EX valehtelu on helposti todennettavissa. Vs sivuilla moni brassailee tekaisseensa ajan jonka väitti olevan saarnaamista. No, mitä muutakaan se on seuran näkökannalta kuin valehtelemista. Kaksoiselämäkin on usein vs sivuilla tunnustettu.
Tähän tulee pitkä parku miten se oli ympäristöpaineilla selitettävissä. Tosiasiaa ei pääse karkuun, valehtelu mikä valehtelelu.
MOT.
Sitten muutama lainaus asian selventämiseksi.
"En nyt enää edes muista, että kuinka kauan tuota mukakenttäilyä tuli tarkalleen ottaen harrastettua..." Mag mell
"Tuota tuntien jalostamista tuli itsekin harrastettua jonkin aikaa."
Nabander
"siellä on kirjoissa ja kansissa omalta osaltani ainakin 500 tuntia täysin tuulesta temmattua saarnausta."
VErna.
Mitä on valehtelu?
32
725
Vastaukset
- g
Tämä tuntien kynätehtailuhan on tapahtunut JT:nä ollessa, ei exänä. Exänä ei tarvitse enää valehdella.
- Puhukaatottatoisille
Joten ei myöskään Jt saisi valehdella, jos tahtoo noudattaa
Jehovan sanassaan Raamatussa antamia ohjeita.
Ihmisten epätäydellisyyttä ei poistane liittyminen todistajiin?
Eikä ihmisistä tule täydellisiä, kun he eroavat Jt:sta?
Heh-heh... - ......
Kaksinaamaisuus se valehtelun inhottavin muoto onkin. Selkään puukottamista.
- uskollisuus tärkeää
...... kirjoitti:
ja hän palkitsee uskolliset.
Jehovaa ei voi puukottaa selkään. :D
Ihmiset pystyy valehtelemaan kyllä ihmisille, mutta ei Jehovalle :D - salaisuus?
...... kirjoitti:
Kaksoiselämä on tyypillistä jt elämässä. Härskeimmillään velivanhimpien harjoittamana.
- salaisuus?
Onko mikään ihme, että julistaja kasvonsa pelastaakseen kynällä hiihtää tunteja. Vt seura on vuosikymmenet valehdellut peittääkseen epäonnistumisiaan.
- luethansinäkin
on tärkein.
Ihmisten pitäminen korkeammassa asemassa kuin Jumala-
sehän on epäjumalanpalvontaa.
Kiinnostus Raamatun ohjeisiin tulisi täyttää mielen.
Raamatun tutkiminen on hyvin palkitsevaa.
Tulee levollinen ja kiitollinen mieli Jehovaa kohtaan :D - salaisuus?
luethansinäkin kirjoitti:
on tärkein.
Ihmisten pitäminen korkeammassa asemassa kuin Jumala-
sehän on epäjumalanpalvontaa.
Kiinnostus Raamatun ohjeisiin tulisi täyttää mielen.
Raamatun tutkiminen on hyvin palkitsevaa.
Tulee levollinen ja kiitollinen mieli Jehovaa kohtaan :DJt uskovaisuus on teatteria....
- Onnellinen Jt
salaisuus? kirjoitti:
Jt uskovaisuus on teatteria....
surullista on, ettei se se ole kaikille muille sitä.
- ...........
salaisuus? kirjoitti:
Jt uskovaisuus on teatteria....
Ei kaikille, vaikka ilmeisesti sinulle on kyllä ollut.
- salaisuus?
........... kirjoitti:
Ei kaikille, vaikka ilmeisesti sinulle on kyllä ollut.
Aikani ablooderasin jt näytöksille, mutta sitten alko ökläämään.
- Lurtkutin
>> Vt seura on vuosikymmenet valehdellut peittääkseen epäonnistumisiaan.
- Markku_Meilo
Lurtkutin kirjoitti:
>>Ja nyt sitten vissiin pistät väittämääsi tukevat pitävät dokumentit kaikkien nähtäville!
Tästä voisin itse aloittaa:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/Parousia.htm - Markku_Meilo
Onnellinen Jt kirjoitti:
surullista on, ettei se se ole kaikille muille sitä.
