Poika on Jumala

On vain yksi Jumala. Hän on tietenkin Kaikkivaltias Luojamme.
Koska Hän on Yksi, Hän on ainut lajissaan.
Ei siis ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan.

Jeesus sikisi pyhästä Hengestä (Matt 1:20). Ei miehen siemenestä.
Pyhä Henki tuli Marian päälle ja Korkeimman voima varjosi hänet (Luuk 1:35).
Näin Pyhä Henki on Herran Jeesuksen biologinen Isä.
Raamattu ei kuitenkaan sano Jeesuksen olevan Pyhän Hengen Poika.
Tämähän olisi enempi luonnollista Matt 1:20 ja Luuk 1:35 mukaan.
Mutta Pyhä Henki on Jumala. Jeesus sanoi että Jumala on Henki (Joh 4:24).
Näin ollen Pyhä Henki on Jumala. Siksi Jeesus on Jumalan Poika.
"Häntä pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi".

Nyt kun Jeesus syntyi, Raamattu sanoo Häntä
ainokaiseksi Pojaksi. Tämä tarkoittaa ainutsyntyinen, ainoa lajissaan.

Joh 1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika,
joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

Koska Jumala on yksi, siis ainut lajissaan, merkitsee se sitä että Hänestä
syntynyt Jumalan Poika, Jeesus Kristus on myöskin Jumala.
Samalla tavalla kuin ihmisestä syntyy ihminen niin Jumalasta syntyy Jumala.
Myös lampaasta syntyy lammas ja hevosesta syntyy hevonen. Kukin lajinsa mukaan.
Ainoa lajissaan synnyttää samaa lajia olevan.

Jeesus Kristus on ainut lajissaan siinä mielessä että, kukaan toinen ihminen ei
ole siinnyt Pyhästä Hengestä, Jumalasta. Hän on ainut yliluonnollisesti Pyhästä Hengestä
siinnyt ihminen. Toista samankaltaista ihmistä ei tule koskaan syntymään.

Jeesus on sekä Jumalan Poika että Ihmisen Poika. Jeesuksen Isä on Jumala ja
äiti on ihminen. Mutta Jeesus oli samanaikaisesti 100% Jumala ja 100%
ihminen. Ihmistä neitsyt Mariaa tarvittiin Jumalan lihaan tulemisessa.
Jumala tuli ihmiseksi ja ilmoitti itsensä ihmisen lihassa Pojassaan.
Jumalan lihaan tulo oli välttämätön ihmisen pelastamisen kannalta.
Jumala yksin on ainut pelastaja. Kukaan toinen ei voi ihmistä pelastaa synnistä,
kuolemasta ja perkeleen vallasta kuin Jumala yksin. Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi.

Koska synti oli tehty lihassa, täytyi myös sovitus (synnin rankaisu ja poisto) tapahtua
ihmisen lihassa. Sovittajaksi, sijaiskärsijäksi tarvittiin synnitön ihminen. Hukkuva ei voi pelastaa toista hukkuvaa. Samoin ei syntinen voi pelastaa toista syntistä. Mutta ihmisten
joukossa ei ollut yhtään synnitöntä ihmistä.
Siksi Jumala itse otti ihmisen muodon tullessaan ihmiseksi. Hänen nimensä on Jeesus Kristus, Jumalan Poika.

Aadam oli ensimmäinen ihminen. Aadam tarkoittaa ihminen. Raamattu nimittää Jeesusta toiseksi ja viimeiseksi Aadamiksi. Jeesus on siis toinen ihminen. Ensimmäinen ihminen epäonnistui ja lankesi syntiin. Aadamin lankeemuksen kauttaan me kaikki tulimme syntisiksi. Toinen Aadam, Herra Jeesus Kristus onnistui täydellisesti. Hän täytti Jumalan lain meidän edestämme. Häneen uskomalla me saamme takaisin Jumalan kirkkauden ja vanhurskauden. Sen kirkkauden jonka Aadam menetti syntiinlankeemuksessa.

Jeesus tappoi sukupuuttoon koko langenneen Aadamin suvun ristillä. Kun Jeesus kuoli, kuoli jokainen Aadamin jälkeläinen. Me olemme siis Kristuksessa kuolleet. Uudestisyntymisessä (uskoontulossa) Jumala luo ihmisen itsessään uudeksi ihmiseksi. Uskova on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksesssa.
Tämä uusi luomus on luotu kuuliaiseksi Kristukselle. Hänet on luotu elämään Jumalan yhteydessään niin kuin Aadam ja Eeva elivät Jumalan yhteydessä ennen syntiin lankeamistaan.

Näin Jumala on palauttanut eksyneen ja langenneen ihmisen yhteyteensä. Synti on poistettu Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla. Jeesuksen veri puhdistaa jokaisen katuvan syntisen kaikesta synnistä. Vain synti erottaa ihmisen Jumalasta. Nyt kun synti on poistettu, yhteys on palautettu. Tämän yhteyden saa ihminen kokea Jeesuksessa Kristuksessa. Hallelujaa Kiitos Jeesukselle!

Uusi luomus perii Jumalan valtakunnan ja ikuisen elämän Jumalan luona. Muut ihmiset ovat kuolleet synteihinsä ja rikoksiinsa ja joutuvat kadotukseen.

