Ydinvoima on Suomessa ainoa järkevä tapa tuottaa energiaa, koska Suomen leveysasteilla paistaa liian vähän aurinko aurinkoenergian toimimiseksi, Suomessa on talvella liian kylmä ja usein liian tyyntä tuulivoimaloiden kannalta ja muut energiamuodot saastuttavat. Suomi ei myöskään sijaitse litosfäärilaattojen reunamilla joten fukushimaintoilijat voivat olla kommentoimatta mitään. Eikö sitä paitsi ole parempi että Suomenn rakennetaan ydinvoimaloita joiden vaatimus on että niihin voi törmätä lentokoneella ilman vuodon mahdollisuutta, kuin että ostetaan sama energia ulkomaisilta joissa ydinvoimaa tuotetaan huomattavasti riskialttiimmissa rakennelmissa? kommentoikaa ihmeessä!!
Järkevää
2
<50
Vastaukset
- Mitä toimivaa
tilalle?Sitä on jo vuosi kysytty,eikä ole löytynyt TOIMIVAA.Erilaisia visioita ja Saharassa toimivia on nimeksi ehdoteltu,mutta todistettavasti toimivaa ei ole kukaan kertonut.Hiilivoima ja tuonti ovat ainoat,mutta juuri niistähän pyritään eroon,joten pohdinnoissa niitä ei lole huomioitu.
Aurinkoenergia on oikein loistava energiamuoto kesämökkien jäähdytykseen. Sitä saa eniten juuri silloin kun sitä eniten tarvitaan.
Tuulivoima ja vesivoima ovat ympäristörikoksia. Niistä pitäisi luopua pikimmiten.
Vetyvoima voisi toimia, jos sitä voitaisiin järkevästi tuottaa, varastoida ja siirtää. Eri tuotantolaitteiston pitäisi olla pieni, edullinen ja varmatoiminen. Millä tämä vety voitaisiin tuottaa? Vuorovesivoimalla atlantilla, auringonvalolla aavikolla... Noh, meneehän siinäkin ympäristöä, mutta eipä ole täällä sotkemassa (not in my back yard :D). Kuljetus tosin vieläkin ongelma.
Ydinvoimassa on tulevaisuus. Ja nykyisyys. Nyt mennään fission voimalla, tulevaisuudessa varmaankin fuusion. Jostain syystä viherpipertäjät vastustavat varmaan fuusiotakin, kenties sen takia, ettei heillä jäisi enää mitään poliittista agendaa, jos myöntäisivät tuon järkeväksi tavaksi tuottaa energiaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483