tältä palstalta? Ei ole enää Sirkka-Iitaa, ei juhania(juhani kyllä joskus joo), ei Danielia, ei zeka-melskaa, ei, no en enää kaikki muistakaan. Poika tuntureilta ja hildurvonhopsis ja allekirjoittanut enää kirjoittelee. Ootteko kyllästyneet vai eikö ole aikaa, tms?
Mihin kaikki on kadonneet
28
583
Vastaukset
Tervehdys sisko!!
Täällä ollaan, tulee oltuu vaa välillä tuolla kirkkocafeessa jutustelemassa. Mutta käyn aina välillä laittamassa jotain pientä komenttia tänne...:)
Siunausta ja kuulaita syyspäiviä siskolle :)- Maruanne*
Kauniita syyspäiviä sinullekin ja perheellesi!
- minäkin:),
mutta kun olen tälläinen seelaaja, niin olen nyt toisilla palstoilla kirjoitellut. Käväisen välillä täälläkin katsomassa oletteko te uskolliset sanansaattajat kirjoitelleet. Siunausta.
- Maruanne*
Onko Sinikka-ystäväni "linjalla"? Kiitos vaan mailista tuli perille, oli hauska:) Terveisiä koko perheellenne! Vastaan sulle vielä s-postissa.
- sillä olen se
Maruanne* kirjoitti:
Onko Sinikka-ystäväni "linjalla"? Kiitos vaan mailista tuli perille, oli hauska:) Terveisiä koko perheellenne! Vastaan sulle vielä s-postissa.
Jeesuksen lähettiläs joka menee sinne, minne Jeesus lähettää ja huutaa julki totuuden, tämän:
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja kaikki laki ja profetiat riippuu nyt tästä:
RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄSI.
Rakkaus täyttää lain. - jäädä_
sillä olen se kirjoitti:
Jeesuksen lähettiläs joka menee sinne, minne Jeesus lähettää ja huutaa julki totuuden, tämän:
Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja kaikki laki ja profetiat riippuu nyt tästä:
Rakkaus täyttää lain.levy päälle...:)
- tuo levy
jäädä_ kirjoitti:
levy päälle...:)
jää sinullekkin päälle ja, että se tulee sinulle ELÄMÄKSI ja alta muistuttaa siitä tätä kansaa sopimattomassa ja sopivassa tilanteessa:)!!!
- zeka_melska
Nyt ei ole tullut täällä kirjoiteltua.Mutta joskus piipahdan.
Siunausta! - poika.tuntureilta
omalta puoleltani kaipaan kovastikin syvähenkistä ja tutkivaa keskustelua, joka ankkuroituu elämän reaalitotuuksiin ja etsii vastausta kysymykseen: MIKSI.
No kysynpä kysymyksen:
Moniko on tullut ajatelleeksi, että pitkän kepin päässä olleella Mooseksen vaskikäärmeellä ja korkealla kirkon tornin huipulla olevalla ristillä on sama virka.
Sananpaikka löytyy Raamatusta, mutta mikä luku ja mikä jae?- Maruan-ne
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä (Joh.3:14-15).
Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon". Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
(4.Moos.21:8-9.) - poika.tuntureilta
Maruan-ne kirjoitti:
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä (Joh.3:14-15).
Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon". Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
(4.Moos.21:8-9.)tuota Joh 3 luvun kohtaa, joka on jäänyt täysin huomioimatta kotoisessa kristillisyydessä.
Eli Mooseksen vaskikäärme oli uskon objekti, joka vaikutti sen, etä käärmeen myrkky menetti tehonsa mikäli tätä vaskikäärmettä katsoi USKON HENGESSÄ.
Samanlainen uskon objekti on myös Golgatan keskimmäinen risti, jota kirkkojen ja rukoushuoneiden ristit symboloi; ja johon uskon hengessä katsomalla vapautuu synnin orjuudesta. Sen sijaan ilman uskoa minkänlaista vapautumista ei tapahdu.
- vaan
Oiskohan se tempaus jo toteutunut :)
- poika.tuntureilta
ketään mihinkään temmata. Uskokaa jo viimein.
- Jeesus on temmanut
poika.tuntureilta kirjoitti:
ketään mihinkään temmata. Uskokaa jo viimein.
minut Jumalan valtakuntaan ja nyt odotan sitä tempausta, jossa koko seurakunta lähtee kotiin.
Alahan sinäkin tavoitella uskoa, jossa vain uskotaan Jumalan Sanaan/Jeesukseen, ilman kyseenalaistamisia, sillä Sana ilmaisee merkeillä totuutensa ja elävyytensä, eli usko se, mitä Raamatussa sanotaan, äläkä vertaa sitä ihmisten tekoihin. Jos etsit ihmisten kautta Jumalaa, niin löytymättä jää. - poika.tuntureilta
Jeesus on temmanut kirjoitti:
minut Jumalan valtakuntaan ja nyt odotan sitä tempausta, jossa koko seurakunta lähtee kotiin.
Alahan sinäkin tavoitella uskoa, jossa vain uskotaan Jumalan Sanaan/Jeesukseen, ilman kyseenalaistamisia, sillä Sana ilmaisee merkeillä totuutensa ja elävyytensä, eli usko se, mitä Raamatussa sanotaan, äläkä vertaa sitä ihmisten tekoihin. Jos etsit ihmisten kautta Jumalaa, niin löytymättä jää.vedenpaisukseenkin?
Minä en usko siihen sellaisena kuin Raamattu sen kertoo. Ja miksikö en usko?
No. Ensinnäkin Maa on pallo ja toiseksi Araratin vuori on 5137 metriä korkea. Eli 40 vuorokauden aikana olisi pitänyt sataa vettä yli 100 metriä vuorokaudessa ja koko Maa-planeetan peittää yli 5 km paksu vesimassa jotta arkki olisi voinut Araratin vuorelle kariutua veden alettua laskeutumaan. Eli uskokoon vedenpaisumukseen joku muu.
Toiseksi se ylöstempaaminen. Totuus on, että jo 10 km korkeudessa on pakkasta 50 astetta ja ulkoavaruudessa sitä pakkasta on jo 273,16 astetta. Eli kovin on kylmää kyytiä. Tämän lisäksi Maa-planeetan nopeus kiertoradallaan auringon ympäri on 30 km sekunnissa ja Auringon nopeus kiertoradallaan linnunradan ympäri on jo 200 km/s ja tästä nopeudesta huolimatta yksi kierros, eli kosminen vuosi on 200.000 0000 vuotta. Nyt jos sinä tästä maan kyydistä jäät, saat odottaa kokonaisen kosmisen vuoden jotta aurinkokunta on uudelleen samalla kohtaa ja pääset liftaamaan kyytiin.
Eli on viisainta, että sinäkin pidät jalkasi tukevasti maan kamaralla ettet tipahda kyydistä. Uutta kyytiä kun saat odottaa todella pitkän aikaa. - tukevasti maan päällä:),
vedenpaisukseenkin?
No. Ensinnäkin Maa on pallo ja toiseksi Araratin vuori on 5137 metriä korkea. Eli 40 vuorokauden aikana olisi pitänyt sataa vettä yli 100 metriä vuorokaudessa ja koko Maa-planeetan peittää yli 5 km paksu vesimassa jotta arkki olisi voinut Araratin vuorelle kariutua veden alettua laskeutumaan. Eli uskokoon vedenpaisumukseen joku muu.