Jehovan todistajat väittävät Jeesuksen olevan enkeli. Jos Jeesus olisi enkeli,
hänen isänsä olisi myös enkeli. Silloin Raamattu sanoisi Jeesuksen olevan enkelin poika. Raamattu nimittää kuitenkin Jeesusta Jumalan Pojaksi. Kun näemme tämän, ymmärrämme että Jeesuksen täytyy olla Jumala, koska Hän on syntynyt, lähtöisin yhdestä ainoasta Jumalasta, ei enkelistä.
Sovitusopin kannalta on elintärkeää uskoa Jeesus lihaan tulleeksi Jumalaksi koska VAIN JUMALA VOI PELASTAA. Siksi Jeesus sanoi: "Ellette te usko minua siksi joka Minä Olen, niin te kuolette synteihinne."

Kenen sinä sanot Ihmisen Pojan olevan?

69

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issaki

loppumattoman kehä keskustelun, jolla ei mitään rakenna.Keksi joku parempi aihe..

• Ei se ole väittelyn aihe. Tahdon nostaa esille Herraa Jeesusta Kristusta ja Hänen sovitustyötään Golgatalla.

Ei näitä hengellisiä syvyyksiä voi uudestisyntymätön ymmärtää. En olekaan heille kirjoittanut. Olen kirjoittanut ensikädessä uskoville opetustekstin.

• ML213
        jaikal kirjoitti:

Ei se ole väittelyn aihe. Tahdon nostaa esille Herraa Jeesusta Kristusta ja Hänen sovitustyötään Golgatalla.

Ei näitä hengellisiä syvyyksiä voi uudestisyntymätön ymmärtää. En olekaan heille kirjoittanut. Olen kirjoittanut ensikädessä uskoville opetustekstin.

Harmitaa vain, miten tuntemani Jehovan todistajat eivät usko siten kuin sinä luulet heidän uskovan ja ymmärtävän.

Tuntemani Jehovan todistajat ymmärtävät Jeesuksen sovituksen sntiensä sovittajana aivan samoin kuin minäkin ja miten on Raamatussa ilmoitettu.

Sitä en ymmärrä miksi ihmisten tulee tietoisesti rakentaa riitaa rauhaan pyrkimisen sijasta.JOs on ihmisiä, jotka uskovat väärin tai niin näistä alueista tulisi keskutella, mutta YMMÄRRÄTKÖ- heidän läsnäollessaan, että he rakentuisivat.Nyt sinä/kin syyllistyty panetteluun/luulemiseen.

• ML213 kirjoitti:

Harmitaa vain, miten tuntemani Jehovan todistajat eivät usko siten kuin sinä luulet heidän uskovan ja ymmärtävän.

Tuntemani Jehovan todistajat ymmärtävät Jeesuksen sovituksen sntiensä sovittajana aivan samoin kuin minäkin ja miten on Raamatussa ilmoitettu.

Sitä en ymmärrä miksi ihmisten tulee tietoisesti rakentaa riitaa rauhaan pyrkimisen sijasta.JOs on ihmisiä, jotka uskovat väärin tai niin näistä alueista tulisi keskutella, mutta YMMÄRRÄTKÖ- heidän läsnäollessaan, että he rakentuisivat.Nyt sinä/kin syyllistyty panetteluun/luulemiseen.

>>>Nyt sinä/kin syyllistyty panetteluun/luulemiseen.

• uskoville?
        jaikal kirjoitti:

Ei se ole väittelyn aihe. Tahdon nostaa esille Herraa Jeesusta Kristusta ja Hänen sovitustyötään Golgatalla.

Eikö uudestisyntyneetkään sitä yhdellä kertaa ymmärrä?
        Miljoonas kerta toden sanoo.

• ML213
        jaikal kirjoitti:

>>>Nyt sinä/kin syyllistyty panetteluun/luulemiseen.

Mutta miksi sanot todistuksen ihmisitä, joita et ole edes kohdannut.Ymmärrätkö, mitä ja miten Raamattu opettaa todistuksen antamisesta lähimmäisestä.Tai harhaoppisen nuhtelemisesta jne...

• ML213 kirjoitti:

Mutta miksi sanot todistuksen ihmisitä, joita et ole edes kohdannut.Ymmärrätkö, mitä ja miten Raamattu opettaa todistuksen antamisesta lähimmäisestä.Tai harhaoppisen nuhtelemisesta jne...

on julkinen. Ei sen kertominen ole mitenkään syntiä tai väärin. Kysy Jehovan Todistajilta kuka Jeesus on Vartiotorniseuran mukaan.

• uskoville? kirjoitti:

Eikö uudestisyntyneetkään sitä yhdellä kertaa ymmärrä?
        Miljoonas kerta toden sanoo.

eivätkä vasta uskoon tulleet tiedä kaikkea. En minäkään tiedä kaikkea mitä Raamatusta voi löytää.

• issaki
        jaikal kirjoitti:

ja mistä ihmeestä sinä tiedät kuka lukija tai kirjoittaja on uudestisyntynyt ja kuka ei,onko sinulla kenties selvän näkijä kyky?

• Etpä niin!
        jaikal kirjoitti:

eivätkä vasta uskoon tulleet tiedä kaikkea. En minäkään tiedä kaikkea mitä Raamatusta voi löytää.

"En minäkään tiedä kaikkea mitä Raamatusta voi löytää. "

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

JEESUS JUMALALLE:
        "YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

JEESUS:
        MINÄ MENEN YLÖS, MINUN ISÄNI TYKÖ JA TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ, JA MINUN JUMALANI TYKÖ JA TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ."

Markuksen evankeliumi:
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Luukkaan evankeliumi:
        18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

JEESUS:
        "EI KUKAAN OLE HYVÄ, PAITSI JUMALA YKSIN."

1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

PAAVALI TOTEAA:
        "JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ."

• ML213
        jaikal kirjoitti:

on julkinen. Ei sen kertominen ole mitenkään syntiä tai väärin. Kysy Jehovan Todistajilta kuka Jeesus on Vartiotorniseuran mukaan.

No, tuntemani Jehovan todistajat eivät todella usko niinkuin sinä kuvittelet.Muuten ymmärrätkö, ettei ihminen voi antaa todistusta netin välityksellä tänäkään päivänä.Siis ihminen on kohdattava ja ymmärrettävä hänen uskonsa/ymmärryksensä ja tästä tilanteesta antaa se todistus.

Ymmärrätkö, miten antaisin väärän todistuksen Helluntalaisten uskon elämstä, jos kertoisin miten Helluntalaiset teurastavat rukouksessa olevan vaimonsa hiilihangolla ja tappavat viattoman ihmisen ajaessaanautolla suoraan nokkakolarin surmaten lähimmäisen.

Tämä tapaushan sattui muutama vuosi sitten eli se oli Helluntalaisen perheen uskosta.

Ymmärrätkö, miten puolueajattelu on vääristänyt sinunkin mielikuvasi ihmisistä.Siis Raamatussa paikallis seurakunta koostuu yksilöuskovista ja todistus siten tulee antaa yksilöuskovista.Sinä taas ymmärrät puolueelisesti miten todistus tulee antaa ihmisistä puolueajattelun kautta kuten viestesissäsi ilmentyy.

Ymmärrätkö, miten vääristynyt asenne/käsitys sinulla on tuon puolueajattelun takia.Siis et mahdollistu antamaan todistusta lähimmäisestä, vaan annat sen puolueen kautta.

Ymmärtänet, miten joka puolueessa,- kuten Helluntaipuoluessa ihmisten ymmöärrys ja usko on eritasoista ja ihmisiä on joka lähtöön.Tiedän ja ymmärrän, miten vaikea sinun on ymmärtää ihmisten uskoa, esim-. Jehovan todistajia yksilö tasolla.Tunnen esim. heistä perheitä, joiden hedelmiä ja arkea todella voidaan suositella.

Ymärrätkö, miten itse en määrittele ihmisen oppia puolueen perusteella, johon hän kuuluu, vaan suuntunnustuksen ja hedelmien.Suosittelen samaa kaikille.

• to..

nimikin sanoo ben adam= aadamin poika, ihminen. Jos on Jumala ja tällä kirjaimellisesti poika, poika epäilemättä on myös Jumala mutta silloin jumalia on kaksi, isä Jumala ja hänen poikansa eivät voi olla sama jumala. Tässä kompastutaan siihen että juutalaisuus on monoteistista, joten jos ajatellaan Jeesus sitä taustaa vastaan hänen jumaluutensa tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ja siksi pitää tuottaa kummallisia oppeja selittämään ongelmat pois.

• todé

Tässä meidän todellisuudessamme jumalia näyttäisi olevan kaksi, mutta Jumalan todellisuudessa on olemassa vain yksi Jumala. Yksi valtaistuimella istuja, vaikka siellä pitäsi meidän käsityksemme mukaamme olla Jumala ja Karitsa.

• * Täydellinen Jumala täydellinen Ihmisen Poika.

* On hyvä kirjoitus, pitäisi hitaammallekin jo selvitä, kuka Jeesus on ja miksi Hän on Hän mikä on!

• vaan puoliksi Jumala ja puoliksi ihminen.

• PakanainHuuto

pää on toisenlainen kuin muu ruumis.

• PakanainHuuto kirjoitti:

pää on toisenlainen kuin muu ruumis.

että pää on toisenlainen kuin muu ruumis...?

• auroraboreallis kirjoitti:

että pää on toisenlainen kuin muu ruumis...?

löytyi sanapari"fauni-peikko". Jotakin liittyy musiikkiin ja on pieni.

• PakanainHuuto

• PakanainHuuto kirjoitti:

mutta jonkin sortin eläimen alaosa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Fauni

tällä hetkellä..sorry. On ollut raskas työpäivä.
        Ja en minä muutenkaan tuollasella tiedolla mitään tee.

• ML213

Raamattu nimittää kuitenkin Jeesusta Jumalan Pojaksi.
      -----

Ymmärrätkö, ettei sinulle Jaikal riitä tämä, jos ihmnen sanoo Jeesusta Jumalan pojaksi, jonka kautta ihmisellä on vain mahdollisuus palata Jumalan lapseksi.
      No, ihmisen mielipiteillä ei sinänsä ole merkitystä, mutta sitä ihmettelen miksi toisille ihmisille ei riitä selkeä Raamatun ilmoitus eli sen ympäruille pitää kyhätä jokin oppirakennelma, josta saa mehevän riidan aiheen rauhaan pyrkimisen sijasta.

• mukaan Jumalan KUVA, ei Jumala:

2. Kor. 4:4
      niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan KUVA.

Kol. 1:15
      ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Hepr. 1:3
      "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",

Ja Raamattu varottaa vakavasti minkään kuvan asettamista Jumalaksi ja sanoo KELVOTTOMAKSI menettelyksi:

2. Moos. 20:4
      "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla".

5. Moos. 4:16
      "ettette menettele KELVOTTOMASTI ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
      4:17 ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa,
      4:18 ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa";

5. Moos. 4:23
      "Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä".

• merim.raimo

kuitenkin raamattu sanoo, että kerran jokaisen polven pitää Jeesuksen edessä notkistuman. ;)

• ja tässä järjestyksessä:

1. Korinttolaiskirje 15
        27 Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

Niinpä niin, tähän se aina päätyy!

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

ja tässä järjestyksessä:

1. Korinttolaiskirje 15
        27 Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

Niinpä niin, tähän se aina päätyy!

Poika on kulmakiveksi asetettu ja Ekivaari sitä yrittää jatkuvasti suistaa ?? ja siihen se aina päättyy, että vaari vain repii kätensä. :(

• pysyt pinnalla.
        merim.raimo kirjoitti:

Poika on kulmakiveksi asetettu ja Ekivaari sitä yrittää jatkuvasti suistaa ?? ja siihen se aina päättyy, että vaari vain repii kätensä. :(

Pekka Puupää oli hyvä filmitähti hih.

• merim.raimo
        pysyt pinnalla. kirjoitti:

Pekka Puupää oli hyvä filmitähti hih.

sentakia, että autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku. ;)

• kansalle
        merim.raimo kirjoitti:

sanoo kulmakivestä on tullut huippukivi kompastuskivi loukkauksen kallio. Joten työtä riittää jos huippukiven esim. jostain holvikaaresta purkaa?! (1.Piet.2) Tuo ekivaarin korvasyyhypaikka tarkoittaa lähinnä sitä ettei enää erikseen korosteta Pojan tekemää työtä eikä Hänen valtaansa. Ja sitäpaitsi noissa jakeissa alkukielessä käytetään alistaa verbiä kuudessa eri muodossa.

• kansalle kirjoitti:

sanoo kulmakivestä on tullut huippukivi kompastuskivi loukkauksen kallio. Joten työtä riittää jos huippukiven esim. jostain holvikaaresta purkaa?! (1.Piet.2) Tuo ekivaarin korvasyyhypaikka tarkoittaa lähinnä sitä ettei enää erikseen korosteta Pojan tekemää työtä eikä Hänen valtaansa. Ja sitäpaitsi noissa jakeissa alkukielessä käytetään alistaa verbiä kuudessa eri muodossa.

alistaminen sitten on kun mitä useamman synonyymin voimalla siitä asiasta kertoo. "Kahden tai kolmen todistus on pätevä".

• 100% aasi samanaikaisesti

tajuaahan tuon jo pölijäkin.

• kukaan vastannut Raamatulla perustellen ja selittäen omin sanoin omia väittämiään. Ekivaari vain on taas kerran pannut tutun rimpsunsa Raamatun jakeita. Ne ovat kuitenkin kuollutta kirjainta sillä, Pyhä Henki ei yhdy Herran Jeesuksen Kristuksen alentamiseen. Pyhän Hengen tehtävä on kehua ja korottaa sekä ylistää Jeesusta. Siksi Pyhä Henki tekee eläväksi vain sen sanan johon Hän yhtyy.

Ekivaarin tehtävä näyttää olevan päinvastainen kuin mikä on Pyhän Hengen tehtävä, hmmmm?????

• matiasson

>>Jeesus tappoi sukupuuttoon koko langenneen Aadamin suvun ristillä.
        Kun Jeesus kuoli, kuoli jokainen Aadamin jälkeläinen.
        Me olemme siis Kristuksessa kuolleet.

• Jeesuksessa Kristuksessa armahtakoon !

• ekivaari kirjoitti:

Jeesuksessa Kristuksessa armahtakoon !

* Jos et haluakkaan päästä tuntemaan Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta!
        * Joosefin poika ei voi armahtaa, eikä antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumala voi, ja niinpä Jeesus todistaa olevansa Jumala, antamalla syntejä anteeksi.
        * Notkista nyt ekivaari polves Jumalan edessä ja tunnusta siinä nöyrästi, Jeesus, olet Jumalan Poika, täydellineen JUmala, täydellinen ainutsyntyinen Ihmisen Poika. Niin taivas vastaa sinulle, ja pääset vapaaksi areiolaisuudesta.

• että totuuden Henki ei puhu Jumalan sanaa vastaan vaan ainoastaan mitä kuulee Isän ja Pojan keskenään puhuvan:

Joh. 16:13
        "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa".

Joh. 10:29
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Joh. 13:16
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi".

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi".

Jeesus itse opetti Isän olevan Poikaa suurempi, eikä totuuden Henki väitä sitä vastaan vaan vahvistaa sen. Se on valheen henki joka muuta opettaa kuin mitä Jeesus opetti.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Joosefin poika ei voi armahtaa, eikä antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumala voi, ja niinpä Jeesus todistaa olevansa Jumala, antamalla syntejä anteeksi.
        * Notkista nyt ekivaari polves Jumalan edessä ja tunnusta siinä nöyrästi, Jeesus, olet Jumalan Poika, täydellineen JUmala, täydellinen ainutsyntyinen Ihmisen Poika. Niin taivas vastaa sinulle, ja pääset vapaaksi areiolaisuudesta.

hellässä huomassa. Älä minusta huolta kanna vaan koeta itse, veli Mohikaani, joten kuten pärjätä!

"Älä ajattele pahaa lähimmäistäsi vastaan"!

• matiasson kirjoitti:

>>Jeesus tappoi sukupuuttoon koko langenneen Aadamin suvun ristillä.
        Kun Jeesus kuoli, kuoli jokainen Aadamin jälkeläinen.
        Me olemme siis Kristuksessa kuolleet.

ja synnyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi uudestisyntymisessä. Uudestisyntymisessä Jumala tekee sinut eläväksi. Sinusta tulee uusi luomus Kristuksessa.

Kun Jeesus kuoli, sinä ja minä kuolimme Hänen kanssaan VANHAN IHMISEMME PUOLESTA. Tämä kuolema astuu voimaan sinun ja minun elämässä sillä hetkellä kun me uskomme Jeesukseen ja otamme Hänet vastaan. Tämä on Raamatun totuus ja evankeliumia. Sinun ei tarvitse kantaa vanhaa aatua tai eevaa mukanasi. Voit haudata sen kasteeessa. Ja se lakkaa kummittelemasta. Näin sen ainakin pitäisi olla. Me pidämme itsemme synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä.
        Meidän vanha ihmisemme EI ENÄÄN EDUSTA MEITÄ JUMALAN EDESSÄ. Vanhan aatun/eevan teot saavat jäädä omaan arvoonsa.

Siteerasin aloituksessani vain Raamatun Sanaa. Sinä et ehkä ole uskossa. Siksi meni ohi hilseen.

2 Kor 5:14-17 "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ, siis myös KAIKKI OVAT KUOLLEET; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että NE, JOTKA ELÄVÄT, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka HEIDÄN EDESTÄÄN ON KUOLLUT JA YLÖSNOUSSUT. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin HÄN ON UUSI LUOMUS; se, mikä on VANHAA, on KADONNUT, katso, UUSI ON SIJAAN TULLUT."

• valehtelijaksi!
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Mohikaani:
        "Jeesus todistaa olevansa Jumala"

Jeesus:
        "yksin olet totinen Jumala"

Mohikaani:
        "ja niinpä Jeesus todistaa olevansa Jumala"

Jeesus Jumalalle:
        "yksin olet totinen Jumala"

Mohikaani:
        "* Notkista nyt ekivaari polves Jumalan edessä ja tunnusta siinä nöyrästi, Jeesus, olet Jumalan Poika, täydellineen JUmala, täydellinen ainutsyntyinen Ihmisen Poika. Niin taivas vastaa sinulle, ja pääset vapaaksi areiolaisuudesta. "

Taivas vastaa Mohikaanille:
        Jeesus:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

• KUOLLEISTA?
        jaikal kirjoitti:

ja synnyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi uudestisyntymisessä. Uudestisyntymisessä Jumala tekee sinut eläväksi. Sinusta tulee uusi luomus Kristuksessa.

Kun Jeesus kuoli, sinä ja minä kuolimme Hänen kanssaan VANHAN IHMISEMME PUOLESTA. Tämä kuolema astuu voimaan sinun ja minun elämässä sillä hetkellä kun me uskomme Jeesukseen ja otamme Hänet vastaan. Tämä on Raamatun totuus ja evankeliumia. Sinun ei tarvitse kantaa vanhaa aatua tai eevaa mukanasi. Voit haudata sen kasteeessa. Ja se lakkaa kummittelemasta. Näin sen ainakin pitäisi olla. Me pidämme itsemme synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä.
        Meidän vanha ihmisemme EI ENÄÄN EDUSTA MEITÄ JUMALAN EDESSÄ. Vanhan aatun/eevan teot saavat jäädä omaan arvoonsa.

Siteerasin aloituksessani vain Raamatun Sanaa. Sinä et ehkä ole uskossa. Siksi meni ohi hilseen.

2 Kor 5:14-17 "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ, siis myös KAIKKI OVAT KUOLLEET; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että NE, JOTKA ELÄVÄT, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka HEIDÄN EDESTÄÄN ON KUOLLUT JA YLÖSNOUSSUT. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin HÄN ON UUSI LUOMUS; se, mikä on VANHAA, on KADONNUT, katso, UUSI ON SIJAAN TULLUT."

NÄIN VÄITIT VIIME VIIKOLLA, RAAMATUN SANAA VASTAAN!
        MIKÄ HENKI SINUA VALLITSEE JA KÄSKEE PUHUA RAAMATTUA VASTAAN?

• jaikal kirjoitti:

että me todellakin pääsemme uskoontulossa (uudestisyntymisessä) eroon entisestä ihmisestämme joka on häpäisssyt meitä syntiä tekemällä.

Se KUOLI USKOONTULOHETKELLÄ ja me olemme IRTI SIITÄ heppelistä. KIITOS JUMALALLE. Mitä se heppeli sitten onkin syntiä tehnyt, ne on Jeesuksen veri pessyt pois. Ja Jumala ei niitä enään edes muista. Syntimme ovat tuhottu. Ne ovat hävitetty kertakaikkisesti, poissa, poissa. Raamattu sanoo että Jumala pyyhkii pois syntimme niin KUIN SUMUN. Eikä Hän niitä muista.

MINÄ, MINÄ PYYHIN POIS SINUN SYNTISI NIIN KUIN SUMUN, SANOO HERRA JUMALA KAIKKIVALTIAS (Jes 44:22).

Heb 8:12 "Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

Heb 10:17 "ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista"."

• KUOLLEISTA? kirjoitti:

NÄIN VÄITIT VIIME VIIKOLLA, RAAMATUN SANAA VASTAAN!
        MIKÄ HENKI SINUA VALLITSEE JA KÄSKEE PUHUA RAAMATTUA VASTAAN?

Herralle Jeesukselle Kristukselle koska et usko minua.

Joh 10:17-19 "Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni." Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden."

Joh 2:19-22 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut."

• kaikki tyynni,...."
        jaikal kirjoitti:

että me todellakin pääsemme uskoontulossa (uudestisyntymisessä) eroon entisestä ihmisestämme joka on häpäisssyt meitä syntiä tekemällä.

Se KUOLI USKOONTULOHETKELLÄ ja me olemme IRTI SIITÄ heppelistä. KIITOS JUMALALLE. Mitä se heppeli sitten onkin syntiä tehnyt, ne on Jeesuksen veri pessyt pois. Ja Jumala ei niitä enään edes muista. Syntimme ovat tuhottu. Ne ovat hävitetty kertakaikkisesti, poissa, poissa. Raamattu sanoo että Jumala pyyhkii pois syntimme niin KUIN SUMUN. Eikä Hän niitä muista.

MINÄ, MINÄ PYYHIN POIS SINUN SYNTISI NIIN KUIN SUMUN, SANOO HERRA JUMALA KAIKKIVALTIAS (Jes 44:22).

Heb 8:12 "Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

"Raamattu sanoo että Jumala pyyhkii pois syntimme niin KUIN SUMUN. Eikä Hän niitä muista.

MINÄ, MINÄ PYYHIN POIS SINUN SYNTISI NIIN KUIN SUMUN, SANOO HERRA JUMALA KAIKKIVALTIAS (Jes 44:22). "

SANOO JOO MUTTA JAAKOBILLE JA ISRAELILLE!
        JAAKOB JA ISRAEL USKOIVAT VAIN YHTEEN JUMALAAN!
        SINUA JAIKAL SIIS EI TUO ESILLE TUOMASI JAE KOSKETA YHTÄÄN!
        SITÄ EI OLE TARKOITETTU SINULLE KOSKA ET USKO JAAKOBIN JA ISRAELIN YHTEEN JUMALAAN!

44:21 Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unhota minä sinua, Israel.
        44:22 Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.

Jesaja:
        44:8 Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.
        44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
        44:10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
        44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
        44:12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
        44:13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimilla, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
        44:14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
        44:15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
        44:16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean."
        44:17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani."
        44:18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
        44:19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
        44:20 Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"
        44:21 Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unhota minä sinua, Israel.
        44:22 Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.

• vaan:
        jaikal kirjoitti:

Joh 10:17-19 "Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni." Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden."

Joh 2:19-22 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut."

JEESUS:
        "MINÄ MENEN YLÖS, MINUN ISÄNI TYKÖ JA TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ, JA MINUN JUMALANI TYKÖ JA TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ."

Matteuksen evankeliumi:
        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Markuksen evankeliumi:
        15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

Johanneksen evankeliumi:
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        Apostolien teot:
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."

• jaikal kirjoitti:

Jeesuksessa, sillä Jeesus opetti; "Isä, joka minussa asuu tekee teot ja puhuu minussa".

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".

Saman se Isä tekee meidän kaikkien kanssa. Yksin hänellä on valta antaa ja ottaa henkemme:

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".

• annetaan:
        vaan: kirjoitti:

JEESUS:
        "MINÄ MENEN YLÖS, MINUN ISÄNI TYKÖ JA TEIDÄN ISÄNNE TYKÖ, JA MINUN JUMALANI TYKÖ JA TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ."

Matteuksen evankeliumi:
        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Markuksen evankeliumi:
        15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        Apostolien teot:
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."

JEESUS:
        "SINÄ OLET MINUN JUMALANI HAMASTA ÄITINI KOHDUSTA."

Matteuksen evankeliumi:

Markuksen evankeliumi:

Psalmit:
        22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
        22:3 Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
        22:4 Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
        22:5 Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
        22:6 He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.

22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;

22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.

Psalmit:
        2:1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
        2:2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
        2:3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä."
        2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
        2:5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
        2:6 "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni."
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        2:8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
        2:9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
        2:10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.
        2:11 Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
        2:12 Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat.

• ekivaari kirjoitti:

Jeesuksessa, sillä Jeesus opetti; "Isä, joka minussa asuu tekee teot ja puhuu minussa".

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".

Saman se Isä tekee meidän kaikkien kanssa. Yksin hänellä on valta antaa ja ottaa henkemme:

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".

>>>Saman se Isä tekee meidän kaikkien kanssa. Yksin hänellä on valta antaa ja ottaa henkemme:

• ekivaari kirjoitti:

että totuuden Henki ei puhu Jumalan sanaa vastaan vaan ainoastaan mitä kuulee Isän ja Pojan keskenään puhuvan:

Joh. 16:13
        "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa".

Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Joh. 13:16
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi".

"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi".

Jeesus itse opetti Isän olevan Poikaa suurempi, eikä totuuden Henki väitä sitä vastaan vaan vahvistaa sen. Se on valheen henki joka muuta opettaa kuin mitä Jeesus opetti.

Niin selitäppä minulle muutama teologinen "ongelma".

Koska otit Joh 10 luvun niin jatketaanpas

26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Kysymys:
        Onko Jumalan ja Jeesuksen lampaat kaksi eri laumaa: Vert Hes 34 luku. Miksi lampaat kuulevat Jeesuksen äänen ja seuraavat Jeesusta eikä Isää?

28. Ja MINÄ ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun ISÄNI KÄDESTÄ.

Kysymys:
        Miksi Jeesus antaa ikuisen elämän? Miksi ei Isä itse? Miksi Jeesus puhuu ensin omasta kädestään ja sitten Isän kädestä? Eikö Jeesus tiennyt kumman kädessä lampaat ovat? Selitä tämä asia perustellen väittämäsi Raamatun Sanalla.
        Jos tämä on vaikea selittää, niin katso seuraava jae. Siinä on vastaus ongelmaan (uskon kautta).

30. Minä ja Isä olemme yhtä."

• lykaoniankielellä!
        jaikal kirjoitti:

>>>Saman se Isä tekee meidän kaikkien kanssa. Yksin hänellä on valta antaa ja ottaa henkemme:

Sanoppa lykaonian kielellä tuo viimeinen lauseesi.

• matiasson
        jaikal kirjoitti:

>>Sinä et ehkä ole uskossa. Siksi meni ohi hilseen.

• oikein sanoit jaikal!
        jaikal kirjoitti:

26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Kysymys:
        Onko Jumalan ja Jeesuksen lampaat kaksi eri laumaa: Vert Hes 34 luku. Miksi lampaat kuulevat Jeesuksen äänen ja seuraavat Jeesusta eikä Isää?

28. Ja MINÄ ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä MINUN KÄDESTÄNI. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun ISÄNI KÄDESTÄ.

Kysymys:
        Miksi Jeesus antaa ikuisen elämän? Miksi ei Isä itse? Miksi Jeesus puhuu ensin omasta kädestään ja sitten Isän kädestä? Eikö Jeesus tiennyt kumman kädessä lampaat ovat? Selitä tämä asia perustellen väittämäsi Raamatun Sanalla.
        Jos tämä on vaikea selittää, niin katso seuraava jae. Siinä on vastaus ongelmaan (uskon kautta).

On sinulla hieman vielä toivoa, kun tuon ymmärrät, että Ekivaarissa on Totuuden Henki!

• oikein sanoit jaikal! kirjoitti:

On sinulla hieman vielä toivoa, kun tuon ymmärrät, että Ekivaarissa on Totuuden Henki!

minä viittasin ekivaarin omaan väittämään.
        Sitäpaitsi hän epäsuorasti väitti minussa olevan valheen henki.

Jumala saa tuomita minun ja ekivaarin välillä.

1.Kor 4:3
        Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,

• Se oli sinun tunnustuksesi!
        jaikal kirjoitti:

Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,

JUMALA LAITTOI NE SANAT SUUHUSI!
        EKIVAARISSA ON TOTUUDEN HENKI!
        JUMALA PUHUI SIINÄ SINUN KAUTTASI!

• jaikal kirjoitti:

Kysymys:

Kysymys:

olevat tuntevat tämän maailman ja näkyväiset vanhempansa, mutta

Joh. 6:46
        "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän".

Joh. 8:47
        "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

1. Kor. 2:12
        "Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut";

Kaikki ovat Isän Jumalan, joka tuntee kaikki; nekin jotka eivät vielä paimenen ääntä tunne. Jeesuksen ovat ne jossa tunteminen on molemminpuolista; paimen tuntee omansa ja nämä tuntevat paimenen (jae 14). "Muut lampaat" ovat niitä joita Jumala johdattaa Sanan tuntemiseen, vaikka lampaat itse eivät sitä vielä tiedä eivätkä paimenta tunne.

Kun Jumala johdattaa kaikki Jeesuksen tuntemiseen, he oppivat tuntemaan Paimenen äänen ja niin niistä kahdesta laumasta tulee yksi lauma, ja kirjoitukset toteutuvat, että

Joh. 6:45
        "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni". [Jer.31:34 | Joh.1:9 | Mark.9:49].

• ML213
        jaikal kirjoitti:

----

No, itse kyllä ihmettelen miten avoimesti annat vääriä todistuksia ihmisitä, joita et ole edes tavannut.Eikö tämä ilmennä jopa valheen hengen toimintaa.Meidänhän tulee olla ja rukoilla Totuudessa.

• Se oli sinun tunnustuksesi! kirjoitti:

JUMALA LAITTOI NE SANAT SUUHUSI!

>>>JUMALA LAITTOI NE SANAT SUUHUSI!

• ML213 kirjoitti:

----

No, itse kyllä ihmettelen miten avoimesti annat vääriä todistuksia ihmisitä, joita et ole edes tavannut.Eikö tämä ilmennä jopa valheen hengen toimintaa.Meidänhän tulee olla ja rukoilla Totuudessa.

näin:

>>>Jeesus itse opetti Isän olevan Poikaa suurempi, eikä totuuden Henki väitä sitä vastaan vaan vahvistaa sen. Se on valheen henki joka muuta opettaa kuin mitä Jeesus opetti.

• to..
        jaikal kirjoitti:

käyttää Vanhaa testamenttia, irrotat kohdat yhteydestään ja julistat että ne tarkoittavat mitä milloinkin, mutta aina jotain joka on täysin vierasta tekstille, sen kontekstille sekä kirjoitusajan ajattelulle.

Jes 44:22 esimerkkinä, tuossa puhutaan koko kansasta Israelin ei se tule uskoon, edes koko käsitettä uskoontulo ei heprealainen raamattu tunne. Siinä totellaan Jumalan käskyjä, jos ne on rikottu, kadutaan ja palataan määrättyyn oikeaan tapaan elää.

• jaikal kirjoitti:

>>>JUMALA LAITTOI NE SANAT SUUHUSI!

erittäin hedelmällistä se sana ja opetus, joka on Jumalan tahdon mukaista!

Mutta kaikki ihmisten keksimät Jumalan tahdon vastaiset sanat ja opetukset olkoot yhtä hedelmättömia kuin homojen keskinäinen rakastelu! Kuivukoon sellainen omaan mahdottomuuteensa!

• jaikal kirjoitti:

näin:

>>>Jeesus itse opetti Isän olevan Poikaa suurempi, eikä totuuden Henki väitä sitä vastaan vaan vahvistaa sen. Se on valheen henki joka muuta opettaa kuin mitä Jeesus opetti.

sanoissasi! Kerro totuus: onko se Raamattuun kirjitettua Herran Jeesuksen opetusta vai ekivaarin omaa opetusta, tämä;

"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on SUUREMPI kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".

Jeesus on Isän "oikea käsi", sillä profeetat puhuvat hänestä Jumalan oikean käden miehenä.

"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua SUUREMPI".

Koska sinä, jaikal, väität häpeämättömästi päinvastaista kuin mitä Herra Jeesus opetti, niin sinussa on valheen henki!

• jaikal kirjoitti:

näin:

että Jeesuksen opetuksen päinvastainen opetuksesi on valheen hengen työtä!

• luoksemme."

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien teot:
      14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.
      14:13 Ja kaupungin edustalla olevan Zeuksen temppelin pappi toi härkiä ja seppeleitä porttien eteen ja tahtoi väkijoukon kanssa uhrata.
      14:14 Mutta kun apostolit Barnabas ja Paavali sen kuulivat, repäisivät he vaatteensa ja juoksivat ulos kansanjoukkoon, huusivat
      14:15 ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.

• evankeliumia

Matteuksen evankeliumi:
        4:23 Ja hän kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli.
        9:35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

Johanneksen evankeliumi:

Apostolien teot:
        14:15 ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.

• hirvas

aihe, Jeesus on Jumala Poika ja Herra. Kutsui itseään myös Ihmisen Pojaksi. Ja noihan se asia onkin, eikä muuta pidä opettaa.

• ML213

Mutta, jos ihminen uskoo ja suullaan tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, niin tämä ei riitä, vaan pitää uskoa ,että Jeesus on Jumala.(Siis eri asia kuin jumaluus).

Siis, jos ei usko, että Jeesus on Jumalan Poika, niin tämä ihminen ilmentää harhaoppinsa, Mutta, jos uskoo Jeesuksen olevan Jumalna Poika, niin tämäkin on Harhaoppi, koska Jeesus onkin Jumala.

No, naurattaa avoimesti nämä sanakäänteet ja käsitteet Jeesuksesta.

• hirvas
        ML213 kirjoitti:

Mutta, jos ihminen uskoo ja suullaan tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, niin tämä ei riitä, vaan pitää uskoa ,että Jeesus on Jumala.(Siis eri asia kuin jumaluus).

Siis, jos ei usko, että Jeesus on Jumalan Poika, niin tämä ihminen ilmentää harhaoppinsa, Mutta, jos uskoo Jeesuksen olevan Jumalna Poika, niin tämäkin on Harhaoppi, koska Jeesus onkin Jumala.

No, naurattaa avoimesti nämä sanakäänteet ja käsitteet Jeesuksesta.

juuri sinne "puolueeseen", koska menet edemmäksi kuin mitä sana opettaa. Tämä on totuus ja riittää, koska sana sen todistaa:

Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Paavali todistaa:

1.Kor.8:5-6

5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Ja Jeesus itse todisti:

Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Meidän ei pidä eikä tarvitse selittää Isän olemusta millään tavalla.

• ML213
        hirvas kirjoitti:

juuri sinne "puolueeseen", koska menet edemmäksi kuin mitä sana opettaa. Tämä on totuus ja riittää, koska sana sen todistaa:

Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Paavali todistaa:

1.Kor.8:5-6

5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Ja Jeesus itse todisti:

Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Meidän ei pidä eikä tarvitse selittää Isän olemusta millään tavalla.

-----

Tarkennan, miten tuo Jeesuksen uskominen Jumalan Pojaksi ei riitä esim. Helluntaipuolueelle.

• ML213 kirjoitti:

-----

Tarkennan, miten tuo Jeesuksen uskominen Jumalan Pojaksi ei riitä esim. Helluntaipuolueelle.

ei yhdessäkään kohtaa vaadi meitä uskomaan Jeesus Jumalaksi, vaan se vaatii uskomaan hänet Jumalan Pojaksi, joka on Jumalan KUVA ja kirkkaus, niin kuin meidätkin on luotu Jumalan kuvaksi ja kirkkaudeksi;

1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Jeesus on Jumalan Poika, Jumalan kuva, ei itse Jumala. Onko sinun kuvasi sama kuin sinä? Kun kumarrut tyynen veden yläpuolelle, näkyykö vedessä itse sinä vai sinun kuvasi?

2. Kor. 4:4
        "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan KUVA".

Kol. 1:15
        "ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa".

Heprealaiskirje 1
        3 "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",

Vain kolminaisuusoppi on rakentanut lisätaakkoja ihmisten kannettavaksi, jotta kristillisyys olisi tarpeeksi raskasta ja rasittavaa.

• hirvas
        ML213 kirjoitti:

-----

ymmärrän - sorry. Niin, mikäli mennään edemmäksi kuin mitä Jeesus itse opetti, niin silloin törmätään ihmisjärkeilyihin (kolminaisuusoppi), joka on ihmisten päätelmä. Se on eksytystä, jonka Jumala itse on lähettänyt kokeillakseen meidän rakkautta totuuteen - Jumalan sanaan.

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Eikö lavoilla esiinny kaiken maailman kaatajia, kuolleista herättäjiä, sairaitten parantajia, ym ym., jotka ovat juuri noita ihmeitten tekijöitä.
        Ja helluntaiseurakunnissa jokainen ripulista tai nuhasta parantunut on kokenut ihmeparantumisen..

Siis mopo on karannut käsistä pahemman kerran..!

• väittää Jumalan omaa sanaa vastaan?

Jumala itse nimesi Jeesuksen Kristuksen Pojakseen, ylipapiksi ja välimieheksi eikä Jumalaksi.

Jos apostolit olisivat tunnustaneet Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi, eivät he olisi tällä tavalla opettaneet:

1. Korinttolaiskirje 8
      5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
      6 niin ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".

2. Kor. 1:3
      "Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
      "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
      1:17 anoen, että meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
      "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

1. Korinttolaiskirje 8
      5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
      6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      138
      3459
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      274
      2960
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      227
      1864
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      65
      1822
    5. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1788
    6. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      67
      1563
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      90
      1336
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1272
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      329
      1191
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1072
    Aihe