Pinnarit paniikissa

Heko heko

Paniikki näyttää iskeneen porukkaan, joka ei ole maksanut tv-lupaansa. Adresseja kerätään ja rahanpuute on ihan hirvee: 48 sentin mediamaksu päivää kohti tuntuu tuhoavan koko elämänne. Vuosikymmeniä veroja ja muita maksuja maksaneena (tätä luuseriporukkaa siis elättäneenä) toivon, että jatkossa tulee kaikenlaisia maksuja lisää oikein roppakaupalla. Menkää jonottamaan ilmaista, homehtunutta leipää, sääliä ei tältä suunnalta heru.

31

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _lammas_

      siellä määkii. Bää, bää.

      • lakiehdotus

        on normaali kansalaiselle etenkin köyhälle hieno juttu. Lampaan pökkijät on oma ryhmänsä ja heillä on omat himonsa.


      • yle tulee katumaan tätä
        lakiehdotus kirjoitti:

        on normaali kansalaiselle etenkin köyhälle hieno juttu. Lampaan pökkijät on oma ryhmänsä ja heillä on omat himonsa.

        jos tämä laki menee läpi niin yle tulee katumaan sitä , se on selvä. miljoona jättää maksamatta tämä on selvä juttu.


      • Heko heko
        yle tulee katumaan tätä kirjoitti:

        jos tämä laki menee läpi niin yle tulee katumaan sitä , se on selvä. miljoona jättää maksamatta tämä on selvä juttu.

        On helppo uskoa, että tästä kansasta suuri osa jättää maksamatta. On paljon porukkaa, jotka eivät ikinä maksa itse mistään mitään: yhteiskunta huolehtii, siis me jotka tunnollisesti olemme vuosikymmeniä rahoittaneet kaiken tässä maassa. En puhu nyt rikkaista, vaan keskivertosuomalaisista, jotka pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. Nyt varmaan sanotaan, että omaa tyhmyyttämme maksamme kaikenlaiset maksut. Mutta jonkun on vastuuta kannettava tämänkin maan asioista.


      • taidamme
        Heko heko kirjoitti:

        On helppo uskoa, että tästä kansasta suuri osa jättää maksamatta. On paljon porukkaa, jotka eivät ikinä maksa itse mistään mitään: yhteiskunta huolehtii, siis me jotka tunnollisesti olemme vuosikymmeniä rahoittaneet kaiken tässä maassa. En puhu nyt rikkaista, vaan keskivertosuomalaisista, jotka pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. Nyt varmaan sanotaan, että omaa tyhmyyttämme maksamme kaikenlaiset maksut. Mutta jonkun on vastuuta kannettava tämänkin maan asioista.

        olla sitä paljon parjattua "suuret ikäluokat" ryhmää joille ei edes eläkkeelle pääsyä suotaisi.


    • Mun ei tartte

      Maksa sä vaan, en mä ainakaan maksa kun ei ole tulojakaan :)

      • maksat

        Netin käyttös?


      • mut kerronpa et
        maksat kirjoitti:

        Netin käyttös?

        Isi maksaa netin ja äiti tekee ruuan.


      • ewyrhtrht
        maksat kirjoitti:

        Netin käyttös?

        Sossu maksaa netin, niin kuin jatkossa mediamaksutkin. Eli te se maksatte veroissanne. Aiemmin ei ole ollut töllöä, kun ei ole ollut varaa. Jatkossa on tv ja sossu maksaa mediamaksut. HEEEHHEEEH


    • Haista paska

      Haista paska saatanan ylen orja. Meillä ei ole ollut vuosiin televisiota joka on eräs orjuutuksen välineistä. Saatana ei varmaan makseta mitään propaganda- ja riistomaksua!!!

      • PööStudio

        Jumala auttaa sinua, Saatanan saastuttamaa lasta, pääsemään pahasta. Television pahuutta palvova silmä sinulta suljettakoon. "Isä meidän joka olet taivaissa.."


    • Koiralle kovia luita

      Toivottavasti aloittaja pääsee pian itsekin "nauttimaan" luuserina olosta ja leipäjonoista jos vaikka yrityksen saneerauksen tai oman konkurssin kautta. Puhu sitten läpiä päähäsi...

    • nämä ylen

      sätkynuket jotka kuvittelevat kaikkien nyt alistuvan herrojen kynnysmatoksi kuten itse tekevät :D Yle-lupa on helposti kierrettävissä.

    • ketojore

      taitais heko hekon hymy hyytyä jos saisit elakettä 550E kk maksaisit siitä 300E kk vuokraa ja sitten pakollisen tv maksun 175E ja muut elämiseen vaadittava tämä on totta asun talossa jossa asuu paljon eläkkeellä olevia jotka ovat luopuneet tv.stä kun ei ole rahaa siinä tilanteessa taitaisi heko heko muuttua joksikin muuksi?

