Suomen ruotsinkielisiä kohtaan esiintyvä viha...

ruotsinkielinen

...perustuu usein vääriin ennakkoluuloihin ja tietämättömyyteen.
Vaikka oletkin eri mieltä toivoisin keskustelu ilman haistattelua ja homottelua.

37

150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkoruotsittajat

      Suomenruåtsalaiset "rakastaa" suomalaisia.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9710956

      "Skit detsamma. Tack vare alla inlägg av nätfennomanerna har jag beslutat att börja motarbeta och jävlas med den finsktalande befolkningen på alla sofistikerade sätt jag kan komma på. Inte här i suomi24 förstås, det här skitforumet är helt betydelselöst. Men på andra plan, i verkliga livet."

      Suomennos:

      "Paskan väliä, olen päättänyt ruveta terrorisoimaan ja vittuilemaan suomalaisille kaikilla niillä hienostuneilla keinoilla, jotka tiedän ja keksin. Mutta ei ainoastaan täällä Suomi24 palstalla, vaan todellisessa elämässä"

      ...että sellasta menoa, minäkin seuraavan kerran kun hurri tulee vastaan....

      • fgmgmkrkrk

        Nolåttanolåtta ehti jo viestit poistaa....:D

        Viesti on poistettu.

        1 Vastausta 32 Lukukertaa
        o8o8 vad satan?


      • VALEHTELET!

        Ei siinä kyllä noin lukenut, joten älä tahallasi vääristele! "Paskan väliä. Johtuen kaikkien nettifennomaanien viesteistä olen päättänyt alkaa vastustaa suomenkielisiä jokaisella mahdollisella hienostuneella tavalla. En täällä S24:llä, tämä paskafoorumi on merkityksetön, vaan oikeassa elämässä".


      • Jajamensan,
        VALEHTELET! kirjoitti:

        Ei siinä kyllä noin lukenut, joten älä tahallasi vääristele! "Paskan väliä. Johtuen kaikkien nettifennomaanien viesteistä olen päättänyt alkaa vastustaa suomenkielisiä jokaisella mahdollisella hienostuneella tavalla. En täällä S24:llä, tämä paskafoorumi on merkityksetön, vaan oikeassa elämässä".

        siinä taas näke miten kielifasistit vääristele selvä asia ja yrittä luke ruotsinkielinen teksti sisän sellaset merkitykset kun siellä ei ole. Ne fasistit pahat ihmiset, ne POIS Suomen maasta! Se hyvä sine käänsit oikein.


    • ....................

      Suomen ruotsalaiset ei edes osallistunut toisen maailman sodan kustannuksiin. karjalaisille olis pitänyt antaa suurtilaslisten viljelysmaata niin se ei koskenut suomenruotsalaisia se oli lailla määrätty.

      Niin siinä näkee kuinka ovat olleet suomen kansan puolella ja ainut taitaa olla että aina ovat keinottelemalla itselle omaisuutta haalineet .

      • J00pa..

        Eihän karjalaisille olisi pitänyt antaa maata aariakaan. Jättivät maansa ja kotinsa venäläisille ja pakenivat kuin rotat uppoavasta laivasta.


      • ...................
        J00pa.. kirjoitti:

        Eihän karjalaisille olisi pitänyt antaa maata aariakaan. Jättivät maansa ja kotinsa venäläisille ja pakenivat kuin rotat uppoavasta laivasta.

        Mitä teet kun se oli lailla määrätty suomalainen joutuu antamaan maata.
        Niin turha siinä on enää pokkuroilla isoa koneneistoa vastaan.


      • J00pa
        ................... kirjoitti:

        Mitä teet kun se oli lailla määrätty suomalainen joutuu antamaan maata.
        Niin turha siinä on enää pokkuroilla isoa koneneistoa vastaan.

        Ei tarvitse antaa. Nykyisin myyvät maitaan venäläisille, jopa tupla hintaan.


