Ajatteli ihmiste onnettomuut,
et mist se johtuu
ja mitä se oikei o.
Ko onnettommii o nii paljo,
et se ei o ennää kohtuullist
eikä siin o mittää järkee.
Mää luule, et suuri syylline
o tiarotus maailma ihanuuksist
ja sit kaikist kurjuuksist.
Nuaret likat o viä erikses,
ne kattelee filmitähtie kuvvii
ja surree jos ei o ko ne.
Nuaret miähekki tahtos jottai
ainaki miällyttää niit likkoi,
siks pitäs ol vähintäs rikas.
Toiset surree ilmastomuutost
ja luanno kärsimyksii.
Vaikkei ne o muut tehnykkä.
Mää luule vähä sillai,
et ihmiset surree väärii asioit,
ajatellee ja tavottellee niit.
Eik sitä mikä o lähel.
Onnettomuurest
4
272
Vastaukset
- m*
Niinpä niin, ympäristön ja median luomat paineet. Ei ollut anoreksiasta tai bulimiasta tietoakaan vaikka oltiin pelkkää luuta ja nahkaa - ja pömppömaha. Ei aina tiennyt milloin saa seuraavan ohravellin. Vaan ei sitäkään osannut lapsi surra; paremmasta ei tiennyt. Ongelmat ovat vaihtuneet.
"Toiset surree ilmastonmuutost......" siinä ei ole kyllä mitään tuomittavaa. Nuori mieli on optimistinen ja uskoo voivansa vaikuttaa luonnon kärsimyksiin ja ilmastonmuutokseen. Kilpailuyhteiskunnan hauis on kuitenkin vahva ja pakottaa suurimman osan suuntaansa.
Luonnon saastuminen on suurimmalta osalta ihmisen itsensä aiheuttamaa. Megakatastrofi.- tee.
ajatellusta vastauksesta vähäpätöiseen runoon. Ajatus on runoa aloittaessa usein parempi kuin tulos, kuten tässäkin. Jos jotain vastausta kommenttiin yrittäisin, niin entisen nuoruuden peiliin katsomisen tilalle on tullut katsoa
minen tv:n ja koko maailman kuvin peiliin. Ja sehän on outo paikka korjata hiussuortuvaa tai mitä tahansa pientä asiaa. Kuva vääristyy.
Niin, ja ne suuret asiat, ilmastonmuutokset ja muut, joita maapallo on kokenut auringon vaihteluitten mukaan vuosimiljoonat. Niiden murehtiminen ei ehkä ole nuorten tehtävä. Suomen osuus maapallon väkiluvusta on vajaa promille. Ja Suomen viidestä miljoonasta ihmisestä sen yhden, uskoisin maailmankaikkeuden järjestelmän murehtimisen sijasta ilman omantunnon vaivoja voivan vapaasti keskittyä oman kylän tai kaupunginosan - ja omiin asioihinsa. Tulos voisi olla parempi.
Joku ajattelija on joskus tuumannut näin:
" Viisain on se ihminen, joka parhaiten ymmärtää sitä elämää
mitä elämää hänet on asetettu... "
Ja näin se varmaan on...asiat ei ole oikeassa suhteessa todellisuuden kanssa...- tee.
Kommenttisi tajusi hyvin runon ajatuksen, niin huono kuin runo olikin. Olit löytänyt siihen vielä hyvän mietelmänkin.
Luulen että monen onnettomuus on tarpeetonta ristiriitaa todellisen maailman kanssa. Vähän niinkuin eräs entinen presidentti totesi, että viisaus allkaa todellisuuden tunnustamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592