      • on ojalan

        laskuoppi kadoksissa? Ei sitä kuukaudessa vaadita sitä 175e..? Päivähinnaksi tulee 0.47e. Ja toisaalta tuon esimerkin mukaan ihminen on oikeutettu asumistukeen ja ja käteen/elämiseen pitää jäädä n 420e/kk. Ei pidä tyytyä osaansa vaan mentävä hakemaan asumistukea tai toimeentulotukea tai molempia. Niiden eteenkin me veronmaksajat olemme maksaneet veroja ja maksamme.


      • ketojore
        on ojalan kirjoitti:

        laskuoppi kadoksissa? Ei sitä kuukaudessa vaadita sitä 175e..? Päivähinnaksi tulee 0.47e. Ja toisaalta tuon esimerkin mukaan ihminen on oikeutettu asumistukeen ja ja käteen/elämiseen pitää jäädä n 420e/kk. Ei pidä tyytyä osaansa vaan mentävä hakemaan asumistukea tai toimeentulotukea tai molempia. Niiden eteenkin me veronmaksajat olemme maksaneet veroja ja maksamme.

        kun sitä ei voi maksaa päivittäin ja on muitakin menoja ei suomen sosiaaliturva ole niin hyvä kuin monet jotka sitä eivät ole tarvinneet luulevat tutkimus on osoittanut.EU korkeimmasta päästä olevalla verotuksella saamme EU huonoimmasta päästä olevan sosiaaliturvan sentin terv.ketojore


    • adadasda

      Ei tässä se maksu ärsytä, vaan tapa, miten homma hoidetaan. Luodaan vero, joka on Ylen tilaustyö, jota ei kuitenkaan myönnetä veroksi. Alkoi olla liian paljon paineita ja toiveita, että koko saamarin maksusta olisi päästy. Nyt Sasi ja kumpp. keksi tällaisen veron. Koskas olette viimeksi kuulleet, että jokin kerran keksitty vero olis poistettu?

      • ???????

        Hmm ai millon joku vero olis poistettu joka otettu käyttön,,,siis väliaikaisesti edes..jotenkin tulee mieleen autovero 90-luvulla jonka piti olla vaan väliaikainen..onko se sitä..no ei todellakaan vaan jäi pysyväksi...ylevero on niin jonninjoutava kun olla ja saattaa.autoveroa sentäs maksaa vaan auton omistajat,mut senkin sais poistaa...joo turha luulo se minkä verolle keksii se on ja pysyy ja näin käy yleverollekin.ylen voi lakkauttaa muutenkin.uutisia näkee muualtakin ja muuta katsottavaa ei yleltä tule.


      • ??????? kirjoitti:

        Hmm ai millon joku vero olis poistettu joka otettu käyttön,,,siis väliaikaisesti edes..jotenkin tulee mieleen autovero 90-luvulla jonka piti olla vaan väliaikainen..onko se sitä..no ei todellakaan vaan jäi pysyväksi...ylevero on niin jonninjoutava kun olla ja saattaa.autoveroa sentäs maksaa vaan auton omistajat,mut senkin sais poistaa...joo turha luulo se minkä verolle keksii se on ja pysyy ja näin käy yleverollekin.ylen voi lakkauttaa muutenkin.uutisia näkee muualtakin ja muuta katsottavaa ei yleltä tule.

        Keksittiin 1994. Siis uudelleen, kerranhan sitä oli jo 1976 käytetty. Autovero, joka uudesta maksetaan, keksittiin jo 1958 -väliaikaiseksi..... http://www.overdrive.fi/autovero50/


    • Jurpii

      Sulla hyvä kirjoitus, kiitos siitä. Itsekkin olen aivan äimän käkenä kun lukee mediamaksun vastaisia kirjoituksia, me jotka olemme tunnollisesti maksaneet tv lupamaksumme maksu halpenee. Kaiken maailman vapaamatkustajat nyt vinkuu kun maksu tulee veroluonteisena joka talouteen. Pinnarit ovat todellakin paniikissa, ovat tod näköisesti laistaneet tv maksut koko ikänsä, nyt kun tulee lusikka kauniiseen käteen otettavaksi niin itketään ja parutaan jokaisella mahdollisella saitilla. Mediamaksua vastaan jänkäävät yhteiskunnan vähävaraiset vaikka tv maksu halpenee!!!Kuten työttömät, asunnottomat, opiskelijat, eläkeläiset, sairaat, yksinhuoltajat, ja ne jotka eivät katso ylen telkkarikanavia, vaikka katsovatkin.

      • Kukahan ne lopulta maksaa

        Kuten itse totetsit: "Mediamaksua vastaan jänkäävät yhteiskunnan vähävaraiset vaikka tv maksu halpenee!!!Kuten työttömät, asunnottomat, opiskelijat, eläkeläiset, sairaat, yksinhuoltajat, ja ne jotka eivät katso ylen telkkarikanavia, vaikka katsovatkin." Hienoa että nyt sitten sinä ja te muut hoidatte tuonkin maksun meidän puolestamme, tosin et varmaan kuvitellut niin tekeväsi mutta todellisuudessa maksun tulee jatkossa maksamaan sossu eli siis Sinäkin!


      • ei ole kauaa halpa.

        ja kukaan ei pysty sanomaan miksi yle ei muuttuisi mainos/korttirahoitteiseksi, ei edes yle itse... maksaistko ite auveroa jos ei olisi autoa, tai jos olisit sokea, kuuro, mykkä maksaisit varmaan mielissäsi? Ylen on helppo hommata rahoitus muuten mutta rikollinen ei edes osaa sitä tehtä. Ja täällä maksetaan tv-lupa, medimaksua ei koskaan! 175€ vuodessa, ja vuosi oli 2011, kun koittaa 2012 medimaksu onkin jo luokkaa 250-300€ ja tulee nousemaan tuosta vuosittein kuten tv lupakin, tuo on tutkijan tekemä arvio ja se tulee toteutumaan, kuten sekin että ylen tulot yli 10 kertaistuu uuden maksun myötä. Se taas johtaa siihen että yle ostaa oikeudet esittää kaiken omilla knavillaa, kun muut mainoskanavat ei voi mitenkään kilpailla jätin kanssa... Mitäs luulet että käöy esim, maikkarin kanaville, 4 kanavalle subille, jne.. Ne kuihtuvat pois, kuulostaa varmaan hyvältä vai mitä? Tuo tapahtuu kun mediamaksu tulee.


    • Surullista mutta totta

      Miksi olisimme paniikissa? Lähinnä olemme huolissamme siitä, että Ylen yksinvaltijuus mediamaailmassa jatkuu edelleen ja että löytyy noin helposti höynäytettäviä ihmisiä kuin Sinä. Muut kanavat kilpailevat keskenään rehdisti, itse omat rahansa tienaamalla, kun Yle loisena kerää rahat kansalaisilta. Yle siis elää sossun tuilla. Ja että löytyy vielä teikäläisiä, joiden mielestä Ylen toiminta on aivan oikein, se huolestuttaa.. Te moralisoitte sitä että toiset eivät toimi rehdisti, mutta samalla kannatatte ainoaa kanavaa, joka ei toimi rehdisti. Hieman ristiriitaista se kieltämättä on.. Huomioikaa nyt hyvät ihmiset, että Yle on ainut kanava joka elää kansalaisten maksamien tukien varassa, se on siis lois-kanava. Muut kanavat hankkivat itse omat rahansa, niille ei mene penniäkään tv-lupamaksuista. Joten ennen kuin tuutte haukkumaan meitä loisiksi, miettikää mikä yle on. Loinen. Ja te kannatatte sitä. Ruvetkoon Yle hankkimaan rahansa samalla tavalla kuin muutkin kanavat. Tällöin ei olisi tv-lupaa, eikä mediamaksua. Mutta kun teitä tyhmiä höynäytettäviä näkyy riittävän, niin tuskin tulemme välttymään mediamaksulta.

      • Heko heko

        Meinaatko että esim. mainoksilla rahoitettaisiin? Katselin eilen Ylen ykköseltä Stalinin ajasta kertovan elokuvan Sisäpiiri. Oli hienoa katsoa hyvää elokuvaa, kun joka vartin päästä ei tullut kirottuja mainoksia. Maksan ilomielin lupamaksua 61 senttiä senttiä päivässä jo pelkästään siitä hyvästä, ettei jokaista ohjelmaa katkaista typerillä mainoksilla. Mediamaksulla tuo hinta minulle vielä halpenisi, joten miksi vastustaisin?


      • olet kuin uskovainen.
        Heko heko kirjoitti:

        Meinaatko että esim. mainoksilla rahoitettaisiin? Katselin eilen Ylen ykköseltä Stalinin ajasta kertovan elokuvan Sisäpiiri. Oli hienoa katsoa hyvää elokuvaa, kun joka vartin päästä ei tullut kirottuja mainoksia. Maksan ilomielin lupamaksua 61 senttiä senttiä päivässä jo pelkästään siitä hyvästä, ettei jokaista ohjelmaa katkaista typerillä mainoksilla. Mediamaksulla tuo hinta minulle vielä halpenisi, joten miksi vastustaisin?

        eli kaltaisillesi ei mikään mene perille, olet aivopesty orja.