      • näin meitä määrätään

        Viekkaudella ja vääryydellä ovat ruottit omaisuutensa haalineet, siihen päälle vielä jumalattomalla äänellä paasaaminen ja päsmäröinti. Sitten vielä soluttautuvat suomalaisille työpaikoille keljuilemaan ja neuvomaan ylimielisellä asenteellaan. Kaikkea sitä saa ihminen kestää näiden vähemmistöjen taholta ja ei muuta kuin nyökyttelet ja myötäilet muuten olet rasisti.


    • 1+2

      te ootte sellasia omituisia, te ette oo oikein kunnolla mitään, ette suomalaisia tai ruotsalaisia. te ootte jotain mitä ei oikeastaan pitäisi olla olemassa.

      pikkuruisuudestanne huolimatta te olette kovin hallitsevia meidän suomalaisten yhteiskunnassa.

      mun mielestä suomenruotsalaisuutta ei pidä suomalaisten kustannuksella pitää erityisasemassa ja hengissä.

      siis enhän mä ihmisinä suomenruotsalaisia vastaan oo, mutta sellasen kansan olemassaoloa en oikein ymmärrä.

      pärjäähän saamelaisetkin ihan omillaan ja ne on sentään ihan aito alkuperäiskansa jota voisi vähän tukeakin.

      • j00pa..

        "saamelaisetkin ihan omillaan ja ne on sentään ihan aito alkuperäiskansa jota voisi vähän tukeakin."
        Kuuleppas. Kyllä ruotsinkieliset olivat täällä etelrannikolla ennen suomenkielisiä. Mutta eihän sillä mitään väliä..


      • luulo ja tieto
        j00pa.. kirjoitti:

        "saamelaisetkin ihan omillaan ja ne on sentään ihan aito alkuperäiskansa jota voisi vähän tukeakin."
        Kuuleppas. Kyllä ruotsinkieliset olivat täällä etelrannikolla ennen suomenkielisiä. Mutta eihän sillä mitään väliä..

        Mistä tämmöistä tietoo on tullut, että hurrit olivat ennen suomalaisia tai saamelaisia tällä olleet. Taitaa olla sitä kuuluisaa "parempaa tietoa".


      • J00pa
        luulo ja tieto kirjoitti:

        Mistä tämmöistä tietoo on tullut, että hurrit olivat ennen suomalaisia tai saamelaisia tällä olleet. Taitaa olla sitä kuuluisaa "parempaa tietoa".

        Aivan. Se on parempaa tietoa, kuin sinulla.


    • Timo Hitman

      Samaa mieltä. jos vihaa on (ei minulla) sitä on enemminkin ruotsinkielisillä kuin suomenkielisillä. Näin on kerrottu. Sipoon saaristosta on kuulemma turha yrittää ostaa maata, jos satuu olemaan suomenkielinen. Kertojalla oli omakohtaisia kokemuksia. Entä Ahvenanmaa? Sieltä ei suomenkielinen voi ostaa maata ollenkaan.

      • Miten sitten on mahdollista, että omistan maata Ahvenamaalla vaikka olen ihan suomenkielinen?Tiedän useita muitakin suomenkielisiä, jotka omistavat maata täällä.


      • Timo Hitman
        ahvennainen kirjoitti:

        Miten sitten on mahdollista, että omistan maata Ahvenamaalla vaikka olen ihan suomenkielinen?Tiedän useita muitakin suomenkielisiä, jotka omistavat maata täällä.

        Minultako kysyt. Kerro itse kuinka se on mahdollista, kun mannersuomalainen ei sitä voi ostaa. Avioliiton kautta tai perimällä?


      • j00kås
        ahvennainen kirjoitti:

        Miten sitten on mahdollista, että omistan maata Ahvenamaalla vaikka olen ihan suomenkielinen?Tiedän useita muitakin suomenkielisiä, jotka omistavat maata täällä.

        Otit Ahvenanmaalaisen miehen.


