Barroso: "Eurooppalaisilla on edessään suuri valinta: elää yhdessä, jakaa yhteinen tulevaisuus ja vaikutusvalta maailmassa; tai siirtyä epäyhtenäisyyden ja taantuman aikaan."
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2011/11/15/ensi-viikolla-ehdotus-eun-syventamiseksi/201116939/12
Kieltäytyminen liittovaltiosta ei tarkoita automaattisesti epäyhtenäisyyttä. Maat ovat erilaisia ja se on hyväksyttävä. Ihmisen haluavat asua itsenäisessä valtiossa, joka saa päättää itse asioistaan. Eurooppa myös jakaa kohtalon oli liittovaltiota tai ei. Liittovaltio ei todellakaan ole ratkaisu taantumaan. Se ei pysäytä velkaantumista, vaan tekee siitä edelleen kiihtyvää. Velkakatotkaan eivät auta, koska niitä voi aina siirtää. Taantuma tulee joka tapauksessa. Tukipaketit ja muu ajanpeluu ovat taantumaa kiihdyttäneet ja tulevat sitä myös syventämään. Tappioita ei voi piilottaa velkoja ketjuttamalla, vaan ne on jonkun kärsittävä. Kaiken kaikkiaan aika järjetön vastakkainasettelu Barrosolta. Suomen tulevaisuus on tulonsiirtounionin maksupuolella. Pohjoinen tuottaa ja etelä kuluttaa. Siinä on Euroopan Yhdysvallat, joka kokee oman sisällissotansa ennen pitkää. Jos ei ennen perustamistaan, niin sitten kriisin kärjistyessä edelleen. Saattaa se hetken lämmittää, jos paskoo housuihin, mutta maksun päivä tulee pian.
Barroso johtaa harhaan
3
51
Vastaukset
- EU-valtiot on
niin velkaisia,ettei niillä ole tarpeeksi rahaa kalliisiin sotiin,niinpä EU:sta ei voi muodos-
tua koskaan liittovaltiota. - valepalstalainen
..tulee pahantahtoinen ajatus mieleen - velkaantumisen "hyvä puoli" onkin se ,että sen varjolla kiihdytetään federalisaatiokehitystä yhteisen edun varjolla.
Toisaalta USA:ssa republikaanit velkaannuttivat liittovaltiota voidakseen sen tarjoamalla syyllä vaatia leikkauksia julkiseen sektoriin..?- Nahkakuula-
Kriisi on perinteisesti ollut sellainen ajankohta, jolloin voi ajaa läpi muussa tilanteessa poliittisesti mahdottomia päätöksiä. Päätöksen tarpeellisuutta voi sitten perustella siten, että se ratkaisee kriisin, vaikka se ei mitenkään siihen liittyisi. Kyllä poliitikot ja muu eliitti osaa hakea parhaat puolet kaikista tilanteista. Vastuu on kuulijalla siinä mielessä. Onneksi suomalaiset ovat pääosin osanneet arvioida tilannetta itse ja uskaltaneet olla myös toista mieltä. Muistan sen erään surkuhupaisan espanjalaisen poliitikon, joka sanoi TV:ssä suomalaiselle, että kansalle pitää kertoa, miksi tukipaketit ovat välttämättömiä. Espanjan kansa ehkä on täysin vietävissä, mutta vähän kyllä hymähdytti se kommentti, kun suomalaiset osaavat ajatella itsekin. Ja tuossa mielessä toinen "hyvä puoli" on se, että koulutustaso on alhainen, jolloin sivistymättömille kansalaisille voi kertoa mitä vaan potaskaa ja täydestä menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504