>>surullista on, ettei se se ole kaikille muille sitä.
Noin se menee jos henkilö haluaa nauttia kusetettuna olemisesta asiaintilaa havaitsematta. - salaisuus?
Lurtkutin kirjoitti:
Jt historian kävelevä tietosanakirja mr MM on laittanutkin sinulle hiukan tietoa. Lisää matskuakin on varmasti tarjolla kunhan pyytelet.
Omalta osaltani olin v 1975 valhehuumassa, joka jatkuu edelleen, mutta onneksi minun ei tarvitse olla siinä mukana.
Millä jt jäsenistö on haalittu vuosikymmenet....valheellisella toivolla ja pelottelulla. Toiveikas lupaus -20 luvulta "miljoonat nyt elävät eivät kuole koskaan". Se on ollut mottona läpi jt vuosien. Vielä Kankaanpään Ekikin sillä monet raikuvat abloodit Hesan konventissa otti.
Annat ymmärtää, että haluat tietoa. Pysy palstalla ja esitä kysymyksiä. Olen itse huomannut, että täällä sitä on tarjolla. Minäkin olen oppinut vt seurasta nyt eronneena enemmänkuin kuin jt vuosinani. - Markku_Meilo
salaisuus? kirjoitti:
Jt historian kävelevä tietosanakirja mr MM on laittanutkin sinulle hiukan tietoa. Lisää matskuakin on varmasti tarjolla kunhan pyytelet.
Omalta osaltani olin v 1975 valhehuumassa, joka jatkuu edelleen, mutta onneksi minun ei tarvitse olla siinä mukana.
Millä jt jäsenistö on haalittu vuosikymmenet....valheellisella toivolla ja pelottelulla. Toiveikas lupaus -20 luvulta "miljoonat nyt elävät eivät kuole koskaan". Se on ollut mottona läpi jt vuosien. Vielä Kankaanpään Ekikin sillä monet raikuvat abloodit Hesan konventissa otti.
Annat ymmärtää, että haluat tietoa. Pysy palstalla ja esitä kysymyksiä. Olen itse huomannut, että täällä sitä on tarjolla. Minäkin olen oppinut vt seurasta nyt eronneena enemmänkuin kuin jt vuosinani.>>Minäkin olen oppinut vt seurasta nyt eronneena enemmänkuin kuin jt vuosinani.
Koko Karvialla kärvistely ei minulle opettanut samaa määrää oleellista Vt-tietoa jonka netistä löysin noin kuukaudessa jo 15 vuotta sitten.
- ----------
up
- elää elämäänsä....
http://www.youtube.com/watch?v=lirb1U6-K1Y
On vapaus... elää omaa elämäänsää..
ja mielen vapaus.......
Hyvät sanat :)
- takaisinElämään
Mukava huomata, että näinkin moni, toistaiseksi vielä mielenhallinnassa oleva, viettää aikaa veljesseuran sivuilla. Siitä se tervehtyminen alkaa.
- ]]]]]]]]]]]]]
Uusi uhri toiseen mielenhallintaan..
- elämähymyilee
]]]]]]]]]]]]] kirjoitti:
Uusi uhri toiseen mielenhallintaan..
Tilaan. jossa asioita saa ja uskaltaa tarkastella kriittisesti. Tietoa voi myös etsiä useammasta kuin yhdestä lähteestä. Tilassa, jota arvelen tarkoittavasi, voi vapaasti arvostella muita, kunhan perustelee asiansa ja uskaltaa myös ottaa kritiikin vastaan.
Jepukat usein(aina) luulevat, että vs:n puolella kirjoittelevat tuomitsevat heitä. Näin ei ole. Kritiikkiä kyllä annetaan ja ihan aiheesta. Kritiikissä on kuitenkin aina perustelut ja useimiten lähteet mainittu, toisin kuin kuin jt-porukoiden vastineissa.
Sinne vain vs-foorumille puolustamaan omaa uskoaan, ja vastaamaan kiperiin kysymyksiin parhaansa mukaan.
Kannattaa muistaa, että ei kysyjän vika, jos tämä esittää liian vaikean kysymyksen... - .............
elämähymyilee kirjoitti:
Tilaan. jossa asioita saa ja uskaltaa tarkastella kriittisesti. Tietoa voi myös etsiä useammasta kuin yhdestä lähteestä. Tilassa, jota arvelen tarkoittavasi, voi vapaasti arvostella muita, kunhan perustelee asiansa ja uskaltaa myös ottaa kritiikin vastaan.
Jepukat usein(aina) luulevat, että vs:n puolella kirjoittelevat tuomitsevat heitä. Näin ei ole. Kritiikkiä kyllä annetaan ja ihan aiheesta. Kritiikissä on kuitenkin aina perustelut ja useimiten lähteet mainittu, toisin kuin kuin jt-porukoiden vastineissa.
Sinne vain vs-foorumille puolustamaan omaa uskoaan, ja vastaamaan kiperiin kysymyksiin parhaansa mukaan.
Kannattaa muistaa, että ei kysyjän vika, jos tämä esittää liian vaikean kysymyksen...Otatko ne ruusunpunaiset lasit pois ensin ja kirjoitat kommenttisi sitten uudelleen?
Jätä samalla pois etukäteisehdollistumat, joilla pyritään takaamaan tietynsuuntainen oikeaoppisuus. - salaisuus?
............. kirjoitti:
Otatko ne ruusunpunaiset lasit pois ensin ja kirjoitat kommenttisi sitten uudelleen?
Jätä samalla pois etukäteisehdollistumat, joilla pyritään takaamaan tietynsuuntainen oikeaoppisuus.Vastaustasi voi käyttää kuka vaan, missä vaan.
Silloin kun paukut loppuu, niin karkuunjuoksun lisäksi on väistely mahdollisuus :-))
- ekivaaria
ja joku vielä ilkiää kysyä moista?
Josta pääsemmekin näppärästi toteamaan kuinka vapaaehtoista kenttä loppuviimein onkaan. Ei ollenkaan vapaaehtoista. Jos se olisi vapaahetoista sanan varsinaisessa merkityksessä, miksi kukaan tehtailisi tuntiraportteja päästä? Ja vielä niin moni. Kynätunnit liittyvät statukseen, joka liitetään jehovantodistajaan seurakunnassa tämän tekemien tuntien perusteella. Jos et tee tunteja ollenkaan, saat erilaisia titteleitä kuten epäsäännöllinen tai toimeton, jotka ovat statukseltaan seurakunnan pohjasakkaa.
Mielenkiintoista tässä on myös se että esiin tulevat tapaukset ovat aina vain jäävuoren huippu. Olisi hauska tietää kuinka suuri osa Suomenkin raportista pitää sisällään kynätunteja. Ei mikään vaatimaton siivu, veikkaan ma.- krusifiksaaja
pastorit antanevat teille synninpäästön?
- .....
Eli on kynäilty ylpeydestä. Haluttu esittää muuta kuin on. Sopii hyvin kaksoiselämän profiiliin.
Eipä viimeisen kynäilyn jälkeen ihmeempiä kyselty. Kovat oli paineet juu. ..... kirjoitti:
Eli on kynäilty ylpeydestä. Haluttu esittää muuta kuin on. Sopii hyvin kaksoiselämän profiiliin.
Eipä viimeisen kynäilyn jälkeen ihmeempiä kyselty. Kovat oli paineet juu.>>Eli on kynäilty ylpeydestä.
Ei, vaan psykologisesta pakosta. Ylpeys on niin kaukana motiivista kynätunteihin kuin vain voi olla. Kynätunteja tekevät olisivat mielummin vetämättä tunteja hatusta. Se ei ole helppoa vt-seuran kastijaon takia. Jos mitään kastijakoja ei olisi, mitään syytä kynäillä ei olisi. Kynätunteja tehdään jotta kuuluttaisiin edes siihen peruskastiin seurakunnassa.
>>Haluttu esittää muuta kuin on.
Niin, vt-seura kun ei anna ihmisten olla sellaisia kuin he ovat, vaan se yrittää monin eri keinoin saada heistä sellaisia kuin se itse haluaa. Psykologinen paine joka liittyy säännölliseen raportointiin on yksi tällainen keino. Siellä kynäillään tunteja sinunkin seurakunnassa aivan riippumatta siitä, mitä entiset jehovantodistajat rehellisesti netissä tunnustavat tehneensä jehovantodistajina. Netissä tunnustetut kynäilyt ovat ainoastaan jäävuoren huippu. Kynätunnit ovat tulleet jäädäkseen.
>>Sopii hyvin kaksoiselämän profiiliin.
Jehovantodistajuus altistaa kaksoiselämälle. Tämäkin johtuu ensisijaisesti vt-seuran kyttäysmentaliteetista. Arvioisin että valtaosa nuorista esim. pääkaupunkiseudulla elää jonkin asteista kaksoiselämää. Yhtä elämää he elävät sukulaisilleen, seurakunnalle ja vt-seuralle, ja se toinen elämä jota he oikeasti haluaisivat elää onkin sitten varsin toisenlainen kokonaisuus.
>>Eipä viimeisen kynäilyn jälkeen ihmeempiä kyselty. Kovat oli paineet juu.
Minulta kyseltiin. Eikä kyse ole edes siitä kyselläänkö. Jehovantodistajan tulee tehdä saarnaustyötä ollakseen jehovantodistaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä sinä sen tiedät. Raportoimattomat ovat seurakunnan alinta kastia, jos raportoimattomuuteen ei ole hyvää syytä.- salaisuus?
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Eli on kynäilty ylpeydestä.
Ei, vaan psykologisesta pakosta. Ylpeys on niin kaukana motiivista kynätunteihin kuin vain voi olla. Kynätunteja tekevät olisivat mielummin vetämättä tunteja hatusta. Se ei ole helppoa vt-seuran kastijaon takia. Jos mitään kastijakoja ei olisi, mitään syytä kynäillä ei olisi. Kynätunteja tehdään jotta kuuluttaisiin edes siihen peruskastiin seurakunnassa.
Niin, vt-seura kun ei anna ihmisten olla sellaisia kuin he ovat, vaan se yrittää monin eri keinoin saada heistä sellaisia kuin se itse haluaa. Psykologinen paine joka liittyy säännölliseen raportointiin on yksi tällainen keino. Siellä kynäillään tunteja sinunkin seurakunnassa aivan riippumatta siitä, mitä entiset jehovantodistajat rehellisesti netissä tunnustavat tehneensä jehovantodistajina. Netissä tunnustetut kynäilyt ovat ainoastaan jäävuoren huippu. Kynätunnit ovat tulleet jäädäkseen.
Jehovantodistajuus altistaa kaksoiselämälle. Tämäkin johtuu ensisijaisesti vt-seuran kyttäysmentaliteetista. Arvioisin että valtaosa nuorista esim. pääkaupunkiseudulla elää jonkin asteista kaksoiselämää. Yhtä elämää he elävät sukulaisilleen, seurakunnalle ja vt-seuralle, ja se toinen elämä jota he oikeasti haluaisivat elää onkin sitten varsin toisenlainen kokonaisuus.
Minulta kyseltiin. Eikä kyse ole edes siitä kyselläänkö. Jehovantodistajan tulee tehdä saarnaustyötä ollakseen jehovantodistaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä sinä sen tiedät. Raportoimattomat ovat seurakunnan alinta kastia, jos raportoimattomuuteen ei ole hyvää syytä.>>>>>>Jehovantodistajuus altistaa kaksoiselämälle. Tämäkin johtuu ensisijaisesti vt-seuran kyttäysmentaliteetista. Arvioisin että valtaosa nuorista esim. pääkaupunkiseudulla elää jonkin asteista kaksoiselämää. Yhtä elämää he elävät sukulaisilleen, seurakunnalle ja vt-seuralle, ja se toinen elämä jota he oikeasti haluaisivat elää onkin sitten varsin toisenlainen kokonaisuus.