Toiseksi se ylöstempaaminen. Totuus on, että jo 10 km korkeudessa on pakkasta 50 astetta ja ulkoavaruudessa sitä pakkasta on jo 273,16 astetta. Eli kovin on kylmää kyytiä. Tämän lisäksi Maa-planeetan nopeus kiertoradallaan auringon ympäri on 30 km sekunnissa ja Auringon nopeus kiertoradallaan linnunradan ympäri on jo 200 km/s ja tästä nopeudesta huolimatta yksi kierros, eli kosminen vuosi on 200.000 0000 vuotta. Nyt jos sinä tästä maan kyydistä jäät, saat odottaa kokonaisen kosmisen vuoden jotta aurinkokunta on uudelleen samalla kohtaa ja pääset liftaamaan kyytiin.
Eli on viisainta, että sinäkin pidät jalkasi tukevasti maan kamaralla ettet tipahda kyydistä. Uutta kyytiä kun saat odottaa todella pitkän aikaa.mutta hengessä olen Jumalan tykönä.
Mitä sanot tuntureiden poika siihen, kun Jumala on kolmesti minut temmannut kuolemasta elämään ja joka kerta hoitohenkilöstä, lääkärit sun muuta ovat olleet täysin hämmingissä ja tunnustaneet, että vain suurempi voima sai tuon aikaiseksi.
Jos uskot, mitä sinulle kerron, niin ymmärrät, että alkeisvoimilla, ajoilla ja mitoilla ja kylmyydellä ja kuumudella ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa, sillä kaikki ne on vain ihmistä varten luotuja.
Ei meitä palele, kun täältä lähdemme:) - poika.tuntureilta
tukevasti maan päällä:), kirjoitti:
mutta hengessä olen Jumalan tykönä.
Mitä sanot tuntureiden poika siihen, kun Jumala on kolmesti minut temmannut kuolemasta elämään ja joka kerta hoitohenkilöstä, lääkärit sun muuta ovat olleet täysin hämmingissä ja tunnustaneet, että vain suurempi voima sai tuon aikaiseksi.
Jos uskot, mitä sinulle kerron, niin ymmärrät, että alkeisvoimilla, ajoilla ja mitoilla ja kylmyydellä ja kuumudella ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa, sillä kaikki ne on vain ihmistä varten luotuja.
Ei meitä palele, kun täältä lähdemme:)Eli omakohtaisia kokemuksia
http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/kuntoutumisen-tie.html - jo olisit
Eli omakohtaisia kokemuksia
http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/kuntoutumisen-tie.htmllaittanut siihen mainokseen, että "Kasvetaan yhdessä Jumalan Sanan tuntemiseen", olisikohan silloin puhelin soinut:).
Niin, eipä tässä osaa, kuin vaieta noiden sinun kokemustesi edessä, ovat ne sen verran rankkoja, mutta koska sinä olit jo uskossa, niin täytyyhän noilla kokemuksillasi olla määrätty tarkoitus.
Se kuitenkin mietityttää, että sinä olet hiukan niin, kuin he, joille Jeesus sanoo olevan parempi, kuin myllynkivi kaulaan laitettaisiin, eli sinä et usko meidän lapsen mielisellä uskovien kaltaisesti ja vähättelet meitä, mutta tiedän, että se ei ole pahuuttaa, eikä esytysyritystä, vaan lähtee jostakin muusta syystä. Eli oletko sen hypnoosihomman yhteydessä alkanut luottamaan sielullisuuteen, etkä nyt pääse siitä hengellisyyteen. Tuota kannattaa miettiä ja kannattaa tietää, että Jeesuksella on kyky irroittaa meidät sidonnaisuuksista, mutta väkisin Hän ei sitä tee.
Sinä olet tavattoman hyvä kirjoittamaan ja joitakin hengellisiä kirjoituksiasikin olen saanut lukea, eli sellaisia, joissa usko on ollut päälimmäisenä sinussa ja sen jälkeen kaikki muu ja siksi mietin, että mihin se annettu uskonlahja onkaan sinulta vilahtanut. - poika.tuntureilta
jo olisit kirjoitti:
laittanut siihen mainokseen, että "Kasvetaan yhdessä Jumalan Sanan tuntemiseen", olisikohan silloin puhelin soinut:).
Niin, eipä tässä osaa, kuin vaieta noiden sinun kokemustesi edessä, ovat ne sen verran rankkoja, mutta koska sinä olit jo uskossa, niin täytyyhän noilla kokemuksillasi olla määrätty tarkoitus.
Se kuitenkin mietityttää, että sinä olet hiukan niin, kuin he, joille Jeesus sanoo olevan parempi, kuin myllynkivi kaulaan laitettaisiin, eli sinä et usko meidän lapsen mielisellä uskovien kaltaisesti ja vähättelet meitä, mutta tiedän, että se ei ole pahuuttaa, eikä esytysyritystä, vaan lähtee jostakin muusta syystä. Eli oletko sen hypnoosihomman yhteydessä alkanut luottamaan sielullisuuteen, etkä nyt pääse siitä hengellisyyteen. Tuota kannattaa miettiä ja kannattaa tietää, että Jeesuksella on kyky irroittaa meidät sidonnaisuuksista, mutta väkisin Hän ei sitä tee.
Sinä olet tavattoman hyvä kirjoittamaan ja joitakin hengellisiä kirjoituksiasikin olen saanut lukea, eli sellaisia, joissa usko on ollut päälimmäisenä sinussa ja sen jälkeen kaikki muu ja siksi mietin, että mihin se annettu uskonlahja onkaan sinulta vilahtanut.tosi eksytystä
http://www.youtube.com/watch?v=7kFgpqUbrhI
Fysioterapeuttini tulee just, joten palaan asiaan myöhemmin. - mieltä
tosi eksytystä
http://www.youtube.com/watch?v=7kFgpqUbrhI
Fysioterapeuttini tulee just, joten palaan asiaan myöhemmin.tuollaisesta pitäisi ja olisi oikeudenmukasta olla? Itse kun on jalat maassa seisovaa tyyppiä, niin ei aina tahdo tietää, mitä mieltä pitää olla erilaisista käyttäytymistä ja mistä mikäkin on seurausta, esim. nuo kaatumiset ja vääntelyt.
Nuo on kyllä sellaisia asioita, joihin en ainakaan minä uskalla ottaa kantaa, sillä katsoin tuon puoliväliin, eli en tiedä puhuiko tuo mies ja mitä hedelmiä hänen puheensa tuottaa.
Olen äärettömän arka arvostelemaan ja jätän oudot asiat Jeesuksen kirkastettavaksi, sillä en halua ainakaan astua Jumalan varpaille:) ja toisaalta minusta on aivan mahdottoman epämiellyttävää arvostella ketään, sillä Jeesuskin antoi syntisten olla syntisiä ja silti söi heidän seurassaan ja puhui heille totuutta, eli antoi mahdollisuuden päästä parannukseen. - Aslak-riepu
mieltä kirjoitti:
tuollaisesta pitäisi ja olisi oikeudenmukasta olla? Itse kun on jalat maassa seisovaa tyyppiä, niin ei aina tahdo tietää, mitä mieltä pitää olla erilaisista käyttäytymistä ja mistä mikäkin on seurausta, esim. nuo kaatumiset ja vääntelyt.
Nuo on kyllä sellaisia asioita, joihin en ainakaan minä uskalla ottaa kantaa, sillä katsoin tuon puoliväliin, eli en tiedä puhuiko tuo mies ja mitä hedelmiä hänen puheensa tuottaa.
Olen äärettömän arka arvostelemaan ja jätän oudot asiat Jeesuksen kirkastettavaksi, sillä en halua ainakaan astua Jumalan varpaille:) ja toisaalta minusta on aivan mahdottoman epämiellyttävää arvostella ketään, sillä Jeesuskin antoi syntisten olla syntisiä ja silti söi heidän seurassaan ja puhui heille totuutta, eli antoi mahdollisuuden päästä parannukseen.hölö poek. Ei ain kannath tosis othaa. Hää mullekhi anth tän riephu- lisnimhen. Hää tää pithää kathoo ja oppii othaa: http://www.youtube.com/watch?v=3qXBxxKL3yk&feature=related
Tunthuri poek ol mahollisuudeth mut ithe jänkhämäisyythän neh pilas. Et Soankyläshäkkii o ihan yksiksenshä ku nii ylphee on. Ei oo enhää ku tää netti mut täälläkhii ei oikhee ossaa käyttäythyy. - Aslak-riepu
Eli omakohtaisia kokemuksia
http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/kuntoutumisen-tie.htmlotha oppii:
http://www.youtube.com/watch?v=ziTdXCanlOU&feature=related - Aslak-riepu
vedenpaisukseenkin?
Eli on viisainta, että sinäkin pidät jalkasi tukevasti maan kamaralla ettet tipahda kyydistä. Uutta kyytiä kun saat odottaa todella pitkän aikaa.kau, nöyrr ja pyyh antheeks pilkhaamisest!
http://www.youtube.com/watch?v=50JaBCFgluk&feature=related - lapin miehiä.
Aslak-riepu kirjoitti:
hölö poek. Ei ain kannath tosis othaa. Hää mullekhi anth tän riephu- lisnimhen. Hää tää pithää kathoo ja oppii othaa: http://www.youtube.com/watch?v=3qXBxxKL3yk&feature=related
Tunthuri poek ol mahollisuudeth mut ithe jänkhämäisyythän neh pilas. Et Soankyläshäkkii o ihan yksiksenshä ku nii ylphee on. Ei oo enhää ku tää netti mut täälläkhii ei oikhee ossaa käyttäythyy.Silloinhan te voisitte tavata tunturin pojan kanssa ja tutustua toisiinne, vai joko olette tuttuja.
Me elämme tänään vielä armon ajassa, emme siinä ajassa jossa tuomiot jaetaan, ja siksi me emme tuomitse ketään, vaan omalla esimerkillämme opastamme ihmisiä Jumalan Sanan tuntemiseen ja rakastamme kaikki lähimmäisiä.
Jumala sanoo, että tulemme tuomitsemaan ihmisiä Hänen kanssaan sen ajan tultua, mutta tässä ajassa Hän ei antanut meille minkäänlaista lupaa tuomita, ei syyttää, ei vihata, vaan KÄSKI RAKASTAA.
Tämä elämä on lyhyt ja toisilla lyhyempi, kuin toisilla ja siksi usein ihmettelen miksi ihmiset tahtovat elää tämän lyhyen ajan arvostellen ja soimaten kanssakulkijoita, kun voisivat tämän ajan käyttää Jeesuksen opetusten mukaan, rakastaen kaikkia, jopa vihollisia.
Jeesuksesta on annettu paljon vääristynyttä kuvaa ja sillä ahdistettu ihmisiä. Luullaan, että pitää ensin olla synnitön ja vasta sitten voi pyrkiä Jumalan luokse, mutta niin se ei ole, sillä Jeesus tuli vapauttamaan syntiset, sillä Hän tiesi, että omalla voimalla ei syntiä tunne, eikä siitä vapaudu.
Syntiä on rakkaudettomuus ja välinpitämättömyys ja kuten kaikki tiedämme, synti on laittomutta.
Jumala ei luonut laittomuutta, vaan sen ujutti tänne vastainen voima ja tänäänkin tuo ujutus on voimissaan jopa monessa, joka sanoo itseään uskovaiseksi, eli heissä, jotka jäävät hokemaan "Herra, Herra", mutta eivät elä Jeesuksen opetuksissa, tässä:
Jokaisessa ihmisessä on hyvä ja paha ja mahdollista on valita hyvä, tai paha:
5. Mooseksen kirja 30
15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa." - poika.tuntureilta
mieltä kirjoitti:
tuollaisesta pitäisi ja olisi oikeudenmukasta olla? Itse kun on jalat maassa seisovaa tyyppiä, niin ei aina tahdo tietää, mitä mieltä pitää olla erilaisista käyttäytymistä ja mistä mikäkin on seurausta, esim. nuo kaatumiset ja vääntelyt.
Olen äärettömän arka arvostelemaan ja jätän oudot asiat Jeesuksen kirkastettavaksi, sillä en halua ainakaan astua Jumalan varpaille:) ja toisaalta minusta on aivan mahdottoman epämiellyttävää arvostella ketään, sillä Jeesuskin antoi syntisten olla syntisiä ja silti söi heidän seurassaan ja puhui heille totuutta, eli antoi mahdollisuuden päästä parannukseen.sanon, että kyseinen touhu on hysteeristä huuhaata, jossa ei ole Jumalalaa mitään osaa eikä arpaa.
Aikanaan olin raamattukoulussa ja ylivainiolaisuus eli voimakkainta kukoistuskauttaan Suomessa. Olin mukana alttaripalvelussa ja muutamat kaatuivat. Mutta. Olin kymmynen vuotta aiemmin ollut esiintyvänä hypnotisoijana näyttämöllä ja kaatanut silloinkin ja kun en löytänyt näistä kaatumisista mitän eroa, tulin siihen tulokseen, että Jumala ei ole kaatanut Suomessa ainuttakaan ihmistä ja lopetin kaatamiset siihen. - poika.tuntureilta
lapin miehiä. kirjoitti:
Silloinhan te voisitte tavata tunturin pojan kanssa ja tutustua toisiinne, vai joko olette tuttuja.
Me elämme tänään vielä armon ajassa, emme siinä ajassa jossa tuomiot jaetaan, ja siksi me emme tuomitse ketään, vaan omalla esimerkillämme opastamme ihmisiä Jumalan Sanan tuntemiseen ja rakastamme kaikki lähimmäisiä.
Jumala sanoo, että tulemme tuomitsemaan ihmisiä Hänen kanssaan sen ajan tultua, mutta tässä ajassa Hän ei antanut meille minkäänlaista lupaa tuomita, ei syyttää, ei vihata, vaan KÄSKI RAKASTAA.
Tämä elämä on lyhyt ja toisilla lyhyempi, kuin toisilla ja siksi usein ihmettelen miksi ihmiset tahtovat elää tämän lyhyen ajan arvostellen ja soimaten kanssakulkijoita, kun voisivat tämän ajan käyttää Jeesuksen opetusten mukaan, rakastaen kaikkia, jopa vihollisia.
Jeesuksesta on annettu paljon vääristynyttä kuvaa ja sillä ahdistettu ihmisiä. Luullaan, että pitää ensin olla synnitön ja vasta sitten voi pyrkiä Jumalan luokse, mutta niin se ei ole, sillä Jeesus tuli vapauttamaan syntiset, sillä Hän tiesi, että omalla voimalla ei syntiä tunne, eikä siitä vapaudu.
Syntiä on rakkaudettomuus ja välinpitämättömyys ja kuten kaikki tiedämme, synti on laittomutta.
Jumala ei luonut laittomuutta, vaan sen ujutti tänne vastainen voima ja tänäänkin tuo ujutus on voimissaan jopa monessa, joka sanoo itseään uskovaiseksi, eli heissä, jotka jäävät hokemaan "Herra, Herra", mutta eivät elä Jeesuksen opetuksissa, tässä:
Jokaisessa ihmisessä on hyvä ja paha ja mahdollista on valita hyvä, tai paha:
5. Mooseksen kirja 30
15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."Aslakkirievusta ole tositoimiin. On niin pelkuri, että. Tämän lisäksi ei ole minkäänlaista käsitystä Lapin murthesta, joten voi olla vaikka vinkuintiasta ja teeskentelee Lapin ihmistä.
- Aslak-riepu
Aslakkirievusta ole tositoimiin. On niin pelkuri, että. Tämän lisäksi ei ole minkäänlaista käsitystä Lapin murthesta, joten voi olla vaikka vinkuintiasta ja teeskentelee Lapin ihmistä.
et semmoshii aljuja te Tuhthuripojan kalthaiset oletta, niin kaikki muut paitti Aslakki.