      • Timo Hitman kirjoitti:

        Minultako kysyt. Kerro itse kuinka se on mahdollista, kun mannersuomalainen ei sitä voi ostaa. Avioliiton kautta tai perimällä?

        Saa omistaa, kun on kotiseutuoikeus, jonka saa asuttuaan täällä viisi vuotta. Vakituisen asunnon voi ostaa kaavoitetulta alueelta ilman kotiseutuoikeuttakin. Avioliiton kautta tai perimällä ei voi maata täältä hankkia. Äidinkielellä ei ole asian kanssa mitään telkemistä, kotiseutuoikeuteen vaaditaan Suomen kansalaisuus.


      • j00kås kirjoitti:

        Otit Ahvenanmaalaisen miehen.

        En ollut naimisissa maata ostaessani.


      • Timo Hitman
        ahvennainen kirjoitti:

        Saa omistaa, kun on kotiseutuoikeus, jonka saa asuttuaan täällä viisi vuotta. Vakituisen asunnon voi ostaa kaavoitetulta alueelta ilman kotiseutuoikeuttakin. Avioliiton kautta tai perimällä ei voi maata täältä hankkia. Äidinkielellä ei ole asian kanssa mitään telkemistä, kotiseutuoikeuteen vaaditaan Suomen kansalaisuus.

        Totta, ettei äidinkielellä ole asian kanssa tekemistä, mutta Ahvenanmaalaiset eivät ole suomenkielisiä. Eikä maanosto ole ihan yksinkertaista, kuten tiedät.
        Väitätkö, ettei avioliiton kautta voi periä maata jos jää leskeksi, tai eroaa? Poikkeaako lakinne noin paljon Suomen pykälistä. Me suomalaiset perimme avopuolisomme omaisuuden jos avioehdossa ei toisin määrätä. Pelkäämpä, että et puhu ihan totta.


      • Timo Hitman
        Timo Hitman kirjoitti:

        Totta, ettei äidinkielellä ole asian kanssa tekemistä, mutta Ahvenanmaalaiset eivät ole suomenkielisiä. Eikä maanosto ole ihan yksinkertaista, kuten tiedät.
        Väitätkö, ettei avioliiton kautta voi periä maata jos jää leskeksi, tai eroaa? Poikkeaako lakinne noin paljon Suomen pykälistä. Me suomalaiset perimme avopuolisomme omaisuuden jos avioehdossa ei toisin määrätä. Pelkäämpä, että et puhu ihan totta.

        Korjaan:avopuolisomme= aviopuolisomme


      • ruotsinkielinen
        Timo Hitman kirjoitti:

        Minultako kysyt. Kerro itse kuinka se on mahdollista, kun mannersuomalainen ei sitä voi ostaa. Avioliiton kautta tai perimällä?

        Minulla (aloituskirjoituksen kirjoittajalla) ei ollut tarkoitus käsitellä Ahvenanmaan asiota. Totean kuitenkin että siellä voi kuka tahansa ostaa maata viiden asumisvuoden jälkeen, kielestä riippumatta. Koskee mannersuomalaisia, ruotsalaisia, saksalaisia ... Onko tämä sitten oikein, se on toinen asia.
        Olisin kuitenkin halunnut asiallista vastausta mitä varten minua vihataan (viha on ehkä liian voimakas sana). En ollut antamatta maata karjalaisille sodan jälkeen. En ollut edes säätämässä sellaista lakia. En ollut silloin olemassa. En omista maata Sipoon saaristossa. En ole ollut keinottelemassa kenenkään omaisuutta itselleni.
        Odotan edelleen asiallista vastausta.


      • Voi sinua..
        ruotsinkielinen kirjoitti:

        Minulla (aloituskirjoituksen kirjoittajalla) ei ollut tarkoitus käsitellä Ahvenanmaan asiota. Totean kuitenkin että siellä voi kuka tahansa ostaa maata viiden asumisvuoden jälkeen, kielestä riippumatta. Koskee mannersuomalaisia, ruotsalaisia, saksalaisia ... Onko tämä sitten oikein, se on toinen asia.
        Olisin kuitenkin halunnut asiallista vastausta mitä varten minua vihataan (viha on ehkä liian voimakas sana). En ollut antamatta maata karjalaisille sodan jälkeen. En ollut edes säätämässä sellaista lakia. En ollut silloin olemassa. En omista maata Sipoon saaristossa. En ole ollut keinottelemassa kenenkään omaisuutta itselleni.
        Odotan edelleen asiallista vastausta.

        Asenteesi on jotensakkin kummallinen. Luulen, että podet jotakin psyykkistä sairautta. Masennustko? Vaikea tuollaisen kanssa on keskustella, kun vastaukset eivät sinua tyydytä ja keskustelun pitäisi mennä mielesi mukaan.

        ODOTTELE SIIS ASIALLISIA VASTAUSIA!


      • Timo Hitman kirjoitti:

        Totta, ettei äidinkielellä ole asian kanssa tekemistä, mutta Ahvenanmaalaiset eivät ole suomenkielisiä. Eikä maanosto ole ihan yksinkertaista, kuten tiedät.
        Väitätkö, ettei avioliiton kautta voi periä maata jos jää leskeksi, tai eroaa? Poikkeaako lakinne noin paljon Suomen pykälistä. Me suomalaiset perimme avopuolisomme omaisuuden jos avioehdossa ei toisin määrätä. Pelkäämpä, että et puhu ihan totta.

        Jos ei ole kotiseutuoikeutta eikä maakuntahallitus myönnä erivapautta, perinnön joutuu myymään. Eli jos puoliso esim. on hankkinut maata Ahvenanmaalta silloin kun hänellä on ollut kotiseutuoikeus, muuttanut muualle ja mennyt muuallanaimisiin, ei puoliso voi periä maata täältä. Jos aviopari asuu täällä, leskelläkin todennäköisesti on kotiseutuoikeus, ja jos ei, mutta asuu vakituisesti täällä, saa varmasti erivapauden maan omistamiseen.


      • ruotsinkielinen
        Voi sinua.. kirjoitti:

        Asenteesi on jotensakkin kummallinen. Luulen, että podet jotakin psyykkistä sairautta. Masennustko? Vaikea tuollaisen kanssa on keskustella, kun vastaukset eivät sinua tyydytä ja keskustelun pitäisi mennä mielesi mukaan.

        ODOTTELE SIIS ASIALLISIA VASTAUSIA!

        Älä välitä vaikka olenkin vähän kummallinen.
        Mikä on vastauksesi?


      • Timo Hitman
        ahvennainen kirjoitti:

        Jos ei ole kotiseutuoikeutta eikä maakuntahallitus myönnä erivapautta, perinnön joutuu myymään. Eli jos puoliso esim. on hankkinut maata Ahvenanmaalta silloin kun hänellä on ollut kotiseutuoikeus, muuttanut muualle ja mennyt muuallanaimisiin, ei puoliso voi periä maata täältä. Jos aviopari asuu täällä, leskelläkin todennäköisesti on kotiseutuoikeus, ja jos ei, mutta asuu vakituisesti täällä, saa varmasti erivapauden maan omistamiseen.

        No tamä keskustelu ei mennyt avaajan toivomaksi vihakeskusteluksi. Täytyy tunnustaa, että tiedän Ahvenmaasta vähemmin kuin haluaisin tietää. Sinä varmaan tunnet heidät paremmin. Luulen että mitään kansaa ei kannata purkittaa samanlaisiksi. Ahvenanmaalla olen käynyt vain kaksi kertaa. Useamman päivän kalastusmakoja molemmat. Kaikki meni hyvin ja ihmiset joiden kanssa olimme tekemisissä ihan asiallisia. Tosin huonoja kokemuksia minulla ei ole kuin arabimaista. Ruotsissa asuin jonkin aikaa, samoin Venäjällä ja kymmeniä matkoja eri maihin tehnyt. Yleensä yksin ja huonolla kielitaidolla. Kuitenkin melko hyvin pärjännyt. Ruotsista sain ystäviä, mutta helpompaa se oli Venäjällä.


      • näintäällä

        Mustasaaren kunta (Vaasan ympärillä) jakoi hiljattain 10 uutta omakotitonttia Bölestä sekä 9 uutta omakotitonttia Tuovilasta, näistä tonteista kuulemma vain 2 meni suomenkielisille ja loput ruotsinkielisille vaikka hakijoita oli enemmänkin. Että kyllä sitä täälläkin osataan!


    • Ei vihaa..

      Eipä suomenruotsåisten nokittelu mitään vihaa ole, se on vain sellaista lapsellista pikkukaunaa joka perustuvinaan menneeseen ruotsalaisten valtaan maassa aikoinaan. Toki ylenpalttinen paapominen ja ikuiset ministerinvirat ärsyttää, mutta se on maan tapa kuten pakkoruotsin taitaminenkin.

      • ruotsinkielinen

        Onhan se just kuten sanot. Eihä se mitään vihaa ole, tai ainakin harvemmin. Välillä vaan "sapettaa" kun huomaa miten jonkun asenne (esim. minuun) muuttuu täysin, kun huomataan että olen ruotsinkielinen.
        Hyvää päivänjatkoa.


      • hammurabin lait

        Maan ja maiden tapoja voidaan muuttaa ja muutetaankin koko ajan esim. arabimaat. Mikään ei ole kiveen kirjoitettu, ei edes pyhä pakkoruotsi tai rkp:n ministerisalkut.Tää yksinkertainen fakta olisi jokaisen menneisyyden vangin syytä tiedostaa ja pian.


      • ruotsinkielinen
        hammurabin lait kirjoitti:

        Maan ja maiden tapoja voidaan muuttaa ja muutetaankin koko ajan esim. arabimaat. Mikään ei ole kiveen kirjoitettu, ei edes pyhä pakkoruotsi tai rkp:n ministerisalkut.Tää yksinkertainen fakta olisi jokaisen menneisyyden vangin syytä tiedostaa ja pian.

        Minunkin mielestä pakkoruotsi pitäisi poistaa. Miksi sitä ei tehdä? RKP:llä on vajaan viiden prosentin kannatus maassamme. Sillä prosenttimäärällä ei pitkälle potkita kun lakeja säädellään. Uusista laeista tai lakimuutoksista jos äänestetään, muut puolueet kuin RKP ovat ratkaisevassa asemassa. RKP ei yksin pysty tässä tapauksessa mihinkään. Se on vaan helppo kritisoida ruotsinkielisiä vaikka suomenkielisten äänet ratkaisevat.
        Unohdetaan kielierimielisyydet. Kritisoidaan ihmisiä mieluummin tekojensa kuin kielensä perusteella.


    • 2+12

      teistä ei pidetä suomessa ja vielä vähemmän ruotsissa, täytyyhän teissä jotain omituista olla.

      • Voi sinnuu..

        Sinustakaan ei pidetä missään.


      • ruotsinkielinen

        Onnistuin vai osittain saamaan keskustelu haluamaani raiteille. Kysyin mitä varten minua ruotsinkielisenä vihataan ja väitin että viha johtuu vääriin ennakkoluuloihin ja tietämättömyyteen. Eihän sellaiseen kysymykseen voi tietenkään vastata, koska kukaan teistä ei tunne minua, ette siis voi tietää minkälainen olen. Ainoa tieto (tai luulo) on kun väitän olevani ruotsinkielinen. Kuitenkin teiltä tuli vaikka minkälaisia syitä, kuten: koska sodan jälkeen joku ruotsinkielinen en "tarvinnut"??? antaa maata karjalaisille, koska joku ruotsinkielinen sipoolainen ei myy maata suomenkielisille, koska Ahvenanmaalla kuka vaan ei voi ostaa maata, koska minä olen keinotellut muiden omaisuutta itselleni yms. yms. Siinä juuri ennakkoluulon ja tietämättömyyden esimerkkejä.
        Saamme päivittäin lukea lehdistä raiskauksista, murhista, pedofiileistä ...
        valtaosa tekijöistä ovat suomenkielisiä. Mitä suomen kieli siinä merkitsee? Ei mitään, samantekevä mikä on kieli. Nämä ihmiset ovat henkilöitä, eivätkä edusta kieliryhmiä.
        Asenne erikielisiin ihmisiin olisi monella syytä miettiä uudelleen. Mielikin voi paremmin jos ei aina ole pieni "viha päällä".
        Minun toivomani siisti keskustelu ei koskaan alkanut, joten minun kohdallani tämän palstan keskustelu loppuu tähän. Kuitenkin sanoisin vielä jollekin palstaan kirjoittajalle: "Mene ulos leikkimään muiden poikien kaa!"


      • Eeeheheee!
        ruotsinkielinen kirjoitti:

        Onnistuin vai osittain saamaan keskustelu haluamaani raiteille. Kysyin mitä varten minua ruotsinkielisenä vihataan ja väitin että viha johtuu vääriin ennakkoluuloihin ja tietämättömyyteen. Eihän sellaiseen kysymykseen voi tietenkään vastata, koska kukaan teistä ei tunne minua, ette siis voi tietää minkälainen olen. Ainoa tieto (tai luulo) on kun väitän olevani ruotsinkielinen. Kuitenkin teiltä tuli vaikka minkälaisia syitä, kuten: koska sodan jälkeen joku ruotsinkielinen en "tarvinnut"??? antaa maata karjalaisille, koska joku ruotsinkielinen sipoolainen ei myy maata suomenkielisille, koska Ahvenanmaalla kuka vaan ei voi ostaa maata, koska minä olen keinotellut muiden omaisuutta itselleni yms. yms. Siinä juuri ennakkoluulon ja tietämättömyyden esimerkkejä.
        Saamme päivittäin lukea lehdistä raiskauksista, murhista, pedofiileistä ...
        valtaosa tekijöistä ovat suomenkielisiä. Mitä suomen kieli siinä merkitsee? Ei mitään, samantekevä mikä on kieli. Nämä ihmiset ovat henkilöitä, eivätkä edusta kieliryhmiä.
        Asenne erikielisiin ihmisiin olisi monella syytä miettiä uudelleen. Mielikin voi paremmin jos ei aina ole pieni "viha päällä".
        Minun toivomani siisti keskustelu ei koskaan alkanut, joten minun kohdallani tämän palstan keskustelu loppuu tähän. Kuitenkin sanoisin vielä jollekin palstaan kirjoittajalle: "Mene ulos leikkimään muiden poikien kaa!"

        Kuuleppas hölmöläinen. Keskustelua tuli, mutta onneksi ei sinun säännöilläsi.

        " Kuitenkin teiltä tuli vaikka minkälaisia syitä, kuten: koska sodan jälkeen joku ruotsinkielinen en "tarvinnut"??? antaa maata karjalaisille, koska joku ruotsinkielinen sipoolainen ei myy maata suomenkielisille, koska Ahvenanmaalla kuka vaan ei voi ostaa maata, koska minä olen keinotellut muiden omaisuutta itselleni yms. yms. Siinä juuri ennakkoluulon ja tietämättömyyden esimerkkejä."

        Nuo olivat esimerkkejä elämästä, eikä ennakkoluuloja.

        Minäkin sanon sinulle hölmöläinen, että vaikka sinusta ei kukaan pidäkkään, tyhmyytesi vuoksi, koita vaan elää ja kuuntele viisaampiesi snoja, heitä on enemmin kuin teitä. :-)))


    • Ei savua

      ilman tulta.

    • Tai ruusua

      ilman Walliinii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1718
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1150
    3. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      768
    4. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      100
      749
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      51
      740
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      732
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      21
      698
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      690
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      669
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      666
    Aihe