- kaikki muutkin tekee
salaisuus? kirjoitti:
>>>>>>Jehovantodistajuus altistaa kaksoiselämälle. Tämäkin johtuu ensisijaisesti vt-seuran kyttäysmentaliteetista. Arvioisin että valtaosa nuorista esim. pääkaupunkiseudulla elää jonkin asteista kaksoiselämää. Yhtä elämää he elävät sukulaisilleen, seurakunnalle ja vt-seuralle, ja se toinen elämä jota he oikeasti haluaisivat elää onkin sitten varsin toisenlainen kokonaisuus.
todistajat ;)
Skandaalilehdistöhän suorastaan pursuilee kaikenlaisia "paljastuksia".
Älä sinä omi itsellesi tätä ilmiötä ;D - .....
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Eli on kynäilty ylpeydestä.
Minulta kyseltiin. Eikä kyse ole edes siitä kyselläänkö. Jehovantodistajan tulee tehdä saarnaustyötä ollakseen jehovantodistaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä sinä sen tiedät. Raportoimattomat ovat seurakunnan alinta kastia, jos raportoimattomuuteen ei ole hyvää syytä.Vai kyseltiin ja painostavasti tietty. Se kastijako sitten valehtelemaan pisti. On kuule sitä näyttämisen halua vain, mutta toisten syyksi tietty halutaan pistää. Mitenköhän kasti hommat toimii, kun en itse tiedä onko seurakunnassa joitain sellaisia jotka ei käy kentällä. Juoruaminen on sinun ratkaisusi tähän. Miksi minulle ei ole kukaan vaivautunut kuitenkaan kertomaan.
Tuollainen eri kerrostumien´pohtiminen on sellaisten ongelmia, jotka haluavat olla koko ajan selkään taputeltavina. Narsistista mielialaa noudattava näkemys. Miksi minua ei noteerata tarpeeksi. ..... kirjoitti:
Vai kyseltiin ja painostavasti tietty. Se kastijako sitten valehtelemaan pisti. On kuule sitä näyttämisen halua vain, mutta toisten syyksi tietty halutaan pistää. Mitenköhän kasti hommat toimii, kun en itse tiedä onko seurakunnassa joitain sellaisia jotka ei käy kentällä. Juoruaminen on sinun ratkaisusi tähän. Miksi minulle ei ole kukaan vaivautunut kuitenkaan kertomaan.
Tuollainen eri kerrostumien´pohtiminen on sellaisten ongelmia, jotka haluavat olla koko ajan selkään taputeltavina. Narsistista mielialaa noudattava näkemys. Miksi minua ei noteerata tarpeeksi.>>On kuule sitä näyttämisen halua vain
Tunti kuussa näyttämisen halua? Hehheh, ja milläköhän perusteella?
>>Mitenköhän kasti hommat toimii, kun en itse tiedä onko seurakunnassa joitain sellaisia jotka ei käy kentällä.
Meillä päin kyllä oli kaikkien tiedossa kuka on säännöllinen, epäsäännöllinen tai toimeton.
>>Juoruaminen on sinun ratkaisusi tähän. Miksi minulle ei ole kukaan vaivautunut kuitenkaan kertomaan.
Vaikea sanoa tältä istumalta. Kannattaa kysellä asiasta seurakunnasta jos vaivaa.
>>Tuollainen eri kerrostumien´pohtiminen on sellaisten ongelmia, jotka haluavat olla koko ajan selkään taputeltavina. Narsistista mielialaa noudattava näkemys. Miksi minua ei noteerata tarpeeksi.
Kyse ei edelleenkään ole siitä. Kyse on vain siitä ettei joudu epäsäännöllisten tai toimettomien kastiin, joka on jokaisen jt:n pohjakosketus seurakunnissa. Ei selkään taputtelua saa tunnista parista kuussa. Sillä kyllä minimoi erilaiset paimennuskäynnit ja utelut säännöllisyydestä ja muusta asiaan liittyvästä.
Ihmiset jotka kaipaavat selkään taputtelua, kyllä etenevät vt-seuran hierarkiassa ja tekevät taputtelujen eteen jotain. Kyse on ihan eri luokan jäsenprofiileista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 393695
- 991748
- 1361625
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa531610- 971371
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301276MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2971176- 571135
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1271031Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711011