Prinsessa Ruusunen

padme_amidala



rakas urhoollinen
prinssini

hyvien haltiattarien
antama totuudenmiekka
ja maaginen kilpi
suojaavat matkaasi
ohi ilkeän pahattaren
luomien esteiden

läpi tiheän ruusupensaikon
ohi tultasyöksevän lohikäärmeen

pilvilinnaani, jossa odotan
haaveiden unessa

pelastavaa suudelmaasi

joka todistaa rakkauden
ja totuuden voittavan
ennemmin tai myöhemmin

herättäen minut kaipuun
karhealta vuoteelta
suloisimpaan arkeen

omaan satuumme

jossa rakkaus
kannustimena

yritän parhaani
ollakseni Sinulle
kaikki mitä tarvitset
naiseltasi

------------------------------------------------------------

Disneyn Prinsessa Ruusunen elokuva ilmestyi 50 vuotta sitten
Sleeping Beauty - Once Upon A Dream
http://www.youtube.com/watch?v=YjegSDxnVX0

12

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Satujen sadussa pontimensa saanut runosi, luulis että aihe on kaluttu,
      mutta minä pidän tästä sinun versiosta,

      .."herättäen minut kaipuun
      karhealta vuoteelta
      suloisimpaan arkeen

      omaan satuumme"..

      Kaipuun karhea, kuvaavasti sanottu, sitähän se on, vaan sieltä se rinssi tulee esteet voittaen
      ja tarinalla on onnellinen loppu. Sitä tässä toivoo Murukultakin, aivan varmasti! ;)
      Minulla toimii tämä kaffe herättäjänä, joten sitä sitten... Vaikka ne unetkin kyllä kelpaisisi... :)
      Mukvaa torstaipäivän alkua padme_ ja nyt puurovellillee! :)

      • padme_amidala

        ..ihmettelen, miten ne sanat siihen on tipahtaneet. Niinkuin nyt tässäkin tuo "kaipuun karhea". Vähän vaikea aihe tuotti aluksi vaikeuksia, sitten kun pääsin pakollisen osuuden läpi tuohon suudelmaan, sormet lämpesivät enempi omien ajatuksien tuomiseen.

        Täällä on ihana pikkupakkanen puuterilumineen. Ja talitintit luulevat, että kevät on koittanut. Ne ovat aloittaneet laulelunsa jo n.klo viisi.

        Mutta kaffetta nassuun täälläkin ja töihin täytyy ennättää : )

        Kiitos sinulle Murukulta mukavasta palautteestaasi kiireiden keskellä : )

        Varo liukastumista : )


    • Nuikkui eikös pitkän unen,
      "rakas urhoollinen
      prinssini"

      Herättää
      suudela sen taika.

      "yritän parhaani
      ollakseni Sinulle
      kaikki mitä tarvitset
      naiseltasi"

      padme amidala

      kiitos todellisuus seki
      kuin satua,
      rakkaus antaa lupaa.

      Liisa kiittää elokuvasta

      • padme_amidala

        ..mikäs oisi köllötellessä rinssinsä vieressä vaikkapa pidempäänkin. Todellisuuskin voi joskus olla kuin satua, kyllä olen samaa mieltä.

        Palautteesi oli mukavaa luettavaa, niinkuin runosikin, jotka aina luen vaikken usein ehdi kiireiltäni kommentoimaan. Oikein hyvää päivänjatkoa sinulle : )


    • lindalinda1

      niin kuin tässä jokunen päivä sitten sanoin
      Sinulle monipuolisuudestasi, niin tässä on taas
      oiva esimerkki - satu alkulähteenä, ja siitä vie-
      rität tekstisi omaan rakkauteesi, Häneen joka
      on sydämeesi muuttanut asumaan.

      Kyllä tämän runon satumaisuus on se joka minuun
      pureutui, kaikkine haltiattarineen. Jotenkin niin
      kotoinen on runosi loppuosa, vaikka se niin satu-
      maisesti alkoikin.

      Pidin minä.

      • padme_amidala

        ..olisin vähän enemmän panostanut tuohon alkuosan satumaisuuteen, jos olisin tiennyt sinun piipahtavan runossani. Iloisesti hämmästynyt olen palautteestasi. Hämilliset kiitokset tästä on hyvä jatkaa hymyillen päivää : )


    • padme_amidala



      paavi Innocentius
      järjesti neljännen
      ristireken

      tuo ristiretki
      päättyi voittokkaasti
      ristiretkeläisten
      valloitettua
      Konstanttinopolin

      tuo taitaa olla
      hyvä enne

      lupaan kiltisti olla
      vastustelematta
      valloitusretkelläsi
      salaisten kukkuloiden
      valtakunnassa

    • padme_amidala



      et ollut kotona
      kun tulin

      ruoka jääkaapissa
      oli koskematon

      postisikin oli
      eteisen pöydällä
      lukematta

      mihinkäs sitä
      näin kiireellä
      ihmettelin

      ahaa, muistit
      varmaan lähestyvän
      syntymäpäiväni, olet
      ostamassa lahjaani

      minä olenkin suunnitellut
      ruokalistan valmiiksi
      tai oikeastaan pizzafirma

      vietetään kerrankin
      iltaa kaikessa rauhassa
      nautitaan toisistamme
      hyvää musiikkia kuunnellen
      ja juoden skumppaa
      tandem-kupeista

      niistä D-kokoisista
      joista Sinä niin pidät

    • padme_amidala



      maailmassa on paljon
      ihmeteltävää ja katseltavaa

      kaunista luontoa
      jäätiköistä sademetsiin

      upeita rakennuksia
      Eiffel tornista Golden Gate
      siltaan

      monenlaisia eläimiä
      muurahaisesa sinivalaaseen

      kaikkein mieluiten
      katselen kuitenkin
      Sinua

      Sinun silmiäsi

      kaikkea Sinussa

      rakastavin silmin

      Sinä olet minulle
      sateenkaaren päästä
      löytyvä aarre

      rakastan Sinua

      Moon river Barbara Streisand
      http://www.lyrics.com/index.php/artists/lyric/barbra-st reisand-lyrics-moon-river-t-6384261


      • rinnan

        Sinun kauniit sanat siellä
        lohduttavat mua en kiellä
        minulle oma aarre
        on hänen joka kaarre
        tiedän onnen hinnan
        kun kuljen rinta-rinnan.


      • padme_amidala
        rinnan kirjoitti:

        Sinun kauniit sanat siellä
        lohduttavat mua en kiellä
        minulle oma aarre
        on hänen joka kaarre
        tiedän onnen hinnan
        kun kuljen rinta-rinnan.

        ..ja elämän arkipäivien sulostuttaja. On suuri onni löytää joku, jota voi rakastaa koko sydämestään : )

        Kiitos sinulle hienosta vastausrunostai : )

        Minä tästä kömmin takaisin sänkyyn katselemaan lämmittäviä unosia Hänestä : )


    • sitä ei

      enää ole näkynytkään.harmi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe