Lävistykset & tatuoinnit kiellettyjä?

Tyttö16vv

Eli oon tällänen 16v ja ihan kristitty tyttö. Aika hyvin oon perillä uskonasioista jne.
Silti mua mietityttää, että onko lävistykset ja tautoinnit ns. "huono" juttu kristinuskossa? Haluaisin kovasti huulikorun ja oon ite ajatellu, että eihän se kovin paha voi olla. Eihän siinä loukata ketään.
Vastauksia toivoisin :s

18

4363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Äiti*

En minä ainakaan ole ajatellut niitä ikinä mitenkään pahana asiana vaikka uskovainen olenkin. Tietenkin uskovaisistakin löytyy ihmisiä jotka kuvoksuvat tatuointeja ja lävistyksiä ihan niin kuin ateisteistakin.

• *debi*

terveydellistä haittaa, allergiat, tulehdukset ym. Itelläni on nenässä lävistys. Se punoitti aina vähän kun käytin korua. Joskus koru tarttui johonkin. Kun otin korun pois, joskus tuntui että se vinkui häiritsevästi kun yritin nukkua. Nyt se on onneksi kuroutunut niin pieneksi ettei enää vingu. Näyttää lähinnä isolta huokoselta... joskus täytyy puristaa möhnät pois...

• uskovien

lisäksi julkijumalattomia. Eikä töissäkään voinut käyttää.
        Myöhemmin koin ettei se ole Jumalan tahto että enää käyttäisin.

• paha olo
        uskovien kirjoitti:

lisäksi julkijumalattomia. Eikä töissäkään voinut käyttää.
        Myöhemmin koin ettei se ole Jumalan tahto että enää käyttäisin.

kun Pyhä Henki murehti. Vaikkei Sanassa kielletä.

• tarjasusanna

3. Mooseksen kirja 19:28 "Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra."

lävistykset puolestaan ovat valtava terveysriski - kannattaa kyllä harkita tarkkaan,vaikuttaa myös ammatinvalintaan - tietyillä ammattialoilla et voi lävistyksiä pitää, esim terveydenhuoltoalalla etkä myöskään elintarvike etkä ravintola-alalla

omille lapsilleni en anna lupaa moisien hankintaan

• Mutta tässähän ei kaiketi ollut kyse vainajan muistelemisesta?

• no.niinpäs
        zille kirjoitti:

Mutta tässähän ei kaiketi ollut kyse vainajan muistelemisesta?

Eikä itsensä viiltelystä. Ehkä haluat vanhempana vielä luopua niistä, nuorena sitä kai kaikenmoista kokeilee.

• Voisikohan ajatella tämä olisi ns.ehdonvallan asia. Eli jokainen uskovainen miettii omalla kohdallaan vakaamuksensa asian suhteen.

• Trubaduuri

Turhuutta kaikki tyynni. Ei ihminen uskonsa tueksi tarvitse koruja, ei lävistyksiä, eikä tatuointeja!

• hande-56

Siitä vaan,mutta hen koht en yhtään pidä noista kaiken maailman nepparinaamoista joita vastaan tulee ja telkussakin on jotenkin ällötää koko lävistys touhu ei siinä mitää stailia ole ja ainakaa Raamattu ei kehota ottamaan kuvaa eikä lävistyksiä ihoonsa,sydämmestä tulevat kaikki pahat ajatukset ja toteutuvat tekoina.
      valita on vain sulla.

• eräs vain

Alustanpa asiaani ensin hieman: joskus viitataan 3.Mooseksen kirjaan kun käsitellään tatutointeja, tähän tapaan: "28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra." Kontekstin huomioon ottaen tuo käsittelee sitä, ettei Israelin tullut omaksua pakanakansojen tapoja surra vainajiaan.

Täytyy kuitenkin muistaa, että Mooseksen laki oli juutailaisia varten, muuten myös äskeitä edellinen jae koskisi kristittyjä: "27 Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa."

Raamatusta ei sinällään voida erottaa mitään täysin pitävää ohjetta lävistysten ottoon, itse olen pitänyt ohjeenani: "20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.". Kannattaa miettiä, miksi sen lävistyksen haluaa. Kristityn tärkein kaunistus tulisi olla jumallallinen luonto. Neuvoisin rukoilemaan asian suhteen, mutta en näkisi mitään estettä lävistyksen otolle, kunhan se pysyy kohtuuden rajoissa.

• taxino12

Näissä kirjoituksissa on monta varteenotettavaa pointtia, joita kannattaa miettiä. Minä itsekään en ymmärrä, miksi Jumalan täydellinen luomus pitäisi "koristella" ihmismielen mukaan, mutta mikäli päädyt lävistyksen ottamaan, niin ota! Mehän emme ole lain alla, vaan vapaat! Mitkään meidän tekemämme teot eivät voi meitä hukuttaa, jos luotamme Jeesuksen uhriin ristillä! Vain Jeesus voi meidät pelastaa kaikista synneistämme.
      Room 8:38,39 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

• äiti...........

Laitoin uskonto-henkisen tatuoinnin itselleni juuri siksi, että EN IKINÄ UNOHTAISI JUMALAA, JEESUSTA, USKOA, TOIVOA JA RAKKAUTTA. Jumalan Armo ja Rakkaus ovat elämäni tukipilari. Ihan sama mitä ihmiset ajattelee tästä. Jumala on Rakkaus.

• Hanna

En näe siinä mitään pahaa, jos pidät koruista ja se sodi omaatuntoasi vastaan. Tee kuitenkin niin, ettei siitä jää ikuista arpea ja ole sitten joskus vaikka suurempi syöpäriski. Ymmärrän etteivät kaikki, varsinkaan vanhempi väki ymmärrä, mutta kerran me olemme nuoria ja Taivaan Isä ymmärtää teitä. Itse en ole enää nuori.

• Cryz159

Jos oilisin saanut päättää toisenkerran että otanko niin en ottaisi. Pidin omasta huulilävistyksestä mutta koin sen sitovaksi - rakastin sitä enemmän kuin Herraa ja otin sen hiukan mystisissä olosuhteissa muutenkin. Henk. koht. aloin kokemaan persoonan muutoksia ja henkivaltoja. Mietin pari päivää sitten että mikä sitoi, tajusin että ainoa totuus voi olla Raamatussa - ...en tasan muista kohtaa josta Herra puhuu Raamatussa mutta muistan kohdan jossa kiellettiin viemästä Herran huoneeseen mitään sinne kuulumatonta..... Mä ehkä ymmärrän väärin mutta koen asian niin raamatusta luettuani: Herran huone/temppeli=ruumis. Ruumis=Sielun temppeli.... en aio toiste kajota siihen koska Herra ei antanut lupaa mulle Raamatussa... En osaa sanoa, kieltää, enkö tuomita toisia... kaduin vaan itse tätä systeemiä ja paljon asioita alkoi tapahtua... Jeesus Kristus auttoi pelastumaan <3 mut koin että niin kauan kuin toi koru oli - ajatukseni olivat vieraat.... Siunausta kaikkien teille...

• Voivoisentään

Nämä henkivaltoihin uskovat ihmiset ovat aina jotenkin surullisia.

• eivät.kaikki.ole
        Voivoisentään kirjoitti:

Nämä henkivaltoihin uskovat ihmiset ovat aina jotenkin surullisia.

Tai sitten eivät ole.

• 12_13

Sanoisin, ettei siinä silmiä välttämättä ala sattumaan, jos lävistyksen näkee, mutta ei ne kenenkää naamaa saa paremman näköiseksi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3683
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      71
      3055
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      52
      2243
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      12
      1409
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      63
      1188
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      80
      1078
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      941
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      921
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      915
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      902
    Aihe