Mitä tarkottaa Ilm 4:2

Kyssäri...

Mitä tarkottaa?
"Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta."



Ilm.4
"Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. 2 Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta. 3 Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista."

61

1583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka jaksaa?

      Lähi-idästä löytyy vaikka kuinka monta tulkintaa heidän kansansatuihinsa.

    • kylläkin

      Joh Ilm 3:nnesta luvusta.

      • .............................

        Onkohan tämä nyt se paljon puhuttu tietokone vika, kolmonen oli muuttunut neloseksi.

        Usein nähdään uutisissa, että tietokone vika pysäytti sähköt tai jonkun muun asian.


    • ol sillon

      sinä ihan hiljaa. Vain Kristuksen teko riittää Jumalalle, sen tuo ilmestyskirjassa mainittu seurakunta oli unohtanut ja lähtenyt rakentamaan ihmisen tekojen päälle vanhurskautta.

      • vaikene

        saastainen pukki!


      • pyhiä ei puhutella noin
        vaikene kirjoitti:

        saastainen pukki!

        _________


      • on ittestään
        pyhiä ei puhutella noin kirjoitti:

        _________

        saatananpalvojalla!


      • pysy viiteryhmässäsi
        on ittestään kirjoitti:

        saatananpalvojalla!

        saatananpalvoja


      • Sillä lailla pitää
        pysy viiteryhmässäsi kirjoitti:

        saatananpalvoja

        tässä oksassa ovat esikoislestadiolaisen uskontokeskustelun parasta antia; oikaa sydämen kristillisyyttä ne ainakin ilmentävät. Vai mitä ajattelette tuosta sananvaihdosta; eiköpä olekin sydämellisen läheistä ja lämmintä ajatusten vaihtoa?


      • Jos siltä tuntuu
        Sillä lailla pitää kirjoitti:

        tässä oksassa ovat esikoislestadiolaisen uskontokeskustelun parasta antia; oikaa sydämen kristillisyyttä ne ainakin ilmentävät. Vai mitä ajattelette tuosta sananvaihdosta; eiköpä olekin sydämellisen läheistä ja lämmintä ajatusten vaihtoa?

        Ei pidä sotkea Esikoislestadiolaisia tähän oksaan, koska he eivät täällä kirjoita.


      • sitten ovat?
        Jos siltä tuntuu kirjoitti:

        Ei pidä sotkea Esikoislestadiolaisia tähän oksaan, koska he eivät täällä kirjoita.

        vieras on henki ja naurattaakin lukea räksytystä.


    • sanassaan

      kehoittaen parannukseen!
      tämä sana koskee myös meitä tämän päivän ihmisiä yhtä lailla!

      "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo
      hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän
      sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
      Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet
      kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi
      Jumalani edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä
      vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä,
      millä hetkellä minä sinun päällesi tulen'." (Ilm 3:1-3).

      ('Ja kirjoita Sardin seurakunnan enkelille: näitä sanoo se, jolla ne seitsemän Jumalan henkeä ja ne seitsemän tähteä ovat: minä tiedän sinun tekos; sillä sinulla on nimi ettäs elät, ja olet kuollut. Ole valpas ja vahvista niitä muita, jotka kuolemallansa ovat; sillä en minä löytänyt sinun tekojas täydellisiksi Jumalan edessä. Niin ajattele siis, kuinka sinä saanut ja kuullut olet, ja pidä se, ja tee parannus. Ellet sinä siis valvo, niin minä tulen sinun päälles niinkuin varas, ja et sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päälles tulen.')

      Sardeen seurakunta oli nimellisesti elävä, mutta se oli
      hengellisesti kuollut. Kaikki näytti seurakunnassa olevan ulospäin kunnossa.
      Kokouksia ja puheita pidettiin, laulettiin ja pidettiin rukouksiakin muodon
      vuoksi. Mutta Pyhä Henki ei ollut mukana tässä kaikessa. Se oli jossain
      vaiheessa tullut murheelliseksi ja jättänyt tämän joukon, joka ei ollut valvonut omaa tilaansa Jumalan edessä, vaan oli päästänyt tuntonsa turtumaan.

      Ehkä siellä oli monenlaista muutakin toimintaa; tehtiin hyviä tekoja, harjoitettiin laupeutta, mutta elävä yhteys Kristukseen, joka on seurakunnan pää, oli päässyt katkeamaan.

      Seurakunta koostuu yksilöistä, mutta jos maailmallisuuden henki pääsee leviämään seurakunnan keskelle, niin se leviää siellä ihmisestä toiseen. Ja lopulta on koko seurakunta kuolleessa tilassa. Sillä on nimi että se elää, mutta todellisuudessa se on kuollut. Sen tähden Jumalan Sana kehoittaa meitä:

      'ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.' (Hebr 10:24-25).

      On tärkeätä, että ihmiset käyvät hengellisissä kokouksissa, mutta vieläkin tärkeämpää on se mitä noissa kokouksissa tehdään. Ellei Pyhä Henki on mukana, ne eivät ole oikeita hengellisiä tilaisuuksia. Silloin siellä ei myöskään ole elämää. Osoitus siitä että seurakunnassa on ELÄMÄÄ, on se, että siellä tehdään parannusta. Että siellä julistetaan katuvalle ihmiselle synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressä.

      Eihän tätä raamatun paikkaa oikeastaan tarvitse tulkita. Tässähän sanotaan aivan selvällä suomen kielellä mitä se tarkoittaa. Tässä sanotaan aivan selvästi mitä ihmisen on tehtävä välttääkseen hengellisen kuoleman:
      ' Muista (Ajattele) siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä
      vaari ja tee parannus.
      Aikaisemmassa käännöksessä tämä sanottiin paremmin: Ajattele kuinkas sinä saanut ja kuullut olet....

      Toisaalla Sanassa meitä kehoitetaan ajattelemaan Häntä; Jeesusta Kristusta. 'Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.' (Hebr 12:3).

      Mitä tai kuinka me sitten olemme Hyvän Sanoman kuulleet:

      Luukas 10:25-28 vastaa tähän kysymykseen:

      Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"

      Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

      Kuulkaa rakkaat ystävät, vielä tänä päivänä usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. (Room 10:17).

      Ja sitten piti tehdä parannus!

      Muista ja ajattele siis, mitä olet saanut: Sinä olet saanut iankaikkisen pelastuksen Jumalan Pojan kalliissa veressä.

      Raamatun Sanaa ahkerasti tutkimalla ja viipymällä rukouksessa Jumalan kasvojen edessä sekä pitämällä yhteyden toisiin uskovaisiin sinäkin voit pitää nämä asiat mielessäsi myöskin tänä vaikeana aikana, jolloinka matkapukumme niin helposti tahraantuu.

      Pietari oli saanut tehtävän Herraltaan: muistuttaa meitä jatkuvasti siitä, mitä olemme uskomaan tultuamme saaneet ja kuulleet. Näin me voimme tehdä vielä lähes 2000 vuotta Kristuksen sovitustyön jälkeenkin.

      'Mutta minä olen huolehtiva siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
      Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
      Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. (2 Piet 1 15-21).

      Vaikka nämä sanat ovat varmat ja lujat, koska ne perustuvat Jumalan iätikestävään Sanaan, niin en henkilökohtaisesti puhu näitä asioita korkealta, vaan itseni heikoksi matkamieheksi tuntien kysyn:

      Saanko minäkin uskoa veriruskeat syntini anteeksi?

      • teuta

        Saa uskoa synnit anteeksi ! Ne on annettu ristillä Golkatalla -33 pitkanä perjantaina joka ainoalle syntinsä tuntevaiselle, maailman loppuun asti . ole hyvässä turvassa .


      • ulkoaopittua
        teuta kirjoitti:

        Saa uskoa synnit anteeksi ! Ne on annettu ristillä Golkatalla -33 pitkanä perjantaina joka ainoalle syntinsä tuntevaiselle, maailman loppuun asti . ole hyvässä turvassa .

        fraasia viserrät täällä,titityy!


      • teutatess
        ulkoaopittua kirjoitti:

        fraasia viserrät täällä,titityy!

        Kun hän luuli olevansa vahvoilla, Jumala antoi hänelle pienen muistutuksen. Kansan edessä, ei tarvinnut enää kukkoilla : Jumala antoi matojen syödä hänet.

        Niin voi sinunkin käydä !


      • vastaus tuli
        teutatess kirjoitti:

        Kun hän luuli olevansa vahvoilla, Jumala antoi hänelle pienen muistutuksen. Kansan edessä, ei tarvinnut enää kukkoilla : Jumala antoi matojen syödä hänet.

        Niin voi sinunkin käydä !

        ensin ulkoaopitut fraasit ja sitte tuomio helvettiin,mieti vähän


      • että....
        teuta kirjoitti:

        Saa uskoa synnit anteeksi ! Ne on annettu ristillä Golkatalla -33 pitkanä perjantaina joka ainoalle syntinsä tuntevaiselle, maailman loppuun asti . ole hyvässä turvassa .

        saa uskoa syntini anteeksi ja jatkaa matkaa keventyneellä omalla tunnolla!


      • Mikko Talonpoika

        parantaa todella tapasi ja alkaa ilmaista asiasi lyhyesti; esim 10% tuosta vuodatuksesta olisi riittänyt. On (lestadiolainenkin) taito esittää asiat lyhyesti, mutta kuitenkin ymmärrettävästi. Tämä koskee myös syntein anteeksiantamuksen saarnaa: Kun pahana uskoo, niin pyhänä pysyy! Tässä pääsisältö autuuden opista lyhyesti esitettynä.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Saa uskoa synnit anteeksi ! Ne on annettu ristillä Golkatalla -33 pitkanä perjantaina joka ainoalle syntinsä tuntevaiselle, maailman loppuun asti . ole hyvässä turvassa .

        Eli saat synnit anteeksi . Jos jaksat Uskoa että ne on annettu


    • teuta

      Sardes oli n. 80 km. Smyrnasta itään . Se oli aikoinaan ollut rikkaudestaan kuuluisa KROISOKSEN hallitseman Lyydian pääkaupunki, jonka Koores/Kyyros v. 546 ekr valloitti. Sen seurakunnan paimen oli joutunut HENGELLISESTI KUOLLEESEEN TILAAN. Jeesus kehotti häntä parannukseen, herämään valvomaan ja vahvistamaan kuolemaisillaan olevia.

      Seurakunnassa oli myös valvovia ja eläviä jäseniä, jotka eivät olleet synneillään tahranneet vaatteitaan. Tässä elämässä uskovalla on LUETUN ARMONVANHURSKAUDEN NÄKYMÄTÖN PUKU sekä tosin vielä vajavaisena , elämänvanhurskauden/ pyhityksen puku. Kristuksen tullessa Hänen omansa tulevat Hänen kaltasikseen 1 Joh. 3:2.

      Ja niin näkyvästikin "puetaan valkeisiin vaatteihin ". Elämän kirja - Jeesus tunnustaa Isänsä ja Hänen enkelinsä edessä omikseen ne, jotka elämänsä ja suunsa tunnustuksella ovat osoittautuneet Hänen todellisiksi seuraajiksi Katso Room. 10:9-11.

    • Ne ei täytä Jumalan vaatimu...

      "Usko ilman töitä on kuollut"
      Emme tee kuolleella uskolla mitään. Ne ei täytä Jumalan vaatimuksia.

      • teutatess

        No eipätietenkään tehdä mitään kuolleella uskolla, mutta kuka sitä tulee teille tuputtamaan suoraan, tuo juutaskin tekee ensin, rakkaaksi sen minkä sitten myy teille, esim. että USKO ilman töitä on kuollut.

        Siinä on jo pahan siemen kylvetty, olkaa tarkkana kun asioista olette eri mieltä . Rakkaudella on paljon voitettu. ei sotimisélla.


      • pallaist seskaa

        Uskokaa nyt jo mäntit!


      • "Usko ilman töitä on k...
        pallaist seskaa kirjoitti:

        Uskokaa nyt jo mäntit!

        Kuollut usko ei vahurskauta senkään vertaa.
        "Usko ilman töitä on kuollut"


      • "Usko ilman töitä on k...
        teutatess kirjoitti:

        No eipätietenkään tehdä mitään kuolleella uskolla, mutta kuka sitä tulee teille tuputtamaan suoraan, tuo juutaskin tekee ensin, rakkaaksi sen minkä sitten myy teille, esim. että USKO ilman töitä on kuollut.

        Siinä on jo pahan siemen kylvetty, olkaa tarkkana kun asioista olette eri mieltä . Rakkaudella on paljon voitettu. ei sotimisélla.

        Kuollut voi olla töilläkin, mutta ilman tekoja on 100 prosenttisen varmasti kuollut.
        "Usko ilman töitä on kuollut"


      • montako kertaa
        "Usko ilman töitä on k... kirjoitti:

        Kuollut usko ei vahurskauta senkään vertaa.
        "Usko ilman töitä on kuollut"

        sinulle umpiluupäiselle mäntille pitää se kertoa?


      • tuo valehteleminen
        "Usko ilman töitä on k... kirjoitti:

        Kuollut usko ei vahurskauta senkään vertaa.
        "Usko ilman töitä on kuollut"

        Teot eivät vanhurskauta, sanoo Paavali.

        Usko ei ole mikään tekovarasto, vaan se on heittäytymistä armon varaan. Siitä meillä on Paavalin luja sana.

        Itsevanhurskaat voivat jauhaa teoistaan loputtomiin, mutta kuolinhetkellään he ovat hukassa. He ovat Esan tavalla hylänneet Kristuksen.

        Teot kuuluvat vanhurskaan ihmisen elämään.
        Tälläkin tyypillä, joka täällä leveilee teoillaan, ei ole kuitenkaan niin paljon tekoja,
        että se riittäisi pelastukseen. Pettymys on oleva suuri.

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.


      • Jaakob.2 :21
        tuo valehteleminen kirjoitti:

        Teot eivät vanhurskauta, sanoo Paavali.

        Usko ei ole mikään tekovarasto, vaan se on heittäytymistä armon varaan. Siitä meillä on Paavalin luja sana.

        Itsevanhurskaat voivat jauhaa teoistaan loputtomiin, mutta kuolinhetkellään he ovat hukassa. He ovat Esan tavalla hylänneet Kristuksen.

        Teot kuuluvat vanhurskaan ihmisen elämään.
        Tälläkin tyypillä, joka täällä leveilee teoillaan, ei ole kuitenkaan niin paljon tekoja,
        että se riittäisi pelastukseen. Pettymys on oleva suuri.

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.

        Jaakob.2
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • tuo valehteleminen kirjoitti:

        Teot eivät vanhurskauta, sanoo Paavali.

        Usko ei ole mikään tekovarasto, vaan se on heittäytymistä armon varaan. Siitä meillä on Paavalin luja sana.

        Itsevanhurskaat voivat jauhaa teoistaan loputtomiin, mutta kuolinhetkellään he ovat hukassa. He ovat Esan tavalla hylänneet Kristuksen.

        Teot kuuluvat vanhurskaan ihmisen elämään.
        Tälläkin tyypillä, joka täällä leveilee teoillaan, ei ole kuitenkaan niin paljon tekoja,
        että se riittäisi pelastukseen. Pettymys on oleva suuri.

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.
        Lainaus.

        Mitä se on?

        Miten teot ovat Kristuksessa ja kuka ne tekee ja miten?????????

        Matt: 4. 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'
        Matt: 6. Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo

        Matt: 9. Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'


        Matt:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Tässä on harvakseltaan tarkasteltuna yhtä evankeliumia ja siinä on mionta käskyä mitä pitää toimitella.

        Kuka nämä tekee jos ne ovat Kristuksen tekoja?


      • "Jeesus elää".
        vihne kirjoitti:

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.
        Lainaus.

        Mitä se on?

        Miten teot ovat Kristuksessa ja kuka ne tekee ja miten?????????

        Matt: 4. 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'
        Matt: 6. Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo

        Matt: 9. Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'


        Matt:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Tässä on harvakseltaan tarkasteltuna yhtä evankeliumia ja siinä on mionta käskyä mitä pitää toimitella.

        Kuka nämä tekee jos ne ovat Kristuksen tekoja?

        Olemme Jeesuksen käsinä jalkoina ja koko ruumiina täällä maailmassa. Silloin voidaan sanoa,"Jeesus elää".

        Silloin julistamme Jeesuksen lihaksi tulemista.
        Jeesus elää meissä, niin kuin Hän eli kerran itse fyyssisesti maanpäällä. Yhtä täydellisenä ja synnittömänä ja täynnä Jumalan voimaa.

        Kun minä vähenen ja Kristus kasvaa, niin vajaus vähenee ja täydellisyys kasvaa.


      • konstisi meille
        vihne kirjoitti:

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.
        Lainaus.

        Mitä se on?

        Miten teot ovat Kristuksessa ja kuka ne tekee ja miten?????????

        Matt: 4. 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'
        Matt: 6. Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo

        Matt: 9. Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'


        Matt:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Tässä on harvakseltaan tarkasteltuna yhtä evankeliumia ja siinä on mionta käskyä mitä pitää toimitella.

        Kuka nämä tekee jos ne ovat Kristuksen tekoja?

        odotinkin, että otat puheeksi.

        Kuvitteletko todella pääseväsi tekojesi kautta Paratiisiin?
        Sinulla varmasti niitä tekoja on!
        Oletko tehnyt kaiken? Joko täytit lain?

        Etkö täyttänytkään? Mistä sitten ne tekosi otat?
        Ymmärrät varmaan, että vajausta on?
        Kerro, nyt, hyvä ihminen meillekin se konstisi!

        Pikku juttu! Mikä sinun pikku juttusi on?
        Me olemme omamme kertoneet.

        Älä tule sanomaan, että yritys palkitaan, kun parhaansa koittaa, niin Jumala heittää tattispalan kuorman täytteeksi. Eihei, se ei käy


      • jankuttaa, EsaT
        "Jeesus elää". kirjoitti:

        Olemme Jeesuksen käsinä jalkoina ja koko ruumiina täällä maailmassa. Silloin voidaan sanoa,"Jeesus elää".

        Silloin julistamme Jeesuksen lihaksi tulemista.
        Jeesus elää meissä, niin kuin Hän eli kerran itse fyyssisesti maanpäällä. Yhtä täydellisenä ja synnittömänä ja täynnä Jumalan voimaa.

        Kun minä vähenen ja Kristus kasvaa, niin vajaus vähenee ja täydellisyys kasvaa.

        sinussa Kristus ei kasva pätkääkään niin kauan kuin elät tuossa valheteologiassasi. olet suorastaan Kristuksen ristin vihollinen.


      • Ja minä myös
        konstisi meille kirjoitti:

        odotinkin, että otat puheeksi.

        Kuvitteletko todella pääseväsi tekojesi kautta Paratiisiin?
        Sinulla varmasti niitä tekoja on!
        Oletko tehnyt kaiken? Joko täytit lain?

        Etkö täyttänytkään? Mistä sitten ne tekosi otat?
        Ymmärrät varmaan, että vajausta on?
        Kerro, nyt, hyvä ihminen meillekin se konstisi!

        Pikku juttu! Mikä sinun pikku juttusi on?
        Me olemme omamme kertoneet.

        Älä tule sanomaan, että yritys palkitaan, kun parhaansa koittaa, niin Jumala heittää tattispalan kuorman täytteeksi. Eihei, se ei käy

        >Kerro, nyt, hyvä ihminen meillekin se konstisi<

        "Tehkää kutsumisenne ja valitsemisenne vahvaksi, niin ette koskaan lankea"


      • konstisi meille kirjoitti:

        odotinkin, että otat puheeksi.

