Tympii kun en saa mistään mitään rahaa,mielenterveystoimistolta sairasloman kirjotti kun on vaikea masennus,työkykyinen en oo,kela ei anna rahaa silti.Sosiaalitoimistosta tuskin rahaa saan kun katsoo miehen tulot huomioon,samassa asutaan ja 3v lapsi täytti .Miten voi jättää rahattomaksi,laskut maksamattamatta,lääkkeet saamatta. Tuntuu ettei kannata olla suhteessa eikä samassa asua enää. OTTAKAA KANTAA :) Mitä teen?
RAHATON ÄITI :(
18
1155
Vastaukset
- hgjk
Kun asut ja olet suhteessa miehesi kanssa, niin eikö miehesi voisi nyt maksaa menoja, koska on töissä. Teillä on varmaakin sen verran suuret tulot, että ette saisi toimeentulotukea?
Sehän on varteen otettava vaihtoehto, että hankit itsellesi ja lapsellesi oman asunnon ja olet sen jälkeen yksinhuoltaja. Silloin saat kaikki edut, joita yksinhuoltaja saa. Muista, että yksinhuoltajana ei ole mukava olla ja ei se rahan tulokaan ole niin mahtavaa!- MASENTUNUT ÄITI 1979
Kiitos vastauksesta. Mies saa jotain n. 1600e palkkaa kuukaudessa. Toivottavast asiat järjestyy.
- dunaris
Haluatko olla ressukka joka itkee foorumeilla kuinka surkeaa elämä on? Kyllä sinä työtä pystyisit tekemään jos vain haluaisit. Sen sijaan kinuat yhteiskunnalta rahaa. Se on oikein että on luu kädessä jos ei tee työtä sen etään että saisi ruokaa, se vain on fakta. Luuletko että me duunarit suo ja sun lusmuperhettä elätetään loputtomiin näin laman kynnyksellä?
Jos ei tee työtä, ei silloin pidä syödäkään...ja ihan sama onko sulla lapsi vai 10 lasta..oman kusen olet keittänyt, huolehdi perheestäsi kun sen perustit. Minulta et sääliä saa(saat jo mun verorahat).- ei ap. vaan muu
"Haluatko olla ressukka joka itkee foorumeilla kuinka surkeaa MUIDEN elämä on?"
Kirjoittelusi on huomattu sekä tällä, että muillakin palstoilla. Olet säälittävämpi kuin kukaan heistä, jotka tänne elämäänsä surkuttelevat. Eikö sinulla todellakaan ole muuta sisältöä elämässäsi? - ,.,.,
ei ap. vaan muu kirjoitti:
"Haluatko olla ressukka joka itkee foorumeilla kuinka surkeaa MUIDEN elämä on?"
Kirjoittelusi on huomattu sekä tällä, että muillakin palstoilla. Olet säälittävämpi kuin kukaan heistä, jotka tänne elämäänsä surkuttelevat. Eikö sinulla todellakaan ole muuta sisältöä elämässäsi?En voi käsittää tuollaisia kirjoittelijoita.
Onko jäänyt synnytyksen yhteydessä aivot kätilöopistolle vai mitä? - Pelastettu sittenkin
kirjoittaa. Ei kaikille voi vastata, että miksi olet asiat niin ja niin hoitanut ja itsepä olet syylinen tilanteeseesi. Ei asiat ole ihan niin. Itse olen aina ollut elämässäni tarkka, mutta tulin parikymmentä vuotta sitten jujutetuksi ja menin lankaan yritystoiminnassa ja velat jäi. Silloin lainojen korot oli 16 % ja mietin onko mitään mieltä elämässä enää. Uskon kautta olen saanut voimia ja nyt parinkymmentä vuotta on kulunut ja velat maksettu eli velat finiitto. On ollut raskaita aikoja kun on ollut lainojen alussa työttömyyttä kun firma meni konkurssiin. Ei ollut niin helppoa vain keksiä työtä tai muuttua itse työksi.
Perheeseemme syntyi avioliiton ja lainojen alussa kaksi lasta ja tuntui ettei mistään saatu apua kun lapset eivät nukkuneet hyvin ja väsyimme. Sain tavaratalosta myyjän työtä ja järjestelin pankkiasiat kuntoon ja oli onneksi ymmärtäväinen pankinjohtaja. Monet muut tuolloin laman aikana joutuivat pankkiirien puristuksiin ja silloiset Kopin johtajat aiheuttivat monille itsemurhia.
Eli en itse mene koskaan tuomitsemaan ihmisiä jotka kärsivät. Ilmeisesti se on ollut tällä tarkoitus, että ymmärtää kärsivää ja köyhää. Nyt meillä on hyvä tilanne ja oma talo. Tämä on ollut mahdollista vain ihmeen kautta eli usko, toivo ja rakkaus on kantanut.
- depressio on sairaus
kyllä Kelan pitäisi antaa sairaspäiärahaa, mitä tuloja sinulla oli ennen sairastumista? Jos olit työtön työttömyyspäiväraha jatkuu siihen asti kuin sairaspäiväraha alkaa, jotain 2 viikkoa. Kysy kunnan sosiaalineuvonnasta mihin tukiin olisit oikeutettu. Ja se tompelo joka kehotti mnemään duuniin vaan vois vähän syventyä siihen mitä vaikea masennus tarkoittaa, se on suurin syy misi nuoret ihmiset päättyvät työkyvyttymyyseläkkeelle.
- debressiossa
Itse olen kyllä saanut mukisematta lääkärintodistuksella sairaspäivärahat. Mutta lääkäri on tehnyt sen todistuksen hyvin huolellisesti.
Niille, jotka patistavat töihin vaikeasti masentunutta; Avatkaa silmänne. Minulla on masennuksen taustalla uupumus, tein töitä, opiskelin ja sain erinomaisia arvosanoja. Samalla hoidin kotia ja perhettä, tässä toki puoliso oli tukena. Miksikö tein töitä; En rahan takia, koska taloudellisesti en todellakaan siitä hyötynyt, mutta siksi, että työvoimaa ei ollut saatavilla, henkilöstövajetta paikkasin. No, lopputulema oli, että elimistö teki stopin. En vain enää pystynyt nukkumaan, ruoka ei pysynyt sisällä, verenpaineet heittelivät, ja keskittymiskyky meni täysin.
Kaikki tämä sen vuoksi, että halusin hoitaa asiani hyvin. Minulla on kaikki arvosanat kiitettäviä, viimeiseen asti päivä kerrallaan yritin sinnitellä, mutta sitten elämässäni tapahtui menetyksiä ja surullisia asioita, jotka katkaisivat kamelin selän. Noista nyt yritän nousta ylös, mutta en edelleenkän ole työkuntoinen, edes opiskelut eivät luonnistu. Ei, vaikka kuinka yritän, ja otan itseäni niskasta kiinni.
Tarkoituksena olisi piakkoin palailla esim. kuntoutustuen turvin yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi pikku hiljaa. Nyt kuitenkin vielä opettelen perusasioita uudestaan, kuten säännöllistä elämää (niin yöllä nukkua ja aamulla ylös pirteänä). Yllättävän haastavaa sekin tässä tilassa.
Tämä vaan on tila, josta ei useimmiten omalla tahdolla nousta. ´Toivon, että kaikki sen joskus ymmärtäisivät. Valitettavasti liian moni joutuu opettelemaan tämän kantapään kautta, eli vasta oma kokemus avaa silmiä ymmärtämään masennusta. Siis sitä oikeaa, eikä sitä, että elämä potkii hiukan päähän ja ärsyttää... Siinä tarvitsee tukea. Häpeä ja syyllistäminen ja syyllisyys vain pahentavat asiaa. Onneksi minulla on ystäviä ja puoliso nostamassa ylös. Ilman heitä olisi prosessi huomattavasti vaikeampi. Kun jo pelkkä ylösnouseminen on ollut joskus haaste.
- Mikä mies----
eikä maksa teidän eläämistä?. Taitaa olla väärä mies ja heitä heti ulos. Itse maksoin vaimoni liki kaikki kulut 6-7 vuotta kun hän opiskeli yliopistossa. Ei saannut kuin 120 eur/kk. Sanot että sinulla rahat loppu? Oikea sanavalinta olisi että teillä on rahat loppu. Mikäli teillä suhde oikealla pohjalla.
- Kunnioittaen todella
Mieskin, isolla kirjaimella. Kiitos sinulle sanoistasi! Jos kaikki olisivat sinun kaltaisiasi, olisi moni asia Suomen maassa paremmin.
- rahaa vaatii
Kunnioittaen todella kirjoitti:
Mieskin, isolla kirjaimella. Kiitos sinulle sanoistasi! Jos kaikki olisivat sinun kaltaisiasi, olisi moni asia Suomen maassa paremmin.
Kuinkahan moni nainen elättää työtöntä miestään vuottakaan?