      • sanottu
        olet kuin uskovainen. kirjoitti:

        eli kaltaisillesi ei mikään mene perille, olet aivopesty orja.

        Totta puhut aviopestyjä suurin osa onneksi meitä järkeviäkin on vielä muutama.


      • surullista mutta totta
        Heko heko kirjoitti:

        Meinaatko että esim. mainoksilla rahoitettaisiin? Katselin eilen Ylen ykköseltä Stalinin ajasta kertovan elokuvan Sisäpiiri. Oli hienoa katsoa hyvää elokuvaa, kun joka vartin päästä ei tullut kirottuja mainoksia. Maksan ilomielin lupamaksua 61 senttiä senttiä päivässä jo pelkästään siitä hyvästä, ettei jokaista ohjelmaa katkaista typerillä mainoksilla. Mediamaksulla tuo hinta minulle vielä halpenisi, joten miksi vastustaisin?

        haluat, mutta kaikki eivät nauti samoista ohjelmista kuin sinä. Olisitko sinä maksamaan siitä hyvästä, että minä saan katsoa kaunarit ja salkkarit?


    • Kulkee

      Ne jotka ei sitä nyt maksa eivät maksa sitä jatkossakaan vaan me maksamme sen niin kuin ennenkin siis laskut siirtyvät suoraan sossulle ja sieltä me maksamme ne välillisesti mutta summa vain kasvaa vaikka se tuntuisikin laskevan niin todellisuudessa maksamme isomman summan kuin ennen. Mainosrahoitteiseksi koko homma tai maksu tv kortti niille jota haluavat katsoa ilman mainoksia.

      • töllöpöllö

        onhan se noinkin. Ja se tulee nousemaan joka tapauksessa, pysyi se nykyisen nimisenä tai mediamaksuna. Moni muukin maa on luopunut tv-maksusta kokonaan, ei kun ruvetaan samaa vaatimaan tännekin.


    • missä oikeus ja kohtuus

      Se raha menee ihan samanlailla sun pussista vaikka mediamaksu tuleekin. Kyseinenmaksu on silloin pakollinen eli se katsotaan asumiskuluihin. Tv-lupamaksua ei katsottu asumismenoihin kuten ei puhelintakaan. Nyt ihmiset jotka ovat työttömänä tai muuten saavat asumistukea saavat kyseisen summan kokonaisuudessaan hyväksyttyä sen elämiseen eli kelalta tai sossusta. Joten heko heko vaan siihen suuntaan. Pinnari porukat nauraa kun yhteiskunta keksii tämmöisiä mukavia maksuja joilla työtä tekevien veromarkoilla tehään. Tämähän on vaan niille mukavaa kun ei tartte välittää tarkastajista ja silti muut maksavat niiden mediamaksut. =D Aivan varmasti tämä tulee vaikuttamaan kuntien talouteen ja kaikkihan sen tietää mitä tämä tulee tekemään. Elikkä veroprosentti nousee kunnissa ja palkkaa jää työtä tekevälle vähemmän käteen. Joten tämä mediamaksu ei ole todellakaan järkevä keino rahoittaa yleä. Jos kyseinen mediamaksu menee läpi että jokaisen on pakko maksaa vaikka ei käytä palvelua niin se rikkoo mielestäni perustuslakia. Elikkä aletaanko ihmisiä kohtaan tekemään lakeja jotka ovat heikompia vastaan. Mutta suomessahan ollaan nähty että voimakkaat tahot saavat tehä mitä vaan ja lait eivät niitä päde. Joten toivottavasti kun tätä asiaa päätetään niin painostuskeinoja ei käytettäis ja ihmisiä kuunneltaisiin. Mutta tasa-arvosta ei tartte tässä maassa enää puhua. Jos mediamaksu olisi tasa-arvollinen niin se kuuluisi periä kaikilta. ELikkä kirkot ja kunnat ei mielestäni kuulu mediamaksun ulkopuolelle koska maksuhan on pakollinen kaikille. Mutta ne jotka ei käytä sitä niin tasa-arvo ei toteudu silloin. =D

      • taistelija .

        ja ihmiset on niin tyhmiä, että lankeavat tuohon sudenkuoppaan että "se on halvempi." Ei se sen halvempi ole koska se aiheuttaa ihmisille maksuhäiriöitä jotka sitten sossu maksaa ja sen taas me kaikki maksamme. Ainoa joka tässä voittaa on jälleen kerran Yle. Koska oikein ihmiset tajuaa boikotoida koko tv-maksua ja vaatia sen poistamista kokonaan kuten monessa maassa jo on tehtykin??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe