On kotini veneen alla
ja ruokani kyyneleet,
on peitteeni routa ja halla
sekä vaatteeni repaleet.
Olen kulkenut tieni loppuun,
olen sairas ja rauhaton-
join maljani pohjasakkaan,
nyt olen yksin ja onneton.
Käy mereltä kylmät tuulet,
en unta silmiini saa;
on verillä kädet ja huulet
ja rinnassa ahdistaa.
Tässä itken kurjuuttani
ja mennyttä muistelen.
Tuska polttaa sisintäni,
liekö yöni tää viimeinen?
Minä tahtoisin jo päästä
näistä kahleista saatanan,
minä pelkään, kun askelen päässä
kylmä syli on kuoleman.
Vaan pääse en paikaltani,
olen kylmästä kangistunut.
Veri jäähtyy suonissani
ja olen loppuun uupunut.
Vielä kelpaanko sinulle Jeesus
näin kurjana kuin olenkin?
Minä jaksa en enää, Jeesus,
ota luoksesi takaisin.
Tulen tuhlaajapojan tieltä
tulen kuilusta syvyyden.
Katso nyt, mitä löysin sieltä
retkiltä turhuuden!
On vaatteeni repaleina
ja kasvoni turvonneet.
Koko elämäni särkyneenä
vilu, tuska ja kyyneleet.
Ei ole tässä rippi-isää
kelle syntini tunnustan.
Oi Herra, vähän voimia lisää,
että sanoa uskallan.
Anna syntini anteeksi, Jeesus
ja kerro Isälle terveiset.
Olen tullut rajalle, Jeesus,
kuulen sanasi viimeiset:
"Tule sellaisena kuin olet,
kaikki entinen mennyt on.
Anteeksiannon saanut olet,
uuteen aamuun ovi auki on!"
- Ja merellä taukosi tuuli,
veneen alla niin hiljaista on.
Yön taistelut taivas kuuli,
nyt hiljaista, hiljaista on.
Anna anteeksi Jeesus
15
705
Vastaukset
- remppa-emma
Mitenkä kävi tämän ihmisen, josta runo kertoo?
Synnin tuskassa, ilman rippiä, ilman seurakuntaa äitinä, ainoana turvana ja pelastajana Jeesus.- JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES
HYVIN KÄVI JOS USKOI JEESUKSEN VÄLIMIEHEKSI,ILMAN
MAALLISIA KANSSAKULKIJOITA.ME IHMISET OLEMME TOISTEMME TUKI JA TURVA JOS EMME USKON JÄLKEEN VIELÄKÄÄN JAKSA USKOA.ELIKKÄ OLEMME VAHVISTUKSEKSI,USKON JÄLKEEN!USKO ON TAIVAAN ISÄN MEILLE LAHJOITTAMAA,ITSE EMME SITÄ VOI SAAVUTTAA.KIITOS TAIVAAN ISÄLLE JA POJALLEEN SUUREN RAKKAUDEN TÄHDEN,ITSESSÄMMEHÄN OLEMME VAIN PELKKÄÄ PÖLYÄ!TAIVAAN ISÄ NÄKEE SYDÄMEN,IHMINEN VAIN HILKUN VERRAN ULKOKUORTA.AMEN - JÄÄKAAPISSA
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES kirjoitti:
HYVIN KÄVI JOS USKOI JEESUKSEN VÄLIMIEHEKSI,ILMAN
MAALLISIA KANSSAKULKIJOITA.ME IHMISET OLEMME TOISTEMME TUKI JA TURVA JOS EMME USKON JÄLKEEN VIELÄKÄÄN JAKSA USKOA.ELIKKÄ OLEMME VAHVISTUKSEKSI,USKON JÄLKEEN!USKO ON TAIVAAN ISÄN MEILLE LAHJOITTAMAA,ITSE EMME SITÄ VOI SAAVUTTAA.KIITOS TAIVAAN ISÄLLE JA POJALLEEN SUUREN RAKKAUDEN TÄHDEN,ITSESSÄMMEHÄN OLEMME VAIN PELKKÄÄ PÖLYÄ!TAIVAAN ISÄ NÄKEE SYDÄMEN,IHMINEN VAIN HILKUN VERRAN ULKOKUORTA.AMENKYLLÄ VARMASTI ON OTOLLINEN,JEESUS VÄLIMIEHENÄ!AMEN
- Ahdas portti
Jumalan armo
Kristuksen ansio
usko jolla tämä lahja otetaan vastaan
Uskoa ei voi itse itselleen antaa, se on Jumalan lahja. - Armosta ilman ansioita. Jumala on rakkaus. - Remonttireiksa
varmaan synnin tuska jatkuu.... ja runo. Mutta toivottavasti loppussa kuitenkin hyvin.
- yksi yksinäinen
Ei hänellä ollu perinnäis-sääntöjä,eikä uskovaisen esikuvaa, ei vaellusta ei kilvoitusta, Ei hän rakastanut ensimäisiä sijoja, ei hänellä ollut kunniapaikkaa kutsuilla ja kekkereillä. Ei hänellä myöskään ollut maallista mammonaa, jotta olisi voinut lahjoittaa komeisiin ruloushuoneisiin...
Hänellä oli vain tuo syntisairaus ja - USKO -
"Tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa" sanoi Jeesus ryövärille ristinpuulla. Pistääkö miettimään? - teutatess
yksi yksinäinen kirjoitti:
Ei hänellä ollu perinnäis-sääntöjä,eikä uskovaisen esikuvaa, ei vaellusta ei kilvoitusta, Ei hän rakastanut ensimäisiä sijoja, ei hänellä ollut kunniapaikkaa kutsuilla ja kekkereillä. Ei hänellä myöskään ollut maallista mammonaa, jotta olisi voinut lahjoittaa komeisiin ruloushuoneisiin...
Hänellä oli vain tuo syntisairaus ja - USKO -
"Tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa" sanoi Jeesus ryövärille ristinpuulla. Pistääkö miettimään?Että mietityttää kovastikin, mitä saa tehdä , mitä ei, se ryöväri ei voinut tehdsä mitään. Ja pelatui , Toinen ryövri pilkkasi Jeesusta ja ei pelastunut .
Siinä oli tietenkin Jeesuksen taito nähdä, ihmisen sydämeen, ja vilpittömyyteen . Mutta todella mietityttää, kun ajattelee lappiuskoisia heillä on vaatimuksia vaikka kuinka paljon .
Yksi koskettavimmista hetkistä oli sellainen, kun kaksi tatuoitua käsiparia tarttui kitaroihin. Ja karhein kaiken kokenein äänin lauloivat tätä laulua ja sitten todistivat miten elävässä elämässä tämä on todellisuutta.
- On kotini veneen alla
Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset.
Jne...................................
Vanhurskasko tuskalla tulee autuaaksi, kussas sitten suruton näkyy.- laittanut
koko kohdan.
Olisi voinut auttaa. - remppaemma
laittanut kirjoitti:
koko kohdan.
Olisi voinut auttaa.tekee vanhurskaaksi, ellei usko?
Kuinka sinä olet tullut vanhurskaaksi, kerro ihan omin sanoin?
Usko ON LAHJA, sen saa se, kelle Jumala sen LAHJOITTAA! Sitä kun ihminen itse omin eväin EI VOI saavuttaa, vaikka kuinka paljon tekisi työtä ja etsisi merkkejä! - teutatess
Tulimme siihen tulokseen että mietitään .
- remppaemma
remppaemma kirjoitti:
tekee vanhurskaaksi, ellei usko?
Kuinka sinä olet tullut vanhurskaaksi, kerro ihan omin sanoin?
Usko ON LAHJA, sen saa se, kelle Jumala sen LAHJOITTAA! Sitä kun ihminen itse omin eväin EI VOI saavuttaa, vaikka kuinka paljon tekisi työtä ja etsisi merkkejä!oli kysymyksen kera sinulle joka kysyvästi kirjoitit: "Kussas sitten surutoin näkyy"
- teutatess
remppaemma kirjoitti:
oli kysymyksen kera sinulle joka kysyvästi kirjoitit: "Kussas sitten surutoin näkyy"
Niin se näkyy siinä isossa olki ja korsi kasassa joka tuleen sytyetään, sanan mukaan.
- teutatess
ja armost heille annetaan, ei suinkaan ansion tähden.
Suruton jos loppuun asti oot, sinut laitetaan siihen isoon olki ja korsi kasaan, joka viimeisellä tuomiolla, sytetään tuleen .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432956- 502442
- 1072401
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361633- 991632
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4231509Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141482Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81469R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201269