- <fjsyjar
istuisin pankin päällä.
- Ero tuli
kävi minullekin aikanaan. Jouduin työttömäksi äitiysloman jälkeen ja sitten päivät loppuivat ja vuorossa oli työmarkkinatuki. Sitä en saanut mieheni tulojen vuoksi. Pientä sivutyötä lukuunottamatta olin rahaton, minulla oli edellisestä avioliitosta lapsi huollettavana ja täysin minun vastuullani ja elätettävänä. Minulla oli myös auto työssäkäyntiä varten. Vakuutus ja muutkin maksut menivät ulosottoon asti. Kahteen vuoteen ei ollut rahaa. Hyväpalkkainen mies kiukutteli kun joutui elättämään, vaikka pesin hänen vaatteensa ja autonsa, hoidin lapset ja talon eli tein kaikki taloustyöt. Hän hakikin lopulta eron. Se oli hyvä päätös. Ei tarvinnut enää ruokapalkalla palvella miestä. Eikä ole kaduttanut varmaan kumpaakaan. Nyt asumme eri puolilla maata ja pidämme lasten vuoksi ainoastaan yhteyttä. Siinä suhteessa oli monta asiaa vinossa.
- Ei rahat aina riitä
Kysy kuitenkin sosiaalitoimistosta, jos voisit saada toimeentulotukea. Eihän se aina ole kiinni siitäkään, että tulot "vaikuttavat" riittäviltä, on otettava huomioon hyväksyttävät menot (mm. asumismenot ja lääkärikulut sekä lääkkeesi). Voisi olla mahdollista, että sosiaalitoimisto antaisi ainakin lääkkeisiin maksusitoumuksen.
Netissä on myös toimeentulolaskureita, mutta parasta on kun kysyt oman paikkakuntasi sossusta.
Onnea matkaan! - Suuri vääryys
Yhteiskunta säästää kun sysää sairaat ja työttömät puolison elätettäväksi mikä on todella väärin. Jokaisella on omat henkilökohtaiset elämänkulut eikä niitä voi puolisolla kaikkia alkaa maksattaan. Pirullinen puoliso voi jättää ihan rahattomaksi tai jos puolisolla on pienet tulot niin sillä ei millään kaksi elä. Teidän on "erottava" jotta saat perusturvan ilman joutumista miehesi siivelle. Tuleeko se sitten halvemmaksi yhteiskunnalle kun puolisot tarvitsevat eri asunnot? Miettiköön päättäjät sitä! Jos jotain edes miettii. Miehesi ei välttämättä tarvitse asuntoa jos löytyy joka jonka luokse voi osoitteensa siirtää.
- 28
Kaikki saavat perusturvan, näin sanoo perustuslaki, mutta miksi sitä ei noudateta, miksi kukaan ei vaadi, perusturva on pikällisen googlettamisen jälkeen sama, kuin kansaeläkkeen peruosa. Tuossa vielä lisäksi perustuslaki 19§:
Oikeus sosiaaliturvaan
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.
Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.
- Voimaa ja siunausta
Ei auta riittävästi 'ns. vertaistuki' sinun ja teidän on yhdistettävä voimanne, - ja kirjelmöitävä tilanteesatanne yms. päättäjille, Suomen Eduskuntaan, Helsingissä sosiaalivirastoon (joskin aika turhaa), vaikka lainvoimaista toimintaa!
Samoin Liisa Hyssälälle Sos.Terv. ministeriöön tai samoin Paula Risikolle sinnehän ovat yhteys tiedot mm. netissä. stm.fi esim. [email protected], Eduskuntaan esim. [email protected] jne.
Helsingin osoite on aina @hel.fi nimet mukan toki.
Kokeile myös tätä konstia. :) Onnea ja voimia. - Anonyymi00018UUSI
Miehesi on elatusvelvollinen. Välttämättömät menot hänen kuuluu maksaa. Minä elän 1600 eurolla kuussa ja tästä pitää hoitaa ihan kaikki. Olen todella köyhä. En ole koskaan saanut rahaa keneltäkään mieheltä. Asunto on autoa ei ole ja pieni säästö. Olen miesystävän luona. Ei olla seurustelusuhteessa. Hän ei auta rahallisesti mitenkään ja siihen tämäkin loppuu kun olen aina laskemassa kymppejä ruutupaperille. Ruokaa on. Lääkkeitä ei ole. Olen täysin syrjäytynyt. Mietin miten pärjäisin yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453699Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1083534Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42295100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa341187Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut221048- 134843
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28840Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34754