        Kuvitteletko todella pääseväsi tekojesi kautta Paratiisiin?
        Sinulla varmasti niitä tekoja on!
        Oletko tehnyt kaiken? Joko täytit lain?

        Etkö täyttänytkään? Mistä sitten ne tekosi otat?
        Ymmärrät varmaan, että vajausta on?
        Kerro, nyt, hyvä ihminen meillekin se konstisi!

        Pikku juttu! Mikä sinun pikku juttusi on?
        Me olemme omamme kertoneet.

        Älä tule sanomaan, että yritys palkitaan, kun parhaansa koittaa, niin Jumala heittää tattispalan kuorman täytteeksi. Eihei, se ei käy

        Room 10: 14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?


      • Peitse siis???
        Ja minä myös kirjoitti:

        >Kerro, nyt, hyvä ihminen meillekin se konstisi<

        "Tehkää kutsumisenne ja valitsemisenne vahvaksi, niin ette koskaan lankea"

        Hienoa! Sinä siis itse teet kutsumisesi vahvaksi. Kaikki on edelleen minäkeskeistä ja Kristus pysyy Mooseksen varjossa.


      • Kristus minussa
        vihne kirjoitti:

        Room 10: 14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?

        Kiitos, Vihne. Hieno kohta, mutta se ei tarjoa mitään vastusta sinulle esitettyyn kysymykseen.

        Sinä siis valitit tuon uudestisyntymättömän tapaan, että täällä jauhetaan Kristuksen teoista.

        Olet varmasti tullut jo siihen tietoon,että tekosi ovat vajaat: et rakasta Jumalaa yli kaiken, etkä lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Laki ja apostolin kehoittavat sanat kuitenkin
        puhuvat teoista, eikö niin?
        Teet mitä tahansa hyvää, se ei kuitenkaan riitä siihen, mitä apostolit kehoittavat. Varmaan sen huomaat, koska tuntosi on elävä.

        Kristityllä ei ole muuta tietä kuin hyväksyä tämä:
        Tekoja puuttuu tai puuttuu kokonaan.
        Se mikä puuttuu on siis syntiä; syntihän on
        s y y l l i s y y s.
        On pakko uskoa siihen, että yksi mies otti päälleen vajavuutemme ja maksoi tämän synnin ja täytti tämän vajauksen.
        Muuta tietä ei ole.

        Jos kerran Jumala antaa anteeksi, mitä hän sitten antaa, jos hän ei anna anteeksi syntiä ja
        epäonnistumista?

        Tässä on kysymys uskosta. Usko siitä, että kelpaa Jumalalle, vaikka on vajavuutta lain ja kehoitusten täyttämisessä.
        Se on u s k o a Kristuksessa, e i k ä se nouse teoista vaan armosta.

        Mitä kristitty nyt tässä uskossa tekee, on kaikkea sitä, mitä Kristus tekee hänessä. Sanoohan Paavalikin, etten minä, vaan Kristus, joka minussa asuu.

        Kuollut omavanhurskas luulee täyttävänsä kaiken.
        Kristitty taas pakenee Kristuksen turviin, koska tämä täytti kaiken.

        Omavanhurskaan edessä on vaatimus, kehoituksen sanat huutavat silmille Raamatussa, tee, mikset tee: Itse asiassa hän v i h a a Jumalaa ja lakia.

        Armoitettu kristitty taas rakastaa Jumalaa, joka hyväksyy hänen syntisyytensä ja vajavuutensa.
        Hän sanoo kuten Daavid, rakastavansa Herran lakia ja hänen käskyjänsä. (mikä oli Davidin vaellus?!)
        Kristuksen rakkaus vaatii armoitettua parannukseen, tekemään hyvää. Se ei kuitenkaan ole vaatimusten orjuutta, vaan lapsen rakkautta, siksi hän huutakin Abba!

        Mitä tekee omavanhurskas? Huutaa kuin tulliviskaali, eikä kehtaa edes netissä tunnustaa milloin teki viimeisen syntinsä, koska oman pyhyyden valhenaamari särkyisi.


      • sinun pilkkaasi vastaa
        Peitse siis??? kirjoitti:

        Hienoa! Sinä siis itse teet kutsumisesi vahvaksi. Kaikki on edelleen minäkeskeistä ja Kristus pysyy Mooseksen varjossa.

        Tuskin Pietari sinun pilkkaasi vastaa.


      • Katso mihin se johtaa
        Kristus minussa kirjoitti:

        Kiitos, Vihne. Hieno kohta, mutta se ei tarjoa mitään vastusta sinulle esitettyyn kysymykseen.

        Sinä siis valitit tuon uudestisyntymättömän tapaan, että täällä jauhetaan Kristuksen teoista.

        Olet varmasti tullut jo siihen tietoon,että tekosi ovat vajaat: et rakasta Jumalaa yli kaiken, etkä lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Laki ja apostolin kehoittavat sanat kuitenkin
        puhuvat teoista, eikö niin?
        Teet mitä tahansa hyvää, se ei kuitenkaan riitä siihen, mitä apostolit kehoittavat. Varmaan sen huomaat, koska tuntosi on elävä.

        Kristityllä ei ole muuta tietä kuin hyväksyä tämä:
        Tekoja puuttuu tai puuttuu kokonaan.
        Se mikä puuttuu on siis syntiä; syntihän on
        s y y l l i s y y s.
        On pakko uskoa siihen, että yksi mies otti päälleen vajavuutemme ja maksoi tämän synnin ja täytti tämän vajauksen.
        Muuta tietä ei ole.

        Jos kerran Jumala antaa anteeksi, mitä hän sitten antaa, jos hän ei anna anteeksi syntiä ja
        epäonnistumista?

        Tässä on kysymys uskosta. Usko siitä, että kelpaa Jumalalle, vaikka on vajavuutta lain ja kehoitusten täyttämisessä.
        Se on u s k o a Kristuksessa, e i k ä se nouse teoista vaan armosta.

        Mitä kristitty nyt tässä uskossa tekee, on kaikkea sitä, mitä Kristus tekee hänessä. Sanoohan Paavalikin, etten minä, vaan Kristus, joka minussa asuu.

        Kuollut omavanhurskas luulee täyttävänsä kaiken.
        Kristitty taas pakenee Kristuksen turviin, koska tämä täytti kaiken.

        Omavanhurskaan edessä on vaatimus, kehoituksen sanat huutavat silmille Raamatussa, tee, mikset tee: Itse asiassa hän v i h a a Jumalaa ja lakia.

        Armoitettu kristitty taas rakastaa Jumalaa, joka hyväksyy hänen syntisyytensä ja vajavuutensa.
        Hän sanoo kuten Daavid, rakastavansa Herran lakia ja hänen käskyjänsä. (mikä oli Davidin vaellus?!)
        Kristuksen rakkaus vaatii armoitettua parannukseen, tekemään hyvää. Se ei kuitenkaan ole vaatimusten orjuutta, vaan lapsen rakkautta, siksi hän huutakin Abba!

        Mitä tekee omavanhurskas? Huutaa kuin tulliviskaali, eikä kehtaa edes netissä tunnustaa milloin teki viimeisen syntinsä, koska oman pyhyyden valhenaamari särkyisi.

        >Olet varmasti tullut jo siihen tietoon,että tekosi ovat vajaat: et rakasta Jumalaa yli kaiken, etkä lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.<

        Jos tällaista päästäisi suustaan, niin omalla suullaan tunnustaisi kantavansa vanhaa ihmistä mukanaan. Tunnustaisi ettei Jeesus antanutkaan voimaa tulla Hänen opetuslapseksi.
        Tunnustaisi ettei Jeesus tehnytkään tyhjäksi Perkeleen tekoja.
        Tunnustaisi ettei tunne uutta ihmistä.
        Tunnustaisi ettei vanha ole kadonnut.
        Tunnustaisi Saatanan Jeesusta suuremmaksi.
        Tunnustaisi ettei uskon tekoja ole olemassakaan.
        Tunnustaisi pelkkää omaa napaa.
        Tunnustaisi pelkkiä omia tekoja.
        Jokainen tunnustus kieltää Kristuksen.

        Syntejä voi tunnustaa, vain silloin kun niitä ajetaan pois Jeesuksen nimessä, muuten kielletään Kristus.

        "Katsokaa Kristuksen kirkkautta, niin kuin kuvastimesta, niin muututte saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen."

        Jos katsomme vajautta,niin muutumme vajaiksi.
        Jos katsomme vihollisen kuvaa, niin muutumme vihollisen kuvaksi.
        Jos katsomme kristusta, täydellistä voittoa saatanasta, lihan teoista, ja synnistä sairauksista puutteesta yms. Niin muutumme itsekkin sen täydellisen kuvan kaltaisiksi.

        Saatana laitta nöyryyden nimissä katsomaan itseämme, eikä siitä mitään voimaa saada.


      • Kristus minussa kirjoitti:

        Kiitos, Vihne. Hieno kohta, mutta se ei tarjoa mitään vastusta sinulle esitettyyn kysymykseen.

        Sinä siis valitit tuon uudestisyntymättömän tapaan, että täällä jauhetaan Kristuksen teoista.

        Olet varmasti tullut jo siihen tietoon,että tekosi ovat vajaat: et rakasta Jumalaa yli kaiken, etkä lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Laki ja apostolin kehoittavat sanat kuitenkin
        puhuvat teoista, eikö niin?
        Teet mitä tahansa hyvää, se ei kuitenkaan riitä siihen, mitä apostolit kehoittavat. Varmaan sen huomaat, koska tuntosi on elävä.

        Kristityllä ei ole muuta tietä kuin hyväksyä tämä:
        Tekoja puuttuu tai puuttuu kokonaan.
        Se mikä puuttuu on siis syntiä; syntihän on
        s y y l l i s y y s.
        On pakko uskoa siihen, että yksi mies otti päälleen vajavuutemme ja maksoi tämän synnin ja täytti tämän vajauksen.
        Muuta tietä ei ole.

        Jos kerran Jumala antaa anteeksi, mitä hän sitten antaa, jos hän ei anna anteeksi syntiä ja
        epäonnistumista?

        Tässä on kysymys uskosta. Usko siitä, että kelpaa Jumalalle, vaikka on vajavuutta lain ja kehoitusten täyttämisessä.
        Se on u s k o a Kristuksessa, e i k ä se nouse teoista vaan armosta.

        Mitä kristitty nyt tässä uskossa tekee, on kaikkea sitä, mitä Kristus tekee hänessä. Sanoohan Paavalikin, etten minä, vaan Kristus, joka minussa asuu.

        Kuollut omavanhurskas luulee täyttävänsä kaiken.
        Kristitty taas pakenee Kristuksen turviin, koska tämä täytti kaiken.

        Omavanhurskaan edessä on vaatimus, kehoituksen sanat huutavat silmille Raamatussa, tee, mikset tee: Itse asiassa hän v i h a a Jumalaa ja lakia.

        Armoitettu kristitty taas rakastaa Jumalaa, joka hyväksyy hänen syntisyytensä ja vajavuutensa.
        Hän sanoo kuten Daavid, rakastavansa Herran lakia ja hänen käskyjänsä. (mikä oli Davidin vaellus?!)
        Kristuksen rakkaus vaatii armoitettua parannukseen, tekemään hyvää. Se ei kuitenkaan ole vaatimusten orjuutta, vaan lapsen rakkautta, siksi hän huutakin Abba!

        Mitä tekee omavanhurskas? Huutaa kuin tulliviskaali, eikä kehtaa edes netissä tunnustaa milloin teki viimeisen syntinsä, koska oman pyhyyden valhenaamari särkyisi.

        Minä ajattelen niin yksinkertaisesti, että Hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.

        Joku lähettää ja joku lähtee.

        Ei siinä tarvitse aina mikroskooppihommaa tehdä, kun saa kehotuksen tehdä jotain niin tekee. Kiitollisena siitä, että saa armon olla mukana elävässä Kristus-ruumiissa elävänä jäsenenä.

        Tämä riittäköön tällä erää.


      • teutatess
        vihne kirjoitti:

        Room 10: 14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?

        (ssä) Jumala vaikuttaa ihmisessä armon tarpeen ja sen etsimisen/rukoilemisen. Hän vastaa siihen evankeliumin kautta. Jolla Hän myös sytyttää uskon sydämeen . Jos ihmisellä ei ole julistettu sanomaa Jumalasta /Vapahtajasta, joka kuulee rukoukset, antaa synnit anteeksi, vapauttamalla niiden vallastajne.

        Hän ei tiedä rukoilla ja avuksihuutaa Häntä. Jumalan sanaa/evankeluimin julistus (ja sen levittäminen painetussa sanassa) sekä kotimaassa, että lähetyskentillä on siksi välttämätöntä .


      • pois palstalta
        Katso mihin se johtaa kirjoitti:

        >Olet varmasti tullut jo siihen tietoon,että tekosi ovat vajaat: et rakasta Jumalaa yli kaiken, etkä lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.<

        Jos tällaista päästäisi suustaan, niin omalla suullaan tunnustaisi kantavansa vanhaa ihmistä mukanaan. Tunnustaisi ettei Jeesus antanutkaan voimaa tulla Hänen opetuslapseksi.
        Tunnustaisi ettei Jeesus tehnytkään tyhjäksi Perkeleen tekoja.
        Tunnustaisi ettei tunne uutta ihmistä.
        Tunnustaisi ettei vanha ole kadonnut.
        Tunnustaisi Saatanan Jeesusta suuremmaksi.
        Tunnustaisi ettei uskon tekoja ole olemassakaan.
        Tunnustaisi pelkkää omaa napaa.
        Tunnustaisi pelkkiä omia tekoja.
        Jokainen tunnustus kieltää Kristuksen.

        Syntejä voi tunnustaa, vain silloin kun niitä ajetaan pois Jeesuksen nimessä, muuten kielletään Kristus.

        "Katsokaa Kristuksen kirkkautta, niin kuin kuvastimesta, niin muututte saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen."

        Jos katsomme vajautta,niin muutumme vajaiksi.
        Jos katsomme vihollisen kuvaa, niin muutumme vihollisen kuvaksi.
        Jos katsomme kristusta, täydellistä voittoa saatanasta, lihan teoista, ja synnistä sairauksista puutteesta yms. Niin muutumme itsekkin sen täydellisen kuvan kaltaisiksi.

        Saatana laitta nöyryyden nimissä katsomaan itseämme, eikä siitä mitään voimaa saada.

        ????


      • sillon jää
        vihne kirjoitti:

        Minä ajattelen niin yksinkertaisesti, että Hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.

        Joku lähettää ja joku lähtee.

        Ei siinä tarvitse aina mikroskooppihommaa tehdä, kun saa kehotuksen tehdä jotain niin tekee. Kiitollisena siitä, että saa armon olla mukana elävässä Kristus-ruumiissa elävänä jäsenenä.

        Tämä riittäköön tällä erää.

        jotain tollasta reaktiota odotinkin. sääli, jos Kristuksen vanhurskaudesta puhuminen pitkästyttää. hyvää jatkoa kumminkin.


      • E s a T
        sinun pilkkaasi vastaa kirjoitti:

        Tuskin Pietari sinun pilkkaasi vastaa.

        menee jo pahaksi, jos luulet itseäsi Pietariksi.


      • sillon jää kirjoitti:

        jotain tollasta reaktiota odotinkin. sääli, jos Kristuksen vanhurskaudesta puhuminen pitkästyttää. hyvää jatkoa kumminkin.

        ja siunausta sulle!


      • tääl
        vihne kirjoitti:

        Hän, joka huomaa olevansa täysin ilman tekoja, menee kuitenkin Paratiisiin ennen häntä yhdessä publikaanien ja syntisten kanssa. Hän pelastuu armosta, sillä Kristuksessa ovat hänen tekonsa.
        Lainaus.

        Mitä se on?

        Miten teot ovat Kristuksessa ja kuka ne tekee ja miten?????????

        Matt: 4. 'Menkää tekin viinitarhaan', hän sanoi heille, 'minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.'
        Matt: 6. Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo

        Matt: 9. Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'


        Matt:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Tässä on harvakseltaan tarkasteltuna yhtä evankeliumia ja siinä on mionta käskyä mitä pitää toimitella.

        Kuka nämä tekee jos ne ovat Kristuksen tekoja?

        Teoista mölisevät eniten ne joilla ei ole vielä mitään tietoa siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään. Internetissä paskan jauhaminen ja itsensä kehuminen ei ole teko eikä mikään, puhumattakaan että uskovat täällä olisivat töissä. Uskosta tulevat työt tehdään AIVAN muualla, joten täällä voisi leuhkimmatkin ihmiset (= tyhmät ja itseriittoiset) pitää paljon pienempää lärviä.


      • edistystä
        teutatess kirjoitti:

        (ssä) Jumala vaikuttaa ihmisessä armon tarpeen ja sen etsimisen/rukoilemisen. Hän vastaa siihen evankeliumin kautta. Jolla Hän myös sytyttää uskon sydämeen . Jos ihmisellä ei ole julistettu sanomaa Jumalasta /Vapahtajasta, joka kuulee rukoukset, antaa synnit anteeksi, vapauttamalla niiden vallastajne.

        Hän ei tiedä rukoilla ja avuksihuutaa Häntä. Jumalan sanaa/evankeluimin julistus (ja sen levittäminen painetussa sanassa) sekä kotimaassa, että lähetyskentillä on siksi välttämätöntä .

        kun uskallat jo painetun sanan kautta suostua lähetystyöhön.
        Mistäs sen tietää mihin tämä vielä johtaa :))
        Siunausta sinulle!!!


      • kiitos Jeesuksen
        Kristus minussa kirjoitti:

        Kiitos, Vihne. Hieno kohta, mutta se ei tarjoa mitään vastusta sinulle esitettyyn kysymykseen.

        Sinä siis valitit tuon uudestisyntymättömän tapaan, että täällä jauhetaan Kristuksen teoista.

        Olet varmasti tullut jo siihen tietoon,että tekosi ovat vajaat: et rakasta Jumalaa yli kaiken, etkä lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Laki ja apostolin kehoittavat sanat kuitenkin
        puhuvat teoista, eikö niin?
        Teet mitä tahansa hyvää, se ei kuitenkaan riitä siihen, mitä apostolit kehoittavat. Varmaan sen huomaat, koska tuntosi on elävä.

        Kristityllä ei ole muuta tietä kuin hyväksyä tämä:
        Tekoja puuttuu tai puuttuu kokonaan.
        Se mikä puuttuu on siis syntiä; syntihän on
        s y y l l i s y y s.
        On pakko uskoa siihen, että yksi mies otti päälleen vajavuutemme ja maksoi tämän synnin ja täytti tämän vajauksen.
        Muuta tietä ei ole.

        Jos kerran Jumala antaa anteeksi, mitä hän sitten antaa, jos hän ei anna anteeksi syntiä ja
        epäonnistumista?

        Tässä on kysymys uskosta. Usko siitä, että kelpaa Jumalalle, vaikka on vajavuutta lain ja kehoitusten täyttämisessä.
        Se on u s k o a Kristuksessa, e i k ä se nouse teoista vaan armosta.

        Mitä kristitty nyt tässä uskossa tekee, on kaikkea sitä, mitä Kristus tekee hänessä. Sanoohan Paavalikin, etten minä, vaan Kristus, joka minussa asuu.

        Kuollut omavanhurskas luulee täyttävänsä kaiken.
        Kristitty taas pakenee Kristuksen turviin, koska tämä täytti kaiken.

        Omavanhurskaan edessä on vaatimus, kehoituksen sanat huutavat silmille Raamatussa, tee, mikset tee: Itse asiassa hän v i h a a Jumalaa ja lakia.

        Armoitettu kristitty taas rakastaa Jumalaa, joka hyväksyy hänen syntisyytensä ja vajavuutensa.
        Hän sanoo kuten Daavid, rakastavansa Herran lakia ja hänen käskyjänsä. (mikä oli Davidin vaellus?!)
        Kristuksen rakkaus vaatii armoitettua parannukseen, tekemään hyvää. Se ei kuitenkaan ole vaatimusten orjuutta, vaan lapsen rakkautta, siksi hän huutakin Abba!

        Mitä tekee omavanhurskas? Huutaa kuin tulliviskaali, eikä kehtaa edes netissä tunnustaa milloin teki viimeisen syntinsä, koska oman pyhyyden valhenaamari särkyisi.

        Yksin armosta
        yksin uskosta
        yskin Kristuksen tähden

        Tuo mitä vihne kirjoitti uskossa ja rakkaudessa palvelemisesta, se tulee Kristukselta. MUTTA...
        rakkautta ei mitata kirjoitetuista sanoista internetissä, vaan niistä teoista mitä itse kukin meistä tekee ja toimittaa omassa elinpiirissään.

        On saatanan sepittämä valhe, että puhuttaisiin sohvalla toimettomana makaamisesta, kun puhutaan siitä vanhurskaudesta joka tulee uskosta Kristukseen.

        Sehän tässä juuri jurppii kun valehdellaan päin näköä, suut ja silmät täyteen internetissä.

        Juuri nämä töistään jauhavat ihmiset ovat täysin joutavia suunpieksijöitä. Ne jotka tekevät OIKEASTI rakkauden tekoja, ovat kyllä aivan muualla kun internetissä itseään kehumassa.


    • aina autuas

      ette ole vahvistaneet heikkoja,ette ole parantaneet sairaita,sitoneet haavoittuneita,tuoneet takaisin eksyneitä,etsineet kadonneita,vaan olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.

      Ilmestyskirjan varsinkin alkuluvut ovat kirjoitettu seurakunnille ,ja niiden johtajille ,mutta mutta kaikkihan me olemme tuota ruumista.(ilm 3:2 )

      Jumalan Rakkaushan ajaa meitä parannukseen,ja tuossa Rakkaudessa ei ole pelkoa ,se vapauttaa meidät ihmisten orjuudesta.

      Lutherkin tiesi tunnilleen milloin hän kohtasi Jeesuksen ,minäkin tiedän tunnilleen oman kohtaamiseni Jeesuksen kanssa .Ja tuosta tunnista eteenpäin en ole tuntenut olevani omavanhurskas siinä asiassa kun Kristus minussa etsii eksynyttä jolle voin kertoa mitä Jeesus on minulle tehnyt.

      Jos vetäydytään sen taakse että

      yksin uskosta
      yksin armosta
      yksin Kristuksen tähden

      se kyllä riittää pelastukseen.

      Riittääkö se avioliitossa että vain toinen antaa rakkautta ?
      No olen nähnyt niitäkin liittoja että luulee riittävän.

      • Näin itsekkin ajattelen.

        Usko on ojentautumista sen mukaan mihin uskomme. Emme siksi voi perustella omia tekemisiä ja tekemättä jättämisiä voimattomuudella.

        "Jeesus antoi voiman tulla Hänen opetuslapsekseen", ja se voima riittää kaikkiin niihin tekoihin, mitä Jumala meiltä odottaa.
        Siksi Jeesus voi myös sanoa Johanneksen kautta, "sinun tekosi ei täytä Minun vaatimuksiani."


      • sekasotkua!!!
        Näin itsekkin ajattelen. kirjoitti:

        Usko on ojentautumista sen mukaan mihin uskomme. Emme siksi voi perustella omia tekemisiä ja tekemättä jättämisiä voimattomuudella.

        "Jeesus antoi voiman tulla Hänen opetuslapsekseen", ja se voima riittää kaikkiin niihin tekoihin, mitä Jumala meiltä odottaa.
        Siksi Jeesus voi myös sanoa Johanneksen kautta, "sinun tekosi ei täytä Minun vaatimuksiani."

        kun asiat ovat sekaisin, ne ovat sekaisin!
        en ole tuomarisi, mutta säälittää ihminen, jola vanhurskautuminen ja pyhitys menee sekaisin.

        kun ihminen tuota viikonkin veivaa, eikä edes näe toisten kirjoituksia, on pakko sanoa: pidä kiinni ja koeta pärjätä niin kauan kuin suinkin pystyt! kun et enää pärjää, sitten on aika totuuden!


      • kuka auttaa häntä?!
        Näin itsekkin ajattelen. kirjoitti:

        Usko on ojentautumista sen mukaan mihin uskomme. Emme siksi voi perustella omia tekemisiä ja tekemättä jättämisiä voimattomuudella.

        "Jeesus antoi voiman tulla Hänen opetuslapsekseen", ja se voima riittää kaikkiin niihin tekoihin, mitä Jumala meiltä odottaa.
        Siksi Jeesus voi myös sanoa Johanneksen kautta, "sinun tekosi ei täytä Minun vaatimuksiani."

        >>>Usko on ojentautumista sen mukaan mihin uskomme. Emme siksi voi perustella omia tekemisiä ja tekemättä jättämisiä voimattomuudella.>>>>
        ----------------
        "Kun Kristus sulkee, ei yksikään avaa", sanoo tämä kommentti.
        Edellä on siteerattu väärin Paavalia.

        Paavali näet sanoo:
        "Usko on se mitä toivotaan, ojentautumista sen
        mukaan MIKÄ EI NÄY!"
        - siinä ei ole sanaakaan ihmisen omasta tekemisestä.
        - ojentautumista sen mukaan mikä ei näy;
        mitään omia tekoja, omaa pyhyyttä ei siis näy.
        ei näy Jumalaa, ei Kristusta, ei tulevaa
        elämää.
        - ON VAIN Jumalan armolupaus, ei muuta.
        Siinä on kaikki!


      • ????????????
        kuka auttaa häntä?! kirjoitti:

        >>>Usko on ojentautumista sen mukaan mihin uskomme. Emme siksi voi perustella omia tekemisiä ja tekemättä jättämisiä voimattomuudella.>>>>
        ----------------
        "Kun Kristus sulkee, ei yksikään avaa", sanoo tämä kommentti.
        Edellä on siteerattu väärin Paavalia.

        Paavali näet sanoo:
        "Usko on se mitä toivotaan, ojentautumista sen
        mukaan MIKÄ EI NÄY!"
        - siinä ei ole sanaakaan ihmisen omasta tekemisestä.
        - ojentautumista sen mukaan mikä ei näy;
        mitään omia tekoja, omaa pyhyyttä ei siis näy.
        ei näy Jumalaa, ei Kristusta, ei tulevaa
        elämää.
        - ON VAIN Jumalan armolupaus, ei muuta.
        Siinä on kaikki!

        >"Usko on se mitä toivotaan, ojentautumista sen
        mukaan MIKÄ EI NÄY!"
        - siinä ei ole sanaakaan ihmisen omasta tekemisestä.<


        Sinua tämä ei tietysti koske, koska ojentautuminen ei ole mielestäsi verpi.

        Jos sinä olisit oikeassa, niin sitten olisin istunut äidinkielen tunnilla turhaan.
        Ojentautuminen on tekemistä.

        >- ojentautumista sen mukaan mikä ei näy;
        mitään omia tekoja, omaa pyhyyttä ei siis näy.
        ei näy Jumalaa, ei Kristusta, ei tulevaa
        elämää.
        - ON VAIN Jumalan armolupaus, ei muuta.
        Siinä on kaikki!<

        Miten voit ojentautua, jos et näe mitä kohti ojentaudut? Et mitenkään, eikä sillä ole varmasti merkitystäkään koska ojentautuminen ei ole mielestäsi verpi.
        Tuskin menee viimeisellä tuomiolla selityksesi Jumalalle läpi.


      • aina autuas
        sekasotkua!!! kirjoitti:

        kun asiat ovat sekaisin, ne ovat sekaisin!
        en ole tuomarisi, mutta säälittää ihminen, jola vanhurskautuminen ja pyhitys menee sekaisin.

        kun ihminen tuota viikonkin veivaa, eikä edes näe toisten kirjoituksia, on pakko sanoa: pidä kiinni ja koeta pärjätä niin kauan kuin suinkin pystyt! kun et enää pärjää, sitten on aika totuuden!

        säälittää ? Ehkä oma pelkosi ,astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla.Silloin voit kokea todellisesti sen mikä on " Jumalan voima",ennen et voi siitä tietää mitään.

        Voin sanoa tämän sen vuoksi ,että jos olisit sen tehnyt et puhisi täällä tuommoisia.

        Olen kokenut tuon saman pelon jota kannat sisälläsi,mutta kiitos Jumalalle että hän antoi tuohon ihmispaulaan voiman .


      • portista sisälle, monet...
        aina autuas kirjoitti:

        säälittää ? Ehkä oma pelkosi ,astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla.Silloin voit kokea todellisesti sen mikä on " Jumalan voima",ennen et voi siitä tietää mitään.

        Voin sanoa tämän sen vuoksi ,että jos olisit sen tehnyt et puhisi täällä tuommoisia.

        Olen kokenut tuon saman pelon jota kannat sisälläsi,mutta kiitos Jumalalle että hän antoi tuohon ihmispaulaan voiman .

        Minä en tiedä mitään Jumalan voimasta??
        Miten sinä voit sen tuomita?
        Minä tiedän mitä usko ja elämä uskossa ovat. Juuri siksi sinun farisealainen sianruokasi ei minulle kelpaa.


      • yritys sinulta
        ???????????? kirjoitti:

        >"Usko on se mitä toivotaan, ojentautumista sen
        mukaan MIKÄ EI NÄY!"
        - siinä ei ole sanaakaan ihmisen omasta tekemisestä.<


        Sinua tämä ei tietysti koske, koska ojentautuminen ei ole mielestäsi verpi.

        Jos sinä olisit oikeassa, niin sitten olisin istunut äidinkielen tunnilla turhaan.
        Ojentautuminen on tekemistä.

        >- ojentautumista sen mukaan mikä ei näy;
        mitään omia tekoja, omaa pyhyyttä ei siis näy.
        ei näy Jumalaa, ei Kristusta, ei tulevaa
        elämää.
        - ON VAIN Jumalan armolupaus, ei muuta.
        Siinä on kaikki!<

        Miten voit ojentautua, jos et näe mitä kohti ojentaudut? Et mitenkään, eikä sillä ole varmasti merkitystäkään koska ojentautuminen ei ole mielestäsi verpi.
        Tuskin menee viimeisellä tuomiolla selityksesi Jumalalle läpi.

        Tuskinpa olet äidinkielentunneilla istunut. Sen näkee tekstistäsi. Ojentautuminen on todellakin verbi, mutta se ei tässä asiassa merkitse mitään.
        Se selittää, että uskominen ei ole tekemistä, vaan uskominen on tarttumista näkymättömään lupaukseen. Siihen ei liity mitään muuta.


      • ja minä myös
        yritys sinulta kirjoitti:

        Tuskinpa olet äidinkielentunneilla istunut. Sen näkee tekstistäsi. Ojentautuminen on todellakin verbi, mutta se ei tässä asiassa merkitse mitään.
        Se selittää, että uskominen ei ole tekemistä, vaan uskominen on tarttumista näkymättömään lupaukseen. Siihen ei liity mitään muuta.

        Jaak.2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • samaa mieltä
        ja minä myös kirjoitti:

        Jaak.2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Ei Jaakob ole eri mieltä, hän puhuu vain eri asiasta.
        Kun Pyhää Henki ei avaa, ei tätä tietystikään huomaa.


      • aina autuas
        portista sisälle, monet... kirjoitti:

        Minä en tiedä mitään Jumalan voimasta??
        Miten sinä voit sen tuomita?
        Minä tiedän mitä usko ja elämä uskossa ovat. Juuri siksi sinun farisealainen sianruokasi ei minulle kelpaa.

        on sinun voimasi ???


      • aina autuas
        ja minä myös kirjoitti:

        Jaak.2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        senkin ,että usko ilman tekoja on kuollut !!!
        Monen ehkä kannattaisi lukea tuo kirje,se muuten löytyy raamatusta :)))


      • parannuksen tekemistä?
        samaa mieltä kirjoitti:

        Ei Jaakob ole eri mieltä, hän puhuu vain eri asiasta.
        Kun Pyhää Henki ei avaa, ei tätä tietystikään huomaa.

        Tarkoittaako vastauksesi parannuksen tekemistä?

        Sitä ettet enää opeta "yksin uskosta".


      • teuta

        Aamen.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2524
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1117
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1074
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1024
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      903
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      871
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      812
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe