuden" kristinopin niskaan? Niinhän en ole missään kohtaa tehnyt.

Yrittäisit nyt edes.

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

"Jos vastaat joka kerta eri asiaan kuin mistä minä puhun, sitä tuskin voi sanoa keskusteluksi ja täten sinun tuskin kannattaa minua neuvoa?"

Siinä edellisessä viestissäni kun vain lainasin sinua itseäsi ja vastasin siihen:)

No, ehkä sinä vain olet tottunut menemään eteenpäin pelkällä vittuilulla. Käyhän se niinkin.

Vastasit sanoihin, et asiaan...
        Syy miksi et vastannut asiaan, on se, että koko asiaa ymmärrä. Sinun on vaan pakko päästä yrittämään keskustelua isojen poikien kanssa vaikkei rahkeet riitä.

En ole pilvessä... (juuri nyt).

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

Jos nyt katsot tätä meidän pikku "keskustelua" alusta asti oikein tarkasti, niin huomaat, että me puhumme ihan eri asioista.

Minä kyllä olen kuullut nuo sinun "perustelusi" monesta suusta ja aina yhtä huonoina, siksi niille on vaikea antaa muuta kuin (melko huonoa) viihdearvoa... Mitään inhimillisyyteen liittyvää niissä ei ole paitsi tyhmyys.

Minun kommenttini edustavat taas ihan muuta filosofiaa jota sinä koitat soveltaa omaan ajatusmalliisi eikä se onnistu mitenkään päin.

Musta ei ole valkoista tai päinvastoin... Maailma on harmaa.

"Totuus" on vain yksiulotteisten ihmisten määritelmä perspektiivien puutteelle.

• toi..
        3X3=9 kirjoitti:

Vastasit sanoihin, et asiaan...
        Syy miksi et vastannut asiaan, on se, että koko asiaa ymmärrä. Sinun on vaan pakko päästä yrittämään keskustelua isojen poikien kanssa vaikkei rahkeet riitä.

En ole pilvessä... (juuri nyt).

nauruista:

"Sinun on vaan pakko päästä yrittämään keskustelua isojen poikien kanssa vaikkei rahkeet riitä.

En ole pilvessä... (juuri nyt)."

Tähän on hyvä päättää, toivottavasti sparrauksesta oli apua:D

• 3X3=9
        toi.. kirjoitti:

nauruista:

"Sinun on vaan pakko päästä yrittämään keskustelua isojen poikien kanssa vaikkei rahkeet riitä.

En ole pilvessä... (juuri nyt)."

Tähän on hyvä päättää, toivottavasti sparrauksesta oli apua:D

"Tähän on hyvä päättää"

Kyllä... Sinua itseäsi lainatakseni:

"Asiaperustelut taisi loppua."

• ajatuskatkoksia

Teekarin kirjoitus oli osittain hyvä, mutta uskonto-osuudessaan taas kerran niin ateistisen pihalla kuin vain voi olla. Kristillinen moraali ei perustu VAIN käskyjen ja Raamatun tottelemiseen. Sehän ei ole moraalia alkuunkaan. Kristillinen maailmankatsomus KOKONAISUUDESSAAN ON KRISTILLISEN MORAALIN PERUSTA JA OHJE.

• Kössönöm

uskismoraalia tarkoitat?

"Helsingissä toimineen pienen hengellisen yhteisön johtaja on tuomittu viideksi vuodeksi vankeuteen lastensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kertoo Iltalehti verkkosivuillaan.

Helsingin käräjäoikeus langetti miehelle keskiviikkona tuomion viidestä rikoksesta, muun muassa törkeästä hyväksikäytöstä ja pakottamisesta seksuaaliseen tekoon."

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Hengellisen yhteisön johtaja tuomittiin lastensa hyväksikäytöstä/1135238820102

• "Kristillinen moraali ei perustu VAIN käskyjen ja Raamatun tottelemiseen. Sehän ei ole moraalia alkuunkaan. Kristillinen maailmankatsomus KOKONAISUUDESSAAN ON KRISTILLISEN MORAALIN PERUSTA JA OHJE. "

lienee että jumalanne on antanut teille 169 käskyä raamatussa jotka ovat hyvin usein ristiriidassa keskenään ja siksi mahdottomia noudattaa.

• uuden liiton
        Nas.se kirjoitti:

"Kristillinen moraali ei perustu VAIN käskyjen ja Raamatun tottelemiseen. Sehän ei ole moraalia alkuunkaan. Kristillinen maailmankatsomus KOKONAISUUDESSAAN ON KRISTILLISEN MORAALIN PERUSTA JA OHJE. "

lienee että jumalanne on antanut teille 169 käskyä raamatussa jotka ovat hyvin usein ristiriidassa keskenään ja siksi mahdottomia noudattaa.

uskiksille annettiin nämä vain kaksi käskyä. Lue itse:
        Luuk. 10:27 "Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Joten oleppa hiljaa. Ja tule uskoon!

• Kössönöm
        uuden liiton kirjoitti:

Luuk. 10:27 "Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Selvä kehotus homouteen! Rakasta Herraa. Miehiähän tuo siihen aikaan koski, koska naisilla ei ollut kamelinkaan arvoa.

• 3X3=9
        uuden liiton kirjoitti:

"Rakasta mielikuvitusystävääsi koko olemattomasta sisimmästäsi ja tee hänen nimissään niin paljon pahaa kuin ehdit ja häpäise kaikki kaunis ja inhimillinen. Muista myös rakastaa "lähimmäistäsi" kunhan hän vain tekee kuten sinun mielikuvitusystäväsi tahtoo."

• gyrus
        Kössönöm kirjoitti:

Selvä kehotus homouteen! Rakasta Herraa. Miehiähän tuo siihen aikaan koski, koska naisilla ei ollut kamelinkaan arvoa.

... heh.

• Kössönöm
        gyrus kirjoitti:

... heh.

Minua ei jonkun sepustuskokoelman säännöt koske.

• gyrus
        Kössönöm kirjoitti:

Minua ei jonkun sepustuskokoelman säännöt koske.

... en puhunut sinusta, vaan lainasin raamatunlausetta: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Siis tämä oli vitsi, jolla epäonnistuneesti yritin viitata masturbointiin, joka sekin on monien kristittyjen mukaan synti. Mutta tämän raamatun kohdan mukaanhan siihen suorastaan kehotetaan - ?

Eihän tietenkään sinusta ollut kysymys, Kössö... sorry.

• Kössönöm
        gyrus kirjoitti:

... en puhunut sinusta, vaan lainasin raamatunlausetta: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Siis tämä oli vitsi, jolla epäonnistuneesti yritin viitata masturbointiin, joka sekin on monien kristittyjen mukaan synti. Mutta tämän raamatun kohdan mukaanhan siihen suorastaan kehotetaan - ?

Eihän tietenkään sinusta ollut kysymys, Kössö... sorry.

Ihan sama mitä pipliassa lukee. Rakkaus on tunne, eikä sitä voi pakottaa.

Mutta on eri asia sanoa, että ihmisillä pitää olla ihmisoikeudet, kuin sanoa, että kaikkia pitää rakastaa. Uskontojen rakkauskäsky tiedetään. Niissä on ymmärretty koko sana täysin väärin.

Taidan nyt kirjoittaa vähän sekavia, mutta niinhän minä aina, kun hermostun. Tämänhetkisen hermostumiseni syy ei liity mitenkään palstan hihhuleihin, vaan ihan henk.koht.asioihin.

• gyrus
        Kössönöm kirjoitti:

Ihan sama mitä pipliassa lukee. Rakkaus on tunne, eikä sitä voi pakottaa.

Mutta on eri asia sanoa, että ihmisillä pitää olla ihmisoikeudet, kuin sanoa, että kaikkia pitää rakastaa. Uskontojen rakkauskäsky tiedetään. Niissä on ymmärretty koko sana täysin väärin.

Taidan nyt kirjoittaa vähän sekavia, mutta niinhän minä aina, kun hermostun. Tämänhetkisen hermostumiseni syy ei liity mitenkään palstan hihhuleihin, vaan ihan henk.koht.asioihin.

... se on samantekevää mitä piplia sanoo, mutta sille on hauska joskus irvistellä.

Mutta jos on hermot pinnassa, niin eihän sitä silloin jaksa.

Toivottavasti asiasi selviävät, mitä sitten ovatkin.

• Kössönöm
        gyrus kirjoitti:

... se on samantekevää mitä piplia sanoo, mutta sille on hauska joskus irvistellä.

Mutta jos on hermot pinnassa, niin eihän sitä silloin jaksa.

Toivottavasti asiasi selviävät, mitä sitten ovatkin.

hermostumiseni katoamiseen oli se, kun ulko-ovi suljettiin ulkopuolelta;)

• typerys..

etkö tajua, että me hyväksymme homot mutta emme vain heidän syntejään kuten homoseksuaalisuutta, no? aivan kuin emme hyväksy juopotteluaan(jota ei monet ateistitkana suodata) sama juttu on kyseessä homoseksuaalisuudessakin. Ihminen hyväksytään, mutta syntiä ei. Tämä on _AINA_ ollut se perus ajatus. Jos kristinusko määrittelee oikein yleensä vääriksi luokitellut asiat kuten kumppanin pettäminen, huoruus, rikokset valheen ja petkuttamisen, eikö Raamattu olisi tehnyt oikein niin homoseksuaalisuuden määrittelyssäkin?

Uskonnottomien moraali on ihan ongelma, ei heitä voi sanoa moraalisiksi jos heidän mielestään homoseksuaalisuus ei ole väärin. Ja tämähän on vielä lääketieteellisestikin todistettu. Ja silti sama huuhaa jatkuu.

"Aikamoista puhetta: nimenomaan kristinuskon silmälasien kauttako tätä maailmaa pitäisi tarkastella?"
      Niin no kristityn mielestä maailma on parempi silloin kun ihminen ei tapa, murhaa ryöstä, tee ilkeästi, petkutta ja valehtele, makaa vieraan naisen kanssa, elää hyvää elämää jne. rakastaa lähimmäistään ja Jumalaa ja vihaa vääryyttä. Koska kristitty tietää että homoseksuaalisuus ym. edellä mainitut asiat on vääryyttä, ja johtaa vielä pahempaa pahaan(kuten homoseksuaaleilla tuo aivojen surkastuminen) niin kristitty ilman muuta pitää noiden asioiden vastustamista hyvänä. Lyhytnäköinen ihminen mieluumin ajattelisi, ettei Jumalaa ole, koska silloin ei tarvitse tarkastella elämää ja antaa tuomita oman sisimmänsä ajatuksia, jotta saisi toivon ja ikuisen elämän. Mutta se on kuitenkin vaatimus niille jotka on halunneet tulla uskoon eikä se ol hankalaa, paljon parempi elää Jumalalle ja Jeesukselle kuin omille saastaisille ja räkäisille lihallisille himoilleen.
      "Onko hyvinkin vaikea ymmärtää musiikkia, jos ei ole lukenut, miten Aabraham oli taluttamassa poikaansa vuorelle kirveellä teloitettavaksi ja roviolle poltettavaksi? Onko nimenomaan järjestys tämä, että ensin asennetaan päähän jeesus-lorut ennen kouluikää, ja sitten vasta paljon myöhemmin esimerkiksi historialliset tosiasiat, jotka eivät kerro krsitinuskosta juuri mitään hyvää, mutta joita ei enää siinä vaiheessa uskalla kritisoida, koska takaraivossa mellastaa jo vanhatestamentillinen tulikiven viskoja?"
      Kyllä Raamatusta tulee jatkuvasti lisää todisteita. Ks vaikka http://bwanajoe.blogspot.com vain evoluutioteoria Miksi siis levität tuollaista valhetta?

• Kössönöm

ole mikään kieltämään kahden ihmisen suhdetta, ovat sitten samaa sukupuolta tai ei.

Se teissä uskiksissa eniten ällöttää, että halveksitte muita ihmisiä ja jopa haluatte kieltää heiltä rakkauden ja parisuhteen, jos se poikkeaa omastanne.

• "me hyväksymme homot mutta emme vain heidän syntejään kuten homoseksuaalisuutta"

Sama kun sanoisitte "hyväksymme ihmisryhmän mutta en pidä heidän jalkansa koosta"

Ihan kuin homoseksuaalit voisivat mitään seksuaaliselle suuntautumiselleen :D

Onko jumala sitten tuominnut ne kärsimään ikuisesta synnistä, jota ei voi muuttaa ja joutuu automaattisesti helvettiin? Aika julmaa.

• ei tuon
        Kössönöm kirjoitti:

ole mikään kieltämään kahden ihmisen suhdetta, ovat sitten samaa sukupuolta tai ei.

Se teissä uskiksissa eniten ällöttää, että halveksitte muita ihmisiä ja jopa haluatte kieltää heiltä rakkauden ja parisuhteen, jos se poikkeaa omastanne.

asian noin hienosti "kahden miehen väliseksi rakkaudeksi" muuta asiaa yhtään miksikään. Ongelmasi on se etä sinä et siedä muita ihmisiä, jotka ajattelevat asioista eri tavalla kuin sinä.

• hmoseksuaali
        Today kirjoitti:

"me hyväksymme homot mutta emme vain heidän syntejään kuten homoseksuaalisuutta"

Sama kun sanoisitte "hyväksymme ihmisryhmän mutta en pidä heidän jalkansa koosta"

Ihan kuin homoseksuaalit voisivat mitään seksuaaliselle suuntautumiselleen :D

Onko jumala sitten tuominnut ne kärsimään ikuisesta synnistä, jota ei voi muuttaa ja joutuu automaattisesti helvettiin? Aika julmaa.

voi *tutkitusti* parantua homoseksuaalisuudestaan ja Jumalalle ei ole mikään mahdotonta. On valhe jos et usko tähän koska sille ei ole tieteellistä näyttöä. Jos ihminen haluaa tervehtyä ja jos hän ei ole riippuvaisuutensa vanki hän voi päästä vielä ihmeelliseen valoon. Piste. Ei siinä sen kummallisempaa ja sinun mielipieesi ei muuta asiaa miksikään. Joten homoseksuaali voi parantua kyllä, jos vain haluaa. Ja saada uuden elämän, kuten kaikki muutkin ihmiset jotka uskoo Jeesukseen.

• Kössönöm
        ei tuon kirjoitti:

asian noin hienosti "kahden miehen väliseksi rakkaudeksi" muuta asiaa yhtään miksikään. Ongelmasi on se etä sinä et siedä muita ihmisiä, jotka ajattelevat asioista eri tavalla kuin sinä.

ole kieltämässä kahden ihmisen parisuhdetta, kuten uskikset tekevät.

Homosuhde tarkoittaa niin kahden miehen, kuin kahden naisenkin välistä suhdetta. Kumma juttu, että homoseksuaalisuus mielletään miesten väliseksi suhteeksi.

Ei minulla ole ongelmaa siinä, että en siedä homofoobikkoja. Se on ihan oma ongelmasi.

• Kössönöm
        hmoseksuaali kirjoitti:

voi *tutkitusti* parantua homoseksuaalisuudestaan ja Jumalalle ei ole mikään mahdotonta. On valhe jos et usko tähän koska sille ei ole tieteellistä näyttöä. Jos ihminen haluaa tervehtyä ja jos hän ei ole riippuvaisuutensa vanki hän voi päästä vielä ihmeelliseen valoon. Piste. Ei siinä sen kummallisempaa ja sinun mielipieesi ei muuta asiaa miksikään. Joten homoseksuaali voi parantua kyllä, jos vain haluaa. Ja saada uuden elämän, kuten kaikki muutkin ihmiset jotka uskoo Jeesukseen.

joten ei ole mitään tarvetta "parantua".

• ertert

"Jos kristinusko määrittelee oikein yleensä vääriksi luokitellut asiat kuten kumppanin pettäminen, huoruus, rikokset valheen ja petkuttamisen, eikö Raamattu olisi tehnyt oikein niin homoseksuaalisuuden määrittelyssäkin?"

Ei. Eri asiat on eri asioita ja ne käsitellään erillään, niitä ei voi niin vain niputtaa yhteen, koska jossain satukirjassa lukee niin.

"Ja tämähän on vielä lääketieteellisestikin todistettu."

Todisteet, kiitos.

"homoseksuaalisuus ym. edellä mainitut asiat on vääryyttä, ja johtaa vielä pahempaa pahaan(kuten homoseksuaaleilla tuo aivojen surkastuminen) niin kristitty ilman muuta pitää noiden asioiden vastustamista hyvänä."

Todisteet, kiitos.

"Lyhytnäköinen ihminen mieluumin ajattelisi, ettei Jumalaa ole, koska silloin ei tarvitse tarkastella elämää ja antaa tuomita oman sisimmänsä ajatuksia, jotta saisi toivon ja ikuisen elämän."

Juuri ikuisen elämän olemattomuus tekee tästä elämästä tärkeää.

"Ks vaikka http://bwanajoe.blogspot.com vain evoluutioteoria Miksi siis levität tuollaista valhetta?"

Yrittäisit tehdä selkeän lauseen, josta saisi selvää, mitä kysyt.

• järjen ääni
        hmoseksuaali kirjoitti:

Voi luoja!!! Et oo tosissas! Krisuhihun mielestä ei ole homoseksuaaleja, on vain heteroja jotka tekevät "syntiä". Tosta tulikin mieleen yksi Bill Maher -sketsi kohta 4:40:D
        http://www.youtube.com/watch?v=BCze2_YMFp0

• hmoseksuaali kirjoitti:

Mitä jos krisselit keskittyisivät joihinkin oikeisiin sairauksiin kuten esimerkiksi syöpään.

Homoseksuaalisuus kun ei tapa ketään. Mielestäni heillä on oikeus olla sellaisia kuin ovat, eikä millään 2000 vuotta vanhalla tarinakirjalla ole oikeutta siihen puuttua.

• Eihän se että pitää jotakin asiaa syntinä ole sama kuin fobia.
      Ja suvaitsevaisuus on hämäävä käsite. Loppujen lopuksihan se on sama kuin jonkun mielipideasiasta. Ja kuka päättää että jonkun mielipide on väärempi kuin toisen?

• Kössönöm

Kristillisissä piireissä kaiketi kirkolliskokous määrittää mikä on oikein ja mikä väärin.

Kyllähän sinäkin määrität homouden synniksi. Se on sinun mielipiteesi.

• silloin kun joku

messuaa ilman realistista syytä jotakin ihmisryhmää vastaan kokonaisuutena. Hitlerilläkin oli ilmiselvä juutalaisfobia. Uskovainen joka tietää olevansa itsekin syntinen olento, ei ryhdy nettipalstoilla julistamaan minkään ihmisryhmän huonoutta tai vääryyttä paitsi jos pitää itseään muita parempana - tai kärsii fobiasta.

• tarkoittaa..
        silloin kun joku kirjoitti:

messuaa ilman realistista syytä jotakin ihmisryhmää vastaan kokonaisuutena. Hitlerilläkin oli ilmiselvä juutalaisfobia. Uskovainen joka tietää olevansa itsekin syntinen olento, ei ryhdy nettipalstoilla julistamaan minkään ihmisryhmän huonoutta tai vääryyttä paitsi jos pitää itseään muita parempana - tai kärsii fobiasta.

pelkoa.

On erittäin kyseenalaista sanoa, että Hitler olisi pelännyt juutalaisia. Käytti heitä vain poliittisena pelinappulanaan.

• ertert
        tarkoittaa.. kirjoitti:

pelkoa.

On erittäin kyseenalaista sanoa, että Hitler olisi pelännyt juutalaisia. Käytti heitä vain poliittisena pelinappulanaan.

Kyllähän täällä paistaa selvä pelko läpi, kun katsoo joidenkin hihhuleiden viestejä. Pelätään homoseksuaalisuudesta johtuvia kuviteltuja seurauksia.

• voi..
        ertert kirjoitti:

Kyllähän täällä paistaa selvä pelko läpi, kun katsoo joidenkin hihhuleiden viestejä. Pelätään homoseksuaalisuudesta johtuvia kuviteltuja seurauksia.

olla olemattakin.

Minusta homofobia-sanalla homot vain imartelevat itseään. Itsehän he tuota sanaa niin innokkaasti tuovat esille. Eräänlaista propagandaa tuo sanoilla leikkiminen.

Jeesustelijoilla on omat bipliaan perustuvat juttunsa, joita koettavat noudattaa. En tiedä, voiko niiden käskyjen noudattamista sinänsä pitää pelkona homoja kohtaan. Koko heidän oppinsa nojaa kyllä pelolle, kuten hyvin tiedetään. Mutta tuskin tässä asiassa sen enempää kuin muutoinkaan.

• silloin kun joku kirjoitti:

Aikalailla samaa mieltä. Lisäisin että, omien uskomusten ja arvojen puolustaminen ei minusta ole mikään fobia.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4934
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2632
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1687
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1312
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1083
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      885
    Aihe