Elikhä ihmiskunta hylkhää palvonna kohthein jumalat, mut othaa palvontans kohteheiks tiedemiehhet ja tietheelliset teoriat uskonthojen tilall. - Gabriel II
sanon, että kyseinen touhu on hysteeristä huuhaata, jossa ei ole Jumalalaa mitään osaa eikä arpaa.
Aikanaan olin raamattukoulussa ja ylivainiolaisuus eli voimakkainta kukoistuskauttaan Suomessa. Olin mukana alttaripalvelussa ja muutamat kaatuivat. Mutta. Olin kymmynen vuotta aiemmin ollut esiintyvänä hypnotisoijana näyttämöllä ja kaatanut silloinkin ja kun en löytänyt näistä kaatumisista mitän eroa, tulin siihen tulokseen, että Jumala ei ole kaatanut Suomessa ainuttakaan ihmistä ja lopetin kaatamiset siihen.Löysin vuosia sitten netin syövereistä kirjoituksen joka jäi lähtemättömästi mieleeni.
Yllätyksekseni löysin sen uudelleen nyt.
Liittyy mielestäni hyvin käsiteltävään aiheeseen.
Te uskotte kontrolliin. Te uskotte lakeihin, sääntöihin, moraalikoodeihin. Te uskotte kostoon, rangaistukseen, asianne oikeutukseen ja julistamaanne tuomioon niin kuin se olisi Taivaista annettu.
On milteipä huvittavaa, mutta pohjimmiltaan säälittävää, että teidän vastauksenne kaikkinaisiin mieltämiinne yhteiskunnallisiin epäkohtiin on kovennetut rangaistukset ja tiukennettu lainsäädäntö.
Te jaatte ihmiset hyviin ja pahoihin. Te olette hyviä. Ne muut ovat pahoja, ja ne ovat pahoja tahallaan, vittuillessaan. Ja näin ollen niitä pitää rangaista, jotta oppivat olemaan kiusaamatta teitä oikeamielisiä.
Kertaakaan teidän älynne ei kysy, miksi joku toimii asettamanne lain vastaisesti. Te ette kykene ymmärtämään kahta asiaa: 1- Että lakinne saattaisi yksinkertaisesti olla vääryyden ilmentymä. 2- Että ihmiset eivät "pahuuttaan" ole noudattamatta teidän keksimiänne pykäliä, vaan että heillä ehkä on perusteet nähdä asia toisin, tai että te olette ITSE SAATTANEET yhteiskunnan sellaiseen tilanteeseen, että on laajoja ihmisryhmiä, jotka eivät selviä enää muutoin kuin rikkomalla säännöksiä.
Teidän lakinne ja asetuksenne ovat tämän maan saattaneet kurjuuteen. Teidän tuomarinne ja poliisinne ovat köyhdyttäneet sadattuhannet ihmiset, ja kun he varastavat leipää, te vaaditte pidempiä rangaistuksia!
Ettekö näe, että kapina kontrollia vastaan ei laannu yhä suuremmalla kontrollilla, vaan että vastustamanne ilmiö saa toisia muotoja ja vain voimistuu lisäämästänne kontrollista? Te ette voi tuhota energiaa. Te voitte rakentaa muureja taivaisiin asti, te voitte peittää maan vankiloilla tai kahlehtia vastustajanne, mutta aina tuo energia, jota vastustatte, heijastuu teille ja teidän yhteiskuntaanne takaisin.
Ja kun lakinne, poliisinne ja käsirautanne ovat saaneet yksilöstä kontrollin, te luulette voittaneenne. Mutta näin se ei ole. Tuo yksilö alkaa voida pahoin. Hän käyttää lääkkeitä ja viinaa, tarttuu puukkoon tai räjäyttää lastenne suolet seinille kauppakeskuksessa.
Ja te ihmettelette, mistä nämä kaikki hullut tulevat! Minäpä kerron teille: ne tulevat teidän vihastanne, teidän kontrollistanne, teidän riistostanne. Nämä väkivallanteot ovat vain aineeseen manifestoitunut muoto teidän omasta hulluudestanne. Ja totisesti minä sanon teille, älkää yrittäkö parantaa hulluuttanne ryhtymällä vieläkin hullummiksi.
Kun kettutytöt vapauttavat eläimiä, ei se johdu siitä, että rangaistukset ovat liian alhaiset. Se johtuu siitä, että te kidutatte eläimiä.
Kun joku murtautuu kotiinne, ei se johdu siitä, että hän olisi vittumainen. Se johtuu siitä, että rakentamanne yhteiskunta on riistänyt häneltä normaalit elämisen mahdollisuudet.
Kun joku myy persettä talonne edustalla, ei se johdu siitä, että hän olisi moraalisesti rappiolla. Se johtuu siitä, että te olette moraalisesti niin rappiolla, että olette varastaneet hänen palkkansa ylläpitämällä keinotekoista työttömyyttä.
Kun joku vetää lastanne turpaan koulussa, ei se johdu siitä, että koulussa ei ole metallinpaljastimia, vartijoita ja kyynelkaasusumuttimia. Se johtuu siitä, että tuon hakkaajan vanhemmat ovat sairastuneet henkisesti, koska teidän pankkinne vei heiltä heidän asuntonsa.
Kun joku käyttää huumeita, ei se johdu siitä, että hän olisi sairas tai että poliisilla on vähän resursseja. Se johtuu siitä, että te olette vieneet hänen tulevaisuutensa ja ihmisoikeutensa.
Kun joku tahrii kiinteistönne seinät maalilla, se ei johdu siitä, että teillä on liian vähän valvontakameroita. Se johtuu siitä, että te ette kuuntele tätä nuorta ja ota häntä huomioon.
Ja vielä te yritätte lopettaa laittomuudet tekemällä itse laittomuuksia, te yritätte lopettaa murhat murhaamalla, te yritätte lopettaa sortamisen sortamisella, te yritätte lopettaa epävarmuuden epävarmuudella, vihan vihalla ja sairauden sairaudella.
Mutta se ei toimi. Eikä se voi toimia. Sillä kontrolli, uhkailu, väkivalta, riisto, viha ja yhä sairaalloisempia muotoja saava lainsäädäntö ja rakastamanne totalitarismi voivat johtaa vain vapauden menettämiseen, murhiin, pahoinvointiin, varastamiseen, kostoon, pommi-iskuihin, huumeidenkäyttöön ja kaaokseen.
Ja nyt te kysytte, mitä minulla on antaa tilalle. Ja minä vastaan; jos joku on sairas, ei hän parane valvontakameroilla, lainsäädännöllä, poliisin kaikkivaltiudella tai kostolla. Teidän tulee parantaa hänet.
Miten? Antamalla hänelle ihmisoikeudet. Antamalla hänelle toimeentulon, paikan asua. Antamalla hänen toteuttaa itseään rakentavassa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, joka EI perustu kontrolliin, vaan rakkauteen. Sillä kontrolli kumpuaa pohjimmiltaan pelosta. Ja pelko vain luo lisää pelonaiheita. Ainoa vastaus pelolle on peloton rakkaus ja luottamus siihen, että minkä te teette heille, he tekevät sen teille.
Pelosta syntyy kontrolli, ja kontrollista pelko. Pelosta syntyy väkivalta ja lisää pelkoa. Vain yhteiskunnallisena vastuuntuntona ilmenevä rakkaus voi tuon ketjun katkaista. Aloita tänään. Sinä itse olet se osa maailmaa, jonka voit muuttaa. Mitään muuta et voi muuttaa. Mene ja tee se. Älä ole pelko, vaan peloton rakkaus.
Älä ole pelko, vaan peloton rakkaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745009Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.153398Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2321213Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912